abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 januari 2004 @ 10:44:58 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16589482
Naar aanleiding van een ander topic hier. De meest frustrerende kreet voor als je van plan bent lekker te koken voor een aantal (let wel!) volwassen mensen:

"Dat lust ik niet!"

Wat is dat toch?
"Dat lust ik niet" is voor mij iets van 12-jarige kinderen, hooguit. Daarboven ben je toch echt wel op een leeftijd dat je dingen gewoon moet probéren. Natuurlijk is niet alles even lekker, maar je smaak ontwikkel je alleen maar door zaken te proeven en combineren. Misschien is de ene combinatie niets voor jou en een andere wat meer. Maar "Dat lust ik niet"? Kom op zeg!


Dit geldt natuurlijk niet voor mensen met een geloof, allergie of voor vegetariërs, die ervoor kiezen bepaalde zaken niet te eten!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 26 januari 2004 @ 10:46:41 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_16589506
Is hoogstens eerlijk, juist omdat je je smaak hebt ontwikkeld weet je dondersgoed wat je wel en niet lekker vind
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_16589507
Volgens mij is er een verschil tussen niet lusten en niet lekker vinden. Ik heb de indruk dat mensen vaak schreeuwen, dat lust ik niet, terwijl ze eigenlijk bedoelen: dat vind ik niet lekker.

Er is maar 1 ding wat ik niet lust, zuurkool.

pi_16589512
tja, het kan natuurlijk zijn dat je somigge dingen echt niet lust maar ik vind wel dat je het dan op zijn minst geprobeerd moet hebben.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_16589514
Inderdaad, alles wat door anderen voorgezet wordt hoor je naar mijn mening gewoon te eten. De hoeveelheid waarin je dit eet kan natuurlijk wel veranderen.
Op maandag 29 maart 2004 21:36 schreef funmaster het volgende:
Jij bent DE MAN _O_ _O_ _O_
  maandag 26 januari 2004 @ 10:47:23 #6
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_16589521
Ik woon in een studentenhuis en het is elke avond een uur overleg, wat we gaan eten. Vreselijk! Dat lust ik niet kom inderdaad vaak voor en dan spreek je wel van meisjes vanaf 18 tot 25...Zo kinderachtig! En ik word er zelf ook erg chagerinig van. Dan heb je iets heel lekkers in je gedachten en dan wordt dat zo de grond ingeboord.
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_16589544
Als je weet dat iemand zijn best gaat doen op het eten en niet zomaar wat in elkaar flanst en je lust 1 klein ingredientje niet, dan vindt ik je heel zielig als je dat steeds gaat roepen en een beetje door je eten gaat pluizen.
Maar das mijn mening.
Niet zeiken stoer blijven kijken.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_16589565
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:44 schreef Hik het volgende:
Naar aanleiding van een ander topic hier. De meest frustrerende kreet voor als je van plan bent lekker te koken voor een aantal (let wel!) volwassen mensen:

"Dat lust ik niet!"

Wat is dat toch?
"Dat lust ik niet" is voor mij iets van 12-jarige kinderen, hooguit. Daarboven ben je toch echt wel op een leeftijd dat je dingen gewoon moet probéren. Natuurlijk is niet alles even lekker, maar je smaak ontwikkel je alleen maar door zaken te proeven en combineren. Misschien is de ene combinatie niets voor jou en een andere wat meer. Maar "Dat lust ik niet"? Kom op zeg!


als iemand zegt dat lust ik niet, wil dat toch niet meteen zeggen dat ze het nog nooit geprobeerd hebben????

misschien hebben ze het vorige week zelfs nog geprobeerd.. en kunnen ze nu zegen.. dat lust ik niet

pi_16589588
ik "lust" weinig dingen niet eigenlijk, en zal de dingen die ik minder lekker vind , als gastr, toch gewoon opeten zonder gelustikniet met uitzondering van 2 dingen, lever en keukenstroop
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_16589589
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:46 schreef wendy-tje het volgende:
Volgens mij is er een verschil tussen niet lusten en niet lekker vinden. Ik heb de indruk dat mensen vaak schreeuwen, dat lust ik niet, terwijl ze eigenlijk bedoelen: dat vind ik niet lekker.
ik vind het idd ook zo kinderachtig.. dat zeggen van die verwende kiddows altijd... probeer het dan op zijn minst en zeg dan pas of je het lekker vind ofniet
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_16589627
Er zijn toch echt een paar dingen die ik niet lekker vind (ofwel niet lust):

- bietjes/rode kool
- andijvie
- haring
- mosselen
- olijven

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16589643
Ik lust geen melk. Daar ga ik echt van kotsen
Verder krijg ik bloemkool en broccoli vrij moeilijk naar binnen. Maar een beetje pindasaus doet wonderen bij deze "gerechten".
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
  maandag 26 januari 2004 @ 10:52:29 #13
32015 suus21
Andre rocks!
pi_16589646
nee een beetje met tegenzin eten dat is gezellig. Ik zou ook nix eten als ik het niet lekker zou vinden tis mijn smaak.
fijn!
pi_16589653
Dat is ze soms wel opeet als ik ergens eet is natuurlijk wat anders, maar ik vind het niet lekker.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 26 januari 2004 @ 10:53:32 #15
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_16589667
En als je het nu wel geprobeerd hebt en je lust het echt niet. Dat kan toch ook gewoon. Ik heb mosselen al een paar keer geprobeerd, op verschillende manieren. Maar dat vind ik dus gewoon echt ranzig. Sorry dat ik het moet zeggen. Verder kan ik veel hebben. (Okay, in Kenya heb ik nog wel eens geiten darmen gegeten, ook niet zo'n succes).
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
pi_16589724
Franse kaas krijg ik echt niet naar binnen, ook al zou mijn leven er van afhangen.

Als ik dat krijg aangeboden sla ik het ook steevast af. Maar om idd te gaan zeuren omdat in een saus een beetje Franse kaas zit gaat idd wat te ver

Life is too short not to have fun
pi_16589732
Heel herkenbaar , afgelopen zomer aten we vaak met een groepje in de tuin en daarna bleven we met zijn 3-en over.
Mijn de buuf , mijn vriend en ik.
Maar buuf lust ook veel dingen niet.
Altijd erg moeilijk om dan iets klaar te maken wat ze wel lust en ook nog gevarieerd te blijven eten.
Zo luste ze geen olijven , terwijl ze die nog nooit had gehad
Ik heb op een gegeven moment een rauwkost salade gemaakt met een dressing van pesto en olijven.
De olijven waren niet als olijven te herkennen en halverwege de maaltijd heb ik haar gevraagd wat ze van de dressing vond.
Ze vond hem lekker....
Daar heb ik het toen bij gelaten , de keer daarop dat ze begon over olijven dat lust ik niet heb ik haar verteld van hoe en wat

Soms is het gewoon de truk om dus eten klaar te maken en niet te zeggen wat erin zit....

  maandag 26 januari 2004 @ 10:57:04 #18
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_16589744
Als ik TS goed begrijp, gelooft hij niet dat iemand iets niet kan lusten wat hij heeft gekookt...

Ik houd bijvoorbeeld niet van lever. Nu kun je doen en laten wat je wilt maar zolang het naar lever smaakt vind ik het goor. Zelfs als TS, de zelfbenoemde god van koken, het heeft klaargemaakt.

Tenzij... het niet meer naar lever smaakt! Maar dan moet de kok zich afvragen wat dan nog de zin is om lever te bereiden...

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_16589749
spruitjes is zo', voorbeeld, die dingen zijn lekkerder in je kont dan in je mond, en dan hou ik nog niet eens van dingen in mijn komt stoppen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  maandag 26 januari 2004 @ 10:58:28 #20
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16589769
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:51 schreef Lucille het volgende:
Er zijn toch echt een paar dingen die ik niet lekker vind (ofwel niet lust):
Er is een verschil tussen 'een paar dingen' niet lusten en 'niks' lusten. Iedereen heeft wel 2-3 dingen die ze echt niet eten. Als ik iemand te eten krijg vraag ik van te voren wat ze echt weigeren te eten en dat schotel ik ze dan ook niet voor.
Maar je hebt ook van die zeikerds die niks lusten. Die bij alles gillen "Needatlussikniet". Daar heb ik zo de schurft aan. Een vriend van ons heeft daar een handje van. Daar hou ik dus ook absoluut geen rekening mee als die komt eten. Dan mag hij of alles wat hij niet lust uit het eten vissen of een boterham maken of honger lijden.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 26 januari 2004 @ 10:59:32 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16589779
Zelfs als je iets ooit eens hebt geprobeerd wil dat niet zeggen dat je het nog steeds, ook in deze combinatie, op mijn manier klaargemaakt, óók niet lust! Het getuigt van onvolwassenheid om bijvoorbaat al om bepaalde zaken te griezelen, vind ik.

En al helemáál om te gaan zeuren als iemand je iets voorschotelt! Dat je iets "minder lekker" vindt ok, dat heb ik ook. Maar als iemand met liefde heeft staan koken moet dat toch genoeg zijn? Dan gaan gillen "dat je het niet lust" heeft helemaal niets met de zo hooggeprezen Nederlandse eerlijkheid te maken. Dat is gewoon bot en onbeleefd.

Het enige waar ik niet tegen kan is als mensen "zonder liefde" koken. Zo'n kleurloze bak Aldi-nasi opwarmen bijvoorbeeld... Maar gelukkig komt dat niet zovaak voor...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_16589781
quote:
[b]Op maandag 26 januari 2004 10:44 schreef Hik het volgende:


"Dat lust ik niet!"


Lussen hangen in bussen... Echt een te burgerlijke uitspraak dat lust ik niet. Je houdt ergens niet van of heel misschien vind je iets niet zo lekker maar dat lust ik niet kan echt niet...
  maandag 26 januari 2004 @ 11:00:35 #23
3878 Vork
Manisch creatief
pi_16589799
Mjah je hebt mensen die echt dingen al zovaak hebben gegeten en zeker weten dat ze het absoluut niet lusten en mensen die bepaalde etenwaren misschien een keer op een slecht moment of 20 jaar terug of zelfs nooit hebben gegeten en dan zal zeggen dat ze het niet lusten.

Die laatste groep is vrij irritant als je moet koken, zeker als er een aantal tussen zitten die allemaal wat anders niet lekker vinden. Hoe moet je dan in godsnaam iets maken wat iedereen lust?

Ik kan me er steeds meer aan ergeren, maar eigenlijk heb ik geen recht van spreken, want als er iemand een lastige eter was vroeger dan was ik dat wel. Maar vandaag de dag is het vrij simpel. Ik ben vegetariër en samen met zuurkool zijn dat echt de enige uitzonderingen. En aangezien het feit dat een vegetarische zuurkoolschotel niet het eerste is waar men op zou komen, mocht ik blijven eten is het gewoon eten wat de pot schaft, of wat men in veel gevallen speciaal in vegtarische vorm voor me klaar maakt. Het is in zo'n geval uiterst onbeleefd om nee dat lust ik niet te zeggen, ookal ziet het er niet smakelijk uit. Gewoon eten, uiteindelijk valt het bijna altijd mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 26-01-2004 11:04]

  maandag 26 januari 2004 @ 11:02:43 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16589848
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:57 schreef MetalMessiah het volgende:
Als ik TS goed begrijp, gelooft hij niet dat iemand iets niet kan lusten wat hij heeft gekookt...
Het is mevrouw voor jou

Ik kan mij niet voorstellen dat je "dalussiknie" gaat roepen als je boven de 12 bent en iemand heeft zijn best gedaan voor je...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 26 januari 2004 @ 11:04:08 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_16589876
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:46 schreef wendy-tje het volgende:
Volgens mij is er een verschil tussen niet lusten en niet lekker vinden. Ik heb de indruk dat mensen vaak schreeuwen, dat lust ik niet, terwijl ze eigenlijk bedoelen: dat vind ik niet lekker.

Er is maar 1 ding wat ik niet lust, zuurkool.


Dan moet je vanavond maar niet bij mij komen eten....

Tja iedereen mag toch een eigen mening hebben, en ik ben ook niet zo'n fan van kip die je moet afkluiven

RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')