quote:Vind het prima... wist ik ook eigen wel.. Maar het ging me er om dat het niet Apeldoorn of Dieren was.
Op zondag 8 februari 2004 18:10 schreef CasB het volgende:[..]
Naja eigenlijk Lieren, maar het heet station Beekbergen
quote:Vooral problemen met de deuren en (mede) daardoor structurele vertragen van ong. 2 a 5 minuten.
Op maandag 9 februari 2004 14:23 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat die nieuwe sprinters niet echt storingsvrij zijn en dat Rover hier over geklaagd heeft.
Weet iemand toevallig wat er met die dingen aan de hand is?
toch een beetje jammer natuurlijk dat zon nieuw concept na anderhalve maand al negatief in het nieuws komt
Dienstregeling is m.i. van 09-02 met enkele verruimd, al schijnt dit (nog?) niet in de reisplanner te staan.
quote:Juist niet, rijtijden zijn zelfs op een stuk iets ingekort.
Op maandag 9 februari 2004 20:56 schreef MREn het volgende:[..]
Vooral problemen met de deuren en (mede) daardoor structurele vertragen van ong. 2 a 5 minuten.
Dienstregeling is m.i. van 09-02 met enkele verruimd, al schijnt dit (nog?) niet in de reisplanner te staan.
quote:Bloemendaal ri. Amsterdam een minuur meer
Op maandag 9 februari 2004 21:06 schreef Lucske het volgende:[..]
Juist niet, rijtijden zijn zelfs op een stuk iets ingekort.
Al met al wat kleine verschilletjes, soms minuut meer, soms eentje minder. Niet per definitie ruimer of krapper dus (ik had er te snel overheen gelezen)
Leuke site over Duits materieel
quote:Maar geen tweetjes, ook maar 1 slag gekoppeld, dus (ik was toch in Heerenveen) toch maar even slagje Sneek gemaakt.
Op maandag 9 februari 2004 22:24 schreef QyRoZ het volgende:
Ach, DHtjes hebben we hier in Twente ook. Twee stuks.
En itt Connexxion heeft NoordNed wel passagiers
quote:In de huidige vorm is Almelo - Mariënberg waardeloos. Als ik van Almelo naar Hardenberg of verder wil kan ik beter de bus pakken of over Zwolle reizen.
Op maandag 9 februari 2004 22:32 schreef MREn het volgende:[..]
Maar geen tweetjes, ook maar 1 slag gekoppeld, dus (ik was toch in Heerenveen) toch maar even slagje Sneek gemaakt.
En itt Connexxion heeft NoordNed wel passagiers
quote:Ach, het is wel een grappig lijntje, maar aanbod schept vraag, en met zo'n jaren '80 boemel eens in het uur krijg je niemand uit de dorpen aan die lijn de trein in.
Op maandag 9 februari 2004 22:43 schreef QyRoZ het volgende:[..]
In de huidige vorm is Almelo - Mariënberg waardeloos. Als ik van Almelo naar Hardenberg of verder wil kan ik beter de bus pakken of over Zwolle reizen.
In bijv. Delden en Goor stappen wel aardig wat mensen in, fatsoenlijke trein (nou ja, voordat Syntus kwam) en halfuursdienst in de spitsen, dat trekt aan.
Maar ja, Oldenzaal/Enschede/Hengelo-Zuthpen is wel weer een doorgaande route, Almelo-Mariënberg kent nagenoeg geen doorgaand verkeer. Maar ja, je hebt of een klote aansluiting in Mariënberg, of in Almelo...niets op af te stemmen op die boemel...
quote:van de FP... mja, "sprinter" die juist meer vertraging heeft, wat klopt hier niet
De nieuwe treinstellen van het type Sprinter hebben veel last van storingen. Dit concludeert de reizigersorganisatie Rover. Daar dit gebrek zouden voortdurend te weinig treinen op het traject Amsterdam-Haarlem-Uitgeest beschikbaar zijn. Ook zou de nieuwe trein voor veel meer vertragingen zorgen dan andere treinen.Vanaf 14 december rijden de Sprinters op het traject. De Nederlandse Spoorwegen had voor het nieuwe project miljoenen euro's uitgetrokken. Rover zegt dat veel reizigers door de Sprinter hun aansluiting missen. Volgens de NS valt alles wel mee; zij zeggen dat de kinderziektes er nu vanaf zijn en alles beter zal worden.
