Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar Ultima Online.
Hou persoonlijk niet van die threadmill games, uren dezelfde beesten dooden voor een beetje experience. BOORRIIINNNGG. Welke games zijn zo?
80% a 90% van het aanbod (Everquest, DaoC, SW:G, WoW, en nog veel meer).
Voordeel van Ultima Online is dat je echt iets moet uitvoeren, vecht je met een zwaard, dan wordt je beter in zwaardvechten, tijdens het vechten zelf dus!
Dus niet eerst 100 beesten doodmaken voor een nieuw level. En dan met je experience points je zwaard skill omhoog doen, that sucks (lees dus die 80% a 90% van het aanbod).
Bijkomend probleem is tegenwoordig het carebear gehalte. Dit houd in dat bij bijna alle games het chaos effect weg is. Bijna geen PvP (player vs player), geen risico. En ja, zelfs DaoC is carebear imo, RvR is slecht aftreksel van Faction systeem van UO! Dat zuigt imo. Naar mijn mening is het veel leuker met full PvP, lekker de spanning, de adreline en ofcourse de woede als je op het punt staat je armour kwijt te raken waar je zo hard voor gewerkt heb. I love it
Heb zelf zo goed als alle MMORPG's gespeeld. Er zijn er maar twee die mij echt hebben kunnen boeien. Ultima Online (speel het nog steeds regelmatig, al 7 jaar) & Neocron (geweldige sfeer had het in de begin fase, totale chaos. Jammer dat het aan het doodbloeden is).
DaoC, EQ, LineAge, AC, AC2, SW:G etc etc hebben me nooit echt kunnen boeien, hooguit 1 of 2 maanden. Daarna werd het threadmill en carebear gehalte me teveel.
My 2 cents.....