abonnement Unibet Coolblue
pi_25037403
wat maakt dat uit als mensen het wel goed vinden?
ik zou het nummer van jayZ apart niet hoeven te horen, en numb heb ik al op cd staan dus wete ik hoe het klinkt, maar samen vind ik ze tog beter dan los.
Azwethinkweiz
  vrijdag 11 februari 2005 @ 11:44:19 #152
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_25037565
1. Ik vind Numb zonder die Jay Z eigenlijk een stuk beter.

2. Die Epitaph fan mag zich eens wat beter verdiepen in zijn favoriete label, want daar gaat het pas echt om geldklopperij. Bad Religion (wat een super goeie band is btw) heeft altijd al graag bij het grotere publiek willen doorbreken, wat ze nooit gelukt is.

3. Linkin Park zijn goeie muziekschrijvers, het spreekt veel mensen aan, wat toch best moeilijk is als je dit soort hardere muziek maakt (hard ivm de rest in de top 40)
Het is wel echte nu-metal, maar Hed PE (ik noem maar een willekeurige nu-metal band) probeert net als Linkin Park bij het grotere publiek hits te scoren, wat ze ook nooit gelukt is.
Toch worden die niet zo afgekotst door het metal publiek als Linkin Park, terwijl het gewoon hetzelfde proberen als LP, en dat geldt voor 100-en van deze bands, POD, Ill Niño, Deftones etc.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 11:52:59 #153
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25037683
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 11:44 schreef Ixnay het volgende:
Toch worden die niet zo afgekotst door het metal publiek als Linkin Park, terwijl het gewoon hetzelfde proberen als LP, en dat geldt voor 100-en van deze bands, POD, Ill Niño, Deftones etc.
Bij Linkin Park komt het allemaal erg berekend over. Bij die andere bands is dat waarschijnlijk ook zo (behalve Deftones dan), maar die kunnen zich nog verbergen achter een of andere vorm van "street credibility" en dat heeft LP nu eenmaal niet, want die lijken eerder het resultaat van een Popstars-achtig programma.

Verder mogen ze bij hun 3de CD (remixgedoe niet meegerekend) eens wat meer lef tonen, want de evolutie van Hybrid Theory naar Meteora was wel erg miniem.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:47:21 #154
67643 iDex
opdondertje
pi_25040653
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:21 schreef iDex het volgende:
Ik heb me boekje net gehaald.... dus het hoorde er toch echt bij P
  vrijdag 12 mei 2006 @ 00:02:11 #155
85962 ioko
I Appear Missing
pi_37750021
Ik ben helemaal niet zo'n fan van Linkin Park, maar er zitten toch wel een paar erg strakke rifs in. Ik luister nu het nummer "Don't Stay", superstrak.
Zijn er nog wel fans van deze band, of is het een beetje doodgebloed ?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:31:23 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37750836
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Bij Linkin Park komt het allemaal erg berekend over. Bij die andere bands is dat waarschijnlijk ook zo (behalve Deftones dan), maar die kunnen zich nog verbergen achter een of andere vorm van "street credibility" en dat heeft LP nu eenmaal niet, want die lijken eerder het resultaat van een Popstars-achtig programma.

Verder mogen ze bij hun 3de CD (remixgedoe niet meegerekend) eens wat meer lef tonen, want de evolutie van Hybrid Theory naar Meteora was wel erg miniem.
Dat van die lef ben ik wel met je eens.
Maar ik ben het er niet mee eens dat het een popstar achtig gedoe is. Het klinkt allemaal gelikt, maar het is wel van zichzelf. Het is gewoon erg goed geproduceerd.
Bedenk wel dat op het moment dat Linkin Park hun eerste album maakte, er niet echt gelikte bandjes waren in dat genre. Of tenminste, nog maar een handje vol. Tegenwoordig zijn er legio. Hoewel het genre alweer zijn beste tijd heeft gehad denk ik.

Maar ze moeten nu wel iets bedenken wat een beetje iets nieuws is. Daarintegen zijn er hele goede en bekende bands die al jaren hetzelfde doen en waarbij het toch interresant blijft. Iron Maiden, AC/DC, KoRn, Metallica heeft ook meerdere albums min of meer hetzelfde kunstje gedaan maar vernieuwt zichzelf om de paar albums nog wel. Denk er ff over na en je kunt nog 10 bands zo opnoemen.
Om maar een paar grootheden te noemen (die wel in een ander genre zitten trouwens)
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 00:02 schreef ioko het volgende:
Ik ben helemaal niet zo'n fan van Linkin Park, maar er zitten toch wel een paar erg strakke rifs in. Ik luister nu het nummer "Don't Stay", superstrak.
Zijn er nog wel fans van deze band, of is het een beetje doodgebloed ?
Ohw ik ben nog steeds wel een redelijk fan van Linkin Park. Vind het erg lekkere muziek en Hybrid Theory staat nog steeds in mijn top 3 van beste albums ooit. Maar momenteel luister ik er niet veel naar. Gewoon omdat ik het al zo vaak gehoord heb. Het is gewoon tijd voor iets nieuws.
Dat hele Fort Minor verhaal heeft me niet lang kunnen vast houden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:15:30 #157
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_37764201
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:31 schreef Komakie het volgende:
Bedenk wel dat op het moment dat Linkin Park hun eerste album maakte, er niet echt gelikte bandjes waren in dat genre. Of tenminste, nog maar een handje vol. Tegenwoordig zijn er legio. Hoewel het genre alweer zijn beste tijd heeft gehad denk ik.
Die eerste cd kwam volgens mij uit in 2000, en toen was de populaire periode van nu-metal al voorbij, volgens mij.

De meeste populaire nu-metal kwam voor Linkin Park.
Coal Chamber, RATM, SOAD, Faith No More, Korn, Fear Factory, Limp Bizkit, Deftones, Hed(PE), Ill Niño, POD, Slipknot, Papa Roach, Soulfly, Sepultura, Kittie, etc. kwam allemaal voor LP.
En dat zijn de meest succesvolle bands die in me opkomen bij "nu-metal"
pi_37764634
Wanneer komt er is een nieuwe cd, ze blijven maar in de studio zitten
  vrijdag 12 mei 2006 @ 23:57:34 #159
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37776544
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:15 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Die eerste cd kwam volgens mij uit in 2000, en toen was de populaire periode van nu-metal al voorbij, volgens mij.

De meeste populaire nu-metal kwam voor Linkin Park.
Coal Chamber, RATM, SOAD, Faith No More, Korn, Fear Factory, Limp Bizkit, Deftones, Hed(PE), Ill Niño, POD, Slipknot, Papa Roach, Soulfly, Sepultura, Kittie, etc. kwam allemaal voor LP.
En dat zijn de meest succesvolle bands die in me opkomen bij "nu-metal"
Het album van Linkin Park kwam uit in 2000 idd.
Net als het album van Papa Roach. Ongeveer gelijk dus.
Toxicity van SOAD (het album waar ze bekend mee zijn geworden) kwam in 2001uit en dus later.
Ill Nino had het eerste album in 2001 uit. dus later.
POD kwam ook in 2000 het eerste serieuze album uit. Maar werd geen hit. hitjes album kwam in 2001 en dus later.
Ik zou Slipknot, KoRn, Deftones en Limp Bizkit als onderdeel van de serieuze nu-metal hype willen noemen.

De rest is óf niet aan het grote publiek besteed, óf het is al verouderd (zoals RATM, wat niet eens echt Nu-metal is) Maar dat is mijn mening.

Linkin Park zat dus voornamelijk bij het begin van de grote golf aan Nu-metal spul.
Toch vind ik dat Linkin Park zich wel degelijk onderscheidt van de rest van die bandjes. Ze hebben toch een hele eigen sound. Maar ze mogen nu wel wat nieuws gaan produceren.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:36:26 #160
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_37782013
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 23:57 schreef Komakie het volgende:
Het album van Linkin Park kwam uit in 2000 idd.
Net als het album van Papa Roach. Ongeveer gelijk dus.
PR was ook een van de latere, maar het kwam voor LP, PR had zelfs daarvoor al cd's maar dat ws zo slecht dat ik het even niet meetel.
quote:
Toxicity van SOAD (het album waar ze bekend mee zijn geworden) kwam in 2001uit en dus later.
SOAD was al bekend en populair met hun eerste cd. Misschien niet bij de zgn. TMF-rockers, maar ze waren in de scene toen al zeker een gevestigde naam in de nu-metal.
quote:
Ill Nino had het eerste album in 2001 uit. dus later.
POD kwam ook in 2000 het eerste serieuze album uit. Maar werd geen hit. hitjes album kwam in 2001 en dus later.
Met Ill Niño moet ik je gelijk geven, ik dacht dat die eerder waren. Maar die "hitjes" van POD die jij noemt, is meestal het einde van het succes van een nu-metal band. Kijk maar naar al die genoemde bands, als ze een cd maken met "hitjes" is het opvolgende album meestal overgeproduceerde troep.
quote:
Ik zou Slipknot, KoRn, Deftones en Limp Bizkit als onderdeel van de serieuze nu-metal hype willen noemen.