Almelo-Marienberg is er toch meer voor de cult dan voor het echt vervoeren van dorpsbewoners tegenwoordig? lijkt me dus zo NIET rendabel voor Connexxion
Ik vind ze er zo wel mooi uitzien, weer eens wat anders als het geel...
vrijheid van meningsuiting bestaat niet meer in dit land....
quote:Een Lint-41 een jaren '80 boemel?
Op maandag 9 februari 2004 22:48 schreef MREn het volgende:[..]
Ach, het is wel een grappig lijntje, maar aanbod schept vraag, en met zo'n jaren '80 boemel eens in het uur krijg je niemand uit de dorpen aan die lijn de trein in.
quote:Rover moet eens wat nuttigers doen dan zich alleens als nutteloze zwetsclub opstellen....
Op maandag 9 februari 2004 14:23 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat die nieuwe sprinters niet echt storingsvrij zijn en dat Rover hier over geklaagd heeft.
Weet iemand toevallig wat er met die dingen aan de hand is?
toch een beetje jammer natuurlijk dat zon nieuw concept na anderhalve maand al negatief in het nieuws komt
quote:Jij zou een keer moeten proberen op een iets normalere manier te reageren op posts.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:10 schreef Lucske het volgende:[..]
Rover moet eens wat nuttigers doen dan zich alleens als nutteloze zwetsclub opstellen....
Rover is een belangenvereniging voor reizigers in het openbaar vervoer. Het belang van Rover kan dus anders zijn dan dat van iemand die blindelings het spoorbedrijf adoreert. Ik ben het ook niet altijd met Rover eens, maar om Rover neer te zetten als "nutteloze zwetsclub" gaat me veel te ver.
quote:Nee. Een DH1tje wel.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:09 schreef Lucske het volgende:[..]
Een Lint-41 een jaren '80 boemel?
quote:die rijdt maar 1 slag per dag
Op dinsdag 10 februari 2004 16:09 schreef Lucske het volgende:[..]
Een Lint-41 een jaren '80 boemel?
quote:Is dat altijd al zo geweest? Ik heb dit lijntje de afgelopen jaren één keer gereden, en toen had ik een Lint. Was wel jammer, want die had ik ook al gehad van Winterswijk naar Zutphen die dag. Heeft trouwens meer weg van een bus op stalen wielen, zo'n Lint, net als een Talent
Op dinsdag 10 februari 2004 21:15 schreef MREn het volgende:[..]
die rijdt maar 1 slag per dag
quote:Oké, das waar, maar die Wadjes zijn ook niet slecht, daar zit een modern interieur in.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:15 schreef MREn het volgende:[..]
die rijdt maar 1 slag per dag
quote:Jij zou eens een keer een oordeel over iemand moeten vellen aan de hand van meer posts. Zeker dat "iemand die blinderlings het spoorbedrijf adoreert" geeft aan dat je mijn posts niet goed leest, geeft er geen blijk van dat je dat doet, dus ik zal me de moeite maar besparen om mijn mening er over uitgebreid te formuleren, dat zul je toch wel niet goed kunnen interpreteren.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:31 schreef Duvel het volgende:[..]
Jij zou een keer moeten proberen op een iets normalere manier te reageren op posts.
Rover is een belangenvereniging voor reizigers in het openbaar vervoer. Het belang van Rover kan dus anders zijn dan dat van iemand die blindelings het spoorbedrijf adoreert. Ik ben het ook niet altijd met Rover eens, maar om Rover neer te zetten als "nutteloze zwetsclub" gaat me veel te ver.
quote:Maar Lucske heeft wel een punt. Ik heb ooit eens een aantal leden van Rover "bezig" gezien met het bijhouden van de vertragingen van treinen.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:31 schreef Duvel het volgende:[..]
Jij zou een keer moeten proberen op een iets normalere manier te reageren op posts.
Dat het spoorwegennet in Nederland een van de drukst bereden netten ter wereld is, en er dus wel eens iets fout kan gaan, vergeten ze maar even voor het gemak. We zijn gewoon veel te veel verwend in Nederland, en Rover gooit er op die verwennerij nog een onredelijk schepje boven.
Maar nu even on topic.
Ik heb mij heel lang afgevraagd, waar de blauwe seinen voor dienden destijds op Utrecht CS. Als een intercity op spoor 12 naar Groningen en Leeuwarden (met destijds nog 14 hondekop-bakken, ik mis ze nog steeds ) voor vertrek gereed stond, brandde er halverwege het perron eerst 1 blauw sein, iets later 2 en weer iets later 3 blauwe seinen.
Had dat te maken met de lengte van de trein (iets van 420 meter), of
had het een ander doel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |