abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 januari 2004 @ 18:11:50 #1
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_16320329
Wat is Spiegelogie?
Alles en iedereen in jouw omgeving is een spiegel: je kijkt voortdurend naar en in jezelf. Dit is het principe van de spiegelogie. Het is een feit dat je een ander niet kunt zien, je ziet alleen die aspecten die je herkent uit jezelf. Vraag maar eens aan tien verschillende personen wat voor indruk je op hen maakt; de kans is zeer groot dat je tien verschillende antwoorden krijgt. Niemand kan voor jou denken of voelen. Dat is onmogelijk. Stel je ergert je rot aan je buurman dan heeft dat niets met die buurman te maken, maar met een stuk ergernis in jou wat weerspiegelt wordt door die buurman. We zijn echter zo geprogrammeerd dat we geloven dat het aan die buurman ligt. Hiermee geef je je macht weg aan het gedrag van de buurman en dat is toch zonde!

Alles in het Universum is perfect, alles is energie. Jij en ik zijn opgebouwd uit energie en daarom zijn wij EEN!!! Door de wereld en haar bewoners weer als perfect te gaan ervaren verander je je eigen wereld. Je bent namelijk wat je denkt. Als jij gelooft dat het na elf uur 's avonds gevaarlijk is op straat dan is dat jouw beeld en ervaring als je inderdaad na elven over straat wandelt. Je kunt ook denken: ik ben altijd veilig. Die gedachte geeft een boodschap aan jouw gevoel, aan je lijf waardoor je waarschijnlijk veel prettiger over straat gaat dan in het eerste voorbeeld. Zo werkt het met alle dingen. Jij bent de regisseur van jouw leven, de schrijver van jouw sprookje. Met die wetenschap kies je er toch liever voor om te gaan doen wat je echt wilt. Waar je hart ligt, wat jouw oneindig wijze gevoel je ingeeft. Spiegelogie en het fanclubspel zijn gebaseerd op 21 'spelregels'.

Een belangrijk onderdeel van spiegelogie is het fanclubspel. Een fanclub is een groep van 6-8 toegewijde fans die elkaar steunen in het in de praktijk brengen van het meester worden over je leven. Landelijk zijn er honderden van die fanclubs verspreid en ook in België heeft men spiegelogie ontdekt. De bijeenkomsten vinden gewoon bij mensen thuis plaats. Een fanclub is een veilige plek om te oefenen in het teruggrijpen van je macht en weer een gevoelsmens te worden. Jouw fans steunen je onvoorwaardelijk en houden van je precies zoals je bent. Iedereen is van harte welkom om mee te doen. De enige voorwaarde is dat je het Handboek Spiegelogie hebt gelezen en/of de Spiegelogie cd hebt beluisterd.

Het handboek heb ik nog niet gelezen, maar ik vind het wel interessant klinken allemaal. Wat is jouw mening hierover? En zijn er spiegelogen onder de fokkers?

[Dit bericht is gewijzigd door Demol op 16-01-2004 18:33]

Free Your Mind
  vrijdag 16 januari 2004 @ 18:13:06 #2
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16320353
LSD is zooo 70's
  vrijdag 16 januari 2004 @ 18:14:02 #3
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_16320375
Lijkt mij een beetje bullshit als ik heel eerlijk moet zijn srry hoor.
pi_16320426
wow heavy shit.. ik vind het een beetje te ver gezocht om eerlijk te zijn, dan van die buurman kan ik nog wel begrijpen, maar dat is zonde van wat??

nou ja veel suc6 iedergeval bij die fanclubs, volgens mij is het 1 grote orgie...

  vrijdag 16 januari 2004 @ 18:21:43 #5
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_16320556
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 18:16 schreef GC het volgende:
wow heavy shit.. ik vind het een beetje te ver gezocht om eerlijk te zijn, dan van die buurman kan ik nog wel begrijpen, maar dat is zonde van wat??

nou ja veel suc6 iedergeval bij die fanclubs, volgens mij is het 1 grote orgie...


Ik weet het zelf ook nog helemaal niet of ik het wat vind. Op het eerste gehoor vond ik het wel interessant klinken, en was ik meteen benieuwd wat de mening van de gemiddelde fokker hierover is.
Free Your Mind
pi_16320740
Tot en met de eerste twee alinea's klonk het naar mijn mening heel erg geloofwaardig. Maar wat er in de laatste alinea staat vind ik een beetje onzin. Het lijkt wel weer gewoon een hype te worden. Hypes are not done!
I've got a 'F', a 'C' and i got a 'K'. All i miss now is ...
pi_16320865
quote:
De enige voorwaarde is dat je het Handboek Spiegelogie hebt gelezen en/of de Spiegelogie cd hebt beluisterd.
. .die je voor veel geld moet kopen . . .
Religion : Mankind's Worst Invention!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 18:59:10 #8
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_16321328
tjeetje wat een scepsis hier...

het is wellicht een beetje - te populairiserend, het is het juiste woord niet echt, maar het is het eerste wat in me opkomt - opgeschreven... ik bedoel van: we zijn allemaal energie en we leven in een sprookje... dat is taal waar die vage types van TRUTH waarschijnlijk verzot op zijn... tja, van dat soort taal raak ik ook sceptisch...

MAAR met die fanclubs is een goed idee... gewoon een kleine groep mensen waarmee je elkaar gefocused houdt hoe je het meeste geluk kunt bereiken in je leven... tis groepstherapie maar dan voor mensen die wel maatschappelijk functioneren, wel redelijk tevreden zijn, maar gewoon zoiets hebben van: ik wil mijn gelukscurve optimaliseren en samen met anderen lukt dat beter en sneller... en is zelf ook al onderdeel van dat gelukkig zijn

WAAR kan ik me aanmelden?

We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
  vrijdag 16 januari 2004 @ 19:01:23 #9
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_16321384
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 18:59 schreef Modafinil het volgende:
tjeetje wat een scepsis hier...

het is wellicht een beetje - te populairiserend, het is het juiste woord niet echt, maar het is het eerste wat in me opkomt - opgeschreven... ik bedoel van: we zijn allemaal energie en we leven in een sprookje... dat is taal waar die vage types van TRUTH waarschijnlijk verzot op zijn... tja, van dat soort taal raak ik ook sceptisch...

MAAR met die fanclubs is een goed idee... gewoon een kleine groep mensen waarmee je elkaar gefocused houdt hoe je het meeste geluk kunt bereiken in je leven... tis groepstherapie maar dan voor mensen die wel maatschappelijk functioneren, wel redelijk tevreden zijn, maar gewoon zoiets hebben van: ik wil mijn gelukscurve optimaliseren en samen met anderen lukt dat beter en sneller... en is zelf ook al onderdeel van dat gelukkig zijn

WAAR kan ik me aanmelden?


Neem maar eens een kijkje op www.willemderidder.com daar staat een lijst met de zogenoemde ' fanclubs'.
Free Your Mind
  vrijdag 16 januari 2004 @ 21:04:03 #10
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_16324783
Levinas voor beginners of LSD voor gevorderden. Veel meer valt hier niet op te zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Rex_Everything op 16-01-2004 21:24]

You don't seem to understand the deal.
I don't give two shits on how you feel.
pi_16325122
ik vind het nogal eng klinken. net zoals alle andere georganiseerde religies.
pi_16332233
Maar als je nou niet bang bent op straat, maar toch overvallen wordt?

Dan kun je wel de regisseur van je eigen leven zijn, maar dat helpt je op dat moment niet.

En wat als iemand jou oplicht voor 1 miljoen Euro? Moet je die persoon dan nog steeds aardig vinden?

Of je vriend(in) gaat vreemd? Kan me nauwelijks voorstellen dat zoiets je niet raakt.

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  zondag 18 januari 2004 @ 14:05:51 #13
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_16365370
Ik zag gister in mijn boekwinkel het boek liggen. En ik dacht wie A zegt, moet ook B zeggen. Dus ik heb het boek gekocht, en ben het nu aan het lezen. Ik moet zeggen, het is heel leuk en helder geschreven. Als ik het boek uit hebt zal ik mijn mening geven over het spiegelogie gebeuren.
Free Your Mind
pi_16372002
Ik dacht dat dit een topic zou zijn
betreffende "zelfreflectie".
¡!¡ chihuahua !¡!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 15:55:27 #15
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_16850639
Ik heb inmiddels het boek "Handboek Spiegelogie" van Willem de Ridder gelezen en ben gaan beseffen dat mijn gedachten de werkelijkheid om mij heen creeeren... hoe IK over het leven denk is hoe IK het leven ervaar en als iets mij niet bevalt "I just think again" Ik schijn veel meer macht te hebben in alles wat er gebeurt in mijn leven dan dat ik dacht...

Ik heb een lijstje wat ik elke dag meerdere malen compleet overtuigd van mezelf opzeg...

Ik ben kerngezond
Ik ben jong
Ik ben mooi
Ik ben vitaal
Ik ben door en door gelukkig
Ik leef in totale overvloed
Ik ben een magneet voor geld
Ik hou van mezelf precies zoals ik ben

Ik merk dat omdat ik er helemaal in geloof en me er verder niet druk om maar (het universum regelt toch alle details) dit gewoon zo is... Ik voel me gelukkiger, ik krijg meer complimentjes dat ik er goed uit zie, Ik heb meer geld om mijn bankrekening dan ooit... hehe

Free Your Mind
pi_16854203
mag ik er wel even bijzetten dat spiegelogie alleen geldt voor de dingen in het leven die relatief zijn.

je gaat natuurlijk niet gelijk meer verdienen door enkel te denken dat je meer waard bent.

  dinsdag 3 februari 2004 @ 19:12:12 #17
62249 PuR3_D4RkN355
Is Links Maar Rechts
pi_16857020
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 18:11 schreef Demol het volgende:
Wat is Spiegelogie?
Vraag maar eens aan tien verschillende personen wat voor indruk je op hen maakt; de kans is zeer groot dat je tien verschillende antwoorden krijgt.
Meningen verschillen, dus indrukken ook
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 18:11 schreef Demol het volgende:

Jouw fans steunen je onvoorwaardelijk en houden van je precies zoals je bent.


Die houden, als ik de 1e alinea dus begrepen heb, eigenlijk gewoon van zichzelf?
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 18:11 schreef Demol het volgende:
Iedereen is van harte welkom om mee te doen. De enige voorwaarde is dat je het Handboek Spiegelogie hebt gelezen en/of de Spiegelogie cd hebt beluisterd.
Bestel nu voor deze spectaculaire prijs, en krijg er een extra navulsetje gratis bij !

quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 18:59 schreef Modafinil het volgende:
tjeetje wat een scepsis hier...
Voor het tegenovergestelde verwijs ik je naar Truth

[Dit bericht is gewijzigd door PuR3_D4RkN355 op 03-02-2004 19:14]

Connection reset by toffe peer
  dinsdag 3 februari 2004 @ 19:12:50 #18
62249 PuR3_D4RkN355
Is Links Maar Rechts
pi_16857030
-- Dubbelpost --
Connection reset by toffe peer
pi_16858187
quote:
Demol:
Alles en iedereen in jouw omgeving is een spiegel: je kijkt voortdurend naar en in jezelf. Dit is het principe van de spiegelogie.
Ik zie het wat genuanceerder en realistischer: je kijkt naar je omgeving en maakt die onderdeel van jezelf. Dat je gevoelens over een onderwerp onderdeel zijn van jezelf (en niet dat onderwerp) lijkt me evident. Eigenschappen (bvb kleur, grootte) hebben dan weer niets met jezelf te maken.
quote:
Niemand kan voor jou denken of voelen (...)
Alles in het Universum is perfect, alles is energie. Jij en ik zijn opgebouwd uit energie en daarom zijn wij EEN!!!
Daat spreek je jezelf tegen. De gedachte is dat je als persoon een uniek perspectief hebt op de realiteit, maar omdat iedereen dat heeft is het eigenlijk weer helemaal niet zo uniek.
quote:
Ik ben mooi
Ik ben door en door gelukkig
Ik leef in totale overvloed
Ik hou van mezelf precies zoals ik ben
Deze eigenschappen zijn inderdaad afhankelijk van je zelfbeeld en zijn te beïnvloeden door jezelf, alhoewel (bijna) niemand ongevoelig is voor kritiek van buitenaf. Alleen in een kamer ben vind ik mezelf de mooiste ter wereld, maar in gezelschap ben ik een stuk bescheidener.
quote:
Ik ben kerngezond
Ik ben jong
Ik ben vitaal
Ik ben een magneet voor geld
Hier hou je jezelf voor de gek. Een terminaal patiënt kan zichzelf echt niet op deze wijze genezen. Geld vliegt echt niet zomaar in je hand. Je zult danook alternatieve gedachten moeten formuleren:
- Mijn gezondheid is voldoende om gelukkig te zijn
- Oud zijn is helemaal niet erg
- Ik ben vitaal genoeg om gelukkig te zijn
- De hoeveelheid geld die ik heb is ruim voldoende, maar als ik meer zou willen kan ik er aankomen, ook al kost dat wat moeite.
quote:
Een fanclub is een groep van 6-8 toegewijde fans die elkaar steunen in het in de praktijk brengen van het meester worden over je leven
Voor mij zou zo'n groep ja-knikkers niet veel toevoegen omdat ze niet hun mening over je geven maar alles per definitie positief benaderen. Ik vraag me af of dit je klaarstoomt om jezelf zo sterk te voelen tegenover de lang niet zo genadige maatschappij. Dat gezegd hebbende: mijn sociale omgeving en vriendenkring bestaat uit mensen die elkaar waarderen om wat ze zijn, en dat maakt me een stuk sterker. Deze vrienden kosten me trouwens niets.

Er zit veel wijsheid in deze spiegelogie, maar de wazige titel, de commerciële exploitatie, en m.n de 21 regels doen mij fronsen en wekken argwaan. Het hele idee is juist dat je zelf kunt nadenken over de richting van je leven, dus die regels moet iemand anders dan juist niet voor je bedenken, toch?

  vrijdag 13 februari 2004 @ 13:03:10 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_17143013
http://www.willemderidder.com/ned/check.htm

Een site van Willem de Ridder

Vind het maar behoorlijk vaag overkomen wat er geschreven is, en ook hoe die man eruit ziet

Vandaag zag ik elders op een ander forum die link staan.

Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 10:41:46 #21
81104 Rex_Everything
Caught in a Whirl
pi_17249060
O, nu begrijp ik het. Het is gewoon ergens een kneusje dat alle evidenties en trivialiteiten van enkele eeuwen psychologie en gesprekstherapie op een hoopje veegt, er een stomme naam aan geeft en doet alsof het kraaknieuw is. En dat natuurlijk allemaal in een boekje giet, uiteraard.
You don't seem to understand the deal.
I don't give two shits on how you feel.
pi_17256618
Hee, is dat nou 'toevallig', ik heb het handboek van de week te leen gekregen.....

..ga er binnenkort in beginnen...

Zijn dingen die zijn, echt nog wat ze zijn, als zijn ogen de zijne niet meer zijn?
  maandag 23 februari 2004 @ 16:11:32 #23
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17336727
bij nader inzien is het allemaal lauwe crap die spiegologie...

daarnaast komt het gewoon uit de VS, nl. van ene Arnold Patent die het het - iig beter klinkende - naampje Mutual Support heeft genoemd; erger nog: die 21 spelregels van het fanclubspel zijn zo ongeveer letterlijk vertaald, daarmee wil ik zeggen dan meneer De Ridder er veel creativiteit in heeft gestopt...
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')