abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_16592570
Dat was in het nieuws.. horeca gelegenheden gingen protesteren, er zou niemand meer komen..

Maare.. uhm, niet iedereen rookt toch? Sterker nog, minder dan de helft rookt.. dus misschien als je idd nergens mag roken volgt de rest vanzelf? Tis een kwestie van gewenning denk ik.. het wordt lastiger om te roken, want het mag niet overal meer.. dus dat schrikt af. Of, op z'n minst gaan mensen minder roken, zeker als het buiten koud is

Dus mijn vraag aan jullie, of eigenlijk, discussiepunt voor dit forum.. is het ongezellig waar je niet mag roken? Ik kom tegenwoordig al veel op verjaardagen waar je niet mag roken (kleine kinderen, gewoon stank, of omdat er uberhaupt niemand rookt) en daar is het net zo gezellig als op plekken waar wel gerookt wordt.. weinig verschil.

Zou dan de redenatie van de rokers dat het niet leuk is waar je niet mag roken alleen maar slaan op het feit dat zij het niet gezellig vinden omdat ze alleen buiten moeten staan te roken ofzo? Of misschien vinden ze uberhaupt dat ze teveel aangetast worden in hun verslaving en halen ze alles aan om maar wel te kunnen roken.. ? In ieder geval heeft de kleine minderheid de meerderheid overtroffen in het maken van de regels. Zouden rokers soms een grotere mond hebben

Maargoed, voor ik alle argumenten alvast noem, wat denken jullie wat er gebeurt met 'de gezelligheid' als je niet meer mag roken in de kroeg bijvoorbeeld?

pi_16592735
dus jij als nietroker vind dat iedereen wel rookt mmar moet stoppen

dat is nog altijd mijn eigen keuze dacht ik en niet van die lui in Den Haag

Als je de eerste stap kan bedenken, kan je de volgende sprong maken...
pi_16592779
Mensen die verslaafd zijn kunnen over het algemeen niet makkelijk meer ontspannen zonder siggaret. En als je niet onstspannen bent dan zit je niet zo lekker in je vel. Dus op verjaardagen zul je de mensen die roken eerder een verhaal vertellen als ze een siggaret in de handen hebben dan wanneer ze niet mogen roken.
  maandag 26 januari 2004 @ 12:44:12 #4
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_16592794
Een meerderheid dient ook rekening te houden met een minderheid.

even een raar voorbeeld/idee
Waarom zouden we anders ook dingen doen/regelen voor invaliden?

Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 26 januari 2004 @ 12:45:11 #5
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_16592823
Toen ik stopte met roken merkte ik dat roken en gezelligheid eigenlijk niets met elkaar te maken had. Het is er niet ineens minder gezellig door geworden en ik ben eigenlijk alleen maar meer uitgegaan.

Volgens mij is de combinatie roken en gezelligheid iets wat zich vooral afspeelt in de hoofden van rokers, als je stopt merk je dat die koppeling er eigenlijk niet is. Zoals overigens wel meer van dat soort merkwaardige associaties met roken.

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_16592824
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:42 schreef minimax het volgende:
dus jij als nietroker vind dat iedereen wel rookt mmar moet stoppen

dat is nog altijd mijn eigen keuze dacht ik en niet van die lui in Den Haag


Nope. Ik vind dat je vooral moet roken, thuis, bij je vrouw en kinderen.
Maar niet in mijn gezicht, haar, kleren en bier

Dat is pas vrijheid, dat je gewoon uit kan gaan zonder in jouw rook te hoeven zitten. En ja, dat kan ik nu thuis ook doen, maarja.. de lui in Den Haag willen wellicht na jaren van 'rook-onderdrukking' de meerderheid ook wat gunnen he

quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:44 schreef kless het volgende:
Een meerderheid dient ook rekening te houden met een minderheid.

even een raar voorbeeld/idee
Waarom zouden we anders ook dingen doen/regelen voor invaliden?


Invalide zijn is niet schadelijk voor mijn gezondheid.
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:43 schreef Eldarion het volgende:
Mensen die verslaafd zijn kunnen over het algemeen niet makkelijk meer ontspannen zonder siggaret. En als je niet onstspannen bent dan zit je niet zo lekker in je vel. Dus op verjaardagen zul je de mensen die roken eerder een verhaal vertellen als ze een siggaret in de handen hebben dan wanneer ze niet mogen roken.
Kwestie van wennen? Overigens vind ik dat veel rokers niet moeilijk doen bij het bespreken van wat bij iemand wel of niet gangbaar is.. das in dat op zicht kun je stellen dat het 'imago' van rokers (in het openbaar vervoer bijv.) door een kleine groep negatief beinvloed wordt. 'k momenteel een beetje het idee dat je mensen en rokers hebt Lijkt me niet de bedoeling.