De rest is óf niet aan het grote publiek besteed, óf het is al verouderd (zoals RATM, wat niet eens echt Nu-metal is) Maar dat is mijn mening.
Faith No More was wel degelijk bedoeld voor het grote publiek. Coal Chamber wijkt muzikaal weinig af van KoRn en Deftones, horen dus wel in het lijstje. RATM zijn begonnen met de nu metal, of hebben geholpen met het ontstaan daarvan.
quote:
Linkin Park zat dus voornamelijk bij het begin van de grote golf aan Nu-metal spul.
Toch vind ik dat Linkin Park zich wel degelijk onderscheidt van de rest van die bandjes. Ze hebben toch een hele eigen sound. Maar ze mogen nu wel wat nieuws gaan produceren.
Dat van die eigen sound klopt, ik vind het ook niet slecht ofzo.
Maar het is niet 1 van de grondleggers van de nu-metal, ik denk eerder 1 van de laatste. Noem jij dan eens wat bands die na LP kwamen, ok Ill Niño, Adema en lostphropets misschien, maar veel verder kom je niet, op een paar kleintjes als Hoobastank na. De echte grotere namen kwamen voor LP, en dan ben ik Staind en Godsmack, Mudvayne, Sevendust, Tool, Taproot, Puddle Of Mudd, Spineshank, Static-X, Drowning Pool en nog een heleboel anderen vergeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ixnay op 13-05-2006 10:45:00 ]
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:10:45 #161
111433 Sud
Neverending
pi_37785493
Linkin Park
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:13:22 #162
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_37785564
Leven ze nog ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:35:39 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37786180
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]

PR was ook een van de latere, maar het kwam voor LP, PR had zelfs daarvoor al cd's maar dat ws zo slecht dat ik het even niet meetel.
[..]

SOAD was al bekend en populair met hun eerste cd. Misschien niet bij de zgn. TMF-rockers, maar ze waren in de scene toen al zeker een gevestigde naam in de nu-metal.
[..]

Met Ill Niño moet ik je gelijk geven, ik dacht dat die eerder waren. Maar die "hitjes" van POD die jij noemt, is meestal het einde van het succes van een nu-metal band. Kijk maar naar al die genoemde bands, als ze een cd maken met "hitjes" is het opvolgende album meestal overgeproduceerde troep.
[..]

Faith No More was wel degelijk bedoeld voor het grote publiek. Coal Chamber wijkt muzikaal weinig af van KoRn en Deftones, horen dus wel in het lijstje. RATM zijn begonnen met de nu metal, of hebben geholpen met het ontstaan daarvan.
[..]

Dat van die eigen sound klopt, ik vind het ook niet slecht ofzo.
Maar het is niet 1 van de grondleggers van de nu-metal, ik denk eerder 1 van de laatste. Noem jij dan eens wat bands die na LP kwamen, ok Ill Niño, Adema en lostphropets misschien, maar veel verder kom je niet, op een paar kleintjes als Hoobastank na. De echte grotere namen kwamen voor LP, en dan ben ik Staind en Godsmack, Mudvayne, Sevendust, Tool, Taproot, Puddle Of Mudd, Spineshank, Static-X, Drowning Pool en nog een heleboel anderen vergeten.
Nouja, ik bedoel ff wat anders dan jij denk ik.
Meestal als een genre op zijn hoogtepunt is, komt het doordat de bands hitjes krijgen enzo. Dat was meer wat ik bedoelde. Btw volgens de website van Papa Roach is er geen album geweest voor Infest...

Ik heb ook niet gezegd dat Linkin Park 1 van de grondleggers van het genre is. Ik zeg alleen maar dat ze voor al die (over)gelikte bandjes kwamen. LostProphets is daar wel een mooi voorbeeld van vindt ik zelf. Leuk bandje verder wel trouwens.
Ze zijn misschien een beetje de grondleggers van de "gelikte bandjes nu-metal"
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:58:55 #164
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_37786829
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 13:35 schreef Komakie het volgende:
Nouja, ik bedoel ff wat anders dan jij denk ik.
Meestal als een genre op zijn hoogtepunt is, komt het doordat de bands hitjes krijgen enzo. Dat was meer wat ik bedoelde. Btw volgens de website van Papa Roach is er geen album geweest voor Infest...
Waarschijnlijk laten ze het weg, omdat het zo slecht is dat ze zich er voor schamen.
Op "Old Friends From Young Years" (1997) staat een heel enkel nummer op dat opzich nog luisterbaar is. Dit was ook het eerste en enige volledige album voor Infest.
Verder hebben ze een heleboel EP's gemaakt, waarvan vooral de eerste ernstig slecht was genaamd "Potatoes For Christmas" als je dat hoort vraag je je echt af hoe het ooit wat kon worden met deze band. Vooral de onderwerpen waarover hij toen zong/rapte waren best sick.
quote:
Ik heb ook niet gezegd dat Linkin Park 1 van de grondleggers van het genre is. Ik zeg alleen maar dat ze voor al die (over)gelikte bandjes kwamen. LostProphets is daar wel een mooi voorbeeld van vindt ik zelf. Leuk bandje verder wel trouwens.
Ze zijn misschien een beetje de grondleggers van de "gelikte bandjes nu-metal"
Wat dit betreft ben ik het met je eens.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:17:51 #165
36898 Kizim
Life is Music
pi_39003632
Treden die eigenlijk wel ooit in Europa op?
Don't damn me when I speak a piece of my mind...
  zondag 25 juni 2006 @ 10:25:54 #166
111433 Sud
Neverending
pi_39200094
Fort Minor mag er ook wezen.
pi_39200163
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:17 schreef Kizim het volgende:
Treden die eigenlijk wel ooit in Europa op?
Ze waren de eerste band in de HMH (als voorprogramma voor de Deftones). Daarna zouden ze pinkpop doen maar werd wegens ziekte afgelast. Daarna is het niet meer echt goedgekomen met Nederland. Rest van Europa zijn ze geloof ik nog wel een paar keer geweest (o.a. Bizarre in Duitsland). Maar of we er rouwig om moeten zijn dat ze nooit hierheen komen...
  zondag 25 juni 2006 @ 18:11:35 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39213719
quote:
Op zondag 25 juni 2006 10:31 schreef toolhead het volgende:

[..]

Ze waren de eerste band in de HMH (als voorprogramma voor de Deftones). Daarna zouden ze pinkpop doen maar werd wegens ziekte afgelast. Daarna is het niet meer echt goedgekomen met Nederland. Rest van Europa zijn ze geloof ik nog wel een paar keer geweest (o.a. Bizarre in Duitsland). Maar of we er rouwig om moeten zijn dat ze nooit hierheen komen...
Ze zijn nog een keer de hoofdact in de HMH geweest.
Een half jaartje nadat ze het voorprogramma van Deftones waren. Ik was bij allebij de optredens trouwens
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 27 juni 2006 @ 01:44:07 #169
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_39272953
Hybrid Theory en Meteora vind ik nog wel goed...... maar Reanimation en het album met Jay Z hebben mijn persoonlijke beeld van LP verpest

Ik luister tegenwoordig naar Opeth, Cradle of Filth en Moonspell
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:06:20 #170
36898 Kizim
Life is Music
pi_39275360
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 01:44 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
Hybrid Theory en Meteora vind ik nog wel goed...... maar Reanimation en het album met Jay Z hebben mijn persoonlijke beeld van LP verpest

Ik luister tegenwoordig naar Opeth, Cradle of Filth en Moonspell
Mja het gedeelte Jay Z moet ik je gelijk in geven.
Don't damn me when I speak a piece of my mind...
  zondag 2 juli 2006 @ 15:58:36 #171
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_39450302
ligt het aan mijn PC / verbinding of is de homepage anders?

www.linkinpark.com

PS: is er al meer nieuws over een nieuw album?
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_39450457
Ze zijn bezig met de nieuwe site. Deze word stukje voor stukje opgebouwd. Beetje misterieus dat wel.
Reanimation blijf ik geniaal vinden. de 5.1 DVD-A is werkelijk te geil voor woorden.


Na de zomer komt het nieuwe album uit, ze zijn nu ruim over de helft van het maken er van.

Wel erg goed nieuws dat ze nu veel meer creative vrijheid kregen want bij Don Gilmore (de producer van de vorige 2 albums) moesten ze alles net zolang herschrijven tot het zo simpel was dat je het in 1x kon onthouden, en het ook elke keer even leuk bleef voor alle leeftijden (de demo van In The end is echt stukken beter, afwisselender)
Deze keer Rick Rubin met Mike Shinoda zelf als co-producer (dat vind ik heeel goed nieuws gezien zijn huidige werk (reanimation, fort minor, collision course, Lupe Fiasco and Styles of Beyond tracks)

Trouwens hier nog 2 hele interesante filmpjes van LP voordat ze hun platencontract (1999) hadden bij WB.

http://www.youtube.com/watch?v=YaN1W71asjk&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=WLOQ97SQLPE&mode=related&search=

Leuke quotes, zoals chester dat hij volledig blut is (om daarna een platinum album uit te brengen ) en een special over Joe Hahn de Turntable/ effects dude

[ Bericht 22% gewijzigd door Collaborator op 02-07-2006 16:10:23 ]
Now Im Nothing
pi_39450494
Ze staan in het voorprog van Metallica in Japan
......Signature-loos......
pi_44021316
De studio versie van QWERTY is uitgelekt. (Staat op de nieuwe fansingle Underground 6). En hij is heel uhm hard. Veel geschreeuw en weinig daar. Ik vindt het niet veel...

Voor de rest staan 4 live nummers op. QWERTY, een op enkel piano begeleide Pushing me Away, Breaking the Habit en de nieuwe Reading my eyes.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_44022012
Kan je die please online zetten of me mailen?
Now Im Nothing
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')