abonnement Unibet Coolblue
pi_16582598
Dan word het nu toch eindelijk eens tijd voor een 4-takt brommer topic!!
Plaats hier de mooiste, raarste, gaafste, origineelste, verbouwde etc. plaatjes van elke brommer die in het bezit is van een 1 cilinder 4-takt engine!!

Ik trap af :

Honda C50 Little Cub

Honda ST50 ( Dax )

Honda CF50 ( Chaly )

Honda SS50k0

Imitatie ZB50 ( Jincheng PRB )

En natuurlijk mijn (ex)brommers :

Mijn C70

Mijn CF50 ( Chaly )

Mijn Imitatie Monkey ( Jincheng nogwat )

Ik háát kabouters!!
pi_16582682
  zondag 25 januari 2004 @ 23:51:36 #3
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_16582720

Dit is de mijne, maar dan zonder Nederlands achterspatbord (zwart/wit met ulo) en zonder trappers. 't Is een Engelse als ik me niet vergis. En een K-1, geen K-0

Ow, en de mijne heeft geen geel plaatje. Vind 't een beetje zonde om in een nieuw origineel voorspatbord te gaan boren

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 25 januari 2004 @ 23:52:05 #4
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_16582734
quote:
Op zondag 25 januari 2004 23:50 schreef klaasjan24 het volgende:

Je moeder belde.

Ze zei dat je je bek moest houden.

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_16582803
goed topic! Leuk om die 4-takten weer te zien. Worden er nog steeds Honda dagen georganiseerd? Helaas geen foto's van mijn Honda's.
pi_16582811
quote:
Op zondag 25 januari 2004 23:50 schreef klaasjan24 het volgende:

Ik zou idd ook gapen met zo'n naam.. Heb je niets te melden, doe et dan ook niet
Ik háát kabouters!!
pi_16582834
quote:
Op zondag 25 januari 2004 23:54 schreef twiekert het volgende:
goed topic! Leuk om die 4-takten weer te zien. Worden er nog steeds Honda dagen georganiseerd? Helaas geen foto's van mijn Honda's.
Yep!! Al is het wat minder druk tegenwoordig.. HDD '94 waren er ongeveer 1500 man ofzo.. Tegenwoordig moet je echt blij zijn met 300 man!! Erg jammer, maarjah.. Die k*tscooters eh!!
Ik háát kabouters!!
pi_16583022
Ik weet dat mijn Peugeot Fox uit +- 1996 2-takt is.

Maar wie kan me vertellen welke moderne brommers 4-takt zijn?

pi_16583125
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:01 schreef yup het volgende:
Ik weet dat mijn Peugeot Fox uit +- 1996 2-takt is.

Maar wie kan me vertellen welke moderne brommers 4-takt zijn?


Modern als in nieuw??
Van dit rijtje zijn de C50 Little Cub nieuw, de ZB50 ( imi ) en de Monkey ( imi )..

Klik anders hier voor een lijst met nieuwe brommers.. Spam, kweenie.. Tis een helder antwoord..

Ik háát kabouters!!
pi_16583151
wel kamikaezekaze, eerder gapen om een brommer dan om een naam

pi_16583181
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:05 schreef Camickaeze het volgende:

[..]

Modern als in nieuw??
Van dit rijtje zijn de C50 Little Cub nieuw, de ZB50 ( imi ) en de Monkey ( imi )..

Klik anders hier voor een lijst met nieuwe brommers.. Spam, kweenie.. Tis een helder antwoord..


Spam? De site is gebookmarked

En waar ik op doelde zijn nieuwe scooters, zijn die er in 4-takt?

  maandag 26 januari 2004 @ 00:09:48 #12
44359 Zw0rld
F0k!F00d Master
pi_16583276
Mooi topic!

kan iemand een wavje posten met wat motorgeluid.
Klinkt zo mooi.

Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
© 1982 Sinclair Research Ltd
pi_16583316
ik mis toch wel en paar types nog.
de cd50, , shit er was er nog een, en soort dames model met de tank schuin naar beneden en een handgeschakelde 3 bak.
hhhmm ik heb zelf z'n fiets gehad en ik weet het type niet meer.
is al wel bijna 20 jaar geleden.
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
pi_16583478
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:10 schreef dutchtubby het volgende:
ik mis toch wel en paar types nog.
de cd50, , shit er was er nog een, en soort dames model met de tank schuin naar beneden en een handgeschakelde 3 bak.
hhhmm ik heb zelf z'n fiets gehad en ik weet het type niet meer.
is al wel bijna 20 jaar geleden.
CD50, C310, C320, P50, PS50, Amigo50 etc etc... Wees crea en zoek zelf wat

Geluid komt eraan.. Eventjes zoeken

Ik háát kabouters!!
pi_16583614
Klik hier voor het échte Honda-geluid..
Ik háát kabouters!!
  maandag 26 januari 2004 @ 00:34:22 #16
14876 Weurst
want worst is al bezet
pi_16583980
Leuke dingen, maar ff iets anders.
Hoe zit dat met de kleppen (klepjes ), zijn dat zijkleppers of waar zitten de kleppen, distributie en nokkenas bij die dingen?
Iemand daar toevallig meer info over? Of een exploded vieuw plaatje? Lijkt me erg interesant.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst - pe[per]worst
pi_16585987
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:34 schreef Weurst het volgende:
Leuke dingen, maar ff iets anders.
Hoe zit dat met de kleppen (klepjes ), zijn dat zijkleppers of waar zitten de kleppen, distributie en nokkenas bij die dingen?
Iemand daar toevallig meer info over? Of een exploded vieuw plaatje? Lijkt me erg interesant.
Het is dan wel in het Japans :

Ik háát kabouters!!
pi_16586022
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:06 schreef yup het volgende:

[..]

Spam? De site is gebookmarked

En waar ik op doelde zijn nieuwe scooters, zijn die er in 4-takt?


Er zijn slechts een paar 4-takt scooters op de markt.. Kymco heeft er eentje naar mijn weten.. Voor de rest ( gelukkig ) niet.. 4-takt moet je niet onder een scooter leggen.. Een scooter is plastic, kunnen de blokjes niet zo goed tegen
Ik háát kabouters!!
pi_16586412
Ik heb nog twee CD50 (ahum 70's) in de garage staan. Eentje in Ruby Red (originele kleur) en eentje lamborgini geel.
Wel beide met gepolijst motorblok (van buiten en binnen ) en pretpakket: vervroegend vliegviel, 70cc, 19mm, zwaardere klepveren, gepolijste kop etc. Alles origineel behalve het achterspatbord (=origineel chroom van SS50, hoewel ik de echte nog heb liggen maar vind chroom mooier). Liepen alletwee rond de 105 km/u.
Ik durf er nu na een aantal jaren auto er niet meer op te rijden maar kan het motortje nog wel blindelings uit- en in elkaar zetten ( m'n revisierecord lag geloof ik op 1.45 uur incl. versnellingsbak en afstellen ). Ik heb m'n cd50 een keer laten repareren (Rietveld, bussum ) maar daarna altijd zelf alles gedaan omdat het toch niet zo moeilijk is.
Beiden kwamen uit Beneden-Leeuwen (derks tweewielers) waar ik nog vaak voor een bakkie ben geweest ("Toon" . De 4!- kleps kop die hij in ontwikkeling had is er volgens mij alleen nooit gekomen. Maar een mooie rijd ( idd die honda-dagen en goedkope verzekering).

Ik zag dit jaar in Laos nog veel honda motortjes, "sweet". Elk ritje met een tuk-tuk was een feestje (heb nog wat fotootjes genomen)

pi_16594318
Ik heb zelf ooit een Honda PF50 gehad, van de tweede generatie (tank op frame ipv onder bagagerek, en starre achterwielophanging). Maar da's al weer jaren geleden dus helaas geen pics.

Wel veel goede herinneringen aan

Edit: dit type dus, maar dan in rood-metallic:

Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_16610153
quote:
Op maandag 26 januari 2004 13:35 schreef RRRobert het volgende:
Ik heb zelf ooit een Honda PF50 gehad, van de tweede generatie (tank op frame ipv onder bagagerek, en starre achterwielophanging). Maar da's al weer jaren geleden dus helaas geen pics.

Wel veel goede herinneringen aan

Edit: dit type dus, maar dan in rood-metallic:

[afbeelding]


Das een Novio.. En die met de tank onder he zadel is de Amigo!! De Noof voor de dames, en de Amigo voor de heren!!
Ik háát kabouters!!
pi_16611169
4takt is beter dan 2takt, geef mij is een reden waarom die nerdo's dan in scooters 2takts gebruiken (op de prijs/productieprijs-aspect in het voordeel van 2takts na...)
pi_16615636
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:19 schreef yup het volgende:
4takt is beter dan 2takt, geef mij is een reden waarom die nerdo's dan in scooters 2takts gebruiken (op de prijs/productieprijs-aspect in het voordeel van 2takts na...)
2takt is sneller ( te krijgen ), scooters zien er volgens de meeste beter uit, etc etc.. Ik weet niet waarom de scooter zo'n hype is ( geworden ).. Vroeger waren het de 4takts, nu de 2takts, en zometeen met alle milieuwetten komen de 4takten weer in!!
Ik háát kabouters!!
pi_16619103
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 01:03 schreef Camickaeze het volgende:

[..]

2takt is sneller ( te krijgen ), scooters zien er volgens de meeste beter uit, etc etc.. Ik weet niet waarom de scooter zo'n hype is ( geworden ).. Vroeger waren het de 4takts, nu de 2takts, en zometeen met alle milieuwetten komen de 4takten weer in!!


Ow ja, 2takt is vaak ook krachtiger, was ik vergeten...

Een vroegere 500cc 2takt is net zo sterk als een 1000cc 4takt bij MotoGP's heb ik gehoord.

  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:45:06 #25
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_16622701
Komt omdat tweetakt de dubbele hoeveelheid kracht vrij krijgt bij hetzelfde toerental.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')