abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:21:16 #1
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_16715166
Middensectie van de eerste Airbus A380:



Meer info over de A380: Airbus A380

Beauty is in the eyes of the beer holder...
pi_16715206
hmmm... misschien maar als prive vliegtuigje kopen....
memento mori
pi_16715208
Da's een grote rioolbuis.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_16715237
Dit toestel wordt echt
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:24:14 #5
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_16715244
ik zie dat ding nog niet de lucht ingaan..
__-*-__
pi_16715255
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:22 schreef slashme het volgende:
Da's een grote rioolbuis.
Heb je geen moer aan, d'r zitten allemaal gaten in
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_16715301
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:24 schreef Maximus.Proximus het volgende:

[..]

Heb je geen moer aan, d'r zitten allemaal gaten in


Misschien kun je een CRX-sjonnie blij mee maken.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:26:52 #8
63755 Here_Jezus
Sterf Eikelbijters !!
pi_16715323
ik wil dat ding wel is in ze totale vorm zien ?
You go to Hell , You go to HELL and you DIE
pi_16715329
Ik heb nog zo'n ding in de achtertuin staan...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:27:44 #10
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_16715349
Als je goed kijkt zie je onder de onderste raampjes in het grijze gedeelte het profiel van de vleugel zitten die eraan komt te hangen.....HUGE!

ik werk zelf bij Airbus dus ik ben er stiekem ook nogal trots op

Beauty is in the eyes of the beer holder...
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:28:35 #11
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_16715380
Is dat ding nou ook daadwerkelijk in productie? En welke maatschappij zal hier gelijk mee gaan vliegen, Virgin?
pi_16715398
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:24 schreef No-Li-Ta het volgende:
ik zie dat ding nog niet de lucht ingaan..
Ik denk dat ze er nog een setje met vleugels aanplakken met motoren en zo. Plus een staart en een cockpit. En een stel bandjes.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16715407
Wow een dubbeldekker
pi_16715421
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:29 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik denk dat ze er nog een setje met vleugels aanplakken met motoren en zo. Plus een staart en een cockpit. En een stel bandjes.


Zou je denken?
Zo is het ook maar een lomp ding..
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_16715475
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:29 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik denk dat ze er nog een setje met vleugels aanplakken met motoren en zo. Plus een staart en een cockpit. En een stel bandjes.


Oh? een vliegende rioolbuis met gaatjes
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_16715492
Mooi ding
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:35:42 #17
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_16715604
Size does not matter !

It's how big your penis is

pi_16715674
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:24 schreef No-Li-Ta het volgende:
ik zie dat ding nog niet de lucht ingaan..
Pfff....opmerking van een vrouw
spam (de ~ (m.), ~s) 1 ongevraagde e-mail, m.n. reclame => junkmail
pi_16715722
Zal een leuk doelwit worden voor terroristen... Kan je in een klap gelijk 800 mensen doden ipv 200
pi_16715724
Zelfde als de titanic, zo mooi en groot dat iedereen met volle mond staat, maar ik ga er voor geen goud inzitten...tis net een vliegende stad.
hoei
pi_16715917
Dat zeiden ze ook van de 747!!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 14:47:29 #22
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_16715989
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:39 schreef Dead_nacho het volgende:
Zelfde als de titanic, zo mooi en groot dat iedereen met volle mond staat, maar ik ga er voor geen goud inzitten...tis net een vliegende stad.
Opmerking van de technof00b die er helemaal niets van afweet. Deze kist is echt een vliegtuig van de volgende generatie, waarmee de luchtvaart weer een stapje vooruitgaat na de introductie van de 747 in de zestiger jaren. Er worden een hoop nieuwe technologieen toegepast waardoor het vliegen weer een stuk veiliger, goedkoper en comfortabeler gaat worden. Kijk bv. eens goed naar de grootte van de romp ivm de mensen die er bij staan, je kan makkelijk rechtopstaand normaal door beide dekken lopen!
Beauty is in the eyes of the beer holder...
pi_16716314
Ik denk trouwens dat juist door die twee dekken de romp een stuk stijver zal worden dan een romp met maar 1 dek...Ook al zal die kleiner zijn...
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:06:27 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16716544
meneer boeing ligt hier echt wel wakker van, heel veel luchtvaart maatschappijen zijn zeer geintresseert in deze nieuwe airbus.
Toen ik nog bij de KLM werkte, in 98/99, was men wildenthusiast over deze kist, en gingen de cdtjes met een virtuele tour erop van hand tot hand, zeker aan de Amsterdamse Weg...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:09:37 #25
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_16716635
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:57 schreef LowJoe het volgende:
Ik denk trouwens dat juist door die twee dekken de romp een stuk stijver zal worden dan een romp met maar 1 dek...Ook al zal die kleiner zijn...
Het dek heeft geen invloed op de stijfheid van de romp, is eigenlijk gewoon een soort van carrosserie. Wat je op de foto ziet is in principe de constructie in de romp die je nodig hebt om te kunnen vliegen.
Wat wel grappig is, is dat een van de belangrijkste structurele eisen die aan de vloer in een vliegtuig gesteld worden het niet doorbuigen cq. stevig aanvoelen voor de passagiers is, ook met naaldhakken
Vanuit ingenieurs-oogpunt zou zo'n vloer een stuk lichter gemaakt kunnen worden, maar dan buigt ie dus wat door als je er over loopt en dan durven er een boel mensen niet meer in te stappen omdat ze denken dat het vliegtuig niet sterk genoeg is
Beauty is in the eyes of the beer holder...
pi_16716725
Er moet natuurlijk altijd al 1 dek in,ook al is het een vrachtversie.En je kan mij niet wijsmaken dat het dan niet tot een stijvere constructie lijdt,al is het nog zo'n lichte vloer..De romp zal toch altijd minder kunnen torderen doordat die vloer er aan vast zit...
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:25:39 #27
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_16717005
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:13 schreef LowJoe het volgende:
Er moet natuurlijk altijd al 1 dek in,ook al is het een vrachtversie.En je kan mij niet wijsmaken dat het dan niet tot een stijvere constructie lijdt,al is het nog zo'n lichte vloer..De romp zal toch altijd minder kunnen torderen doordat die vloer er aan vast zit...
De huid van de romp van hedendaagse vliegtuigen zijn allemaal dragende constructieonderdelen, wat betekent dat de schuifkrachten a.g.v. torsie door de huid wordt opgenomen die verstevigd worden door de spanten (de circumferentiele balken in het vliegtuig, zie de foto). De romp werkt dus eigenlijk als 1 grote torsiebuis/koker en is structureel noodzakelijk itt bij een gewone auto waar je de beplating gewoon kan weghalen en toch kan rijden. Een vliegtuigvloer kan in principe inderdaad torsiekrachten opnemen als ie wordt uitgevoerd als constructie-onderdeel (wat dus niet het geval is), dan zou je zeg maar in dit geval 3 op elkaar gestapelde torsiekokers hebben.
Echter wordt dat in de praktijk niet (meer) toegepast om allerlei redenen, de belangrijkste is omdat dit tot te hoge krachten leidt in de vloer-romp overgangen en simpelweg minder efficient is (je krijgt bijna altijd een lichter vliegtuig met niet-dragende vloeren).

hoop dat het nog een beetje te volgen is

Beauty is in the eyes of the beer holder...
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:32:22 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16717161
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:25 schreef Jaggunsu het volgende:
hoop dat het nog een beetje te volgen is
ja
zeer verhelderent
zo leer je nog wat op vrijdagmiddag
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16718992
Nu is het trouwens wel zo dat vliegtuigen wel degelijk BUIGEN, zowel in lengte als breedte. Anders BREKEN ze namelijk door invloed van de krachten die erop staan. Dus als je een lang gangpad hebt moet je maar eens opletten, kan best hol of bol gaan staan (lengterichting natuurlijk...)
Hebben is hebben, en krijgen is de kunst!
pi_16719281
Wingtips willen ook wel een paar meter hoger "hangen" als er gevlogen wordt
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:57:47 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16719719
Daarom is een groot vliegtuig op opgedeelt in compartimenten, mensen worden een beetje wit om hun neus als ze de cabine zien golven...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:42:53 #32
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_16721894
* nikanoru trots is er aan meegewerkt te hebben.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:47:43 #33
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16723414
welke airline heeft er al ééntje in bestelling staan??
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16726462
kappen met de offtopic!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_16727676
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:27 schreef vdo28 het volgende:
Ik heb nog zo'n ding in de achtertuin staan...
Oh ja zit nu wel een zeiltje over natuurlijk, tis winter...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 23:46:19 #36
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_16729089
Holy shiznitz!!! Groooot!
The Internets, I needs it..
pi_16731137
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:39 schreef Juniorz het volgende:
Zal een leuk doelwit worden voor terroristen... Kan je in een klap gelijk 800 mensen doden ipv 200
Toch apart dat de terroristen op 11/9/2001 allemaal voor kleinere vliegtuigen hebben gekozen (ik geloof 757/767's) dan de Boeing 747... Die kan alsnog wel iets van 350-400 passagiers meedragen
pi_16736370
Tja,maar mischien komt dat wel omdat ze niet opgeleid waren voor een 747??
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 12:06:16 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16736954
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:03 schreef Threepio het volgende:

[..]

Toch apart dat de terroristen op 11/9/2001 allemaal voor kleinere vliegtuigen hebben gekozen (ik geloof 757/767's) dan de Boeing 747... Die kan alsnog wel iets van 350-400 passagiers meedragen


deze vliegtuigen zijn hoog geautomatiseerd, en daardoor makkelijker te vliegen zover ik weet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16736995
vette plane.
pi_16738333
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 11:33 schreef LowJoe het volgende:
Tja,maar mischien komt dat wel omdat ze niet opgeleid waren voor een 747??
volgens mij waren ze ook niet opgeleid voor 757/767's hoor...

Het zal meer te maken hebben met het feit dat binnenlandse vluchten in de VS minder goed beveiligd waren, en 747's daar niet op vliegen.

pi_16738364
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

deze vliegtuigen zijn hoog geautomatiseerd, en daardoor makkelijker te vliegen zover ik weet.


makkelijker te vliegen, maar waarschijnlijk ook moeilijker te kraken. Ze moesten toch iets van een transponder uit kunnen schakelen enzo? Lijkt me best lastig in zo'n nieuwe kist
  zaterdag 31 januari 2004 @ 13:18:23 #43
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16738443
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 13:14 schreef Threepio het volgende:

[..]

volgens mij waren ze ook niet opgeleid voor 757/767's hoor...

Het zal meer te maken hebben met het feit dat binnenlandse vluchten in de VS minder goed beveiligd waren, en 747's daar niet op vliegen.


dat denk ik ook, en je hebt op een 747 meer personeel. Het ging de terroristen niet om de aantal doden in het vliegtuig maar om een amerikaans symbool te raken.. en dat was het WTC
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16746215
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 13:18 schreef GiSH het volgende:

[..]

dat denk ik ook, en je hebt op een 747 meer personeel. Het ging de terroristen niet om de aantal doden in het vliegtuig maar om een amerikaans symbool te raken.. en dat was het WTC


Een 747 is btw ook wel een amerikaans symbool Wat nu overtroffen gaat worden door 'ons' europeanen
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:37:51 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16746414
zullen we het trouwens weer over deze Airbus hebben?
Wat ik me afvraag welke vliegvelden geschikt zijn voor deze reus. Of kan ie gewoon op bestaande velden landen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 18:48:27 #46
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16746632
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
zullen we het trouwens weer over deze Airbus hebben?
Wat ik me afvraag welke vliegvelden geschikt zijn voor deze reus. Of kan ie gewoon op bestaande velden landen?
daar zal men wel rekening mee houden, want anders is het commercieel niet handig
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16746909
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
zullen we het trouwens weer over deze Airbus hebben?
Wat ik me afvraag welke vliegvelden geschikt zijn voor deze reus. Of kan ie gewoon op bestaande velden landen?
Dit ding kan geloof ik gewoon op schiphol landen en daarbij zeker op de polder (5e) baan. Qua geluid maakt het niets uit, hij is waarschijnlijk stiller dan de 747 en andere oudere vliegtuigen.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:10:53 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16747194
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:59 schreef Threepio het volgende:

[..]

Dit ding kan geloof ik gewoon op schiphol landen en daarbij zeker op de polder (5e) baan. Qua geluid maakt het niets uit, hij is waarschijnlijk stiller dan de 747 en andere oudere vliegtuigen.


hij is wel een stukkie zwaarder als een 747 toch?
Dus grotere klap als ie land.
Vraag het wel aan de vader van de vrouw van een vriend van me, die werkt op schiphol met de infrastructuur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16747207
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
zullen we het trouwens weer over deze Airbus hebben?
Wat ik me afvraag welke vliegvelden geschikt zijn voor deze reus. Of kan ie gewoon op bestaande velden landen?
De gates moeten ervoor aangepat worden. In Dubai bouwen ze zelfs een speciale A380 terminal.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:18:12 #50
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16747367
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

hij is wel een stukkie zwaarder als een 747 toch?
Dus grotere klap als ie land.
Vraag het wel aan de vader van de vrouw van een vriend van me, die werkt op schiphol met de infrastructuur


ik denk dat deze airbus zal kunnen landen op schiphol, er is ook geen bandenfabrikant die banden maakt waar geen velgen voor zijn.
Kijk dat de gate aanpast moet worden heb je al met elke ander type vliegtuig
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16807769
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 01:03 schreef Threepio het volgende:

[..]

Toch apart dat de terroristen op 11/9/2001 allemaal voor kleinere vliegtuigen hebben gekozen (ik geloof 757/767's) dan de Boeing 747... Die kan alsnog wel iets van 350-400 passagiers meedragen


Waarschijnlijk omdat die sneller reageren. Ze moesten ten slotte op een wolkenkrabber mikken en hoe groter het vliegtuig des te trager.
Waarschijnlijk zal het 2e dek van een 747 ook meegespeeld hebben.

OT.

Ik denk dat het wel mee zal vallen met de klap van het landen mischien wat extra banden om de wiellast laag genoeg te houden.

pi_16808064
Het gat ook helemaal niet over de klap bij het landen,die gaat opgevangen worden door de grotere vleugels als de 747,maar het gaat om het grotere gewicht ongetwijfeld!Daar moeten die start/landingsbanen tegen kunnen!Anders krijg je toch al gauw wat je ook op de weg ziet wanneer er veel zwaar (over)beladen vrachtauto's rijden,hele sleuven in de weg!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_16856412
Het gaat inderdaad niet om de klap tijdens het landen, want het is natuurlijk de bedoeling om de passagiers zo comfortabel mogelijk te vervoeren. De "klap" zal dan ook ongeveer gelijk zijn als ieder ander passagiersvliegtuig. Het gewicht zal ook geen probleem zijn voor de meeste start en landingsbanen.
De vraag is eerder of de startbanen lang genoeg zijn voor dit vliegtuig om op te kunnen stijgen. Door het enorme gewicht zal het wel even duren voor het vliegtuig op gang komt.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 19:00:30 #54
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_16856646
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
zullen we het trouwens weer over deze Airbus hebben?
Wat ik me afvraag welke vliegvelden geschikt zijn voor deze reus. Of kan ie gewoon op bestaande velden landen?
Er is een 'gouden regel' voor de terminals, en dat is dat alle vliegtuigen in een rechthoek van 80x80m moeten passen, anders is er niet genoeg 'parkeerruimte' om alle gates te kunnen benutten. Dit was een behoorlijk zware eis voor de A380 omdat uit efficientie-oogpunt de vleugels een stuk langer zouden moeten zijn. Om toch in dat hokje van 80x80 te kunnen passen zijn de vleugels korter gemaakt en als direct gevolg een stuk breder dan normaal, zodat er toch genoeg lift gegenereerd kan worden om de kist vanaf een normale startbaan op te kunnen laten stijgen.
Een direct gevolg van deze aanpassing is dat de A380 van nature een beperkter vliegbereik heeft omdat het vliegtuig aerodynamisch minder efficient is (relatief meer luchtweerstand met korte, brede vleugel i.v.m. lange, smalle vleugel, zie ook zweefvliegtuigen). Echter door toepassing van zeer geavanceerde aerodynamica, constructiemethoden en lichtgewicht materialen is er zodanig veel op de luchtweerstand en het leeggewicht van het vliegtuig bespaard dat de A380 toch een theoretisch vliegbereik van 15000km zal hebben. Of dit ook gehaald zal worden in 2006 zal erg afhangen of het daadwerkelijk zal lukken om het streefgewicht van het ontwerp ook in de praktijk te halen...
Beauty is in the eyes of the beer holder...
pi_16980754
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:28 schreef ShaoliN het volgende:
Is dat ding nou ook daadwerkelijk in productie? En welke maatschappij zal hier gelijk mee gaan vliegen, Virgin?
Dit forumtopic begon met foto's van de productie van de A380. Hoe durf je dan aan te komen met de vraag of 'ie in productie is..?! (zie meer foto's op www.airbus.com en doorlinken naar A380)

Afijn, tweede vraag...

In september '04 zal de eerste A380 af zijn en een proefvlucht maken, maar het toestel is naar verwachting uiteindelijk pas medio 2006 commercieel inzetbaar. De A380 zal ook op Schiphol gaan landen.

Airbus verstrekt maatschappijen hoge kortingen voor de aanschaf van A380'ers. Hiermee willen zij nog meer concurreren met Boeing.

Maatschappijen die o.a. met dit type gaan vliegen (& aantal bestelde toestellen):
- Singapore Airlines (krijgt de eerste A380, 10x)
- Air France (10x)
- Lufthansa (15x)
- Federal Express, FedEx (10x vrachtversie)
- Emirates (41x & 2x vrachtversie)
- Qantas (12x)
- Korean Air Lines (5x)
- ILFC (5x & 5x vrachtversie)
- Malaysia Airlines (6x)
- Qatar Airways (2x)
- Malaysia Airlines (10x)

Verder zijn o.a. geinteresseerd:
- South African Airways (die alle acht B747-400's moeten vervangen)
- Malaysia Airlines
- Japan Airlines

Airbus heeft onderhandeld met KLM m.b.t. een aanschaf van A380's, maar KLM heeft besloten om de vloot met B777's en A330-200's uit te breiden, waarbij een optie tot aanschaf van A380's (voorlopig) is vervallen.

Edit:
Onderstaande opgaven verschillen per type A380-XXX:

Aantal passagiers: 421 - 840
Lengte: 67,9 m - 79,4 m
Spanwijdte: 79,8 m
Hoogte (staart): 24,1 m
Vleugeloppervlak: 830 m2
Hoek vleugels: 33,5°
Gewicht: 540.000 - 590.000 kg
Brandstofcapaciteit: 260.900 kg of l - 298.600 kg of l
Kruissnelheid: 0,85Mach
Max. afstand: 5.600 - 10.950 km.
Vermogen motoren (per stuk!): 298.000 N - 333.000 N
Kosten aanschaf: $213 mln. - $246 mln. (excl. evt. kortingen)

enz. enz.

Met dank aan: http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/8803/fa3xx.htm#airp
enz.enz.

[Dit bericht is gewijzigd door Korswagen op 07-02-2004 21:03]

-
  zaterdag 7 februari 2004 @ 20:52:05 #56
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_16980930
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:46 schreef Korswagen het volgende:

[..]

Komend jaar zal de eerste A380 af zijn, maar het toestel is naar verwachting pas medio 2006 commercieel inzetbaar. De A380 zal ook op Schiphol gaan landen.

Airbus verstrekt maatschappijen hoge kortingen voor de aanschaf van A380'ers. Hiermee willen zij nog meer concurreren met Boeing.

Maatschappijen die o.a. met dit type gaan vliegen (& aantal bestelde toestellen):
- Singapore Airlines (krijgt de eerste A380, 10x)
- Air France (10x)
- Lufthansa (15x)
- Federal Express, FedEx (10x vrachtversie)
- Emirates (41x & 2x vrachtversie)
- Qantas (12x)
- Korean Air Lines (5x)
- ILFC (5x & 5x vrachtversie)
- Malaysia Airlines (6x)
- Qatar Airways (2x)
- Malaysia Airlines (10x)

Verder zijn o.a. geinteresseerd:
- South African Airways (die alle acht B747-400's moeten vervangen)
- Malaysia Airlines
- Japan Airlines

Airbus heeft onderhandeld met KLM m.b.t. een aanschaf van A380's, maar KLM heeft besloten om de vloot met B777's en A330-200's uit te breiden, waarbij een optie tot aanschaf van A380's (voorlopig) is vervallen.


Kijk dit is info waar je wat aan hebt.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 22:20:40 #57
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_16983835
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 18:51 schreef ChillyWilly het volgende:
Het gaat inderdaad niet om de klap tijdens het landen, want het is natuurlijk de bedoeling om de passagiers zo comfortabel mogelijk te vervoeren. De "klap" zal dan ook ongeveer gelijk zijn als ieder ander passagiersvliegtuig. Het gewicht zal ook geen probleem zijn voor de meeste start en landingsbanen.
De vraag is eerder of de startbanen lang genoeg zijn voor dit vliegtuig om op te kunnen stijgen. Door het enorme gewicht zal het wel even duren voor het vliegtuig op gang komt.
De klap zal juist minder worden door de massatraagheid van het gevaarte.
Ik heb wel eens een C-5 Galaxy op zien stijgen, die heeft maar een heel klein baantje nodig.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_16994502
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 22:20 schreef Pinobot het volgende:

[..]

De klap zal juist minder worden door de massatraagheid van het gevaarte.
Ik heb wel eens een C-5 Galaxy op zien stijgen, die heeft maar een heel klein baantje nodig.


Ach, die beste mensen (geleerden, "professionals") zullen echt wel zo slim zijn om het toestel aan de start- / landingsbanen aan te passen en niet andersom... Je moet gewoon de balans vinden tussen de aerodynamica, het motorvermogen en de massa van het totaal...

(lijkt me)

-
pi_19262929
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:11 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

De gates moeten ervoor aangepat worden. In Dubai bouwen ze zelfs een speciale A380 terminal.
Mag ook wel als je bedenkt dat Emirates de grootste afnemer is van de A380.

Maar ik wil wel eens in dit tuigje vliegen. Ik ben benieuwd wanneer de eerste op Schiphol landt.
pi_19327269
Sja en nu weer een wolkenkrabber ontwerpen die bestand is tegen een botsing met dit vliegtuig..
pi_19328652
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 22:20 schreef Pinobot het volgende:

[..]

De klap zal juist minder worden door de massatraagheid van het gevaarte.
Ik heb wel eens een C-5 Galaxy op zien stijgen, die heeft maar een heel klein baantje nodig.
De benodigde lengte startbaan is natuurlijk sterk afhankelijk van de belading van het vliegtuig. Zeker een vrachtvliegtuis als de Galaxy zal licht beladen weinig ruimte nodig hebben.
  zondag 23 mei 2004 @ 14:43:11 #62
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_19336204
komen daar 16 motoren aan te hangen ofzo
Watskebeurt? Watskebeurt? Watskebeurt?
  zondag 23 mei 2004 @ 14:55:55 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19336431
quote:
Op zondag 23 mei 2004 14:43 schreef hifonics het volgende:
komen daar 16 motoren aan te hangen ofzo
nee, 4 stuks
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19457293
Ja hoor! SUPERRRRRRRRRRRRR!!!








  donderdag 27 mei 2004 @ 21:47:26 #65
84581 _onderhond_
Weer terug in limboland
pi_19457854
Wow, ziet er gaaf uit.

Wel beetje rare positie en vorm van de vleugels. Of vergis ik me daar in?
Jesus Christ.... Somebody call somebody.
pi_19457858
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

hij is wel een stukkie zwaarder als een 747 toch?
Dus grotere klap als ie land.
Eventjes wat gesnuffeld:
http://www.airbus.com/product/a380_specifications.asp
A380 doet dus 386ton maximaal bij landing, en 560ton bij takeoff.
De vracht-versie van de A380 is iets zwaarder, 427ton landing-weight.

http://www.boeing.com/commercial/747family/technical.html
De 747-400 doet 397-413 ton takeoff, maar geen specs over max-landing - hij is in ieder geval een stuk lichter dan de A380.

Alleen is het gewicht niet zo zeer de belangrijke factor voor de belasting de landingsbaan, het maakt ook nogal uit hoe hard 'ie wordt neergezet. Een 747 die met 15 meter onder de wielen vol naar beneden wordt gedrukt door een onverwachte windvlaag geeft een behoorlijke dreun, terwijl je 'm ook zacht als 'n veertje kunt neerzetten.

[edit]Shoot, ouwe koe, zit te slapen.... [/edit]
pi_19457986
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:47 schreef _onderhond_ het volgende:
Wow, ziet er gaaf uit.

Wel beetje rare positie en vorm van de vleugels. Of vergis ik me daar in?
de 3e post van deze pagina
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 19:00 schreef Jaggunsu het volgende:

[..]

Er is een 'gouden regel' voor de terminals, en dat is dat alle vliegtuigen in een rechthoek van 80x80m moeten passen, anders is er niet genoeg 'parkeerruimte' om alle gates te kunnen benutten. Dit was een behoorlijk zware eis voor de A380 omdat uit efficientie-oogpunt de vleugels een stuk langer zouden moeten zijn. Om toch in dat hokje van 80x80 te kunnen passen zijn de vleugels korter gemaakt en als direct gevolg een stuk breder dan normaal, zodat er toch genoeg lift gegenereerd kan worden om de kist vanaf een normale startbaan op te kunnen laten stijgen.
Een direct gevolg van deze aanpassing is dat de A380 van nature een beperkter vliegbereik heeft omdat het vliegtuig aerodynamisch minder efficient is (relatief meer luchtweerstand met korte, brede vleugel i.v.m. lange, smalle vleugel, zie ook zweefvliegtuigen). Echter door toepassing van zeer geavanceerde aerodynamica, constructiemethoden en lichtgewicht materialen is er zodanig veel op de luchtweerstand en het leeggewicht van het vliegtuig bespaard dat de A380 toch een theoretisch vliegbereik van 15000km zal hebben. Of dit ook gehaald zal worden in 2006 zal erg afhangen of het daadwerkelijk zal lukken om het streefgewicht van het ontwerp ook in de praktijk te halen...
ik denk dat je pas echt beseft hoe groot tie is als je er naast staat ofzo.. als ik dit gewoon op foto zou zien en niet zou weten dat het de 380 is, zou het me niet eens opvallen die grootte volgens mij..
Maar ja, ik ben ook een vliegtuigleek ik ga er alleen mee op vakantie
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:04:02 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19458270
deze week neemt airbus een besluit over een bouwstop
http://de.news.yahoo.com/040521/3/41jl5.html
Schijnbaar is een aantal mensen hun moestuin belangrijker dan werkgelegenheid.
Airbus Deutschland GmbH wil uitbreiden omdat ze dan ook daar, in Hamburg, aan de airbus 380 kunnen werken.
Deze zouden in Hamburg gelakeerd en van binnen ingericht worden, maar als men aldaar de landingsbaan niet kan verlengen, dan gaat het werk elders heen.
Leuk, je zal er maar werken, en als je weet hoe hoog de werkeloosheid in Duitsland is....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:05:29 #69
84581 _onderhond_
Weer terug in limboland
pi_19458313
Plaatjes van het interieur. 1e klasse only neem ik aan



Jesus Christ.... Somebody call somebody.
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:09:41 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19458421
In de tijd dat ik als Consultant bij de KLM zat, heb ik eens een virtuele rondleiding gezien door deze airbus, kan me nog voor mijn kont schoppen dat ik die lui niet gek heb gezeurt voor een kopie daarvan. Was in 99 trouwens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:15:21 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19458566
Trouwens is maandag het eerste zijlandingsgestel uitgeleverd voor de A380
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:06:38 #72
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_19459877
Overigens zijn 2 weken geleden de eerste testen met de Rolls Royce Trent 900 motoren uitgevoerd op een A340-600. Die A340 is toch ook geen kleintje met z'n 380 passagiers, maar bij die jetsers van een motoren voor de A380 vallen ze in het niet.



Beauty is in the eyes of the beer holder...
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:12:24 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19460040
Oh My Gooood
Dat ziet er uit of ie een abcess onder de vleugel heeft, wat een monster.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 00:14:59 #74
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_19461826
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh My Gooood
Dat ziet er uit of ie een abcess onder de vleugel heeft, wat een monster.
je bent helaas soms grappig piet
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 28 mei 2004 @ 03:16:42 #75
1239 Singa
Fear me!
  vrijdag 28 mei 2004 @ 08:14:21 #76
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_19464365
Wat een gigantisch ding.
pi_19542684
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 08:14 schreef ShaoliN het volgende:
Wat een gigantisch ding.
De mijne is groter...
pi_19543137
Waarschijnlijk heeft niemand t gezien, maar Discovery Channel heeft over dit dingetje een docu gemaakt. Daar zeiden ze volgens mij ook in dat Virgin ermee zou gaan vliegen (die stond nog niet tussen het rijtje van Korswagen.
Mooi apparaat in ieder geval, alleen is het (volgens Discovery Channel) de vraag of die luxe cabines blijven. De verwachting is dat daar gewoon ook stoelen komen.
Er was trouwens in die proefmodellen niet alleen ruimte voor een lounge en een bar, maar ook voor een onboard winkel
  maandag 31 mei 2004 @ 20:03:45 #79
84581 _onderhond_
Weer terug in limboland
pi_19543431
Shit, kijk eens wat ze er allemaal in dit plaatje in hebben geduwd. Zelfs een restaurant.

Jesus Christ.... Somebody call somebody.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 02:06:40 #80
1239 Singa
Fear me!
pi_19553111
Ik zie maatschappijen als Singapore en Emirates echt nog wel een restaurant/winkel/bar e.d. inbouwen.

Ik moet niets hebben van die A320jes en 737tjes, ik hou wel van vliegtuigen die een beetje imposant ogen.

Wat ik mij afvraag wat is het bezine verbruik "per afgelegde afstand per passagier" van de A380 in vergelijking met de A320/737 (of met de nieuwe 7E7, waar boeing zo druk over doet dat ie zo zuinig is).
  dinsdag 1 juni 2004 @ 10:10:02 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19555270
Singa
Ik vermoed dat dit tamelijk goed is in vergelijking met boeing. Mijn indruk is dat boeing airbus onderschat heeft, en te lang wou doorgaan met de 747 lijn (trouwens typisch amerikaans) en haar volgende innovatie was de snellere jet ipv de grotere.
Nu heeft boeing niets in de pijplijn zitten wat de concurentie aan kan met de 380, en het zal een jaar of 10 gaan duren voordat ze zover zijn als Airbus nu is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 17:27:14 #82
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_19566206
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 10:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Singa
Ik vermoed dat dit tamelijk goed is in vergelijking met boeing. Mijn indruk is dat boeing airbus onderschat heeft, en te lang wou doorgaan met de 747 lijn (trouwens typisch amerikaans) en haar volgende innovatie was de snellere jet ipv de grotere.
Nu heeft boeing niets in de pijplijn zitten wat de concurentie aan kan met de 380, en het zal een jaar of 10 gaan duren voordat ze zover zijn als Airbus nu is.
Niet geheel waar: Boeing heeft een andere visie dan Airbus, en ontwikkelt daarop door. Boeing is bezig aan de 7E7, een gewoon 1 laags vliegtuig dat ook op lange afstanden kan worden ingezet. Boeing denkt alleen dat je door grote A380 achtige vliegtuigen dichtslibbing van mainports zal krijgen.
Omdat de A380 niet overal kan landen heb je meer kleine vliegtuigen nodig die mensen naar de grote luchthavens brengen... maar dan krijg je dichtslibbingsproblemen, omdat de toestroom van vliegtuigen simpelweg te groot wordt.

