abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 mei 2002 @ 19:48:35 #51
22309 goflow
all alone.
pi_4192075
Mugabe zit een beetje in de shit. Hij heeft iedereen land beloofd, en moet nu dus al die blanke boeren eruit schoppen om zo de kiezers tevreden te stellen, anders kan ie nooit aan de macht blijven.

En nu dat voedseltekort, hij snapt er ook geen hol van hoe die een land moet regeren. Heb hem een keer van dichtbij gezien, net een irritant aapje bleg. En het zijn natuurlijk de mensen die hieronder lijden, en dat hebben ze absoluut niet verdient.

pi_4198322
Kunnen die zwarten dan geen voedsel verbouwen? Dus als ik het goed begrijp hebben ze de Blanke Boeren weggejaagt, en zelf zijn ze te stom/lui om voedsel te verbouwen.
pi_4198635
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 13:36 schreef links234 het volgende:

[..]

Nou, in Zuid Afrika zitten nog iets van een kwart tot een half miljoen mensen met een nl paspoort.

Niet elke boer die daar zit is er in de 17e eeuw naar vertrokken, dr was ook een flinke emigratie in de jaren 50 en 60 richting dat land.


En.? wat wil je daar nu mee zeggen ?
Never advise anyone to go to war or to marry. -Spanish Proverb
  vrijdag 17 mei 2002 @ 13:31:08 #54
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_4223372
Het ergste is nog dat het land rijk is aan grondstoffen, het een SUBLIEME KOLONIALE ERFENIS HEEFT, te weten goede infrastructuur, zowel wegen- als telefoonnet, goed opgeleide mensen heeft. Echter, de blauwe-boordenbanen staan niet in aanzien, men wordt liever kunstenaar of politicoloog. Dat is ook een van de problemen.
Ook een probleem is de uitzichtloze situatie, waardoor men in een culturele vicieuze cirkel zit: het is slechts, dus wat maakt het allemaal nog uit, waardoor het NOG slechter gaat. Als mensen geen uitzicht hebben op een betere toekomst, wordt het alsmaar slechter (ethiek van de onderontwikkeling). Pas als de politieke situatie stabiel is, zal het beter gaan.
Daarnaast wil Mugabe niet alleen aan de macht blijven: hij wil ook rijk blijven. Hij is het prototype van een feodale klootzak die belastingen heeft voor ze eigen welvaart. Hij steelt vaak geld van departementen, wanneer ze eigen centen op zijn.
Invoerrechten doen het land ook geen goed: mensen worden aangewezen op producten die er of niet zijn, of te duur zijn. En er zijn overal invoerrechten van 20% op. Dus laat Mugabe die eerst maar eens varen. Dit was gedaan om de devaluatie van de munt te stoppen (compleet gek is de man dus niet), maar het leidt nu wel tot andere dingen, waar we minder blij mee zijn.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  vrijdag 17 mei 2002 @ 17:33:34 #55
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4226066
eigen schuld dikke bult
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 19 mei 2002 @ 02:44:07 #56
22309 goflow
all alone.
pi_4238528
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 17:33 schreef Strolie75 het volgende:
eigen schuld dikke bult
eigen schuld voor mugabe, dikke bult voor de mensen, en zo hoort dat dus niet.
  zondag 19 mei 2002 @ 11:05:37 #57
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_4239125
Als Mugabe zijn bankrekening eens leeghaalt kan hij daar zijn hele volk van voeden.
Het wanbeleid was alleen omdat zijn macht dreigt aangetast te worden en komt nu als een boomerang op hem terug.
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
  zondag 19 mei 2002 @ 11:40:38 #58
26173 NathraX
Generaal Bajonet
pi_4239313
Blanke boeren uit je land zetten is toch ook racisme
Lijkt me. En als ze nou in de leer gaan bij die boeren, dan kunnen ze er nog wat van leren ook
Qui deciderat pacem preaparet bellum
pi_4239639
Aan de ene kant bakken de zwarten er niets van en aan de andere kant zijn het die stomme blanken die heel onrechtvaardig zijn geweest.
pi_4243188
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 08:54 schreef havewegotnews4you het volgende:
Kunnen die zwarten dan geen voedsel verbouwen? Dus als ik het goed begrijp hebben ze de Blanke Boeren weggejaagt, en zelf zijn ze te stom/lui om voedsel te verbouwen.
Enkele jaren geleden was er een interview met Nederlandse tuinder in Kenia, hij verbouwde rozen.
Enorme kwekerij aan de rivier, veel lokale zwarten in dienst die aan de andere kant van de rivier woonden.
De lokale werknemers waren bijna de hele dag bezig met het water geven aan de rozen.
Toch hadden deze zwarten honger.?
Hoe kan dat?
Ze hadden bijna allemaal ruimte genoeg bij huis om voedsel te verbouwen, dat zaaiden ze dus ook.
En daar bleef het bij, want hun tuintje verdroogde.
Verdroogde? Ja verdroogde, want het kwartje viel niet.
De hele dag rozen water geven , maar het idee om dat ook bij hun tuintje in praktijk te brengen bleef uit.
ZE DANSTEN S`AVONDS DE REGENDANS EN RIEPEN NAAR DE GODEN.
En als ze dit doen in Kenia waarom zouden ze er in Zimbabwe dan wel kaas van hebben gegeten.
Ik wil niet discrimineren, maar ze hebben voor dit soort zaken een opdrachtgever nodig.
pi_4244982
quote:
Op zondag 19 mei 2002 19:37 schreef gtotep het volgende:

[..]

Enkele jaren geleden was er een interview met Nederlandse tuinder in Kenia, hij verbouwde rozen.
Enorme kwekerij aan de rivier, veel lokale zwarten in dienst die aan de andere kant van de rivier woonden.
De lokale werknemers waren bijna de hele dag bezig met het water geven aan de rozen.
Toch hadden deze zwarten honger.?
Hoe kan dat?
Ze hadden bijna allemaal ruimte genoeg bij huis om voedsel te verbouwen, dat zaaiden ze dus ook.
En daar bleef het bij, want hun tuintje verdroogde.
Verdroogde? Ja verdroogde, want het kwartje viel niet.
De hele dag rozen water geven , maar het idee om dat ook bij hun tuintje in praktijk te brengen bleef uit.
ZE DANSTEN S`AVONDS DE REGENDANS EN RIEPEN NAAR DE GODEN.
En als ze dit doen in Kenia waarom zouden ze er in Zimbabwe dan wel kaas van hebben gegeten.
Ik wil niet discrimineren, maar ze hebben voor dit soort zaken een opdrachtgever nodig.


Hahaha, wat stom zeg!!
Zouden ze het nu na enkele jaren wel snappen?
  maandag 20 mei 2002 @ 00:53:45 #62
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_4247755
quote:
Op zondag 19 mei 2002 19:37 schreef gtotep het volgende:

[..]

Enkele jaren geleden was er een interview met Nederlandse tuinder in Kenia, hij verbouwde rozen.
Enorme kwekerij aan de rivier, veel lokale zwarten in dienst die aan de andere kant van de rivier woonden.
De lokale werknemers waren bijna de hele dag bezig met het water geven aan de rozen.
Toch hadden deze zwarten honger.?
Hoe kan dat?
Ze hadden bijna allemaal ruimte genoeg bij huis om voedsel te verbouwen, dat zaaiden ze dus ook.
En daar bleef het bij, want hun tuintje verdroogde.
Verdroogde? Ja verdroogde, want het kwartje viel niet.
De hele dag rozen water geven , maar het idee om dat ook bij hun tuintje in praktijk te brengen bleef uit.
ZE DANSTEN S`AVONDS DE REGENDANS EN RIEPEN NAAR DE GODEN.
En als ze dit doen in Kenia waarom zouden ze er in Zimbabwe dan wel kaas van hebben gegeten.
Ik wil niet discrimineren, maar ze hebben voor dit soort zaken een opdrachtgever nodig.


De bosjesmannen in Afrika geloven ook werkelijk dat je door sex te hebben met een maagd je van je AIDS af komt. Dus, rara hoeveel maagden lopen daar nog rond...
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_4248703
quote:
Op maandag 20 mei 2002 00:53 schreef Kennyman het volgende:

[..]

De bosjesmannen in Afrika geloven ook werkelijk dat je door sex te hebben met een maagd je van je AIDS af komt. Dus, rara hoeveel maagden lopen daar nog rond...


En niet zomaar een maagd.... neeeee, een blanke maagd zelfs.
Tja, sorry dat ik het zeg, maar soms vind ik die mensen daar echt "achtergesteld" (zal maar niet zeggen achterlijk).
pi_4249850
Wat zijn we weer lekker bezig hè?
pi_4251459
quote:
Op maandag 20 mei 2002 10:51 schreef Youssef het volgende:
Wat zijn we weer lekker bezig hè?
Tis de waarheid.
Of mogen we dat niet verkondigen?
pi_4251470
quote:
Op maandag 20 mei 2002 13:39 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Tis de waarheid.
Of mogen we dat niet verkondigen?


Jawel hoor, ik merk het slechts op.
  maandag 20 mei 2002 @ 22:14:40 #67
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_4258211
quote:
Op maandag 20 mei 2002 10:51 schreef Youssef het volgende:
Wat zijn we weer lekker bezig hè?
Ga terug naar de jaren '80...
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_4264163
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 01:10 schreef R@b het volgende:

[..]

Nee, dat deed ik niet. Of weet jij een beter economisch systeem als het westerse model, wat ook werkt en alle monden kan voeden????

Waarom lukt het blanken in Zuid-Afrika wel, ook zonder apartheids politiek. ???


Dit komt omdat de westerse mensen opgroeien in een andere levens sfeer. Waarbij afspraak afspraak is en liever vandaag iets gedaan wordt dan morgen.
Dit is in die landen niet het geval...
Afspraak? oww ja vandaag geen zin morgen...mischien..
pi_4264234
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 12:55 schreef Zed_no1 het volgende:

[..]

Dit komt omdat de westerse mensen opgroeien in een andere levens sfeer. Waarbij afspraak afspraak is en liever vandaag iets gedaan wordt dan morgen.
Dit is in die landen niet het geval...
Afspraak? oww ja vandaag geen zin morgen...mischien..


En als je haast hebt kijken ze je raar aan van "je hebt nog de hele dag om dat ene te regelen en anders de hele week nog". Wij willen altijd alles regelen in 1 dag waar zij maanden over doen.
  maandag 24 juni 2002 @ 12:53:31 #70
6536 dwerg
chagrijn
pi_4727964
http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/africa/newsid_2061000/2061784.stm

Vanaf vandaag mogen de blanke boeren niet meer op hun land werken. Geven ze geen gehoor aan deze nieuwe wet, dan kunnen ze voor twee jaar de cel ingaan. Het gaat in totaal om ongeveer 2900 boeren. Over nog eens 45 dagen moeten ze het bedrijf en hun huis (en het liefst ook het land) verlaten hebben.

Nadat eerst alleen de voedselproducerende boeren van hun land geschopt werden, zijn nu ook de bloemenbedrijven aan de beurt. Op de Nederlandse bloemenveilingen, waar veel van de Zimbabwaanse bloemen worden geveild, weet men nog niet hoe men met de nieuwe situatie om zal gaan. Stel dat het zover komt dat de rechtmatige eigenaar van zijn tuin wordt afgejaagd, en één van de vrienden van Mugabe neemt zo'n bedrijf over: kunnen de Nederlandse veilingen dan de bloemen van zo'n bedrijf weigeren? Ik zou zo'n bedrijf besmet verklaren. Zie maar dat je je bloemen in Zimbabwe kwijt raakt.

I intend to live forever, or die trying.
  maandag 24 juni 2002 @ 13:08:50 #71
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_4728158
quote:
Op maandag 24 juni 2002 12:53 schreef dwerg het volgende:
Ik zou zo'n bedrijf besmet verklaren. Zie maar dat je je bloemen in Zimbabwe kwijt raakt.
Een boycot van dat soort producten is idd het minste wat je kan doen.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_4728288
Het is een verschijnsel dat je in vrijwel alle gebieden terug ziet waar vroeger een westerse overheersing was. De economie stort in, het volk heeft het nog slechter dan vroeger en een enkeling verrikt zich over de ruggen van landgenoten. Dat is de keuze die men gemaakt heeft, men denkt het zelf wel even te kunnen doen, of men denkt dat het allemaal wel vanzelf komt. En niet inzien dat het verdrijven van de blanke overheersing wel betekent dat men zelf hard aan de slag moet.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_4728511
Ik vind het ronuit schandalig dat Blanke boeren daar worden gediscrimineerd. Wat productie betreft die gaat heus wel naar de normale lijn want de ervaring zit in de werkers die daar jaren hebben gewerkt. zullen alleen leiding gevenden nodig hebben de eerste paar jaar.
  dinsdag 25 juni 2002 @ 01:59:26 #74
1234 HiZ
Istanbullu
pi_4739781
quote:
Op maandag 24 juni 2002 13:35 schreef Chadi het volgende:
Ik vind het ronuit schandalig dat Blanke boeren daar worden gediscrimineerd. Wat productie betreft die gaat heus wel naar de normale lijn want de ervaring zit in de werkers die daar jaren hebben gewerkt. zullen alleen leiding gevenden nodig hebben de eerste paar jaar.
Naar ik heb begrepen mogen ook de medewerkers niet blijven. Het land wordt verdeeld door en voor vriendjes van Mugabe. Door een journaal item realiseerde ik me ook dat er naast onrechtvaardigheid ook nog sprake zal zijn van massale dierkwelling, want het vee mag niet meer gevoerd worden en koeien mogen niet meer gemolken.

Je reinste waanzin dit hele gedoe.

  dinsdag 25 juni 2002 @ 02:01:17 #75
1234 HiZ
Istanbullu
pi_4739792
quote:
Op maandag 24 juni 2002 13:08 schreef Kennyman het volgende:

[..]

Een boycot van dat soort producten is idd het minste wat je kan doen.


Gelet op de 'organisatie' van het proces denk ik niet dat we ons druk hoeven te maken over een boycot. Die producten komen vanzelf wel niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')