quote:Maar extreem veel 1600'en zie je daar nu ook weer niet.
Op dinsdag 27 januari 2004 11:25 schreef Klonk het volgende:
Dat moet in Venlo geen al te groot probleem zijn, daar barst het van het railion materieel
quote:Hebben ze daar 1500 V ?
Op dinsdag 27 januari 2004 10:50 schreef Taurus1978 het volgende:
Er is al interesse getoond door een Italiaanse vervoerder om een aantal 1600'en van Railion over te nemen.
quote:Volgens mij 3000, net als in België. Zouden ze de 1600'en willen ombouwen?
Op woensdag 28 januari 2004 08:16 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Hebben ze daar 1500 V ?
Ivo
quote:Ombouw is al gebegonnen in Rotterdam.
Op woensdag 28 januari 2004 10:17 schreef Taurus1978 het volgende:
Voordat de 1600'en naar Italië gaan zullen ze eerst in Tilburg moeten worden omgebouwd. Het ombouwen van 1500V naar 3000V schijnt betrekkelijk eenvoudig te kunnen.
Is idd redelijk eenvoudig te doen met downchopper.
quote:Er is helemaal geen ombouw in Rotterdam begonnen. Tb heeft de 1618 binnengenomen en die gaat vermoedelijk als 'proto' dienen.
Op woensdag 28 januari 2004 13:22 schreef MREn het volgende:[..]
Ombouw is al gebegonnen in Rotterdam.
Is idd redelijk eenvoudig te doen met downchopper.
quote:...waarna deze voor testen en check-ups naar een of ander FS service-station gaat in Rotterdam. Al werken daar maar een paar van die kantoormannetjes en een paar Nederlandse monteurs in dienst. Ze worden waarschijnlijk vanaf daar verscheept naar Italie, mocht alles doorgaan.
Op woensdag 28 januari 2004 15:19 schreef Lucske het volgende:[..]
Er is helemaal geen ombouw in Rotterdam begonnen. Tb heeft de 1618 binnengenomen en die gaat vermoedelijk als 'proto' dienen.
(wel een vage via-via-mondelingbron, dus het waarheidsgehalte??..)
[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 28-01-2004 18:15]
Ik hoop nog wat mooie foto's te kunnen maken met die sneeuw...
quote:Kampen kan je erg mooie foto's maken. Vooral vanaf de weg naar IJsselmuiden (bekende 'gouden' brug, centrum van Kampen zijn erg mooi). En geen slagje Emmen in de planning voor de geweldige met uitsterven bedreigde Railhopper?
Op woensdag 28 januari 2004 20:08 schreef sweek het volgende:
Morgen ga ik het volgende ritje maken:
Schinnen - Sittard - Haarlem - Zandvoort Aan Zee - Haarlem - Alkmaar.
Dan iemand oppikken, waarna we samen verder gaan naar: Den Helder - Harlingen (interliner), Harlingen Haven, Leeuwarden, Zwolle en Kampen.
Dan de interliner naar Lelystad, trein naar Amsterdam centraal, en ten slotte naar Hoorn. .Ik hoop nog wat mooie foto's te kunnen maken met die sneeuw...
quote:Bedankt voor de tip! Zal proberen daar wat foto's van te maken. .
Op woensdag 28 januari 2004 20:21 schreef MREn het volgende:[..]
Kampen kan je erg mooie foto's maken. Vooral vanaf de weg naar IJsselmuiden (bekende 'gouden' brug, centrum van Kampen zijn erg mooi). En geen slagje Emmen in de planning voor de geweldige met uitsterven bedreigde Railhopper?
quote:Kan je mooi meteen richting Enschede. En dan via Almelo - Marienberg richting Emmen.
Op woensdag 28 januari 2004 20:54 schreef sweek het volgende:[..]
Bedankt voor de tip! Zal proberen daar wat foto's van te maken. .
Slagje Emmen komt binnenkort wel eens, ik ga sowieso die hele hoek doen nog... dit is wel even genoeg voor een dagje. .
(c) foto's www.112groningen.nl
quote:Aansluiting in Mrb is echt ruk, het is al 15min ofzo wachten op de stoptrein, en die wordt met 2*plan V gereden meestal. Als je dan in Hardenberg uitstapt is het 5 min wachten op de tegentrein naar Zl, dat is meestal wel SM90
Op woensdag 28 januari 2004 21:13 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Kan je mooi meteen richting Enschede. En dan via Almelo - Marienberg richting Emmen.
quote:Ja, het is kut, maar het gaat om het idee dat je dat lijntje ook minimaal 1x gedaan moet hebben, kan je meteen mooi door naar Emmen, eventueel daar met bus naar Groningen/Hoogeveen/Assen als je nog verder wil. Ofzo.
Op woensdag 28 januari 2004 21:31 schreef MREn het volgende:[..]
Aansluiting in Mrb is echt ruk, het is al 15min ofzo wachten op de stoptrein, en die wordt met 2*plan V gereden meestal. Als je dan in Hardenberg uitstapt is het 5 min wachten op de tegentrein naar Zl, dat is meestal wel SM90
quote:Ik zou persoonlijk via Amersfoort naar Zwolle gaan, daar kun je onderweg mooie buitenfoto's maken, als er dan in Zwolle geen Railhopper vertrekt naar Emmen heb je als optie het kortste lijntje van Nederland: Zwolle-Kampen.
Op woensdag 28 januari 2004 21:36 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ja, het is kut, maar het gaat om het idee dat je dat lijntje ook minimaal 1x gedaan moet hebben, kan je meteen mooi door naar Emmen, eventueel daar met bus naar Groningen/Hoogeveen/Assen als je nog verder wil. Ofzo.
Fototip: op de brug aan de noordzijde van het station kun je het emplacement goed zien. Verder kun je bij binnenrijden van Zwolle uit ri. Amersfoort rechts nog leuk knippen op het opstelterrein aldaar.
(Verraad ik nu hieruit dat ik vrijwel elke lijn in Zuidoost, Midden, Noord en Oost van Nederland ken? Ik heb al wel bijna alle lijntjes in het land gehad)
quote:Kijk, controle in Rotterdam is heel wat anders dan ombouw in Rotterdam. Overigens vermoed ik dat de Nedtrain-werkplaats Feijenoord bedoeld wordt.
Op woensdag 28 januari 2004 15:33 schreef MREn het volgende:[..]
...waarna deze voor testen en check-ups naar een of ander FS service-station gaat in Rotterdam. Al werken daar maar een paar van die kantoormannetjes en een paar Nederlandse monteurs in dienst. Ze worden waarschijnlijk vanaf daar verscheept naar Italie, mocht alles doorgaan.
(wel een vage via-via-mondelingbron, dus het waarheidsgehalte??..)
Dat is lekker zitten zeg! Met zoveel beenruimte. .
Wadloper interieur...
Wat een mooi station! .
Nu al weer graffiti er op... .
We waren trouwens te laat in Kampen om nog mooie foto's te maken...
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 02-02-2004 22:55]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |