Buiten de vette hap kun je tegenwoordig ook gezonde/ minder ongezonde dingen eten bij de Mac: Salades, Multivruchtendrank en Brownies.

I'm lovin' it
De dokter die Spurlock in het oog hield zei dat het feit dat de lever vergiftigd werd, het meest schokkend was. "Het werd erg, erg slecht. Niemand van ons had gedacht dat het zo erg kon worden."
Spurlock maakte van zijn avontuur een film, 'Super Size Me', welke de grote hit is op het Sundance Film Festival in de staat Utah. De inspiratie voor het geheel was een documentaire waarin advocaten van de fastfoodketen aangaven dat het eten van McDonald's voedzaam is. Sinds Spurlock zeven maanden geleden stopte met filmen, is hij niet meer bij McDonald's geweest. Naar eigen zeggen is hij nu weer helemaal gezond.
McDonalds ![]()
Waar komt die naam eigenlijk vandaan?
jammer dat ie sneller uitverkocht raken dan Naturel en TonijnSalade (
)
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 01:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:Waar komt die naam eigenlijk vandaan?
quote:
The American hamburger is a relatively recent creation. Hamburgers were not commonly made in America until the early 20th century. The first hamburger fast-food chain was White Castle, founded in 1916 by J. Walter Anderson of Wichita, Kansas. He sold five cent hamburgers along with french fries and colas. White Castle thrived along with other fast-food operations. However, fast-food did not become a significant part of the American landscape until after World War II.Richard and Maurice McDonald chalked out a design for a new type of hamburger restaurant on a tennis court in 1948. Their goal was to make the operation as efficient as possible. Compared with previous fast-food chains they planned to reduce their expenses, thereby permitting them to sell hamburgers at a lower price. They hoped that the lower price would increase the number of customers, the greater volume sold leading to higher profits. They also decided to concentrate on selling a few items. To test their ideas, they opened an octagonal-shaped hamburger stand in San Bernardino, California. Their operation eliminated waitresses and so greatly reduced operating expenses. They sped up the process of making hamburgers through a series of innovations permitting them to service more customers faster. They purchased eight Multimixers (machines that mixed six shakes simultaneously). The McDonald operation did not include indoor tables, and thus encouraged customers to order their food at a window and eat in their cars. At first they sold only hamburgers, cheeseburgers, french fries and beverages. These efforts to streamline and mass produce hamburgers paid off. In 1951, they grossed $275,000.
As efficient as their internal design was, the McDonald brothers concluded that they needed a new architectural design for their restaurant. Richard came up with the idea of constructing "golden arches" right through the roof which sloped upward toward the front. The McDonald brothers also decided to franchise their operation. Franchising permitted others to build McDonald's drive-ins throughout the nation, based upon the design developed in San Bernardino. Those receiving franchises paid the McDonald brothers a fee and a percentage of their sales. In 1953 newly-designed franchises opened in Phoenix, Arizona, and Downey, California.
The McDonalds' success encouraged others to imitate them. Based on his observation of their burger stand, Keith Cramer began a fast-food hamburger restaurant in Florida which eventually became the Burger King chain. In 1954 Ray Kroc, a salesman who sold Multimixers, visited the McDonald's operation. He was so impressed that he arranged with the McDonalds to sell franchises. Kroc opened his own McDonald's restaurant in Des Plaines, Illinois, and streamlined the operation even further. By the end of 1957 there were 37 McDonald's; by 1959 the total had reached over 100. By 1961 Kroc was so enamored of the drive-ins that he bought out the brothers and expanded his operation throughout America. In turn, Kroc's success encouraged the growth of other fast-food chains. Dave Thomas opened his first Wendy's restaurant in 1962 in Columbus, Ohio. By 1990 there were almost 11,803 McDonald's, 6,298 Burger King' s, and 3,721 Wendy' s fast-food establishments in the United States.
Other fast-food chains were developed to market main products such as chicken, pizza, tacos, sub-sandwiches, etc. Today, 160,000 fast-food restaurants serve more than 50 million Americans daily. These businesses generate sales in excess of $65 billion annually. Why have fast-food chains expanded so rapidly during the last 40 years?
De McChicken Club Sandwhich
Dit broodje bestaat uit plat brood (vergelijkbaar met het naanbrood van sommige voorgaande MCSpecials), Dyon Honing saus, sla, tomaat en een heerlijke McChicken Deluxe
(Kippenborst Filet)
quote:Klinkt goed.
Op zondag 25 januari 2004 15:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Vanaf 2 Februari weer een nieuwe tijdelijke burger:De McChicken Club Sandwhich
Dit broodje bestaat uit plat brood (vergelijkbaar met het naanbrood van sommige voorgaande MCSpecials), Dyon Honing saus, sla, tomaat en een heerlijke McChicken Deluxe
(Kippenborst Filet)
quote:Nou, die lower price is in iedere geval al mislukt. (maar het is nou eenmaal best goed te eten
Richard and Maurice McDonald chalked out a design for a new type of hamburger restaurant on a tennis court in 1948. Their goal was to make the operation as efficient as possible. Compared with previous fast-food chains they planned to reduce their expenses, thereby permitting them to sell hamburgers at a lower price.
quote:Hee, das mijn tekst
Op vrijdag 23 januari 2004 20:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
De 33-jarige Morgan Spurlock uit New York is in één maand tijd dertien kilo aangekomen door in die maand drie keer per dag bij McDonald's te eten. Ook steeg zijn cholesterolgehalte met veertig procent, werd zijn lever vergiftigd, zijn huid vlekkerig, had hij last van hoofdpijn en daalde zijn libido aanzienlijk.De dokter die Spurlock in het oog hield zei dat het feit dat de lever vergiftigd werd, het meest schokkend was. "Het werd erg, erg slecht. Niemand van ons had gedacht dat het zo erg kon worden."
Spurlock maakte van zijn avontuur een film, 'Super Size Me', welke de grote hit is op het Sundance Film Festival in de staat Utah. De inspiratie voor het geheel was een documentaire waarin advocaten van de fastfoodketen aangaven dat het eten van McDonald's voedzaam is. Sinds Spurlock zeven maanden geleden stopte met filmen, is hij niet meer bij McDonald's geweest. Naar eigen zeggen is hij nu weer helemaal gezond.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37550
Ik begin een McDonald's kenner te worden. Heb al in veel verschillende landen gemact
En 6 verschillende in Wenen al
Ik heb het liefst de McChicken plain
En de donut met vanille
En wie eten er allemaal appelmoes bij de Mac? Want volgens mij wordt dat ook bijna niet verkocht.
quote:ze hebben meer dan alleen de BigMac
Op dinsdag 27 januari 2004 13:24 schreef Peregrijn het volgende:
Slotje, is al een topic over.Het grote 'Wij Houden van de Big Mac' topic!
quote:Ik was eerder. Nerd.
Op dinsdag 27 januari 2004 13:24 schreef Peregrijn het volgende:
Slotje, is al een topic over.Het grote 'Wij Houden van de Big Mac' topic!
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:23 schreef du_ke het volgende:, echt ranzig het grootste deel van het Mac food. Slappe lapjes overjarig leer
.
quote:Inderdaad. Een van de vraagstukken waar wij van het Big Mac geloof ons ook over verwonderen.
Op dinsdag 27 januari 2004 13:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Grappig toch dat veel mensen zeggen dat het niet lekker is en het altijd druk is, zelfs op zondag als er in de stad niets te doen is
De Mac haalt al zijn vlees van de meest intensieve boeren, die beesten hebben absoluut geen leven gehad. Bovendien heb ik een hekel aan de vieze expansiedrift van de Mac. Zuur bedrijf dat de kleine, veel betere tenten, wegdrukt mbv hun macht.
Was 'r 2 jaar niet geweest (nadat ze eerst geen drinken bij m'n afhaal hadden gedaan, en toen ik terugging een McKroket ipv m'n groenteburger hadden gedaan) en toen afgelopen zomer weer wel. Ik wist meteen weer waarom ik er ook nooit meer kom.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:59 schreef looskuh het volgende:
Damn, hoe kan je in een culinair forum nou over de McDonalds beginnen? Ongezonde troep wordt er verkocht.
In Amerika is de Mac ook alleen maar voor white trash, arme dikke negers, en verder simpel volk.
Dan blijf je toch lekker weg als jij je er te goed voor voelt.
quote:Toch vreemd dat ze zoveel macht hebben, als er bijna niemand komt, behalve wat losgeslagen idioten.
De Mac haalt al zijn vlees van de meest intensieve boeren, die beesten hebben absoluut geen leven gehad. Bovendien heb ik een hekel aan de vieze expansiedrift van de Mac. Zuur bedrijf dat de kleine, veel betere tenten, wegdrukt mbv hun macht.
quote:Ja. Je moet oppassen met die negers daar.
Was 'r 2 jaar niet geweest (nadat ze eerst geen drinken bij m'n afhaal hadden gedaan, en toen ik terugging een McKroket ipv m'n groenteburger hadden gedaan) en toen afgelopen zomer weer wel. Ik wist meteen weer waarom ik er ook nooit meer kom.
Ik eet graag bij de Mac, maar de beste fastfoodketen van de wereld zou ik het toch niet willen noemen.
Dan toch liever de Burger King.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |