abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 januari 2004 @ 20:32:05 #26
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16552725
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 20:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is helaas geen NS trein meer Er zijn nog twee museumtreinstellen over, eentje van het Nederlands Spoorwegmuseum en een van de Stichting Mat '54 Hondekop Vier. De laatste is een vierwagenstel en teruggebracht in grasgroene beschildering, de eerste is een tweewagenstel en momenteel geel-grijs.


Deze foto's zijn trouwens niet van mij, copyight dus van de persoon die onder de nick 'PizzaMan' door het leven gaat.

[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 24-01-2004 20:39]

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16552826
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 20:32 schreef MREn het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]


Das een andere hondekop, maar wel jammer dat ze alleen nog blauwe hebben .

De 1200 blijft een gigantisch prachtige loc.

  zaterdag 24 januari 2004 @ 20:37:14 #28
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16552864
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 20:21 schreef Jerommeke.nl het volgende:
oh, maareuhm, je OV is toch altijd ook een soort kortingskaart, dus dat is mooi meegenomen? ik heb zat vaak conducteurs gezien die het lijken te weten als we hetzelfde bedoelen.
OF kortingskaart OF vervoersbewijs, niet tegelijkertijd (wel samenreis korting natuurlijk). Niemand weet het, dus dikke boeie.
quote:
eens ff checken hoeveel die dingen kosten.... dat is gewoon netto het verschil tussen 1 en 2? want anders is t nog best veel voor een student, die niet tussen die rokende spits wil zitten.
Is idd gewoon het verschil tussen een 1e klas kaartje met korting en 2e klas kaartje met korting.

Om er maar eens een chronisch druk stuk uit te pakken: Utrecht-Eindhoven.
www.ns.nl:

Van Utrecht Centraal naar Eindhoven (80 km)
1e klas enkel met korting: 10,40
2e klas enkel met korting: 6,50 -/-
--------------------------------------
overgang 2-1 enkel met korting: 3,90

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16555419
Ik zit op school en die loopt langs een station, ik zie weleens mooie treinen voorbij komen, zoals een keer een stoomloc met een sliert containers erachteraan, en ICE3's die normaal nooit voorbij komen.. omgeleid denk ik, wel mooi om te zien
pi_16567823
Wat heb ik allemaal nodig voor het niet-Nederlandse materieel dat in Nederland rijdt te hebben?

AM62 doet Maastricht - Luik, ook de stoptrein richting Antwerpen?
Thalys voor Amsterdam - Parijs -
Talent - Enschede en Heerlen - grens
Venlo - Push/pulltrein
Groningen - Grens weet ik even niet meer...
En dan nog een Belgische loc 11.8 zeker...?

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 25-01-2004 15:21]

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 25 januari 2004 @ 15:03:46 #31
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_16567930
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:00 schreef sweek het volgende:
Wat heb ik allemaal nodig voor het niet-Nederlandse materieel dat in Nederland rijdt te hebben?
Talent - Enschede en Heerlen - grens
Daar heb je twee soorten: de 643 op Enschede - Munster en in Heerlen rijdt de serie 644. Enschede heeft ook nog de serie 624:

For great justice!
pi_16580359
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 22:24 schreef sexylexy het volgende:
Ik zit op school en die loopt langs een station, ik zie weleens mooie treinen voorbij komen, zoals een keer een stoomloc met een sliert containers erachteraan, en ICE3's die normaal nooit voorbij komen.. omgeleid denk ik, wel mooi om te zien
Waar zit je dan ergens op school? Want stoom met containers heeft in Nederland al jaren niet meer gereden. Misschien een Duitse (Russische) diesel van RN aangezien voor een stoomloc? Die dingen kunnen flínk roken.
pi_16580953
Iemand trouwens bekend met de MBS in Haaksbergen??
*Jeugdsentiment*

http://www.museumbuurtspoorweg.nl

Prachtig materiaal hebben ze daar, als klein mannetje heb ik daar veeeel tijd doorgebracht als ik bij mijn grootouders op bezoek was.

  zondag 25 januari 2004 @ 23:34:46 #34
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_16582241
quote:
Op zondag 25 januari 2004 22:53 schreef blieblie het volgende:
Iemand trouwens bekend met de MBS in Haaksbergen??
*Jeugdsentiment*

http://www.museumbuurtspoorweg.nl

Prachtig materiaal hebben ze daar, als klein mannetje heb ik daar veeeel tijd doorgebracht als ik bij mijn grootouders op bezoek was.


Ik woon er redelijk in de buurt, ga er wel eens kijken. Deze zomer nog een retourtje gedaan, erg leuk.
For great justice!
  maandag 26 januari 2004 @ 00:14:14 #35
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16583417
Ik ben morgen weer thuis, en daar heb nog nog foto's van Talent en 643 in Enschede, dus deze post is meer voor mezelf om het niet te vergeten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 26 januari 2004 @ 10:11:54 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_16588881
quote:
Venlo - Push/pulltrein
Daar ga ik me vandaag of morgen eens mee bezig houden, ligt er even aan of mijn rug het een goed idee vind om iets te gaan doen (aauuwww)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_16589013
Als je nog 624'ers in Enschede wil fotograferen moet je toch niet meer te lang wachten. Ze worden steeds meer verdrongen door Talenten (Baureihe 643) en aan het eind van het jaar wordt de lijn Enschede - Dortmund overgenomen door de Prignitzer Eisenbahn die daar ook met Talenten gaat rijden. Naar Muenster blijft gewoon DB Regionalbahn Westfalen rijden met Talenten Baureihe 643.

* Taurus heeft de 624 zowel in het verkeersrood als in het mintgroen in Enschede

  maandag 26 januari 2004 @ 11:09:08 #38
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_16589988
Misschien even een stomme vraag tussen door... Maar wat is eigenlijk het verschil tussen een 1700 en een 1800 loc?

Ik zie geen verschil..

Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_16591052
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:09 schreef Larry101 het volgende:
Misschien even een stomme vraag tussen door... Maar wat is eigenlijk het verschil tussen een 1700 en een 1800 loc?

Ik zie geen verschil..


Uiterlijk is er volgens mij geen (of weinig) verschil. De 1800 (voorheen 1600) is de eerste serie en bedoeld voor intercity's (met ICR) en goederentreinen. De 1700 reeks was origineel bedoeld om DD-AR te trekken en hadden automatische koppelingen. Aangezien veel DD-AR treinen nu een vaste loc hebben, zijn er een aantal 1700'en vrijgekomen voor intercity diensten.

Of er verder nog technische verschillen zijn weet ik niet.

Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
Sander.Rallye.NL - Mijn Peugeot 106 1.6 Rallye
  maandag 26 januari 2004 @ 12:50:35 #40
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_16592987
Zo, ik ben eens ff de frisse lucht in geweest en hierbij hopelijk wat foto's waar Sweek wat aan heeft.


De 111-123-6 op weg naar Venlo


Dezelfde 111-123-6 vertrekt weer van Venlo


Op het rangeer terrein van Venlo trof ik een roedel Duitse loks aan van DB Cargo


Het zelfde groepje maar dan van de andere kant


Venlo is op dit moment het best bewaakte rangeerterrein gezien de lange trein met militair spul wat er stond, tanks, hummers, pantserwagens enz.

Mocht iemand de foto's groter willen hebben (1024 x 768) laat het dan maar even weten dan mail ik ze je toe

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 26 januari 2004 @ 13:02:16 #41
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_16593330
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:46 schreef Sander_Prinsen het volgende:

[..]

Uiterlijk is er volgens mij geen (of weinig) verschil. De 1800 (voorheen 1600) is de eerste serie en bedoeld voor intercity's (met ICR) en goederentreinen. De 1700 reeks was origineel bedoeld om DD-AR te trekken en hadden automatische koppelingen. Aangezien veel DD-AR treinen nu een vaste loc hebben, zijn er een aantal 1700'en vrijgekomen voor intercity diensten.

Of er verder nog technische verschillen zijn weet ik niet.


THNX!
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_16595559
Venlo is een leuke plaats om locs te spotten

Jammer genoeg is er bij ons in Almelo weinig variatie, vaak een aantal 6400' en en af en toe een 1600. Verder rijdt bij ons 1x in de week een trein van ACTS.

  maandag 26 januari 2004 @ 14:35:49 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_16595885
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:46 schreef Sander_Prinsen het volgende:

[..]

Of er verder nog technische verschillen zijn (tussen 1700 en 1800, red.) weet ik niet.


Er zijn in elk geval nog vier verschillen die ik zo even weet:
- 1700 is voorzien van een parkeerstand o.i.d. om met DDAR te kunnen parkeren
- 1700 heeft een andere manier van aansturen in trek-duwbedrijf
- 1700 heeft een schroefcompressor, 1800 een zuigercompressor
- 1700 heeft een chopper met vaste frequentie en variabele pulsbreedte, 1800 heeft een chopper met variabele frequentie en vaste pulsbreedte.
Vooral in het laatste punt is de 1700 een vooruitgang ten opzichte van de 1800, aangezien de 1800'en nogal wat last hadden van het storen van de ATB (75Hz + hogere harmonischen), terwijl de 1700 waarschijnlijk een zodanige frequentie heeft dat er een stuk minder storing optreedt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 januari 2004 @ 15:08:01 #44
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_16596832
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:23 schreef Taurus1978 het volgende:
Venlo is een leuke plaats om locs te spotten

Jammer genoeg is er bij ons in Almelo weinig variatie, vaak een aantal 6400' en en af en toe een 1600. Verder rijdt bij ons 1x in de week een trein van ACTS.


Ik vond vooral die lange militaire trein wel boeiend, jammer dat het buiten wat donker weer was en dat ze tegen een donkere achtergrond stonden, al dat spul zie je toch niet elke dag.
Ik zal er weer eens wat vaker gaan kijken want ik weet dat DB cargo daar ook met flinke goederetreinen komt.
Weet iemand of goederentreinen ook volgens een dienstregeling rijden en zo ja waar ik die zou kunnen vinden ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_16597924
quote:
Op maandag 26 januari 2004 11:46 schreef Sander_Prinsen het volgende:

[..]

Uiterlijk is er volgens mij geen (of weinig) verschil. De 1800 (voorheen 1600) is de eerste serie en bedoeld voor intercity's (met ICR) en goederentreinen. De 1700 reeks was origineel bedoeld om DD-AR te trekken en hadden automatische koppelingen. Aangezien veel DD-AR treinen nu een vaste loc hebben, zijn er een aantal 1700'en vrijgekomen voor intercity diensten.

Of er verder nog technische verschillen zijn weet ik niet.


Zeer zeker, het remsysteem is anders.
pi_16599682
Voor dienstregelingen van goederentreinen is www.rolandrail.net een absolute aanrader, met o.a. ook dienstregelingen van internationale goederentreinen via Venlo door diverse maatschappijen.
  maandag 26 januari 2004 @ 16:54:50 #47
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_16600833
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:23 schreef Taurus1978 het volgende:
Voor dienstregelingen van goederentreinen is www.rolandrail.net een absolute aanrader, met o.a. ook dienstregelingen van internationale goederentreinen via Venlo door diverse maatschappijen.
Goede site dat!

Ik was weer even een uurtje zoet...

Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
  maandag 26 januari 2004 @ 18:12:06 #48
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_16603397
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:14 schreef MREn het volgende:
Ik ben morgen weer thuis, en daar heb nog nog foto's van Talent en 643 in Enschede, dus deze post is meer voor mezelf om het niet te vergeten

For great justice!
  maandag 26 januari 2004 @ 18:44:37 #49
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_16604331
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:23 schreef Taurus1978 het volgende:
Voor dienstregelingen van goederentreinen is www.rolandrail.net een absolute aanrader, met o.a. ook dienstregelingen van internationale goederentreinen via Venlo door diverse maatschappijen.
Fijne links, ik ga me daar zeker eens mee bezig houden, heb nu al wat tijden opgeschreven om eens wat goederenverkeer op de plaat te zetten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_16606712
Veel succes met fotograferen, maar vergeet de 'ongeschreven regels' niet...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')