[Dit bericht is gewijzigd door NiGeLaToR op 26-01-2004 12:48]

  Redactie Frontpage maandag 26 januari 2004 @ 12:45:33 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_16592831
Op feestjes waar niet gerookt mag worden is het binnen de kortste keren gezelliger op het balkon
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 26 januari 2004 @ 12:45:45 #8
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_16592839
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:44 schreef kless het volgende:
Een meerderheid dient ook rekening te houden met een minderheid.

even een raar voorbeeld/idee
Waarom zouden we anders ook dingen doen/regelen voor invaliden?


ja waarom?
pi_16592846
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:44 schreef kless het volgende:
Een meerderheid dient ook rekening te houden met een minderheid.

even een raar voorbeeld/idee
Waarom zouden we anders ook dingen doen/regelen voor invaliden?


Jij formuleerd minderheid verkeerd. Ze zijn in de minderheid in aantallen...
pi_16592867
Wat ik asociaal vind is dat je in sommige restaurants geen gelegenheid hebt om in een niet rokersgedeelte te zitten! En als ze je dan wat aan willen bieden, blijkt het een tafeltje aan de andere kant van een laag raampje te zijn, waar ze voor je de asbak weghalen, maar waar aan de andere kant iemand lekker aan zo'n dikke stinkstok zit te lurken!
Nou, dan krijgen ze dus maag geen klandizie van mij!
  maandag 26 januari 2004 @ 12:47:47 #11
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_16592899
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:45 schreef Innisdemon het volgende:
Op feestjes waar niet gerookt mag worden is het binnen de kortste keren gezelliger op het balkon
inderdaad.. op achterom buiten zoals al vaak is voorgekomen bij mij..

meestal vertrekken de paar rokers naar buiten voor een sigaretje en volgen de niet rokers omdat er opeens nix meer te doen is binnen...

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  maandag 26 januari 2004 @ 12:49:13 #12
44493 Nebu1980
echt niet :{
pi_16592945
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:44 schreef kless het volgende:
Een meerderheid dient ook rekening te houden met een minderheid.

even een raar voorbeeld/idee
Waarom zouden we anders ook dingen doen/regelen voor invaliden?


Typisch voorbeeld van appels met peren vergelijken.
Invalide zijn is geen "keuze", roker zijn wel...

Sterker nog: de niet-rokers kunnen beter vergeleken worden met invaliden. Wij hebben er ook niet voor gekozen.

"... next please"

Ben je ook een ex van mij? Klaag dan HIER
pi_16592958
Voordat de wereld kennis nam van tabak als genotmiddel waren er toch ook gezellige mensen??En dat de meeste rokers een grote bek hebben klopt wel,die hebben meestal ook de grootste plaat voor hun kop en kunnen dus de nadelen voor andere mensen niet zien en dus gaan ze gewoon door!
En het is inderdaad een kwestie van gewenning,de nietrokers hebben zich op andere plaatsen gezellig gemaakt,dat ze dan in een rookvrij cafe dat ook kunnen doen is nog niet goed genoeg door gedrongen,ook al omdat het er nog maar weinig zijn.....
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  maandag 26 januari 2004 @ 12:49:45 #14
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_16592961
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:46 schreef C0mput3rn3rd het volgende:
Wat ik asociaal vind is dat je in sommige restaurants geen gelegenheid hebt om in een niet rokersgedeelte te zitten! En als ze je dan wat aan willen bieden, blijkt het een tafeltje aan de andere kant van een laag raampje te zijn, waar ze voor je de asbak weghalen, maar waar aan de andere kant iemand lekker aan zo'n dikke stinkstok zit te lurken!
Nou, dan krijgen ze dus maag geen klandizie van mij!
waar maak je je druk om...
ik snap niet wat daar zo erg aan is..

toen ik nog niet rookte maakte me dat al helemaal niet uit..

volgens mij zeiken al die niet-rokers omdat ze geen leven hebben en zich daar om druk gaan maken.

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  FOK!fotograaf maandag 26 januari 2004 @ 12:50:00 #15
13368 NiGeLaToR
pi_16592974
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:

[..]

inderdaad.. op achterom buiten zoals al vaak is voorgekomen bij mij..

meestal vertrekken de paar rokers naar buiten voor een sigaretje en volgen de niet rokers omdat er opeens nix meer te doen is binnen...


Dan is de samenstelling van dat gezelschap dus niet conform de samenstelling van de samenleving. Overigens zijn rokers in de gezelschappen waarin ik meestal rondhang in de minderheid, dus roken rokers maar een enkel sigaretje buiten .. met de toevoeging dat ze het zelf ook wel lekker vinden dat hun kleren niet stinken als ze thuis komen
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:49 schreef Kindred_Spirits het volgende:

[..]

waar maak je je druk om...
ik snap niet wat daar zo erg aan is..

toen ik nog niet rookte maakte me dat al helemaal niet uit..

volgens mij zeiken al die niet-rokers omdat ze geen leven hebben en zich daar om druk gaan maken.


Volgens mij vergeten al die rokers dat er ook nog mensen zijn die er last van hebben dat jij rookt. Voor niet rokers is rook gewoon vies. Als je dus lekker gaat eten en je zit in andermans rook is het eten ook vies.

