abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 februari 2004 @ 18:38:20 #126
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_17006127
quote:
Op zondag 8 februari 2004 18:10 schreef CasB het volgende:

[..]

Naja eigenlijk Lieren, maar het heet station Beekbergen


Vind het prima... wist ik ook eigen wel.. Maar het ging me er om dat het niet Apeldoorn of Dieren was.
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
  maandag 9 februari 2004 @ 14:23:51 #127
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_17027698
Ik hoorde net op het nieuws dat die nieuwe sprinters niet echt storingsvrij zijn en dat Rover hier over geklaagd heeft.
Weet iemand toevallig wat er met die dingen aan de hand is?
toch een beetje jammer natuurlijk dat zon nieuw concept na anderhalve maand al negatief in het nieuws komt
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 9 februari 2004 @ 20:56:11 #128
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17039049
quote:
Op maandag 9 februari 2004 14:23 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat die nieuwe sprinters niet echt storingsvrij zijn en dat Rover hier over geklaagd heeft.
Weet iemand toevallig wat er met die dingen aan de hand is?
toch een beetje jammer natuurlijk dat zon nieuw concept na anderhalve maand al negatief in het nieuws komt
Vooral problemen met de deuren en (mede) daardoor structurele vertragen van ong. 2 a 5 minuten.

Dienstregeling is m.i. van 09-02 met enkele verruimd, al schijnt dit (nog?) niet in de reisplanner te staan.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_17039430
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:56 schreef MREn het volgende:

[..]

Vooral problemen met de deuren en (mede) daardoor structurele vertragen van ong. 2 a 5 minuten.

Dienstregeling is m.i. van 09-02 met enkele verruimd, al schijnt dit (nog?) niet in de reisplanner te staan.


Juist niet, rijtijden zijn zelfs op een stuk iets ingekort.
  maandag 9 februari 2004 @ 21:49:23 #130
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17041358
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:06 schreef Lucske het volgende:

[..]

Juist niet, rijtijden zijn zelfs op een stuk iets ingekort.


Bloemendaal ri. Amsterdam een minuur meer
Santpoort-Uitgeest vertrekt twee minuten eerder, dus vanaf Haarlem wordt een minuut ingelopen.

Al met al wat kleine verschilletjes, soms minuut meer, soms eentje minder. Niet per definitie ruimer of krapper dus (ik had er te snel overheen gelezen)

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 9 februari 2004 @ 21:56:21 #131
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17041641
http://www.baureihe219.de/

Leuke site over Duits materieel

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 9 februari 2004 @ 22:00:21 #132
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17041818
Dagje diesels, voor veel westerlingen niet het meest bekende materieel.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 9 februari 2004 @ 22:24:29 #133
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_17042868
Ach, DHtjes hebben we hier in Twente ook. Twee stuks.
For great justice!
  maandag 9 februari 2004 @ 22:32:45 #134
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17043252
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:24 schreef QyRoZ het volgende:
Ach, DHtjes hebben we hier in Twente ook. Twee stuks.
Maar geen tweetjes, ook maar 1 slag gekoppeld, dus (ik was toch in Heerenveen) toch maar even slagje Sneek gemaakt.

En itt Connexxion heeft NoordNed wel passagiers

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 9 februari 2004 @ 22:43:26 #135
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_17043679
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:32 schreef MREn het volgende:

[..]

Maar geen tweetjes, ook maar 1 slag gekoppeld, dus (ik was toch in Heerenveen) toch maar even slagje Sneek gemaakt.

En itt Connexxion heeft NoordNed wel passagiers


In de huidige vorm is Almelo - Mariënberg waardeloos. Als ik van Almelo naar Hardenberg of verder wil kan ik beter de bus pakken of over Zwolle reizen.
For great justice!
  maandag 9 februari 2004 @ 22:48:59 #136
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17043862
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:43 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

In de huidige vorm is Almelo - Mariënberg waardeloos. Als ik van Almelo naar Hardenberg of verder wil kan ik beter de bus pakken of over Zwolle reizen.


Ach, het is wel een grappig lijntje, maar aanbod schept vraag, en met zo'n jaren '80 boemel eens in het uur krijg je niemand uit de dorpen aan die lijn de trein in.

In bijv. Delden en Goor stappen wel aardig wat mensen in, fatsoenlijke trein (nou ja, voordat Syntus kwam) en halfuursdienst in de spitsen, dat trekt aan.
Maar ja, Oldenzaal/Enschede/Hengelo-Zuthpen is wel weer een doorgaande route, Almelo-Mariënberg kent nagenoeg geen doorgaand verkeer. Maar ja, je hebt of een klote aansluiting in Mariënberg, of in Almelo...niets op af te stemmen op die boemel...

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_17050212
Dan kun je altijd nog beter in Almelo een 'klote' aansluiting hebben. Almelo heeft toch heel wat meer aansluitingen dan Mariënberg die ook veel frequenter rijden.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 09:51:26 #138
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_17051370
quote:
De nieuwe treinstellen van het type Sprinter hebben veel last van storingen. Dit concludeert de reizigersorganisatie Rover. Daar dit gebrek zouden voortdurend te weinig treinen op het traject Amsterdam-Haarlem-Uitgeest beschikbaar zijn. Ook zou de nieuwe trein voor veel meer vertragingen zorgen dan andere treinen.

Vanaf 14 december rijden de Sprinters op het traject. De Nederlandse Spoorwegen had voor het nieuwe project miljoenen euro's uitgetrokken. Rover zegt dat veel reizigers door de Sprinter hun aansluiting missen. Volgens de NS valt alles wel mee; zij zeggen dat de kinderziektes er nu vanaf zijn en alles beter zal worden.


van de FP... mja, "sprinter" die juist meer vertraging heeft, wat klopt hier niet

Almelo-Marienberg is er toch meer voor de cult dan voor het echt vervoeren van dorpsbewoners tegenwoordig? lijkt me dus zo NIET rendabel voor Connexxion

Seriously!?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 10:03:52 #139
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_17051591

Ik vind ze er zo wel mooi uitzien, weer eens wat anders als het geel...

Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_17060443
wat is tegenwoordig rangeermaterieel? in nederland
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:24:17 #141
19194 Oversight
◢◤
pi_17060492

vrijheid van meningsuiting bestaat niet meer in dit land....

◢◤
pi_17061959
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:48 schreef MREn het volgende:

[..]

Ach, het is wel een grappig lijntje, maar aanbod schept vraag, en met zo'n jaren '80 boemel eens in het uur krijg je niemand uit de dorpen aan die lijn de trein in.


Een Lint-41 een jaren '80 boemel?
pi_17061994
quote:
Op maandag 9 februari 2004 14:23 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat die nieuwe sprinters niet echt storingsvrij zijn en dat Rover hier over geklaagd heeft.
Weet iemand toevallig wat er met die dingen aan de hand is?
toch een beetje jammer natuurlijk dat zon nieuw concept na anderhalve maand al negatief in het nieuws komt
Rover moet eens wat nuttigers doen dan zich alleens als nutteloze zwetsclub opstellen....
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:31:48 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_17062700
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:10 schreef Lucske het volgende:

[..]

Rover moet eens wat nuttigers doen dan zich alleens als nutteloze zwetsclub opstellen....


Jij zou een keer moeten proberen op een iets normalere manier te reageren op posts.

Rover is een belangenvereniging voor reizigers in het openbaar vervoer. Het belang van Rover kan dus anders zijn dan dat van iemand die blindelings het spoorbedrijf adoreert. Ik ben het ook niet altijd met Rover eens, maar om Rover neer te zetten als "nutteloze zwetsclub" gaat me veel te ver.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 februari 2004 @ 19:12:52 #145
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_17067421
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:09 schreef Lucske het volgende:

[..]

Een Lint-41 een jaren '80 boemel?


Nee. Een DH1tje wel.
For great justice!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:15:35 #146
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17071199
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:09 schreef Lucske het volgende:

[..]

Een Lint-41 een jaren '80 boemel?


die rijdt maar 1 slag per dag
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 10 februari 2004 @ 21:21:11 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_17071359
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:15 schreef MREn het volgende:

[..]

die rijdt maar 1 slag per dag


Is dat altijd al zo geweest? Ik heb dit lijntje de afgelopen jaren één keer gereden, en toen had ik een Lint. Was wel jammer, want die had ik ook al gehad van Winterswijk naar Zutphen die dag. Heeft trouwens meer weg van een bus op stalen wielen, zo'n Lint, net als een Talent
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_17071773
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 21:15 schreef MREn het volgende:

[..]

die rijdt maar 1 slag per dag


Oké, das waar, maar die Wadjes zijn ook niet slecht, daar zit een modern interieur in.
pi_17071861
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij zou een keer moeten proberen op een iets normalere manier te reageren op posts.

Rover is een belangenvereniging voor reizigers in het openbaar vervoer. Het belang van Rover kan dus anders zijn dan dat van iemand die blindelings het spoorbedrijf adoreert. Ik ben het ook niet altijd met Rover eens, maar om Rover neer te zetten als "nutteloze zwetsclub" gaat me veel te ver.


Jij zou eens een keer een oordeel over iemand moeten vellen aan de hand van meer posts. Zeker dat "iemand die blinderlings het spoorbedrijf adoreert" geeft aan dat je mijn posts niet goed leest, geeft er geen blijk van dat je dat doet, dus ik zal me de moeite maar besparen om mijn mening er over uitgebreid te formuleren, dat zul je toch wel niet goed kunnen interpreteren.
pi_17072252
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij zou een keer moeten proberen op een iets normalere manier te reageren op posts.


Maar Lucske heeft wel een punt. Ik heb ooit eens een aantal leden van Rover "bezig" gezien met het bijhouden van de vertragingen van treinen.
Waarbij zij opmerkten dat een binnenkomende trein maar liefst 2, jawel, 2 hele minuten (!!!) te laat was, en dat triomfantelijk noteerden in hun aantekeningenboekje. Kunnen ze weer gaan mekkeren hoe slecht de spoorwegen functioneren in dit land.

Dat het spoorwegennet in Nederland een van de drukst bereden netten ter wereld is, en er dus wel eens iets fout kan gaan, vergeten ze maar even voor het gemak. We zijn gewoon veel te veel verwend in Nederland, en Rover gooit er op die verwennerij nog een onredelijk schepje boven.

Maar nu even on topic.
Ik heb mij heel lang afgevraagd, waar de blauwe seinen voor dienden destijds op Utrecht CS. Als een intercity op spoor 12 naar Groningen en Leeuwarden (met destijds nog 14 hondekop-bakken, ik mis ze nog steeds ) voor vertrek gereed stond, brandde er halverwege het perron eerst 1 blauw sein, iets later 2 en weer iets later 3 blauwe seinen.
Had dat te maken met de lengte van de trein (iets van 420 meter), of
had het een ander doel?

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')