abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_55408808
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
Markt ook opgeweest?
Uiteraard
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:52:51 #102
269 vats
Live life to the max!
pi_56834790
Maar weer een kick aan dit topic Ga er in september heen voor een x aantal dagen, weet nog niet precies hoe lang vanaf dat ik land in Seoul heb ik 18 dagen tot ik weer wegvlieg uit Tokyo!

Heb er zin in
pi_57764560
even wat vragen aan de mensen die in Zuid-Korea geweest zijn:

hoe duur is eten? is het goedkoper of duurder dan in Nederland? zijn er veel restaurants?

is het gemakkelijk rondreizen met de metro/OV? er staat niets in Engels aangegeven, maar is dat een ernstig probleem of kun je er wel uitkomen?

zijn taxi's duur?

is het leven duur?

hotels zijn wat aan de hoge kant had ik gezien, maar waarschijnlijk ga ik in een hostel slapen. is dat een beetje te doen in dit land?
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:18:09 #104
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_57766211
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:43 schreef JoPiDo het volgende:
even wat vragen aan de mensen die in Zuid-Korea geweest zijn:

hoe duur is eten? is het goedkoper of duurder dan in Nederland? zijn er veel restaurants?

is het gemakkelijk rondreizen met de metro/OV? er staat niets in Engels aangegeven, maar is dat een ernstig probleem of kun je er wel uitkomen?

zijn taxi's duur?

is het leven duur?

hotels zijn wat aan de hoge kant had ik gezien, maar waarschijnlijk ga ik in een hostel slapen. is dat een beetje te doen in dit land?
Eten is goedkoop, goedkoper dan in Nederland. De kaart is alleen wel een probleem, ik vond het altijd maar moeilijk communiceren. Rondreizen per OV is ontzettend makkelijk, alle metrostations zijn tweetalig. Let er alleen wel op dat je verschillende tarieven voor de single rides hebt. Dit heeft met de afstand van de rit te maken. Ik had meestal het goedkoopste kaartje maar was slechts 1 keer de sjaak toen het poortje niet open ging omdat ik een te goedkoop kaartje had gekocht. Ik sliep overigens in een jeugdherberg, ik kan nog wel even kijken wat ik destijds betaalde maar ik had een 1 persoonskamer met gratis onbeperkt internet en een metrostation op loopafstand.

Taxi's en het echte leven in ZK kan ik niet over oordelen aangezien ik slechts een week in Seoul ben geweest.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_57856976
Taxi's zijn niet duur, ze zijn een stuk goedkoper dan in Nederland. Overigens blijven taxi's wel taxi's, je wilt liever niet in een auto door Seoul heen reizen. Overal is er haast continu file, je kan veel beter met de goedkope metro gaan.
Over het gehele leven kan ik ook niet oordelen, woonruimte is denk ik wel duur.
pi_57884137
ik wil zo graag 2 weken gaan dit jaar, maar mijn vriendin zit te zeuren

<<en mijn studie, maar dat is een ander verhaal>>
pi_62128605
Ik ga hier over 4 dagen heen! Ben benieuwd! Kimchi kauwen!

Mensen nog tips voor dingen om te doen in Seoul?
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:39:22 #108
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_62160589
Op welk vlak?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62169715
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:39 schreef Jaguarized het volgende:
Op welk vlak?
Op het vlak van wat jij persoonlijk wel de moeite waard vond om een ander ook aan te raden, en waar je als niet-kenner van de stad makkelijk voorbij loopt.
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:21:37 #110
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_62169779
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:55 schreef NegaSado het volgende:
Ik ga hier over 4 dagen heen! Ben benieuwd! Kimchi kauwen!

Mensen nog tips voor dingen om te doen in Seoul?
Een vliegticket naar Tokyo kopen.
pi_62176051
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Een vliegticket naar Tokyo kopen.
Heel erg aanlokkelijk, maar ik wil de rest van dit jaar uit Japan wegblijven.
pi_80826166
Hallo,
sorry voor de bump, maar ik hou het graag gecentraliseerd.

Voor het werk moet ik naar Zuid-Korea, maar ik blijf wel nog een aantal dagen plakken in Seoul....
nu zou ik beroep moeten doen op die ktx treinen... is het nodig dat ik die ook maanden op voorhand reserveer?!

Gelijkaardige vraag over die tripjes vanuit Seoul naar de beruchte grens, de dmz... is dat iets dat je de dag ervoor nog kan regelen of kan dat niet?

