abonnement Unibet Coolblue
pi_1129400
zit met verbijstering naar het journaal te kijken ..
alweer zijn het de boeren die de wegen blokkeren !!

wat ik me toch altijd afvraag wat heeft de nederlandse samenleving toch gedaan om iedere keer gestraft te worden voor iets waar ze helemaal geen zegeschap in hebben ???

ja oke de boeren hebben het slecht heb ik ook wel eens... mag ik dan ook effies 150 kilometer file neer zetten ?????

het zijn gewoon zielepoten die niet zelf aan een oplossing kunnen werken in hun eigen branch !!

maar gaat het nu wel om het feit dat ze het slecht hebben of is het gewoon lekker ongestraft rellen ???

ik denk het laatste !!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Unex op 02-07-2001 19:10]

  maandag 2 juli 2001 @ 18:48:42 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1129405
Ik voel hier een flame aankomen

[Dit bericht is gewijzigd door Armageddon op 02-07-2001 18:48]

  maandag 2 juli 2001 @ 18:48:54 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1129406
quote:
Op maandag 02 juli 2001 18:48 schreef Armageddon het volgende:
Ik voel hier een flame aankomen
  maandag 2 juli 2001 @ 18:52:09 #4
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_1129417
Ben ik het volledig mee eens, wat is dat voor associale houding om als het je maar een beetje tegen zit gelijk iedereen te gaan pesten door de snelwegen te blokkeren?

STRAFFEN DIE $!@!@ BOEREN! Iedere boer per dag €1000 betalen aan de overheid als schadevergoeding!

Ga toch ook niet voor elke 5 piek die ik per jaar meer moet betalen de snelweg afzetten!

We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  maandag 2 juli 2001 @ 18:53:55 #5
272 R@b
No-nonsens
pi_1129426
quote:
Op maandag 02 juli 2001 18:46 schreef Unex het volgende:

het zijn gewoon mongolen die niet zelf aan een oplossing kunnen werken in hun eigen branch !!

maar gaat het nu wel om het feit dat ze het slecht hebben of is het gewoon lekker ongestraft rellen ???

ik denk het laatste !!!!


Lekker genuanceerd.

Klagen hoort in de klaagbaak trouwens, of wilde je hier in ANM een serieuze discussie aanzwengelen middels zo'n openingspost?.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 2 juli 2001 @ 18:54:08 #6
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1129427
Ik vond het wel gezellig in de file vandaag hoor, ben lekker uitgestapt en bij een camper die voor me stond een bakkie koffie gaan drinken

Ik hoop dat ze het morgen weer doen neem ik ook koffie mee en een stuk appeltaart

pi_1129482
Ik geef de boeren groot gelijk.
Het wordt hun in Nederland zo moeilijk gemaakt om hun beroep uit te voeren. Ze werken kei hard en krijgen daar geen reet voor terug..
Ik geef ze groot gelijk !!!!!!!!!!!!!
Een eendagsvlieg heeft in ieder geval de dag van zijn leven. ------- Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
pi_1129498
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:04 schreef boeltje.nl het volgende:
Ik geef de boeren groot gelijk.
Het wordt hun in Nederland zo moeilijk gemaakt om hun beroep uit te voeren. Ze werken kei hard en krijgen daar geen reet voor terug..
Ik geef ze groot gelijk !!!!!!!!!!!!!
ja sorry zo lust ik er ook nog wel een paar...

ik werk ook kei hard en krijg er ook geen reet voor terug heb ik dan het recht om andere financiele schade en ergernis toe te brengen ??

  maandag 2 juli 2001 @ 19:10:33 #9
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1129508
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:08 schreef Unex het volgende:

[..]

ja sorry zo lust ik er ook nog wel een paar...

ik werk ook kei hard en krijg er ook geen reet voor terug heb ik dan het recht om andere financiele schade en ergernis toe te brengen ??


en wie geeft die gast van landbouw het recht om die boeren financiele schade toe te brengen?
pi_1129525
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:10 schreef Armageddon het volgende:

[..]

en wie geeft die gast van landbouw het recht om die boeren financiele schade toe te brengen?


