abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 10:39:54 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21342237
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 01:30 schreef Steijn het volgende:

[..]

Tegen de aandeelhouders zegt Boeing iets heel anders, volgens Boeing opereert Airbus met deze kist op een aflopende markt. Boeing zit meer brood in supersonisch zakenvliegtuigen en kleine maar zuinig subsonisch vliegtuigen.
tuurlijk zegt Boeing dat, zoiets noem je "Durchhalteparolen"
Feit blijft dat het gaat om kosten per passagier, en hoe meer passagiers in een kist hoe lager je kosten in principe worden.
Denk bij kosten niet alleen aan brandstof, maar ook aan FIR´s (das best duur, en gaat per vliegtuig), Landingsrechten, Gatekosten, personeel, onderhoud, etc etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21350815
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 01:27 schreef Remon het volgende:
Heefd dit ding al gevlogen? zo niet wanneer dan wel?
Ik las net op teletekst dat singapore airlines er als eerste mee gaat vliegen en wel in april 2006
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21353242
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tuurlijk zegt Boeing dat, zoiets noem je "Durchhalteparolen"
Feit blijft dat het gaat om kosten per passagier, en hoe meer passagiers in een kist hoe lager je kosten in principe worden.
Denk bij kosten niet alleen aan brandstof, maar ook aan FIR´s (das best duur, en gaat per vliegtuig), Landingsrechten, Gatekosten, personeel, onderhoud, etc etc etc
Idd, boeing probeert alleen maar de eigen strategie goed te praten. Met al die kleinere vliegtuigen zal/kan een luchthaven juist eerder dichtslibben, het aantal passagiers blijft immers gelijk.

Wat zijn FIR's btw?
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:06:04 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21353666
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 18:47 schreef Threepio het volgende:
+
Wat zijn FIR's btw?
oh, natuurlijk,.
een FIR is een stuk luchtruim, voor het gebruik ervan moet je betalen aan de landen die het FIR bezitten.
Een optimale vliegroute NY naar Amsterdam wordt dus berekend aan de hand van:
Brandstof verbruik (varieert door gebruik van Jet Stream en de gevlogen afstand) en het aantal FIR´s waar je doorheen vliegt.
Hoe meer jet stream is minder brandstof, maar als je wat omvliegt gebruik je wat meer, maar vlieg je een FIR minder.
Bij luchtvaart maatschappijen zijn bij de vliegdienst mensen in dienst die dit berekenen.
Hier een FIR Kaart voorbeeldje
http://aviation.weathersa.co.za/Aviationcodes/codes.htg/ad-6.gif
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 05:19:54 #105
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_21416918
Nog wat illustraties






  vrijdag 20 augustus 2004 @ 05:23:54 #106
85253 uberpooier
tweakersletje
pi_21416928
vliegtuig is 1
geschikt vliegveld vinden is weer een ander probleem..
Badeendjes Powaaaaa!
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 12:09:04 #107
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_21420616
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 05:23 schreef uberpooier het volgende:
vliegtuig is 1
geschikt vliegveld vinden is weer een ander probleem..
Dat zou dus helemaal geen probleem mogen zijn, aangezien hij met zijn spanwijdte van 79 (?) meter 'gewoon' in het standaardvak past. Ok, zal wel een beetje passen en meten worden, halve meter speling ofzo aan elke kant

Wist je trouwens dat ze een keer zo'n turbine onder een 747 gehangen hebben? De 747 zou op zich met alleen deze motor moeten kunnen opstijgen, de overige drie 747 motoren die eronder hingen werden alleen gebruikt om ervoor te zorgen dat er ook nog rechtdoor gevlogen kon worden.. kan ook wel zijn dat dt een motor voor de 777ER bedenk ik me net.

Met het max. vermogen van 1 zo'n A380 turbine kun je trouwens een behoorlijk aantal huishoudens van energie voorzien 81500 pond stuwkracht voor de freighter versie
Life's like music, get the rhythm..
pi_21421005
een hotel met vleugels.......
pi_21784542
als daar een 737 tegenaan vliegt dan is t van "hihihi dat kietelt"
pi_21784799
de antonov 225 is ook zo lekker omvangrijk.. alleen geen passagiersvliegtuig..






zoals je aan de vergelijking kan zien nog een stukkie groter als de airbus 380
Hopeloos benzine verslaafd
pi_23256064
*Kick*
Nieuwe foto's (gevonden op Airliners.net forum]:







