abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 januari 2004 @ 16:46:16 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16369703
...Grote werkeloosheid binnen de horeca sector!

Voor wie mij niet gelooft, check het voorbeeld van New york

Victems of smoking ban new Yorl
Let op, het grootste gedeelte is failiet!

De anti-rook terroristen willen in Nederland ook een verbod op roken in restaurants en cafe's. Ik stel voor dat als het zo ver komt er een regeling moet komen dat horeca ondernemers die schade hierdoor lijden, dit moeten kunnen verhalen op Stivoro, enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 18-01-2004 16:48]

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_16369730
Schonere longen en geen hoestbuien als je uit ben geweest.
Delivered without an information leaflet
  zondag 18 januari 2004 @ 16:47:44 #3
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16369758
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:46 schreef gekke_sandra het volgende:
Schonere longen en geen hoestbuien als je uit ben geweest.
Dan kan je niet eens meer uitgaan. Alle tenten zijn dan dicht namelijk. Kijk maar naar New York (zie link: http://www.davehitt.com/facts/badforbiz.html)
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_16369783
Lekker eenzijdig onderzoek. Misschien zijn er wel duizenden nieuwe bars geopend die vol met niet-rokers zitten.

Bovendien is het moeilijk aan te tonen of al die cafe's daadwerkelijk door anti-rook beleid failliet zijn gegaan. Misschien ging het sowieso wel kut en schuiven ze de schuld van het faillisement op de anti-rook wet.

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_16369807
Dan stinken mijn kleren niet meer zo erg
  zondag 18 januari 2004 @ 16:49:39 #6
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16369831
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:48 schreef keeper het volgende:
Lekker eenzijdig onderzoek. Misschien zijn er wel duizenden nieuwe bars geopend die vol met niet-rokers zitten.

Bovendien is het moeilijk aan te tonen of al die cafe's daadwerkelijk door anti-rook beleid failliet zijn gegaan. Misschien ging het sowieso wel kut en schuiven ze de schuld van het faillisement op de anti-rook wet.


Nee, dat komt door het verbod op roken. Algemeen feit. ook andere media hebben er melding van gemaakt.
De reden dat zelfs niet-rokers meer uitgaan is omdat nu je de rook niet meer ruikt, men opeens elkaars lichaamsgeurtjes gaat ruiken. Zelfs de toiletten gaan je opvallen. Dit heb ik vernomen van mensen die in New York zijn geweest.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 18 januari 2004 @ 16:51:30 #7
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16369893
Waarom niet zoals in Australïë: waar in de meeste restaurants niet gerookt mag worden, maar waar je in de pubs (vaak Hotels genaamd) fijn kan paffen!
Daarnaast zijn er ook een hoop rookvrije kroegen.
Er is echt een markt voor rookvrije horeca, maar laat het aan de markt over en verklaar het niet voor de hele Horeca taboe!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_16370057
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:49 schreef Karzeuler het volgende:
Nee, dat komt door het verbod op roken. Algemeen feit. ook andere media hebben er melding van gemaakt.
Oh, er zullen vast redelijk wat bedrijven het moeilijk krijgen door een anti-rook wet. Maar ze kunnen natuurlijk ook proberen dan op andere manieren mensen binnen te krijgen. Aanpassen aan je omgeving he .
quote:
De reden dat zelfs niet-rokers meer uitgaan is omdat nu je de rook niet meer ruikt, men opeens elkaars lichaamsgeurtjes gaat ruiken. Zelfs de toiletten gaan je opvallen. Dit heb ik vernomen van mensen die in New York zijn geweest.
. Sorry, dat sommige mensen daar misschien last van hebben, okay, maar ik geloof echt nooit dat dat een trend wordt .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  zondag 18 januari 2004 @ 17:34:00 #9
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_16371152
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:49 schreef Karzeuler het volgende:
Nee, dat komt door het verbod op roken. Algemeen feit. ook andere media hebben er melding van gemaakt.
Het is geen representatief onderzoek. Het gaat om gegevens die door de branche op eigen initiatief zijn aangeleverd. Bovendien is niet bewezen dat het rookverbod de oorzaak is. Hier in Nederland gaan ook café's en restaurants failliet, terwijl er hier nog geen rookverbod is.
quote:
De reden dat zelfs niet-rokers meer uitgaan is omdat nu je de rook niet meer ruikt, men opeens elkaars lichaamsgeurtjes gaat ruiken. Zelfs de toiletten gaan je opvallen. Dit heb ik vernomen van mensen die in New York zijn geweest.
Kun je nagaan hoe vies rook eigenlijk is.
  zondag 18 januari 2004 @ 20:18:12 #10
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16375858
quote:
Op zondag 18 januari 2004 17:34 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het is geen representatief onderzoek. Het gaat om gegevens die door de branche op eigen initiatief zijn aangeleverd. Bovendien is niet bewezen dat het rookverbod de oorzaak is. Hier in Nederland gaan ook café's en restaurants failliet, terwijl er hier nog geen rookverbod is.
[..]

Kun je nagaan hoe vies rook eigenlijk is.


Weer zo'n door 'het licht' verblinde anti-rook fundamentalist met twee gigantische oogkleppen.
Al zou direct na het invoeren van een rookverbod in NL de hele horeca failiet gaan, dan nog zou je bij hoog en bij laag vol houden dat het niet door het rookverbod komt.
Ik was er al op attend gemaakt dat anti-rookfundamentalisten niet alleen hele nare mensen in de sociale omgang zijn, maar ook niet voor rede vatbaar.
Het beste is om deze om psychische bijstand verlegen & compleet doorgedraaide fanaten gewoon te negeren. Tsja, net als bij andere soort fundamentalisten moet je ze maar niet al te serieus nemen en hopen voor hun dat het geneest.

[Dit bericht is gewijzigd door Karzeuler op 18-01-2004 20:22]

Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 18 januari 2004 @ 20:20:50 #11
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16375943
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:58 schreef keeper het volgende:
. Sorry, dat sommige mensen daar misschien last van hebben, okay, maar ik geloof echt nooit dat dat een trend wordt .
Ik kan je verzekeren dat het heel naar ruikt, een kroeg zonder rook. ik heb een paar jaar terug wel eens in een rookvrije biertent gezeten (daar mocht het niet vanwege een regel van de brandweer ofzo) en dan ruik je elkaar. Nou, dan snap je waarom men zoveel rookt in een kroeg. Want sigarettenrook ruikt dan nog fijner.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_16376250
quote:
Op zondag 18 januari 2004 20:20 schreef Karzeuler het volgende:
Ik kan je verzekeren dat het heel naar ruikt, een kroeg zonder rook. ik heb een paar jaar terug wel eens in een rookvrije biertent gezeten (daar mocht het niet vanwege een regel van de brandweer ofzo) en dan ruik je elkaar. Nou, dan snap je waarom men zoveel rookt in een kroeg. Want sigarettenrook ruikt dan nog fijner.
Nu kan ik een vrij makkelijk grapje maken over dat je het misschien hebt over metal-kroegen, maar dat doe ik niet. Echter, de meeste mensen die ik ken douchen zich nog wel eens. En gebruiken deo, geurtjes, etc. Nu heb ik ook verdomd weinig dat als ik in een kroeg vlak tegen iemand aansta lichaamsgeuren oid ruik. Vind het iig een erg vreemd verhaal. Of zit jij in de tram ook altijd met een wasknijper op je neus om de vreselijke geuren die iedereen uitwasemt niet te hoeven ruiken? In de tram mag je ook niet roken namelijk.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  zondag 18 januari 2004 @ 21:08:28 #13
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_16377421
...zal leiden tot andere stankluchten....

Ik ben ooit op n feest geweest waar een ontzettend ijle lucht hing. Wat bleek, er waren enkel jongeren-Jehova's binnen. Het was volle bak, goeie muziek en toffe sfeer. De zweetlucht kwam je helaas al aan de ingang tegemoet en was echt goor. Dit zullen we op de koop moeten toenemen dan.

pi_16377527
als ik uitga, en ik mag er niet roken, fuck it, dan kom ik er niet meer
dan laat ik de kroeg over aan die spa zuipers
De Puta Madre
  zondag 18 januari 2004 @ 21:12:38 #15
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16377586
quote:
Op zondag 18 januari 2004 20:30 schreef keeper het volgende:

[..]

Nu kan ik een vrij makkelijk grapje maken over dat je het misschien hebt over metal-kroegen, maar dat doe ik niet. Echter, de meeste mensen die ik ken douchen zich nog wel eens. En gebruiken deo, geurtjes, etc. Nu heb ik ook verdomd weinig dat als ik in een kroeg vlak tegen iemand aansta lichaamsgeuren oid ruik. Vind het iig een erg vreemd verhaal. Of zit jij in de tram ook altijd met een wasknijper op je neus om de vreselijke geuren die iedereen uitwasemt niet te hoeven ruiken? In de tram mag je ook niet roken namelijk.


Die deo's raken ook wel uitgewerkt, en in een benauwde kroeg ga je vanzelf transpireren. Het valt me nu al op in de trein dat ik van alles begin te ruiken. Vooral onze allochtoonse medemens-die-flink-veel-uien-en-knoflook-in-z'n-eten-stopt kan er wat van. Het meurt echt in zo'n trein.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 18 januari 2004 @ 21:14:39 #16
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_16377673
quote:
Op zondag 18 januari 2004 20:18 schreef Karzeuler het volgende:
Weer zo'n door 'het licht' verblinde anti-rook fundamentalist met twee gigantische oogkleppen.
Al zou direct na het invoeren van een rookverbod in NL de hele horeca failiet gaan, dan nog zou je bij hoog en bij laag vol houden dat het niet door het rookverbod komt.
Ik was er al op attend gemaakt dat anti-rookfundamentalisten niet alleen hele nare mensen in de sociale omgang zijn, maar ook niet voor rede vatbaar.
Het beste is om deze om psychische bijstand verlegen & compleet doorgedraaide fanaten gewoon te negeren. Tsja, net als bij andere soort fundamentalisten moet je ze maar niet al te serieus nemen en hopen voor hun dat het geneest.
En er wordt van mij verwacht dat ik hier serieus op reagereer? Je hebt geen sterke argumentatie voorhanden en dan verlaag je vervolgens het niveau maar. Kijk eerst eens in de spiegel voordat je iemand veroordeelt.
pi_16377677
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:46 schreef Karzeuler het volgende:
..
De anti-rook terroristen willen in Nederland ook een verbod op roken in restaurants en cafe's. Ik stel voor dat als het zo ver komt er een regeling moet komen dat horeca ondernemers die schade hierdoor lijden, dit moeten kunnen verhalen op Stivoro, enzo.
Overtrokken verhaal, veel cafe's en bars in de states zijn al jaren rookvrij dat wil zeggen ze hebben in de bar een soort pafcabine geplaatst met afzuiginstallatie waarin verstokte rokers plaats kunnen nemen.
There's no place like 127.0.0.1
pi_16377742
[quote]Op zondag 18 januari 2004 21:08 schreef DJMarcel.nl het volgende:
...zal leiden tot andere stankluchten....

Ik ben ooit op n feest geweest waar een ontzettend ijle lucht hing. Wat bleek, er waren enkel jongeren-Jehova's binnen. Het was volle bak, goeie muziek en toffe sfeer. De zweetlucht kwam je helaas al aan de ingang tegemoet en was echt goor. Dit zullen we op de koop moeten toenemen dan.
[/quot]
hoe kom je daar?
lukt mij noot, en dan nog niet!
mag ik met je mee, de volgende keer?

De Puta Madre
pi_16377880
quote:
Op zondag 18 januari 2004 20:18 schreef Karzeuler het volgende:
Al zou direct na het invoeren van een rookverbod in NL de hele horeca failiet gaan, dan nog zou je bij hoog en bij laag vol houden dat het niet door het rookverbod komt.
Ik denk persoonlijk dat er voor de restaurants een ware opleving in het verschiet zou liggen. Ik vind het ronduit goor als ik nog moet eten en twee tafels verder zijn ze bezig met het natafel sigaretje. Ow wat eet ik graag in de VS waar ik als consument een keuze heb smoking or non-smoking sir
quote:
Ik was er al op attend gemaakt dat anti-rookfundamentalisten niet alleen hele nare mensen in de sociale omgang zijn, maar ook niet voor rede vatbaar.
Over het algemeen gaat dat op voor de verstokte roker die al met al zijn gelijk wil hebben met z'n verslaving. Nee, ik ben geen niet roker/antiroker, sterker nog vind het best lekker maar ik ken de beperkingen en overlast die _ik_ veroorzaakt.
There's no place like 127.0.0.1
pi_16378150
alhoewel nederland amerikaanse trekjes krijgt, is het argument 'het gebeurt in Amerika dus hier dalik ook' geen goed argument.
Ik denk dat mensen uitgaan om lol te hebben, niet om te roken. Bovendien zijn er aardig wat mensen die er last van hebben.
Ik neem niet aan dat mensen op zaterdag avond alleen thuis gaan roken, ipv gezellig naar de kroeg, alleen omdat daar niet gerookt mag worden.
  zondag 18 januari 2004 @ 21:41:50 #21
72433 mimi27
** rejoice **
pi_16378607
je zou naief zijn om te denken dat de horeca niets zal merken van een eventueel rookverbod. Natuurlijk neemt de omzet af... tijdelijk! Niet-rokende mensen die een hekel hebben aan rook, zullen de horeca opnieuw gaan ontdekken en meer uit gaan.

Restaurants die nu al rookvrij zijn (zie astmafonds-pagina) draaien normaal....

  zondag 18 januari 2004 @ 21:55:02 #22
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16379134
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:14 schreef NewOrder het volgende:

[..]

En er wordt van mij verwacht dat ik hier serieus op reagereer? Je hebt geen sterke argumentatie voorhanden en dan verlaag je vervolgens het niveau maar. Kijk eerst eens in de spiegel voordat je iemand veroordeelt.


Het feit dat er al in diverse media uitgebreid is gemeld dat vanwege het rookverbod in NY de ene na de andere horeca tent failiet gaat, en op de desbetreffende website werdt al gemeld dat ze direct na de rokersban de tenten hun omzet zagen kelderen. rara hoe kan dat. Ja ik weet het, 'door alles behalve die rokersban'. En moet ik jou nu serieus nemen?
Kijk, alsof die onderzoeken van de anti-rokerslobby zo goed zijn. Als er ergens met cijfers gegoochelt wordt is het daar wel.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 18 januari 2004 @ 21:59:19 #23
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16379269
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:28 schreef runaway het volgende:
alhoewel nederland amerikaanse trekjes krijgt, is het argument 'het gebeurt in Amerika dus hier dalik ook' geen goed argument.
Ik denk dat mensen uitgaan om lol te hebben, niet om te roken. Bovendien zijn er aardig wat mensen die er last van hebben.
Ik neem niet aan dat mensen op zaterdag avond alleen thuis gaan roken, ipv gezellig naar de kroeg, alleen omdat daar niet gerookt mag worden.
Nou, sinds de biertjes in NL zo duur zijn slaan we ons bier in belgie in en zuipen het met elkaar ook. Kunnen we ook lekker paffen enzo, en is veel goedkoper.
We gaan nog wel eens naar een kroeg. ik ken een kroeg die zijn prijzen al 5 jaar niet heeft verhoogd, en die man willen we dolgraag suporten door daar ff te zuipen. En je mag er roken/meeroken.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 18 januari 2004 @ 22:05:29 #24
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16379476
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:41 schreef mimi27 het volgende:
je zou naief zijn om te denken dat de horeca niets zal merken van een eventueel rookverbod. Natuurlijk neemt de omzet af... tijdelijk! Niet-rokende mensen die een hekel hebben aan rook, zullen de horeca opnieuw gaan ontdekken en meer uit gaan.

Restaurants die nu al rookvrij zijn (zie astmafonds-pagina) draaien normaal....


Als ze de cijfers net zo kloppen met de realiteit als die van Stivoro, denk ik dat die restaurants in werkelijkheid heel slecht draaien.
Waarschijnlijk krijgen ze (net als Stivoro) een flinke som geld van het astma fonds om draaiende te blijven.
Die hele anti-rokers samenzwering draait op leugens en valse cijfers.
Ze moeten namelijk perse continue met positieve cijfers komen, anders vangen ze geen subsidie meer. Dus dat zal ook wel voor die anti-rook restaurants gelden.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 18 januari 2004 @ 22:07:09 #25
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_16379547
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:47 schreef Karzeuler het volgende:

Dan kan je niet eens meer uitgaan. Alle tenten zijn dan dicht namelijk. Kijk maar naar New York (zie link: http://www.davehitt.com/facts/badforbiz.html)


Ja en wat dan nog ?
Ik weet niet of je het doorhebt maar volksgezondheid is wel ff iets belangrijker dan economie, als iedereen doodgaat van die troep gaat sowieso alles dicht.
Hevig kunne kwatsu is een gave
  zondag 18 januari 2004 @ 22:12:00 #26
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16379729
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:07 schreef Midioot het volgende:

[..]

Ja en wat dan nog ?
Ik weet niet of je het doorhebt maar volksgezondheid is wel ff iets belangrijker dan economie, als iedereen doodgaat van die troep gaat sowieso alles dicht.


Bullshit, bullshit en nog eens stierenschijt! vroeger pafte men zich ook suf en kregen er maar een paar kanker. Ook in een wereld zonder roken zal kanker blijven bestaan.
Daarnaast hebben die anti-rokerskliek de cijfers zo erg verdraait dat het lijkt dat roken en mee-roken heel schadelijk is. Vroeger was meeroken alleen erg als je een zware astma patient was.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 18 januari 2004 @ 22:16:09 #27
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_16379883
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:12 schreef Karzeuler het volgende:

Bullshit, bullshit en nog eens stierenschijt! vroeger pafte men zich ook suf en kregen er maar een paar kanker. Ook in een wereld zonder roken zal kanker blijven bestaan.
Daarnaast hebben die anti-rokerskliek de cijfers zo erg verdraait dat het lijkt dat roken en mee-roken heel schadelijk is. Vroeger was meeroken alleen erg als je een zware astma patient was.


Relax....... rook lekker verder, ik heb lang genoeg zelf gerookt en voel me dus echt een stuk beter sinds ik het niet meer doe, over het geld, de stank en de volgens jou niet bestaande gezondheidsrisico's nog maar te zwijgen.
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_16379911
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:59 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Nou, sinds de biertjes in NL zo duur zijn slaan we ons bier in belgie in en zuipen het met elkaar ook. Kunnen we ook lekker paffen enzo, en is veel goedkoper.
We gaan nog wel eens naar een kroeg. ik ken een kroeg die zijn prijzen al 5 jaar niet heeft verhoogd, en die man willen we dolgraag suporten door daar ff te zuipen. En je mag er roken/meeroken.


je gaat niet echt in op mijn verhaal...........
  zondag 18 januari 2004 @ 22:29:39 #29
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16380388
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:16 schreef Midioot het volgende:

[..]

Relax....... rook lekker verder, ik heb lang genoeg zelf gerookt en voel me dus echt een stuk beter sinds ik het niet meer doe, over het geld, de stank en de volgens jou niet bestaande gezondheidsrisico's nog maar te zwijgen.


Ik rook zelf niet hoor, maar ben het niet eens met de manier waarom men nu bezig is. Dat riekt namelijk naar totalitaire dictatuur. Dit zijn dingen die alleen in fundamentalistriese moslimdictaturen gebeuren. En daarnaast komen de anti-rookfundamentalisten met allerlei leugenachtige cijfers en raporten. Toen Bush & Blair zo iets deden, stond iedereen op z'n achterste poten, maar nu die anti-rook extremisten hetzelfde doen, zegt amper iemand er wat van.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 18 januari 2004 @ 22:31:47 #30
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_16380463
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:16 schreef runaway het volgende:

[..]

je gaat niet echt in op mijn verhaal...........


Wat had ik dan moeten zeggen? Ik bevestig alleen maar jouw verhaal dat we nu al thuis zitten te zuipen, maar dan vanwege de dure prijzen in de kroegen.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_16380735
hier zijn de kroegen nog gewoon vol hoor
  zondag 18 januari 2004 @ 22:45:45 #32
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_16380963
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:55 schreef Karzeuler het volgende:
Het feit dat er al in diverse media uitgebreid is gemeld dat vanwege het rookverbod in NY de ene na de andere horeca tent failiet gaat, en op de desbetreffende website werdt al gemeld dat ze direct na de rokersban de tenten hun omzet zagen kelderen. rara hoe kan dat. Ja ik weet het, 'door alles behalve die rokersban'. En moet ik jou nu serieus nemen?
Natuurlijk zullen bepaalde café's en restaurants hun deuren sluiten, dat is logisch want de markt verandert (rokers verdwijnen, niet-rokers komen). Maar als je niet meegaat met de markt, dan zal je het loodje leggen. Dat betekent niet dat het voor altijd minder zal gaan met de horeca. Bovendien spelen economische omstandigheden ook een rol.

Je mag uit het 'onderzoek' van Dave Hitt niet automatisch de conclusie trekken dat het slechter gaat met de horeca in NY; daar is het veel te eenzijdig voor. Er zijn nl. alleen gegevens verzameld van horeca-bedrijven - die zich zelf hebben aangemeld - waar het slechter gaat. De zaken die geen last van het rookverbod hebben, of waar het zelfs beter gaat, zijn niet in het onderzoek opgenomen. Bovendien is er geen enkele controle op de gegevens.

quote:
Kijk, alsof die onderzoeken van de anti-rokerslobby zo goed zijn. Als er ergens met cijfers gegoochelt wordt is het daar wel.
Ik neem aan dat jij je bewering baseert op het incident tussen Stivoro en geenstijl. Er zijn ruim voldoende onderzoeken waarin wordt aangetoond dat een rookverbod voor de horeca niet zal leiden tot een blijvend verlies aan klandizie. Het is eerder de rokers-lobby inclusief de tabaksfabrikanten die een groot rookgordijn optrekken en ons wil laten geloven dat roken lang zo slecht niet is. De horeca-branche gaat daar vrolijk in mee door te schreeuwen dat er wel 50000 banen zullen verdwijnen als er een rookverbod in de horeca komt. Waar ze die cijfers vandaan halen, weet echter niemand.
  zondag 18 januari 2004 @ 22:53:04 #33
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16381209
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:45 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij je bewering baseert op het incident tussen Stivoro en geenstijl. Er zijn ruim voldoende onderzoeken waarin wordt aangetoond dat een rookverbod voor de horeca niet zal leiden tot een blijvend verlies aan klandizie. Het is eerder de rokers-lobby inclusief de tabaksfabrikanten die een groot rookgordijn optrekken en ons wil laten geloven dat roken lang zo slecht niet is. De horeca-branche gaat daar vrolijk in mee door te schreeuwen dat er wel 50000 banen zullen verdwijnen als er een rookverbod in de horeca komt. Waar ze die cijfers vandaan halen, weet echter niemand.


Kom eens met wat URLs van die onderzoeken? Want het enige wat ik hoor is klagende horeca, zowel in het gezondheidsgekke New York, als hier in Nederland.

Edit:Andere vraag: je hebt het over marktwerking: waar zijn de rookvrije restaurants en cafés gebleven die in de afgelopen jaren zijn opgericht?

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 18 januari 2004 @ 23:07:53 #34
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_16381729
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:53 schreef RonaldV het volgende:
Kom eens met wat URLs van die onderzoeken? Want het enige wat ik hoor is klagende horeca, zowel in het gezondheidsgekke New York, als hier in Nederland.
Ik zou zeggen, ga zelf maar eens zoeken. Je komt van alles tegen. Een leuke om te beginnen is deze.
quote:
Edit:Andere vraag: je hebt het over marktwerking: waar zijn de rookvrije restaurants en cafés gebleven die in de afgelopen jaren zijn opgericht?
Ik zou het niet weten. Waar zijn die dan opgericht?
  zondag 18 januari 2004 @ 23:27:36 #35
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16382486
quote:
Op zondag 18 januari 2004 23:07 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, ga zelf maar eens zoeken. Je komt van alles tegen. Een leuke om te beginnen is deze.


Leuk ja... Nu gaat hetzelfde argument natuurlijk op voor de alcoholproducenten. Mijn vrouw kan de rekening van alcoholmisbruik in een restaurant, waardoor haar moeder overleed en zij invalide werd, ook nergens kwijt.
Edit typo's: het was al laat

[Dit bericht is gewijzigd door RonaldV op 19-01-2004 13:36]

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')