abonnement Unibet Coolblue
pi_16365704
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jullie niet-rokers zijn wel een beetje hypocriet. Eerst is roken ZOOOOO schadelijk dat het VERBODEN moet worden.
Wijs ik erop dat nicotine 20 maal verslavender is dan heroine en dat stoppen dus niet zo eenvoudig zal zijn voor de meeste.

Dat er voor heroine allerlei instanties zijn om mensen daarmee te helpen, krijg ik als opmerking dat heroine schadelijker is.
Ja voor de GEBRUIKER ja. Maar DAT interesseerde jullie toch allemaal geen flikker? Dat meeroken! dat is zo verschrikkelijk.


Jij draait van alles om. WIJ hebben last van JULLIE gerook. DAT is het probleem. Roken hoeft helemaal niet verboden te worden! Als je het maar in je eigen 'hok' doet. En dat je daar zelf de verschrikkelijkste ziektes van krijgt, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Zelfde geldt voor herionejunks. Daar hoeft van mij ook geen geld in te worden gepompt. Opgeruimd staat netjes in dat geval. En als ze sterk genoeg zijn om er zichzelf uit te trekken, dan hebben ze wellicht nog nut voor de maatschappij.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_16365729
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

ah, je bent er zo een die gelooft dat meeroken merkbaar is op je gezondheid


yep

Een keertje kan geen kwaad. Maar teveel rook is zeker niet goed voor je! Dus waarom zou ik als nietroker het risico moeten lopen dat mijn gezondheid erop achteruit gaat, ook al zijn niet alle onderzoeken even betrouwbaar?
Het moet juist zo zijn dat de rokers niet roken als er anderen in de buurt zijn totdat er bewijs is dat het geen kwaad kan, in plaats van andersom!

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_16365773
jij zou je ook verdedigen als je een roker. Ik rook niet, maar ik vind het wel belachelijk dat er nu opeens zo'n klopjacht ontstaat op rokers. ik zou echt bijna zelf peuken gaan roken uit protest tegen stivoro tis alleen te duur

[Dit bericht is gewijzigd door Aurelium op 18-01-2004 14:22]

Jupiler is goed
pi_16365781
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zit niet in een slachtoffer rol. Ik geef alleen aan waarom een en ander niet zo eenvoudig is. Jammer dat je de nuance mist.

Kortom je kan het verbieden maar dan krijg je een groot maatschappelijk probleem gezien de enorme verslavende werking van nicotine.


Dat wordt moeilijk voor de veslaafden. Maar denk eens aan hoeveel jonge mensen je kan redden van verslaving als je het verbiedt.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 januari 2004 @ 14:24:05 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_16365807
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:19 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Jij draait van alles om. WIJ hebben last van JULLIE gerook. DAT is het probleem. Roken hoeft helemaal niet verboden te worden! Als je het maar in je eigen 'hok' doet. En dat je daar zelf de verschrikkelijkste ziektes van krijgt, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Zelfde geldt voor herionejunks. Daar hoeft van mij ook geen geld in te worden gepompt. Opgeruimd staat netjes in dat geval. En als ze sterk genoeg zijn om er zichzelf uit te trekken, dan hebben ze wellicht nog nut voor de maatschappij.


Dat zeg JIJ, maar 80% van de bashers die hier rondlopen roepen keihard dat het volledig verboden moet worden.

Lees even AL het ongenuanceerde geblaat door in de topics die er nu staan.

Ow overigens heb ik in dat andere topic waar JIJ nog beweerde dat het ongeloofwaardig was dat roken geld opbrengt voor de maatschappij een linkje gepost.
Onderzoek van de Erasmus Universiteit.

Mijn conclusie, ja roken is slecht en nee niet-rokers moeten er geen last van hebben.

Echter KOST ik de als roker de maatschappij GEEN geld zoals constant beweert wordt en zijn er tientallen andere maatschappelijke verschijnselen waar niet zo tegen geageerd wordt .

Ik word het een klein beetje zat om als absolute asociale paria afgeschilderd te worden omdat ik af en toe een sjekkie rook. Waarom zie ik de mensen welke hier de rokers als de nazi's afschilderen niet ageren in Lifestyle in McDonalds fora, of in PTA tegen uitlaatgassen of in WGR tegen industrialisatie? Die hypocritie komt me m'n strot uit. Een beetje nuance aanbrengen mag wel.

pi_16365822
Precies,

Helemaal mee eens

Afschaffen die rommel

...ZzzZzzZzz...[ohno]
  zondag 18 januari 2004 @ 14:39:09 #32
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_16366140
Toch mis ik argumenten

Roken is 95% een geestelijke verslaving.
Methadonbussen heb je helemaal niet nodig.
Het is bewezen dat je na een week lichamelijk zonder hulpmiddelen bent afgekickt.
Alleen die 'drang' moet je anders gaan kanaliseren.

Rokers die gestopt zijn zien echt na een tijd in dat 'verdedigende woorden' geen steek hielden. Roken is gewoon slecht, voor jezelf en ook voor een ander. Probeer je dan toch er een andere uitleg aan te geven, dan ben je simpelweg hypocriet.

Kom maar op met de argumenten waarom je zou mogen blijven roken en waarom de regels geen steek houden. Geef maar een oplossing voor jullie rookhinder.

  zondag 18 januari 2004 @ 14:42:59 #33
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16366251
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:09 schreef Swetsenegger het volgende:
nicotine is dan ook 20 keer verslavender dan heroine.
Hèt argument om het helemaal te verbieden.
  zondag 18 januari 2004 @ 14:43:58 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_16366272
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:20 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

yep

Een keertje kan geen kwaad. Maar teveel rook is zeker niet goed voor je! Dus waarom zou ik als nietroker het risico moeten lopen dat mijn gezondheid erop achteruit gaat, ook al zijn niet alle onderzoeken even betrouwbaar?
Het moet juist zo zijn dat de rokers niet roken als er anderen in de buurt zijn totdat er bewijs is dat het geen kwaad kan, in plaats van andersom!


hoe kijk jij tegen alcohol aan? van alcohol is bewezen dat het kwaad kan voor anderen (agressie enzo)
pi_16366447
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:42 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hèt argument om het helemaal te verbieden.


]

Nicotine is dan misschien wel veel verslavender dan heroine, de lichamelijke afkickverschijnselen zijn bij heroine 1000 keer erger dan bij nicotine.

Ik heb 8 jaar gerookt, mezelf er al die tijd bewust van geweest dat roken slecht was. Waarom ik niet stopte? Ik wilde niet.
Op het moment dat ik dacht, "nu wil ik stoppen" lukte het me in 1 keer zonder hulpmiddelen.
Ik heb mijn verslaving nooit verdedigt, hooguit om de zware anti-rokers een beetje te etteren
je houdt tenslotte toch jezelf voor de gek met dat verdedigen.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_16366708
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

hoe kijk jij tegen alcohol aan? van alcohol is bewezen dat het kwaad kan voor anderen (agressie enzo)


Niet als je alcohol met mate gebruikt. Daarom klopt die vergelijking ook niet. Roken is altijd schadelijk voor zowel jezelf als degenen die zich in je directe omgeving bevinden, zelfs de eerste sigaret die je opsteekt.

Jammer trouwens dat ik Brennie nog niet in dit topic heb gezien.

Ars longa, vita brevis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')