abonnement Unibet Coolblue
pi_16282065
Gaan er nog meer mensen naar Malta, zo ja: wanneer en naar welke plaats? Ik ga met 3 vrienden in een appartement in Qawra zitten voor een weekje.

Wat achtergrondinfo:
- Vlag:


- Landkaart:


- Malta bestaat uit de eilanden Malta, Gozo en Comino
- Officiële landstaal: Maltees, Engels
- Hoofdstad: Valletta
- Regeringsvorm: Republiek
- Inwoners 395.000
- Dichtheid: 1249 inwoners/km˛
- Munteenheid Maltese lire (MTL). 1 EUR = 0.4293 MTL
- Tijdzone: UTC +1 (gelijk aan NL)
- Web | Code | Tel.: .mt | MLT | 356

bronnen:
malta.nl
wikipedia

<<< openigspost door Blind_Guardian>>>

Heeej!

Ik ben net gestopt met mijn studie! En ik ga bijna zeker met 2 vriendinnen voor 3-4 maanden naar Malta om daar engels te leren en te gaan werken!
Zijn er mensen die ook gaan? In maanden maart, april, mei en juni!
Of die er geweest zijn? En tips hebben?
Of weten of je daar makkelijk een baan kan krijgen voor achter de bar!

xxx

[ Bericht 59% gewijzigd door DutchTrain op 07-04-2006 13:29:06 ]
pi_16282391
Ben er een weekje geweest, wel leuk voor een week, maar je hebt het snel gezien... t'is niet zo'n groot eiland. Valetta is wel leuk, Sliema & St Julian (meen ik) is zeg maar het toeristengedeelte
Verder is het wel aardig om eens naar Gozo te gaan EN vooral naar de Blue Lagoon gaan !! Prachtig daar... (alleen veel toeristen...)
en nou wil ik mijn konijn !
pi_16282479
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 13:39 schreef strandbal het volgende:
EN vooral naar de Blue Lagoon gaan
Wat dat niet de Blue Grotta ofzo?
pi_16282490
Gezien het feit dat je als eerste dit jaar een topic over Malta opent en omdat je verzoek eigenlijk meer over malta zelf gaat ipv over Engels leren daar stel ik voor om dit het centrale Malta topic voor 2004 te maken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16283208
Ja oke daar was ik ook al een beetje bang voor dat het te klein is.
We hebben ook nog andere landen als opties.
Maar kwamen nu nog beetje op deze uit!
Maar we willen alle 3 heel graaag achter de bar in een hotel of kroeg.
En ik ben nu een beetje bang dat dat dan niet gaat lukken!
Maar voor een weekje leuk.. wij gaan er dus als we gaan, 4 maanden heen.
Maar er zijn daar ook heel veel studentenhuizen met scholen die engelse cursussen geven aan veel studenten. Maar daar heeft nog niemand ervaring mee?
pi_16284839
Titel aangepast. Tis nu dus het Malta topic voor dit jaar. Voor al je tips omtrent dit mooie eiland in de Middellandse Zee.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16285068
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:07 schreef kikoko het volgende:
Maar we willen alle 3 heel graaag achter de bar in een hotel of kroeg.
En ik ben nu een beetje bang dat dat dan niet gaat lukken!
ik denk wel dat dat gaat lukken hoor, er zijn best veel barretjes en een stuk of wat grotere tenten waar volgens mij veel 'buitenlanders' werkten.

en als je gaat moet je inderdaad zeker niet vergeten naar Gozo te gaan, de bleu lagoon (of grotto, ik weet het niet meer precies) is echt super mooi...

veel scholen ben ik niet tegengekomen, maar dat kan ook komen omdat ik er niet naar heb gezocht

... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_16288766
Je hebt een Blue Lagoon, dat is het strand en een Blue Grotto, dat is een grot met blauw water. Die liggen niet bij elkaar in de buurt. Bedenk dus even waar je heen wilt voor je gaat, anders sta je op de verkeerde plek.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_16288935
Ben zelf in de zomer van 2002 in malta geweest en het zit daar helemaal vol met "engelse studenten". In de praktijk zijn dit bijna allemaal (nogal jonge) jongens en meisjes die nog niet alleen op vakantie mogen van pa en ma en daarom op malta "engels gaan leren"... niet dus... Uitgaan is redelijk, als je er geen bezwaar tegen hebt om tussen 16-jarigen je eigen feestje te bouwen.
Werk zoeken is geen probleem, begin dan wel NU alvast met mailtjes sturen enzo. Ik zou je aanraden om je tijd daar te besteden met het volgens van een duik-cursus ipv engels leren, want dat stelt toch geen zak voor en ik heb van heel veel mensen daar gehoord dat dat toch niet opschiet; een beetje in de hitte wat in een klaslokaal zitten...
Duiken is duizend keer beter!!!
- If I have seen further it is by standing on the shoulders of Giants. -
pi_16342556
Moet mijn vakantie nog plannen, maar Malta lijkt mij erg mooi. Is dat ook daadwerkelijk zo? Kun je er ook duiken/snorkelen zonder cursus? En wat voor mensen gaan er dan meestal naar Malta? 16-jarigen?? Heeft er nog iemand wat meer informatie die je niet in reisbrovhures tegenkomt?

Thnxx

  zaterdag 17 januari 2004 @ 17:07:15 #11
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16344324
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:53 schreef Sinsz het volgende:
Moet mijn vakantie nog plannen, maar Malta lijkt mij erg mooi. Is dat ook daadwerkelijk zo? Kun je er ook duiken/snorkelen zonder cursus? En wat voor mensen gaan er dan meestal naar Malta? 16-jarigen?? Heeft er nog iemand wat meer informatie die je niet in reisbrovhures tegenkomt?

Thnxx


Pas op op de weg. Maltesers kunnen niet rijden en dat is een understatement. Als er "Slow" op de weg staat geven juist extra gas
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_16365617
Hoe zijn de stranden? ook gewoon zand, of kiezel ofzo?
  zondag 18 januari 2004 @ 15:58:47 #13
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16368362
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:15 schreef Sinsz het volgende:
Hoe zijn de stranden? ook gewoon zand, of kiezel ofzo?
Voornamelijk rotsstranden, er zijn hier en daar kleine zandstranden met name op Gozo en Camino
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_16368736
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:53 schreef Sinsz het volgende:
Moet mijn vakantie nog plannen, maar Malta lijkt mij erg mooi. Is dat ook daadwerkelijk zo? Kun je er ook duiken/snorkelen zonder cursus? En wat voor mensen gaan er dan meestal naar Malta? 16-jarigen?? Heeft er nog iemand wat meer informatie die je niet in reisbrovhures tegenkomt?

Thnxx


Ja, malta is zeker mooi! Ga als je er bent ook eens het binnenland in.
Snorkelen kun je altijd zonder cursus, duiken niet echt. Ja, een proefduik, ook heel mooi als je het nog nooit gedaan hebt, maar als je het geld en de tijd hebt zou ik zeker een cursus doen.
En de mensen die er zijn... tsja, wel veel 16-jarigen ja en ook veel vaders en moeders met of zonder kinderen. Verwacht in ieder geval geen grote getalen 18-25 jarige feestgangers.
Maar ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij hoeft dat ook niet meer zo nodig...
Alhoewel ik deze zomer wel met een groep van 12 man op een camping in istrie ga zitten
- If I have seen further it is by standing on the shoulders of Giants. -
pi_16369693
Ben zelf 17, maar dus niet op zoek naar een Lloret/Salou situatie of iets dergelijks.. het mag dan misschien saai klinken, maar ik heb liever een vakantie met cultuur en mooie natuur enso, dan alleen maar zatte mensen om me heen.. Natuurlijk ben ik zeker niet vies van uitgaan, maar in die mate als in Lloret/Salou vind ik dus ietwat overdreven.
Duiken lijkt me echt supergaaf, maar als 'arme student' heb ik dus niet echt veel geld over.. Jammer dat er niet veel zandstranden zijn.
pi_16440916
Wij hebben vandaag geboekt, we gaan naar St. Julians, mooi appartementje 200 mtr. van het strand... zal wel lachen worden daar
  dinsdag 20 januari 2004 @ 21:52:01 #17
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16441630
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:29 schreef Ez3 het volgende:
Wij hebben vandaag geboekt, we gaan naar St. Julians, mooi appartementje 200 mtr. van het strand... zal wel lachen worden daar
Zit je vlakbij de Burger King? Dan zit je goed
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_16444116
In de reisgids ziet malta er echt mooi uit..Zal dat in het echt ook zo zijn? Kristalhelder water?
pi_16449687
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 23:12 schreef sweetroman het volgende:
In de reisgids ziet malta er echt mooi uit..Zal dat in het echt ook zo zijn? Kristalhelder water?
Het water is erg mooi, vooral bij de blue grotto. Wat wij hebben gedaan is met een boot het eiland rond en dan ligt de boot een tijd voor anker in prachtig blauw water. Je kon daar ook snorkelen. Alleen ik niet, want ik was zeeziek. Als je zoiets gaan doen, ga dan niet met de grootste organisatie. Dan zit je de hele dag op een rijtje stoelen naast elkaar. In Valetta vertrekt er ook een andere maatschappij met een oud aandoende boot waar je overal kun zitten waar je wilt en waar je veel makkelijker rond kunt lopen. Dat is ons goed bevallen, alleen de golven waren minder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_16455106
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:52 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Zit je vlakbij de Burger King? Dan zit je goed


Dus er zit een Burger King in St. Julians? moooooi
  woensdag 21 januari 2004 @ 13:13:24 #21
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16455582
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 12:55 schreef Ez3 het volgende:

[..]

Dus er zit een Burger King in St. Julians? moooooi


Je kan er niet omheen
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_16455736
Relaxed Weet jij ook of je er goed op stap kan en hoe hoog de gemiddelde leeftijd is van het stap-publiek
  woensdag 21 januari 2004 @ 13:21:58 #23
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16455833
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 13:18 schreef Ez3 het volgende:
Relaxed Weet jij ook of je er goed op stap kan en hoe hoog de gemiddelde leeftijd is van het stap-publiek
Er zullen veel studenten van de EF (talenrijzen) zitten, maar ook wel wat oudere mensen. Let alleen wel op het grote aantal Italianen.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_16455944
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 13:21 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Er zullen veel studenten van de EF (talenrijzen) zitten, maar ook wel wat oudere mensen. Let alleen wel op het grote aantal Italianen.


En wat betaal je voor een pilsje?
  woensdag 21 januari 2004 @ 13:31:16 #25
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16456135
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 13:25 schreef Ez3 het volgende:

[..]

En wat betaal je voor een pilsje?


Weinig. Ik meen dat het 50 Malteser pence is (ca 1,25 euro) 80p voor 0,5 liter volgens mij.
Mixjes zijn vaak in de aanbieding voor 30 pence (ca 85 eurocent)
Ik was er 3 jaar terug ik weet niet of de prijzen sindsdien verhoogd zijn
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_16456652
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 13:31 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Weinig. Ik meen dat het 50 Malteser pence is (ca 1,25 euro) 80p voor 0,5 liter volgens mij.
Mixjes zijn vaak in de aanbieding voor 30 pence (ca 85 eurocent)
Ik was er 3 jaar terug ik weet niet of de prijzen sindsdien verhoogd zijn


Hahaha klinkt goeeeed!!!
  woensdag 21 januari 2004 @ 15:19:47 #27
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_16459583
wij gaan dit jaar ook op vakantie naar Malta:) maar welke tenten zijn daar de moeite waard om naar toe te gaan?
Da zidde gai ja!
  woensdag 21 januari 2004 @ 15:22:22 #28
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16459660
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 15:19 schreef ---Fles--- het volgende:
wij gaan dit jaar ook op vakantie naar Malta:) maar welke tenten zijn daar de moeite waard om naar toe te gaan?
De Axis. http://www.edenleisure.com/axis/
En ertegenover zit ook nog wat iets van de Saturn ofzo. Alles gebeurt op zo'n 100 meter van elkaar
Beiden in St. Julians
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  woensdag 21 januari 2004 @ 15:45:58 #29
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16460398
http://www.searchmalta.com/cgi-local/photos/main.cgi?id=3994&type=3&brand=0
Niet geweest, net iets buiten het uitgaanscentrum, tegenover de McDonalds

De Empire. Dus niet de Saturn die ik eerder zei, deze ligt tegenover de Axis.

Een plattegrondje van St. Julians en het uitgaansgedeelte Paceville.
Bij de pijl moet je zijn, verder ligggen er in de 5 zijstraten van het centrale punt (Burger King, rooie punt) ook nog wel wat barretjes.

[Dit bericht is gewijzigd door ScudRaket op 21-01-2004 16:07]

If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_16461360
Dit is toch super??? Goedkoop, helder water, leuk uitgaan mooie stranden. Volgens mij is dit echt een top bestemming wie wil er nog naar lorret als je dit ziet? Hoe is het uitgaan waar kun je dit mee vergelijken en zijn er wel nederlandse jongeren te vinden?
pi_16462514
Nadeel is dat er maar weinig zandstranden zijn. Dat houd veel mensen toch nog tegen om erheen te gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 21 januari 2004 @ 16:51:57 #32
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16462557
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:14 schreef sweetroman het volgende:
Dit is toch super??? Goedkoop, helder water, leuk uitgaan mooie stranden. Volgens mij is dit echt een top bestemming wie wil er nog naar lorret als je dit ziet? Hoe is het uitgaan waar kun je dit mee vergelijken en zijn er wel nederlandse jongeren te vinden?
Dat klopt, alleen is het nog niet zo bekend onder Nederlanders. Het uitgaansleven is wel wat kleinschaliger dan in Lloret, dat neem je maar op de koop toe. Het klimaat is er alleen maar beter. Op Malta regent het zo'n 10 dagen per jaar, allemaal in de winter
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  woensdag 21 januari 2004 @ 16:54:01 #33
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16462628
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:50 schreef YPPY het volgende:
Nadeel is dat er maar weinig zandstranden zijn. Dat houd veel mensen toch nog tegen om erheen te gaan.
En als ze er zijn zijn het kleine. Dat is idd een nadeel. Ik weet wel dat ze op Gozo of Comino een groot zandstrand hebben.
Als de autoriteiten van Malta nou eens zouden denken aan de Tenerife-oplossing voor het zandstrand-probleem
Gewoon ladingen zand uit Afrika halen, is ook niet ver weg
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  woensdag 21 januari 2004 @ 17:22:40 #34
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_16463592
[quote]Op woensdag 21 januari 2004 15:45 schreef ScudRaket het volgende:
http://www.searchmalta.com/cgi-local/photos/main.cgi?id=3994&type=3&brand=0
Niet geweest, net iets buiten het uitgaanscentrum, tegenover de McDonalds

Mc. Donalds??? hoe relaxt is het daar! Malta.......I'm loving it :P

Da zidde gai ja!
  woensdag 21 januari 2004 @ 17:29:53 #35
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16463833
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:22 schreef ---Fles--- het volgende:
[quote]Op woensdag 21 januari 2004 15:45 schreef ScudRaket het volgende:
http://www.searchmalta.com/cgi-local/photos/main.cgi?id=3994&type=3&brand=0
Niet geweest, net iets buiten het uitgaanscentrum, tegenover de McDonalds

Mc. Donalds??? hoe relaxt is het daar! Malta.......I'm loving it :P


McDonalds en Burger King liggen in St. Julians niet ver uit elkaar
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_16468324
De ultieme topbestemmingen van de nlers: marmaris en kreta hebben ook kleine stranden om te janken toch?
  donderdag 22 januari 2004 @ 11:23:56 #37
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_16482863
lol maar wat heeft de griekse eilanden met Malta te maken??? btw die discotheken zien er goed uit van Malta
Da zidde gai ja!
pi_16490284
Ik ben er zelf nu 2 keer geweest. Volgens mij zat er in st Julians alleen een MCDonalds :-)

We hebben het er heel erg naar ons zin gehad. Je moet ook eens een kijkje gaan nemen in de BLACK BULL Bar in St Julians. Dat was echt een gave tent.

Veder raad ik iedereen aan om gewoon de bus te nemen. Ze kosten daar echt geen drol, het enige nadeel is dat ze 300 jaar oud zijn :p. Alles rammelt, maar dat is juist wel spannend.

Je moet zeker eens naar Golden Bay gaan. Je hebt daar een mooi zandstrand. Het is een eindje rijden met de bus, maar dan heb je ook wat.

Ik wens iedereen die gaat een fijne vakantie toe.

pi_16494895
Hoe is het daar in het hoogzeizoen kwa jongeren (singles)
pi_16495451
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:53 schreef sweetroman het volgende:
Hoe is het daar in het hoogzeizoen kwa jongeren vrouwtjes (singles)
  donderdag 22 januari 2004 @ 19:44:12 #41
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16496285
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:11 schreef ojajoh19197 het volgende:
Ik ben er zelf nu 2 keer geweest. Volgens mij zat er in st Julians alleen een MCDonalds :-)

We hebben het er heel erg naar ons zin gehad. Je moet ook eens een kijkje gaan nemen in de BLACK BULL Bar in St Julians. Dat was echt een gave tent.

Veder raad ik iedereen aan om gewoon de bus te nemen. Ze kosten daar echt geen drol, het enige nadeel is dat ze 300 jaar oud zijn :p. Alles rammelt, maar dat is juist wel spannend.

Je moet zeker eens naar Golden Bay gaan. Je hebt daar een mooi zandstrand. Het is een eindje rijden met de bus, maar dan heb je ook wat.

Ik wens iedereen die gaat een fijne vakantie toe.


Wanneer ben je er dan geweest. De McD. zit in het nieuwe winkelcentrum in Paceville, de Burger King zat er volgens mij langer.

Die bussen: prachtig Alleen moet je wel je benen opvouwen en oppassen dat je niet door het dak vliegt als hij weer in het zoveelste gat in de weg rijdt

Vrouwen: Veel 16-20 jarigen daar, afkomstig van de EF talenschool in de buurt, verder veel Italiaanse sletjes. Leuk voor 1 nacht.