Vooral de interieurfoto's vind ik wel cool om te zien (had het eerlijk gezegd veel breder verwach)
pi_24479189
Rollout foto's van gisteren in Toulouse:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 4
  zondag 9 januari 2005 @ 05:01:43 #113
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_24479677
Ik werk bij Airbus, kreeg afg. week nog wat nieuwe foto's van de A380. Zal ff kijken of ik ze kan posten deze week.
Beauty is in the eyes of the beer holder...
  zondag 9 januari 2005 @ 12:12:50 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24481650
quote:
Op zondag 9 januari 2005 03:34 schreef hydraulix het volgende:
Rollout foto's van gisteren in Toulouse:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Men heeft echt zijn best gedaan de Operatorlogo´s af te dekken, of zou er een airbus verrassing op staan voor de eerste vlucht?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24483189
Ja, ze gaan naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe airbus-logo presenteren.
Volgens geruchten zou het hierom gaan
  zondag 9 januari 2005 @ 16:20:00 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24485600
Maar verdomme, op die foto´s zie je goed hoe fucking groot die motoren zijn..
Ben erg benieuwd hoe dat ding vliegt. Wanneer is de eerste proefvlucht?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 januari 2005 @ 16:52:46 #117
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_24486219
quote:
Op zondag 9 januari 2005 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar verdomme, op die foto´s zie je goed hoe fucking groot die motoren zijn..
De GE-90 is volgens mij nog een stuk groter:

http://myaviation.net/?pid=00130585
"Very rare picture!!! We all know how huge the GE-90 is. We've seen many 777s with GE-90's out there. We’ve all heard that it's been said this engine is as big as a 737's fuselage, but we've never seen this picture before. Here's BA's 737-436 "River Aire" in front of G-VIIC, a BA 777-236/ER proudly holding a GE-90 under her wings. This picture says it all. When it comes to clarify a myth, just compare the “Biggest and Most Powerful Jet Engine in the world” with the 737 and with an average size human body. "


http://www.airliners.net/open.file/728727/L/

Die bakbeesten zijn echt gigantisch groot
  zondag 9 januari 2005 @ 17:15:00 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24486574
quote:
Trent 900 Series

The Trent 900 family is designed to power the giant Airus A380 where it is the launch engine. It comes in two thrust ratings, 70,000 and 76,000 lbf (311 and 338 kN) but is capable of achieving 84,000 lbf (374 kN). It features a lot of technology inherited from the 8104 demonstrator including the 2.95 m diameter swept-back fan.

The Trent 900 made its maiden flight on May 17 2004 on Airbus' A340-300 testbed, replacing the port inner CFM56-5 and dwarfing the remaining engines. A380 customers which have selected the Trent include Virgin Atlantic, Qantas, Singapore Airlines (already the largest Trent operator) and Lufthansa.

---------------------------------------------------------------------------
General Electric GE90 is a family of high-bypass turbofan engines built by General Electric for the Boeing 777, with thrust ranging from 74,000 to 115,000 lb (329 to 512 kN). It was first introduced in November 1995 on British Airways' 777s, and is only available on the 777. The engine is one of three options for the 777-200, -200ER, and -300, and the exclusive engine of the -200LR and -300ER.
The GE90 series are physically the biggest engines in aviation history. They are also the most powerful, as GE90-115B holds the world record for the highest thrust rating, 127,900 lb (569 kN), though is rated at 115,300 lbf (513 kN). The diameter of the engine (3.43 m) and nacelle are larger than the fuselage of a Boeing 737 (3.4 m).

They can only be airfreighted by outsize cargo aircraft such as the Antonov An-124 'Condor', presenting unique problems if a 777 is stranded due to emergency diversions. As a consequence, it incurs high preventive maintenance costs to minimise such risks.

A fanblade from the GE90-115B has been placed on display at the Museum of Modern Art in New York City, New York.
Idd
Had ik niet gedacht, maar het formaat heeft dus ook duidelijke nadelen zien we...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24498969
Ja, wanneer wordt er mee gevlogen?
+10 intelligent
pi_24501373
quote:
Op maandag 10 januari 2005 10:47 schreef C3La het volgende:
Ja, wanneer wordt er mee gevlogen?
Testvluchten: maart 2005 en commercieel in 2006
pi_24535040
Nieuwe pics:
Het monster is bijna af:





pics van Airliners.net
V10
  woensdag 12 januari 2005 @ 19:25:12 #122
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_24535863
volgende week dinsdag is live de A380 reveal te zien op ZDF
van 10u20 t/m 12u30 geloof ik, in bijzijn van Schroeder, Chirac, Blair en die Spaanse president
Beauty is in the eyes of the beer holder...
  zondag 16 januari 2005 @ 04:38:33 #123
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24592950
Zijn er eigenlijk al plannen voor een nog groter vliegtuig?

Het verhaal van Boeing begrijp ik trouwens niet geheel, op een lijn als NY-FRA etc zal je altijd grote vliegtuigen kunnen gebruiken.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 16 januari 2005 @ 10:33:02 #124
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24593845
Dat is nog eens een project voor West Coast Custums
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  zondag 16 januari 2005 @ 11:40:44 #125
83361 SIGMA-X10
When come back, bring pie....
pi_24594655
quote:
Op zondag 16 januari 2005 10:33 schreef God_de_Vader het volgende:
Dat is nog eens een project voor West Coast Custums
Pimp My Plane:
I'm not a racist; I hate everybody equally
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')