quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 20:28 schreef Duvel het volgende:[..]
Dat is helaas geen NS trein meer Er zijn nog twee museumtreinstellen over, eentje van het Nederlands Spoorwegmuseum en een van de Stichting Mat '54 Hondekop Vier. De laatste is een vierwagenstel en teruggebracht in grasgroene beschildering, de eerste is een tweewagenstel en momenteel geel-grijs.
Deze foto's zijn trouwens niet van mij, copyight dus van de persoon die onder de nick 'PizzaMan' door het leven gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 24-01-2004 20:39]
quote:Das een andere hondekop, maar wel jammer dat ze alleen nog blauwe hebben .
Op zaterdag 24 januari 2004 20:32 schreef MREn het volgende:[..]
De 1200 blijft een gigantisch prachtige loc.
quote:OF kortingskaart OF vervoersbewijs, niet tegelijkertijd (wel samenreis korting natuurlijk). Niemand weet het, dus dikke boeie.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:21 schreef Jerommeke.nl het volgende:
oh, maareuhm, je OV is toch altijd ook een soort kortingskaart, dus dat is mooi meegenomen? ik heb zat vaak conducteurs gezien die het lijken te weten als we hetzelfde bedoelen.
quote:Is idd gewoon het verschil tussen een 1e klas kaartje met korting en 2e klas kaartje met korting.
eens ff checken hoeveel die dingen kosten.... dat is gewoon netto het verschil tussen 1 en 2? want anders is t nog best veel voor een student, die niet tussen die rokende spits wil zitten.
Om er maar eens een chronisch druk stuk uit te pakken: Utrecht-Eindhoven.
www.ns.nl:
Van Utrecht Centraal naar Eindhoven (80 km)
1e klas enkel met korting: 10,40
2e klas enkel met korting: 6,50 -/-
--------------------------------------
overgang 2-1 enkel met korting: 3,90
AM62 doet Maastricht - Luik, ook de stoptrein richting Antwerpen?
Thalys voor Amsterdam - Parijs -
Talent - Enschede en Heerlen - grens
Venlo - Push/pulltrein
Groningen - Grens weet ik even niet meer...
En dan nog een Belgische loc 11.8 zeker...?
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 25-01-2004 15:21]
quote:Daar heb je twee soorten: de 643 op Enschede - Munster en in Heerlen rijdt de serie 644. Enschede heeft ook nog de serie 624:
Op zondag 25 januari 2004 15:00 schreef sweek het volgende:
Wat heb ik allemaal nodig voor het niet-Nederlandse materieel dat in Nederland rijdt te hebben?
Talent - Enschede en Heerlen - grens
quote:Waar zit je dan ergens op school? Want stoom met containers heeft in Nederland al jaren niet meer gereden. Misschien een Duitse (Russische) diesel van RN aangezien voor een stoomloc? Die dingen kunnen flínk roken.
Op zaterdag 24 januari 2004 22:24 schreef sexylexy het volgende:
Ik zit op school en die loopt langs een station, ik zie weleens mooie treinen voorbij komen, zoals een keer een stoomloc met een sliert containers erachteraan, en ICE3's die normaal nooit voorbij komen.. omgeleid denk ik, wel mooi om te zien
http://www.museumbuurtspoorweg.nl
Prachtig materiaal hebben ze daar, als klein mannetje heb ik daar veeeel tijd doorgebracht als ik bij mijn grootouders op bezoek was.
quote:Ik woon er redelijk in de buurt, ga er wel eens kijken. Deze zomer nog een retourtje gedaan, erg leuk.
Op zondag 25 januari 2004 22:53 schreef blieblie het volgende:
Iemand trouwens bekend met de MBS in Haaksbergen??
*Jeugdsentiment*http://www.museumbuurtspoorweg.nl
Prachtig materiaal hebben ze daar, als klein mannetje heb ik daar veeeel tijd doorgebracht als ik bij mijn grootouders op bezoek was.
quote:Daar ga ik me vandaag of morgen eens mee bezig houden, ligt er even aan of mijn rug het een goed idee vind om iets te gaan doen (aauuwww)
Venlo - Push/pulltrein
* Taurus heeft de 624 zowel in het verkeersrood als in het mintgroen in Enschede
Ik zie geen verschil..
quote:Uiterlijk is er volgens mij geen (of weinig) verschil. De 1800 (voorheen 1600) is de eerste serie en bedoeld voor intercity's (met ICR) en goederentreinen. De 1700 reeks was origineel bedoeld om DD-AR te trekken en hadden automatische koppelingen. Aangezien veel DD-AR treinen nu een vaste loc hebben, zijn er een aantal 1700'en vrijgekomen voor intercity diensten.
Op maandag 26 januari 2004 11:09 schreef Larry101 het volgende:
Misschien even een stomme vraag tussen door... Maar wat is eigenlijk het verschil tussen een 1700 en een 1800 loc?Ik zie geen verschil..
Of er verder nog technische verschillen zijn weet ik niet.
De 111-123-6 op weg naar Venlo
Dezelfde 111-123-6 vertrekt weer van Venlo
Op het rangeer terrein van Venlo trof ik een roedel Duitse loks aan van DB Cargo
Het zelfde groepje maar dan van de andere kant
Venlo is op dit moment het best bewaakte rangeerterrein gezien de lange trein met militair spul wat er stond, tanks, hummers, pantserwagens enz.
Mocht iemand de foto's groter willen hebben (1024 x 768) laat het dan maar even weten dan mail ik ze je toe
quote:THNX!
Op maandag 26 januari 2004 11:46 schreef Sander_Prinsen het volgende:[..]
Uiterlijk is er volgens mij geen (of weinig) verschil. De 1800 (voorheen 1600) is de eerste serie en bedoeld voor intercity's (met ICR) en goederentreinen. De 1700 reeks was origineel bedoeld om DD-AR te trekken en hadden automatische koppelingen. Aangezien veel DD-AR treinen nu een vaste loc hebben, zijn er een aantal 1700'en vrijgekomen voor intercity diensten.
Of er verder nog technische verschillen zijn weet ik niet.
Jammer genoeg is er bij ons in Almelo weinig variatie, vaak een aantal 6400' en en af en toe een 1600. Verder rijdt bij ons 1x in de week een trein van ACTS.
quote:Er zijn in elk geval nog vier verschillen die ik zo even weet:
Op maandag 26 januari 2004 11:46 schreef Sander_Prinsen het volgende:[..]
Of er verder nog technische verschillen zijn (tussen 1700 en 1800, red.) weet ik niet.
quote:Ik vond vooral die lange militaire trein wel boeiend, jammer dat het buiten wat donker weer was en dat ze tegen een donkere achtergrond stonden, al dat spul zie je toch niet elke dag.
Op maandag 26 januari 2004 14:23 schreef Taurus1978 het volgende:
Venlo is een leuke plaats om locs te spottenJammer genoeg is er bij ons in Almelo weinig variatie, vaak een aantal 6400' en en af en toe een 1600. Verder rijdt bij ons 1x in de week een trein van ACTS.
quote:Zeer zeker, het remsysteem is anders.
Op maandag 26 januari 2004 11:46 schreef Sander_Prinsen het volgende:[..]
Uiterlijk is er volgens mij geen (of weinig) verschil. De 1800 (voorheen 1600) is de eerste serie en bedoeld voor intercity's (met ICR) en goederentreinen. De 1700 reeks was origineel bedoeld om DD-AR te trekken en hadden automatische koppelingen. Aangezien veel DD-AR treinen nu een vaste loc hebben, zijn er een aantal 1700'en vrijgekomen voor intercity diensten.
Of er verder nog technische verschillen zijn weet ik niet.
quote:Goede site dat!
Op maandag 26 januari 2004 16:23 schreef Taurus1978 het volgende:
Voor dienstregelingen van goederentreinen is www.rolandrail.net een absolute aanrader, met o.a. ook dienstregelingen van internationale goederentreinen via Venlo door diverse maatschappijen.
Ik was weer even een uurtje zoet...
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:14 schreef MREn het volgende:
Ik ben morgen weer thuis, en daar heb nog nog foto's van Talent en 643 in Enschede, dus deze post is meer voor mezelf om het niet te vergeten
quote:Fijne links, ik ga me daar zeker eens mee bezig houden, heb nu al wat tijden opgeschreven om eens wat goederenverkeer op de plaat te zetten
Op maandag 26 januari 2004 16:23 schreef Taurus1978 het volgende:
Voor dienstregelingen van goederentreinen is www.rolandrail.net een absolute aanrader, met o.a. ook dienstregelingen van internationale goederentreinen via Venlo door diverse maatschappijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |