abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 januari 2004 @ 20:31:37 #51
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_16607421
Ik heb 1 ongeschreven regel, ga duidelijk staan, en zoek een zodanige plek op dat de machinist niet de indruk heeft dat je voor de trein wilt gaan springen, daarom staat mijn toestel ook altijd op een statief.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_16619842
Daarom hou ik het liefst ook enige afstand tot de spoorbaan of sta ik ergens achter. Nog een fototip. Misschien nu nog niet zo bijzonder maar binnen enkele jaren wel: Probeer nu nog zoveel mogelijk Railion 1600'en vast te leggen, want Railion wil mede door de komst van de BR 189 van de 1600'en af. Er is al interesse getoond door een Italiaanse vervoerder om een aantal 1600'en van Railion over te nemen.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 11:25:45 #53
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_16620718
Dat moet in Venlo geen al te groot probleem zijn, daar barst het van het railion materieel
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_16631878
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:25 schreef Klonk het volgende:
Dat moet in Venlo geen al te groot probleem zijn, daar barst het van het railion materieel
Maar extreem veel 1600'en zie je daar nu ook weer niet.
  woensdag 28 januari 2004 @ 01:49:11 #55
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16646637
Daar voor en voor nog meer Railion spul, zou je een rondleiding bij NedTrain in Tilburg moeten versieren
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16648144
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 10:50 schreef Taurus1978 het volgende:
Er is al interesse getoond door een Italiaanse vervoerder om een aantal 1600'en van Railion over te nemen.
Hebben ze daar 1500 V ?
For great justice!
  woensdag 28 januari 2004 @ 08:24:13 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_16648177
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 08:16 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Hebben ze daar 1500 V ?


Volgens mij 3000, net als in België. Zouden ze de 1600'en willen ombouwen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_16648363
Onderweg in Roemenië kwam ik een vervallen smalspoorlijntje tegen, met op een gegeven moment wat verroerst materiaal. Dit smalspoorlijntje loopt naar Turda.

Ivo

pi_16649830
Voordat de 1600'en naar Italië gaan zullen ze eerst in Tilburg moeten worden omgebouwd. Het ombouwen van 1500V naar 3000V schijnt betrekkelijk eenvoudig te kunnen.
  woensdag 28 januari 2004 @ 13:22:22 #60
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16654270
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 10:17 schreef Taurus1978 het volgende:
Voordat de 1600'en naar Italië gaan zullen ze eerst in Tilburg moeten worden omgebouwd. Het ombouwen van 1500V naar 3000V schijnt betrekkelijk eenvoudig te kunnen.
Ombouw is al gebegonnen in Rotterdam.

Is idd redelijk eenvoudig te doen met downchopper.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16658072
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 13:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Ombouw is al gebegonnen in Rotterdam.

Is idd redelijk eenvoudig te doen met downchopper.


Er is helemaal geen ombouw in Rotterdam begonnen. Tb heeft de 1618 binnengenomen en die gaat vermoedelijk als 'proto' dienen.
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:33:11 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16658528
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:19 schreef Lucske het volgende:

[..]

Er is helemaal geen ombouw in Rotterdam begonnen. Tb heeft de 1618 binnengenomen en die gaat vermoedelijk als 'proto' dienen.


...waarna deze voor testen en check-ups naar een of ander FS service-station gaat in Rotterdam. Al werken daar maar een paar van die kantoormannetjes en een paar Nederlandse monteurs in dienst. Ze worden waarschijnlijk vanaf daar verscheept naar Italie, mocht alles doorgaan.

(wel een vage via-via-mondelingbron, dus het waarheidsgehalte??..)

[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 28-01-2004 18:15]

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16666530
Morgen ga ik het volgende ritje maken:
Schinnen - Sittard - Haarlem - Zandvoort Aan Zee - Haarlem - Alkmaar.
Dan iemand oppikken, waarna we samen verder gaan naar: Den Helder - Harlingen (interliner), Harlingen Haven, Leeuwarden, Zwolle en Kampen.
Dan de interliner naar Lelystad, trein naar Amsterdam centraal, en ten slotte naar Hoorn. .

Ik hoop nog wat mooie foto's te kunnen maken met die sneeuw...

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 28 januari 2004 @ 20:21:30 #64
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16666931
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:08 schreef sweek het volgende:
Morgen ga ik het volgende ritje maken:
Schinnen - Sittard - Haarlem - Zandvoort Aan Zee - Haarlem - Alkmaar.
Dan iemand oppikken, waarna we samen verder gaan naar: Den Helder - Harlingen (interliner), Harlingen Haven, Leeuwarden, Zwolle en Kampen.
Dan de interliner naar Lelystad, trein naar Amsterdam centraal, en ten slotte naar Hoorn. .

Ik hoop nog wat mooie foto's te kunnen maken met die sneeuw...


Kampen kan je erg mooie foto's maken. Vooral vanaf de weg naar IJsselmuiden (bekende 'gouden' brug, centrum van Kampen zijn erg mooi). En geen slagje Emmen in de planning voor de geweldige met uitsterven bedreigde Railhopper?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16668076
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:21 schreef MREn het volgende:

[..]

Kampen kan je erg mooie foto's maken. Vooral vanaf de weg naar IJsselmuiden (bekende 'gouden' brug, centrum van Kampen zijn erg mooi). En geen slagje Emmen in de planning voor de geweldige met uitsterven bedreigde Railhopper?


Bedankt voor de tip! Zal proberen daar wat foto's van te maken. .
Slagje Emmen komt binnenkort wel eens, ik ga sowieso die hele hoek doen nog... dit is wel even genoeg voor een dagje. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16668810
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:54 schreef sweek het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Zal proberen daar wat foto's van te maken. .
Slagje Emmen komt binnenkort wel eens, ik ga sowieso die hele hoek doen nog... dit is wel even genoeg voor een dagje. .


Kan je mooi meteen richting Enschede. En dan via Almelo - Marienberg richting Emmen.
For great justice!
  woensdag 28 januari 2004 @ 21:30:28 #67
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16669447
Hier nog een paar foto'tjes van dinsdagochtend waar een Wadkwalmer op zicht over een niet-veilige wissel reed.

(c) foto's www.112groningen.nl

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 28 januari 2004 @ 21:31:51 #68
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16669497
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:13 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Kan je mooi meteen richting Enschede. En dan via Almelo - Marienberg richting Emmen.


Aansluiting in Mrb is echt ruk, het is al 15min ofzo wachten op de stoptrein, en die wordt met 2*plan V gereden meestal. Als je dan in Hardenberg uitstapt is het 5 min wachten op de tegentrein naar Zl, dat is meestal wel SM90
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16669684
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Aansluiting in Mrb is echt ruk, het is al 15min ofzo wachten op de stoptrein, en die wordt met 2*plan V gereden meestal. Als je dan in Hardenberg uitstapt is het 5 min wachten op de tegentrein naar Zl, dat is meestal wel SM90


Ja, het is kut, maar het gaat om het idee dat je dat lijntje ook minimaal 1x gedaan moet hebben, kan je meteen mooi door naar Emmen, eventueel daar met bus naar Groningen/Hoogeveen/Assen als je nog verder wil. Ofzo.
For great justice!
  woensdag 28 januari 2004 @ 21:40:25 #70
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16669848
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:36 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ja, het is kut, maar het gaat om het idee dat je dat lijntje ook minimaal 1x gedaan moet hebben, kan je meteen mooi door naar Emmen, eventueel daar met bus naar Groningen/Hoogeveen/Assen als je nog verder wil. Ofzo.


Ik zou persoonlijk via Amersfoort naar Zwolle gaan, daar kun je onderweg mooie buitenfoto's maken, als er dan in Zwolle geen Railhopper vertrekt naar Emmen heb je als optie het kortste lijntje van Nederland: Zwolle-Kampen.

Fototip: op de brug aan de noordzijde van het station kun je het emplacement goed zien. Verder kun je bij binnenrijden van Zwolle uit ri. Amersfoort rechts nog leuk knippen op het opstelterrein aldaar.

(Verraad ik nu hieruit dat ik vrijwel elke lijn in Zuidoost, Midden, Noord en Oost van Nederland ken? Ik heb al wel bijna alle lijntjes in het land gehad)

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16671178
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:33 schreef MREn het volgende:

[..]

...waarna deze voor testen en check-ups naar een of ander FS service-station gaat in Rotterdam. Al werken daar maar een paar van die kantoormannetjes en een paar Nederlandse monteurs in dienst. Ze worden waarschijnlijk vanaf daar verscheept naar Italie, mocht alles doorgaan.

(wel een vage via-via-mondelingbron, dus het waarheidsgehalte??..)


Kijk, controle in Rotterdam is heel wat anders dan ombouw in Rotterdam. Overigens vermoed ik dat de Nedtrain-werkplaats Feijenoord bedoeld wordt.
pi_16818933
Ik heb het rondje helemaal gemaakt, en de volgende dag nog even de rest van Noord-Holland gedaan, inclusief de nieuwe Hemboog... erg leuk!
Ook heb ik voor het eerst in een nieuwe Sprinter gezeten, ik vind de treinen qua interieur erg mooi... frisse kleuren, duidelijke displays... ben er heel blij mee.
De buitenkant vind ik redelijk, maar van mij had het in de NS huiskleuren mogen blijven.
Een paar foto'tjes. .


Dat is lekker zitten zeg! Met zoveel beenruimte. .


Wadloper interieur...


Wat een mooi station! .


Nu al weer graffiti er op... .

We waren trouwens te laat in Kampen om nog mooie foto's te maken...

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 02-02-2004 22:55]

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16828316
ik heb gelezen dat wadlopers nu veenexxpress heten..
pi_16832404
Alleen de wadlopers die op Almelo - Mariënberg rijden, DH-1 3101 en 3102, heten nu Veenexxpres. De andere DH stellen heten nog gewoon Wadloper.
pi_16836497
de xx van Connexxion
Seriously!?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')