abonnement Unibet Coolblue
pi_1156117
Bij deze: vaders, moeders, aanhangers, en andersoortige fans van dit topic: Go GO GO!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_1156220
Oke dan! Ik heb nog een paar leuke boekentips voor de mede-zwangeren en andere geinterreseerden:

* Geboorte van een moeder van Daphne Deckers, lekker nuchter en realistisch, geen zoet gelul!

* Babygedoe van Paul Reiser, de schrijver en acteur van "Mad about you" fantastisch boekje, ik heb hardop liggen giechelen in bed!

* Hoezo roze wolk van Mabel van Dungen, lekker sarcastisch af en toe.........

Geen aanrader vond ik:

"Het moedergevoel" als je dat boek hebt gelezen heb je er meteen geen zin meer in om een kind te krijgen. Ze hebben geprobeerd de minder roze kant te belichten, maar zijn de leuke kant een beetje vergeten in hun ijver!

( En nee, dit hoort naar mijn idee niet thuis in literatuur forum )

Zolang er was is, is er leven.
pi_1156253
quote:
Nausicaa, hoe gaat het met Jorden?
Gezien hij net zo oud is als Eva denk ik dat ook hij goed gegroeid moet zijn en dat ook hij naar het consultatiebureau moet of is geweest.
We zijn reuze benieuwd en we willen FOTO'S zien!
Voor het geval dat Nausicaa het andere topic kwijt is en niet meer doorpluist.
WE ZIJN RETEBENIEUWD HOE HET MET JOUW KLEINTJE GAAT!
pi_1157615
Inderdaad!
Ben ook benieuwd of Jorden en Eva al voor de 1e keer gelachen hebben. En hoe het met de krampjes gaat etc...
  Jubileum moderator zaterdag 7 juli 2001 @ 00:03:17 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1158881
Vervolg op :

In mijn buik..
Zwangerschap week 17, 18 en 19
De '"pret"echo ! en andere babyzaken....
Topic wat verloren is gegaan in de crash
En hoe gaat het met de babies?

Inmiddels bevallen:

Nausicaa & Lois

Zwanger + uitgerekende datum:

22 september 2001 : No Nick
2 december 2001 : Rosa Evita
3 december 2001 : Jessie
12 december 2001 : Mooni
13 december 2001 : Dinus
2 februari 2002 : Gaoxing

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_1162600
Oke, oke, oke, hier ben ik weer!

We zijn net terug van een weekje vakantie, vandaar dat ik vorige week niets gepost heb. Waar we naar toe geweest zijn? Naar Vaals, Limburg, in een bungalow van Landall Greenparks (nee, dat was dus de eerste keer voor ons, normaal gesproken zijn onze vakanties toch wel iets spannender...). Maar goed, we hebben in elk geval genoeg inspanning gehad....
Wat een onderneming zeg, met zo'n kleintje (van 6 weken) op vakantie. De auto zat helemaal vol, alleen op de achterbank hadden we nog net voldoende ruimte om Jorden in zijn maxicosi neer te zetten (dat lijkt nog steeds niks zeg, zo'n uk die in z'n stoeltje "hangt". Het ding zou geschikt moeten zijn voor kinderen vanaf nul maanden, maar voorlopig vind ik het niet ideaal). Ten eerste moest natuurlijk de kinderwagen in de auto. Hoewel opvouwbaar en met wielen die eraf kunnen, blijft het een groot ding. Vervolgens had ik al Jordens kleertjes in maat 56 en 62 meegenomen (je weet immers maar nooit wat voor weer het wordt, en of de spullen lang schoon blijven (not!). En natuurlijk alle katoenen luiers (die gebruiken we als handdoek). En last but not least: het badje, dekentjes en lakentjes, de luiers en de hele set verzorgingsproducten. Kortom, dat was al een heleboel.

Vervolgens moest er natuurlijk ook nog het een en ander voor ons mee. En aangezien ik bij de vorige hittegolf nog zwanger was, en daarom mijn zomerkleding nog niet had "doorgepast" (en ik er voor we op vakantie gingen nog niet aan toegekomen was), heb ik alle korte broeken, hemdjes en ander zomergoed in een twee grote tassen gegooid, met als doel het tijdens de vakantie uit te zoeken. Niet echt economisch gepakt dus. En uiteraard nog een tas met Marco's spullen.

De terugweg was qua inpakplezier helemaal feest, want toen moest niet alleen alles weer mee terug, maar was er ook al weer veel bijgekomen. Het resultaat van (1) te weinig passende zomerkleding van mijn kant (snik, ik moet nog 5 kilo = 1 maat kwijt, en ik mag niet lijnen ivm borstvoeding), en (2) uitverkoop van babykleding (bijvoorbeeld bij V&D; niet alleen afgeprijsd, maar ook nog eens 50% kassakorting, dat was lekker inkopen (ook al voor volgend jaar...).
En dat boxkleed van het Kruidvat, die heb ik dus ook gekocht (nog voor ik dat van jullie wist)....

Maar goed, wij gingen dus vorige week vrijdag vol goede moed op weg naar Vaals. Alleen Marco was grieperig, en ik verkouden. En zaterdag werd Jorden, hoe kan het ook anders, ook verkouden (zielig!). Gevolg: twee behoorlijk gebroken nachten, en ik zelf ook gebroken dus. En niet thuis zijn dus, waar je alles bij de hand hebt (misschien ken je het gevoel wel: waarom hebben we dit eigenlijk gewild, op vakantie gaan?). Zondag hebben we nog tegen elkaar gezegd dat als het niet beter werd, we maandag gewoon weg zouden gaan. Maar goed, de zon brak maandag bij ons door (figuurlijk, we voelden ons alledrie heel veel beter, en dat maakt je vakantie wel heel veel leuker). En vanaf die tijd hebben we er goed van genoten.

We hebben uitgeslapen, gewinkeld, en vooral veel gewandeld. Met een wandelkaart... "Hoezo een wandelroute die niet geschikt is voor kinderwagens? Dat zullen we nog wel eens zien! We hebben niet voor niets zo'n geweldige wandelwagen op vier stoere luchtbanden gekocht?"
Dus wij door bergen en dalen, over geweldig hobbelige boerenpaden, echt survivallen voor jonge gezinnetjes dus. En onze zoon vond alles best. Hij sliep lekker door. Hoewel, een keer begon hij geweldig hard te brullen. Het echte hongerhuiltje. Toen heb ik hem dus midden in het lieflijke dorp Eys op een bankje, zo discreet mogelijk gevoed. Nou ja, het was toch zo heet dat de mussen van het dak vielen, dus veel mensen kwamen er niet voorbij. En ik kan mijn kind toch ook geen honger laten lijden...

En we zijn uit eten geweest. De eerste keer zonder kind, want Marco's moeder paste op (dat vond ze geen probleem, al viel het haar wel een beetje tegen dat Jorden de hele avond wakker was geweest en aandacht vroeg (ja, du-uh, dat hadden wij ook al eens gezegd, maar toen geloofde ze het niet...).
Jorden heeft 's avonds gewoon een flesje afgekolfde melk gekregen, dat hij gelukkig accepteerde. En daarna wilde hij ook de borst weer. Pfoe, opluchting!
Wel een heel gek gevoel hoor, zo alleen. Want hoe kort hij ook nog maar bij ons is, hij hoort er wel helemaal bij!

Kortom, toch nog een geslaagde vakantie. Ben alleen blij dat we dit in Nederland voor het eerst hebben uitgeprobeerd, en niet meteen naar de Canarische Eilanden zijn gegaan of zo.

Ondertussen zijn we nog steeds aan het wachten op een eerste lachje. Ergens had ik gelezen dat dat tussen week 4 en week 6 zou moeten zijn, maar helaas, die tijd is verstreken zonder een hartverwarmende glimlach. Tenzij je de glimlach meetelt die Jorden geeft vlak voor hij in slaap valt, maar dat is niet echt.
Wat wel leuk is, is dat Jorden sinds kort echt dingen "volgt" met zijn ogen. Ik heb boven zijn wieg een mobile met felgekleurde clowntjes opgehangen, die ronddraaien. En dat vindt hij erg bijzonder; je ziet dat hij ze helemaal volgt als ze rondgaan.
En ander favoriet tijdverdrijf is zo hard mogelijk met zijn handjes en beentjes bewegen, bijvoorbeeld als-ie in de wipstoel zit. Ongelofelijk, wat een kracht.

Wel, tot zover onze avonturen.

N.

PS: goed gezien Gaoxing, dat Penn State shirt! Ben ik inderdaad. We hebben vrienden in Pennsylvania, en die hebben zelf op Penn State gezeten. En nu zijn wij dus ook "fan" (groot woord, we zijn bij 1 wedstrijd geweest...) van de Nittany Lions.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 07-07-2001 18:50]

  Jubileum moderator zaterdag 7 juli 2001 @ 20:52:38 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1163341
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 14:48 schreef Dinus het volgende:
Oke dan! Ik heb nog een paar leuke boekentips voor de mede-zwangeren en andere geinterreseerden:


* Babygedoe van Paul Reiser, de schrijver en acteur van "Mad about you" fantastisch boekje, ik heb hardop liggen giechelen in bed!

* Hoezo roze wolk van Mabel van Dungen, lekker sarcastisch af en toe.........


Ik heb 3 boekwinkels gehad vandaag maar nergens hadden ze deze boekjes. Waar heb jij ze gekocht Dinus ? Ik wil ze nl. ook wel hebben.

Nausicaa wat een ervaring zo'n vakantie. En wat moesten jullie een hoop mee !! Wij zijn er inmiddels ook wel achter dat een grotere auto geen overbodige luxe is. Vooral niet als de volledige kinderwagen ergens mee naar toe moet. Zelfs een paar uur ergens op visite is al een mini-volksverhuizing met zo'n kleintje laat staan een weekje weg.
Dat kleding probleem klinkt me heel bekend in de oren. Ik pas werkelijk nog echt niet in mijn oude broeken (dat scheelt wel 2 tot 3 maten, ze blijven zo heerlijk op mijn bovenbenen hangen) dus loop ik nog steeds in mijn zwangerschapsbroeken. Jammer hoor
En mijn oude truitjes en bloesjes gaan weer niet dicht over mijn borsten ( toch een geweldig bijverschijnsel van borstvoeding ).

Glimlachen, tsja ook wij wachten vol spanning. Eva glimlacht wel als ze mijn blote borst ziet vlak voor ze gaat eten. Ze glimlacht ook als ze een volle luier geproduceerd heeft. Glimlachen als reactie op mij of Jeroen is er alleen nog niet bij. Gewoon nog even geduld hebben dus.

Ondertussen hebben we deze week nog wat "gouden tips" verzameld voor de as. moeders.
Na alle merken fopspenen te hebben uitgeprobeerd ( die geen van allen in de smaak vielen bij Eva want ze leken niet op een tepel) hebben we eindelijk een fopspeen die ze accepteerd en waarna ze ook gewoon de borst nog wil. Het zijn spenen van het merk Avent, ze zijn wel wat prijziger dan de doorsnee speen maar wij vinden ze geweldig en Eva ook. Door de dame bij de Etos is mij ook verteld dat het speciaal ontwikkelde spenen zijn voor kindjes die gewend zijn aan borstvoeding.

Tijdens de flesvoeding ( we voeden Eva nog steeds bij) hapte ze enorm veel lucht naar binnen met als gevolg enorme krampjes. We gebruiken nu de Optifles van Diffrax. Een speciaal dingetje onderin de fles ( en ook de vorm van de fles) zorgt ervoor dat de fles van onderen "ontlucht" word en zodoende krijgen de baby's minder lucht binnen.

Het vergelijkende warenonderzoek wat wij hebben gehouden op het gebied van luiers heeft als resultaat dat we vooralsnog aan de pampers zitten. Door alle andere merken lekte ze behoorlijk heen. Continue rompertje en broek vervangen en midden in de nacht bedje verschonen vonden we ietwat vervelend worden.
We zijn nog bezig met alle soorten billendoekjes te testen maar ik denk dat het de doekjes van het Kruitvat worden. Ze krijgt er geen uitslag van ( en dat kreeg ze wel van die geparfumeerde dingen van Pampers, Zwitsal en Huggies) en ze zijn ontzettend voordelig vergeleken met de andere hiervoor genoemde merken.

Tot zover mijn bijdrage.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_1163932
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 20:52 schreef Lois het volgende:

[..]Na alle merken fopspenen te hebben uitgeprobeerd ( die geen van allen in de smaak vielen bij Eva want ze leken niet op een tepel) hebben we eindelijk een fopspeen die ze accepteerd en waarna ze ook gewoon de borst nog wil. Het zijn spenen van het merk Avent, ze zijn wel wat prijziger dan de doorsnee speen maar wij vinden ze geweldig en Eva ook. Door de dame bij de Etos is mij ook verteld dat het speciaal ontwikkelde spenen zijn voor kindjes die gewend zijn aan borstvoeding.


Herkenning!
Jorden spuugt alle zgn. "dental" fopspenen (dat zijn die dingen waarbij een kant van de speen plat is) meteen uit (met zo'n gezicht erbij van "hoe kom je erbij dat ik dit wil hebben"). De enige fopspenen die hij wel accepteert zijn - jawel - die van Avent, en die van MAM, en dan van de animal farm serie.
Maar dat is echt zoeken met een lampje hoor! Ongeveer 90% van de spenen is van dat malle dental-type, en soms kan je het door de verpakking maar heel moeilijk zien of het wel een symmetrische speen is.
Nou ja, Lois, we zullen wel bijzondere babies hebben denk ik, anders zouden er wel veel meer van die gewone fopspenen te koop zijn
  zaterdag 7 juli 2001 @ 22:30:14 #9
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1164108
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 14:48 schreef Dinus het volgende:

* Geboorte van een moeder van Daphne Deckers, lekker nuchter en realistisch, geen zoet gelul!


deze heb ik volgens mij zien liggen bij AKO.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  † In Memoriam † zaterdag 7 juli 2001 @ 22:43:22 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_1164200
misschien is de combi fop van difrax een ideetje?
Die hebben ook geen plat stuk , maar zijn wat rond/ovaal van vorm.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_1167689
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 20:52 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik heb 3 boekwinkels gehad vandaag maar nergens hadden ze deze boekjes. Waar heb jij ze gekocht Dinus ? Ik wil ze nl. ook wel hebben.


Babygedoe van P. Reiser is iig bij Bol te bestellen voor fl.29,90.
pi_1168870
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 20:52 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik heb 3 boekwinkels gehad vandaag maar nergens hadden ze deze boekjes. Waar heb jij ze gekocht Dinus ? Ik wil ze nl. ook wel hebben.


Ik had ze geleend bij de bieb, maar ik weet dat Daphne Deckers in elk geval te koop is bij bol.com en bij Prenatal in de winkel!
succes!!
Zolang er was is, is er leven.
pi_1169107
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 00:03 schreef Lois het volgende:
Vervolg op :

In mijn buik..
Zwangerschap week 17, 18 en 19
De '"pret"echo ! en andere babyzaken....
Topic wat verloren is gegaan in de crash
En hoe gaat het met de babies?

Inmiddels bevallen:

Zwanger + uitgerekende datum:


3 december 2001 : Jessie


Dit wordt een topbaby tis mijn verjaardag
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Jubileum moderator maandag 9 juli 2001 @ 00:36:21 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1171465
Daphne Deckers had ik al, Paul Reiser is besteld inmiddels en dat andere boekje zoek ik in de bieb wel op.

Ik kreeg van Nausicaa nog wat vakantiefoto's opgestuurd.
Komen ze :

Wat is ie lief!!

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2001 @ 08:21:53 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1172322
Hallo allemaal,

Had ik net gereageerd op de vorige babydraad, draad foetsie. Hier een plaatje van onze kanjer Christan, 8,5 maand alweer. Zijn pappie is qltel, trouwens.

En nu maar hopen dat dit lukt

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 9 juli 2001 @ 12:50:43 #16
331 Merel
Be here now.
pi_1173506
quote:
Op maandag 09 juli 2001 08:21 schreef Rewimo het volgende:


Had ik net gereageerd op de vorige babydraad, draad foetsie.


Die zat vol en dus kwam er een slotje op. Als je helemaal naar beneden scrollt zie je em nog wel staan Of je doet gewoon makkelijk en klikt hier: En hoe gaat het met de babies?


*stiekeme meelezer van alle baby-topics is*

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Jubileum moderator maandag 9 juli 2001 @ 13:18:42 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1173664
quote:
Op maandag 09 juli 2001 08:21 schreef Rewimo het volgende:
Hallo allemaal,

Had ik net gereageerd op de vorige babydraad, draad foetsie. Hier een plaatje van onze kanjer Christan, 8,5 maand alweer. Zijn pappie is qltel, trouwens.

[afbeelding]


Wat een poepie En wat een prachtige ogen !!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2001 @ 13:34:21 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1173777
Ja, het is een schatje al zeg ik het zelf. Hij heeft ook een eigen website trouwens:

http://christan.qltel.org

Met heel veel foto's vanaf zijn geboorte.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_1175350
Heel mooi mannetje!!

*flieft*

Zolang er was is, is er leven.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 juli 2001 @ 19:50:52 #20
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1176759
quote:
Op maandag 09 juli 2001 17:06 schreef Dinus het volgende:
Heel mooi mannetje!!

*flieft*


En het leukste is, hij lijkt op me...

Papa qltel

  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2001 @ 23:00:15 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1178374
quote:
Op maandag 09 juli 2001 19:50 schreef qltel het volgende:

[..]

En het leukste is, hij lijkt op me...

Papa qltel


Maar dan knapper!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_1179770
dit is nu mijn kanjer.
Hier acht en halve maand oud.

Hij wordt 30 juli een jaar dus het is bijna feest!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 10-07-2001 07:45]

pi_1179775
---edit---
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 juli 2001 @ 08:39:13 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1179862
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 07:39 schreef Angel22 het volgende:
dit is nu mijn kanjer.
Hier acht en halve maand oud.
Hij wordt 30 juli een jaar dus het is bijna feest!!!
Alvast gefeliciteerd! Wordt het een groot feest? Wel een mijlpaal hoor, zo'n eerste verjaardag
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_1183184
Het wordt nog niet zo'n groot feest omdat hij er toch nog nix van snapt, maar ik ben wel van plan om het hele huis te versieren met alle mogelijke slingers en een lekkere taart(je) voor hem te halen,(waar hij mee kan doen wat ie wil!!!) met natuurlijk een kaarsje derop.
Ik hou ook gewoon zijn ritme aan omdat hij anders de volgende dag helemaal van slag is en dat vind ik zielig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')