ook niet !! maar wat kan de nederlandse samenleving daar aan doen ?????? denk je dat ik de minister zou kunnen overtuigen ??? denk het niet....
pi_1129526
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:04 schreef boeltje.nl het volgende:
Ik geef de boeren groot gelijk.
Het wordt hun in Nederland zo moeilijk gemaakt om hun beroep uit te voeren. Ze werken kei hard en krijgen daar geen reet voor terug..
Ik geef ze groot gelijk !!!!!!!!!!!!!
INDERDAAD !!! Eindelijk iemand die het snapt! Godverdomme een beetje respect voor de boeren! Als er één beroep is waarin mensen het moeilijk en zwaar hebben dan is het boer. Volgens mij weet de helft hier op 't forum niet eens wat een koe is. Jullie kennen geen boeren en het is voor jullie een ver van je bed show, nou houd dan gewoon je bek dicht, en oordeel alleen als je er echt iets van weet!! Dag en nacht werken (want dat is het) en er geen cent aan verdienen.. maar toch je beroep met liefde doen!

Ze zouden er maar eens niet meer zijn ....

DENK DAAR MAAR EENS OVER NA

  maandag 2 juli 2001 @ 19:14:42 #12
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_1129527
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:10 schreef Armageddon het volgende:

[..]

en wie geeft die gast van landbouw het recht om die boeren financiele schade toe te brengen?


Boeren en tuinders hebben altijd wat te zeiken en het legt nooit aan hun... Ze schreeuwen echt om elke cent! En zo moeilijk hebben ze het niet, anders hadden ze wel wat ander werk gedaan
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_1129536
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:14 schreef Brupje het volgende:

[..]

Boeren en tuinders hebben altijd wat te zeiken en het legt nooit aan hun... Ze schreeuwen echt om elke cent! En zo moeilijk hebben ze het niet, anders hadden ze wel wat ander werk gedaan


HALLO KNUPPEL, als je een boerenbedrijf hebt van enkele miljoenen ga je niet zo maar ander werk zoeken, zo makkelijk is dat niet Jij komt zeker weer uit de grote (rand)stad, met je "legt"... Jullie SNAPPEN het gewoon niet !!!
  maandag 2 juli 2001 @ 19:17:33 #14
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1129539
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:13 schreef Unex het volgende:

[..]

ook niet !! maar wat kan de nederlandse samenleving daar aan doen ?????? denk je dat ik de minister zou kunnen overtuigen ??? denk het niet....


Je zou de snelweg eens kunnen blokkeren
  maandag 2 juli 2001 @ 19:19:40 #15
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1129553
De agrarische industrie (en ja het is een industrie tegenwoordig) in nederland is toch een aflopende zaak, binnen 1 generatie is 75% van de boeren verdwenen. Ik vind het zelf ook onzin om hier almaar geld in te blijven stoppen, het is een bodemloze put.
Andere verliesgevende takken van industrie (mijnen, schoenen, etc) zijn toch ook uit nederland verdwenen?
pi_1129556
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:17 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je zou de snelweg eens kunnen blokkeren


ja oftwel de meest asociale ...
zoiets van met mij gaat het slecht dan zal het godver de godver met jullie ook slecht gaan...

lekker instelling !!!

  maandag 2 juli 2001 @ 19:20:16 #17
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_1129557
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:16 schreef Agp het volgende:

[..]

HALLO KNUPPEL, als je een boerenbedrijf hebt van enkele miljoenen ga je niet zo maar ander werk zoeken, zo makkelijk is dat niet Jij komt zeker weer uit de grote (rand)stad, met je "legt"... Jullie SNAPPEN het gewoon niet !!!


Ik kom uit een klein stink dorp in het westland, dus ik weet echt wel hoe het in de land en tuinbouw eraan toe gaat. Er zijn gewoon veel te veel boeren, waardoor gezonde concurrentie niet mogelijk is. Oplossing: concurrentie opvoeren door het gewoon wat moeilijker te maken.

Wat moeten we met al die kleine stink bedrijfjes? Enigste waar ik bewondering voor heb is de motivatie die ze hebben bij hun werk.

We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 juli 2001 @ 19:21:48 #18
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1129563
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:10 schreef Armageddon het volgende:

[..]

en wie geeft die gast van landbouw het recht om die boeren financiele schade toe te brengen?


Zonder allerlei subsidies en dergelijke was er hier in Nederland allang geen boer meer over. De landbouw en veeteelt is de bedrijfstak waar het meeste Europese subsidie naar toe gaat.

En denk nu niet dat dat van vanmorgen boeren waren die met veel moeite een of ander koeien-ras in leven willen houden, ofzo. Dit waren de mensen van intensieve veeteelt. Groot-industrieelen. Die mensen die omdat dat 5 piek per beest minder kost die beesten van hier naar Italie slepen, en dan weer naar Ierland, omdat het slachten daar weer een paar stuivers goedkoper is (vanzelfsprekend een fictieve reis, maar gesleept wordt er gigantisch van hot naar haar, vandaar ook die MKZ hier) en waarbij dierenwelzijn ze geen klap interesseert.

Dan is er ook nog eens een keer zoiets als overleg. Als je het ergens niet mee eens bent, dan overleg je. Als dat overleg mislukt dan ga je wat speldeprikken uitdelen, en pas als dat geen resultaat heeft ga je over tot harde acties die de mensen treffen die er wat aan kunnen doen. De boeren van vanmorgen hebben heel dat traject overgeslagen, beginnen met keiharde acties gericht tegen de mensen die het minste kunnen doen aan het beleid van onze minister.

Daarbij zijn dit nogal gevaarlijke acties. Files, vooral op ongebruikelijke plaatsen, willen nogal eens ongelukken veroorzaken. Daarbij verlies je met dit soort acties de steun van het publiek. En terecht.

Het is jammer dat de politie niet ingrijpt. Voertuigen in beslag nemen (en verbeurd verklaren) en de mensen in de cel gooien. Na een maandje zitten denken ze misschien eens na. Als ze dat kunnen tenminste (waar ik persoonlijk over twijfel)

pi_1129564
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:19 schreef menjo het volgende:
De agrarische industrie (en ja het is een industrie tegenwoordig) in nederland is toch een aflopende zaak, binnen 1 generatie is 75% van de boeren verdwenen. Ik vind het zelf ook onzin om hier almaar geld in te blijven stoppen, het is een bodemloze put.
Andere verliesgevende takken van industrie (mijnen, schoenen, etc) zijn toch ook uit nederland verdwenen?
JA en wiens schuld is dat???? Wie zorgt er voor dat bijna alle varkensbedrijven het hoofd niet meer boven water kunnen houden??? Wie heeft er hier met opzet Pest bij de bedrijven gebracht?? Wie maakt het kleinere boerenbedrijven niet meer mogelijk te bestaan?? NOU???
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 juli 2001 @ 19:25:45 #20
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1129577
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:14 schreef Agp het volgende:

[..]

[Scheldparty gewist]
werken (want dat is het) en er geen cent aan verdienen.. maar toch je beroep met liefde doen!

Ze zouden er maar eens niet meer zijn ....

DENK DAAR MAAR EENS OVER NA


Denk je wel een beetje aan je bloeddruk?

Oh ja, en als je boer bent, en na kunt denken, denk dan ook even na wie de beslissingen maakt hier in Nederland. Ga daar protesteren met je grote be... mond.

En overleg eerst even, ga dan wat speldeprikken uitdelen, en ga dan hardere acties doen bij degenen die wat met het doel te maken hebben. In plaats van zinloos autootje treiteren.

  maandag 2 juli 2001 @ 19:29:15 #21
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1129586
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:22 schreef Agp het volgende:

[..]

JA en wiens schuld is dat???? Wie zorgt er voor dat bijna alle varkensbedrijven het hoofd niet meer boven water kunnen houden??? Wie heeft er hier met opzet Pest bij de bedrijven gebracht?? Wie maakt het kleinere boerenbedrijven niet meer mogelijk te bestaan?? NOU???


De nederlandse agrarische industrie moet concurreren met het buitenland, zeker omdat het grootste deel van de productie daarvoor is bestemd. De enige manier om dit kostendekkend te doen is door schaalvergroting, ook omdat de prijs van voedsel de afgelopen 20 jaar niet evenredig is meegestegen met de inflatie (dacht ik). Het kleine boerenbedrijf is bij lange na niet rendable genoeg meer. Dit is heel jammer maar het nou eenmaal zoals de dingen gaan, marktwerking enzo, er is echt geen sprake van een samenzwering.

In brabant wonen onderhand meer varkens dan mensen.. dat is geen gezonde situatie.

Ik zeg: verlaat het zinkende schip nu het nog kan en produceer om te beginnen alleen nog maar voor de nederlandse markt.

pi_1129767
quote:
Op maandag 02 juli 2001 19:21 schreef qltel het volgende:

[..]


Dan is er ook nog eens een keer zoiets als overleg. Als je het ergens niet mee eens bent, dan overleg je. Als dat overleg mislukt dan ga je wat speldeprikken uitdelen, en pas als dat geen resultaat heeft ga je over tot harde acties die de mensen treffen die er wat aan kunnen doen. De boeren van vanmorgen hebben heel dat traject overgeslagen, beginnen met keiharde acties gericht tegen de mensen die het minste kunnen doen aan het beleid van onze minister.

Daarbij zijn dit nogal gevaarlijke acties. Files, vooral op ongebruikelijke plaatsen, willen nogal eens ongelukken veroorzaken. Daarbij verlies je met dit soort acties de steun van het publiek. En terecht.

Het is jammer dat de politie niet ingrijpt. Voertuigen in beslag nemen (en verbeurd verklaren) en de mensen in de cel gooien. Na een maandje zitten denken ze misschien eens na. Als ze dat kunnen tenminste (waar ik persoonlijk over twijfel)


jaja...... overleggen........ dat is juist het probleem!! de boeren worden met allerlei regels doodgegooid... en daar hebben ze echt niet zelf omgevraagd. De overheid bepaald zo ongeveer elke week nieuwe regels waar de boeren zich aan moeten houden.... zo gaat het plezier er toch echt wel vanaf..:( reken daarmaar op. moeten ze bij jou op je werk opeens mee aankomen, met allerlei onzin regeltjes..... dan wordt je het ook een keer beu en op een gegeven moment barst je dan ook uit in woede.... en terrecht.. dat is het hele probleem... de overheid doet maar wat zonder overleg....
Wie gaat slapen om te vergeten wordt de volgende ochtend wreed verstoord wakker......
  maandag 2 juli 2001 @ 20:09:58 #23
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1129805
quote:
Op maandag 02 juli 2001 20:03 schreef AArt het volgende:

[..]

jaja...... overleggen........ dat is juist het probleem!! de boeren worden met allerlei regels doodgegooid... en daar hebben ze echt niet zelf omgevraagd. De overheid bepaald zo ongeveer elke week nieuwe regels waar de boeren zich aan moeten houden.... zo gaat het plezier er toch echt wel vanaf..:( reken daarmaar op. moeten ze bij jou op je werk opeens mee aankomen, met allerlei onzin regeltjes..... dan wordt je het ook een keer beu en op een gegeven moment barst je dan ook uit in woede.... en terrecht.. dat is het hele probleem... de overheid doet maar wat zonder overleg....


Maar dat allemaal is nog geen reden om zomaar de snelwegen te gaat blokkeren.. blokkeer dan de ingang van het ministerie van landbouw, ofzo.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 juli 2001 @ 20:11:09 #24
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1129818
quote:
Op maandag 02 juli 2001 20:03 schreef AArt het volgende:

[..]

jaja...... overleggen........ dat is juist het probleem!! de boeren worden met allerlei regels doodgegooid... en daar hebben ze echt niet zelf omgevraagd. De overheid bepaald zo ongeveer elke week nieuwe regels waar de boeren zich aan moeten houden.... zo gaat het plezier er toch echt wel vanaf..:(
reken daarmaar op. moeten ze bij jou op je werk opeens mee aankomen, met allerlei onzin regeltjes..... dan wordt je het ook een keer beu en op een gegeven moment barst je dan ook uit in woede.... en terrecht.. dat is het hele probleem... de overheid doet maar wat zonder overleg....


Denk je dat dat alleen bij boeren is? Ik denk dat elke bedrijfstak hiermee te maken heeft.

En zoals ik al schreef, als overleg niet helpt, wie ga je dan treiteren? (ik lees in zowat elk regeltje in jouw betoog het woord overheid, dus ik neem aan dat dat ook het logische antwoord op mijn vraag is)

Het zou me niet verbazen dat de volgende keer de getreiterde automobilisten het recht in eigen hand nemen. En terecht. Je staat er met 1000'den achter. Ram ze van die trekkers af en dump die rotzooi in de sloot. Wie niet na wil/kan denken moet maar voelen.

  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 juli 2001 @ 20:20:20 #25
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_1129869
Laten we de volgende keer als we het ergens niet mee eens zijn boerenbedrijven gaan bezetten...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')