Het lijkt me een enorme leuke ervaring, en natuurlijk om goed spaans te leren spreken.
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Wil graag ervaringen horen.
Hoe je je eigen onderkomen hebt gevonden etc..
Het lijkt me een enorme leuke ervaring, en natuurlijk om goed spaans te leren spreken.
Heeft iemand dit al eens gedaan?
Wil graag ervaringen horen.
Hoe je je eigen onderkomen hebt gevonden etc..
Ja, ik heb een halfjaar daar gewoond. Super-ervaring, ik heb er mijn Spaans goed verbeterd en ook een beetje Catalaans geleerd. Het uitgaansleven en het strand zijn natuurlijk dichtbij, maar de stad is cultureel erg rijk vind ik. En in de omgeving is ook genoeg te vinden.
Ik vond mijn kamer via een studiegenoot die er al eens had gezeten voor haar stage (ik heb er zelf ook stage gelopen). Details heb ik niet bij de hand, maar ik kan je wel het adres geven als je daarin geinteresseerd bent. Als je meer wilt weten moet je maar ff mailen.
Studeren kan ook, via Erasmus aan de Universitat de Barcelona of de Universitat Politècnic de Catalunya. Het kan wel voorkomen dat je colleges in het Catalaans krijgt, dus check bij vakken altijd of ze ook in het castellano (=Spaans) gegeven worden.
Ben je er ooit eerder geweest trouwens?
Succes ermee!
Ze is begonnen met een studie/cursus Spaanse taal en geschiedenis voor buitenlanders aan de universiteit van Barcelona, zij regelden ook woonruimte in een studentenflat voor haar. In die flat, in Badalona (voorstad) woonden bijna alleen buitenlandse studenten, ze deelde haar appartement met een braziliaan en 2 russische meisjes.
Na een aantal maanden is ze viavia (vrienden die ze daar had gemaakt) naar een appartement in Born, vlakbij het centrum dus. Ze woonde daar met een Spaans meisje, een nederlandse jongen, een frans meisje en een italiaan. Na de cursus Spaans is ze Jazz zang gaan doen op een het conservatorium.
Ze vond het er geweldig (ik ook trouwens). Het is een echte aanrader.Het uitgaan, sightseeing, winkelen en uit eten gaan is er overigens ook veel leuker dan in NL.
Ik ben benieuwd naar je reactie over een maand of 4quote:Op zaterdag 7 februari 2004 19:14 schreef montesqieu het volgende:
ik ben bezig met er een half jaar te wonen, volg een spaanscursus, woon er nu een maand. straks werk zoeken, moet lukken, alleen is spaans wel vereist in de meeste gevallen.
Even een giga-kick. Maar ik wil dus ook stage gaan lopen in Barcelona. Had al een aantal goede dingen gehoord over een appartement in Born. Zat ze met zijn vieren in een kamer? Weet je toevallig een site of adres ofzo hiervan? Ik ben een beetje op onderzoek uit naar goede kamersquote:Op dinsdag 27 januari 2004 12:23 schreef Ripley het volgende:
Na een aantal maanden is ze viavia (vrienden die ze daar had gemaakt) naar een appartement in Born, vlakbij het centrum dus. Ze woonde daar met een Spaans meisje, een nederlandse jongen, een frans meisje en een italiaan. Na de cursus Spaans is ze Jazz zang gaan doen op een het conservatorium.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |