abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 18 januari 2004 @ 04:04:16 #151
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_16359536
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:53 schreef Danny het volgende:
Overigens ga je ook eerder dood als je moddervet bent. Het wachten is op de waarschuwingen op een zak patat.
Ik denk dat dat een verschil is met roken.
Vet zit in veel van ons voedsel en heb je ook nodig. Teveel is niet goed. Het is voor de overheid lastig aangeven wanneer het precies teveel is. De kosten die met de verzorging van ziekten als gevolg van "vet" te maken hebben, zullen binnen de "standaard kosten" vallen die we allemaal ophoesten.
Bij roken is élke sigaret verkeerd. En je hebt de keuze om geheel niet of wel te roken. Bij vet kun je niet zeggen: ik neem géén vet tot me. Volgens mij hoort dat bij de voeding .
pi_16359542
Ik zou trouwens wel een aankondiging dat roken ongezond is in de F.A.Q. opnemen. Straks gaan mensen dit sub-forem zien als een stimulans tot roken en komen de aansprakelijkheidsrechtzaken er aan.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zondag 18 januari 2004 @ 04:05:20 #153
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16359551
quote:
Op zondag 18 januari 2004 04:02 schreef mvdlubbe het volgende:
Hey, we kunnen wel alle vrouwen laten tatoeren: "Bevruchting kan leiden tot een langzaam en pijnlijk leven".

Dan is er iig iets rechtgetrokken.


Als je toch bezig bent: Moedermelk bevat PCBs. We krijgen kankerverwekkende stoffen al vanaf de geboorte toegediend.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 18 januari 2004 @ 04:06:29 #154
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_16359565
quote:
Op zondag 18 januari 2004 04:04 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik zou trouwens wel een aankondiging dat roken ongezond is in de F.A.Q. opnemen. Straks gaan mensen dit sub-forem zien als een stimulans tot roken en komen de aansprakelijkheidsrechtzaken er aan.
Die angst had ik wel bij het zien van het Davidoff topic. Het lijkt bijna reclame. En dat is dubieus, tegenwoordig. Ik weet niet waar dat wel en niet mag.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_16359569
quote:
Op zondag 18 januari 2004 04:03 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het wachten is op het eerste proces tegen McDonalds, BurgerKing en Lays.


In Amerika is het eerste proces tegen McDonalds toch al door de vetzakken verloren?

In Nederland kunnen ze er gelukkig naar fluiten.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zondag 18 januari 2004 @ 04:06:45 #156
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16359570
quote:
Op zondag 18 januari 2004 04:04 schreef McKillem het volgende:

[..]

http://members.home.nl/marjannebie/blaat.jpg

Of heb ik nu een lam iets gemaakt?:P


- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 18 januari 2004 @ 04:07:54 #157
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_16359577
Zo. En nu ga ik slapen.

Rook ze nog. .

Ik heb niks tegen rokers. Maar het bekt zo lekker he, dit onderwerp. Beetje steken hier en daar. En ja, je bent roker, dus je weet zo'n beetje wel wat de irritatiepunten zijn bij de andere rokers .

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  Admin zondag 18 januari 2004 @ 04:08:29 #158
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16359583
quote:
Op zondag 18 januari 2004 04:07 schreef mvdlubbe het volgende:
Zo. En nu ga ik slapen.

Rook ze nog. .

Ik heb niks tegen rokers. Maar het bekt zo lekker he, dit onderwerp. Beetje steken hier en daar. En ja, je bent roker, dus je weet zo'n beetje wel wat de irritatiepunten zijn bij de andere rokers .



Slaap ze, mafketel
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 18 januari 2004 @ 04:09:42 #159
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_16359593
Weet je wat t erge is: ik vind t zelf ook smerig. Behalve als ik t zelf doe
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_16359602
Echt zo'n subject waar je nooit over uitgepraat zal zijn.

Okayyyy
Nu mun avatar aan de praat zien te krijgen.....

  Moderator / Miss SHO zondag 18 januari 2004 @ 04:11:11 #161
22592 crew  Ole
pi_16359603
quote:
Op zondag 18 januari 2004 02:31 schreef mvdlubbe het volgende:
En dat is jammer.
Ik vind het wel leuk

Ik ga /wil/ zal stoppen iedereen zal ooit stoppen

Hetze van nu gaat echt te ver!!! Of ik nu wel of niet rook: roken op een open perron daar gaat echt niemand -behalve de roker zelf- dood aan hoor!

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 18 januari 2004 @ 04:13:56 #162
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_16359624
Goed, de snelheid is duidelijk uit dit topic, dus ik ga m'n bed maar es opzoeken

tot later en veel succes met roken/stoppen/niet beginnen

pi_16359731
quote:
Op zondag 18 januari 2004 04:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Goed, de snelheid is duidelijk uit dit topic, dus ik ga m'n bed maar es opzoeken
* Hepyro sluit zich hierbij aan en gaat offline zodra dit bericht er staat!
pi_16361208
quote:
Op zondag 18 januari 2004 02:31 schreef Danny het volgende:
Welke polarisering ?
Het is een ludieke actie om aan te tonen hoe belachelijk die nieuwe regeltjes zijn.
Dus dan moet heel Fok de dupe zijn van deze linkse propaganda?
  zondag 18 januari 2004 @ 11:08:01 #165
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_16361412
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:51 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dus dan moet heel Fok de dupe zijn van deze linkse propaganda?


Eh, pardon?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  Admin zondag 18 januari 2004 @ 11:11:26 #166
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16361467
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:08 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Eh, pardon?



Die reactie had ik ook al
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_16361555
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:08 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Eh, pardon?


Lezen is ook een vak apart?

Trouwens over heel dat vet/ongezond eten-gebeuren: op suiker zit ook al jaren flink wat accijns.

  zondag 18 januari 2004 @ 11:21:01 #168
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_16361606
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:22 schreef Danny het volgende:
Vetzucht (wat ontstaat door het vreten van vet vreten) is doodsoorzaak nummer 1 ja. Al vele decennia zelfs.
Dat klopt niet. Hart- en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer 1 in Nederland. Nummer 2 is kanker. De grootste vermijdbare risicofactor van hart- en vaatziekten is echter roken, en niet vetzucht.
  Admin zondag 18 januari 2004 @ 11:21:19 #169
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16361608
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:17 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak apart?

Trouwens over heel dat vet/ongezond eten-gebeuren: op suiker zit ook al jaren flink wat accijns.


Kost een pak suiker ook al bijna ¤ 4,50 tegenwoordig ?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 18 januari 2004 @ 11:22:32 #170
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_16361629
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:21 schreef Danny het volgende:

[..]

Kost een pak suiker ook al bijna ¤ 4,50 tegenwoordig ?


Per 6 kilo wel .Ongeveer.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  Admin zondag 18 januari 2004 @ 11:22:40 #171
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16361632
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:21 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat klopt niet. Hart- en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer 1 in Nederland. Nummer 2 is kanker. De grootste vermijdbare risicofactor van hart- en vaatziekten is echter roken, en niet vetzucht.


Fout. Die risicofactor wordt geschat op slechts 20-30%
Waarom geschat ? Omdat het niet valt aan te tonen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 18 januari 2004 @ 11:24:06 #172
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_16361653
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:17 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak apart?


Waar staat die linkse propaganda nu?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 januari 2004 @ 11:26:44 #173
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_16361690
Omdat ik geen zin om het allemaal nog eens over te doen, wat quotes uit een ander 'rokers zijn evil' topic. Doe er mee wat je wil
----------------------------------------------------


Dus vanaf heden ALLE steden autovrij en grote waarschuwingsstickers op auto's "Van auto rijden worden andere impotent" "Van autorijden krijgen andere kanker" "Autorijden is schadelijk voor het ongeboren kind van de buurvrouw"....

http://henrysturman.com/dutch/artikelen/gezondheidsdictatuur.html

quote:
Ruim een halve eeuw geleden was er ook al een modern vooruitstrevend land dat een stevige anti-rookcampagne voerde. Het was het eerste land ter wereld dat met gedegen wetenschappelijk onderzoek het verband tussen roken en longkanker aantoonde. Men probeerde de burger er via confronterende advertenties en posters van te overtuigen dat roken een vieze, ongezonde en vooral stomme bezigheid is. Op sigaretten werden hoge accijnzen geheven en advertenties voor rookwaar moesten aan allerlei regels voldoen en mochten niet gericht zijn op de jeugd. Roken werd verboden in bussen, treinen, ziekenhuizen, sommige bedrijven en vele overheidsgebouwen. Welk land dit was? Nazi-Duitsland.

De geschiedenis van de anti-rookcampagne die daar in de jaren dertig en veertig werd gevoerd, staat beschreven in het boek The Nazi War on Cancer door Robert Proctor. Opvallend is dat Proctor waarschuwt tegen het gebruik van het woord health fascism voor moderne anti-rookmaatregelen. Hij ziet de dwingende bemoeienis van de nazi's met de gezondheid van hun (Arische) onderdanen niet als een vorm van fascisme, maar als een verrassend positieve uitzondering op een anderszins monsterlijk systeem.

Toch hoeft de gezondheidsideologie van de nazi's hoeft ons geenszins te verbazen, evenmin als het feit dat de anti-rook- en anti-alcoholbewegingen reuze enthousiast waren toen Hitler aan de macht kwam. Het idee dat mensen eigendom zijn van de staat en dat de staat dus moet zorgen voor een goede gezondheid van zijn onderdanen, is immers bij uitstek een totalitair idee. De gezondheidsslogans van de nazi's waren dan ook: 'Uw lichaam is van de natie!', 'Uw lichaam is van de Führer!', 'U heeft een plicht om gezond te zijn!' en 'Gezondheid is geen privé-zaak!'. De moderne gezondheidsideologie is gebaseerd op precies dezelfde ideeën, ook al zijn we daar niet zo eerlijk over als de nazi's.


quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:16 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Precies... zolang rokers gebruik willen blijven maken van het collectiviteitsprincipe van onze zorgstaat hebben ze de plicht om voor hun gezondheid te zorgen.


Dat is nogal een dictatoriale gedachte.
Dan moeten we dus autorijden, sporten, alcohol, junkfood etc. ook zwaarder belasten en/of verbieden? Immers ook een gevaar voor de volksgezondheid.

net had je het erover dat wanneer je gebruik wilt maken van collectieve verzorging je verplicht bent op je gezondheid te letten.

In het verlengde DAARVAN zou dus ALLES wat ongezond is verboden moeten worden en niet alleen roken.... toch?

Het gaat in dit topic nu alleen over roken, echter de intentie van het topic gaat over het afnemen van vrijheden en persoonlijke keuzes, het opleggen van verplichtingen.

Veel mensen reageren daar ongenuanceerd op, voornamelijk omdat ze zelf niet roken en het vinden stinken. Echter wanneer je naar het grotere plaatje kijkt heeft de topicstrater zeker wel een punt.

Het afnemen van zulke vrijheden en keuzes en het opleggen van verplichtingen is altijd een hellend vlak in een democratie. Is de verhouding tussen keuzevrijheid en algemeen belang niet een klein beetje in het geding aan het komen? Ik denk dat dat het werkelijke vraagstuk is. Niet of roken al dan niet ongezond voor je is, wat dat staat wel boven elke twijfel verheven. De vraag is dus meer of het gerechtvaardigd is iets wat ongezond is dusdanig sterk te ontmoedigen. Want wat is de volgende stap? Een McDonalds belasting? Manipulatie van wachtlijsten voor medische ingrepen?

  zondag 18 januari 2004 @ 11:30:28 #174
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_16361743
Alle niet-rokers gaan nu grappig doen als ze zien dat je buiten moet roken.

Op deze manier krijgen we wèl meer buitenlucht en zoals we allemaal weten is dat gezond.

Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 18 januari 2004 @ 11:39:48 #175
66825 Reya
Fier Wallon
pi_16361868
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:51 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dus dan moet heel Fok de dupe zijn van deze linkse propaganda?


Ik begrijp niet wat links en rechts met deze kwestie te doen hebben. Zelf ben ik uberhaupt geen forum-bezoeker, maar dit forum trok toch wel mijn aandacht door de naar mijn mening suggestieve beschrijving.
Wat mij betreft zou een wat neutraler onderschrift wat professioneler staan. Niet dat dat ook maar iets aan de verdere inhoud zou veranderen

Aan de andere kant geeft Fok! zichzelf wel een smoel door zulk soort acties. En niemand kan ontkennen dat de nieuwe wet soms totaal averechts werkt.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')