abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 januari 2004 @ 18:52:53 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16373344

Tot een paar jaar geleden alleen in de USA verkrijgbaar, maar tegenwoordig ook bij de betere rookwarenhandel in NL.

De sigaret zonder chemische toevoegingen.

Wie rookt die sigaretten nog meer?

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 18 januari 2004 @ 18:57:35 #2
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16373472
Ik denk dat nog vrijwel niemand ze kent.
Maar zijn het van die ultralight sigaretten die je bij de Lidl kan kopen voor 1,50 minder dan de prijs van Malboro?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 januari 2004 @ 19:06:14 #3
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16373734
quote:
Op zondag 18 januari 2004 18:57 schreef portier het volgende:
Ik denk dat nog vrijwel niemand ze kent.
Maar zijn het van die ultralight sigaretten die je bij de Lidl kan kopen voor 1,50 minder dan de prijs van Malboro?
Nope. Geen ultre lite. Gewoon sigaretten. Met tabak. Echter zonder enige chemische toevoegingen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 18 januari 2004 @ 19:07:21 #4
81374 Doede
veur wa kump wa
pi_16373765
hier bunt ze niet te kriegen, moar als ik ens in den randstad kum dan zal ik ze ens proberen
go'j met brommerskiek'n?
pi_16373775
wat voor chemische toevoegingen?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 januari 2004 @ 19:08:37 #6
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16373804
quote:
Op zondag 18 januari 2004 19:07 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wat voor chemische toevoegingen?
quote:
Additieven in tabak
November 8, 2003, 10:54 am door: Juglen_Zwaan

Camel, Barclay en Marlboro zijn het niet eens met de regeling die hen verplicht tot het openbaar maken van de toevoegingen aan tabak. Dat zouden bedrijfsgeheimen zijn.
Net als Coca Cola zouden zij ook een geheime formule hanteren. Er zouden extra additieven in tabak zitten om de tabak een kernmerkende smaakkarakteristiek te geven. Critici denken hier anders over sinds een Brits rapport, dat is gebaseerd op documenten die de tabaksindustrie in de VS openbaar heeft moeten maken. Daarin wordt onder meer gemeld dat ammoniak aan tabak wordt toegevoegd om het effect van nicotine te versterken.

De top 10 van sigaretten additieven:

1. Suiker
Dit komt voor in natuurlijke, maar ook in kunstmatige vorm. Dit is het meest gebruikte additief. Het maakt de sigaret rookbaar voor nieuwe rokers. Suiker verbergt de rauwe smaak van nicotine. Er is wel een nadeel: bij de verbranding van suiker ontstaat acetaldehyde. Philip Morris kwam er in de jaren tachtig achter dat acetaldehyde het effect van nicotine stimuleert. Sinds die tijd is het suikergehalte in het topmerk Marlboro met 40 procent toegenomen. Acetaldehyde heeft wel kankerverwekkende eigenschappen.

2. Glycerol
Bevochtigingsmiddel. Zorgt dat de tabak niet te snel uitdroogt. Vooral handig in shag. Is ongevaarlijk.

3. Ammonia
Veel gebruikte toevoeging. Door de toevoeging van dit ingrediënt wordt de nicotine-afgifte van tabak bevorderd. Van een ammonialoze sigaret wordt tijdens het roken maximaal 13 procent van de aanwezige nicotine geïnhaleerd, met ammonia is dit percentage 29.

4. Cacao
Bij uitstek een smaakstof, zegt de industrie. Tegenstanders beweren dat theobromine in cacao de luchtwegen verwijdt. Daardoor kan de roker makkelijker en dieper inhaleren. De industrie vindt de suggestie alleen al belachelijk: om enig effect van het theobromine te krijgen, zou een roker per dag 4000 sigaretten moeten roken.

5. Drop
Wordt gebruikt al smaakstof.

6. Menthol
Volgens de industrie is dit een smaakstof, maar volgens anders zou menthol een licht verdovend effect op de luchtwegen hebben. Het zorgt voor een makkelijkere, diepe inhalering.

7. Propyleneglycol
Een ingewikkelde banaming, maar onschadelijk. Het zit ook in kazen en diverse snoepgoed.

8. Rozijnensap
Word gebruikt In geconcentreerde vorm, het is een smaakstof, dat ook populair is in bakproducten.

9. Valeriaanwortel-extract
Een smaakstof, ook bekend van kauwgum. Maakt de roker rustig. Valeriaanwortel zit ook vaak in ontspanningsthee.