Indrukwekkend vind ik de A380 zeker, alleen mijn god wat is dat ding lelijk zeg
En ik las ergens dat de KLM niet aan de A380 ging maar aan de A330... klopt dat? KLM heeft toch (op de A319 na) toch nog nooit Airbussen gehad?
pi_19568348
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:27 schreef Douwe het volgende:

En ik las ergens dat de KLM niet aan de A380 ging maar aan de A330... klopt dat? KLM heeft toch (op de A319 na) toch nog nooit Airbussen gehad?
De KLM heeft in het verleden alleen de A310 gehad, vanaf volgend jaar krijgen ze idd de A330.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 20:38:54 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19571338
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:27 schreef Douwe het volgende:

[..]

Niet geheel waar: Boeing heeft een andere visie dan Airbus, en ontwikkelt daarop door. Boeing is bezig aan de 7E7, een gewoon 1 laags vliegtuig dat ook op lange afstanden kan worden ingezet. Boeing denkt alleen dat je door grote A380 achtige vliegtuigen dichtslibbing van mainports zal krijgen.
Omdat de A380 niet overal kan landen heb je meer kleine vliegtuigen nodig die mensen naar de grote luchthavens brengen... maar dan krijg je dichtslibbingsproblemen, omdat de toestroom van vliegtuigen simpelweg te groot wordt.

Indrukwekkend vind ik de A380 zeker, alleen mijn god wat is dat ding lelijk zeg
En ik las ergens dat de KLM niet aan de A380 ging maar aan de A330... klopt dat? KLM heeft toch (op de A319 na) toch nog nooit Airbussen gehad?
KLM heeft denk ik weinig meer te beslissen, is nu air france geworden.
Overginds weet ik dat het management van de KLM Ground Services en de Vliegdienst wel degelijk geintresseerd waren in 98/99 toen ik voor hun werkte als consultant in een project met Al Italia en Nothwest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_20156719
lama...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 24 juni 2004 @ 17:43:19 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_20157329
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

KLM heeft denk ik weinig meer te beslissen, is nu air france geworden.
Air France zou het idd wel fijn vinden als de vloot van de KLM een beetje overeenkomt met die van AF zelf. AF heeft zelf ook de A330 in dienst dus dat is geen probleem.
Een jaartje geleden heb ik gehoord dat KLM in 2005 al de eerste A330's zou ontvangen, klopt dat nog altijd?
  donderdag 24 juni 2004 @ 17:47:24 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20157448
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 17:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Air France zou het idd wel fijn vinden als de vloot van de KLM een beetje overeenkomt met die van AF zelf. AF heeft zelf ook de A330 in dienst dus dat is geen probleem.
Een jaartje geleden heb ik gehoord dat KLM in 2005 al de eerste A330's zou ontvangen, klopt dat nog altijd?
Geen idee, ben daar al sinds 1999 weg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 juni 2004 @ 19:05:37 #88
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_20158931
Shit er zit zelfs een lift in
Wat een gaaf ding is dit zeg.

Ben ik blij dat ik rijk wil worden later. Dan ga ik lekker met dit ding mee vliegen wheheh
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 24 juni 2004 @ 21:03:51 #89
93455 Mugen_Honda
Power of Dreams
pi_20161703
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 19:05 schreef ook_gek het volgende:
Shit er zit zelfs een lift in
Wat een gaaf ding is dit zeg.

Ben ik blij dat ik rijk wil worden later. Dan ga ik lekker met dit ding mee vliegen wheheh
Ik denk niet dat ze zulke lui's als jij in Amerika binnenlaten.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 14:02:46 #90
2347 deff
..until the reaper sings
pi_20178966
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 21:03 schreef Mugen_Honda het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze zulke lui's als jij in Amerika binnenlaten.
tja er staan ook veel amerikaanse luchtvaartmaatschapijen tussen die er 1 gaan kopen:)
daddy to the bone....
nu daddy van 2
"root doesn't mean a thing if you ain't got that ping"...
pi_20265062
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 19:05 schreef ook_gek het volgende:
Shit er zit zelfs een lift in
Wat een gaaf ding is dit zeg.
Heeft de 747 ook hoor (wordt gebruikt voor de trolley's).
Hopelijk maken Emirates en Singapore Airlines hun beloftes waar dat ze er allerlei extra faciliteiten inbouwen voor de passagiers (en niet dat ze het vol gaan proppen met stoelen). Ik zie ze er wel voor aan dat ze echt geweldige vernieuwingen gaan invoeren op het gebied van comfort (al de F-class gezien van Emirates A340-500 )
Virgin staat niet in de lijst: hebben ze hun order gecanceled? Ben niet echt meer op de hoogte
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:41:40 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20287140
Een airbus A340-500 van Singapore Airlines heeft het vluchtrecord voor passagiersvliegtuigen op zijn naam gezet, vloog zonder stop van Singapore naar NewArk (bij New York) in een 18 uur 35 minuten durende vlucht. 16.668 KM (lees ik net op teletekst)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 juli 2004 @ 22:13:41 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20560260
Lees net in Der Spiegel dat deze airbus geplanned is voor onder de 3 liter per passagier per 100 Km. waarschijnlijk wordt het 2,9 liter. Niet slecht voor een vliegtuig vanm 276 ton oorspronkelijk geplanned gewicht (wordt waarschijnlijk 290 ton)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21338434
Heefd dit ding al gevlogen? zo niet wanneer dan wel?
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_21338497
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
meneer boeing ligt hier echt wel wakker van, heel veel luchtvaart maatschappijen zijn zeer geintresseert in deze nieuwe airbus.
Tegen de aandeelhouders zegt Boeing iets heel anders, volgens Boeing opereert Airbus met deze kist op een aflopende markt. Boeing zit meer brood in supersonisch zakenvliegtuigen en kleine maar zuinig subsonisch vliegtuigen.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 02:23:28 #96
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_21339241
Mwah, ik zou het heel gaaf vinden om met de 380 te vliegen, kleine vliegtuigen zijn altijd rumoeriger en zitten krap.
Een vliegtuig die ook een zitrij in het midden heeft, geeft een veiligere gevoel voor de passagier die niet idee heeft in een te krappe vliegtuig te zitten. Heeft te maken met psychologie heb ik op een documentaire over -ironisch genoeg- Boeing's 747.
The Internets, I needs it..
pi_21341442
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 01:27 schreef Remon het volgende:
Heefd dit ding al gevlogen? zo niet wanneer dan wel?
Duurt nog wel even.. (tenzij je het protoype/testvliegtuig bedoelt, dat zal toch niet zo heel lang meer durenn denk ik)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21341787


zoiets wil ik thuis ook wel
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 10:19:49 #99
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_21341879
A380 Order count tot nu toe:

Firm Orders:

Air France - 10
Emirates - 41 passenger, 2 freighters
Federal Express - 10 freighters
ILFC - 5 passenger and 5 freighters (two pax aircraft are bound for Emirates)
Korean - 5
Lufthansa - 15
Malaysian - 6
Qantas - 12
Qatar - 2
Singapore Airlines - 10
Virgin Atlantic - 6

Unconfirmed Orders:

Thai - 6
A significant unannounced Asian customer - ?


Wat moet Emirates met 41(!) van deze joekels? Geen andere maatschappij komt ook maar in de buurt daarvan!
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 10:23:12 #100
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_21341940
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 21:03 schreef Mugen_Honda het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze zulke lui's als jij in Amerika binnenlaten.
Ik ben nog niet bekend in de US dus ik maak nog kans
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 10:39:54 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21342237
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 01:30 schreef Steijn het volgende:

[..]

Tegen de aandeelhouders zegt Boeing iets heel anders, volgens Boeing opereert Airbus met deze kist op een aflopende markt. Boeing zit meer brood in supersonisch zakenvliegtuigen en kleine maar zuinig subsonisch vliegtuigen.
tuurlijk zegt Boeing dat, zoiets noem je "Durchhalteparolen"
Feit blijft dat het gaat om kosten per passagier, en hoe meer passagiers in een kist hoe lager je kosten in principe worden.
Denk bij kosten niet alleen aan brandstof, maar ook aan FIR´s (das best duur, en gaat per vliegtuig), Landingsrechten, Gatekosten, personeel, onderhoud, etc etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_21350815
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 01:27 schreef Remon het volgende:
Heefd dit ding al gevlogen? zo niet wanneer dan wel?
Ik las net op teletekst dat singapore airlines er als eerste mee gaat vliegen en wel in april 2006
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21353242
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tuurlijk zegt Boeing dat, zoiets noem je "Durchhalteparolen"
Feit blijft dat het gaat om kosten per passagier, en hoe meer passagiers in een kist hoe lager je kosten in principe worden.
Denk bij kosten niet alleen aan brandstof, maar ook aan FIR´s (das best duur, en gaat per vliegtuig), Landingsrechten, Gatekosten, personeel, onderhoud, etc etc etc
Idd, boeing probeert alleen maar de eigen strategie goed te praten. Met al die kleinere vliegtuigen zal/kan een luchthaven juist eerder dichtslibben, het aantal passagiers blijft immers gelijk.

Wat zijn FIR's btw?
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 19:06:04 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21353666
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 18:47 schreef Threepio het volgende:
+
Wat zijn FIR's btw?
oh, natuurlijk,.
een FIR is een stuk luchtruim, voor het gebruik ervan moet je betalen aan de landen die het FIR bezitten.
Een optimale vliegroute NY naar Amsterdam wordt dus berekend aan de hand van:
Brandstof verbruik (varieert door gebruik van Jet Stream en de gevlogen afstand) en het aantal FIR´s waar je doorheen vliegt.
Hoe meer jet stream is minder brandstof, maar als je wat omvliegt gebruik je wat meer, maar vlieg je een FIR minder.
Bij luchtvaart maatschappijen zijn bij de vliegdienst mensen in dienst die dit berekenen.
Hier een FIR Kaart voorbeeldje
http://aviation.weathersa.co.za/Aviationcodes/codes.htg/ad-6.gif
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 05:19:54 #105
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_21416918
Nog wat illustraties






  vrijdag 20 augustus 2004 @ 05:23:54 #106
85253 uberpooier
tweakersletje
pi_21416928
vliegtuig is 1
geschikt vliegveld vinden is weer een ander probleem..
Badeendjes Powaaaaa!
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 12:09:04 #107
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_21420616
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 05:23 schreef uberpooier het volgende:
vliegtuig is 1
geschikt vliegveld vinden is weer een ander probleem..
Dat zou dus helemaal geen probleem mogen zijn, aangezien hij met zijn spanwijdte van 79 (?) meter 'gewoon' in het standaardvak past. Ok, zal wel een beetje passen en meten worden, halve meter speling ofzo aan elke kant

Wist je trouwens dat ze een keer zo'n turbine onder een 747 gehangen hebben? De 747 zou op zich met alleen deze motor moeten kunnen opstijgen, de overige drie 747 motoren die eronder hingen werden alleen gebruikt om ervoor te zorgen dat er ook nog rechtdoor gevlogen kon worden.. kan ook wel zijn dat dt een motor voor de 777ER bedenk ik me net.

Met het max. vermogen van 1 zo'n A380 turbine kun je trouwens een behoorlijk aantal huishoudens van energie voorzien 81500 pond stuwkracht voor de freighter versie
Life's like music, get the rhythm..
pi_21421005
een hotel met vleugels.......
pi_21784542
als daar een 737 tegenaan vliegt dan is t van "hihihi dat kietelt"
pi_21784799
de antonov 225 is ook zo lekker omvangrijk.. alleen geen passagiersvliegtuig..






zoals je aan de vergelijking kan zien nog een stukkie groter als de airbus 380
Hopeloos benzine verslaafd
pi_23256064
*Kick*
Nieuwe foto's (gevonden op Airliners.net forum]:







Vooral de interieurfoto's vind ik wel cool om te zien (had het eerlijk gezegd veel breder verwach)
pi_24479189
Rollout foto's van gisteren in Toulouse:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 4
  zondag 9 januari 2005 @ 05:01:43 #113
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_24479677
Ik werk bij Airbus, kreeg afg. week nog wat nieuwe foto's van de A380. Zal ff kijken of ik ze kan posten deze week.
Beauty is in the eyes of the beer holder...
  zondag 9 januari 2005 @ 12:12:50 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24481650
quote:
Op zondag 9 januari 2005 03:34 schreef hydraulix het volgende:
Rollout foto's van gisteren in Toulouse:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Men heeft echt zijn best gedaan de Operatorlogo´s af te dekken, of zou er een airbus verrassing op staan voor de eerste vlucht?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24483189
Ja, ze gaan naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe airbus-logo presenteren.
Volgens geruchten zou het hierom gaan
  zondag 9 januari 2005 @ 16:20:00 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24485600
Maar verdomme, op die foto´s zie je goed hoe fucking groot die motoren zijn..
Ben erg benieuwd hoe dat ding vliegt. Wanneer is de eerste proefvlucht?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 9 januari 2005 @ 16:52:46 #117
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_24486219
quote:
Op zondag 9 januari 2005 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar verdomme, op die foto´s zie je goed hoe fucking groot die motoren zijn..
De GE-90 is volgens mij nog een stuk groter:

http://myaviation.net/?pid=00130585
"Very rare picture!!! We all know how huge the GE-90 is. We've seen many 777s with GE-90's out there. We’ve all heard that it's been said this engine is as big as a 737's fuselage, but we've never seen this picture before. Here's BA's 737-436 "River Aire" in front of G-VIIC, a BA 777-236/ER proudly holding a GE-90 under her wings. This picture says it all. When it comes to clarify a myth, just compare the “Biggest and Most Powerful Jet Engine in the world” with the 737 and with an average size human body. "


http://www.airliners.net/open.file/728727/L/

Die bakbeesten zijn echt gigantisch groot
  zondag 9 januari 2005 @ 17:15:00 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24486574
quote:
Trent 900 Series

The Trent 900 family is designed to power the giant Airus A380 where it is the launch engine. It comes in two thrust ratings, 70,000 and 76,000 lbf (311 and 338 kN) but is capable of achieving 84,000 lbf (374 kN). It features a lot of technology inherited from the 8104 demonstrator including the 2.95 m diameter swept-back fan.

The Trent 900 made its maiden flight on May 17 2004 on Airbus' A340-300 testbed, replacing the port inner CFM56-5 and dwarfing the remaining engines. A380 customers which have selected the Trent include Virgin Atlantic, Qantas, Singapore Airlines (already the largest Trent operator) and Lufthansa.

---------------------------------------------------------------------------
General Electric GE90 is a family of high-bypass turbofan engines built by General Electric for the Boeing 777, with thrust ranging from 74,000 to 115,000 lb (329 to 512 kN). It was first introduced in November 1995 on British Airways' 777s, and is only available on the 777. The engine is one of three options for the 777-200, -200ER, and -300, and the exclusive engine of the -200LR and -300ER.
The GE90 series are physically the biggest engines in aviation history. They are also the most powerful, as GE90-115B holds the world record for the highest thrust rating, 127,900 lb (569 kN), though is rated at 115,300 lbf (513 kN). The diameter of the engine (3.43 m) and nacelle are larger than the fuselage of a Boeing 737 (3.4 m).

They can only be airfreighted by outsize cargo aircraft such as the Antonov An-124 'Condor', presenting unique problems if a 777 is stranded due to emergency diversions. As a consequence, it incurs high preventive maintenance costs to minimise such risks.

A fanblade from the GE90-115B has been placed on display at the Museum of Modern Art in New York City, New York.
Idd
Had ik niet gedacht, maar het formaat heeft dus ook duidelijke nadelen zien we...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24498969
Ja, wanneer wordt er mee gevlogen?
+10 intelligent
pi_24501373
quote:
Op maandag 10 januari 2005 10:47 schreef C3La het volgende:
Ja, wanneer wordt er mee gevlogen?
Testvluchten: maart 2005 en commercieel in 2006
pi_24535040
Nieuwe pics:
Het monster is bijna af:





pics van Airliners.net
V10
  woensdag 12 januari 2005 @ 19:25:12 #122
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_24535863
volgende week dinsdag is live de A380 reveal te zien op ZDF
van 10u20 t/m 12u30 geloof ik, in bijzijn van Schroeder, Chirac, Blair en die Spaanse president
Beauty is in the eyes of the beer holder...
  zondag 16 januari 2005 @ 04:38:33 #123
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24592950
Zijn er eigenlijk al plannen voor een nog groter vliegtuig?

Het verhaal van Boeing begrijp ik trouwens niet geheel, op een lijn als NY-FRA etc zal je altijd grote vliegtuigen kunnen gebruiken.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 16 januari 2005 @ 10:33:02 #124
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24593845
Dat is nog eens een project voor West Coast Custums
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  zondag 16 januari 2005 @ 11:40:44 #125
83361 SIGMA-X10
When come back, bring pie....
pi_24594655
quote:
Op zondag 16 januari 2005 10:33 schreef God_de_Vader het volgende:
Dat is nog eens een project voor West Coast Custums
Pimp My Plane:
I'm not a racist; I hate everybody equally
  zondag 16 januari 2005 @ 11:42:34 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24594673
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 19:25 schreef Jaggunsu het volgende:
volgende week dinsdag is live de A380 reveal te zien op ZDF
van 10u20 t/m 12u30 geloof ik, in bijzijn van Schroeder, Chirac, Blair en die Spaanse president
Live?
Volgens mij was dat feestje afgelopen week, stonden hier de kranten vol van iig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24595367
quote:
Op zondag 16 januari 2005 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Live?
Volgens mij was dat feestje afgelopen week, stonden hier de kranten vol van iig.
volgensn de airbus site is de unveiling op jan 18th 11:00 GMT, over 1 dag en ong 22 uur dus...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 16 januari 2005 @ 12:46:40 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24595537
Ah, okay, dan hadden ze het over het feestje dat moest komen, niet het feestje dat geweest was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24616784
Meer foto's:








De A380 wordt geschilderd:









Meer Interieurfoto's (uit een mock-up):



Indrukwekkend
pi_24624088
heeft iemand plaatjes van de presentatie?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 18:28:59 #131
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
  dinsdag 18 januari 2005 @ 20:51:54 #132
70795 GiSH
waiting for sun
pi_24628470
ik voelde voor het eerst een soort van europeese trots...
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  dinsdag 18 januari 2005 @ 20:59:23 #133
62913 Blik
The one and Only!
pi_24628568
mooi ding hoor, jammer dat KLM er niet mee gaat vliegen voorlopig
pi_24628637
Technisch gezien een cool ding, maar ik vind hem vreselijk lelijk
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_24629887
Hij is echt vreselijk lelijk ja
(nog enkele interieurfoto's):



En voor de mensen die Frans verstaan:
Klik!, met diverse filmpjes van de A380
pi_26540546
Vandaag de grote dag, de eerste vlucht van de Airbus A380!
pi_26540753
Linkje naar de stream waar over 10 minuten een samenvatting te zien is: http://www.airbus.com/A380/Seeing/live/video/live.asx
pi_26549790

Echt geweldig om het eindelijk in de lucht te zien!
  donderdag 28 april 2005 @ 15:22:12 #140
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_26571531
Voor degenen die het Airbus vs Boeing verhaal niet helemaal begrijpen:

Airbus gelooft dat het "Hub-and-Spoke" concept) waarbij passagiers met kleine "feeder" toestellen naar een internationaal vliegveld worden gebracht, en van daar met een grote (bijvoorbeeld de B-747 of A-380) naar een ander internationaal veld, om daar weer in een kleine te stappen naar je eindbestemming) de bouw van de A-380 rechtvaardigt.

Boeing ziet al een paar jaar een andere trend: passagiers willen niet meer overstappen, ze willen in een keer vanaf hun kleinere vliegveld naar hun eindbestemming op een kleiner vliegveld. Natuurlijk doe je dat niet met een gigant als de B-747 of A-380, maar met kleinere toestellen, tot maximaal de DC-10/MD-11/B-767. Wil je op dergelijke routes rendabel kunnen vliegen, dan moet je zorgen dat je sneller en goedkoper kunt opereren dan de concurrent. Boeing is daarom al een paar jaar bezig met het ontwerpen van toestellen die op een dergelijk vluchtprofiel passen, eerst met de SonicCruiser (inmiddels gecancelled), en nu met de iets tragere maar wel veel zuiniger B-787 Dreamliner.

Waar de winst van de A-380 zit in een lage prijs per stoelkilometer, zit de winst van Boeing in de kortere reistijd. Natuurlijk zullen ze elkaar in uiteindelijke prijs niet zo veel ontlopen, en zelfs als Boeing wat duurder is, dan wordt dat ruim goedgemaakt door de veel kortere reistijd.
Ga zelf maar na: bijna alle vluchten van bijvoorbeeld Delta lopen via Atlanta (de hub, op 8 à 9 uur vliegen van Amsterdam). Als je vanuit Nederland naar Columbus, Ohio moet, dan vlieg je over Ohio heen nog een uur door naar het zuiden, daar heb je een overstap van minstens 2 uur, en dan vlieg je langs dezelfde routedie je vanuit Europa al hebt afgelegdweer naar Ohio (de spoke). Dat kost je al gauw 5 uur, inclusief het doorlopen van alle luchthavenfaciliteiten. Stel je voor dat je in Europa al bent begonnen vanuit Praag (spoke aan begin van de reis) via Amsterdam (de hub aan het begin), dan verlies je met het hub-en-spoke systeem al gauw een halve dag aan overstappen en nutteloze reisafstanden.
Volgens Boeing kan dat met de Dreamliner makkelijker, en tegelijk vrijwel even duur: je stapt in Praag op het vliegtuig, en in Columbus stap je 8 uur later redelijk fris weer uit. Uurtje vliegveld ervoor en erna, en je reistijd zit op 10 uur. Dezelfde route met hub-en-spoke zit op het dubbele, en na 20 uur reizen ben je echt helemaal gaar.

Wie van de twee gelijk gaat krijgen weten zelfs de analisten niet. Het hangt af van de reizigers: kiezen ze voor de iets duurdere comfortabele korte reis, of voor de goedkope langere? Durven ze met 800 man in een aluminium pijp, of kiezen ze voor de wat minder massale optie? Zullen de passagiers de A380 nog wel accepteren als de vliegtuigmaatschappijen ervoor kiezen om de tax-free shops en dergelijke in te ruilen voor extra stoelen, en dus meer passagiers?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_26572593
Ja inderdaad, maar ik denk persoonlijk dat je altijd een rendabel hub&spokes-systeem houdt voor de A380, omdat als je meer rechtstreekse vluchten krijgt dat samengaat met een algemene stijging van het aantal passagiers wat weer betekent dat het spinneweb van kleinere vliegvelden alleen maar groter wordt. Bovendien heb je te maken met bepekte slots op veel vliegvelden en een overvol luchtruim, dan ontkom je niet aan grote vliegtuigen.
  donderdag 28 april 2005 @ 16:12:45 #142
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_26572893
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:01 schreef Singa het volgende:
Ja inderdaad, maar ik denk persoonlijk dat je altijd een rendabel hub&spokes-systeem houdt voor de A380, omdat als je meer rechtstreekse vluchten krijgt dat samengaat met een algemene stijging van het aantal passagiers wat weer betekent dat het spinneweb van kleinere vliegvelden alleen maar groter wordt. Bovendien heb je te maken met bepekte slots op veel vliegvelden en een overvol luchtruim, dan ontkom je niet aan grote vliegtuigen.
Het overvolle luchtruim geldt eigenlijk alleen maar hier in West Europa. Het drukste stuk luchtruim van de wereld vind je tussen Londen, Frankfurt en Parijs. Wij zitten daar maar net buiten. In de rest van de wereld is het stukken rustiger, om niet te zeggen stil.

Je verhaal van slots gaat niet helemaal op. Dat geldt weliswaar op de grote vliegvelden, maar de meeste velden in de wereld zitten nog lang niet aan hun technische limieten, hooguit aan hun politieke.

Ik weet niet of hub-en-spoke zijn beste tijd heeft gehad. Ik denk dat Boeing een heel goed punt heeft met hun Dreamliner. Door vluchten rechtstreeks te maken maak je ruimte op de hubs omdat je de kleinere feeders niet meer nodig hebt. Steeds meer vliegvelden krijgen naast startbanen ook spoorbanen voor HSLs die die taak kunnen invullen. Maar met dat argument kun je twee kanten op: je kunt stellen dat de A-380 dus passagiers blijft houden, ook als de feeders wegvallen, of je kunt zeggen dat kleinere vliegvelden zo goed bereikbaar worden dat er voldoende passagiers voor de Dreamliner zijn. Ik durf er geen weddenschap op af te sluiten, al denk ik wel dat Boeing met zijn toestel een meer innovatief idee heeft.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_26573624
Neem Azië ik zie daar niet zomaar rechtstreekse vluchten ontstaan tussen elke mogelijke stad, ik denk dat met name voor vluchten ban en naar Azië de A380 zeer nuttig zal blijken. Passagiersaantallen tussen "Europa en de VS" en Azië zullen denk ik ook het snelst groeien in de toekomst. Daarentegen tussen Europa en de VS zullen mijns inziens de rechtstreekse vluchten juist meer een meer plaats vinden, je ziet nu al dat er bijvoorbeeld vanuit Schiphol op een redelijk groot aantal vliegvelden in de VS wordt gevlogen. Bovendien wordt de 747 nu al nauwelijks gebruikt voor transatlantische vluchten dus zal dat ook niet met de A380 gebeuren.
pi_30475883


De airbus mag de lucht niet meer in! Na de ramp van vorige maand! Er worden meerdere onderzoeken naar de airbus gedaan. Zodra er meer lichtpuntjes aan het licht zijn gekomen over de oorzaak van de ramp zal het raad van onderzoek de eindrapport voorleggen bij de rechter en andere instanties die bepalen of de airbus weer mag gaan vliegen. De france pers heeft geprobeerd dit te voorkomen door direct na de ramp de media wijs te maken dat het ging om een ander toestel. Waarna bleek door camera beelden dat het om de airbus ging. Er werd ook bekend gemaakt door de france luchtvaartmaatschappij dat de oorzaak van de ramp een bliksem inslag zou zijn wat nu in twijfel is genomen door een eerdere leugen van de france vliegmaatschappij!
Zijn er nog leuke goosinen hiero?!
  zondag 11 september 2005 @ 08:57:06 #145
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30476481
Ik neem aan dat je het hebt over het ongeluk dat gebeurt is in Toronto, Canada

Het ging daar om een Airbus A340-300 van Air France, niet de Airbus A380-800 waar dit topic over gaat, die bovendien nog geen commerciële vluchten uitvoert.
pi_30477468
Cees007 bron ?

Lijkt me sterk weet je hoeveel van die kisten er zijn ? als die grounded zijn loopt het hele vliegverkeer spaak !
  zondag 11 september 2005 @ 11:04:13 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30477761
Was die crash van die Airbus in Toronto niet de enige crash van de laatste tijd waar er overlevenden waren, sterker nog, iedereen de crash overleefd-..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 12 september 2005 @ 14:36:58 #148
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_30514039
quote:
Op zondag 11 september 2005 04:23 schreef Cees007 het volgende:
[afbeelding]

De airbus mag de lucht niet meer in! Na de ramp van vorige maand! Er worden meerdere onderzoeken naar de airbus gedaan. Zodra er meer lichtpuntjes aan het licht zijn gekomen over de oorzaak van de ramp zal het raad van onderzoek de eindrapport voorleggen bij de rechter en andere instanties die bepalen of de airbus weer mag gaan vliegen. De france pers heeft geprobeerd dit te voorkomen door direct na de ramp de media wijs te maken dat het ging om een ander toestel. Waarna bleek door camera beelden dat het om de airbus ging. Er werd ook bekend gemaakt door de france luchtvaartmaatschappij dat de oorzaak van de ramp een bliksem inslag zou zijn wat nu in twijfel is genomen door een eerdere leugen van de france vliegmaatschappij!
Yeah, sure... alle airbussen aan de grond

Wordt lekker rustig dan, in het luchtruim. Het kan best zo zijn dat de betreffende maatschappij even niet met specifiek het type machine dat is gecrashed de lucht in gaat, maar alle airbussen op de grond lijkt me een verrotte sterk verhaal.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_30518788
Dat ding vliegt hoogst persoonlijk een extra gat in de ozon.
pi_30518836
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:36 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Yeah, sure... alle airbussen aan de grond

Wordt lekker rustig dan, in het luchtruim. Het kan best zo zijn dat de betreffende maatschappij even niet met specifiek het type machine dat is gecrashed de lucht in gaat, maar alle airbussen op de grond lijkt me een verrotte sterk verhaal.
inderdaad...

Maar goed, voor de realiteit, kijk eens op de dienstregeling van Schiphol, daar staan genoeg vluchten met airbussen die wel degelijk zijn vertrokken en geland. (heb er trouwens ook een tig aantal zien vliegen) Iberia en air france zijn slechts een paar voorbeelden. Ook de KLM vliegt vrolijk met de A330.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_30553775
Laatste Nieuws:

Airbus A380 voor een testvlucht naar Schiphol'

13-09-2005

SCHIPHOL - Het is bijna zeker dat het prototype van de Airbus A380 voor een testvlucht naar Schiphol komt. Dat meldde een woordvoerster van de luchthaven dinsdag (13 september) aan Luchtvaartnieuws / Zakenreisnieuws. Wanneer het grootste verkeersvliegtuig ter wereld naar Amsterdam komt is niet bekend.

Volgens de woordvoerster is er contact tussen Schiphol en Airbus over de mogelijke komst van het toestel naar de luchthaven. De datum hangt echter nog af van het testprogramma van het toestel, dat nog tot en met 2006 duurt.

Schiphol zegt voorbereid te zijn op het afhandelen van de A380, en de komst van het toestel zou een goede mogelijkheid zijn om dat in de praktijk uit te proberen.

(bron: www.luchtvaartnieuws.nl )

Kijk dat is pas leuk, als de datum bekend wordt dan zal het wel lekker druk worden op en rond Schiphol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')