abonnement Unibet Coolblue
pi_55408808
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:35 schreef Jaguarized het volgende:
Markt ook opgeweest?
Uiteraard
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:52:51 #102
269 vats
Live life to the max!
pi_56834790
Maar weer een kick aan dit topic Ga er in september heen voor een x aantal dagen, weet nog niet precies hoe lang vanaf dat ik land in Seoul heb ik 18 dagen tot ik weer wegvlieg uit Tokyo!

Heb er zin in
pi_57764560
even wat vragen aan de mensen die in Zuid-Korea geweest zijn:

hoe duur is eten? is het goedkoper of duurder dan in Nederland? zijn er veel restaurants?

is het gemakkelijk rondreizen met de metro/OV? er staat niets in Engels aangegeven, maar is dat een ernstig probleem of kun je er wel uitkomen?

zijn taxi's duur?

is het leven duur?

hotels zijn wat aan de hoge kant had ik gezien, maar waarschijnlijk ga ik in een hostel slapen. is dat een beetje te doen in dit land?
  dinsdag 1 april 2008 @ 20:18:09 #104
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_57766211
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 18:43 schreef JoPiDo het volgende:
even wat vragen aan de mensen die in Zuid-Korea geweest zijn:

hoe duur is eten? is het goedkoper of duurder dan in Nederland? zijn er veel restaurants?

is het gemakkelijk rondreizen met de metro/OV? er staat niets in Engels aangegeven, maar is dat een ernstig probleem of kun je er wel uitkomen?

zijn taxi's duur?

is het leven duur?

hotels zijn wat aan de hoge kant had ik gezien, maar waarschijnlijk ga ik in een hostel slapen. is dat een beetje te doen in dit land?
Eten is goedkoop, goedkoper dan in Nederland. De kaart is alleen wel een probleem, ik vond het altijd maar moeilijk communiceren. Rondreizen per OV is ontzettend makkelijk, alle metrostations zijn tweetalig. Let er alleen wel op dat je verschillende tarieven voor de single rides hebt. Dit heeft met de afstand van de rit te maken. Ik had meestal het goedkoopste kaartje maar was slechts 1 keer de sjaak toen het poortje niet open ging omdat ik een te goedkoop kaartje had gekocht. Ik sliep overigens in een jeugdherberg, ik kan nog wel even kijken wat ik destijds betaalde maar ik had een 1 persoonskamer met gratis onbeperkt internet en een metrostation op loopafstand.

Taxi's en het echte leven in ZK kan ik niet over oordelen aangezien ik slechts een week in Seoul ben geweest.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_57856976
Taxi's zijn niet duur, ze zijn een stuk goedkoper dan in Nederland. Overigens blijven taxi's wel taxi's, je wilt liever niet in een auto door Seoul heen reizen. Overal is er haast continu file, je kan veel beter met de goedkope metro gaan.
Over het gehele leven kan ik ook niet oordelen, woonruimte is denk ik wel duur.
pi_57884137
ik wil zo graag 2 weken gaan dit jaar, maar mijn vriendin zit te zeuren

<<en mijn studie, maar dat is een ander verhaal>>
pi_62128605
Ik ga hier over 4 dagen heen! Ben benieuwd! Kimchi kauwen!

Mensen nog tips voor dingen om te doen in Seoul?
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:39:22 #108
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_62160589
Op welk vlak?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62169715
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:39 schreef Jaguarized het volgende:
Op welk vlak?
Op het vlak van wat jij persoonlijk wel de moeite waard vond om een ander ook aan te raden, en waar je als niet-kenner van de stad makkelijk voorbij loopt.
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:21:37 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_62169779
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:55 schreef NegaSado het volgende:
Ik ga hier over 4 dagen heen! Ben benieuwd! Kimchi kauwen!

Mensen nog tips voor dingen om te doen in Seoul?
Een vliegticket naar Tokyo kopen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_62176051
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Een vliegticket naar Tokyo kopen.
Heel erg aanlokkelijk, maar ik wil de rest van dit jaar uit Japan wegblijven.
pi_80826166
Hallo,
sorry voor de bump, maar ik hou het graag gecentraliseerd.

Voor het werk moet ik naar Zuid-Korea, maar ik blijf wel nog een aantal dagen plakken in Seoul....
nu zou ik beroep moeten doen op die ktx treinen... is het nodig dat ik die ook maanden op voorhand reserveer?!

Gelijkaardige vraag over die tripjes vanuit Seoul naar de beruchte grens, de dmz... is dat iets dat je de dag ervoor nog kan regelen of kan dat niet?

Met veel dank!
pi_80832238
Ben eveneens nieuwsgierig naar Zuid-Korea. Iemand enig idee hoe de costs of living er uit zien voor een beetje backpacken? Bed in een hostel, uit eten, taxi, etc Vergeleken met China zal het wel een stuk duurder zijn vermoed ik.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_80867267
Verder lijkt het niet te lukken bij mijn plaatselijke bank(en) om wons (krw) te bekomen.

Nu is mijn vraag: hoeft dat wel? Ik heb "Maestro" op mijn bankkaart, kan ik niet bij aankomst in Incheon onmiddellijk geld afhalen?
pi_80871039
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:48 schreef zuiderbuur het volgende:
Verder lijkt het niet te lukken bij mijn plaatselijke bank(en) om wons (krw) te bekomen.

Nu is mijn vraag: hoeft dat wel? Ik heb "Maestro" op mijn bankkaart, kan ik niet bij aankomst in Incheon onmiddellijk geld afhalen?
Je kunt natuurlijk gewoon geld uit een ATM halen. Even checken of er zo'n Cirrus-logo op de automaat staat, en dan moet het geen probleem zijn.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
pi_80949795
Misschien moet ik gewoon eens naar de bank bellen en vragen of mijn Maestro daar zou moeten werken.
Ik heb gehoord dat er veel ATM's zijn, maar niet altijd in het Engels en mijn hangul is extreem elementair....


Verder vroeg ik me af of ik een adapter voor de stopcontacten nodig zal hebben.
Volgens http://electricaloutlet.org/ hebben ze in Zuid-Korea 220 V/60 Hertz,

terwijl men in België (waar ik dus woon) en Nederland, 230 V, 50 Hertz hanteert.

Wat de fysieke vorm betreft, in Zuid-Korea hanteert men voornamelijk het type F, in
Nederland C en F, en in België E.

Ik kan me niet herinner dat ik met mijn Belgische apparaten in Nederland ooit problemen heb gehad (wel in het Verenigd Koninkrijk).
Mag ik hieruit concluderen dat ik helemaal geen adapters of zo hoef mee te nemen naar Zuid-Korea?
pi_80959938
Je kan op ICN gewoon pinnen geen probleem, wel even opletten dat je niet eerst de pas invoert, maar pas invoert als die er om vraagt.

Electriciteit is hetzelfde als hier.

DMZ trip had ik ook pas de dag van te voren geregeld, en ik was niet de enige. Verder geen ervaring met de KTX maar zover ik weet kun je die ook op de dag van vetrek boeken.

Heb geen persoonlijk ervaring met China, maar hostel dorm kost iets van een 8 euro p.p.p.n, eten vond ik ook niet duur maar kan heel relatief zijn. Geen Taxi's genomen metro werkt super en effectieve kosten voor een enkeltje 65 cent of iets in die richting in de meeste gevallen.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_80963904
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:24 schreef Moro het volgende:
Je kan op ICN gewoon pinnen geen probleem, wel even opletten dat je niet eerst de pas invoert, maar pas invoert als die er om vraagt.

Electriciteit is hetzelfde als hier.
Dat is handig, ik neem aan dat mijn hotel niet zo oud zal zijn dat het nog met een oud systeem werkt?
quote:
DMZ trip had ik ook pas de dag van te voren geregeld, en ik was niet de enige. Verder geen ervaring met de KTX maar zover ik weet kun je die ook op de dag van vetrek boeken.
Bedoel je gewoon een kaartje kopen in het station of effectief bellen op voorhand?
(Dat laatste wil ik vermijden, want als het Engels een probleem is, is het altijd nog een pak lastiger als je de gesprekspartner niet voor je ziet)
pi_80965397
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:27 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dat is handig, ik neem aan dat mijn hotel niet zo oud zal zijn dat het nog met een oud systeem werkt?
[..]

Bedoel je gewoon een kaartje kopen in het station of effectief bellen op voorhand?
(Dat laatste wil ik vermijden, want als het Engels een probleem is, is het altijd nog een pak lastiger als je de gesprekspartner niet voor je ziet)
Het oude systeem? ze gebruiken in pricipe dezelfde stekkers als wij doen, sommige hotels bieden echter ook 110V aansluitingen aan dit is geen oud systeem maar meer als handigheid voor amerikanen.

Geen ervaring met KTX tickets kopen maar je kan ze gewoon aan het loket halen, geen idee of er een daadwerkelijk gehanteerde deadline is.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_81062474
Het viel me bovendien op dat heel wat dingen gesloten zijn.. niet op zaterdag of zondag.. maar op maandag (zelfs de echte toeristische trekpleisters zoals het oorlogsmuseum in Seoul). Hoe komt dat?
pi_81121150
Geen idee maar die soort dingen zijn zoiezo in alle landen vaak op maandag gesloten heb ik het idee.
Blessed is the mind too small for doubt.
  maandag 10 mei 2010 @ 15:19:53 #122
112251 314
gimme pie!
pi_81254478
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:27 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dat is handig, ik neem aan dat mijn hotel niet zo oud zal zijn dat het nog met een oud systeem werkt?
[..]

Bedoel je gewoon een kaartje kopen in het station of effectief bellen op voorhand?
(Dat laatste wil ik vermijden, want als het Engels een probleem is, is het altijd nog een pak lastiger als je de gesprekspartner niet voor je ziet)
kaartjes voor de DMZ kun je boeken bij de amerikanen, die verzorgen de uitstapjes (volgens mij vanuit Yongsan) , in het hotel hebben ze vast informatie, heel makkelijk allemaal

in het hotel heb je normale stopcontacten, 220V, soms 110V in badkamer. sowieso aansluiting voor je laptop die 220V uitgeeft, dus dat is geen probleem
  maandag 10 mei 2010 @ 15:28:25 #123
112251 314
gimme pie!
pi_81254809
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 21:13 schreef zuiderbuur het volgende:
Het viel me bovendien op dat heel wat dingen gesloten zijn.. niet op zaterdag of zondag.. maar op maandag (zelfs de echte toeristische trekpleisters zoals het oorlogsmuseum in Seoul). Hoe komt dat?
dat zal wel komen omdat iedereen in het weekend knetterzat is, maandag is niemand meer wat waard haha

werd zelfs door de politie aan de kant gezet voor een alcoholcontrole op dinsdagmiddag (wtf, hoe komt je op dinsdagmiddag 14:00 bezopen in een auto? ikke niet, maar die controles zijn er tuurlijk niet voor niks)

leuke stad, aparte maar leuke mensen, goed te stappen, goed te eten, goedkoop eten, goedkope taxi's, mooie mix van modern & traditioneel
pi_81259838
quote:
Op maandag 10 mei 2010 15:28 schreef 314 het volgende:
dat zal wel komen omdat iedereen in het weekend knetterzat is, maandag is niemand meer wat waard haha

werd zelfs door de politie aan de kant gezet voor een alcoholcontrole op dinsdagmiddag (wtf, hoe komt je op dinsdagmiddag 14:00 bezopen in een auto? ikke niet, maar die controles zijn er tuurlijk niet voor niks)
Ik wist niet dat Koreanen die reputatie hadden! (Was/Is dat ook zo in Noord-Korea?)
Ik heb wel gehoord dat je zelfs als voetganger best maar goed uitkijkt!
quote:
leuke stad, aparte maar leuke mensen, goed te stappen, goed te eten, goedkoop eten, goedkope taxi's, mooie mix van modern & traditioneel
Het is me ook al opgevallen dat veel dingen zoals treinen, toegang tot musea,... echt wel niet zo duur zijn.
Omgerekend komt toegang tot sommige zaken in Seoul op 2 of 3 euro uit, in New York betaal je vlot twintig dollar voor het Empire State Building.

Maar een Amerikaan zei me onlangs dat in Seoul rondlopen je het gevoel geeft dat het geld gewoon uit je zakken valt.
  maandag 10 mei 2010 @ 21:24:43 #125
112251 314
gimme pie!
pi_81270630
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:33 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Koreanen die reputatie hadden! (Was/Is dat ook zo in Noord-Korea?)
Ik heb wel gehoord dat je zelfs als voetganger best maar goed uitkijkt!
als je het niet heel erg vind: ik ben niet in Noord-Korea geweest als voetganger uitkijken voor wat? auto's stoppen keurig voor rood, motoren scheuren tussen de auto's door, maar stoppen ook netjes voor de zebrapaden en oversteekplaatsen. sommige plaatsen zijn ontiegelijk druk, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik 'op moest passen'
quote:
Het is me ook al opgevallen dat veel dingen zoals treinen, toegang tot musea,... echt wel niet zo duur zijn.
Omgerekend komt toegang tot sommige zaken in Seoul op 2 of 3 euro uit, in New York betaal je vlot twintig dollar voor het Empire State Building.

Maar een Amerikaan zei me onlangs dat in Seoul rondlopen je het gevoel geeft dat het geld gewoon uit je zakken valt.
treinen weet ik niet zeker, maar voor 1400 Won (iets minder dan een euro) kun je al goed 40 minuten met de metro, en in 40 minuten kun je een redelijk deel van de stad doorkruisen onder de grond

dat het geld uit je zakken valt is onzin, als je daarmee bedoelt dat het duur is. eten en drinken is erg goedkoop, bier kost ongeveer hetzelfde als in NL maar je kunt dan wel weer een uur zitten eten voor ¤5 tot ¤10

(voor werk regelmatig in Seoul geweest, bij elkaar wel driekwart jaar daar doorgebracht denk ik)
  maandag 10 mei 2010 @ 22:31:10 #126
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_81274900
TVP ik zit hopelijk vanaf eind augustus een vijftal maanden in Seoul.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 10 mei 2010 @ 22:37:37 #127
112251 314
gimme pie!
pi_81275271
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:31 schreef MoneyTalks het volgende:
TVP ik zit hopelijk vanaf eind augustus een vijftal maanden in Seoul.
binnen die 5 maanden kom ik er vast nog wel een keertje.. wat ga je er doen?
  maandag 10 mei 2010 @ 22:53:51 #128
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_81276268
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:37 schreef 314 het volgende:

[..]

binnen die 5 maanden kom ik er vast nog wel een keertje.. wat ga je er doen?
studeren
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 10 mei 2010 @ 22:55:24 #129
112251 314
gimme pie!
pi_81276361
dat gaat daar prima lukken haha! veel plezier met het ontdekken van de cafés in Itaewon, Hongdae, Sinchon
pi_81285416
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:33 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Koreanen die reputatie hadden! (Was/Is dat ook zo in Noord-Korea?)
Ik heb wel gehoord dat je zelfs als voetganger best maar goed uitkijkt!
[..]

Het is me ook al opgevallen dat veel dingen zoals treinen, toegang tot musea,... echt wel niet zo duur zijn.
Omgerekend komt toegang tot sommige zaken in Seoul op 2 of 3 euro uit, in New York betaal je vlot twintig dollar voor het Empire State Building.

Maar een Amerikaan zei me onlangs dat in Seoul rondlopen je het gevoel geeft dat het geld gewoon uit je zakken valt.
Ze staan zeker wel bekend als zware drinkers Soju is ook erg goedkoop en goed te drinken. Kan nu niet echt zeggen dat je erg goed uit moet kijken daar als voetganger, eigenlijk hetzelfde als hier.

Geen idee, vond korea helemaal niet duur, ligt er denk ik maar aan wat je gaat doen je kan overal wel geld over de balk smijten als je wilt. Koffie (starbucks, holly's, etc) en bier zijn wel redelijk aan de prijs en dan heb je het over een soortgelijke prijs als hier.

DMZ kan wel redelijk prijzig zijn als je een volle tour wilt doen maar daar ben je dan de hele dag mee bezig voor een 90 euro iirc het kan al vanaf een halve dag (wat ik lang genoeg vond) voor een euro of 30.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_81322770
Ik heb trouwens de indruk dat Koreanen redelijk trots zijn op de eigen natie: het nationale erfgoed wordt gerangschikt in lijsten, het eigen alfabet wordt gevierd en geprezen,.....
Is dit enkel de overheid, of heeft de gewone man ook werkelijk een goede kennis van en interesse voor de eigen cultuur en geschiedenis?

Het lijkt mij (van hieruit dan) echter niet echt een exclusief of agressief nationalisme te zijn (als in : we trappen iedereen in elkaar die geen Koreaan is), of is dat niet zo?

Bij mij zal het vrij duidelijk zijn dat ik geen Koreaan ben, en ik kan me voorstellen dat dat voor de meeste inwoners van Seoul geen groot nieuws, maar hoe zit dat op het platteland? Kan het daar zijn dat ik voor sommigen de eerste Europeaan zou zijn die ze zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door zuiderbuur op 12-05-2010 13:47:55 ]
pi_81328648
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:42 schreef zuiderbuur het volgende:
Bij mij zal het vrij duidelijk zijn dat ik geen Koreaan zijn, en ik kan me voorstellen dat dat voor de meeste inwoners van Seoul geen groot nieuws, maar hoe zit dat op het platteland? Kan het daar zijn dat ik voor sommigen de eerste Europeaan zou zijn die ze zien?
Geen korean mischien maar wellicht wel allebei katholiek?(wat iirc de grootste bevolkingsgroep is). Je kan misschien de eerste european zijn maar er zijn ook redelijk veel amerikanen gestationeerd, echter het engels wat er over het algemeen gesproken word is zoals gewoonlijk slecht.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_81338962
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:11 schreef Moro het volgende:


Geen korean mischien maar wellicht wel allebei katholiek?(wat iirc de grootste bevolkingsgroep is). Je kan misschien de eerste european zijn maar er zijn ook redelijk veel amerikanen gestationeerd, echter het engels wat er over het algemeen gesproken word is zoals gewoonlijk slecht.
Katholiek ben ik in ieder geval opgevoed, maar dat zal waarschijnlijk niet veel helpen voor de rest.

Ik heb trouwens gezien dat ik er op zaterdag 17 juli, de "Grondwetsdag", zal zijn, wanneer men het uitroepen van de republiek in 1948 herdenkt. Betekent dit dat er dan dingen zijn die niet mogelijk zouden zijn, of juist wel?

Verder vroeg ik me af of ergens sites zijn waar ik een beetje het Hangul wat betreft belangrijke plaatsen kan oefenen. Bordjes zoals deze bijvoorbeeld zijn handig:
http://en.wikipedia.org/w(...)ungangno_station.jpg

[ Bericht 15% gewijzigd door zuiderbuur op 13-05-2010 19:09:18 ]
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:45:55 #134
112251 314
gimme pie!
pi_81438679
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:52 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Katholiek ben ik in ieder geval opgevoed, maar dat zal waarschijnlijk niet veel helpen voor de rest.

Ik heb trouwens gezien dat ik er op zaterdag 17 juli, de "Grondwetsdag", zal zijn, wanneer men het uitroepen van de republiek in 1948 herdenkt. Betekent dit dat er dan dingen zijn die niet mogelijk zouden zijn, of juist wel?

Verder vroeg ik me af of ergens sites zijn waar ik een beetje het Hangul wat betreft belangrijke plaatsen kan oefenen. Bordjes zoals deze bijvoorbeeld zijn handig:
http://en.wikipedia.org/w(...)ungangno_station.jpg
de grondwetsdag zul je wel kunnen googlen denk ik zo, als het als officiële vrije dag wordt bestempeld zal het op sommige plaatsen erg druk zijn, waar anderen leeg zijn omdat mensen misschien familie bezoeken

de bordjes in Hangul en engels zie je overal om je heen voor wat betreft plaatsnamen, bezienswaardigheden, alle metrostations etc , maar dus niet altijd voor straten en ook niet voor gebouwen

je merkt snel dat als je ergens heen wilt dat je beter een bekend gebouw of hotel in de buurt kunt noemen dan een kruising of straatnaam, omdat dat nu eenmaal ook de manier is waarop taxichauffeurs gewend zijn te worden verteld waar mensen heen willen (zoals bijvoorbeeld een groot Hanwha gebouw in een wijk, een discotheek ergens, museum, of hoge toren zoals Kyobo midden in Gangnam)

misschien vind je hier nog wat nuttige dingen (ze hebben schijnbaar ook een forum) :
http://www.lonelyplanet.com/south-korea (sowieso een tip om gewoon te kopen, plattegronden en bezienswaardigheden zijn altijd handig om mee te kunnen nemen in een boekje he)
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:52:15 #135
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_81614927
ik zit vanaf eind augustus in Seoul, iemand nog must-sees and must-do's?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_81783168
Seoul staat ook op de wish list dit jaar
  dinsdag 25 mei 2010 @ 18:50:09 #137
206623 Timmie1983
The name is Smith, Agent Smith
pi_81881567
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:52 schreef MoneyTalks het volgende:
ik zit vanaf eind augustus in Seoul, iemand nog must-sees and must-do's?
* Gyeongbokgung, een indrukwekkend paleizencomplex met een rijke hisorie, o.a. de moord op Koningin Min (Keizerin Myeongseong) door de Japanners.
* COEX Mall, een enorm winkelcentrum. Het aquarium is beslist de moeite waard om te bezoeken.
* Cheonggyecheon, een kanaal door de stad. Vooral in de avond is het bijzonder mooi.
* Namsan en Seoul Tower, imponerend uitzicht over de stad bij helder weer. Je kunt er een gratis vechtdemonstratie bijwonen.
* Insadong, een wijk waar je allerlei traditionele spullen kunt kopen, zoals tal (maskers), kleding (hanbok) etc.
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
pi_81938842
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:50 schreef Timmie1983 het volgende:

[..]

* Gyeongbokgung, een indrukwekkend paleizencomplex met een rijke hisorie, o.a. de moord op Koningin Min (Keizerin Myeongseong) door de Japanners.
Ik ben erg geïnteresseerd in geschiedenis. Het oorlogsmuseeum lijkt me een topprioriteit en dit paleis ook, maar er lijken vijf paleizen van de Joseondynastie te zijn. Ik weet niet of de andere ook de moeite waard zijn?
quote:
* COEX Mall, een enorm winkelcentrum. Het aquarium is beslist de moeite waard om te bezoeken.
* Cheonggyecheon, een kanaal door de stad. Vooral in de avond is het bijzonder mooi.
Sommigen lijken me af te raden rond te wandelen in het donker in die stad. Is dat kanaal dan onveilig?
quote:
* Namsan en Seoul Tower, imponerend uitzicht over de stad bij helder weer. Je kunt er een gratis vechtdemonstratie bijwonen.
Ik heb gezien dat daar bij die toren ook allerlei standbeelden staan, is dat de moeite?
pi_81939121
Ik kwam dit topic tegen in de active topics, maar hoe zit het met reisadvies die kant op?

Er zijn toch redelijk wat spanningen daar op dit moment.
En Seoul ligt toch wel heel erg dicht op die grens met Noord Korea.
pi_81958412
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:50 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik ben erg geïnteresseerd in geschiedenis. Het oorlogsmuseeum lijkt me een topprioriteit en dit paleis ook, maar er lijken vijf paleizen van de Joseondynastie te zijn. Ik weet niet of de andere ook de moeite waard zijn?
[..]

Sommigen lijken me af te raden rond te wandelen in het donker in die stad. Is dat kanaal dan onveilig?
[..]

Ik heb gezien dat daar bij die toren ook allerlei standbeelden staan, is dat de moeite?
Vond de paleizen en bijbehorende tuinen wel aardig, zoiezo entree is spotgoedkoop. Als je tijd hebt zou ik er gewoon naar toe gaan, misschien niet allemaal op 1 dag.

Misschien raden ze het standaard af om in het donker rond te dwalen, ik heb geen problemen ondervonden of me onveilig gevoeld.

Er staan er nietzoveel hoor, het is leuk om er een 15-30 min te spenderen maar dan houd het wel op. Ik was helemaal naar boven gelopen in de motregen mistig als de pest dus die standbeelden is het enigste wat ik gezien heb. Kabelbaan is 6000won(4 euro) voor een enkeltje en 7500won(5 euro) voor een retourtje, toch maar de kabelbaan naar beneden genomen, regende mij net iets te hard.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_81994761
Ik heb even de site van de ambassade van België in Seoul bezocht, maar die leken nog geen updates gedaan te hebben... de website van onze overheid biedt evenmin up to date info....
Langs alle kanten krijg ik te horen dat ik naar een onaangenaam, oninteressant land ga, waar nu al een oorlog zou bezig zijn. Zelf ben ik nog redelijk op mijn gemak, en dat komt bovendien uit de mond van mensen die er niet geweest zijn.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:53 schreef Moro het volgende:
Vond de paleizen en bijbehorende tuinen wel aardig, zoiezo entree is spotgoedkoop. Als je tijd hebt zou ik er gewoon naar toe gaan, misschien niet allemaal op 1 dag.
Ik zal nog zien wat ik doe. Ik zou toch minstens een dagje voor het noorden willen uittrekken, en één voor het zuiden, en eentje voor de DMZ. Ik heb nog jonge benen, welke afstanden kan je eigenlijk nog te voet afleggen in Seoul (bijvoorbeeld van het grootste paleis richting het station...)
quote:
Er staan er nietzoveel hoor, het is leuk om er een 15-30 min te spenderen maar dan houd het wel op. Ik was helemaal naar boven gelopen in de motregen mistig als de pest dus die standbeelden is het enigste wat ik gezien heb. Kabelbaan is 6000won(4 euro) voor een enkeltje en 7500won(5 euro) voor een retourtje, toch maar de kabelbaan naar beneden genomen, regende mij net iets te hard.
Die standbeelden staan dus ook al bovenaan? (Staat er trouwens een woordje uitleg bij (in het Engels)? Of moet je het zelf maar een beetje uitzoeken)
Ik zou dus in juli gaan, en ik heb vooral klachten over de verstikkende vochtige warmte gehoord?
pi_83354055
Ik had nog een paar kleine vraagjes:

hoe zit het nu met Namdaemun, de "zuidelijke grote poort" in Seoul die een paar jaar geleden in brand is gestoken en als het belangrijkste culturele erfgoed wordt beschouw in Zuid-Korea? Kan men het nu al opnieuw bezoeken?

Ik vroeg me trouwens af op welke nuances ik moet letten. Kan je daar gewoon van North and South Korea spreken. Het valt me op dat Zuid-Koreaanse media zowel over "Go Korea!" als "South Korea vs. Uruguay" spreken als het over de wereldbeker gaat.
pi_83396194
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:12 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb even de site van de ambassade van België in Seoul bezocht, maar die leken nog geen updates gedaan te hebben... de website van onze overheid biedt evenmin up to date info....
Langs alle kanten krijg ik te horen dat ik naar een onaangenaam, oninteressant land ga, waar nu al een oorlog zou bezig zijn. Zelf ben ik nog redelijk op mijn gemak, en dat komt bovendien uit de mond van mensen die er niet geweest zijn.
[..]

Ik zal nog zien wat ik doe. Ik zou toch minstens een dagje voor het noorden willen uittrekken, en één voor het zuiden, en eentje voor de DMZ. Ik heb nog jonge benen, welke afstanden kan je eigenlijk nog te voet afleggen in Seoul (bijvoorbeeld van het grootste paleis richting het station...)
[..]

Die standbeelden staan dus ook al bovenaan? (Staat er trouwens een woordje uitleg bij (in het Engels)? Of moet je het zelf maar een beetje uitzoeken)
Ik zou dus in juli gaan, en ik heb vooral klachten over de verstikkende vochtige warmte gehoord?
Onaangenaam en oninteressant land? Oorlog? Dikke onzin. Ja, er is officiëel nog oorlog maar dat is al 60 jaar zo en daar merk je niks van. Korea is een geweldig land, je gaat het er zeker naar je zin hebben en er is genoeg interessants te zien. Wat wel klopt is dat het in juli erg warm en vochtig kan zijn.

In Seoul is het eea best per voet af te leggen hoor! Je kan het gewoon proberen en als het niet lukt weer de metro pakken. En over wat je hierboven ergens schreef, je hoeft echt niet bang te zijn voor nationalisme en buitenlanderhaat of zo, mensen zullen je als westerling juist interessant vinden.
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:44 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik had nog een paar kleine vraagjes:

hoe zit het nu met Namdaemun, de "zuidelijke grote poort" in Seoul die een paar jaar geleden in brand is gestoken en als het belangrijkste culturele erfgoed wordt beschouw in Zuid-Korea? Kan men het nu al opnieuw bezoeken?

Ik vroeg me trouwens af op welke nuances ik moet letten. Kan je daar gewoon van North and South Korea spreken. Het valt me op dat Zuid-Koreaanse media zowel over "Go Korea!" als "South Korea vs. Uruguay" spreken als het over de wereldbeker gaat.
Namdaemun wordt op dit moment opnieuw gebouwd. Toen ik voor het laatst in Seoul was (5 maanden geleden) was er weinig van te zien omdat het achter steigers en zo verborgen stond. Maar niet getreurd, het is gewoon een poort en niet super bijzonder. De paleizen zijn mooier.

Je kan het over noord en zuid hebben, je zult snel genoeg merken dat het de meeste zuidkoreanen echt geen bal interesseert. Die hebben wel andere dingen aan hun hoofd dan die noorderbuur die al jarenlang met dezelfde dreigementen komt maar toch nooit iets uitvoert.

Zie overigens ook dit topic waarin ik wat tips heb gezet over Seoul Seoul
pi_84477559
quote:
Op maandag 28 juni 2010 13:00 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Onaangenaam en oninteressant land? Oorlog? Dikke onzin. Ja, er is officiëel nog oorlog maar dat is al 60 jaar zo en daar merk je niks van. Korea is een geweldig land, je gaat het er zeker naar je zin hebben en er is genoeg interessants te zien. Wat wel klopt is dat het in juli erg warm en vochtig kan zijn.
En ondertussen ben ik al sinds woensdag (via Schiphol) terug in België.
Ik dacht dat dat het misschien netjes zou zijn om eens iedereen te bedanken voor de reacties en om een korte samenvatting te geven.

De modale Koreaan kan absoluut geen Engels. "Yes, ready, apple,..." was vaak al een probleem.
Dat wordt echter ruimschoots gecompenseerd met een ongelooflijke behulpzaamheid die ik ervaren heb. Ik kan niet tellen hoe vaak ze mij zelf aanspraken als ik de weg kwijt was. Eentje is zelfs een heel eind in de regen met me meegewandeld en bood zelfs aan om ondertussen mijn bagage te dragen.

Niemand staarde me aan omdat ik blank was, maar ik heb wel vaak gehad dat mensen die flyers uitdeelden op het voetpad hun arm terugtrokken als ze mijn gezicht zagen (omdat ze - terecht- dachten dat ik er toch niks van zou begrijpen?)

In Seoul lijkt alles moderner dan bij ons. De jeugd gedraagt zich westerser dan de jeugd bij ons, en heeft alle mogelijke gadgets. Het verkeer in Seoul viel best mee. In Seoul heb ik m'n eentje om middernacht rondgewandeld en voelde me helemaal op m'n gemak, iets wat ik niet in alle Belgische steden zou doen.

Ik heb in Seoul Gyeongbokgung, Changdeokgung en Deoksugung bezocht, de Cheonggyecheon-beek, Itaewon, het oorlogsmuseeum, het kersverse (en gratis!) Sejong-museeum onder zijn standbeeld, de Namsanberg, Bongeunsa en het 63 Gebouw.
Daarnaast heb ik, kort voor het bezoek van Hillary Clinton, even binnen de DMZ aan de andere kant van de Military Demarcation Line gestaan.

Het viel me op dat Koreanen niet negatief zijn tegenover andere culturen, maar wel heel trots op de eigen cultuur en geschiedenis die ze openbaar willen maken aan iedereen(een vrijwilligersorganisatie bood me gratis boeken aan als ik ze nadien doneerde aan een plaatselijke bibliiotheek, het Sejong-museeum is gratis,...)

Het oorlogsmuseeum is gratis, en daar zie je wel niet zo'n genuanceerde versie van het verhaal: het noorden is begonnen, iedereen verhongert in het noorden terwijl het zuiden een succesverhaal is, geen kwaad woord over Rhee of Park, alleen vermelding van oorlogsmisdaden door het noorden,....

Ik heb inderdaad ondervonden dat Zuid-Koreanen niet echt voor of tegen mijn plannen om naar de DMZ te gaan waren, ze zeiden gewoon "er zijn wel interessantere dingen rond Seoul".

Maar goed: een zeer aangenaam en interessant (en voorlopig goedkoop) land, dat zeer ontwikkeld is en overal volop in ontwikkeling! ^O^
pi_84484904
Leuk om je ervaringen te lezen! Kan me goed vinden in je verhaal.

Ergens vind ik het jammer dat Korea bij het grote publiek nog niet zo bekend is als vakantieland, omdat het inderdaad een heel interessant land is om naar toe te gaan. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer leuk om het een beetje voor mezelf en andere schaarse ingewijden te houden :P

Ik ben er nu twee keer geweest en wil graag nog eens terug.
pi_84495838
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:13 schreef gifkwal het volgende:
Leuk om je ervaringen te lezen! Kan me goed vinden in je verhaal.

Ergens vind ik het jammer dat Korea bij het grote publiek nog niet zo bekend is als vakantieland, omdat het inderdaad een heel interessant land is om naar toe te gaan. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer leuk om het een beetje voor mezelf en andere schaarse ingewijden te houden :P

Ik ben er nu twee keer geweest en wil graag nog eens terug.
Snap opzich wel waarom het nietzo populair is, het land richt zich ook niet op tourisme en heeft een vrij degelijke economie.

Ik zou ook zo terug willen lekker een blikje ijskoffie drinken in en park, zal nu alleen wel iets te warm zijn.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_84518245
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:17 schreef Moro het volgende:

[..]

Snap opzich wel waarom het nietzo populair is, het land richt zich ook niet op tourisme en heeft een vrij degelijke economie.

Ik zou ook zo terug willen lekker een blikje ijskoffie drinken in en park, zal nu alleen wel iets te warm zijn.
Ze zijn de laatste jaren wel met een toerismecampagne bezig (Visit Korea) maar daar zie ik in Nederland nog niet zoveel van terug. Ik denk dat het in de regio zelf (onder bijvoorbeeld Chinezen en Japanners) wel een steeds populairdere bestemming wordt.

Ja, lekkere ijskoffie en donuts! :P
pi_84539907
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:15 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ze zijn de laatste jaren wel met een toerismecampagne bezig (Visit Korea) maar daar zie ik in Nederland nog niet zoveel van terug. Ik denk dat het in de regio zelf (onder bijvoorbeeld Chinezen en Japanners) wel een steeds populairdere bestemming wordt.

Ja, lekkere ijskoffie en donuts! :P
Sowieso is het voor Japanners vrij aantrekelijk om te gaan winkelen in Korea, maar als buitenlander zijnde zie ik ook over het algemeen het verschil niet.

Kimchi donuts? :D
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_84604251
Haha kimchi donuts, die zijn daar vast wel ergens te koop. Ik koop hier thuis trouwens nog geregeld kimchi, vind het heel lekker.
pi_84627856
Ik kon ze gewoon bij de dunkin donuts halen, ookal waren het niet echte donuts want er zat geen gat in.
Ik heb hier nog nooit kimchi zien liggen, ik heb nog wel noord koreanse soju staan die ik bij het DMZ kon kopen, grappig detail was dat er ook 20 kilo zakken rijst als souvinier lagen.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_84647078
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 14:51 schreef Moro het volgende:
Ik kon ze gewoon bij de dunkin donuts halen, ookal waren het niet echte donuts want er zat geen gat in.
Ik heb hier nog nooit kimchi zien liggen, ik heb nog wel noord koreanse soju staan die ik bij het DMZ kon kopen, grappig detail was dat er ook 20 kilo zakken rijst als souvinier lagen.
Ja, lekker handzaam souvenir :') Soju vind ik vies, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er 1 keer een uiterst dramatische ervaring mee heb gehad en ik nu soju associeer met gruwelijke misselijkheid :P

Ik weet niet waar je woont, maar ik koop kimchi altijd in van die Chinese toko's op de Zeedijk in Amsterdam.
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:19:23 #152
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_84647978
In Rotterdam is het ook te koop, maar het is volgens mij vrij schaars.

Ik woon zelf in Tilburg maar het enige dat gerelateerd is aan kimchi hier in de toko's, zijn de kimchi flavoured noodles. Toch niet hetzelfde. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_84648551
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:19 schreef Jabberwocky het volgende:
In Rotterdam is het ook te koop, maar het is volgens mij vrij schaars.

Ik woon zelf in Tilburg maar het enige dat gerelateerd is aan kimchi hier in de toko's, zijn de kimchi flavoured noodles. Toch niet hetzelfde. :P
Nee hè, die vind ik ook niet zo lekker. Trouwens de kimchi bij die Chinees is ook niet de "echte" maar een ingeblikte versie. Hier in Milaan (waar ik nu woon) heb ik om de hoek een Koreaans winkeltje met alles wat ik me maar wensen kan :D

O ja, in Amstelveen hebben ze ook een Koreaanse/Japanse supermarkt, mocht je daar nog eens in de buurt zijn.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 00:21:18 #154
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_84650223
Niet zo frequent, maar ik moet er nog steeds eens naar dat Okonomiyaki restaurant (da's dan weer Japans) dus dan kan ik ook gelijk dat ding wel zoeken. :P

Thanks voor de tip.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_84652078
Het toerisme is inderdaad vaak op Chinezen en Japanners gericht. Vaak zag ik dingen in vier talen : Koreeans, Chinees, Japans en Engels.

Ik heb veel lekkere dingen gegeten in Korea, zoals bulgogi, mengelingen met omelet, gimbap (Koreaanse sushi) maar eigenlijk vond ik "kimchi" niet het allerbeste.
Het viel me wel op dat mijn spijsvertering daar anders werkte, ik kreeg sneller honger. Men heeft me verteld dat het door het erg gekruide eten komt. Ik heb dan ook magere Koreanen gezien die de hele avond door drinken, en ondertussen in de bar stukken vis, popcorn, ijsjes, frieten,... verorberen.... :D

Een Koreaan vroeg me dat: wat kunnen we doen om Korea bekender te maken? En ik zei: niks! 8)7 Nu kan je hier nog voor 1000 Won een tempelcomplex bezoeken en een degelijke maaltijd voor 5000 Won krijgen!
pi_84661219
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 22:54 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ja, lekker handzaam souvenir :') Soju vind ik vies, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er 1 keer een uiterst dramatische ervaring mee heb gehad en ik nu soju associeer met gruwelijke misselijkheid :P

Ik weet niet waar je woont, maar ik koop kimchi altijd in van die Chinese toko's op de Zeedijk in Amsterdam.
Omgeving Den Bosch dus dat zal het wel zijn, vond soju wel te drinken sowieso proef je het amper in frisdrank sterker nog de hele goedkope zit ook in van die petflessen.

quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 01:14 schreef zuiderbuur het volgende:
Het toerisme is inderdaad vaak op Chinezen en Japanners gericht. Vaak zag ik dingen in vier talen : Koreeans, Chinees, Japans en Engels.

Ik heb veel lekkere dingen gegeten in Korea, zoals bulgogi, mengelingen met omelet, gimbap (Koreaanse sushi) maar eigenlijk vond ik "kimchi" niet het allerbeste.
Het viel me wel op dat mijn spijsvertering daar anders werkte, ik kreeg sneller honger. Men heeft me verteld dat het door het erg gekruide eten komt. Ik heb dan ook magere Koreanen gezien die de hele avond door drinken, en ondertussen in de bar stukken vis, popcorn, ijsjes, frieten,... verorberen.... :D

Een Koreaan vroeg me dat: wat kunnen we doen om Korea bekender te maken? En ik zei: niks! 8)7 Nu kan je hier nog voor 1000 Won een tempelcomplex bezoeken en een degelijke maaltijd voor 5000 Won krijgen!
Ik houd wel van pittig eten en dan ben je bij de buurtjes China & Japan toch wel aan het verkeerde adress, of je moet constant wasabi met soja gaan mengen om het pittig te krijgen.

ik heb nog zo'n 35000 won in m'n portomonee zitten :D daarkan ik nog wel een zooi museums mee bezoeken en royaal uit eten gaan, metro kost ook niks 1000won voor de meeste trajecten.

Wat mij ook opviel was dat koffie daar relatief duur is en er is toch meer dan genoeg concurrentie. Bij 1 keten (Tom & Tom''s) krijg je een soort van plaatje mee die dan als alarm fungeert wanneer je koffie klaar staat bij de balie.

Ben je btw nog bij Seoul tower geweest? Toen ik daar was was het erg mistig en regende het (ik was per ongeluk (?!) die berg opgelopen)
Blessed is the mind too small for doubt.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:26:05 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_84661460
Hebben ze niet ergens een goede Koreaan in Nederland? Ik heb ineens een ontzettende trek in Koreaanse barbecue en kimchi.

Zal wel niet, ze hebben al niet eens een fatsoenlijke Japanner hier.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_84678693
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:26 schreef speknek het volgende:
Hebben ze niet ergens een goede Koreaan in Nederland? Ik heb ineens een ontzettende trek in Koreaanse barbecue en kimchi.

Zal wel niet, ze hebben al niet eens een fatsoenlijke Japanner hier.
In Den Haag zitten een stuk of wat Koreanen. Eentje erg dicht bij het Spui. In Amsterdam had je er drie maar de meesten zijn opgedoekt en er is nu nog 1 hele dure over.

Toen ik de Seoul Tower op ging was het mooi weer, super vet uitzicht daar!
pi_84763552
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 20:13 schreef gifkwal het volgende:

[..]

In Den Haag zitten een stuk of wat Koreanen. Eentje erg dicht bij het Spui. In Amsterdam had je er drie maar de meesten zijn opgedoekt en er is nu nog 1 hele dure over.

Toen ik de Seoul Tower op ging was het mooi weer, super vet uitzicht daar!
Ik zou eigenlijk naar 1 van die paleizen lopen maar natuurlijk helemaal verkeerd gelopen vanaf Dongdaemun door een ondergronds winkelcentrum aangezien ik toch de tijd had. Op een gegeven moment word het steeds stijler en stijler maarja ik kon omdraaien en dan moet ik als nog helemaal terug lopen dus ik ging maar door om vervolgens een eettentje te zoeken aangezien ik nog niks ophad. Het was al bewolkt begint het ineens te regenen, gelukkig had wel een paraplu bij. Kom ik eindelijk boven aan blijkt dat die berg te zijn waar Seoul tower op staat echt ongelooflijk mistig niet eens de moeite gedaan om die toren in te gaan aangezien ik moeite had met dingen op een 20m afstand te zien.
Uiteindelijk de kabelbaan naar beneden maar gepakt.

63 building heb je ook een mooi uitzicht, vooral 's avonds alleen jammer dat er zo'n lichtlijn langs de ramen loopt waardoor foto's maken wat irritant word.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_84784785
Haha, maar halverwege die berg merk je toch wel dat je niet meer echt "in" de stad zit maar op een berg met bos? 63 Building ben ik nooit opgeweest, moet ik ooit nog maar eens doen.
pi_84806193
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:58 schreef gifkwal het volgende:
Haha, maar halverwege die berg merk je toch wel dat je niet meer echt "in" de stad zit maar op een berg met bos? 63 Building ben ik nooit opgeweest, moet ik ooit nog maar eens doen.
Jup, maarja het was ook nietzo dat ik iets beters te doen had en je kan wel halverwege omdraaien maar je kan dan net zo goed doorlopen en de kabelbaan naar beneden pakken.

Zo mistig was het dus

63 building is wel aardig, maar Seoul is 's avonds toch wel wat minder spectaculair dan Tokyo.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_84832754
Best mistig, ja :')

De skyline als geheel is wat minder dan Tokyo inderdaad, maar sommige straten doen er qua neonlicht niet aan onder _O_
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:47:57 #163
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_85517628
Ik wil in januari naar Seoul gaan. Ik ga dan 5 dagen. Wat is een leuke/goede wijk om te verblijven? En tips voor low budget hotels stel ik ook op prijs.
pi_85622082
Insadong is denk ik een leuke wijk om te slapen. Lekker centraal en het is een leuke wijk met traditionele winkeltjes, ateliers, restaurants etc. Voor budgethotels zou ik even op tripadvisor kijken, heb zelf weinig ervaring met hotels in Seoul omdat ik er mijn eigen appartement had. De eerste paar dagen dat ik er was sliep ik in Kim's Guesthouse, dichtbij Hongdae, maar ik weet niet of ze daar nog iets anders dan alleen slaapzalen hebben. Was wel prima trouwens.
pi_85729133
Als je van gezelligheid houdt kan je ook naar bong's house gaan. Als je reserveert heb je gewoon goedkope single rooms en de bar beneden is briljant. Locatie is verder ook prima.
pi_85733611
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:57 schreef happynjitram het volgende:
Als je van gezelligheid houdt kan je ook naar bong's house gaan. Als je reserveert heb je gewoon goedkope single rooms en de bar beneden is briljant. Locatie is verder ook prima.
Hyehwa is wel aardig ja, zit ook vrij dichtbij een paleis/park
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_85742471
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 13:57 schreef happynjitram het volgende:
Als je van gezelligheid houdt kan je ook naar bong's house gaan. Als je reserveert heb je gewoon goedkope single rooms en de bar beneden is briljant. Locatie is verder ook prima.
Waarom zou je een single room willen? :?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_85769368
Hij vroeg toch ook om low budget hotels? Single rooms zijn een goede mix van beide.
Heb de afgelopen reis in veel dorms geslapen, maar ben erg blij dat ik in seoul mijn eigen kamer had :Y Anders hadden de nachten een stuk saaier geweest..
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:12:30 #169
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_85770884
Ik heb inderdaad een voorkeur voor een single room.
pi_85778586
Dat vermoeden had ik al. Bonghouse is een aanrader trouwens, maar je moet er wel van houden natuurlijk. Meneer Bong regelt alles voor je en voor de meeste tours kan je gewoon voor het hostel worden opgepikt. Veel eettentjes in de buurt en je zit vlak bij een universiteit, dus veel barretjes en winkels in de omgeving. Verder 5 minuten lopen vanaf het metrostation.
pi_85794852
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:47 schreef hexje het volgende:
Ik wil in januari naar Seoul gaan. Ik ga dan 5 dagen. Wat is een leuke/goede wijk om te verblijven? En tips voor low budget hotels stel ik ook op prijs.
Ik sliep 7 nachten in 2006 in Hostel Korea in een single room op de begane grond. Ik meende toen iets van 130.000 won betaald te hebben. :) De kamers zijn niet groot maar groot genoeg om te slapen. 's Ochtends is er een ontbijt met brood en jam en kan je gewoon gebruik maken van de keuken. Internet is ook inbegrepen. Qua locatie zit je 5 minuten van metrostation Sinseol-Dong en de rechtstreekse bus naar het vliegveld, lijntje 6002, stopt ook op nog geen 5 minuten van het hostel. Ik werd zelfs nog opgehaald met een scooter. _O_ Dongdaemun Market is twee haltes met de metro.

http://www.hostelkorea.com/
http://www.hostelkorea.com/pay_e.htm

Ik had een Single A. Tegenwoordig kost dat iets meer dan 16 euro per nacht. Ik zou er zo weer slapen als je kijkt wat je krijgt voor wat je betaalt. :)
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:09:33 #172
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_85805691
Benauwd als een malle in Seoul nu. Je kan gerust 3 keer per dag douchen. Maar dat is dan ook aardig normaal hier in de zomerperiode. Je zweet overal, maar als je winkels of de metro instapt is het gelijk een verademing. Echt overal is airco.
pi_85825597
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef schoolstudent het volgende:
Benauwd als een malle in Seoul nu. Je kan gerust 3 keer per dag douchen. Maar dat is dan ook aardig normaal hier in de zomerperiode. Je zweet overal, maar als je winkels of de metro instapt is het gelijk een verademing. Echt overal is airco.
Haha ja, ik ben ook blij met de airco op de kamer, alleen me kamergenoot zet dat ding snachts uit omdat ie niet kan slapen lol, dus ik werd vanochtend al badend in zweet wakker :N
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:36:09 #174
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_85865978
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 09:24 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Haha ja, ik ben ook blij met de airco op de kamer, alleen me kamergenoot zet dat ding snachts uit omdat ie niet kan slapen lol, dus ik werd vanochtend al badend in zweet wakker :N
Beantwoord ook meteen je vraag die je had waarom iemand een single room zou willen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 11:41:56 #175
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_85866210
Thanks voor de tips ^O^

Alle drie de hostels klinken erg goed. Het wordt de eerste keer dat ik in een hostel ga slapen. Ik denk dat ik ga voor een single room zonder douche. Ik combineer mijn vakantie met Japan en bezuinig voor mijn trip naar Korea op hotel kosten.
pi_85872322
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:36 schreef hexje het volgende:

[..]

Beantwoord ook meteen je vraag die je had waarom iemand een single room zou willen.
O nee, ik begreep je helemaal verkeerd. Ik dacht dat je het had over een bar :D (je kan hier private rooms krijgen in bars)
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_85876472
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 11:41 schreef hexje het volgende:
Thanks voor de tips ^O^

Alle drie de hostels klinken erg goed. Het wordt de eerste keer dat ik in een hostel ga slapen. Ik denk dat ik ga voor een single room zonder douche. Ik combineer mijn vakantie met Japan en bezuinig voor mijn trip naar Korea op hotel kosten.
Goede trip, als je nog vragen hebt kan je ze gewoon stellen. Ben deze zomer begonnen in Tokyo voor 17 dagen, daarna naar seoul gevlogen. Uiteindelijk in Busan aangekomen voor een paar dagen en daarna de boot gepakt naar Fukuoka. Daarna nog Hiroshima/miyajima aangedaan en daarna door naar osaka. Vanaf daar daytrips naar kyoto en nara en nu net een paar dagen terug in Tokyo. Morgen helaas terug naar Nederland..
Als je namen van hostels nodig hebt, dan hoor ik het wel :)
pi_85886015
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:34 schreef happynjitram het volgende:
Hij vroeg toch ook om low budget hotels? Single rooms zijn een goede mix van beide.
Heb de afgelopen reis in veel dorms geslapen, maar ben erg blij dat ik in seoul mijn eigen kamer had :Y Anders hadden de nachten een stuk saaier geweest..
:')


Maaruh, Zuid Korea is echt top! Zelf ook naar Seoul geweest en was een indrukwekkende stad. We hadden Koreaanse gidsen die ons nog wat mooie niet "toeristische" locaties konden wijzen. Zal Seoul nooit vergeten. Ook naar Daejon geweest, dat was al heel wat minder....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86066022
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:49 schreef Moro het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk naar 1 van die paleizen lopen maar natuurlijk helemaal verkeerd gelopen vanaf Dongdaemun door een ondergronds winkelcentrum aangezien ik toch de tijd had. Op een gegeven moment word het steeds stijler en stijler maarja ik kon omdraaien en dan moet ik als nog helemaal terug lopen dus ik ging maar door om vervolgens een eettentje te zoeken aangezien ik nog niks ophad. Het was al bewolkt begint het ineens te regenen, gelukkig had wel een paraplu bij. Kom ik eindelijk boven aan blijkt dat die berg te zijn waar Seoul tower op staat echt ongelooflijk mistig niet eens de moeite gedaan om die toren in te gaan aangezien ik moeite had met dingen op een 20m afstand te zien.
Uiteindelijk de kabelbaan naar beneden maar gepakt.
Ik wil toch even reageren over die toren in Seoul. Ik was in Seoul in juli toen het weer onvoorspelbaar was, soms regende het hard, soms regende het 's morgens en verbranddje in de namiddag..... Het was bewolkt toen ik naar de Namsanberg trok..aan de voet was er een park met een standbeeld van oa Ahn die de Japanse premier vermoordde...maar daar kon je delen niet bezoeken omdat ze aan het vernieuwen zijn.. dan maar onmiddellijk de kabellift naar boven genomen.... en aan de voet van de toren kan je door de bomen en een andere top van dezelfde berg eigenlijk enkel het zuiden zien. Er is wel een Bear Museum en een paviljoentje maar eigenlijk is de top het niet waard als je niet ook omhoog gaat in de toren. En zelfs met de mist was dat de moeite waard: je ziet allerlei hoge bouwen, de rivier, het oorlogsmuseeum, paleizen,......

