abonnement Unibet Coolblue
pi_16670557
kom we gaan allemaal stoppen met roken, drinken en autorijden. Daar gaat het uiteindelijk wel heen dan.
"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
pi_16673710
Morgen nog maar ff een paar sloffen halen voor de oude prijs...
Ben er nu serieus over na aan het denken om te stoppen
Wat ik dus eigenlijk helemaal niet wil! Ik heb een hekel aan mensen die voor mij keuzes maken of deze aan mij opleggen!

Misschien ga ik ook nog wel over op de shag, maar die vind ik toch niet zo lekker als mijn Gauloises

pi_16673803
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:35 schreef martijnisgek het volgende:
Morgen nog maar ff een paar sloffen halen voor de oude prijs...
Ben er nu serieus over na aan het denken om te stoppen
Wat ik dus eigenlijk helemaal niet wil! Ik heb een hekel aan mensen die voor mij keuzes maken of deze aan mij opleggen!

Misschien ga ik ook nog wel over op de shag, maar die vind ik toch niet zo lekker als mijn Gauloises


mijn idee precies, verplicht stoppen

maar pas maar op niet-rokers...eerst wordt het rokertje pesten, daarna komen andere eigenschappen die jullie bijv. ook hebben aan bod

ik pleit voor een chocola verbod, helemaal voor kinderen, veelste veel lijden al vroeg aan suikerziekte, zijn vaak te dik en hun ziektekosten zijn ook nog hoger

daarnaast hebben mensen door te dik zijn ook nog een psychologische problemen, met roken is dit niet zo

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2004 @ 09:07:34 #79
43556 miss_dynastie
pi_16677983
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:59 schreef rilla het volgende:
kom we gaan allemaal stoppen met roken, drinken en autorijden. Daar gaat het uiteindelijk wel heen dan.
En dan zijn ze al helemaal niet blij. De staatskas wordt aardig gespekt met al die accijnzen
  donderdag 29 januari 2004 @ 10:07:48 #80
386 Harrie
Geile Neuk Furby
pi_16678993
Ach dat sigaretten duurder worden allemaal prima en heel leuk voor de NIET-Rokers in dit forum die het allemaal geweldig vinden.

Waar ik de schijt van krijg is dat ze eerst zo ongeveer verbieden om ergens nog te kunnen roken, ik rook dus lekker thuis waar niemand er last van heeft, ik ben verder gewoon gezond en meer kans op kanker enzo dat zal allemaal wel, als ik 2 staatsloten heb heb ik ook MEER kans.

Nadat we weer genoeg rokertje gepest hebben hebben we ons doel bereikt, er zijn weer meer mensen gestopt, DING DONG, die rokers brengen eigenlijk wel heel veel geld in de Kassa, weet je wat, we doen wat extra dan kunnen we onze tekorten mooi aanvullen. Beetje dom redeneren als je het mij vraagt en het slaat nergens op. Ze willen de drugs legaal maken om het te kunnen controleren en tegelijk gaan ze roken bijna zo duur maken dat er binnen de kortste keren een nog veel groter illigaal circuit gaat ontstaan.

Ik zou er nog niet eens zoveel om geven dat ik dit moet gaan betalen als het dan goed besteed werd, gewoon eens goed kijken naar het integratiebeleid ofzo, dan zie ik het als een zinvolle investering maar niet op deze manier.

Nee ik stop nog niet

pi_16679008
lachuh man ... wordt de staatsschuld misschien wa minder
Watch out, I'm comming
pi_16679081
Ik ga vandaag voor het eerst van mijn leven maar eens de Aldi opzoeken, daar schijnen ze veel goedkopere merken te hebben die je niet kan krijgen bij de reguliere tabakszaken naar ik weet, dus hopelijk tref ik daar een merk aan die een beetje gelijkstaat aan wat ik gewend ben om te roken nl. Gauloises en het scheelt me dan toch een stuk, want die prijsverhoging is vooral gericht op de bekendere merken.
  donderdag 29 januari 2004 @ 10:13:25 #83
79445 Jazpkip
Denk je echt?
pi_16679100
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:59 schreef rilla het volgende:
kom we gaan allemaal stoppen met roken, drinken en autorijden. Daar gaat het uiteindelijk wel heen dan.
Laten we meteen maar gaan stoppen met leven dan. Stom land:(
Ik ga helemaal voor de Lidl
  donderdag 29 januari 2004 @ 10:17:13 #84
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_16679179
Nederland begint aardig een kutland te worden.
rook beleid
crimineel
allochtonen
belasting
mensen hebben geen respect meer voor medelanders
kut tv
armoede
kut gezondheidszorg
horeca tering duur
koud
politieke moorden

jet ski`s verhuren op een tropisch eiland wordt mijn doel.

pi_16680113
andere landen gaan ook achteruit hoor... met alleen emirgreren kom je niet van al je problemen af, en er komen toch ook niewe bij
pi_16680183
Mooi. Maakt het overal maar duurder (niet dat dat haalbaar is).
pi_16680391
De prijs moest zo hoog komen te liggen dat alle kosten die roken met zich meebrengt voor de maatschappij ermee vergoed kunnen worden. En op importeren van goedkope sigaretten uit het buitenland moeten net zo'n strenge straffen komen als op het importeren van XTC in de VS.

Ontmoedigingsbeleid noemen ze dat...

pi_16680447
Hoe duur ze het ook gaan maken, ik rook gewoon stug door en het is voor mijn geest nog gezond ook (zie mijn sig) dus het kan ook een positieve kant hebben natuurlijk.
pi_16683019
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:27 schreef lekker_bridgen het volgende:
YEAH, extra belasting! Dus extra uitgaven, en opruimen van de staatsschuld! (als ze het goed doen natuurlijk)
Anders ga je hier ff naief lopen doen
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_16683175
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:08 schreef Coelho het volgende:
De prijs moest zo hoog komen te liggen dat alle kosten die roken met zich meebrengt voor de maatschappij ermee vergoed kunnen worden. En op importeren van goedkope sigaretten uit het buitenland moeten net zo'n strenge straffen komen als op het importeren van XTC in de VS.

Ontmoedigingsbeleid noemen ze dat...


Heel goed dat plan, dan mogen sigaretten een stuk goedkoper worden. De kosten die het roken met zich meebrengt leveren op dit moment al ruim geld op vanwege minder te betalen pensioen/aow kosten.
pi_16694943
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heel goed dat plan, dan mogen sigaretten een stuk goedkoper worden. De kosten die het roken met zich meebrengt leveren op dit moment al ruim geld op vanwege minder te betalen pensioen/aow kosten.


idd, kortzichtig gedoe

hopelijk stoppen veel mensen en importeren ze veel sigaretten, dan schudden we de regering ff wakker, en hopelijk ook al die 'stoere' niet-rokers

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_16696409
Wordt het in het buitenland dan ook duurder?

In Belgie zijn ze op dit moment duurder als in Nederland, EN als ze hier 80 eurocent verhogen, dan verdien je straks meer dan 1 euro op een pakje sigaretten uit Luxemburg!

Binnenkort is roken slecht voor je lichaam en voor je portomonnee.

Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_16711485
Ik vind dit prachtig! Gooi er nog meer geld op.. En ja, ook in ben een roker.. Zo verdien je nog aan t roken ook nog.. Mensen kopen massaal sloffen goedkope sigaretten.. Eerst hadden ze nog iets van: "ik koop liever Ned. sigaretten, dan weet ik zeker dat ze goed zijn?" En idd, dat idee van t spekken van de staatskas.. Nu groeit t tegen de Nederlandse Staat en willen juist Import sigaretten.. Omdat ze juist GEEN accijns meer willen betalen.. Weet wel zeker dat dit weer de staat geld gaat kosten.. Vooral als t doorgaat zoals t nu gaat..
pi_16711668
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:24 schreef devv05 het volgende:
ik vind t prima hoe duurder hoe beter..
Dus jij gunt een roker zijn sigaretje niet? Klinkt haast fascistisch...
pi_16711743
In dit land gunnen we elkaar het licht niet meer in de ogen.
pi_16712139
die schatkist wordt hier waarschijnlijk echt niet beter door gevuld, nadat op 1 januari al een aantal mensen gestopt zijn wordt er voorspelt dat er met de prijsverhoging nog meer mensen mee stoppen. per saldo zullen de inkomsten voor schatkist hierdoor ongeveer gelijk blijven.

ik ben een roker, rook niet wanneer andere mensen er last van hebben. maar overweeg nu serieus om te gaan stoppen, dit word me als student echt te gek!

  vrijdag 30 januari 2004 @ 12:41:04 #97
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_16712454
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:27 schreef De_Zakenman het volgende:
die schatkist wordt hier waarschijnlijk echt niet beter door gevuld, nadat op 1 januari al een aantal mensen gestopt zijn wordt er voorspelt dat er met de prijsverhoging nog meer mensen mee stoppen. per saldo zullen de inkomsten voor schatkist hierdoor ongeveer gelijk blijven.

ik ben een roker, rook niet wanneer andere mensen er last van hebben. maar overweeg nu serieus om te gaan stoppen, dit word me als student echt te gek!


Ik ben bang dat je redenatie niet helemaal op gaat, omdat van de mensen die aangeven te willen stoppen na 1 jaar slechts 10%-15% gestopt is. Dit is ook het grote probleem waar stoproken campagnes tegenaan lopen. Van de ca. 30% van de Nederlanders die roken, blijkt bovendien een groot deel niet te willen stoppen. Misschien dat het dan idd helpt om de prijzen dusdanig hoog te krijgen dat mensen het echt in hun portemonnee gaan voelen. Dus 20 euro per pakje of zo.
pi_16712589
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:41 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je redenatie niet helemaal op gaat, omdat van de mensen die aangeven te willen stoppen na 1 jaar slechts 10%-15% gestopt is. Dit is ook het grote probleem waar stoproken campagnes tegenaan lopen. Van de ca. 30% van de Nederlanders die roken, blijkt bovendien een groot deel niet te willen stoppen. Misschien dat het dan idd helpt om de prijzen dusdanig hoog te krijgen dat mensen het echt in hun portemonnee gaan voelen. Dus 20 euro per pakje of zo.


Waarom? Laat degene die graag en sigaretje wil roken toch lekker even BUITEN roken!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 12:52:48 #99
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_16712739
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:46 schreef kriele het volgende:
Waarom? Laat degene die graag en sigaretje wil roken toch lekker even BUITEN roken!
Dat zou idd stap 1 zijn, het gezondheidsrisico beperken van mensen die er niet om gevraagd hebben.

Stap 2 blijft mijns inziens het terugdringen van de maatschappelijke kosten van het roken. (Overigens ben ik ook van mening dat maatschappelijke kosten van andere leefgewoontes, zoals vetzucht oid teruggedrongen moeten worden). Of je die kosten nou terugdringt door een zelfvoorzienend rokersbeleid (hoge kosten voor sigaretten, die dus de maatschappelijke kosten dekken dmv tax) of door het terugdringen van roken, dat maakt me in principe niet zoveel uit. Ik denk dat het een met het ander opgelost wordt.

  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:10:49 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_16719992
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:27 schreef De_Zakenman het volgende:
die schatkist wordt hier waarschijnlijk echt niet beter door gevuld, nadat op 1 januari al een aantal mensen gestopt zijn wordt er voorspelt dat er met de prijsverhoging nog meer mensen mee stoppen. per saldo zullen de inkomsten voor schatkist hierdoor ongeveer gelijk blijven.
Is er dan werkelijk niemand hier die het kan bevatten dat de regering mischien liever een gezonde bevolking heeft? Hetgene dat via sigaretten in accijns binnenkomt is verwaarloosbaar op het complete budget van Nederland, en bovendien kunnen de inkomsten van sigaretten ook wel ergens anders vandaan gehaald worden.

Ik vindt het allemaal zo'n onzin. Je rookt omdat je verslaafd bent, niet omdat je zo graag de schatkist wil vullen. Niemand wil belasting betalen, ook de rokers niet.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')