Met veel dank!
pi_80832238
Ben eveneens nieuwsgierig naar Zuid-Korea. Iemand enig idee hoe de costs of living er uit zien voor een beetje backpacken? Bed in een hostel, uit eten, taxi, etc Vergeleken met China zal het wel een stuk duurder zijn vermoed ik.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_80867267
Verder lijkt het niet te lukken bij mijn plaatselijke bank(en) om wons (krw) te bekomen.

Nu is mijn vraag: hoeft dat wel? Ik heb "Maestro" op mijn bankkaart, kan ik niet bij aankomst in Incheon onmiddellijk geld afhalen?
pi_80871039
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:48 schreef zuiderbuur het volgende:
Verder lijkt het niet te lukken bij mijn plaatselijke bank(en) om wons (krw) te bekomen.

Nu is mijn vraag: hoeft dat wel? Ik heb "Maestro" op mijn bankkaart, kan ik niet bij aankomst in Incheon onmiddellijk geld afhalen?
Je kunt natuurlijk gewoon geld uit een ATM halen. Even checken of er zo'n Cirrus-logo op de automaat staat, en dan moet het geen probleem zijn.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_80949795
Misschien moet ik gewoon eens naar de bank bellen en vragen of mijn Maestro daar zou moeten werken.
Ik heb gehoord dat er veel ATM's zijn, maar niet altijd in het Engels en mijn hangul is extreem elementair....

Verder vroeg ik me af of ik een adapter voor de stopcontacten nodig zal hebben.
Volgens http://electricaloutlet.org/ hebben ze in Zuid-Korea 220 V/60 Hertz,

terwijl men in Belgi (waar ik dus woon) en Nederland, 230 V, 50 Hertz hanteert.

Wat de fysieke vorm betreft, in Zuid-Korea hanteert men voornamelijk het type F, in
Nederland C en F, en in Belgi E.

Ik kan me niet herinner dat ik met mijn Belgische apparaten in Nederland ooit problemen heb gehad (wel in het Verenigd Koninkrijk).
Mag ik hieruit concluderen dat ik helemaal geen adapters of zo hoef mee te nemen naar Zuid-Korea?
pi_80959938
Je kan op ICN gewoon pinnen geen probleem, wel even opletten dat je niet eerst de pas invoert, maar pas invoert als die er om vraagt.

Electriciteit is hetzelfde als hier.

DMZ trip had ik ook pas de dag van te voren geregeld, en ik was niet de enige. Verder geen ervaring met de KTX maar zover ik weet kun je die ook op de dag van vetrek boeken.

Heb geen persoonlijk ervaring met China, maar hostel dorm kost iets van een 8 euro p.p.p.n, eten vond ik ook niet duur maar kan heel relatief zijn. Geen Taxi's genomen metro werkt super en effectieve kosten voor een enkeltje 65 cent of iets in die richting in de meeste gevallen.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_80963904
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:24 schreef Moro het volgende:
Je kan op ICN gewoon pinnen geen probleem, wel even opletten dat je niet eerst de pas invoert, maar pas invoert als die er om vraagt.

Electriciteit is hetzelfde als hier.
Dat is handig, ik neem aan dat mijn hotel niet zo oud zal zijn dat het nog met een oud systeem werkt?
quote:
DMZ trip had ik ook pas de dag van te voren geregeld, en ik was niet de enige. Verder geen ervaring met de KTX maar zover ik weet kun je die ook op de dag van vetrek boeken.
Bedoel je gewoon een kaartje kopen in het station of effectief bellen op voorhand?
(Dat laatste wil ik vermijden, want als het Engels een probleem is, is het altijd nog een pak lastiger als je de gesprekspartner niet voor je ziet)
pi_80965397
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:27 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dat is handig, ik neem aan dat mijn hotel niet zo oud zal zijn dat het nog met een oud systeem werkt?
[..]

Bedoel je gewoon een kaartje kopen in het station of effectief bellen op voorhand?
(Dat laatste wil ik vermijden, want als het Engels een probleem is, is het altijd nog een pak lastiger als je de gesprekspartner niet voor je ziet)
Het oude systeem? ze gebruiken in pricipe dezelfde stekkers als wij doen, sommige hotels bieden echter ook 110V aansluitingen aan dit is geen oud systeem maar meer als handigheid voor amerikanen.

