abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_16584173
grapje!

oef, lekker

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_16584215
SLOW IS WISE .....FAST IS NICE
Face your fears Live your dreams
pi_16584232
haha

Ach ja ieder zn keuze he

  maandag 26 januari 2004 @ 00:48:34 #4
82604 Diego-Atahua
KEEP UP THE GOoD WORK
pi_16584305
Gerookt worden is wel lekker !!!!

Ha ha lol

pi_16584319
Hehe. * QOnline steekt er ook maar weer een op
  maandag 26 januari 2004 @ 00:50:01 #6
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_16584331
steek er net 1 op!
me 3e van vandaag
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_16584342
roken is nog relaxter als het verboden is

ahhhh

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_16584441
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:50 schreef WeirdMicky het volgende:
roken is nog relaxter als het verboden is

ahhhh


Zo relaxed als jij je nu voelt tijdens het roken van een peuk... zo voelt een normaal persoon zich altijd.

Je stressniveau schiet de lucht in een paar minuten nadat je je peuk op hebt, en om weer op een normaal niveau te komen pak je je een peuk.

  maandag 26 januari 2004 @ 00:55:30 #9
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_16584454
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:50 schreef WeirdMicky het volgende:
roken is nog relaxter als het verboden is

ahhhh


verboden is wel een groot woord....
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_16584485
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zo relaxed als jij je nu voelt tijdens het roken van een peuk... zo voelt een normaal persoon zich altijd.

Je stressniveau schiet de lucht in een paar minuten nadat je je peuk op hebt, en om weer op een normaal niveau te komen pak je je een peuk.


fout, ik stak er 1tje spreekwoordelijk op

ik zit namelijk op de pc in mn kamer, daar rook ik niet

verder ben ik benieuwd hoe jij aan die geweldige informatie komt is elke roker hetzelfde?

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_16584504
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:55 schreef Hells_Angel het volgende:

[..]

verboden is wel een groot woord....


het staat in "Verboden te roken!"

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 26 januari 2004 @ 01:08:21 #12
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_16584702
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:48 schreef Diego-Atahua het volgende:
Gerookt worden is wel lekker !!!!

Ha ha lol


nee dat wat jij bedoelt is gepijpt worden
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_16584810
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:56 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

fout, ik stak er 1tje spreekwoordelijk op

ik zit namelijk op de pc in mn kamer, daar rook ik niet

verder ben ik benieuwd hoe jij aan die geweldige informatie komt is elke roker hetzelfde?


Die informatie is toch algemeen bekend?
In een peuk zit nicotine, nicotine is erg verslavend.
Wanneer je een gebrek aan nicotine hebt (door een tijdje niet te roken) krijg je ontwenningsverschijnselen, in het begin worden je stress hormonen in flinke hoeveelheid rondgepompt en dan begin je te shaken en te zweten etc etc.
Om je stress de kop in te drukken pak je dus een peuk, vandaar ook het gevoel dat rokers hebben van "ik moet nu even een peuk roken".
pi_16588164
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die informatie is toch algemeen bekend?
In een peuk zit nicotine, nicotine is erg verslavend.
Wanneer je een gebrek aan nicotine hebt (door een tijdje niet te roken) krijg je ontwenningsverschijnselen, in het begin worden je stress hormonen in flinke hoeveelheid rondgepompt en dan begin je te shaken en te zweten etc etc.
Om je stress de kop in te drukken pak je dus een peuk, vandaar ook het gevoel dat rokers hebben van "ik moet nu even een peuk roken".


generalisaties, alle rokers over 1 kam scheren namelijk

niet iedereen heeft zichtbare ontwenningsverschijnselen en niet iedereen stressed al na een paar minuten na het roken van een sigaret

hoe weet jij wat voor 'stress' dat is, als je zelf nog nooit gerookt hebt vraag ik mij dan af?

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_16598023
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:28 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

generalisaties, alle rokers over 1 kam scheren namelijk

niet iedereen heeft zichtbare ontwenningsverschijnselen en niet iedereen stressed al na een paar minuten na het roken van een sigaret

hoe weet jij wat voor 'stress' dat is, als je zelf nog nooit gerookt hebt vraag ik mij dan af?


Algemene kennis noemen ze dat.
En het feit dat Nicotine ALTIJD ontwenningsverschijnselen vertoond omdat het een verslavende drug is. Heb je enig idee wat ontwenningsverschijnselen zijn?
Juist, voornamelijk een verhoogd stress niveau, en dan krijg je trek in een peuk, juist omdat je lichaam deze stress tegen wil gaan.

Blijkbaar weten alleen rokers de gevaren van het roken, want een niet-roker heeft nog nooit gerookt, wat een kul-redenatie.

  maandag 26 januari 2004 @ 16:06:18 #16
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_16599020
quote:
Op maandag 26 januari 2004 01:13 schreef Refragmental het volgende:
<Die informatie is toch algemeen bekend?
In een peuk zit nicotine, nicotine is erg verslavend.
Wanneer je een gebrek aan nicotine hebt (door een tijdje niet te roken) krijg je ontwenningsverschijnselen, in het begin worden je stress hormonen in flinke hoeveelheid rondgepompt en dan begin je te shaken en te zweten etc etc.
Om je stress de kop in te drukken pak je dus een peuk, vandaar ook het gevoel dat rokers hebben van "ik moet nu even een peuk roken".
Allereerst vind ik dat je stress en een licht onrustig gevoel wel erg makkelijk door elkaar haalt om je punt te maken. Neemt niet weg dat het inderdaad zo werkt in je lichaam. Vind ik dat erg? NEE!
Want op het moment dat ik me lichtelijk onrustig voel door een gebrek aan nicotine, en ik rook een peuk, ben ik me zeer bewust van het heerlijke ontspannen gevoel dat ik op dat moment heb. Voor niet-rokers is dit slechts een neutraal gevoel wat geen enkele 'emotie' bij ze oproept. Ik daarentegen kan er intens van genieten.


Bovendien is het zo dat als je een druk leven leidt (of dit nu door werk of studie is) het niet verkeerd is om een paar keer per dag te ontsnappen. Door die 5 minuten te genieten, rust en afstand te nemen kan wel degelijk een stressvol (nu in de juiste betekenis van het woord) leven minder stressvol worden.

If men define things as real, they are real in their consequences
pi_16599761
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:39 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Algemene kennis noemen ze dat.
En het feit dat Nicotine ALTIJD ontwenningsverschijnselen vertoond omdat het een verslavende drug is. Heb je enig idee wat ontwenningsverschijnselen zijn?
Juist, voornamelijk een verhoogd stress niveau, en dan krijg je trek in een peuk, juist omdat je lichaam deze stress tegen wil gaan.

Blijkbaar weten alleen rokers de gevaren van het roken, want een niet-roker heeft nog nooit gerookt, wat een kul-redenatie.


ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat jij niet weet wat voor ontwenningsverschijnselen dat zijn, je hebt ze ten slotte nog nooit meegemaakt

tuurlijk kan je van alles roepen, maar met meer dan 'stress' en 'het is slecht' kom je niet, je blaast de situatie alleen maar op zonder dat je enige kennis ervan hebt

iedereen weet dat het slecht is, dat hoef je niet te vertellen

en stress komt niet alleen van een sigaret, zoals hierboven wordt gezegd kan een sigaret ook ontstressen

helemaal als je frequent rookt, heb je helemaal niet veel stress door een sigaret, meer de behoefte eraan (net zoiets als trek hebben, niet stervende honger - om het maar in contrast te zetten)

en verder weet ik wat de ontwenningsverschijnselen zijn, al zijn die lang niet bij iedereen hetzelfde

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_16603396
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:06 schreef Hephaistos het volgende:

[..]

Allereerst vind ik dat je stress en een licht onrustig gevoel wel erg makkelijk door elkaar haalt om je punt te maken. Neemt niet weg dat het inderdaad zo werkt in je lichaam. Vind ik dat erg? NEE!
Want op het moment dat ik me lichtelijk onrustig voel door een gebrek aan nicotine, en ik rook een peuk, ben ik me zeer bewust van het heerlijke ontspannen gevoel dat ik op dat moment heb. Voor niet-rokers is dit slechts een neutraal gevoel wat geen enkele 'emotie' bij ze oproept. Ik daarentegen kan er intens van genieten.


Bovendien is het zo dat als je een druk leven leidt (of dit nu door werk of studie is) het niet verkeerd is om een paar keer per dag te ontsnappen. Door die 5 minuten te genieten, rust en afstand te nemen kan wel degelijk een stressvol (nu in de juiste betekenis van het woord) leven minder stressvol worden.


Een onrustig gevoel is het gevolg van een verhoogd stress-niveau in je lichaam. Je hebt allerlei stress-hormonen in je lichaam, zelfs van te lang intensief sporten (1-2 uur) krijg je stress, dit is totaal anders dan de stress die je krijgt van ontwenning en ook weer totaal anders dan stress die je krijgt van echt klote situaties zoals drukte en pijn e.d.

Rokers schommelen van stress naar "ontspanning" op regelmatige basis, terwijl een niet-roker vaker op een stabiel niveau blijft. Dat schommelen tussen 2 "extremen" kan ook niet goed zijn voor je lichaam. Je voelt je misschien wel uber-ontspannen tijdens en vlak na het roken van een peuk, maar dat verdwijnt ook weer redelijk snel... en dan komen die stress-hormonen er weer aan, totdat je opnieuw rookt. Je zit dus als het ware continue te schommelen.

Ik als niet-roker kan genieten van heerlijke frisse lucht, of een stralend zonnetje e.d. Ik heb geen peuk nodig om te kunnen ontsnappen van de dagelijks drukte, daar heb ik andere methoden voor.
Neemt niet weg dat jij wel degelijk kunt genieten van je peuk en dat het je tijdelijk weg neemt uit stressvolle situaties, maar dat is niet anders dan een junk die een shot zet of een lijntje snuift.

pi_16603549
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:26 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat jij niet weet wat voor ontwenningsverschijnselen dat zijn, je hebt ze ten slotte nog nooit meegemaakt


Wat een kwatsj, dus omdat ik iets niet mee heb gemaakt kan ik ook niet weten wat het is? Zulke bull heb ik nog nooit gehoord. Daar valt genoeg over te vinden op het internet, ervaringen van rokers en ex-rokers bijvoorbeeld.
quote:
tuurlijk kan je van alles roepen, maar met meer dan 'stress' en 'het is slecht' kom je niet, je blaast de situatie alleen maar op zonder dat je enige kennis ervan hebt

iedereen weet dat het slecht is, dat hoef je niet te vertellen

en stress komt niet alleen van een sigaret, zoals hierboven wordt gezegd kan een sigaret ook ontstressen

helemaal als je frequent rookt, heb je helemaal niet veel stress door een sigaret, meer de behoefte eraan (net zoiets als trek hebben, niet stervende honger - om het maar in contrast te zetten)

en verder weet ik wat de ontwenningsverschijnselen zijn, al zijn die lang niet bij iedereen hetzelfde