Overigens krijg ik de longpleuris van veel rook en wordt ik wakker met geirriteerde ogen.. dus schijnbaar kun je naast het vies-gedoe ook fysiek last hebben van rook. Zal wel gewenning zijn, maar daar kies ik dan liever niet voor

  maandag 26 januari 2004 @ 12:51:41 #16
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_16593016
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:50 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Dan is de samenstelling van dat gezelschap dus niet conform de samenstelling van de samenleving. Overigens zijn rokers in de gezelschappen waarin ik meestal rondhang in de minderheid, dus roken rokers maar een enkel sigaretje buiten .. met de toevoeging dat ze het zelf ook wel lekker vinden dat hun kleren niet stinken als ze thuis komen


van sex worden je kleren ook vies... en dat gebeurt meestal toch na t stappen.

maar goed daar zul jij als niet-roker ook wel niet aan doen.

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
pi_16593026
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:

[..]

inderdaad.. op achterom buiten zoals al vaak is voorgekomen bij mij..

meestal vertrekken de paar rokers naar buiten voor een sigaretje en volgen de niet rokers omdat er opeens nix meer te doen is binnen...


Ja rokers zijn zo gezellig
pi_16593061
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:

[..]

inderdaad.. op achterom buiten zoals al vaak is voorgekomen bij mij..

meestal vertrekken de paar rokers naar buiten voor een sigaretje en volgen de niet rokers omdat er opeens nix meer te doen is binnen...


Hoe weet je dan dat het bij de nietrokers ongezellig is als je buiten staat??
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  FOK!fotograaf maandag 26 januari 2004 @ 12:53:21 #19
13368 NiGeLaToR
pi_16593069
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:51 schreef Kindred_Spirits het volgende:

[..]

van sex worden je kleren ook vies... en dat gebeurt meestal toch na t stappen.

maar goed daar zul jij als niet-roker ook wel niet aan doen.


Oei, de betere drogredenen komen boven tafel. Waarom draaien discussies altijd hierop uit? 'ik kan het niet winnen dus we gaan met modder gooien!!'

Jep, ik heb wel degelijk sex en daar worden me kleren ook vies van zo nu en dan. Maar, daar kun je dan voor kiezen. Kan ook me broek eerst uit doen, maar dat schijnt in de kroeg niet echt gangbaar te zijn.. tenzij je graag op zaterdag naar de IT gaat

  maandag 26 januari 2004 @ 12:54:04 #20
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_16593088
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:53 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Hoe weet je dan dat het bij de nietrokers ongezellig is als je buiten staat??


omdat die naar buiten komen en zeggen "binnen was het niet gezellig meer."
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  maandag 26 januari 2004 @ 12:55:11 #21
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_16593124
ik vindt gewoon dat niet-roker gemiddeld genomen meer zeiken en zeuren...
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  FOK!fotograaf maandag 26 januari 2004 @ 12:56:40 #22
13368 NiGeLaToR
pi_16593163
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:55 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ik vindt gewoon dat niet-roker gemiddeld genomen meer zeiken en zeuren...
Ik vind dat rokers te vaak zeuren dat niet rokers zeuren over het feit dat ze last van de rokers hebben. Terwijl dit echt zo kan zijn.

Tis niet dat het niet geaccepteerd is dat jij wel rookt, maar tis louter dat niet-rokers eindelijk willen kunnen kiezen voor een rook-vrij leven.

  maandag 26 januari 2004 @ 13:03:15 #23
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_16593362
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:56 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ik vind dat rokers te vaak zeuren dat niet rokers zeuren over het feit dat ze last van de rokers hebben. Terwijl dit echt zo kan zijn.

Tis niet dat het niet geaccepteerd is dat jij wel rookt, maar tis louter dat niet-rokers eindelijk willen kunnen kiezen voor een rook-vrij leven.


ik wil kunnen kiezen op een rook-leven waar ik overal waar in ben kan roken net zoals jij overal waar jij bent geen rook wilt.
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
pi_16593712
Tja,maar de vrijheid van de roker houd op waar de nietroker er last van heeft!
Dat is dus een variatie op de regel:De vrijheid van een individu houd op waar de vrijheid van een ander individu in gedrang komt......
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  FOK!fotograaf maandag 26 januari 2004 @ 13:47:00 #25
13368 NiGeLaToR
pi_16594625
quote:
Op maandag 26 januari 2004 13:03 schreef Kindred_Spirits het volgende:

[..]

ik wil kunnen kiezen op een rook-leven waar ik overal waar in ben kan roken net zoals jij overal waar jij bent geen rook wilt.


Heb je gelijk in dat je dat wilt.. en voor de meeste dingen geldt die stelling ook, tot het over iets als een verslaving gaat.
Je mag ook niet overal waar het je belieft gaan zitten spuiten bij wijze van spreken.. tis niet helemaal een rechte vergelijking, maar de strekking komt op hetzelfde neer.

Je kan ook stellen dat je blij moet zijn nog ergens te kunnen roken
Maar zo denkt niemand omdat je vroeger alles mocht.. en zodra je iets niet meer mag wat wel mocht is het een probleem.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')