10. Nicotine
Zit van nature in tabak. Er zouden geruchten zijn dat de tabaksindustrie extra zou toevoegen om het effect te versterken. Dit lijkt echter niet van toepassing, want waarom zou je meer (onsmakelijke) nicotine toevoegen als je met suiker en ammonia hetzelfde effect zou kunnen bereiken? Omdat dit eigenlijk geen toevoeging is, hoort hier eigenlijk water te staan.

Als je toch de sigaret niet missen kunt, is het misschien een idee om additiefloze tabak te roken: het merk Natural American Spirit levert sigaretten en shag van biologisch geteelde tabak zonder toevoegingen. Natural American Spirit is bij elke sigarenboer in Nederland verkrijgbaar.
(Bron top 10: Trouw)


C&P-ed van http://www.psycholoog.net/news.php?p1=viewcomment&which_article=352
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 januari 2004 @ 12:16:08 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16391130
Is er dan niemand van de rokers die American Spirit rookt?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 januari 2004 @ 21:34:31 #8
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16409101
Echt niet?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 19 januari 2004 @ 21:36:27 #9
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16409184
Zo te zien ken jij ze wel, dus ik had een vraag. Zijn ze lekker? Aangezien al die toevoegingen missen.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_16409248
quote:
Op zondag 18 januari 2004 18:52 schreef Doc het volgende:
De sigaret zonder chemische toevoegingen.

Een sigaret is 1 en al chemisch...

  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 januari 2004 @ 21:42:43 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16409487
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:37 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Een sigaret is 1 en al chemisch...


Tabak is een plant. Als je alleen het gedroogde tabakblad rookt in de vorm van een sigaret is dat zonder toevoegingen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 januari 2004 @ 21:46:02 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16409634
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:36 schreef portier het volgende:
Zo te zien ken jij ze wel, dus ik had een vraag. Zijn ze lekker? Aangezien al die toevoegingen missen.
Ja, ze zijn lekkerder dan gewone sigaretten.

(Ik ben overigens zelf meestal te onvoorzienig om tijdig te beseffen dat ik sigaretten moet kopen wanneer ik wil roken, en ik rook te weinig om er dagelijks rekening mee te houden - dus heb meestal een pakje wat ik ergens in het cafe koop - en da's meestal geen American Spirit. Met dat pakje doe ik dan makkelijk een maand of twee; maar m'n vrouw rookt ze meestal wel).

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 19 januari 2004 @ 21:48:07 #13
44906 merino
World of Sleepers
pi_16409747
nooit geweten dat er uberhaupt een sigaret zonder additieven bestond
toch maar een keer proberen dan maar
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 januari 2004 @ 21:54:59 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16410078
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:48 schreef merino het volgende:
nooit geweten dat er uberhaupt een sigaret zonder additieven bestond
toch maar een keer proberen dan maar

Zeker de moeite waard.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 19 januari 2004 @ 23:08:05 #15
44906 merino
World of Sleepers
pi_16412830
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:54 schreef Doc het volgende:

[..]

Zeker de moeite waard.


vind het overigens wel erg hoor al die additieven. Vooral Phillip Morris zijn daar schurken in. Marlboro heeft volgens mij echt een angstaanjagend hoog suiker en ammonia gehalte.
het is dat lucky's zo geweldig zijn voor joints want anders zou ik alleen al uit principe overstappen op American Spirit.

En ben ook al verliefd geworden op de indiaan op die verpakking

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_16414019
Ik gebruik ze vaak in m'n jointjes, erg lekker.. Ik haal het trouwens bij de smartshop..
Voor de liefhebbers, er is ook een shagvariant. .
-
  maandag 19 januari 2004 @ 23:51:17 #17
44906 merino
World of Sleepers
pi_16414058
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik gebruik ze vaak in m'n jointjes, erg lekker.. Ik haal het trouwens bij de smartshop..
Voor de liefhebbers, er is ook een shagvariant. .
hmmz, van jou komend klinkt dat wel goed.
Ben morgen toch in Amsterdam dus zal ze wel ergens moeten vinden
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_16414150
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:51 schreef merino het volgende:

[..]

hmmz, van jou komend klinkt dat wel goed.
Ben morgen toch in Amsterdam dus zal ze wel ergens moeten vinden


. Bij de Conscious Dreams liggen ze dus.. (In de Kerkstraat en Warmoestraat) Maar ze zijn dus ook al in de tabaszaak te kopen, volgens Doc.
Als sigaret vind ik het trouwens niet lekker.. Wsl omdat ik verslaafd ben aan al die toegevoegde troep. .
-
  maandag 19 januari 2004 @ 23:58:48 #19
44906 merino
World of Sleepers
pi_16414231
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:55 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

. Bij de Conscious Dreams liggen ze dus.. (In de Kerkstraat en Warmoestraat) Maar ze zijn dus ook al in de tabaszaak te kopen, volgens Doc.
Als sigaret vind ik het trouwens niet lekker.. Wsl omdat ik verslaafd ben aan al die toegevoegde troep. .


hehe gaat ook nog lastig worden voor mij dan.
Er zit overigens ook een CD hier in Haarlem. Fiets ik meteen wel even langs opweg naar station
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_16414435
Er zijn trouwens 4 verschillende soorten..
In de smartshop hebben ze er 3, de oranje heb ik er nog nooit gezien..
Enfin, dit zijn de verschillen (Nicotine/teer)..
code:
Blauwe pakje: 1,0mg/9mg
Gele pakje:   0,6mg/5mg 
Groene pakje: 0,8mg/7mg
Oranje pakje: 0,4mg/3mg

-
  dinsdag 20 januari 2004 @ 00:10:41 #21
44906 merino
World of Sleepers
pi_16414538
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 00:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er zijn trouwens 4 verschillende soorten..
In de smartshop hebben ze er 3, de oranje heb ik er nog nooit gezien..
Enfin, dit zijn de verschillen (Nicotine/teer)..
code:
Blauwe pakje: 1,0mg/9mg
Gele pakje:   0,6mg/5mg 
Groene pakje: 0,8mg/7mg
Oranje pakje: 0,4mg/3mg


Hmmz, dat gaat uitproberen worden (huidige sigaretten ligt: 0,8/10mg). Maar zonder die additieven zal ik waarschijnlijk wel de blauwe nodig hebben

wat kosten ze overigens

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_16414952
Ik neem altijd de gele..
Kheb geen pakje liggen en omdat ik het altijd meestal met wat anders koop weet ik de exacte prijs niet.. Volgens mij zijn ze net zo duur (als het veel duurder was zou ik ze nl. niet kopen. . )
-
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 januari 2004 @ 08:27:17 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16418870
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:55 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

. Bij de Conscious Dreams liggen ze dus.. (In de Kerkstraat en Warmoestraat) Maar ze zijn dus ook al in de tabaszaak te kopen, volgens Doc.


Yep.

Niet zo'n AKO handel, maar een beetje echte tabakswinkel heeft het wel. Ook elders in NL.

Volgens mij even duur als reguliere sigaretten.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 21 januari 2004 @ 17:27:21 #24
44906 merino
World of Sleepers
pi_16463751
Nou ik heb ze gister gekocht hoor. De eerste was een aparte ervaring maar later begon ik ze steeds lekkerder te vinden. Ook in joints smaakt het zeer goed. Denk dat dit wat vaker gekocht gaat worden

Overigens kloppen de nicotine/teer gehaltes van Dr.Daggla niet. Hier voor blauw en groen de correcte:

code:
Blauwe pakje: 1,4mg/12mg
Groene pakje: 0,9mg/8mg

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_16464354
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:27 schreef merino het volgende:
Nou ik heb ze gister gekocht hoor. De eerste was een aparte ervaring maar later begon ik ze steeds lekkerder te vinden. Ook in joints smaakt het zeer goed. Denk dat dit wat vaker gekocht gaat worden

Overigens kloppen de nicotine/teer gehaltes van Dr.Daggla niet. Hier voor blauw en groen de correcte:

code:
Blauwe pakje: 1,4mg/12mg
Groene pakje: 0,9mg/8mg


, ik had het van een site geplukt.
-
pi_16465153
klinkt erg interresant. die ga ik ook proberen. naja als ik ze kan vinden tenminste.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
  woensdag 21 januari 2004 @ 18:29:36 #27
44906 merino
World of Sleepers
pi_16465571
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:46 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

, ik had het van een site geplukt.


geef nie hoor
Gaf overigens gister avond nog een leuke ervaring. Had de hele dag al American Spirit gerookt en wou toen even een marlboro van iemand proberen. Nou ik heb het geweten hoor na een paar heisjes kreeg ik toch zo'n grote kokhalsreflex. Vieze additieven

(Owh, prijs is overigens 3 euro 70. Wil niet eens weten hoe duur dat wordt na 1 feb )

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 januari 2004 @ 20:09:05 #28
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_16468633
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:29 schreef merino het volgende:

[..]

geef nie hoor
Gaf overigens gister avond nog een leuke ervaring. Had de hele dag al American Spirit gerookt en wou toen even een marlboro van iemand proberen. Nou ik heb het geweten hoor na een paar heisjes kreeg ik toch zo'n grote kokhalsreflex. Vieze additieven

(Owh, prijs is overigens 3 euro 70. Wil niet eens weten hoe duur dat wordt na 1 feb )


Leuk dat zo'n topic nog zo'n effect heeft.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')