abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 juli 2001 @ 11:51:02 #1
13331 ThePartyBorg
De Feest Assimilator
pi_1155237
Damn... Ik ben helemaal weg van deze band. Tijdens de intro in Eindhoven van 2000 heb ik deze band voor het eerst gehoord. En het was in een woord geweldig...
Zijn er nog meer mensen fan van deze band?
LOVE is a crazy game. It is real and pure T.N.T. for the brain
  vrijdag 6 juli 2001 @ 12:04:59 #2
1358 Xhorder
He's back...
pi_1155335
quote:
Zijn er nog meer mensen fan van deze band?
Ja! Hele goede Nederlandse band. Kep ze ook al tig keer live gezien en ze spelen altijd voortreffelijk! ze zijn bezig met een nieuwe cd geloof ik, ben benieuwd. If_Then_Else was best goed in ieder geval.
... na vijf jaar
pi_1155344
Concert van ze op Lowlands'00 was top
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  vrijdag 6 juli 2001 @ 12:10:26 #4
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_1155358
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 12:07 schreef Public Enemy het volgende:
Concert van ze op Lowlands'00 was top
Yep Heeeeerlijk in het gras liggen met je lievie
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_1155455
The Gathering was top en is top. Tussen Nighttime birds en If_then_else hadden ze naar mijn mening die andere cd niet uit hoeven geven. Ik ben zelfs de naam kwijt.

Ik heb ze voor het eerst live gezien op Pinkpop 95 of 96, maar daarvoor was strange machines een plaat die bij mijn favorieten hoorde.

Ook Gathering oude stijl luister ik nu nog steeds graag naar. Iets ander stemgeluid, maar ja

Ze hebben 25 november bij ons op het Auw Mök! festival gespeeld en dat was echt fantastisch.

De zangeres is trouwens superaardig. Ik heb nog een gesprek over thee met haar gehad

niet te geloven.... dat dat nog kan :)
  vrijdag 6 juli 2001 @ 12:34:26 #6
1358 Xhorder
He's back...
pi_1155466
quote:
Tussen Nighttime birds en If_then_else hadden ze naar mijn mening die andere cd niet uit hoeven geven. Ik ben zelfs de naam kwijt.
How to Measure A Planet. Nee die vind ik zelf heel erg goed. Hij is veel rustiger, maar zeker niet slecht. Een aantal goede tracks staan er in ieder geval op.
... na vijf jaar
  vrijdag 6 juli 2001 @ 12:42:07 #7
13331 ThePartyBorg
De Feest Assimilator
pi_1155507
Mijn lievelings nummer van hun blijft gewoon Eléanor,... Die staat hier bijna elke dag wel aan, genieten gewoon...
LOVE is a crazy game. It is real and pure T.N.T. for the brain
pi_1155538
Met de komst van die doos is het alleen maar bergafwaarts gegaan. En het grootste dieptepunt tot nu toe is natuurlijk hun 'internationale doorbraak' met Strange Machines
Ik ben benieuwd wanneer hun eerste pop-album uitkomt (DUH!)
I used to be indecisive, now I'm not so sure...
  vrijdag 6 juli 2001 @ 12:57:41 #9
13331 ThePartyBorg
De Feest Assimilator
pi_1155553
Ik vind het alleen maar een verbetering met die meid... Die vent die ze eerst hadden kon alleen maar lelijk schreeuwen. Hun muziek is nu tenminste melodischer geworden... Ook hebben ze door die meid een meer eigen stijl gekregen. Eerst was het meer het standaard black metal geschreeuw wat zoveel bands laten horen...
LOVE is a crazy game. It is real and pure T.N.T. for the brain
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:01:49 #10
1358 Xhorder
He's back...
pi_1155567
quote:
Met de komst van die doos is het alleen maar bergafwaarts gegaan. En het grootste dieptepunt tot nu toe is natuurlijk hun 'internationale doorbraak' met Strange Machines
Ik ben benieuwd wanneer hun eerste pop-album uitkomt (DUH!)
Hehehehehe... ik kan nu wel gaan zeggen dat smaken verschillen, maar dat doe ik niet. De oude tijden van The Gathering waren zeker niet slecht, maar toen Anneke erbij kwam werd het er alleen maar beter op. Hun eerste pop-album? Volgens velen is die al uitgekomen... Niks mis mee, als het maar goed klinkt.
... na vijf jaar
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:11:05 #11
1358 Xhorder
He's back...
pi_1155599
quote:
Eerst was het meer het standaard black metal geschreeuw wat zoveel bands laten horen...
Geen black metal. Death metal grunts, en ze waren destijds de eersten die grunts samen met vrouwenzang deden. De 2de cd, Almost a Dance, had een andere zanger en die vent was verschrikkelijk...
... na vijf jaar
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:18:00 #12
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1155633
Ik ken ze via mijn broer die ze weer kent van Lowlands. Ze hebben geloof ik een keer een optreden gegeven in Londen en daar is hij later ook weer naar toe geweest, maar ik kan er niet echt van onder de indruk raken. Niet echt mijn muziek, hoewel ik wel begrijp waarom mijn broer ze zo goed vindt
pi_1155744
Vind ze wel ok, Party probeerde me wel fan te maken maarja...
Het is leuk om naar te luisteren als 8ergrond muziek maar heb liever Metallica, Nirvana en sinds kort ook Apocalyptica.
JNFN rocks
pi_1155745
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 12:57 schreef ThePartyBorg het volgende:
Ik vind het alleen maar een verbetering met die meid... Die vent die ze eerst hadden kon alleen maar lelijk schreeuwen. Hun muziek is nu tenminste melodischer geworden... Ook hebben ze door die meid een meer eigen stijl gekregen. Eerst was het meer het standaard black metal geschreeuw wat zoveel bands laten horen...
Inderdaad, mijn punt. Het heeft nu helemaal geen reet meer met The Gathering te maken. Ik had liever gezien dat ze een andere naam hadden gekozen toen zij er bij kwam.
Als de bandleden van Queen met een nieuwe zanger R&B gaan maken zul je wel wat meer problemen krijgen met de doorsnee mens.
I used to be indecisive, now I'm not so sure...
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:42:59 #15
13331 ThePartyBorg
De Feest Assimilator
pi_1155758
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 13:40 schreef ORiON_JNFN het volgende:
Vind ze wel ok, Party probeerde me wel fan te maken maarja...
Kennen we mekaar dan
LOVE is a crazy game. It is real and pure T.N.T. for the brain
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:47:25 #16
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_1155788
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 13:11 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Geen black metal. Death metal grunts, en ze waren destijds de eersten die grunts samen met vrouwenzang deden. De 2de cd, Almost a Dance, had een andere zanger en die vent was verschrikkelijk...


Heb ze lang gelee eens in de kern in Purmerend (out of all places) zien optreden met die kutzak.. Halverwege de set begonnen steeds meer van die purmerendse boeren erdoorheen te joelen en uiteindelijk zijn we hem nog met bitterballen gaan bekogelen
Hij maar steeds,..."waarom, waarom?" Hop, nog een bitterbal naar zijn kners!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_1155790
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 13:42 schreef ThePartyBorg het volgende:

[..]

Kennen we mekaar dan


Gaan we rot doen Ik weet waar je huis woont.
JNFN rocks
  vrijdag 6 juli 2001 @ 13:55:25 #18
1358 Xhorder
He's back...
pi_1155833
quote:
Inderdaad, mijn punt. Het heeft nu helemaal geen reet meer met The Gathering te maken. Ik had liever gezien dat ze een andere naam hadden gekozen toen zij er bij kwam.
Ze spelen al langer met 'dat mens' dan dat ze niet met haar speelden. Waarom zouden ze hun naam moeten veranderen? Dus elke band die eens een beetje veranderd moet z'n naam veranderen? Nou ja veranderen? Ze zijn ouder geworden en langzaam de muziek gaan maken die ze nu doen. Wanneer kwam Always uit? Ergens in 92 ofzo? Het is nu bijna 10 jaar later, alsof je in 10 jaar niet mag veranderen...
... na vijf jaar
pi_6843956
Ahhhh moet dit topic wel een hele grote schop naar boven geven.

Vandaag sinds jaren weer eens een concert van jullie gezien en...

Anneke, je hebt me weer helemaal voor je gewonnen met je stem, je glimlach, je podiumpresentatie, je alles...

Dank je

"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  zondag 17 november 2002 @ 11:17:49 #20
35759 bohrap
bommen-sjaak
pi_6846184
Dit vind ik absoluut DE beste nederlandse band, een band die naar mijn mening per cd beter is geworden........

Ik speelde een paar jaar geleden met mijn eigen band op Noorderslag, waar ook The Gathering speelde....mooi dat ik de set 10 min. inkortte om hen te zien spelen......SUPER!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 27-04-2006 16:16:42 ]
de wereld is lelijker dan ik dacht......(f.boeijen)
pi_6846285
Heerlijk bandje met de beste rockzangeres in de gelederen!
Tot de 28e...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_6847704
The Gathering rox inderdaad! Beter dan die wannabees (Within Temptation e.d.)...
pi_6847831
Idd hele goede muziek En die stem van Anneke is erg indrukwekkend. Dat hoor je niet vaak.

Mandylion is toch wel een van mijn favoriete albums

pi_6848836
The Gathering is een hele goede band, vind ik

Ik ga ze 30 november voor t eerst live zien. *jeej*

"A conscience cannot prevent sin, it only prevents you from enjoying it"
"It's not a lie....it's a gift for fiction"
pi_6850495
quote:
Op zondag 17 november 2002 11:39 schreef MuadDib het volgende:
Tot de 28e...

helaasch, de plicht roept....

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 17-11-2002 16:27]

pi_6850939
quote:
Op zondag 17 november 2002 14:33 schreef TheFallenAngel het volgende:
The Gathering is een hele goede band, vind ik

Ik ga ze 30 november voor t eerst live zien. *jeej*


Ikke ook!
Just call my name, 'cause i'll here you scream!!
  zondag 17 november 2002 @ 16:50:48 #27
13973 ranja
image means nothing
pi_6850982
quote:
Op zondag 17 november 2002 11:39 schreef MuadDib het volgende:
Heerlijk bandje met de beste rockzangeres in de gelederen!
Tot de 28e...
Ik ben er bij, de 28e

Ben erg benieuwd, na 2 keer in de Mandylion tijd heb ik ze niet meer live gezien. Ik lig ook zwaar achter met cd's kopen van hun (heb zelfs alleen Mandylion en Black light distict maar).

pi_6851470
quote:
Op zondag 17 november 2002 16:48 schreef Paranoid_Schizo het volgende:

[..]

Ikke ook!


Goh, wat toevallig!
Hey, ik heb een id, mischien kunnen we samen gaan!

The Gathering

"A conscience cannot prevent sin, it only prevents you from enjoying it"
"It's not a lie....it's a gift for fiction"
pi_6851804
quote:
Op zondag 17 november 2002 16:50 schreef ranja het volgende:
Ik ben er bij, de 28e
En Anton komt ook al, gezellig zou ik zeggen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 19 november 2002 @ 13:45:28 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_6883276
Ik heb ze voor het eerst in 7 jaar weer eens gezien, in de Kade afgl. weekend. Mooi hoor, als vind ik ze wat 'zachter'geworden (ofte wel bij vlagen slaapverwekkend). Maar op zich geeft dat niet, op zn tijd ook wel weer lekker. Maar...ik hoorde een nummer dat me wel bekend voorkwam, tis al een ouder nummer volgens mij..op een gevegeven moment zingt ze dan 'thrououough the niiiight.....'
Ik wil graag de titel van dit nummer weten, iemand??
pi_6899530
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 13:45 schreef Aventura het volgende:
Maar...ik hoorde een nummer dat me wel bekend voorkwam, tis al een ouder nummer volgens mij..op een gevegeven moment zingt ze dan 'thrououough the niiiight.....'
Ik wil graag de titel van dit nummer weten, iemand??
Nighttime Birds volgens mij
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
  woensdag 20 november 2002 @ 02:11:16 #32
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_6899743
quote:
Op vrijdag 6 juli 2001 13:11 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Geen black metal. Death metal grunts, en ze waren destijds de eersten die grunts samen met vrouwenzang deden.


De eerste, in Nederland misschien, luister maar eens naar Gothic van Paradise Lost, die deden het al een paar jaar eerder.
If life is sweet - then I'm diabetic, The future looks rosy - I just went colourblind.
pi_6916583
quote:
Op zondag 17 november 2002 17:33 schreef MuadDib het volgende:

[..]

En Anton komt ook al, gezellig zou ik zeggen


Natuurlijk kan ik niet wegblijven... ik ben ook al jaren fan Zullen we ook weer een afterparty houden MuadDib?
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_6917466
quote:
Op woensdag 20 november 2002 02:11 schreef Krocht het volgende:

[..]

De eerste, in Nederland misschien, luister maar eens naar Gothic van Paradise Lost, die deden het al een paar jaar eerder.


The Gathering was de eerste band die de grunts volledig overboord gooide en het alleen met een zangeres ging doen.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_6924295
jah ze waren wel goed in het LVC in leiden! de band ernaa was ook goed! TEOTWAWKI! helaas moest ik eerder weg omdat een vriendin van mij flauw viel!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_6925110
quote:
Op zondag 17 november 2002 17:13 schreef TheFallenAngel het volgende:

[..]

Goh, wat toevallig!
Hey, ik heb een id, mischien kunnen we samen gaan!

The Gathering


Goed idee! Tis idd wel heeeel erg toevallig zeg! We gaan lekker samen!
Just call my name, 'cause i'll here you scream!!
  donderdag 21 november 2002 @ 15:50:53 #37
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_6926019
quote:
Op woensdag 20 november 2002 01:43 schreef Capetown het volgende:

[..]

Nighttime Birds volgens mij


Ja die was t thanxx
  donderdag 21 november 2002 @ 19:14:15 #38
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_6930182
quote:
Op zondag 17 november 2002 13:42 schreef 100% Tukker het volgende:
The Gathering rox inderdaad! Beter dan die wannabees (Within Temptation e.d.)...
Ga maar eens aan leden van the Gathering vragen wat die van Within Temptation vinden

Had wel vaker van the Gathering gehoord maar pas sinds ik het nummer Debris hoorde via www.musiquemachine.com vind ik ze erg great zegmaar Nighttime birds lijkt me wel een gaaf album maar na veel nummers gechecked te hebben en gewikt en geweegt if_then_else besteld bij Plato maar hij laat helaas net als het nieuwe album lang op zich wachten

Weet iemand trouwens of Debris op het nieuwe album komt? Ik hoop het nogal want het is nergens anders op te vinden

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_6930239
quote:
Op donderdag 21 november 2002 19:14 schreef Machiel het volgende:
Weet iemand trouwens of Debris op het nieuwe album komt? Ik hoop het nogal want het is nergens anders op te vinden
Voortaan goed zoeken Machiel , Hij staat op de pas uitgekomen "Black Light District" mini-cd.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 21 november 2002 @ 23:04:41 #40
13973 ranja
image means nothing
pi_6934961
quote:
Op donderdag 21 november 2002 19:16 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Voortaan goed zoeken Machiel , Hij staat op de pas uitgekomen "Black Light District" mini-cd.


Die dan weer alleen via hun site te bestellen is...
pi_6935165
quote:
Op donderdag 21 november 2002 23:04 schreef ranja het volgende:

[..]

Die dan weer alleen via hun site te bestellen is...


Nee hoor....
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 23 november 2002 @ 14:01:51 #42
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_6961309
Toch? Hum nou die is dan binnenkort ook van mij Thnx zal voortaan beter zoeken hoor Niet dus 3 nummers E.14,99 begin ik niet aan, zonde Of zijn het hele lange nummers? Naja anders maar keertje fikken debris

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 23-11-2002 14:21]

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_6967613
Anneke van Giersbergen

Prachtige stem

How To Measure A Planet vind ik trouwens echte een goeie plaat. Heerlijk zo'n lompe, bijna progrock dubbelaar

The Gathering is ook een stuk meer integer dan Within Temptation.. Heb de muziek van die band nooit wat aan gevonden.

  zondag 24 november 2002 @ 00:24:48 #44
11502 nipeng
The last ride is free
pi_6968068
Ik ben ze helaas al diverse malen (4x) tegengekomen op festivals.

Wat gruwel ik toch van deze band.
Dat gejank van die zangeres Ik vind haar zang absoluut niet bij de muziek passen.

pi_6979140
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 23:45 schreef Theeboon het volgende:
The Gathering is ook een stuk meer integer dan Within Temptation.. Heb de muziek van die band nooit wat aan gevonden.
Mja, the gathering heeft het lef gehad om hun eigen weg te zoeken (en te vinden!) Within Temptation staat wat dat betreft nog aan het begin, als ik een foute vergelijking moet maken: Mandylion is vergelijkbaar met Enter, Nighttime birds met Mother Earth. Daarna heeft the gathering voor een ander geluid gekozen, wat ze door veel fans (en de platenmaatschappij) niet in dank is afgenomen. Within temptation doet dat waarschijnlijk niet, die zijn veel te blij met het succes dat ze nu hebben. De vraag is of er na dat succes nog wat van hun zal overblijven, het is moeilijk om jaar na jaar je publiek te blijven plezieren...

The Gathering daarentegen heeft voor zichzelf gekozen, en dat is best een moeilijke weg gebleken. Maar voor degenen die het al die tijd gevolgd hebben en er ook nog van zijn blijven houden (dat geldt dus ook voor mij) is het daardoor wel een bijzondere band gebleken.

Heeft iemand trouwens al de dvd van hun gezien? Bij deze wil ik die iedereen afraden, het is een commerciele stunt van hun oude platenmaatschappij, de bandleden zelf wisten niet eens dat die uitgebracht zou worden. Zie ook de officiele statement op hun website.

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  zondag 24 november 2002 @ 22:41:28 #46
13973 ranja
image means nothing
pi_6979234
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 14:01 schreef Machiel het volgende:
Toch? Hum nou die is dan binnenkort ook van mij Thnx zal voortaan beter zoeken hoor Niet dus 3 nummers E.14,99 begin ik niet aan, zonde Of zijn het hele lange nummers? Naja anders maar keertje fikken debris
Het eerste nummer duurt 16 minuten en is in z'n eentje die 15 eruo al waard...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 november 2002 @ 23:10:32 #47
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_6979854
quote:
Op zondag 24 november 2002 22:41 schreef ranja het volgende:

[..]

Het eerste nummer duurt 16 minuten en is in z'n eentje die 15 eruo al waard...


inderdaad. 13 overigens, als je wat beter kijkt

de overige 2 nummers vind ik wat minder hoor.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_6979998
quote:
Op zondag 24 november 2002 23:10 schreef Tokus het volgende:

[..]

de overige 2 nummers vind ik wat minder hoor.


2,5 nummer eigenlijk... er staat ook nog een hidden track op.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_6980066
quote:
Op zondag 24 november 2002 22:37 schreef Anton het volgende:

[..]

Mja, the gathering heeft het lef gehad om hun eigen weg te zoeken (en te vinden!)


Dat vinden zal niet iedereen het eens over zijn, maar ik ben het helemaal eens met je stukje.

Een vergelijkbare band noemen is helemaal niet zo makkelijk. Je noemde al Within Temptation maar ze liggen mijlenver uit elkaar, in positieve opzicht van The Gathering.

pi_7005971
Ik zag The Gathering op 1 november in Podium Hardenberg, onder de noemer 'Melodic Metalfest'. Voorprogramma waren Autumn en After Forever. Geweldig, After Forever. Had ik nog nooit eerder gezien. Dat vind ik echt coole gothicmetal, wat een zangeres. The Gathering kwam daarna... sja, wat zal ik er van zeggen... ze waren goed, maar ze horen niet op een Metalfest want ze spelen geen metal. Wel donders mooie nummers hoor. Maar het is geen live-band, het is een studio-band. Gewoon hun mooie liedjes opnemen in de studio en uitbrengen op cd... ik ben dus benieuwd naar hun nieuwe cd... wanneer komt die eigenlijk uit, in januari geloof ik?

Groet Gerard

  dinsdag 26 november 2002 @ 18:06:31 #51
17061 mvt
blame Canada
pi_7006248
Mijn broer is nog helemaal gek van ze geweest.
Gathering T-shirt (met handtekeningen) aan het plafond (hand er nog steeds), een aantal CD's en 1 plaat.
maar dat is het niet.

Hij had daarnaast ook persoonlijk contact met ze. Bellen, hij is als het goed is daar langs geweest voor een verjaardag (of dat was bij Etherial Winds ergens in de buurt van Zwolle) en ze zouden nog eens een keer bij ons op de koffie komen na een concert hier in de buurt (Forever Young of Young Forever (zijn beide concerten van R17, maar ik haal ze altijd doorelkaar), maar dat ging niet door.

We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:07:39 #52
17061 mvt
blame Canada
pi_7006265
Er is trouwens ooit een videoclip geweest va The Gathering, ik dacht van het album Almost a Dance.
We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 26 november 2002 @ 20:22:42 #53
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_7009053
quote:
Op zondag 24 november 2002 22:41 schreef ranja het volgende:

[..]

Het eerste nummer duurt 16 minuten en is in z'n eentje die 15 eruo al waard...


Okay had al wel beetje zo'n vermoeden koop die dan denk ik als bonus bij hun komende nieuwe CD Ik teer voorlopig wel even op if_then_else die wel even wennen was had iets pittiger nummers verwacht, echt zo'n album wat je vaker moet horen om de schoonheid te waarderen
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  vrijdag 29 november 2002 @ 14:17:27 #54
13973 ranja
image means nothing
pi_7059738
Gisteravond was het dus zover, the Gathering in Tivoli.

Eerst het voorprogramma Dat was zo slecht... instrumentaal klonkt het nog wel redelijk maar zo gauw de zanger z'n mond opendeed was het niks meer. Helemaal erg werd het toe hij dacht dat-ie Krezip was en solo een pianoballad ging spelen Eerste en laatste nummer waren nog redelijk, klonken een beetje als een 4e rangs begin 90's Manchester band.

Goed, daarna kon the Gathering alleen maar fantstisch klinken natuurlijk. En dat deed het ook... Anneke zag er prima uit, gelukkig heeft ze weer bruin haar in plaats van blond, en ze blijft gewoon vrolijk op het podium springen.
De muziek is zwaar aangezet, eerste nummer duurde meteen een half uur ofzo en als die op de nieuwe cd staat weet ik nu al dat ik die hebben wil. Hoogtepunten van de avond waren denk ik de nummers van Black light district. Gek genoeg vond ik Strange machines wat vlak klinken, komt dat nou doordat ze die misschien een tijd niet gespeeld hebben of omdat ik tegenwoordig meer muziek in die stijl gewend ben dan toen?
Ik ben in elk geval blij dat ze Nederland weer teruggevonden hebben en dat ik ze weer heb kunnen zien... het was (alweer) een concert van het jaar.

pi_7059798
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 14:17 schreef ranja het volgende:
Gisteravond was het dus zover, the Gathering in Tivoli.

Eerst het voorprogramma Dat was zo slecht... instrumentaal klonkt het nog wel redelijk maar zo gauw de zanger z'n mond opendeed was het niks meer. Helemaal erg werd het toe hij dacht dat-ie Krezip was en solo een pianoballad ging spelen Eerste en laatste nummer waren nog redelijk, klonken een beetje als een 4e rangs begin 90's Manchester band.

Goed, daarna kon the Gathering alleen maar fantstisch klinken natuurlijk. En dat deed het ook... Anneke zag er prima uit, gelukkig heeft ze weer bruin haar in plaats van blond, en ze blijft gewoon vrolijk op het podium springen.
De muziek is zwaar aangezet, eerste nummer duurde meteen een half uur ofzo en als die op de nieuwe cd staat weet ik nu al dat ik die hebben wil. Hoogtepunten van de avond waren denk ik de nummers van Black light district. Gek genoeg vond ik Strange machines wat vlak klinken, komt dat nou doordat ze die misschien een tijd niet gespeeld hebben of omdat ik tegenwoordig meer muziek in die stijl gewend ben dan toen?
Ik ben in elk geval blij dat ze Nederland weer teruggevonden hebben en dat ik ze weer heb kunnen zien... het was (alweer) een concert van het jaar.


* MuadDib is het volledig met Ranja eens en hoeft er dus ook niets aan toe te voegen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 29 november 2002 @ 14:30:59 #56
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7060008
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 17:44 schreef mcanic het volgende:
Ik zag The Gathering op 1 november in Podium Hardenberg, onder de noemer 'Melodic Metalfest'. Voorprogramma waren Autumn en After Forever. Geweldig, After Forever. Had ik nog nooit eerder gezien. Dat vind ik echt coole gothicmetal, wat een zangeres. The Gathering kwam daarna... sja, wat zal ik er van zeggen... ze waren goed, maar ze horen niet op een Metalfest want ze spelen geen metal. Wel donders mooie nummers hoor. Maar het is geen live-band, het is een studio-band. Gewoon hun mooie liedjes opnemen in de studio en uitbrengen op cd... ik ben dus benieuwd naar hun nieuwe cd... wanneer komt die eigenlijk uit, in januari geloof ik?

Groet Gerard


Ik heb ze ook gezien in Hardenberg bij Melodic Metalfest (Part II) en ik moet zeggen dat ze top waren. Ik had nog nooit de mogelijkheid gekregen om de The Gathering live te zien.

Bezoekers van de betreffende avond waren alleen voornamelijk gekomen voor Metal in de vorm van Autumn en After Forever, maar dat maken ze echt niet meer... Bij o.a. Strange Machines kwam de stemming er toch nog even goed in, maar ik heb respect voor wat ze doen. Ze maken namelijk muziek die zij leuk vinden en niet voor de mensen die hun leuk vinden... Gelukkig sta ik helemaal achter die keuze want ik blijf ze vinden!!!!

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_7062532
Yep, ben het met je eens. Ze moeten denk ik wat meer doen om van hun 'metal'-imago af te komen... Ben *heel* benieuwd naar de nieuwe cd!
pi_7062592
Ik heb The Gathering een aantal keer gezien in de tijd van Strange Machines. Ik was er ook helemaal weg van.
pi_7062954
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:44 schreef mcanic het volgende:
Ze moeten denk ik wat meer doen om van hun 'metal'-imago af te komen...
Volgens mij proberen ze dat al jaaaren te doen. Het zijn juist de vastgeroeste fans die zo graag willen dat TG metal zou moeten zijn.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7068447
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:07 schreef MuadDib het volgende:
Het zijn juist de vastgeroeste fans die zo graag willen dat TG metal zou moeten zijn.
Jep, en dat is best wel jammer. Tijdens de vorige tour van hun (na het uitbrengen van if_then_else) speelden ze geen enkel nummer van Mandylion. Vandaar dat ik het opmerkelijk vond dat ze dat bij deze tour weer wel doen. Maar oh, wat blijven die nummers heel erg lekker

Om eerlijk te zijn vond ik dit optreden iets minder dan in Leiden. Maar dat kan ook best komen doordat ik ze toen voor het eerst weer zag na een hele tijd. Het was iig heel erg mooi. Anneke speelt weer een beetje gitaar (dat had ze tijdens How to Measure a Planet ook al eens geprobeerd) en dat is een welkome aanvulling... alleen nog even doorstuderen zodat ze ook de nummers van Mandylion kan spelen, die zijn allemaal geschreven voor 2 gitaren

Ranja: Ja, alle nieuwe nummers die je gehoord hebt komen op de nieuwe cd

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_7068897
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 23:05 schreef Anton het volgende:
Om eerlijk te zijn vond ik dit optreden iets minder dan in Leiden. Maar dat kan ook best komen doordat ik ze toen voor het eerst weer zag na een hele tijd.
Dat had ik ook wel een beetje. Het verrassings effect was een beetje weg, maar desalniettemin heb ik er erg van genoten.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7069539
Vind deze band dus niet echt leuk om naar te luisteren
Vind ik trouwens van al die gothic metal achtige bands
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_7069726
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 00:11 schreef Pietjuh het volgende:
Vind ik trouwens van al die gothic metal achtige bands
*zucht* ik zeg maar niets meer.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_7072491
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 00:11 schreef Pietjuh het volgende:
Vind deze band dus niet echt leuk om naar te luisteren
Vind ik trouwens van al die gothic metal achtige bands
Er is eigenlijk helemaal niks gothic aan The Gathering
pi_7077016
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 00:11 schreef Pietjuh het volgende:
Vind deze band dus niet echt leuk om naar te luisteren
Vind ik trouwens van al die gothic metal achtige bands
Je zit in het verkeerde topic vriend...
  vrijdag 28 februari 2003 @ 09:18:16 #66
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_8766861
* Dandelion geeft t topic maar eens een verschrikkelijke rotschop!

Zo... Souvenirs is nu dus al een dag of vier uit.
Reacties?
Ik vind het een fijn album, beetje depressing, maar nog net fijn zeg maar. Erg relaxed allemaal.
Vooral afsluiter "A life all mine" met tickster G (of hoe die man ook mag hetten... is erg ok.
Voor de mensen die een vervolg op mandylion verwachten
maar goed dan ben je ook niet echt bij gebleven in de ontwikkeling van TG.

Voor mij heeft TG haar status als beste nederlandse band (voor mij zeg ik) wederom bevestigd

Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 28 februari 2003 @ 09:53:48 #67
13973 ranja
image means nothing
pi_8767348
Ja, het is echt een geweldig album... ik heb 'm sinds zaterdag, een keer of 4 gedraaid inmiddels... losse nummers noemen vind ik lastig maar volgens mij springt nummer 3 er wel een beetje uit.

En tja, Mandylion... als je daar op rekent heb je toch een album of 5 gemist

  vrijdag 28 februari 2003 @ 10:01:31 #68
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_8767439
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 09:53 schreef ranja het volgende:
Ja, het is echt een geweldig album... ik heb 'm sinds zaterdag, een keer of 4 gedraaid inmiddels... losse nummers noemen vind ik lastig maar volgens mij springt nummer 3 er wel een beetje uit.

En tja, Mandylion... als je daar op rekent heb je toch een album of 5 gemist


3. Broken glass. idd erg goed, maar erg melodramatisch nummer. Het staat nader dan ...

Klopt dat je dan wat albums hebt gemist, maar kijk maar eens op het forum van TG, zelfs daar zitten die harders die nogsteeds zeiken over de verandering die TG heeft ondergaan...

Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_8778248
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 00:11 schreef Pietjuh het volgende:
Vind deze band dus niet echt leuk om naar te luisteren
Vind ik trouwens van al die gothic metal achtige bands
hahaha pietjeh... jij voldoet aan de algehele oppervlakkige kenmerken van de gemiddelde black/deathmetalfan.... als je deze opmerking meent dan... want als je the Gathering nog met gothic associeert (terwijl alleen Always in de buurt komt, meer dan 12 jaar terug) dan ben je gewoon een stijfkop...

Verder zit ik nu de nieuwe cd te luisteren.. en o o o wat is dit toch een klap in het gezicht van de mensen die dachten dat ze ooit nog eens terug zouden grijpen naar Mandylion (geniale bands maken geniale platen maar 1 keer). Conservatieve metalfans (zijn er nogal wat als ik dat zo hier lees) zullen het haten... koop maar de volgende Edenbrigde of zo.. als je herhalingsoefeningen leuk vindt!

  maandag 3 maart 2003 @ 14:53:14 #70
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_8834858
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 17:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]
Verder zit ik nu de nieuwe cd te luisteren.. en o o o wat is dit toch een klap in het gezicht van de mensen die dachten dat ze ooit nog eens terug zouden grijpen naar Mandylion (geniale bands maken geniale platen maar 1 keer). Conservatieve metalfans (zijn er nogal wat als ik dat zo hier lees) zullen het haten... koop maar de volgende Edenbrigde of zo.. als je herhalingsoefeningen leuk vindt!


Moet zeggen dat ik mandylion absoluut niet het beste album van TG vind hoor...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_8836083
Souvenirs wordt elke keer dat ik hem luister mooier en mooier.....
  maandag 3 maart 2003 @ 16:25:14 #72
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_8836912
- weg naar The Gathering - Souvenirs -

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 03-03-2003 16:36]

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_14245006
NIEUWE BASSIST VOOR THE GATHERING

The Gathering krijgt binnenkort een nieuwe bassist. Hugo Prinsen Geerlings zal de band om privé-redenen verlaten. Hij doet op 16 november zijn laatste optreden. De opvolger van Geerlings wordt Marjolein Kooijman. Zij zal voor het eerst te horen zijn op het album Sleepy Buildings. Dat verschijnt in februari.

pi_14254194
De nieuwe bassiste is niet te horen op Sleepy Buildings.
Huge speelt daar nog op mee, maar ik geloof dat ze tijdens de tour die volgt wel speelt. Lijkt me wel jammer als ze op acoustische tournee gaan, want ik dacht namelijk dat het iets eenmaligs en unieks was...
  donderdag 30 oktober 2003 @ 18:23:31 #75
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_14255409
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:28 schreef dveckeveld het volgende:
De nieuwe bassiste is niet te horen op Sleepy Buildings.
Huge speelt daar nog op mee, maar ik geloof dat ze tijdens de tour die volgt wel speelt. Lijkt me wel jammer als ze op acoustische tournee gaan, want ik dacht namelijk dat het iets eenmaligs en unieks was...
Hoorde gisteren bij Giga Chiel op 3FM dat ze in Januari haar eerste optreden zou beleven bij The Gathering....
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_14260835
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:28 schreef dveckeveld het volgende:
De nieuwe bassiste is niet te horen op Sleepy Buildings.
Huge speelt daar nog op mee, maar ik geloof dat ze tijdens de tour die volgt wel speelt. Lijkt me wel jammer als ze op acoustische tournee gaan, want ik dacht namelijk dat het iets eenmaligs en unieks was...
Het is juist gaaf dat ze dat doen. Nu kunnen meer mensen het meemaken.
En the gathering kennende wordt het gaaf

(ja ik ben 1 van de mensen die niet naar de Lux is geweest )

pi_14260940
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 18:07 schreef mvt het volgende:
Er is trouwens ooit een videoclip geweest va The Gathering, ik dacht van het album Almost a Dance.
King for a day is dat.
Maar daarnaast zijn er nog een aantal:
My Electricity
Liberty Bell
Leaves
Life is wat you make of it

En nu natuurlijk:
You learn about it
Monsters

Maar er is er geloof ik nog 1. al weet ik zo ff niet welke...

pi_16205311
* PdeHoog kickt dit topic even omhoog als dat mag (ook als het niet mag trouwens)

Nog twee weken en dan ligt het nieuwe album in de winkel!

quote:
As you probably know, Sleepy Buildings will be released the 26th of january 2004. This is the official tracklist:

1. Locked away
2. Saturnine
3. Amity
4. The mirror waters
5. Red is a slow colour
6. Sleepy buildings
7. Travel
8. Shrink
9. In motion Part II
10. Stonegarden
11. My electricity
12. Eleanor
13. Marooned
14. Like fountains

The May Song and Nighttime Birds fell through, and we didn't mix them. NB is already in more or less the same version available on our Superheat live album, TMS sounded simply not that well.


Ben heel benieuwd naar dit album. Ik ga iig nog proberen een kaartje te regelen voor het concert van 2 maart in Paradiso. Had ik nog niet gedaan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_16214907
Ik ga naar de Lux in nijmegen
6 maart dan wel. En ik heb er zin in.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 15:09:10 #80
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_16221025
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:44 schreef Betse het volgende:
Ik ga naar de Lux in nijmegen
6 maart dan wel. En ik heb er zin in.
Zijn daar nog kaarten voor te krijgen? Op de site van Lux zelf is niks te vinden.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_16226398
* PdeHoog heeft een kaartje voor Paradiso

Postkantoor vlakbij kantoor bleek ook concertkaartjes te verkopen. Gelijk maar geregeld tussen de middag

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_16237531
is de nieuwe cd al uit?
pi_16244366
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:26 schreef _Etter_ het volgende:
is de nieuwe cd al uit?
Lees eens vier posts omhoog
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_16244713
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Lees eens vier posts omhoog


hehe, vaag ik had het wel gelezen maar toch vraag ik het nogmaals... beetje verstandverbijstering ofzo
pi_16252084
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 15:09 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Zijn daar nog kaarten voor te krijgen? Op de site van Lux zelf is niks te vinden.


Je moet ff bellen naar de kassa of erlangs gaan. Dan kan je kaartjes reserveren/kopen. Of er nog zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de voorverkoop 5 jan is begonnen. Maar veel mensen dat ook nog niet wisten.
Ik belde ook maar op goed geluk.
pi_16260686
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:16 schreef Betse het volgende:
Je moet ff bellen naar de kassa of erlangs gaan. Dan kan je kaartjes reserveren/kopen. Of er nog zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de voorverkoop 5 jan is begonnen. Maar veel mensen dat ook nog niet wisten.
Ik belde ook maar op goed geluk.
Okay, bedankt. Ik zal vrijdag even langs gaan.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_16546416
En hij is uit:

The Gathering - Sleepy Buildings
A semi Acoustic Evening

Ik ben hem nu voor de tweede keer aan het luisteren en ik, maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk , vind de akoestische versies eigenlijk best goed.

Ik had van te voren wat bedenkingen over bijvoorbeeld een nummer als Eleanor, maar ook hierbij vind ik de akoestische versie bijzonder goed geslaagd.

Ik denk dat deze CD voorlopig mijn auto niet gaat verlaten. En nu het concert op twee maart afwachten.

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_16549090
nieuwe cd ook gister gehaald, idd een schijf!
pi_16562771
* Brammie1 gaat morgen maar even langs de platenzaak
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_16563723
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 16:12 schreef PdeHoog het volgende:
En hij is uit:

The Gathering - Sleepy Buildings
A semi Acoustic Evening
[..]


Hmm tja, was ik dan toch maar ff de stad ingedoken vrijdag...
naja morgen maar ff dan he
pi_16582242
Sinds gisteren ben ik in het bezit van Sleepy Buildings, en ik moet zeggen.... het is een erg zware cd geworden.

Na de eerste keer luisteren (samen met een goeie vriendin) hadden we allebei zoiets van "even bijkomen". Het terugbrengen van de nummers naar een paar naakte instrumenten is in veel gevallen bijna eng te noemen, hartverscheurend, diep emotioneel. Eleanor is op het einde niet meer dan een piano... wie had dat gedacht, en nog steeds met net zoveel kracht (zo niet meer) als het originele nummer. Overigens vind ik niet alle nieuwe versies een verbetering van het origineel (qua geluid), maar het raakte me wel diep. Van het titelnummer heeft al een tijdje geleden een kort filmpje op het internet gezorven, de uiteindelijke versie verschilt daar niet zoveel van. De "2003" versie van Like Fountains (van de minst geslaagde cd, Almost A Dance, waar qua muziek toch goeie nummers op staan) deed alles verstommen na de eerste keer beluisteren. Een prachtige afsluiter. Loodzwaar. Je bent gewaarschuwd

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_16588941
The Gathering is een erg goede band ja, alleen erg jammer dat ik ze toch al 4 a 5 jaar niet meer live heb gezien
De oudere CD's zijn toch wel een stukkie beter, maar met de nieuwe kan ik ook wel leven
pi_16702374
Ik was vorig jaar bij de 2e avond van de opnames in Lux en was diep onder de indruk! Heb gister de cd gehaald, ben ook erg blij het het boekje waar de sfeer van die avond mooi staat verbeeld (sta volgens mij nog op een van de pics haha)
Like fountains is mn favoriet. zooo ontzettend mooi! In motion II vind ik een beetje tegenvallen op de cd, na het rustige stuk in een keer het harde gedeelte klinkt het een beetje.. alsof het geluid te hard was en de microfoon overstemde.. weet niet hoe ik het uit moet leggen. Live kreeg ik het helemaal warm, maar op de cd klinkt het gewoon niet lekker. Verder prachtcd!!
Heb kaartjes voor 2 maart in paradiso dus dat wordt weer genieten


Ben ik trouwens de enige die het nummer Locked away geen .... aan vind..?

pi_16719784
ik ben Sleepy Buildings nu voor 't eerst aan 't luisteren, en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Ik luister op dit moment naar Eleanor en dat klinkt echt goed. Daarna nog 2 liedjes en dan weer opnieuw
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_16720555
kga vanavond voor de 2e keer naar concert van The Gathering
heb er zin in!
pi_16721679
Jij blij!! veel plezier!
Ik moet nog een maand wachten
pi_16767163
Ik vind hem gaaf
en dat voor 14 euro weer
  maandag 2 februari 2004 @ 09:55:54 #98
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_16808394
Hallo,

Ik heb even een vraagje, kennen jullie een goede site over the gathering met concertdata. Ze spelen binnenkort ergens in Groningen hoorde ik via via en ik wilde daar graag bij zijn!

En is er ook ergens een soort top 10 van beste nummers, ben een beginnende fan zeg maar ... Heb alleen de laatste cd (Souvenirs) en ben daar helemaal weg van! Alvast bedankt!

EDIT: ik heb de officiële site al gevonden 7 maart in Groningen!!

[Dit bericht is gewijzigd door Xternal op 02-02-2004 10:08]

pi_16808429
quote:
Op vrijdag 6 juli 2001 11:51 schreef ThePartyBorg het volgende:
Damn... Ik ben helemaal weg van deze band. Tijdens de intro in Eindhoven van 2000 heb ik deze band voor het eerst gehoord. En het was in een woord geweldig...
Zijn er nog meer mensen fan van deze band?
Ben geen fan, maar kan hun muziek wel waarderen, binnenkort gaan ze weer touren.
pi_16811079
quote:
Op maandag 2 februari 2004 09:55 schreef Xternal het volgende:
Hallo,

Ik heb even een vraagje, kennen jullie een goede site over the gathering met concertdata. Ze spelen binnenkort ergens in Groningen hoorde ik via via en ik wilde daar graag bij zijn!

En is er ook ergens een soort top 10 van beste nummers, ben een beginnende fan zeg maar ... Heb alleen de laatste cd (Souvenirs) en ben daar helemaal weg van! Alvast bedankt!

EDIT: ik heb de officiële site al gevonden 7 maart in Groningen!!


Volgens mij, als je de originele nummers van Sleepy Buildings opzoekt, heb je een aardige best-of lijst!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_16812232
Heel veel nummers op Sleepy Buildings behoren tot mn minst favorieten

erg he..

pi_16819788
quote:
Op maandag 2 februari 2004 12:50 schreef ZwarteMagika het volgende:
Heel veel nummers op Sleepy Buildings behoren tot mn minst favorieten

erg he..


nee vind ik ook
live klinkt het wel helemaal top hoor .. maar had liever wat andere nummers gehoord (ben naar 1e concert van hun nieuwe tour geweest)
pi_16821017
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:57 schreef -Flemmel- het volgende:

[..]

nee vind ik ook
live klinkt het wel helemaal top hoor .. maar had liever wat andere nummers gehoord (ben naar 1e concert van hun nieuwe tour geweest)


Inderdaad, live klinkt het zeker goed (heb ze in Lux gezien)!
Vond het heel erg jammer dat ze Nighttime Birds en the May Song niet op het album hadden gezet, want die klonken heel erg mooi.. Spelen ze die nu eigenlijk alsnog? En doen ze nog nummers van Souvenirs? Die mochten niet op het album vanwege de verschillende platenmaatschappijen ofzo, maar ik hoop eigenlijk dat ze die nu wel live spelen..
pi_16823443
nighttime birds en the may song speelden ze ook niet live.. jammer
van souvenirs speelden ze broken glass en souvenirs..
verder nog de rest van sleepy buildings..
pi_16823744
Waarom willen sommige mensen altijd weten wat er gespeeld wordt op een concert? Laat je gewoon verrassen, dat is toch veel spannender?
* MuadDib baalt nu dat 'ie alweer weet wat ze wel of niet gaan spelen...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_16830976
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:02 schreef MuadDib het volgende:
Waarom willen sommige mensen altijd weten wat er gespeeld wordt op een concert? Laat je gewoon verrassen, dat is toch veel spannender?
* PdeHoog baalt nu dat 'ie alweer weet wat ze wel of niet gaan spelen...
Je weet natuurlijk nog niet in welke volgorde een en ander gespeeld wordt

Welk concert ga je eigenlijk naar toe? 2 Maart in Paradiso?

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_16831539
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je weet natuurlijk nog niet in welke volgorde een en ander gespeeld wordt

Welk concert ga je eigenlijk naar toe? 2 Maart in Paradiso?


Yupz
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 3 februari 2004 @ 00:29:09 #108
33 Anton
A flower?
pi_16836083
quote:
Op maandag 2 februari 2004 09:55 schreef Xternal het volgende:
En is er ook ergens een soort top 10 van beste nummers, ben een beginnende fan zeg maar ... Heb alleen de laatste cd (Souvenirs) en ben daar helemaal weg van! Alvast bedankt!
Als echte fan zeg ik dan dat je eigenlijk alles moet hebben omdat alles goed is (nou ja, eigenlijk op Almost A Dance na, dat was een misser... alhoewel die muzikaal niet eens erg slecht is). Maar om te beginnen zijn de cd's Mandylion, How To Measure A Planet en Black Light District (mini-cd) onmisbaar.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_16840556
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:23 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Yupz


Cool! Da's dan nummer drie
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_16844408
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Cool! Da's dan nummer drie


Ikke ooook!! Paradiso
pi_16845693
Sorry MuadDib...
Bedankt Flemmel! Broken Glass is zooo mooi!!
pi_17477798
Wooow hoe vonden jullie het concert in Paradiso?? wat was DAT geweldig!!! ik was helemaal blij dat ze mn favoriete nummers van Souvenirs speelden, en dan ook nog Black light district (waaaaah) Poeh hee wat zijn hun goed
pi_17477897
Het was gisteren best gaaf inderdaad. Saturnine en Eleanor en als slot Black Light District. Erg cool. Vooral dat langdurig "gerag" op de gitaren

vervolgens terug naar het Arena, waar ze hadden bedacht dat het wel eens leuk kon zijn om de weg richting Den Haag af te sluiten en de rest van de wegen lekker ook op te breken met als gevolg dat ik 15 minuten rondjes heb gereden . Stelletje prutsers....al net zo erg als in Den Haag
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_17479261
Zaterdag LUX!
pi_17479553
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 12:56 schreef Betse het volgende:
Zaterdag LUX!
Veel plezier alvast
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_17481095
thx
nog meer mensen van hier die gaan?
  woensdag 3 maart 2004 @ 16:07:40 #117
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_17482851
Komend weekend Groningen toch? (Oosterpoort)
  woensdag 3 maart 2004 @ 16:26:02 #118
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_17483194
Het was leuk gisteren
En het is al eerder gezegd, Black Light District schopte (zoals gewoonlijk) weer behoorlijk kont.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 4 maart 2004 @ 23:49:05 #119
39823 Brozius
Ren je rot !!
pi_17506116
Was een te gek concert, kreeg weer kippevel van de ontzettende mooie stem van anneke
Did you ever realize that GOD spelt backwards is DOG...?!? makes you think !!
pi_31173082
Even een update!

Rond 20 oktober komt de DVD 'A Sound Relief' uit in de winkel. Hierop staat het (semi-acoustische) concert dat ze 23 mei dit jaar in Paradiso gaven. Degenen die een pre-order hebben geplaatst krijgen hem als het goed is deze week. Ik was bij de opnames in Paradiso en ik ben heel erg benieuwd hoe ie is geworden. Het is niet 'Sleepy Buildings op dvd': ze speelden gelukkig ook nummers van Souvenirs, oude nummers in een nieuwe uitvoering (zoals een hele mooie versie van Kevin's Telescope, die jammergenoeg niet op de dvd verschijnt maar waarschijnlijk wel ergens op internet) en een nieuw nummer. De tracklist van de dvd:

01. The Big Sleep
02. Broken Glass
03. Rescue Me
04. Alone
05. Travel
06. Red is a Slow Colour
07. A life All Mine
08. Golden Grounds
09. Amity
10. In Motion II
11. Marooned
12. Souvenirs
13. Like Fountains
14. Herbal Movement

Het optreden was echt ontzettend mooi Op www.gathering.nl staan een aantal foto's.

Ze zijn ook bezig met het nieuwe album, op de dvd staat dus al een nieuw nummer (Alone) Belooft veel goeds . Volgend jaar zullen ze nog een live-dvd opnemen (A Noise Severe) met hun stevigere 'nummers.

Ook is nu Accessories - B-sides and rarities uit, een dubbel cd met b-kantjes en zeldzame opnames (zoals demo's van Nighttime birds en How to measure a planet).

En Anneke heeft natuurlijk haar eigen 'solo project' Finn
  zondag 19 februari 2006 @ 23:28:09 #121
33 Anton
A flower?
pi_35273700
Schop

Binnenkort (april als alles goed gaat) komt er weer een nieuwe cd van The Gathering, genaamd Home. Gisteren en eergisteren hebben ze twee try-out shows gegeven, als voorproefje van de wereld tour die voor de rest van het jaar gepland is.

Ik was er gisteren bij in Zoetermeer, en wauw, wat was het geweldig! Na bijna een jaar niet gespeeld te hebben zijn ze terug met een stevige rockshow die staat als een huis. Ze hebben van alle voorgaande albums nummers gespeeld (de albums met anneke dan) en ook 3 nummers van Home. Als de rest van de cd zo gaat worden als deze nummers wordt het een geweldige cd.

Nog meer fok!kers die erbij waren?
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_35279443
Jaaa ik! Was gaaf inderdaad, ik was ook naar Zoetermeer. Beetje jammer van het geluid in het begin, maarja dat krijg je bij een try out.. Eleanor
Ik heb ook al kaartjes voor Paradiso en waarschijnljik ga ik nog naar Lux maar ik heb geen idee wanneer de voorverkoop daarvan begint..
Hier nog een sfeerimpressie van zaterdag (vanaf m'n vriend z'n telefoon dus niet echt geweldige kwaliteit maar ik vind het laatste stuk wel mooi ) http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=2Y6PW7R5RYVIQ3ILMU07YYLDXJ
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:17:06 #123
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_35648124
ik vind The Gathering ook echt top!!! En wat een charisma heeft Anneke zeg...wauw! Maar dammit, Lux is voor mij echt om de hoek maar ik ga de dag erna op vakantie en als het vliegtuig vroeg vertrekt mag ik er niet heen nouja ik ga hoe dan ook wel naar een ander concert van hen ik heb ze tot nu toe 2 keer gezien, 1 keer op het bevrijdingsfestival in Wageningen en een keer acoustisch, alleen Anneke en toetsenist (ben z'n naam even kwijt) in Doornroosje. Beide keren waren echt top, ik vind ze zowel een studio-band als een live-band want het gaat ze allebei erg goed af
pi_35744166
..... Anneke van Giersbergen .....
Wat een prachtig stemgeluid heeft die meid zeg ! (en wat een uitstraling !)
Het wordt weer eens tijd om van ' Muze ' te veranderen , hahaha .
  zondag 5 maart 2006 @ 16:32:21 #125
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35744488
Ik ga naar ,t concert in Rotterdam op 18 mei.
Zeer goed om te horen dat ze ook ouder werk gaan spelen, heb er nu al zin in.
Ben benieuwd hoe Home gaat klinken.


The Gathering
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35778438
Op www.gathering.nl kan je trouwens Shortest Day downloaden, klinkt wel goed (moest er wel aan wennen)

En het hele album is al uitgelekt

[ Bericht 24% gewijzigd door ZwarteMagika op 06-03-2006 16:54:33 ]
  maandag 6 maart 2006 @ 17:25:00 #127
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_35779824
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 17:17 schreef morgane het volgende:
ben z'n naam even kwijt
Volgens mij Frank Boeijen (over DE Frank Boeijen stond namelijk niets op AllMusic.com)
Ik moet eigenlijk veel vaker the Gathering dingen draaien.
Heb ze ook pas 2x gezien, in 2000 en Parkpop 2004 of 2005... Vond ze toen erg goed.
Bertje en Henk
  maandag 6 maart 2006 @ 18:45:32 #128
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35782458
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:34 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Inderdaad, live klinkt het zeker goed (heb ze in Lux gezien)!
Vond het heel erg jammer dat ze Nighttime Birds en the May Song niet op het album hadden gezet, want die klonken heel erg mooi.. Spelen ze die nu eigenlijk alsnog? En doen ze nog nummers van Souvenirs? Die mochten niet op het album vanwege de verschillende platenmaatschappijen ofzo, maar ik hoop eigenlijk dat ze die nu wel live spelen..
Hebben ze Nighttime Birds tijdens de Sleepy Buildings tour gespeeld en niet op ,t album gekwakt???

Dat is een van m,n all time favourites van de band.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35785712
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:45 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Hebben ze Nighttime Birds tijdens de Sleepy Buildings tour gespeeld en niet op ,t album gekwakt???

Dat is een van m,n all time favourites van de band.
Ze speelden 'm bij de opnames van het album (of ze 'm tijdens de tour speelden weet ik even niet meer ) maar ze hebben 'm er niet op gezet omdat ie teveel op de live versie op Superheat zou lijken..
  maandag 6 maart 2006 @ 20:22:12 #130
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35786637
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:59 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Ze speelden 'm bij de opnames van het album (of ze 'm tijdens de tour speelden weet ik even niet meer ) maar ze hebben 'm er niet op gezet omdat ie teveel op de live versie op Superheat zou lijken..
Bummer.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35786823
Idd ja.. vooral omdat dat een van de nummers was die de meeste indruk op me had gemaakt, zat daar helemaal verstijfd met klamme handjes
pi_35787411
Ik ga ze 18 mei in Rotterdam voor de vijfde keer zien en ik weet zeker dat het niet de laatste keer wordt! Wat mij betreft een band die nooit verveeld.

Het nieuwe album 'Home' klinkt ook weer erg lekker (gedownload uit nieuwsgierigheid, maar zodra hij uit is koop ik hem meteen!). Rustige melodische nummers afgewisseld door stevige gitaarnummers. Meer van hetzelfde dus, maar toch weer anders en zoals altijd bij the Gathering muziek van het hoogste niveau. Van mij mogen ze nog tientallen jaren van dit soort albums uitbrengen.
Mijn favoriete nummers op dit moment zijn: 'A Noise Severe', 'Waking Hour','Box' en 'Home'.
Experimenting technological differences
  maandag 6 maart 2006 @ 20:45:27 #133
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35787627
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:40 schreef IM_Barney het volgende:
Ik ga ze op 18 mei in Rotterdam voor de vijfde keer zien en ik weet zeker dat het niet de laatste keer wordt! Wat mij betreft een band die nooit verveeld.

Het nieuwe album 'Home' klinkt ook weer erg lekker (gedownload uit nieuwsgierigheid, maar zodra hij uit is koop ik hem meteen!). Rustige melodische nummers afgewisseld door stevige gitaarnummers. Meer van hetzelfde dus, maar toch weer anders en zoals altijd bij the Gathering muziek van het hoogste niveau. Van mij mogen ze nog tientallen jaren van dit soort albums uitbrengen.
Mijn favoriete nummers op dit moment zijn: 'A Noise Severe', 'Waking Hour','Box' en 'Home'.
Klinkt dus als een goede doorgroei op If Then Else en Souvenirs.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35787730
Ik wacht nog in spanning tot ie binnen is Ik heb ze nu geloof ik 7 keer gezien en ze vervelen idd nooit

A Noise Severe speelden ze ook bij de try outs, mooi nummer was dat ja.. Hoe is Alone geworden, die schijnen ze nogal veranderd te hebben (waar ik al bang voor was)?
pi_35788365
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:47 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik wacht nog in spanning tot ie binnen is Ik heb ze nu geloof ik 7 keer gezien en ze vervelen idd nooit

A Noise Severe speelden ze ook bij de try outs, mooi nummer was dat ja.. Hoe is Alone geworden, die schijnen ze nogal veranderd te hebben (waar ik al bang voor was)?
'Alone' klinkt inderdaad wel wat anders dan hoe ze hem op 'A Sound Relief' speelden.
Eerlijk gezegd vind ik de live versie beter, omdat het daar intiemer en voller klinkt.
Desondanks blijft het een goed nummer.
Experimenting technological differences
pi_35792686
Heb 'm ook binnen Wat hebben ze met Alone gedaan zeg Ben wel blij dat ze niks aan The Quiet One hebben veranderd. Denk dat ik, net als bij Souvenirs, dit album eerst heel vaak moet horen om er 'in te komen'..
pi_35793100
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:40 schreef IM_Barney het volgende:
Ik ga ze 18 mei in Rotterdam voor de vijfde keer zien en ik weet zeker dat het niet de laatste keer wordt! Wat mij betreft een band die nooit verveeld.

Het nieuwe album 'Home' klinkt ook weer erg lekker (gedownload uit nieuwsgierigheid, maar zodra hij uit is koop ik hem meteen!). Rustige melodische nummers afgewisseld door stevige gitaarnummers. Meer van hetzelfde dus, maar toch weer anders en zoals altijd bij the Gathering muziek van het hoogste niveau. Van mij mogen ze nog tientallen jaren van dit soort albums uitbrengen.
Mijn favoriete nummers op dit moment zijn: 'A Noise Severe', 'Waking Hour','Box' en 'Home'.
waar komen ze in r'dam? nighttown weer?
pi_35800263
In de Schouwburg, wat zou betekenen dat het zitplaatsen zijn

Ik heb niks gezegd gister, supermooi album en Alone klinkt op deze manier toch ook wel heel goed
pi_35800312
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 09:07 schreef ZwarteMagika het volgende:
In de Schouwburg, wat zou betekenen dat het zitplaatsen zijn
idd, hou ik eigenlijk wel van bij zulke concerten.. is de voorverkoop ook al begonnen?
pi_35800359
Is al begonnen ja

Wat ik dus niet snap is dat hun concerten nu juist weer wat steviger zijn, dus meer geschikt voor staanplaatsen.. Maar zitten is natuurlijk ook wel es lekker
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:10:58 #141
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35816086
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 00:29 schreef Anton het volgende:

[..]

Als echte fan zeg ik dan dat je eigenlijk alles moet hebben omdat alles goed is (nou ja, eigenlijk op Almost A Dance na, dat was een misser... alhoewel die muzikaal niet eens erg slecht is). Maar om te beginnen zijn de cd's Mandylion, How To Measure A Planet en Black Light District (mini-cd) onmisbaar.
Voeg daar dan Nighttime Birds en If Then Else bij.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 18:16:04 #142
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35816235
Ik zag trouwens op de site dat je per creditcard moet betalen, die heb ik dus niet.
Zijn er nog andere manieren om aan kaarten te komen?? ticketservice bij postkantoor ofzo?
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35817612
Idd gewoon bij de grotere postkantoren of bij 't GWK op 't station
pi_35817709
De pagina waar we nu op posten loopt gewoon al 2 jaar mee
pi_35818231
sterker nog, de OP is van bijna 5 jaar geleden
Experimenting technological differences
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:53:16 #146
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35819624
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:05 schreef ZwarteMagika het volgende:
Idd gewoon bij de grotere postkantoren of bij 't GWK op 't station
Mooi zo, binnenkort het postkantoor maar es met een bezoekje vereren .
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35861494
Waking hour

Bij die studio-impressie op hun site hoorde ik toch echt die muziek van het DVD menu er doorheen, dat hebben ze jammergenoeg eruit gehaald.. vind dit echt het mooiste nummer van de cd
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:53:39 #148
33 Anton
A flower?
pi_35862891
quote:
Op maandag 6 maart 2006 20:47 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik wacht nog in spanning tot ie binnen is Ik heb ze nu geloof ik 7 keer gezien en ze vervelen idd nooit

A Noise Severe speelden ze ook bij de try outs, mooi nummer was dat ja.. Hoe is Alone geworden, die schijnen ze nogal veranderd te hebben (waar ik al bang voor was)?
7 keer maar? Pff, ik heb ze tientallen keren gezien inmiddels, en elke keer is weer geweldig En NEE ik hou me in en ga het nieuwe album niet downloaden
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_35872394
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:53 schreef Anton het volgende:

[..]

7 keer maar? Pff, ik heb ze tientallen keren gezien inmiddels, en elke keer is weer geweldig En NEE ik hou me in en ga het nieuwe album niet downloaden
Tja ik heb ze nou eenmaal wat later ontdekt (toen If_then_else uitkwam) en de eerste jaren kende ik niemand die met me mee wilde naar een concert, had geen zin om in m'n eentje te gaan. Wat boeit het hoeveel keer je een band live hebt gezien, al was het maar 1 keer..
pi_35880104
Ik kwam er vandaag pas achter dat er ook Nederlands zit in Solace
pi_35888265
Mooi ' Dromerig ' album , alhoewel ik eigenlijk meer een ' Even The Spirits Are Afraid ' - kind of guy ben .
pi_35897517
Na 1 keer luisteren viel het album me eigenlijk een beetje tegen, heel onverwachts.

Nu zijn er alweer wat nummers die ik weer wonderschoon vind gelukkig, maar toch heb ik niet helemaal het enthousiasme wat ik bij de vorige 2 albums had.
Iets te slepend en dromerig, een beetje meer afwisseling in concept had geen kwaad gekund voor mij persoonlijk..

Nou leg ik de lat bij the Gathering ook wel erg hoog en is dit absoluut een heel goed album.
Zo sterk zijn ze, het valt me eigenlijk tegen en tegelijkertijd vind ik het toch nog heel goed.
En ik wil ze absoluut binnenkort weer live zien met deze nummers.
pi_35903977
Ik had dat met Souvenirs, dat viel me de eerste keer zo tegen.. dat ik 'm een aantal maanden links heb laten liggen . De meeste Gathering albums zijn voor mij groei-albums, die pas na een aantal keer luisteren goed worden, en dan ben ik ook echt verslaafd
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:21:33 #154
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35910811
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 10:15 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik had dat met Souvenirs, dat viel me de eerste keer zo tegen.. dat ik 'm een aantal maanden links heb laten liggen . De meeste Gathering albums zijn voor mij groei-albums, die pas na een aantal keer luisteren goed worden, en dan ben ik ook echt verslaafd
Zowel bij If Then Else als Souvenirs, moest ik ook ff de tijd nemen om alles te laten inzinken, eigenlijk verwacht ik het zelfde met Home, zou het ergens zelfs een minpunt vinden als ik ,t album na 2 of 3 keer luisteren al helemaal ken.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:27:59 #155
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35910998
En inderdaad, eenmaal ingezonken, blijft een album van hun trekken.
Ik heb pas een periode gehad, dat ik echt alleen maar The Gathering op had staan.
Het is een band die gewoon niet of nauwelijks gaat vervelen.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:37:46 #156
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_35913072
Kaartjes gehaald voor 14 Mei in Tivoli!!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_35915147
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:27 schreef Mr-Coffee het volgende:
En inderdaad, eenmaal ingezonken, blijft een album van hun trekken.
Ik heb pas een periode gehad, dat ik echt alleen maar The Gathering op had staan.
Het is een band die gewoon niet of nauwelijks gaat vervelen.
Die periodes heb ik ook regelmatig ja, elk album heeft ook zo'n eigen geluid dus je blijft bezig met luisteren zonder dat je 't zat wordt

Ik had bv. CD2 van How to measure a planet pas na een paar jaar ( ) 'ontdekt', ik luisterde eigenlijk alleen maar naar cd 1 omdat de 2e me gewoon niet aanstond de eerste keer dat ik 'm hoorde. Nu vind ik die eigenlijk nog beter dan cd1.. Nighttime Birds moest ook flink inzinken.

Nog steeds zijn er een aantal nummers waar ik niet aan kan wennen, hoe vaak ik ze ook heb gehoord, ik kan er gewoon niks mee (bv. Souvenirs, Marooned en nu In Between )
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:44:00 #158
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_35920349
Ik moet zeggen dat ik het album eigenlijk alles behalve vind tegenvallen. Ik houdt dan wel van het dromerige wat Lamon minder waardeert. Wat ik wel leuk vind is dat eerste twee nummers meer gericht zijn op de stem van Anneke i.p.v. de effecten van de gitaren.

Piano/Keyboard komt ook veel mooier door. Ik ben er zeer te spreken over.
Ga hem dan ook zeker kopen als hij uit is. Deze gaat in de collectie!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 09:50:05 #159
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35933854
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:41 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Die periodes heb ik ook regelmatig ja, elk album heeft ook zo'n eigen geluid dus je blijft bezig met luisteren zonder dat je 't zat wordt

Ik had bv. CD2 van How to measure a planet pas na een paar jaar ( ) 'ontdekt', ik luisterde eigenlijk alleen maar naar cd 1 omdat de 2e me gewoon niet aanstond de eerste keer dat ik 'm hoorde. Nu vind ik die eigenlijk nog beter dan cd1.. Nighttime Birds moest ook flink inzinken.

Nog steeds zijn er een aantal nummers waar ik niet aan kan wennen, hoe vaak ik ze ook heb gehoord, ik kan er gewoon niks mee (bv. Souvenirs, Marooned en nu In Between )
Dat had ik dus ook met de tweede Planet schijf, tot ik de gaafheid van Probably Built In The Fifties en Illuminating ontdekte.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35959241
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:44 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het album eigenlijk alles behalve vind tegenvallen. Ik houdt dan wel van het dromerige wat Lamon minder waardeert.
Ik hou op zich best van dromerig (vooral in de stijl van Broken Glass bijvoorbeeld) maar met mate.

Ik ben dit album nu trouwens al weer wat meer aan het waarderen.
Maar mijn favoriete nummers zijn Shortest Day, In Between, Waking Hour en Your Troubles Are Over.
Op Waking Hour na, niet echt fan favourites, vermoed ik.
  zondag 12 maart 2006 @ 03:53:01 #161
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_35959351
Nah beetje te laat voor beargumentatie maare.....

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 12 maart 2006 @ 13:39:48 #162
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_35964319
Jeetje, dat ik nooit in dit topic gepost heb

Ken de Gathering vanaf de oprichting (en eigenlijk al daarvoor), ga ze in mei ook weer eens bekijken in Lux.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 12 maart 2006 @ 16:23:56 #163
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35968182
Heb Alone net gehoord, dit smaakt naar meer.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_35968276
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:39 schreef Mark het volgende:
ga ze in mei ook weer eens bekijken in Lux.
weet jij toevallig wanneer de voorverkoop daarvan begint? Word echt niet goed van die site van Lux
  zondag 12 maart 2006 @ 16:32:53 #165
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_35968480
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:26 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

weet jij toevallig wanneer de voorverkoop daarvan begint? Word echt niet goed van die site van Lux
Die van rotjeknor is al begonnen geloof ik, en dat concert is pas 18 mei.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zondag 12 maart 2006 @ 16:38:16 #166
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_35968644
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:26 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

weet jij toevallig wanneer de voorverkoop daarvan begint? Word echt niet goed van die site van Lux
Het is officieel een concert van Doornroosje, de voorverkoop is al een tijd geleden gestart: op http://www.doornroosje.nl/ kun je kaartjes bestellen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_35971232
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:38 schreef Mark het volgende:

[..]

Het is officieel een concert van Doornroosje, de voorverkoop is al een tijd geleden gestart: op http://www.doornroosje.nl/ kun je kaartjes bestellen
Ah bedankt! Was ik anders voorlopig niet achtergekomen, handig geregeld..
pi_36082836
Had het niet verwacht maar The Gathering heeft zomaar de Edison voor Beste DVD Nationaal gewonnen En terecht!
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:13:08 #169
33 Anton
A flower?
pi_36083767
Volledig terecht natuurlijk Maar meer airplay zullen ze er niet mee krijgen vrees ik. Wie hebben ze verslagen? Frans Bauer in Ahoy?
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:21:33 #170
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36084068
Andre Hazes unLive waarschijnlijk
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_36094917
In ieder geval Blof, had gedacht dat die zouden winnen..
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:39:16 #172
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_36096781
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:38 schreef ZwarteMagika het volgende:
Had het niet verwacht maar The Gathering heeft zomaar de Edison voor Beste DVD Nationaal gewonnen En terecht!
BETER DAN!!!!!!
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_36122070
Hier staan allemaal foto's en filmpjes van de tour http://homelandstour.blogspot.com/

Die filmpjes uit Chili zijn zo grappig om te zien, publiek is daar zo anders dan hier Ben blij dat ze in NL niet zo meeschreeuwen zeg..
pi_36122222
The Gathering Heerscht.
underground forever baby
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:34:03 #176
33 Anton
A flower?
pi_36129176
Vroeger waren ze.... anders Ze zijn nog steeds goed, maar dan op een andere manier
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  zondag 19 maart 2006 @ 15:24:19 #177
136283 knars
Teethgrinder
pi_36169110
waaah helemaal vergeten dat ze vroeger een ietsje ruiger waren. Als het goed is heb ik always nog wel ergens op zolder liggen, maar ik kan me niet herinneren almost a dance ooit te hebben gehoord. Was die achteraf gezien nou echt zo rampzalig slecht?
  zondag 19 maart 2006 @ 16:07:29 #178
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_36170269
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:24 schreef knars het volgende:
waaah helemaal vergeten dat ze vroeger een ietsje ruiger waren. Als het goed is heb ik always nog wel ergens op zolder liggen, maar ik kan me niet herinneren almost a dance ooit te hebben gehoord. Was die achteraf gezien nou echt zo rampzalig slecht?
Ja, en Always, was ook om te kotsen.

Gelukkig dat ze Anneke aantrokken en met Mandyllion aan kwamen zetten.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  maandag 20 maart 2006 @ 08:51:46 #179
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_36191718
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:07 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ja, en Always, was ook om te kotsen.
Ignorance is bliss
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_36195561
quote:
Op maandag 20 maart 2006 08:51 schreef Mark het volgende:

[..]

Ignorance is bliss
Idd, always is een magistraal en baanbrekend album
underground forever baby
pi_36204638
Ik heb ze allebei niet.. op die filmpjes klinkt het op zich nog wel aardig, ik had ooit Like Fountains en The Mirror Waters gedownload om de nieuwe versies te vergelijken en ik vond 't nogal flut eigenlijk.. Smaken verschillen
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:26:07 #182
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_37068797
quote:
Dear all,

Due to illness, the Gathering has unfortunately been forced to cancel all shows in Europe and the Netherlands scheduled between 19 April and 28 May. Anneke van Giersbergen is suffering from an obstinate bronchial and sinus infection, which has taken a turn for the worse over the past few days.
"The band very much regrets having to take this step, but Anneke’s health will have to come first. We are consulting with promoters to try to reschedule the concerts to later this year so that tickets would remain valid", declares the band’s management.

The latest recording Home was released this past weekend. So this cancellation is very unfortunate for the band as well as for their fans. The Gathering will resume touring starting in June.

We will keep you updated!
TG Webteam
Klotezooi.. ik zat me nu al te verheugen op het optreden van de 14e Mei, maar helaas..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_37069718
godverdegodverdegodver
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:09:34 #184
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_37073010
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:11:38 #185
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_37073101
Laten we dan maar met zijn allen zeggen: beterschap Anneke!

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:31:04 #186
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_37073915
quote:
Op maandag 20 maart 2006 08:51 schreef Mark het volgende:

[..]

Ignorance is bliss
M,n reet, ik heb Always in de kast staan, maar het werk met Anneke tilt de hele band naar een niveau ver boven de eerste 2 albums.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr-Coffee op 19-04-2006 19:56:11 (spatie vergeten.) ]
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:51:38 #187
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_37074734
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:31 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

M,n reet, ik heb Always in de kast staan, maar het werk met Anneke tilt de heleband naar een niveau ver boven de eerste 2 albums.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:53:34 #188
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_37080185
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 20:31 schreef Mr-Coffee het volgende:
M,n reet, ik heb Always in de kast staan, maar het werk met Anneke tilt de heleband naar een niveau ver boven de eerste 2 albums.
Het is een hele andere band geworden, dus je vergelijkt appels met peren
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 19 april 2006 @ 10:49:04 #189
13706 Danzig
Dirty Black Summer
pi_37089413
Ze hebben er wel een abonnement op om optredens af te zeggen, dit is de zoveelste keer dat het gebeurd.
schorriemorie
  woensdag 19 april 2006 @ 11:14:58 #190
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_37090044
Beter afzeggen dan een waardeloos concert vanwege gezondheidsproblemen.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 19 april 2006 @ 21:27:37 #191
33 Anton
A flower?
pi_37108733
Precies. Ik heb het overigens nog niet eerder meegemaakt, het "Colorado Incident" niet meegeteld dan. Daar was ik niet bij, maar als ik dat lees vind ik het volledig terecht.

Wat vinden we trouwens van Home? Ik moet er heel erg aan wennen eigenlijk, tot nu toe vind ik Shortest Day en Your Troubles Are Over de beste nummers.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  woensdag 19 april 2006 @ 21:42:49 #192
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_37109380
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 18:26 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Klotezooi.. ik zat me nu al te verheugen op het optreden van de 14e Mei, maar helaas..


En ik had zo,n zin in 18 mei!!!!

Hopelijk blijven de tickets dus geldig, voor een reschedule.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_37165696
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:27 schreef Anton het volgende:
Wat vinden we trouwens van Home? Ik moet er heel erg aan wennen eigenlijk, tot nu toe vind ik Shortest Day en Your Troubles Are Over de beste nummers.
Tja. Heb 'm inmiddels al vaak gehoord en ook al wat dingen over gepost maar er mist 'iets'. Denk oa omdat ik Anneke iets te ingetogen vind klinken vergeleken met de voorgaande albums, ook vind ik 'm een stuk minder 'verslavend'. Tis een mooi album maar voor Gathering-begrippen vind ik 'm tegenvallen..
pi_37165762
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:42 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]



En ik had zo,n zin in 18 mei!!!!

Hopelijk blijven de tickets dus geldig, voor een reschedule.
Waarschijnlijk pas aan het eind van/na de zomer Neem aan dat je ze nog wel kan inleveren als je die datum niet kan. Was al aan het aftellen voor volgende week verdulleme
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:37:24 #195
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_37182503
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 17:27 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Waarschijnlijk pas aan het eind van/na de zomer Neem aan dat je ze nog wel kan inleveren als je die datum niet kan. Was al aan het aftellen voor volgende week verdulleme
Ik zorg gewoon dat ik die datum kan, het is per slot van rekening The Gathering waar we over praten hier.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_37342997
Paradiso is verschoven naar 19 september, Lux naar 23 september. Nog effe geduld dus
  donderdag 27 april 2006 @ 14:02:02 #197
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_37343819
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:35 schreef ZwarteMagika het volgende:
Paradiso is verschoven naar 19 september, Lux naar 23 september. Nog effe geduld dus
Oke dan noteren we die datum ff voor Lux.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  donderdag 27 april 2006 @ 14:38:35 #198
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_37344919
Ik zat nog even te kijken op het officiele The Gathering Forum, maar het verbaasde mij positief dat er eigenlijk een enorme schare buitenlandse fans zijn. Als je gaat kijken in het topic over de afzegging zie je bijna alleen maar buitenlandse reakties uit alle hoeken van de wereld.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_37345390
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:38 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik zat nog even te kijken op het officiele The Gathering Forum, maar het verbaasde mij positief dat er eigenlijk een enorme schare buitenlandse fans zijn. Als je gaat kijken in het topic over de afzegging zie je bijna alleen maar buitenlandse reakties uit alle hoeken van de wereld.
Leuk is dat he Op de extra DVD van A Sound Relief zie je ook hoe hysterisch er op ze wordt gereageerd, toch een heel verschil met hun thuisland.. Wel erg lullig al die mensen die speciaal vliegtickets en hotels hebben geboekt en nu niet meer kunnen afzeggen
pi_37346256
quote:
Kippenvel

Ik heb ze zo vaak gezien, zeker in die tijd
pi_37350181
Tivoli verplaatst naar 8 oktober
  zondag 30 april 2006 @ 11:56:05 #202
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_37422439
Leuke foto die ze bij het Patronaat (Haarlem) gebruiken bij de aankondiging:


Hoe oud zou die foto zijn?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_37423588
Wheheh.. die komt uit 't Mandylion boekje.. oud dus
  zondag 30 april 2006 @ 16:53:34 #204
33 Anton
A flower?
pi_37429496
En wat was Anneke toen een lekker ding

En bijna allemaal met lang haar... geweldige tijden.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  zondag 30 april 2006 @ 16:59:44 #205
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_37429632
lang haar, strakke broeken, spijkerjasjes met nageltjes en opgenaaide metal-plaatjes, legerkisten of gympen, zucht . . . .
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 30 april 2006 @ 18:06:34 #206
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_37431139
quote:
Op zondag 30 april 2006 11:56 schreef Mark het volgende:
Leuke foto die ze bij het Patronaat (Haarlem) gebruiken bij de aankondiging:

[afbeelding]
Hoe oud zou die foto zijn?
Wehehe, das nog met Jelmer.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zondag 30 april 2006 @ 19:40:32 #207
33 Anton
A flower?
pi_37433355
En met Hugo.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  zondag 30 april 2006 @ 19:53:01 #208
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_37433744
quote:
Op zondag 30 april 2006 19:40 schreef Anton het volgende:
En met Hugo.
Vroegah........


En wel ff lekker met Strange Machines de top 40 in zeilen.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zondag 30 april 2006 @ 21:10:01 #209
33 Anton
A flower?
pi_37436440
Voor 3 weken, met als hoogste notering nummer 37 ofzo
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_37440875
Ik kan het niet op de cd terugvinden, maar "Home" is dus rete 5.1 volgens mij.
Echt vaag, ik dacht em gewoon als stereo-cd in mijn speler te stoppen, maar hij sloeg automatisch op multichannel, en man wat een zwaar geluid.
Mijn hele huiskamer trilt, als ik de cd opzet.
  maandag 1 mei 2006 @ 09:31:21 #211
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_37446040
quote:
Op zondag 30 april 2006 23:12 schreef Lamon het volgende:
Ik kan het niet op de cd terugvinden, maar "Home" is dus rete 5.1 volgens mij.
Echt vaag, ik dacht em gewoon als stereo-cd in mijn speler te stoppen, maar hij sloeg automatisch op multichannel, en man wat een zwaar geluid.
Mijn hele huiskamer trilt, als ik de cd opzet.
Bij een normale CD is het helemaal niet mogelijk om 5.1 geluid te produceren zover ik weet. Op de Super Audio CD's wel weer.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_38155345
Gathering! Band die niet zo schreeuwt dat ze het buitenland willen veroveren, ze doen het ook gewoon! Zwaar ondergewaardeerd in eigen land.
pi_38162122
quote:
Op zondag 30 april 2006 16:53 schreef Anton het volgende:
En wat was Anneke toen een lekker ding

En bijna allemaal met lang haar... geweldige tijden.
Toen? doe mij maar wat later!
  woensdag 24 mei 2006 @ 20:18:56 #214
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_38176098
Voor de liefhebber. Anneke bij Ziel en Zaligheid van 3FM. Ik heb het zelf nog niet geluisterd en weet dus ook niet of het wat is.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  donderdag 25 mei 2006 @ 07:03:45 #215
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_38189596
Weet iemand de datum voor Rotterdam trouwens??
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_38192759
Alle nieuwe data staan op hun site, Rotterdam is 6 oktober, in Nighttown ipv de Schouwburg
pi_38207784
Nog een paar leuke links:
http://www.faceculture.nl/thegathering/index.htm# (video-interview met Anneke en Frank)
http://www.youtube.com/watch?v=GSpY9vZ4Uoo (Forgotten live @ 3 FM)
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)20060411.ra?start=00:20 (1 uur durend interview Anneke op radio 1)
  vrijdag 26 mei 2006 @ 08:31:25 #218
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_38223022
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
Nog een paar leuke links:
http://www.faceculture.nl/thegathering/index.htm# (video-interview met Anneke en Frank)
http://www.youtube.com/watch?v=GSpY9vZ4Uoo (Forgotten live @ 3 FM)
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)20060411.ra?start=00:20 (1 uur durend interview Anneke op radio 1)
Video interview doet ,t niet hier.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_39783792
kickje ik luister nu een paar weken naar Home en 't bevalt me erg goed
de basgitaar in Box is echt gruwelijk m'n bureau trilt helemaal mee
Wel lekker blijven plakken hè?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 09:57:12 #220
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_39813390
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:59 schreef Brammie1 het volgende:
kickje ik luister nu een paar weken naar Home en 't bevalt me erg goed
de basgitaar in Box is echt gruwelijk m'n bureau trilt helemaal mee
Net als bij Broken Glass, als ik dat nummer hard aanzet met de subwoofer aan, gaat m,n bak koffie ervandoor.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_39822814
Zekers toffe band heb ook echt te veel cds van hun oudere cds waren wel beter maar nieuwe cds zijn ook echt super chill!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_39826761
Ik ontdek steeds meer in Solace.. bij 3.07 gaat het over waterijs

Ik vind Home het 'net niet' hebben, ook niet na heel vaak luisteren..
  zaterdag 15 juli 2006 @ 18:34:22 #223
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_39856771
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 17:26 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik ontdek steeds meer in Solace.. bij 3.07 gaat het over waterijs

Ik vind Home het 'net niet' hebben, ook niet na heel vaak luisteren..
Home is wel een kwaliteit plaat, iets wat je sowieso van The Gathering kan verwachten, maar ik vind Souvenirs en If Then Else net iets meer hebben.

Shortest Day blijft het lekkerst trouwens van de nieuwe schijf.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_40284273
Weet iemand wat er gaat gebeuren met het concert op 6 oktober in Rotterdam nu Nighttown failliet is?
Het zal toch niet weer verplaatst worden?
Experimenting technological differences
pi_40284604
Lijkt mij dat dat wel op de site van Nighttown of The Gathering zelf (forum > concerts) te vinden is..

[ Bericht 1% gewijzigd door ZwarteMagika op 28-07-2006 22:23:53 ]
pi_40284948
Heb dit kunnen vinden:
quote:
Since this week the venue Nighttown is closed because of bankruptcy. The gigs for this and next week are cancelled. They are trying to make a restart. Let's hope they will find some money soon. At this moment the gigs for august/sep/oct (including The Gathering) are not cancelled and tickets stay valid.
Nu maar hopen dat iemand Nighttown weer op poten kan zetten.
Experimenting technological differences
pi_40284998
Mooi zo, zou wel lullig zijn als dat uitgestelde concert nu helemaal gecancelled zou worden September komt al dichtbij
  zondag 30 juli 2006 @ 14:42:17 #228
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_40322543
Nighttown moet gewoon met geld op te proppen komen.

Ik wil naar The Gathering.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_40603290
ik heb gister de DVD A Sound Relief gehaald
Goeie show, leuke extra's!

edit: DVD's zijn wel NTSC, dus je DVD speler & TV moeten dat wel kunnen afspelen. Op de PC afspelen is geen probleem
Wel lekker blijven plakken hè?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:38:08 #230
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40603349
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:42 schreef Mr-Coffee het volgende:
Nighttown moet gewoon met geld op te proppen komen.

Ik wil naar The Gathering.
Als jullie er maar niet allemaal bij Tivoli bijkomen..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:09:26 #231
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_40613981
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 11:38 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Als jullie er maar niet allemaal bij Tivoli bijkomen..
Anders komen we dus gewoon mooi naar Tivoli.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:24:39 #232
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40968475
http://www.youtube.com/watch?v=TZSywvAPQpA

Waarom zit Anneke niet gewoon in de clip
pi_41917256
Morgen Paradiso wordt ook weer uitgezonden via www.fabchannel.com, leuk om later terug te kijken of voor de thuisblijvers
pi_41920519
Slecht nieuws voor de mensen die naar Nighttown zouden gaan
quote:
09/18/2006 Rotterdam gig cancelled
The concert planned on October 6th in Rotterdam has been cancelled by the promoter as the venue where the band should play has gone bankrupt.
The band apologize to all of those who had planned to come. Tickets can be refunded at points of sale.
www.gathering.nl

Gelukkig nog data genoeg, staan een zooi nieuwe bij
  maandag 18 september 2006 @ 14:51:58 #236
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41920585
Was toch allang bekend dat Nighttown zonder centjes zat?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_41920629
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:51 schreef Mark het volgende:
Was toch allang bekend dat Nighttown zonder centjes zat?
Dat wel, maar het concert zou in eerste instantie gewoon doorgaan.
  maandag 18 september 2006 @ 19:07:06 #238
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_41927358
GOFFERDEGOFFERDEGOFFER!!!!!!!!! .
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zondag 24 september 2006 @ 05:01:28 #239
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_42086830
Gisteravond naar het optreden in Lux geweest. Uitverkocht, dus warm. Viel me op hoe weinig interactie Anneke heeft met het publiek, en dat voor een "thuiswedstrijd"
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_42094737
Ik was er ook, stond vooraan en heb daardoor flink m'n linkeroor verpest met dat klote voorprogramma maar dat was het wel waard want vond het verder een supergaaf optreden Vond de interactie nog wel meevallen maar ben idd meer gewend van d'r. Ik zag nog 'schoonouders van' (kaartjesmeisje vroeg 'ouders van'? 'nee schoonouders') Zit me nu dus steeds af te vragen wiens schoonouders het nou waren
  zondag 24 september 2006 @ 18:48:05 #241
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_42096439
quote:
Op zondag 24 september 2006 16:51 schreef ZwarteMagika het volgende:
dat klote voorprogramma
Dat vond ik idd ook helemaal niks, niveau schoolbandje. Denk niet dat we daar in de toekomst nog veel van gaan horen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_42099864
Heb in Paradiso trouwens voor het eerst eens aan de kant van Marjolein gestaan. Wat een rotgeluid zeg, het enige dat je hoort is bas en drums, ergens op de achtergrond gitaar en zang.. gister stond ik tussen Rene en Anneke in, weer ouderwets van het gitaargerag kunnen genieten, beviel me toch een stuk beter
pi_42143459
quote:
heb 'm de hele week al als achtergrondmuziek opstaan Kom nog in beeld ook

Fotootje van Nijmegen (niet geweldige kwaliteit, had alleen foon bij me )



Hier staan hele mooie foto's: http://www.willynijenhuis.tk
pi_42393282
pi_42418339
quote:
09/28/2006 Odeon de Spiegel Cancelled
Due to a misunderstanding [the promoter expected to house an acoustic set], the show planned for October 4 at Odeon theatre in Zwolle has been cancelled.

We deeply regret any inconvenience caused by this, but changing our set at this notice is not feasible, neither is staging the current set in a theatre. Tickets will be valid for Hedon Zwolle 16 December or can be refunded.
Source: Psychonaut Records
quote:
09/27/2006 Voerendaal's gig: change of venue!!
The concert planned at the CC Borenburg in Voerendaal has been moved to the Rodahal in Kerkrade. The tickets for the concert are still valid whether you bought them for the gig in May or since then.
Source: Psychonaut Records
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:46:48 #247
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_42449336
erg jammer dat ik er niet bij was in Lux, maar was helaas dus uitverkocht. Ik hoop ze binnenkort weer een keer te kunnen aanschouwen, de twee concerten die ik tot nu toe heb gezien (bevrijdingsfestival in Wageningen en acoustisch in Doornroosje) waren erg goed. Ben stadsgenoot Anneke nog niet tegengekomen maar Marjolein komt nog wel eens voorbijlopen
pi_42449623
Tja de voorverkoop was al 100 jaar geleden begonnen Collega van m'n vriend (werkt in Nijmegen) heeft Anneke wel es bij de supermarkt gezien, lijkt me wel droog

Ik denk dat ik in januari nog naar Den Bosch ga, na de tour nemen ze een pauze voor soloprojecten en mama/papa spelen
pi_42458814
Wonen anneke en marjolein nou in Nijmegen? (woon ik ook namelijk )
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_42458878
Volgens mij wonen ze allemaal in Nijmegen, maar weet t even niet zeker..
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:14:27 #251
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_42463518
Volgens mij wonen ze nog gewoon in Oss.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_42463869
Hoorde laatst een interview met Anneke op de radio dat nu ze (bijna) allemaal in Nijmegen wonen, oa. omdat het daar wat levendiger was vanwege de studenten enzo, zij liever dan ik maargoed..
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:45:20 #253
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_42466266
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 21:14 schreef Mr-Coffee het volgende:
Volgens mij wonen ze nog gewoon in Oss.
Van de 5 huidige leden hebben er sowieso maar 2 in Oss gewoond, en die wonen nu in Nijmegen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_42479095
Nee Mark, Hans, Rene en Marjolein hebben in Oss gewoond, Frank komt uit Berghem, Anneke uit St. Michielsgestel. Oude bandleden Bart, Hugo en Jelmer hebben allen ook in Oss gewoond. Ik heb er ook gewoond, vandaar!
pi_42481725
Ik kom er net per 'ongeluk' achter dat ik een kaartje heb voor het concert vanavond.
Was het al weer helemaal vergeten, dat kaartje lag ook al maanden in m'n kast stof te verzamelen.
Weet alleen nog niet of ik ga.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:19:44 #256
33 Anton
A flower?
pi_42483774
Ik heb hier nog net op tijd 4 kaartjes gehaald voor het Patronaat komende zaterdag
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:40:38 #257
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_42484438
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 16:17 schreef EsPe het volgende:
Ik kom er net per 'ongeluk' achter dat ik een kaartje heb voor het concert vanavond.
Was het al weer helemaal vergeten, dat kaartje lag ook al maanden in m'n kast stof te verzamelen.
Weet alleen nog niet of ik ga.
Dennis haakt ook al af, dus je zal niet de enige zijn.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_42486336
Ze hadden afgezegt voor een concert in Zwolle. Niet tof. Maar ja, maar wachten tot ze terugkomen.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_42486857
Nah, wat is dat nou, beginnen de fans af te haken? Ik zou nu nog maar gaan nu het nog kan, denk dat we straks weer een jaartje zonder moeten
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:33:17 #260
33 Anton
A flower?
pi_42492984
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 18:55 schreef ZwarteMagika het volgende:
Nah, wat is dat nou, beginnen de fans af te haken? Ik zou nu nog maar gaan nu het nog kan, denk dat we straks weer een jaartje zonder moeten
Fans die afhaken? Hmm, volgens mij zijn Gathering-fans tegenwoordig juist een van de fanatiekste groepen fans die ik zie bij concerten. Het lijkt bijna wel een sekte Nee, de fans blijven wel komen hoor.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_42493814
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:33 schreef Anton het volgende:

[..]

Fans die afhaken? Hmm, volgens mij zijn Gathering-fans tegenwoordig juist een van de fanatiekste groepen fans die ik zie bij concerten. Het lijkt bijna wel een sekte Nee, de fans blijven wel komen hoor.
Nouja, die 2 in dit topic dan Idd, zelfs zonder grote aankondigingen blijven de zaaltjes volstromen
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:41:42 #262
13973 ranja
image means nothing
pi_42504524
Gaaf gister
Lekker lang concert, nummers van Home en Souvenirs maar ook een hoop oudere nummers, zelfs Eleanor
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:50:47 #263
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_42504691
Eleanor!! dammit, ik wil ook.
pi_42506078
Erg gaaf inderdaad dat ze Eleanor weer doen, in Paradiso klonk de zang alleen niet zo geweldig (zie fabchannel)
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:36:06 #265
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_42520900
alhoewel ik the gathering helemaal niet ken, ben ik gister meegegaan met een vrienden naar tivoli.

Zaten een paar aardige nummers tussen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:46:34 #266
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_42523428
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:36 schreef Lylalyz het volgende:
Nee Mark, Hans, Rene en Marjolein hebben in Oss gewoond, Frank komt uit Berghem, Anneke uit St. Michielsgestel. Oude bandleden Bart, Hugo en Jelmer hebben allen ook in Oss gewoond. Ik heb er ook gewoond, vandaar!
Oh, wist niet dat Marjolein er ook vandaan kwam. En de rest wist ik natuurlijk wel, aangezien ik ook uit Oss kom en er een aantal (zeer) goed ken.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:40:47 #267
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_42538885
Super concert zondag. Leuke support-act ook dat Vladimir. Klonk helemaal niet slecht.
Zeer leuke avond gehad.

Moet wel zeggen dat een toegift op een toegift van mij niet hoeft. Wat komt hierna?
Ik had het al gezien dat het bij het concert in Paradiso ook gebeurde. Blijft natuurlijk Strange Machines wel een super afsluiter.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:44:42 #268
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_42539014
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:40 schreef WaSTeiL het volgende:
Super concert zondag. Leuke support-act ook dat Vladimir. Klonk helemaal niet slecht.
Ken het niet, maar het is vast beter dan Drive By Wire. Hemeltergend was dat
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_42539515
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:44 schreef Mark het volgende:

[..]

Ken het niet, maar het is vast beter dan Drive By Wire. Hemeltergend was dat
Ik had echt nog een week een piep in m'n oor van die lui met hun puberale volume voelde m'n oor gewoon trillen toen dat mens aan 't brullen was. En dan met zulke vetrollen zo'n outfit aantrekken Maar laten we 't daar maar niet meer over hebben..

Vind 't ook wel raar idd 2 toegiften, eerste keer stond ik al klaar om weg te gaan, kwamen ze nog terug Stond ook niet op de setlist waar ik op mee aan t spieken was (Marjolein had 't op een gegeven moment door, zette ze d'r voet erop )
pi_43234650
Toch maar eens ticket gekocht om The Gathering live te gaan bekijken, ben érg benieuwd of het live ook zo goed klinkt.
.
pi_43288303
Kaartjes besteld voor Den Bosch, waarschijnlijk voorlopig t laatste optreden dat ik ga zien

en Hans is papa geworden

[ Bericht 27% gewijzigd door ZwarteMagika op 06-11-2006 12:51:17 ]
pi_44417844
kickje is the gathering op dit moment in nederland? Ik zou namelijk zweren dat ik eergisteravond de broertjes Rutten tegenkwam in de Blaauwe Hand hier in Nijmegen
Wel lekker blijven plakken hè?
  donderdag 14 december 2006 @ 10:13:58 #275
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_44418103
Niet zo gek als je in Nijmegen woont
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_44420366
De Blauwe Hand is hun stamkroeg toch?
  donderdag 14 december 2006 @ 17:26:31 #277
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_44430924
Vanavond spelen ze in delft. Speakers om precies te zijn.

Helaas kan ik niet :
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_44456492
quote:
Op donderdag 14 december 2006 17:26 schreef wise het volgende:
Vanavond spelen ze in delft. Speakers om precies te zijn.

Helaas kan ik niet :
Je hebt er weinig aan gemist.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:14:34 #279
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_44456631
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Je hebt er weinig aan gemist.
hoezo dan?
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_44456761
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:14 schreef wise het volgende:

[..]

hoezo dan?
Ze stonden een beetje op de automatische piloot te tokkelen en het geluid was ook niet echt goed.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 15 december 2006 @ 14:30:53 #281
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_44457086
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 14:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ze stonden een beetje op de automatische piloot te tokkelen en het geluid was ook niet echt goed.
hmm, dat van het geluid kan ik wel begrijpen, das nooit al te best in speakers
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_44481351
Gathering automatische piloot... Neuh... heb ik ze niet/nooit op kunnen betrappen. Voor een goed geluid moet je niet naar speakers gaan idd
pi_44482151
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:01 schreef Lylalyz het volgende:
Gathering automatische piloot... Neuh... heb ik ze niet/nooit op kunnen betrappen. Voor een goed geluid moet je niet naar speakers gaan idd
Nou dit keer was de inspiratie ver te zoeken. Volgens mij was Anneke trouwens ook niet echt goed van stem, maar dat kan natuurlijk ook gewoon het geluid van Speakers geweest zijn.

Heb trouwens toch best concerten met goed geluid meegemaakt in Speakers
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_44482567
Hebben ze inmiddels al een schone nieuwe outfit uit de kast gehaald?
pi_44503346
Bedankt, gave foto's! Ze heeft weer een beetje dat If_then_else kapsel
pi_44564185
Grappig om te zien hoe Mexicaanse bands The Gathering coveren!

http://www.cyclingcolours.nl/forum/viewtopic.php?t=6050
pi_45359216
The Gathering wint NightLiveXS Outstanding Achievement Award 2007

Eerste winnaar 2007 bekend gemaakt in Simplon Groningen

The Gathering heeft dit jaar de NightLiveXS Outstanding Achievement Award gewonnen. De groep uit Oss wist ongeveer 20% van alle publieksstemmen naar zich toe te trekken en liet daarmee iedereen ver achter zich. De bekendmaking werd woensdagnacht tijdens Dommelsch Locals Only! on Tour met LiveXS in Simplon Groningen gedaan door NightLiveXS-programmamaker Willem Roose, meteen na het sluiten van de stembussen voor de NightLiveXS Awards. The Gathering krijgt de Outstanding Achievement Award overhandigd tijdens de NightLiveXS Awards Ceremony op zondag 11 februari in Paradiso Amsterdam.

Lezers van LiveXS Popmagazine konden voor deze 'open categorie award' doorgeven wie op basis van een onderscheidende carrière in de live-sector het meeste recht heeft op de winst. Vooral door het inzetten van de Gathering-fanbases uit 30 verschillende landen werd de voorsprong op anderen erg groot. Ook de inmiddels gestopte formatie The Shavers werd relatief vaak genoemd.

Bij de eerste twee edities van de NightLiveXS Awards ging de Outstanding Achievement Award al naar Jan Smeets (Pinkpop) en Harry Hamelink (Motel Mozaïque, Bazar Curieux en Nighttown). Traditioneel maakt LiveXS Popmagazine alleen de winnaar van de oeuvre-award vooraf bekend. De stemperiode voorafgaand aan de derde editie van de NightLiveXS Awards leverde in de afgelopen drie weken een recordaantal van ruim 12.000 stemmen op. Ook bij de overige categorieën voerde een flink aantal genomineerde bands, popppodia en festivals effectieve online-acties onder de achterban om stemmen te winnen. 3.500 stemmen kwamen op papier binnen.

De oeuvre-award aan The Gathering zal op zondag 11 februari worden uitgereikt door eerdere winnaar en Pinkpop-voorman Jan Smeets. Alle in totaal elf awards zullen dit jaar in één aaneengesloten ceremony van anderhalf uur worden overhandigd met tussendoor korte optredens van nog eens vijf verrassings-acts. De avondvullende NightLiveXS Awards-avond biedt verder in alle zalen van Paradiso ook de elf eerder bekendgemaakte optredens van A Balladeer, Ad Visser, C-Mon & Kypski, Daan, The Family Stand, Green Hornet, Hitch, Mint, Silence is Sexy, Textures en Typhoon. De kelder is het domein van Dommelsch Locals Only! met akoestische optredens van de zes beste independent bands van 2006: Believeisadoubt, Elstar, Griffin, Gentlemen LTP, Monokraft en Zomotta.

De NightLiveXS Awards werden in 2005 voor het eerst uitgedeeld om de alternatieve livemuziek-sector te eren. Ook dit jaar gaan de 'scherpste awards van Nederland' naar beste podium, festival, optreden, live-acts, albums en 'Wat willen we niet meer zien of horen'. De NightLiveXS Award is een pure publieksaward en heeft de vorm van een cirkelzaag. Eind januari verschijnt de NightLiveXS Awards Gids 2007 met daarin het officiële en volledige programma met blokkenschema's. De NightLiveXS Awards Ceremony wordt wereldwijd rechtstreeks uitgezonden via Fabchannel. De voorverkoop is reeds gestart via Ticket Service Nederland en de bekende voorverkoopadressen van Paradiso. Alle informatie is ook terug te vinden op http://www.nightlivexs.com
  maandag 15 januari 2007 @ 11:49:57 #289
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45367973
Vet!!! Thanks voor de info Paradiso is mij iets te ver weg, wel jammer want ik zou The Gathering toch wel weer eens willen zien binnenkort. Maar ze spelen vast wel weer een keer in Lux hier in Nmgn
pi_45368955
Woei

Over 2 weken m'n voorlopig laatste Gatheringconcert
  zaterdag 20 januari 2007 @ 02:03:32 #291
13973 ranja
image means nothing
pi_45525443
Vrijdagavond Bibelot - Dordrecht.
Het was gaaf
pi_45584021
En voor degene die vinden dat TG niet rockt:

http://www.youtube.com/watch?v=rMTqFQwhudI&eurl=
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:36:48 #293
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_45607100
Ik ga ook naar de W2 .
Ik heb er zin in.
Bertje en Henk
  woensdag 24 januari 2007 @ 09:11:13 #294
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45621888
toffe clip! goed nummer ook, en haar haar is daar echt tof kwam haar laatst nog tegen met haar man/vriend en kindje, toen ik aan het werk was hier in de supermarkt dus ze woont nog steeds hier in het centrum iig voor mij voorlopig geen Gathering-concert, terwijl ik toch in hun thuisstad woon
pi_45622868
Is ze getrouwd
pi_45623242
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:11 schreef morgane het volgende:
toffe clip! goed nummer ook, en haar haar is daar echt tof kwam haar laatst nog tegen met haar man/vriend en kindje, toen ik aan het werk was hier in de supermarkt dus ze woont nog steeds hier in het centrum iig voor mij voorlopig geen Gathering-concert, terwijl ik toch in hun thuisstad woon
in welke supermarkt werk jij?
Wel lekker blijven plakken hè?
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:45:05 #297
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45640365
ik weet niet of ze getrouwd is, vandaar man/vriend

en ik werk bij de AH XL op de St. Jacobslaan maar heb haar daar pas 1 keer gezien hoor, dus nu niet allemaal naar mn Appie rennen he
pi_45641009
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:45 schreef morgane het volgende:
ik weet niet of ze getrouwd is, vandaar man/vriend

en ik werk bij de AH XL op de St. Jacobslaan maar heb haar daar pas 1 keer gezien hoor, dus nu niet allemaal naar mn Appie rennen he
daar doe ik ook wel eens boodschappen
Wel lekker blijven plakken hè?
  woensdag 24 januari 2007 @ 20:15:14 #299
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_45641529
dan heb ik je misschien wel eens gezien werk iig op woensdag- en zaterdagavond.

en nu weer ontopic! Weet iemand misschien toevallig welke gitaren enz. Hans en Anneke hebben? Ben toch wel benieuwd.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:57:30 #300
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_45734108
Volgens mij gebruiken ze iig Les Pauls (Gibson) en ik dacht ook een OLP te herkennen.
Tenminste op de foto's van Park Pop.

Ik fiets trouwens NU aan
Bertje en Henk
pi_45745562
Den Bosch was gaaf Moest alleen eerder weg voor de trein

Had eindelijk eens een camera mee (sinds een paar weken heb ik eindelijk een goeie) en heb een zootje mooie foto's gemaakt, zal er morgen een paar uploaden

Hier verder: The Gathering (2)

[ Bericht 12% gewijzigd door nipeng op 28-01-2007 16:28:28 (Url nieuw topic) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')