quote:
63 building heb je ook een mooi uitzicht, vooral 's avonds alleen jammer dat er zo'n lichtlijn langs de ramen loopt waardoor foto's maken wat irritant word.
Ik ben daar ook 's avonds geweest, en had hetzelfde probleem.. als je je toestel heel dicht bij het glas houdt gaat het wel. Jammer genoeg zit je daar niet zo centraal, bijna al het interessante ligt ten noorden van je. Het park aan de rivier bij het 63 Building is ook gezellig. En zoals bijna overal in Seoul, ook na tien uur 's nachts nog steeds aangenaam en veilig...
  Moderator zondag 19 juni 2016 @ 19:56:31 #180
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_163144757
Volgens mij wil er wel iemand naar Zuid Korea. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_163145862
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgens mij wil er wel iemand naar Zuid Korea. :).
Bedankt voor de kick :D

Over een paar weekjes ben ik 4 dagen in Seoul. Ben er eerder geweest, dus de musea, tempels, dat soort dingen heb ik wel gezien. Ik zou sowieso graag naar de DMZ gaan, en ik vroeg me af of er mensen hier ervaringen hebben met bepaalde tour operators richting de DMZ?

Verder nog de vraag of er nog andere must-do's zijn behalve de "verplichte" musea, palaces, temples?

Thanks!
pi_163268616
Schopje, niemand die ooit de DMZ bezocht heeft?
pi_163659897
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:13 schreef Negentiendertig het volgende:
Schopje, niemand die ooit de DMZ bezocht heeft?
Ik! Het is redelijk indrukwekkend, maar je moet niet verwachten om meer te zien dan de foto's. ;)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_164104241
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 06:13 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik! Het is redelijk indrukwekkend, maar je moet niet verwachten om meer te zien dan de foto's. ;)
Inmiddels alweer terug in NL, uiteindelijk zijn we niet naar de DMZ gegaan (om bovenstaande reden). Alsnog wel bedankt voor je reactie! :)
pi_164229264
So, oud topic.

Niettemin, nuttige kick aangezien ik in de herfst die kant op ga. Wellicht nog even tips vragen voor die tijd.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 08:07:41 #186
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_172498394
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 06:35 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Inmiddels alweer terug in NL, uiteindelijk zijn we niet naar de DMZ gegaan (om bovenstaande reden). Alsnog wel bedankt voor je reactie! :)
Zo kan je alles wel wegredeneren om ergens niet naar toe te gaan natuurlijk :D
Een bezoek aan Zuid-Korea zou voor mij juist in het teken staan van DMZ. Dat moet toch één van de meest vreemde plekken op aarde zijn.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Redactie Games dinsdag 18 juli 2017 @ 08:26:21 #187
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_172498526
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zo kan je alles wel wegredeneren om ergens niet naar toe te gaan natuurlijk :D
Een bezoek aan Zuid-Korea zou voor mij juist in het teken staan van DMZ. Dat moet toch één van de meest vreemde plekken op aarde zijn.
Lijkt mij ook.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_172816639
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zo kan je alles wel wegredeneren om ergens niet naar toe te gaan natuurlijk :D
Een bezoek aan Zuid-Korea zou voor mij juist in het teken staan van DMZ. Dat moet toch één van de meest vreemde plekken op aarde zijn.
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:26 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Lijkt mij ook.
We hebben andere dingen gedaan, was ook meer dan prima. In plaats van de DMZ ga ik liever een keer naar NK, dat lijkt me persoonlijk een stuk interessanter.
pi_172817850

Deze vis _O_

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar naar Korea en wil zeker dit restaurant bezoeken.
  Redactie Games maandag 31 juli 2017 @ 22:04:58 #190
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_172817909
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:21 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

[..]

We hebben andere dingen gedaan, was ook meer dan prima. In plaats van de DMZ ga ik liever een keer naar NK, dat lijkt me persoonlijk een stuk interessanter.
Als je NK in gaat, dan heb je grote kans om de DMZ alsnog te bezoeken, alleen dan van de kant van NK. Heel veel van de "route" die je ziet is onder begeleiding van een NK ambtenaar/toezichthouder.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_172818209
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 22:04 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Als je NK in gaat, dan heb je grote kans om de DMZ alsnog te bezoeken, alleen dan van de kant van NK. Heel veel van de "route" die je ziet is onder begeleiding van een NK ambtenaar/toezichthouder.
I know, heb me er al behoorlijk in verdiept. Nu nog iemand vinden die met me mee wilt gaan, ik wil niet in m'n uppie.
  Redactie Games maandag 7 augustus 2017 @ 11:36:12 #192
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_172966873
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 22:16 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

I know, heb me er al behoorlijk in verdiept. Nu nog iemand vinden die met me mee wilt gaan, ik wil niet in m'n uppie.
Hmm, mjah lastig. Het is voor de meeste mensen niet een top 5 vakantie-bestemming.. :+ Laat staan het zuiden van Korea... :')

Ik zit zelf in Seoul volgende maand.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_172988435
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:36 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Hmm, mjah lastig. Het is voor de meeste mensen niet een top 5 vakantie-bestemming.. :+ Laat staan het zuiden van Korea... :')

Ik zit zelf in Seoul volgende maand.
Het ligt natuurlijk niet naast de deur, maar wat ik niet helemaal begrijp is dat het TRV Japan topic druk bezocht wordt, terwijl het hier een stuk stiller is. Korea is voor veel mensen blijkbaar niet zo interessant als vakantieland.

Als ik de twee met elkaar vergelijk, dan is het als voetbal (Japan) en rugby (Korea). Niet met elkaar te vergelijken, maar ergens zijn er wel overeenkomsten te vinden.

De steden in Korea zijn gigantisch dynamisch, met ieder jaar weer een metamorfose. Onze oudste is in 2014 in Korea geboren, en een aantal wijken rondom het ziekenhuis zijn sindsdien volledig tegen de vlakte gegaan, en daar worden nu enorme torenflats gebouwd.

Koreanen zijn veel gemakkelijker te benaderen dan Japanners. Uitermate vriendelijke en behulpzame mensen. De jongere generatie spreekt veel beter Engels. Hotels en vervoer zijn goedkoper dan in Japan en het eten is lekkerder - maar daar betaal je ook voor. Al met al doet het land als het om toerisme gaat voor ons in ieder geval niet onder voor Japan.

Ik heb in KAA een aantal bijdrages geschreven over het leven in Korea.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Redactie Games dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:46:27 #194
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_172993591
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 04:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het ligt natuurlijk niet naast de deur, maar wat ik niet helemaal begrijp is dat het TRV Japan topic druk bezocht wordt, terwijl het hier een stuk stiller is. Korea is voor veel mensen blijkbaar niet zo interessant als vakantieland.

Als ik de twee met elkaar vergelijk, dan is het als voetbal (Japan) en rugby (Korea). Niet met elkaar te vergelijken, maar ergens zijn er wel overeenkomsten te vinden.

De steden in Korea zijn gigantisch dynamisch, met ieder jaar weer een metamorfose. Onze oudste is in 2014 in Korea geboren, en een aantal wijken rondom het ziekenhuis zijn sindsdien volledig tegen de vlakte gegaan, en daar worden nu enorme torenflats gebouwd.

Koreanen zijn veel gemakkelijker te benaderen dan Japanners. Uitermate vriendelijke en behulpzame mensen. De jongere generatie spreekt veel beter Engels. Hotels en vervoer zijn goedkoper dan in Japan en het eten is lekkerder - maar daar betaal je ook voor. Al met al doet het land als het om toerisme gaat voor ons in ieder geval niet onder voor Japan.

Ik heb in KAA een aantal bijdrages geschreven over het leven in Korea.
Dat klopt. Als ik zo een beetje rondpols bij vrienden en collega's, is gewoon niemand in Korea geweest voor vakantie. Ik dacht eerst dat het toeval was, maar het is gewoon bij de meeste mensen niet het eerste wat in ze opkomt. Japan en Zuid-Oost Azië hoor ik wel veel verhalen over. Maar degene die ik ken die in Korea zijn geweest, zijn eigenlijk alleen voor zaken in Seoul geweest voor een aantal dagen en daarna weer weg. Niet echt vakantieverhalen over de cultuur en land gehoord.

Het lijkt er gewoon dat West-Europeanen er gewoon niet zo'n band mee hebben. Kijk ook maar de topvakantiebestemmingen, van alle reisorganisaties.

Ik kreeg al wat opmerkingen van mensen dat ze niet echt veel wisten over het land behalve dat conflict met Noord-Korea nu wel heel actueel is en of het wel zo verstandig is om er heen te gaan.. maar eerlijk gezegd denk ik dat het veiliger in Korea is dan in Turkije op dit moment.. :')

Ik ben echt superbenieuwd hoe het daar is! Redelijk al wat ingelezen en ik ben ook erg benieuwd wat het contrast is met Japan (waar ik ook nog heen ga)
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:01:32 #195
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_172993991
Ik zag trouwens dat ze nu sinds een jaar op de vliegvelden (bijvoorbeeld Incheon) dat je gewoon internet only simkaarten kan reserveren/inbruikleen met onbeperkt internet voor een beperkt aantal dagen.

Bijvoorbeeld bij: http://kt.roaming.com of bij http://skroaming.com maar als ik die dat wil aanschaffen en reserveren moet ik al een ophaaldatum en "terugbrengdatum" invullen. Moet ik die simkaart terugbrengen ofzo :? Omdat het een vorm van bruikleen is? Ik zou verwachten dat als je een tijdelijke bruikbare prepaid simkaart koopt dat die gewoon automatisch verloopt na 5, 10 of 30 dagen..

Wel prijzig overigens..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_173117046
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bijvoorbeeld bij: http://kt.roaming.com of bij http://skroaming.com maar als ik die dat wil aanschaffen en reserveren moet ik al een ophaaldatum en "terugbrengdatum" invullen. Moet ik die simkaart terugbrengen ofzo :? Omdat het een vorm van bruikleen is? Ik zou verwachten dat als je een tijdelijke bruikbare prepaid simkaart koopt dat die gewoon automatisch verloopt na 5, 10 of 30 dagen..

Die inleverdatum is voor de wifi 'eggs' die je kan huren. Dat zijn mobiele toegangspunten en die waren dit jaar goedkoper dan losse simkaarten. En je kan met meerdere apparaten verbinden. Werkte probleemloos, zolang je zelf zorgt voor een powerpack die je er op aansluit. Dan kan je er een hele dag mee doen.
Tevoren reserveren via kt roaming of een van de andere aanbieders is goedkoper dan ter plekke regelen. Bovendien heb je dan meteen een voucher waar al je gegevens op staan en hoef je verder nergens meer over te onderhandelen.
pi_173117267
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 04:49 schreef Lyrebird het volgende:

Als ik de twee met elkaar vergelijk, dan is het als voetbal (Japan) en rugby (Korea). Niet met elkaar te vergelijken, maar ergens zijn er wel overeenkomsten te vinden.

Koreanen zijn veel gemakkelijker te benaderen dan Japanners. Uitermate vriendelijke en behulpzame mensen. De jongere generatie spreekt veel beter Engels. Hotels en vervoer zijn goedkoper dan in Japan en het eten is lekkerder - maar daar betaal je ook voor. Al met al doet het land als het om toerisme gaat voor ons in ieder geval niet onder voor Japan.

Ik heb in KAA een aantal bijdrages geschreven over het leven in Korea.
Na mijn reis naar Zuid Korea en drie eerdere bezoeken aan Japan vond ik juist het omgekeerde; Japanners proberen juist meer met je in contact te komen, zijn veel uitbundiger en de steden veel dynamischer. Het Korea zoals sommigen omschrijven met moderne technologie en hippe lifestyle leek echt beperkt tot enkele buurten in Seoul.

Verder spreekt bijna niemand Engels, ook de jongeren deden nauwelijks een poging. Alleen in de expat en toeristenbuurten van Seoul hebben we Engelse menukaarten gezien. Voor de rest alles met google translate gedaan. Dat werkte ook wel en het schrift is na even oefenen ook wel te ontcijferen.

Eten en drinken was ook veel minder gevarieerd dan in Japan. Na vijf dagen wil je echt eens iets eten wat niet pittig is of zonder ingemaakte kool wordt geserveerd. De prijzen waren vergelijkbaar, met hier en daar wel uitschieters naar boven, op plekken waar (Japanse en Chinese toeristen) komen; 12 euro voor een kom Bibimbap in Seoroksan National park bijvoorbeeld, waar je elders 4-6 euro voor betaalt.

Desalniettemin een interessant vakantieland voor een keer. Maar ik zou er niet zo snel weer naartoe terug gaan als dat ik naar Japan zou gaan. :)
pi_173117321
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:46 schreef Mr.Noodle het volgende:

Dat klopt. Als ik zo een beetje rondpols bij vrienden en collega's, is gewoon niemand in Korea geweest voor vakantie. Ik dacht eerst dat het toeval was, maar het is gewoon bij de meeste mensen niet het eerste wat in ze opkomt. Japan en Zuid-Oost Azië hoor ik wel veel verhalen over. Maar degene die ik ken die in Korea zijn geweest, zijn eigenlijk alleen voor zaken in Seoul geweest voor een aantal dagen en daarna weer weg. Niet echt vakantieverhalen over de cultuur en land gehoord.

Hier nog een reisverslagje van een roadtrip en treintrip door Zuid Korea
pi_173117689
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 08:07 schreef onlogisch het volgende:

Zo kan je alles wel wegredeneren om ergens niet naar toe te gaan natuurlijk :D
Een bezoek aan Zuid-Korea zou voor mij juist in het teken staan van DMZ. Dat moet toch één van de meest vreemde plekken op aarde zijn.
Niets vreemds aan. Cyprus, Israël en Spanje hebben soortgelijke plekken die minstens net zo bizar zijn. Het is vanaf de Zuidkoreaanse kant vooral een -redelijk verwerpelijke- commerciële toeristische attractie. Ik heb daarom niet de tour vanuit Seoul gedaaan, na gezien te hebben hoe je daar voor 100 euro pp in een toeristentreintje wordt rondgereden. Wel nog gaan kijken aan de oostkust, maar dat was niet veel beter met de tientallen souvenirwinkels en de formulieren die je moet kopen om er te komen.
pi_173128134
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:09 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Na mijn reis naar Zuid Korea en drie eerdere bezoeken aan Japan vond ik juist het omgekeerde; Japanners proberen juist meer met je in contact te komen, zijn veel uitbundiger en de steden veel dynamischer. Het Korea zoals sommigen omschrijven met moderne technologie en hippe lifestyle leek echt beperkt tot enkele buurten in Seoul.

Verder spreekt bijna niemand Engels, ook de jongeren deden nauwelijks een poging. Alleen in de expat en toeristenbuurten van Seoul hebben we Engelse menukaarten gezien. Voor de rest alles met google translate gedaan. Dat werkte ook wel en het schrift is na even oefenen ook wel te ontcijferen.

Eten en drinken was ook veel minder gevarieerd dan in Japan. Na vijf dagen wil je echt eens iets eten wat niet pittig is of zonder ingemaakte kool wordt geserveerd. De prijzen waren vergelijkbaar, met hier en daar wel uitschieters naar boven, op plekken waar (Japanse en Chinese toeristen) komen; 12 euro voor een kom Bibimbap in Seoroksan National park bijvoorbeeld, waar je elders 4-6 euro voor betaalt.

Desalniettemin een interessant vakantieland voor een keer. Maar ik zou er niet zo snel weer naartoe terug gaan als dat ik naar Japan zou gaan. :)
Nee, voor het Koreaanse eten (Kim-chi en zo) hoef jen iet perse naar Korea te gaan. Wat Korea voor ons speciaal maakt, is dat er juist zo enorm veel keus is. Dat is in Japan ook wel het geval, met het grote verschil dat het in Japan vaak veel goedkoper is, maar ook van beduidend mindere kwaliteit.

Als wij in Korea zijn, dan eten we duur, veel en lekker. Dat is voedsel van top-kwaliteit, zonder dat er kimchi bij komt kijken.

Er zijn heel veel restaurants met een all-you-can-eat concept, waarbij er bijna een ongelimiteerde keuze is. En het is duur; $70/pp is heel normaal. Tip: ga er heen voor de lunch, dan krijg je bijna dezelfde keus voor de helft van de prijs.

Koreanen van ~35 en ouder spreken geen woord Engels; in Japan is dat anders. Maar de jeugd in Korea spreekt beter Engels dan de jeugd in Japan. Nu moet ik zeggen dat dit gelukkig in Japan snel aantrekt. De kinderen die nu op de lagere- en middelbare school zitten, spreken beter Engels dan onze oudste studenten.

Met Japanners moet je een beetje geluk hebben. Mijn ervaring is dat mensen die in Tokio of ten noorden van Tokio wonen erg lastig te benaderen zijn. Is wel mogelijk hoor, maar het contact blijft flinterdun. Japanners die ten westen van Nagoyo wonen, met name Japanners uit de regio Osaka, die zijn veel gemakkelijker te benaderen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')