Geen ervaring met KTX tickets kopen maar je kan ze gewoon aan het loket halen, geen idee of er een daadwerkelijk gehanteerde deadline is.
pi_81062474
Het viel me bovendien op dat heel wat dingen gesloten zijn.. niet op zaterdag of zondag.. maar op maandag (zelfs de echte toeristische trekpleisters zoals het oorlogsmuseum in Seoul). Hoe komt dat?
pi_81121150
Geen idee maar die soort dingen zijn zoiezo in alle landen vaak op maandag gesloten heb ik het idee.
  maandag 10 mei 2010 @ 15:19:53 #122
112251 314
gimme pie!
pi_81254478
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:27 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

[..]

kaartjes voor de DMZ kun je boeken bij de amerikanen, die verzorgen de uitstapjes (volgens mij vanuit Yongsan) , in het hotel hebben ze vast informatie, heel makkelijk allemaal

in het hotel heb je normale stopcontacten, 220V, soms 110V in badkamer. sowieso aansluiting voor je laptop die 220V uitgeeft, dus dat is geen probleem
  maandag 10 mei 2010 @ 15:28:25 #123
112251 314
gimme pie!
pi_81254809
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:13 schreef zuiderbuur het volgende:
Het viel me bovendien op dat heel wat dingen gesloten zijn.. niet op zaterdag of zondag.. maar op maandag (zelfs de echte toeristische trekpleisters zoals het oorlogsmuseum in Seoul). Hoe komt dat?
dat zal wel komen omdat iedereen in het weekend knetterzat is, maandag is niemand meer wat waard haha

werd zelfs door de politie aan de kant gezet voor een alcoholcontrole op dinsdagmiddag (wtf, hoe komt je op dinsdagmiddag 14:00 bezopen in een auto? ikke niet, maar die controles zijn er tuurlijk niet voor niks)

leuke stad, aparte maar leuke mensen, goed te stappen, goed te eten, goedkoop eten, goedkope taxi's, mooie mix van modern & traditioneel
pi_81259838
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:28 schreef 314 het volgende:
dat zal wel komen omdat iedereen in het weekend knetterzat is, maandag is niemand meer wat waard haha

werd zelfs door de politie aan de kant gezet voor een alcoholcontrole op dinsdagmiddag (wtf, hoe komt je op dinsdagmiddag 14:00 bezopen in een auto? ikke niet, maar die controles zijn er tuurlijk niet voor niks)
Ik wist niet dat Koreanen die reputatie hadden! (Was/Is dat ook zo in Noord-Korea?)
Ik heb wel gehoord dat je zelfs als voetganger best maar goed uitkijkt!
quote:
leuke stad, aparte maar leuke mensen, goed te stappen, goed te eten, goedkoop eten, goedkope taxi's, mooie mix van modern & traditioneel
Het is me ook al opgevallen dat veel dingen zoals treinen, toegang tot musea,... echt wel niet zo duur zijn.
Omgerekend komt toegang tot sommige zaken in Seoul op 2 of 3 euro uit, in New York betaal je vlot twintig dollar voor het Empire State Building.

Maar een Amerikaan zei me onlangs dat in Seoul rondlopen je het gevoel geeft dat het geld gewoon uit je zakken valt.
  maandag 10 mei 2010 @ 21:24:43 #125
112251 314
gimme pie!
pi_81270630
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:33 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Koreanen die reputatie hadden! (Was/Is dat ook zo in Noord-Korea?)
Ik heb wel gehoord dat je zelfs als voetganger best maar goed uitkijkt!
als je het niet heel erg vind: ik ben niet in Noord-Korea geweest als voetganger uitkijken voor wat? auto's stoppen keurig voor rood, motoren scheuren tussen de auto's door, maar stoppen ook netjes voor de zebrapaden en oversteekplaatsen. sommige plaatsen zijn ontiegelijk druk, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik 'op moest passen'
quote:
Het is me ook al opgevallen dat veel dingen zoals treinen, toegang tot musea,... echt wel niet zo duur zijn.
Omgerekend komt toegang tot sommige zaken in Seoul op 2 of 3 euro uit, in New York betaal je vlot twintig dollar voor het Empire State Building.

Maar een Amerikaan zei me onlangs dat in Seoul rondlopen je het gevoel geeft dat het geld gewoon uit je zakken valt.
treinen weet ik niet zeker, maar voor 1400 Won (iets minder dan een euro) kun je al goed 40 minuten met de metro, en in 40 minuten kun je een redelijk deel van de stad doorkruisen onder de grond

dat het geld uit je zakken valt is onzin, als je daarmee bedoelt dat het duur is. eten en drinken is erg goedkoop, bier kost ongeveer hetzelfde als in NL maar je kunt dan wel weer een uur zitten eten voor 5 tot 10

(voor werk regelmatig in Seoul geweest, bij elkaar wel driekwart jaar daar doorgebracht denk ik)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')