Dat is logisch, maar bij IEDEREEN verschijnt wel een stress-hormoon door ontwenning, Nicotine is namelijk verslavend, dat betekend dat er ontwenning optreed (dit is zo bij elke verslavende substantie), je lichaam krijgt door die ontwenning stress en pompt dus stress-hormonen door het lichaam, dit is bij iedereen hetzelfde, alleen reageert de 1 er anders op dan de ander.
  maandag 26 januari 2004 @ 18:21:10 #20
76300 ill_Bill
I need fresh blood.
pi_16603644
ik zou een tijdje stoppen met blowen... maar toch ga ik me vanavond waarschijnlijk weer vergrijpen aan een lekkere joint....
I got a problem solver, and his name is Revolver.
pi_16603683
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:21 schreef ill_Bill het volgende:
ik zou een tijdje stoppen met blowen... maar toch ga ik me vanavond waarschijnlijk weer vergrijpen aan een lekkere joint....
Geen wilskracht?
Tja, niet iedereen is even sterk op dat gebied, kun jij niks aan doen.
  maandag 26 januari 2004 @ 18:25:44 #22
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_16603776
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:12 schreef Refragmental het volgende:


Een onrustig gevoel is het gevolg van een verhoogd stress-niveau in je lichaam. Je hebt allerlei stress-hormonen in je lichaam, zelfs van te lang intensief sporten (1-2 uur) krijg je stress, dit is totaal anders dan de stress die je krijgt van ontwenning en ook weer totaal anders dan stress die je krijgt van echt klote situaties zoals drukte en pijn e.d.

Rokers schommelen van stress naar "ontspanning" op regelmatige basis, terwijl een niet-roker vaker op een stabiel niveau blijft. Dat schommelen tussen 2 "extremen" kan ook niet goed zijn voor je lichaam. Je voelt je misschien wel uber-ontspannen tijdens en vlak na het roken van een peuk, maar dat verdwijnt ook weer redelijk snel... en dan komen die stress-hormonen er weer aan, totdat je opnieuw rookt. Je zit dus als het ware continue te schommelen.

Ik als niet-roker kan genieten van heerlijke frisse lucht, of een stralend zonnetje e.d. Ik heb geen peuk nodig om te kunnen ontsnappen van de dagelijks drukte, daar heb ik andere methoden voor.
Neemt niet weg dat jij wel degelijk kunt genieten van je peuk en dat het je tijdelijk weg neemt uit stressvolle situaties, maar dat is niet anders dan een junk die een shot zet of een lijntje snuift.


En dat schommelen, zoals hierboven al uitgelegd, vind ik vrij prettig. Overig verdwijnt dat ontspannen gevoel wel vrij snel, maar duurt het een hele tijd voordat het echt omslaat in een negatief onrustig gevoel.

En dat jij als niet-roker kan genieten van frisse lucht en een zonnetje betekent natuurlijk nog niet dat ik daar niet van kan genieten. Ik weet niet wat jij voor beeld hebt van rokers, maar het is niet zo dat we emotieloze afgestompte half-mensen zijn alleen omdat er af en toe een peuk tussen onze lippen zit. Ook ik geniet van alledaagse dingen, wat dat betreft zit er geen enkel verschil tussen rokers en niet-rokers.

Het ontsnappen uit stressvolle situaties wat ik aanvoerde heeft in feite niet zoveel te maken met het roken zelf, maar met het genieten en even stil staan. Met wat dat gebeurt maakt in principe niets uit. Voor hetzelfde geld maak je 6 keer per dag een wandeling van 5 minuten (is nog een stuk gezonder ook), maar in de praktijk blijkt dat mensen vaak een excuus nodig hebben om even te relaxen. En wat is nou een beter excuus dan toegeven aan je verslaving...

Een vergelijking tussen een roker en een heroinejunkie gaat nogal mank en is natuurlijk ook een beetje lame, maar ik neem aan dat je dit niet zo bedoelt en dat je de verschillen kan inschatten...

If men define things as real, they are real in their consequences
  maandag 26 januari 2004 @ 18:31:13 #23
76300 ill_Bill
I need fresh blood.
pi_16603941
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:22 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Geen wilskracht?
Tja, niet iedereen is even sterk op dat gebied, kun jij niks aan doen.


nah kep genoeg wilskracht, maar ben lui en heb weinig te doen....oftewel verveling
I got a problem solver, and his name is Revolver.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')