If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:09:26 #42
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_16502869
haha LOL, er is iig zat te doen op het eiland Malta das wel te merken. ik heb er egt super veel zin in!!!!
Da zidde gai ja!
  zaterdag 24 januari 2004 @ 12:03:09 #43
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_16540772
Weet iemand of er in St. Julians ook zandstranden zijn en niet alleen rotsstranden of dat je dan eerst ergens met de bus heen moet???
Da zidde gai ja!
  zaterdag 24 januari 2004 @ 14:22:43 #44
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16543862
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 12:03 schreef ---Fles--- het volgende:
Weet iemand of er in St. Julians ook zandstranden zijn en niet alleen rotsstranden of dat je dan eerst ergens met de bus heen moet???
Er is een klein zandstarndje in Paceville, aan het einde van de St. George's Bay
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  woensdag 28 januari 2004 @ 11:12:22 #45
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_16651057
hehe na wat strubbelingen hebben we eindelijk geboekt, zijn er meer mensen (jongeren) die deze vakantie gaan vertoeven in het uitgaansleven van de maltesers???
Da zidde gai ja!
pi_16849259
Wij willen met een paar vrienden deze zomer ook naar Malta gaan. Hoe zit het met de prijzen aldaar (de reis en het verblijf zijn in ieder geval redelijk goedkoop ).

Wat kosten de (simpele) eetgelegenheden? Wat is het prijsniveau van de supermarkten en dergelijke? En hoeveel kost het uitgaan?

De bus is in elk geval supergoedkoop lees ik.

And there was much rejoicing.
  woensdag 4 februari 2004 @ 10:09:02 #47
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_16872743
welke datum willen jullie gaan en welk app.??? cool da we niet de enige hollanders zijn die dit jaar gaan vertoeven in Malta
Da zidde gai ja!
pi_16873512
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:09 schreef ---Fles--- het volgende:
welke datum willen jullie gaan en welk app.??? cool da we niet de enige hollanders zijn die dit jaar gaan vertoeven in Malta
2e en 3e week van juli, waarschijnlijk appartementen Dean Hamlet in St Julian.

Weet misschien iemand het antwoord op de vraag 2 posts hierboven?

And there was much rejoicing.
pi_16877168
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:46 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

2e en 3e week van juli, waarschijnlijk appartementen Dean Hamlet in St Julian.

Weet misschien iemand het antwoord op de vraag 2 posts hierboven?


Dean Hamlet hadden we eerst ook, maar door omstandigheden konden we daar niet meer terecht op de een of andere manier leek ons ook de leukste, nou zitten we ergens midden in het centrum en voor meer geld trouwens...
  woensdag 4 februari 2004 @ 13:03:51 #50
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16877378
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:46 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

2e en 3e week van juli, waarschijnlijk appartementen Dean Hamlet in St Julian.

Weet misschien iemand het antwoord op de vraag 2 posts hierboven?


Schrik niet van de waarde van de Maltese Pond: meer dan 2,5 euro
Dat wil niet zeggen dat het er duur is: Drank is goedkoper dan hier en eten ligt ook iets onder de prijzen in NL.
De bus kost je 20 cent ongeveer, maar meer wil je er ook niet voor betalen
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_16877816
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 12:56 schreef Ez3 het volgende:

[..]

Dean Hamlet hadden we eerst ook, maar door omstandigheden konden we daar niet meer terecht op de een of andere manier leek ons ook de leukste, nou zitten we ergens midden in het centrum en voor meer geld trouwens...


Oh dat is geen goed nieuws voor ons. Met welke reisorganisatie gaan jullie en welke periode? En wat voor appartement wilden jullie, 2-kamer of 3-kamer?
And there was much rejoicing.
  woensdag 4 februari 2004 @ 15:08:05 #52
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_16881606
Wij gaan met Beachmasters op dinsdag 12 juli naar Malta (k spreek ook ff voor Ez3 ) maar bij deam hamlet of iets was het zo dat de 4 persoons kamers in die per. vol zaten de rest was niet bekend, de 5 persoons waren toen nog niet allemaal bezet. dus ja we hebben toen maar het duurdere burlington/dragonara gekozen, maar goed we GAAN\ nu tenminste
Da zidde gai ja!
pi_16883479
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 15:08 schreef ---Fles--- het volgende:
Wij gaan met Beachmasters op dinsdag 12 juli naar Malta (k spreek ook ff voor Ez3 ) maar bij deam hamlet of iets was het zo dat de 4 persoons kamers in die per. vol zaten de rest was niet bekend, de 5 persoons waren toen nog niet allemaal bezet. dus ja we hebben toen maar het duurdere burlington/dragonara gekozen, maar goed we GAAN\ nu tenminste
wij gaan de 20e
  woensdag 4 februari 2004 @ 16:03:48 #54
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_16883544
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 16:01 schreef Ez3 het volgende:

[..]

wij gaan de 20e


ja klopt hoe kom ik bij 12 juli???
Da zidde gai ja!
pi_16972589
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 15:08 schreef ---Fles--- het volgende:
Wij gaan met Beachmasters op dinsdag 12 juli naar Malta (k spreek ook ff voor Ez3 ) maar bij deam hamlet of iets was het zo dat de 4 persoons kamers in die per. vol zaten de rest was niet bekend, de 5 persoons waren toen nog niet allemaal bezet. dus ja we hebben toen maar het duurdere burlington/dragonara gekozen, maar goed we GAAN\ nu tenminste
Even een beetje late reactie, maar ja..

Wij gaan wél naar Dean Hamlet, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Wij waren langs het kantoor van Beachmasters gegaan in Groningen en dat was maar goed ook geloof ik. De 6-persoonsappartementen waren om een of andere reden niet beschikbaar. Dus dan maar 3-persoonsappartementen, maar daar hadden we er drie van nodig (we gaan met zijn negenen), twee waren er sowieso vrij, maar die derde moesten ze nog navragen. Maar gelukkig werd ik gisteren gebeld en alles gaat door!

Dus wij gaan lekker 6 juli naar Malta! Misschien komen we jullie nog ergens op Malta Airport of Schiphol tegen, want wij vliegen de 20e weer terug.

And there was much rejoicing.
pi_16996288
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 15:55 schreef SuperSiem het volgende:

[..]
...
Dus wij gaan lekker 6 juli naar Malta! Misschien komen we jullie nog ergens op Malta Airport of Schiphol tegen, want wij vliegen de 20e weer terug.


wtf gaan jullie 15 dagen??? Das lang man, wij konden kiezen of 8 of 15 dagen... 15 gaat wel erg aan je budget knagen
pi_17006258
quote:
Op zondag 8 februari 2004 13:12 schreef Ez3 het volgende:

[..]

wtf gaan jullie 15 dagen??? Das lang man, wij konden kiezen of 8 of 15 dagen... 15 gaat wel erg aan je budget knagen


Bij het reisbureau betaal je nauwelijks meer als je 15 dagen gaat ipv 8 dagen. Ik geloof dat dat 75 euro ofzo scheelde. Je betaalt uiteraard wel twee keer zoveel voor eten en uitgaan, dus we moeten inderdaad een beetje op het budget letten.
And there was much rejoicing.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 08:49:15 #58
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_17050344
quote:
Op zondag 8 februari 2004 18:41 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

Bij het reisbureau betaal je nauwelijks meer als je 15 dagen gaat ipv 8 dagen. Ik geloof dat dat 75 euro ofzo scheelde. Je betaalt uiteraard wel twee keer zoveel voor eten en uitgaan, dus we moeten inderdaad een beetje op het budget letten.


En met hoeveel man gaan jullie richting het zonnige zuiden?
Da zidde gai ja!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 08:51:09 #59
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_17050381
9 man zie ik nu, Sorry niet goed gelezen.....ben net wakker vandaar...
Da zidde gai ja!
pi_17349331
Ha net geboekt: 9 augustus naar Dean Hamlet in St. Julian's!
Is iemand hier al eens geweest?
pi_17352173
Yep, ben 4 of 5 jaar geleden in Malta geweest en konden toen idd terecht in Dean Hamlet in St. Julian's (met 16 personen, 3x4 en 2x2). Het was een fantastische vakantie, op loopafstand van het uitgaanscentrum. Kamers en service allemaal oke. Zeker een aanrader!

Tip: Eet alleen geen pizza op Malta, deze zijn namelijk erg zout:(. De pasta's, vlees- en visgerechten echter zijn goed te noemen...

Oh, en die bussen zijn inderdaad erg lachen, als je er uit wil moet je aan een touwtje trekken en dan gaat er voor bij de chauffeur een belletje rinkelen. Er zitten overigens ook enkele afgedankte bussen uit Nederland bij.

Have fun in Malta, en als je in de Axis komt (als ie nog bestaat), doe dan even de groeten aan de DJ...

[ Bericht 30% gewijzigd door MrWizzel op 25-02-2004 12:53:08 ]
pi_17374481
2,5 jaar geleden ben ik met mijn zus naar Malta geweest. Heb echt een leuke tijd gehad!
Zaten ook in Dean Court in St. Julians, het uitgaansgebied. Daar zitten inderdaad de Mac, Burger King, maar ook KFC! Maar eerlijk gezegd vind ik ze alle 3 hier in NL lekkerder. Wij gingen elke keer uit in club Havana. Goed muziek draaiden ze daar, ook veel jongeren uit Malta zelf kwamen daar. Vooral r'n'b. Die tent was gratis. Ook naar Empire en Axl geweest, dance wat ze daar draaiden niet echt leuk, meer Italiaans. Verwacht geen topclubs daar.

Wat jongens betreft: hele leuke jongens !. Beetje arabisch/italiaanse mix. Zijn ook heel vriendelijk. Ook veel Italiaanse en Engelse toeristen zijn daar.

Die rotsstranden zijn echt kut, man! Je moet oppassen dat je niet uitglijdt. Je mag trouwens gebruik maken van het zwembad van het hotel tegenover Dean Court, ook heel lekker.

Wat we niet hebben gedaan, maar wat je wel moet doen is jeepsafari. Dan ga je ook nog onder water ofzo, zei mijn tante.

Ik zag ook een universiteit, weet niet meer precies waar. Maar over afstanden hoef je je niet druk te maken. Volgens mij ben je er met de auto binnen een uur aan de andere kant van het eiland!
pi_17374649
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 14:50 schreef susiebel het volgende:

Wat jongens betreft: hele leuke jongens !. Beetje arabisch/italiaanse mix. Zijn ook heel vriendelijk. Ook veel Italiaanse en Engelse toeristen zijn daar.
Tsja, het is maar wat je leuk vindt. Ik weet in ieder geval dat de 5 meiden die met ons mee op vakantie waren een grote afkeer hebben opgebouwd tegen de mannelijke autochtone bevolking van Malta
Gelukkig is het zo dat smaken verschillen
pi_17375133
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 14:59 schreef MrWizzel het volgende:

[..]

Tsja, het is maar wat je leuk vindt. Ik weet in ieder geval dat de 5 meiden die met ons mee op vakantie waren een grote afkeer hebben opgebouwd tegen de mannelijke autochtone bevolking van Malta
Gelukkig is het zo dat smaken verschillen
Ja, ieder z'n smaak . Maar omdat we ook elke dag naar dezelfde club gingen, zagen we ook meestal dezelfde jongens. Zij waren wel ok. Maar als er inderdaad creaps of vervelende jongens naar je toekomen is dat wat minder.

Voor de liefhebbers: vaak komen er ook Italiaanse mariniers naar St. Julians! Kunnen ook leuke tussen zitten.

En de meisjes daar zien er ook mooi uit, hoor jongens (en meisjes).
pi_17380657
Weet er iemand wat meer over de achtergrond van Malta? Ik heb gehoord dat de moedertaal Engels is?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 00:16:11 #66
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_17385836
De voertaal is Maltees, een mengeling van Italiaans en Arabisch. Maar door de Engelse kolonisatie spreekt iedereen Engels
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_17388039
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 12:45 schreef MrWizzel het volgende:
Tip: Eet alleen geen pizza op Malta, deze zijn namelijk erg zout:(. De pasta's, vlees- en visgerechten echter zijn goed te noemen...
Wij hebben heerlijk pizza gegeten. We aten elke dag ergens anders en het was steeds goed. Het leukste vonden we een restaurant in een oude toren. Dat was in Sliema. Het voorgerecht was daar ook erg leuk, brood met een paar sausje. We kregen daar een hele uitleg over. Erg lekker daar en een goede bediening.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_17388462
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 00:16 schreef ScudRaket het volgende:
De voertaal is Maltees, een mengeling van Italiaans en Arabisch. Maar door de Engelse kolonisatie spreekt iedereen Engels
Het viel mij trouwens wel op dat ze daar best slecht engels spraken. Heb een engelse naam en sommige mensen konden het niet eens uitspreken. Een beetje gebrekkig, konden wij het nog beter.
pi_17388571
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 08:36 schreef YPPY het volgende:

[..]

Wij hebben heerlijk pizza gegeten. We aten elke dag ergens anders en het was steeds goed. Het leukste vonden we een restaurant in een oude toren. Dat was in Sliema. Het voorgerecht was daar ook erg leuk, brood met een paar sausje. We kregen daar een hele uitleg over. Erg lekker daar en een goede bediening.
Nou, dan hebben wij op de eerste dag gewoon vreselijke pech gehad. Daarna heeft niemand van ons het nog aangedurfd om ergens anders pizza te bestellen.
Mijn excuses voor het generaliseren van de pizza-branche op Malta...
  zondag 29 februari 2004 @ 16:19:00 #70
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_17427954
[quote][b]
Die rotsstranden zijn echt kut, man! Je moet oppassen dat je niet uitglijdt. Je mag trouwens gebruik maken van het zwembad van het hotel tegenover Dean Court, ook heel lekker.

erwas toch ook een klein zandstrandje of niet?
Da zidde gai ja!
  zondag 29 februari 2004 @ 17:05:44 #71
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_17428800
Weet niet of hij al gepost is, maar dit is een link naar een site boordevol informatie over Malta als land zelf.. Best interessant! Ik ga waarsch. deze zomer met een groepje vrienden die kant op, maar we zitten nog in de 'onderhandelings-fase'

http://www.landenweb.com/l.cfm?LandID=22&MALTA
...That makes kinda two of us...
pi_17432601
WTF, we hadden mooie prijzen gevonden in een brochure, kijken we op de website van die organisatie naar exact dezelfde gegevens (appartement, datum, periode etc.) zijn de prijzen ruim 200 euro duurder.

Wat voor nut heeft zo'n brochure als de prijzen voor geen meter kloppen
pi_17445896
quote:
Op zondag 29 februari 2004 16:19 schreef ---Fles--- het volgende:


erwas toch ook een klein zandstrandje of niet?
Ja, maar daar gingen we niet naartoe. Waren te lui om er heen te gaan
  dinsdag 2 maart 2004 @ 08:50:32 #74
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_17456735
uhmm oke dan das een goede reden
Da zidde gai ja!
pi_17457011
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 13:42 schreef Greyfox het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op donderdag 15 januari 2004 13:39 schreef strandbal het volgende:<br>EN vooral naar de Blue Lagoon gaan <hr></blockquote>Wat dat niet de Blue Grotta ofzo?
grotto met een o
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:18:35 #76
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_17598951
dat is wel boeie ja
Da zidde gai ja!
pi_19902921
ben 3 jaar geleden op malta geweest.
toen ging ik nog met paps en mams dus veel van het uitgaansleven heb ik niet meegekregen. wel cultuur dus en dat was daar nog best goed te doen. niet te veel dorpjes en kerkjes

ook het hotel was super (westin drag.), echt een aanrader

edit: (was best wel een redelijke schop :x)
had je niet verwacht!
pi_19903473
Ik ga dit jaar met een beetje geluk ook naar Malta, voor 400 euro 15 dagen. Is iemand al in St. Pauls Bay geweest, en kan die vertellen hoe het daar is en of er een beetje relaxte stranden zijn, en kan je vanaf die rotsstranden wel gewoon t water in springen
pi_19904745
Nog maar drie weken en dan vlieg ik richting Malta!!!
And there was much rejoicing.
  maandag 19 juli 2004 @ 16:38:20 #80
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20724142
Zo, ik ben terug van Malta.

8 dagen, aangenaam land, aangenaam warm, goedkoper dan Nederland, overal Engels spreken is natuurlijk aangenaam, en er is meer dan genoeg te doen. Alleen niet naar Gozo geweest, want budget- en publiekstechnisch wilden we niet met een excursie mee, en je moet 21 (en liever nog 25) zijn om een auto te huren en m'n vriendin en ik waren dat allebei net niet. Maar goed, los van dat was het alsnog erg aangenaam. Het viersterrenhotel in Buggiba was goed en het OV was ook erg goed geregeld (en goedkoop).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 19 juli 2004 @ 16:39:32 #81
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20724172
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 10:59 schreef Damasta het volgende:
Ik ga dit jaar met een beetje geluk ook naar Malta, voor 400 euro 15 dagen. Is iemand al in St. Pauls Bay geweest, en kan die vertellen hoe het daar is en of er een beetje relaxte stranden zijn, en kan je vanaf die rotsstranden wel gewoon t water in springen
Geen idee of het nog op tijd is, maar Buggiba en St. Pauls Bay ligt aan elkaar vast. In principe kan je gewoon van die plateau's afdalen in het water, maar je kan ook naar de zandstranden gaan. Die zijn wel drukker, maar vergeleken met Zandvoort (om eens iets te noemen) valt het enorm mee.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 19 juli 2004 @ 19:00:50 #82
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_20727408
Wat is eigenlijk het bier in Malta welk merk enz???
Da zidde gai ja!
  maandag 19 juli 2004 @ 19:12:37 #83
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20727679
quote:
Op maandag 19 juli 2004 19:00 schreef ---Fles--- het volgende:
Wat is eigenlijk het bier in Malta welk merk enz???
Even denken, Cisk is volgens mij het grootste merk. Verder heb je nog Hopleaf, en nog een paar merken die allemaal niet zo duur zijn (als je even zoekt 50 LM voor een pint). Maar er wordt ook veel importbier geschonken (Heineken, Carlsberg, Grosch, Bavaria, Fosters) en er zijn veel pubs en dus veel Guinness en zo.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 19 juli 2004 @ 20:25:54 #84
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_20729225
ow oke en wat betaal je zoal voor een biertje daar??? en in de discotheken??? (we vertrekken morgen namelijk richting Malta
Da zidde gai ja!
  maandag 19 juli 2004 @ 20:29:17 #85
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_20729318
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:25 schreef ---Fles--- het volgende:
ow oke en wat betaal je zoal voor een biertje daar??? en in de discotheken??? (we vertrekken morgen namelijk richting Malta
Dat weet ik niet, want ik ben niet in de discotheken geweest (zat niet in St. Juliens of zo en was er met m'n vriendin).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 11:38:41 #86
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_20739521
ow oke maar goed tis daar wel goed uit te houden hoor ik zo! over een paar uur zitten we in het vliegtuig.........
Da zidde gai ja!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 12:27:12 #87
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_20740613
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:25 schreef ---Fles--- het volgende:
ow oke en wat betaal je zoal voor een biertje daar??? en in de discotheken??? (we vertrekken morgen namelijk richting Malta
0.8 pond voor een halve liter, das minder dan 2 euro
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  donderdag 29 juli 2004 @ 16:39:39 #88
82046 ---Fles---
Unne meine matsch........
pi_20935253
gvd wa is het daar relaxt in Malta jammer dat we maar 8 dagen hebben geboekt, je kunt er egt goed op stap in st. julians (footloose is een aanrader) en verder alles niet duurder dan hier in Nederland....verder is een aanrader om een catamarancruise te maken...egt de bomb daaro!
Da zidde gai ja!
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 02:36:15 #89
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21025155
Ben van de 11 tot de 18 juli op Malta geweest, in Qawra, bij Buggiba (St Paul's Bay). Aardige mensen, zonnig klimaat met lekker briesje. Auto'tje gehuurd maar wel duizend angsten uit gestaan (ben zelfs een flitspaal tegengekomen bij valletta ).

Eten is toeristisch-italiaans, met een paar lokale specialiteiten (konijn, bragioli, soort vleesrol). Iedereen spreekt Engels (Maltees lijkt op Arabisch en is onverstaanbaar) en ook het zustereiland Gozo is zeer de moeite waard; het is een stuk minder hectisch dan Malta zelf. Auto's zijn vrij goedkoop maar je moet wel 25 zijn of iets regelen met een betrouwbaare maatschappij.

Prijspeil is vrij laag tenzij je culturele dingen gaat doen; entree is dan overal 1 Pond Maltees, en dat tikt aan. Ik raad het studenten aan een Internationale Studentenkaart te halen; alleen met die kaart krijg je 50 c korting.

Valletta is een interessante, aparte stad, en heel makkelijk per (goedkope) bus te bereiken. Bezoek kathedraal, en het paleis van de Grootmeester van de Johanniter Orde. Aan de overkant ligt Vittoriosa met een oud fort, ook wel leuk.

Ook de vestingstad Mdina is indrukwekkend, en makkelijk te bereiken. Blue Grotto is wel geinig maar eigenlijk toeristische geldklopperij. Vlakbij de Blue Grotto heb je de tempels van Hagar Qim en Mnajdra. Dat zijn de restanten van zo'n beetje de oudste gebouwen in Europa. Moet je gezien hebben.

Stranden vallen een beetje tegen want veel rots (pas op voor zeeegels) en weinig zand. Echter, in de buurt van Golden Bay in het Noord-Westen liggen drie aardige, niet al te drukke strandjes.

Kwa uitgaanspubliek: veel Franse en Italiaanse pubers in Buggiba, zou ik van uit de buurt blijven. Ook veel oversexte Britten maar die hebben in het algemeen wel gevoel voor humor; zijn ook iets ouder. Ieder zijn ding, maar vrij weinig Nederlanders gezien.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 09:22:54 #90
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_21026289
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 02:36 schreef PJORourke het volgende:
Kwa uitgaanspubliek: veel Franse en Italiaanse pubers in Buggiba, zou ik van uit de buurt blijven. Ook veel oversexte Britten maar die hebben in het algemeen wel gevoel voor humor; zijn ook iets ouder. Ieder zijn ding, maar vrij weinig Nederlanders gezien.
Op een bepaald moment kwam er in ons hotel een hele bus vineameisjes, die 2 weken een engelse taalcursus gingen doen op malta (ā 1400 euro). Ik heb zelden zo'n stel over het paard getilde zelfingenomen, maar waarschijnlijk ook enorm domme (kom op zeg, een talencursus engels!) omhooggevallen meisjes gezien (2 van de 40 waren jongen) dus toen was ik echt heel blij dat ik naar huis kon.

Rest van de touristen heb ik geen last van gehad. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 12:05:47 #91
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_21029004
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 02:36 schreef PJORourke het volgende:
Ben van de 11 tot de 18 juli op Malta geweest, in Qawra, bij Buggiba (St Paul's Bay). Aardige mensen, zonnig klimaat met lekker briesje. Auto'tje gehuurd maar wel duizend angsten uit gestaan (ben zelfs een flitspaal tegengekomen bij valletta ).
Als je er bent dan heb je idd het gevoel alsof alle Maltesers je zsm dood willen hebben. Toen ik een taxi nam vanaf het vliegveld en ik met koeienletters SLOW op de weg zag staan en de chauffeur nog wat gas bijgaf wist ik het wel. Afgezien van het feit dat ik in dat busje zo'n beetje alle kanten werd opgeslingerd door de gaten in de weg
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 14:30:35 #92
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21031649
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 09:22 schreef I.R.Baboon het volgende:

Op een bepaald moment kwam er in ons hotel een hele bus vineameisjes, die 2 weken een engelse taalcursus gingen doen op malta (ā 1400 euro). Ik heb zelden zo'n stel over het paard getilde zelfingenomen, maar waarschijnlijk ook enorm domme (kom op zeg, een talencursus engels!) omhooggevallen meisjes gezien (2 van de 40 waren jongen) dus toen was ik echt heel blij dat ik naar huis kon.

Rest van de touristen heb ik geen last van gehad. .
Waar zat jij? Ik zat in Hotel Suncrest.

BTW, die Italiaantjes kregen ook heel vaak ruzie, echt hele melodrama's werden dan bij de receptie uitgevoerd; was wel humor om te zien.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 18:11:48 #93
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_21035934
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waar zat jij? Ik zat in Hotel Suncrest.

BTW, die Italiaantjes kregen ook heel vaak ruzie, echt hele melodrama's werden dan bij de receptie uitgevoerd; was wel humor om te zien.
The crown. In het centrum (nou ja) van buggiba. Was wel een tof hotel met binnen- en buitenzwembad.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_21036537
Die Maltese gasten zijn echt wel irritant op stap, ik zou er niet graag op stap gaan als ik een goed-uitziende dame zou zijn, bleh constant van die mongooltjes eromheen, en hun handjes niet thuis kunnen houden he.. bah.

Ik had ook bijna ruzie daar met zo'n sippe vent. Mannetje kwam bij mij tot m'n kin. Constant in mn rug duwen omdat ie erdoor wilde, maar ik stond al in een drukke rij, dus ik kon geen kant op. Ik kijk em een keer aan van "optiefen". Blijft ie duwen, weet ie zelfs voor te schieten. Kijkt hij mij aan, zegt ie: "What? What do you want?" mij een beetje uitdagen daar midden in die discotheek. Ik deed maar net of ik em niet snapte. Komt er meteen een of andere locale, dikke sjonnie bij staan, volgehangen met goud.. vragen of er iets aan de hand was, of ik soms ruzie zocht, je kent 't wel. Nee er was gelukkig niks aan de hand. Pfieuw zeg, had ik me daar bijna klop gekregen van de locale jeugd.. nee, best wel een sippe toestand daar met die mannetjes
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 18:52:43 #95
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_21036903
Weet je zeker dat het geen Italianen waren? Daar hadden wij namelijk nogal wat problemen mee
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_36736603
MALTA, PURE OWNAGE

Ben er nu 2x geweest en het is daar zooooooooooooow vet. Ik zat in St Julian. Elke avond lekker uitgaan, kan daar gewoon goed. The Empire was zeer goed te vertoeven, net als de vrouwtjes . Weet ff niet meer alle tentjes uit mn hoofd maar uitgaan kan je er goed
pi_36736610
Gelijk een kick
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:35:07 #98
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_36736758
Dank voor de kick, had net een nieuw topic geopend, omdat een topic van 2 jaar oud natuurlijk niet in de standaard forum-lijst voorkomt .

Mijn vraag dus: Gaan er nog meer mensen dit jaar naar Malta? Zo ja: wanneer en naar welke plaats? Ik ga met 3 vrienden begin juni in een appartement in Qawra zitten voor een weekje.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_36736821
Ja die las ik vandaar die kick

Leuk dat je naar Malta gaat, optbestemming. Ik raad je om met uitgaan (als je dat doet) naar St Julian te gaan. Veel discos en leuke barretjes. Tevens veel jongeren en leuke vrouwen
Malta is wel redelijk duur, dus let goed op met wat je eet en drinkt.

wAAR LIGT Qawra?
pi_36738473
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:12 schreef Lucille het volgende:
Titel aangepast. Tis nu dus het Malta topic voor dit jaar. Voor al je tips omtrent dit mooie eiland in de Middellandse Zee.
Het mooie eiland waar de inwoners alles wat vliegt kapot schieten onder het mom van sport.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 8 april 2006 @ 01:17:17 #101
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_36756964
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:36 schreef renz0r het volgende:
wAAR LIGT Qawra?
Noord, bij st. Pauls bay. Bekijk evt. de interactieve map op malta.nl
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_37094632
ik ben op zoek naar een redelijk hotel op malta.. voor 2 weken. weet iemand een redelijk (ook qua prijs) hotel die een beetje vlakbij het strand ligt?
pi_37736447
Wij gaan ook naar Malta, kun je er een beetje stappen e.d.?
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:47:25 #104
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_37736806
naar ik heb gehoord kan je in St. Julian wel leuk stappen. Lees anders ook het topic even door
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:50:00 #105
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_37736866
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:33 schreef Nblue het volgende:
Wij gaan ook naar Malta, kun je er een beetje stappen e.d.?
Als je in St. Julians zit, kun je aardig stappen. In het centrum (met de naam Paceville) zitten alle barretjes en discotheken vlak bij elkaar. Verder heb je ook nog een aantal openlucht discotheken op het eiland.
pi_37737157
Over die openlucht discotheken heb ik wat gelezen. Moet wel leuk zijn. We zullen het allemaal wel zien.
pi_37738387
Is er iemand bekend met het appartement Soredo (geboekt via Jiba)? Zo ja, is het een beetje wat?
  maandag 29 mei 2006 @ 19:08:09 #108
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_38341305
Er is niet veel te doen momenteel hier. Ook in St. Julians niet..Maargoed het seizoen moet nog beginnen natuurlijk.

Weer is wel prima, de hele week al 30 graden en strakblauwe lucht.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:35:16 #109
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_38359561
quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:08 schreef Silenus het volgende:
Er is niet veel te doen momenteel hier. Ook in St. Julians niet..Maargoed het seizoen moet nog beginnen natuurlijk.

Weer is wel prima, de hele week al 30 graden en strakblauwe lucht.
Mooi, nog 1 weekje en dan zit ik er

Qawra, here we come
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_38374129
Welk appartement of hotel zit/zat je?

Iemand ervaring met appartement Soredo?
pi_38494261
Heb ook met een vriendin geboekt om een weekie in augustus te vertoeven op Malta. Wij zitten alleen in St. Pauls Bay omdat de rest al vol zat. Kun je daar ook stappen of hoe kom je 's avonds in Paceville? En heeft iemand een idee wat een auto huren kost?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:32:14 #112
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_39815875
Jaaaaaaaaaaaa ik ga de 23e ook naar Matla:

Zit in een all-in hotel in Qawra, ben heel benieuwd. Kan je ook een auto huren als je 24 bent?

Welke excursies zijn echt om aan te raden? En dan bedoel ik niet blue lagoon
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:27:37 #113
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_39831417
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:32 schreef the_RAVEN het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa ik ga de 23e ook naar Matla:

Zit in een all-in hotel in Qawra, ben heel benieuwd. Kan je ook een auto huren als je 24 bent?

Welke excursies zijn echt om aan te raden? En dan bedoel ik niet blue lagoon
Blue Lagoon is wel heel erg mooi.
Alleen jammer dat je er struikelt over de toeristen, boten e.d.
Oh...en er zwemmen Baracuda's (typ ik dit goed???)
Ben zelf vorig jaar naar Gozo geweest en vanaf Malta zeker de moeite waard om dit eiland ook es een dagje te bezoeken. Echt heel mooi daar! En maar 20 minuutjes met de pont.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_39857646
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:32 schreef the_RAVEN het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa ik ga de 23e ook naar Matla:

Zit in een all-in hotel in Qawra, ben heel benieuwd. Kan je ook een auto huren als je 24 bent?

Welke excursies zijn echt om aan te raden? En dan bedoel ik niet blue lagoon
Zit je ook in Soreda. Wij gaan de 24e en zitten in het appartementen complex Soreda. Zijn er verder nog mensen die dit jaar naar Malta gaan of nog tips hebben.
pi_48496280
Hoi,

als het goed is ga ik binnen kort met vrienden naar Malta. Hoe is het uitgaan hier en waar moet je zitten om goed te kunnen stappen? Verder nog Tips?

Is het uitgaan duur? of ongeveer gelijk met nederland?
  donderdag 19 april 2007 @ 11:37:15 #116
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_48496361
Om goed te kunnen stappen moet je in St. Julians zitten. Het uitgaan is erg goedkoop in vergelijking met Nederland, de hele vakantie heb ik baco's gedronken voor omgerekend 2,25 Euro. Dit was wel in 2005.
pi_48496520
Ah, taxi's zijn duur? Hoe staat het met de dames in malta, loopt er genoeg rond?
pi_48496834
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:34 schreef Stienn het volgende:
Hoi,

als het goed is ga ik binnen kort met vrienden naar Malta. Hoe is het uitgaan hier en waar moet je zitten om goed te kunnen stappen? Verder nog Tips?

Is het uitgaan duur? of ongeveer gelijk met nederland?
St Julian. Daar heb je veel (disco)barren en een handjevol discotheken zoals The Empire.

Publiek bestaat veelal uit Italianen en Engelsen.

Uitgaan is daar best oke en redelijk groot voor zo klein dorpje!
pi_48497272
Oké, stranden zijn er niet echt of wel? Las op internet dat er maar 2 zandstanden zijn. Hoe is dat op andere plaatsen? liggen daar betonnen platen ofzo?
  donderdag 19 april 2007 @ 12:28:54 #120
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_48498307
Betonnen platen en kiezelstranden.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_48499178
Hoe groot is malta? ligt St Julian dicht bij St paulus bay?

zijn de taxi's duur als je een taxi wil?
pi_48499609
Iets groter dan de provincie Utrecht dacht ik
pi_48500425
En taxi's, duur?
  donderdag 19 april 2007 @ 18:47:38 #124
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_48509785
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:40 schreef Stienn het volgende:
En taxi's, duur?
Volgens mij kun je daar over onderhandelen...
Heb destijds zelf alleen reeds betaalde taxi-ritjes gemaakt (zat bij de reissom in)
Ze rijden er overigens als idioten!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:40:41 #125
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_48534272
Je hoeft niet perse een taxi te nemen naar die zandstranden. Met het openbaar vervoer (oude Engelse stadsbussen) kun je die stranden ook bereiken.
pi_48539182
Gister hebben we de knoop doorgehakt. We zitten in St Paulus Bay..

2 weken voor nog geen 500 euro! Waarschijnlijk wordt het wel een gave vakantie!
pi_48622620
Iemand nog tips om te doen in St.Paul's Bay? Bij welke restaurantjes je wel moet eten en waar niet e.d.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:24:14 #128
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_50503114
ik ga vanaf 5 juli 3 weekjes naar Malta. Appartement in het noorden, vlakbij 1 van de weinige zandstranden weet iemand hoe je er rond kan reizen? We kunnen nog geen auto huren. Is het mogelijk scooters te huren? En hoe is het Openbaar vervoer?
.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 10:35:26 #129
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_50513819
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:24 schreef Marseille het volgende:
ik ga vanaf 5 juli 3 weekjes naar Malta. Appartement in het noorden, vlakbij 1 van de weinige zandstranden weet iemand hoe je er rond kan reizen? We kunnen nog geen auto huren. Is het mogelijk scooters te huren? En hoe is het Openbaar vervoer?
Wat betreft scooters weet ik net niet. Maar ik vond het openbaar vervoer erg goed geregeld. Vanuit St Julian's zijn we naar de zandstranden gegaan met de bus en naar het zuiden van het eiland naar dat heldere/blauwe water (ben even de naam kwijt ). De bussen rijden meestal wel via de hoofdstad Valetta en daar moet je dan ook overstappen.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 12:58:27 #130
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_50516925
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 10:35 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Wat betreft scooters weet ik net niet. Maar ik vond het openbaar vervoer erg goed geregeld. Vanuit St Julian's zijn we naar de zandstranden gegaan met de bus en naar het zuiden van het eiland naar dat heldere/blauwe water (ben even de naam kwijt ). De bussen rijden meestal wel via de hoofdstad Valetta en daar moet je dan ook overstappen.
thnx man. en hoeveel kost zo'n retourtje met de bus? we hebben een appartement, dus eten en drank moeten we zelf kopen.hoe zijn de prijzen daarvan in de supermarkt? En kun je makkelijk aan drank komen?
.
  zondag 17 juni 2007 @ 12:44:19 #131
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_50541817
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:58 schreef Marseille het volgende:

[..]

thnx man. en hoeveel kost zo'n retourtje met de bus? we hebben een appartement, dus eten en drank moeten we zelf kopen.hoe zijn de prijzen daarvan in de supermarkt? En kun je makkelijk aan drank komen?
Die prijzen kan ik me eigenlijk niet meer herinneren van die retourtjes. Wat ik nog wel weet is dat je moet zorgen dat je gepast geld bij je hebt om in de bus te betalen, want de buschauffeurs geven altijd "per ongeluk" te weinig geld terug. Volgens mij was het niet zo duur in ieder geval.
Toen ik ging (2005) vond ik de prijzen in Malta erg goed te doen, niet alleen in de supermarkten, maar ook in het uitgaansleven. Zo kostte een Bacardi Cola omgerekend 2 Euro 25.
pi_57635717
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 10:46 schreef SuperSiem het volgende:

[..]

2e en 3e week van juli, waarschijnlijk appartementen Dean Hamlet in St Julian.
Wat een vreselijke tent is dat zeg. Ziet er leuk uit in de folder, maar ik vond het bagger. Vaak ruzie gehad ove rhet ontbijt en die opdringerige kinders van de uitbaters bij het zwembad...bah !

Malta is top, Saint Julians tof, maar Dean Hamlet
Take on the situation, but not the torment ...
pi_58136772
Ik vertrek zondag naar Malta voor mijn werk, kort, tot woensdagochtend. Quick sightseeing. Komt mooi uit, want na de vakantiefoto's van mijn ouders vorig jaar te hebben gezien wilde ik ook echt.

Zie tegen een ding op: in het programma staat een vlucht met watervliegtuig naar Gozo en ik haat vliegen
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:57:01 #134
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_58137145
zal een korte vlucht zijn, wees niet bang. Kan nooit langer duren dan een half uur. Met de auto zou je er zonder ferry 3 uur over doen van de ene kant van het eiland naar de andere. Komt mede doordat zoals ze zelf zeggen: we rijden niet links en niet rechts van de weg, maar in de schaduw.

Die zin snap je beter als je er geweest bent

[ Bericht 3% gewijzigd door the_RAVEN op 18-04-2008 15:13:16 ]
pi_58137273
Ik zal opletten Heb een chauffeur, dus die mag zijn best doen.

Het is inderdaad 20 minuutjes ofzo en hij zal ook niet hoog gaan gok ik, maar toch he... Oh ja, terugweg is wel via een ferry,
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:33:32 #136
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_58141950
Van Malta naar Gozo is met de ferry niet eens 20 minuten, dus al vliegend gaat het vast lekker snel.
Gozo is
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_58141981
Met de ferry is 25 minuutjes, vliegend 20. Waarschijnlijk zit er een rondvlucht langs de kust bij inbegrepen ofzo, zodat je lekker lang kunt genieten van het uitzicht
pi_58319610
Yeah, waarschijnlijk dit jaar weer naar malta! 3 weken feesten!
pi_58410963
Wanneer ga je Stienn?

Ik ben er dus onlangs twee dagen geweest (niet om te feesten ) en vond het echt super. Zelfs de vlucht met het watervliegtuigje Waarschijnlijk ga ik in juni met vriendlief.
pi_58414644
14 juli ongeveer, vorig jaar ook al geweest... alleen nu zit een maat van me er dus die gaat gedkoop een appartementje regelen voor ons!
pi_59301984
Is er iemand op vakantie geweest naar Malta? Is dit een aanrader of juist niet? Wat is er allemaal te doen/zien/beleven?
  Moderator woensdag 11 juni 2008 @ 12:35:06 #142
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_59302270
Sterker nog, heel wat FOK!kers zijn er geweest. Kijk maar: Malta
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:37:17 #143
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_59302321
Yes, ben er 5 jaar geleden een week geweest met een vriend van me.

Is een leuk eiland met een prachtige zee. (je kan er super mooi duiken)

Ik wil je wel aanraden in de buurt van een grote stad te gaan zitten, want daar zijn alle discotheken en kroegen. En tevens de restaurants.
Buiten de grote steden heb je ook wel wat, maar dat is niets vergeleken met het centrum.

Verder aardige mensen en een heerlijke temperatuur.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:57:04 #144
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_59302868
Ben er in 2006 geweest. Ben het helemaal met HugoBaas eensch, kies echt voor Valletta of Sint Julians ofzo. Het is een klein eiland maar er is genoeg te doen. Van cultuur tot stappen tot watersport tot luilekkerland.

Verdiep je eerst maar eensch, dat is de moeite waard.
pi_59336954
Malta leek me ook nog wel eens wat en als ik dit zo hoor zeker een keer de moeite waard.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:38:34 #146
269 vats
Live life to the max!
pi_59339229
Malta is top als je op vakantie gaat om lekker te luieren! Je kan er leuk stappen (St Julians) Je kan er heerlijk uit eten, maar wil jij in je vakantie veel zien en veel doen dan kan je beter naar ander eiland gaan.. Malta rij je in een ochtend zo ongeveer rond

Maar ik heb me er opperbest vermaakt (jaar of 10 terug)
pi_59434693
Als ik 2 weken op vakantie wil en meerdere keren dingen wil doen en zien (behalve het strand) kan ik dus beter een ander vakantieland opzoeken?

Iemand tips voor begin september?
  maandag 16 juni 2008 @ 16:10:22 #148
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_59435106
strand is er niet zoveel op Malta. Er zijn duizenden andere bestemmingen voor je vakantie, ligt er maar aan wat je wil en kan (betalen).
  zondag 6 juli 2008 @ 13:30:38 #149
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_59924131
Ik ga in augustus 10 dagen naar Malta toe, heeft er iemand tips welke dingen we daar echt gezien moeten hebben?
En is iemand vanuit Malta ook naar Sicilie geweest (zeg maar zo'n dagexcursie)?
The Police 08-06-2008
pi_59930476
Gozo en Comino moet je zowieso gezien hebben!
  maandag 7 juli 2008 @ 15:33:41 #151
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_59949387
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen hier met Air Malta?

We willen eigenlijk ook naar het Hypogeum gaan, maar het schijnt dat de wachttijden daarvoor zo'n 2 weken zijn. Er mogen maar 70 of 80 mensen per dag naar binnen, hoe lossen we dat op?
The Police 08-06-2008
pi_59953603
Air malta is volgens mij prima...

geen idee wat het Hypogeum is... voorkruipen is een oplossing
pi_60227676
Air Malta is mij goed bevalen, twee keer gevlogen en twee keer niets te klagen

Hypogeum; twee weken van tevoren is vaak niet eens voldoende. Ze raden vaak tot zes weken van tevoren aan. Er is inderdaad een limiet per dag. 10 man tegelijk en dan x-rondes per dag. Niets aan te doen dus...
pi_60227736
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:30 schreef YPrue het volgende:
Ik ga in augustus 10 dagen naar Malta toe, heeft er iemand tips welke dingen we daar echt gezien moeten hebben?
En is iemand vanuit Malta ook naar Sicilie geweest (zeg maar zo'n dagexcursie)?
Wij hebben dat uitstapje naar Sicilie niet gedaan. Is de hele dag in een groep en alleen maar lopen. Je hebt niet de rust ergens van te kunnen genieten zeg maar.

Zien?
* Blue Lagoon (Comino)
* Azure Window (Gozo)
* Valletta
* Mdina
* Vissersdorp Marsaxlokk op zondag
* Ghar Lapsi (mooie baai in het zuiden)

Doen?
* Een rondvlucht met watervliegtuigje. Oke, kost wat geld, maar dan heb je wel wat. Zie www.harbourairmalta.com.
* IJs eten in Sliema bij Da Vanci.
* Dineren aan Spinola Bay
* Auto huren, zodat je niet in propvolle bussen hoeft en overal kan gaan en staan, ook 's avonds als je elders wilt dineren. Wij waren voor 10 dagen 170 euro kwijt. Geboekt in NL via Holiday Cars, no risk, alles afgekocht.

Waar verblijf je?

[ Bericht 16% gewijzigd door Laura_V op 20-07-2008 17:08:58 ]
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:48:39 #155
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_60349239
quote:
Op zondag 20 juli 2008 17:02 schreef Laura_V het volgende:

[..]

Wij hebben dat uitstapje naar Sicilie niet gedaan. Is de hele dag in een groep en alleen maar lopen. Je hebt niet de rust ergens van te kunnen genieten zeg maar.

Zien?
* Blue Lagoon (Comino)
* Azure Window (Gozo)
* Valletta
* Mdina
* Vissersdorp Marsaxlokk op zondag
* Ghar Lapsi (mooie baai in het zuiden)

Doen?
* Een rondvlucht met watervliegtuigje. Oke, kost wat geld, maar dan heb je wel wat. Zie www.harbourairmalta.com.
* IJs eten in Sliema bij Da Vanci.
* Dineren aan Spinola Bay
* Auto huren, zodat je niet in propvolle bussen hoeft en overal kan gaan en staan, ook 's avonds als je elders wilt dineren. Wij waren voor 10 dagen 170 euro kwijt. Geboekt in NL via Holiday Cars, no risk, alles afgekocht.

Waar verblijf je?
Bedankt voor je tips! Wat is er in Marsaxlokk op zondag dan? Een markt ofzo? Wel ontzettend balen dat je voor het Hypogeum er al zo ontzettend vroeg bij moet zijn, zou daar echt graag heen willen
Zitten er zo'n goede restaurants aan Spinola Bay dan? Als je nog wat restauranttips hebt, ik houd me graag aanbevolen.
Wij zitten trouwens in Qawra, in San Antonio & Spa. Wel jammer dat de vlucht van Air Malta best laat is. We vertrekken om 20.50 uur en landen daar rond 23.35 uur.
The Police 08-06-2008
pi_60361372
Inderdaad nadelige vlucht zeg. Wij vlogen rond 12.00 uur, dat was prima te doen.

Wij hebben bij Spinola Bay erg lekker gegeten bij Paparazzi. Verder weet ik van een eerdere reis voor het werk dat je in Naxar erg lekker kunt lunchen bij Palazzo Parisio. En op Gozo kun je lekker lunchen bij Tatitas in San Lawrenz. Beiden niet erg goedkoop, maar wel aanraders!

En ja, op zondag is de grote markt in Marsaxlokk. Ook veel Maltesers zie je er dan
pi_60407065
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:48 schreef YPrue het volgende:
Wij zitten trouwens in Qawra, in San Antonio & Spa. Wel jammer dat de vlucht van Air Malta best laat is. We vertrekken om 20.50 uur en landen daar rond 23.35 uur.
Voordeel is, dat het dan niet meer zo warm is, en je niet in de hitte naar je hotel hoeft.

Overigens kun je in het voor- en naseizoen erg goedkoop met Ryanair naar Malta vanaf Eindhoven via Valencia. Ben er in het voorjaar naartoe gevlogen voor minder dan 100 euro inclusief een nachtje hotel in Valencia omdat je anders de terugvlucht niet haalt.

Wat fotootjes => KLIK
pi_60412314
LOL, heb zon zelfde foto door dat boogje in de Upper Barraca Gardens
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:53:44 #159
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60441552
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:37 schreef thewishmaster het volgende:
Om goed te kunnen stappen moet je in St. Julians zitten. Het uitgaan is erg goedkoop in vergelijking met Nederland, de hele vakantie heb ik baco's gedronken voor omgerekend 2,25 Euro. Dit was wel in 2005.
Tequila voor 1 gulden
in 2001
Hét uitgaansleven bevindt zich in Paceville, een buitenwijk van St-Julians. Let wel op irritante Italianen. Malta is een soort Salou voor hen.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_60449931
Net terug gekomen van malta...

wat een supervakantie gehad! we zaten midden in paceville bacotjes voor 1,20 normaal 2.40, maat van me liep stage in malta en had echt 1000 bonnetjes van 2 halen 1 betalen..
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:08:13 #161
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_60504810
Wat ik me eigenlijk nog afvraag; is de hitte in Malta een droge hitte of is het zo dat je daar zowat wegdrijft als het 25+ graden is (zeg maar zoals hier in Nederland)?
The Police 08-06-2008
pi_60507654
het is niet zo benauwd als hier in nederland...

hier is het met 30 graden al warm... in malta heb je rond de 40 graden pas dat je echt merk dat het fukking heet is! Wel is de uv straling sterk daar!
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:52:29 #163
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_61084036
Ik ga morgenavond naar Malta toe, en ik heb nog even een vraagje: weet iemand hoeveel de veerboot (retourticket) kost naar Comino en naar Gozo?
The Police 08-06-2008
pi_61102618
5 euro!
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:54:49 #165
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_61104016
Dank je!
The Police 08-06-2008
pi_61184596
Comino was 10 p.p. bij mij, maar verschilt per maatschappij. Gozo ligt er aan of je met de auto of als voetganger gaat,

Maar goed yprue zit nu al op Malta. Yprue, laat je nog even weten hoe het was?
pi_61188340
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:55 schreef Laura_V het volgende:
Comino was 10 p.p. bij mij, maar verschilt per maatschappij. Gozo ligt er aan of je met de auto of als voetganger gaat,

Maar goed yprue zit nu al op Malta. Yprue, laat je nog even weten hoe het was?
Wij betaalde 17 euro voor een auto en 4 personen!
  donderdag 4 september 2008 @ 13:56:31 #168
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_61374684
Zo, gisteren zijn we teruggekomen uit Malta, en het was echt een geweldige vakantie!
We hebben niet alle dingen kunnen bezichtigen die we van plan waren, maar daar gaat de wereld ook niet van onder. Het is alleen heel jammer. Op de een of andere manier komen we altijd tijd tekort op vakantie.

We kwamen even na half twaalf aan met het vliegtuig op Malta international airport, en binnen een minuut kwam ons koffer al langs op de band. En even na kwart over twaalf waren we al op onze kamer in het San Antonio & Spa hotel in Qawra. We hadden besloten het de volgende dag maar even rustig aan te doen: een beetje met het openbaar vervoer het eiland verkennen en we zijn wat door Valletta gelopen. We hebben trouwens de hele vakantie de bussen van het openbaar vervoer daar als vervoersmiddel gebruikt: dat kostte 14 euro voor een 7 dagen-ticket, niet duur dus. We hadden ook het gemak dat we dichtbij de busterminal in Bugibba zaten (was een keer de straat oversteken en dan was je er), een begin- en eindpunt van veel busroutes. Het was wel even wennen aan de bussen zelf (geen een is er hetzelfde vanbinnen!) en aan de rijstijl op de wegen van Malta (behalve als er een flitspaal in de buurt was ). Dat deed me een beetje denken aan de rijstijl in Egypte, alleen iets minder getoeter.

Op woensdag zijn we de eerste dingen gaan bezichtigen: de Mosta Dome in Mosta, en Palazzo Parisio in Naxxar. De Mosta dome was best wel mooi, de koepel van die kerk is echt heel groot, en het geheel ligt er nog erg mooi bij. Daarna hebben we de bus naar Naxxar gepakt, waar het Palazzo Parisio ligt, een paleis dat in bezit is van een van de rijke families van Malta (Scicluna), en die ook het biermerk 'Cisk' in handen hebben en ook opgericht hebben. Het ziet er misschien niet uit als een paleis van buiten, maar als je er binnenloopt, is het er heel rijk versierd. Er wordt ieder uur een gratis rondleiding gegeven trouwens. Bovendien is er ook nog een hele mooie tuin bij met allerlei fruitbomen en bloemen die bij ons geen zin hebben te gaan bloeien. In het paleis zijn er veel verschillende ruimtes, en de meubels zijn speciaal ontworpen voor de betreffende ruimte. Bovendien zijn de muren niet behangen met stof zoals je dat wel vaker ziet in paleizen, maar zijn helemaal geverfd, en als je het aantal ruimtes ziet waar dat bij gedaan is, is dat een hels karwei geweest. Er is ook een trap die naar boven leidt en die uit 1 heel stuk Italiaans marmer gemaakt is. Het heeft drie pogingen nodig gehad om dat ding heel naar Malta te krijgen: de eerste keer zonk de boot, de tweede keer brak het bij het aan land halen en de derde keer is het dan eindelijk gelukt
Na deze twee bezichtigingen zijn we wat gaan eten bij Paparazzi, een restaurant aan de Spinola Bay (Laura, nog hartstikke bedankt voor deze tip!), en het was echt heerlijk! Als je naar Malta gaa, moet je daar echt eens langsgaan. Oh ja, en de Maltese porties zijn gerust ruim te noemen en ook nog eens goedkoop. Zo zaten wij met iedere keer dat wij ergens aten tussen de 16 en maximaal 26 euro voor twee personen met drinken erbij.

Donderdag stonden de volgende dingen op het programma: de Blue Grotto, de Hagar Qim tempel en de Dingli Cliffs.
Na het ontbijt (trouwens ontzettend uitgebreid ontbijtbuffet met overheerlijke watermeloen iedere dag) zijn we met de bus naar de dichtsbijzijnde halte bij de Blue Grotto gereden. Natuurlijk hebben we daar ook een boottochtje naartoe gemaakt, en het was erg mooi om te zien.
Nadat we de berg terug opgelopen waren vanuit de Blue Grotto zijn we doorgelopen naar de tempel van Hagar Qim. Helaas hebben we alleen deze kunnen zien en niet ook de naastgelegen Mnajdra tempels, want er waren werkzaamheden waardoor we deze niet konden bezichtigen. Ik vond de Hagar Qim tempel best wel apart om te zien en ik vind het erg knap hoe de mensen toen echt gigantisch zware stenen blokken de heuvels daar opgerold hebben. Er stonden daar ook een paar replica's van daar gevonden objecten die we op een andere dag nog in het Archeologisch museum in Valletta in het echt gezien hebben. Wat me trouwens ook opgevallen is, is het feit dat zelfs drankjes bij een attractie waar veel toeristen op af komen helemaal niet duur zijn. We betaalden bij het cafe in de buurt van de Hagar Qim tempel maar 2 euro in totaal.
Nadat we wat gedronken hadden zijn we naar een plek in de buurt van de Dingli Cliffs gereden. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat de bus niet maar 1 minuut van de Cliffs vandaan stopt, maar dat je ongeveer een 20-30 minuten moet lopen voordat je de kiliffen goed kunt zien. Maar eerlijk gezegd vond ik dat helemaal niet erg, want de omgeving daar was erg mooi. En het was er hartstikke stil, je hoorde echt helemaal niks. Na zo'n 20 minuten gelopen te hebben kwamen we bij de Dingli Cliffs aan, en het uitzicht vanaf dat punt is echt heel mooi. Echt zo'n punt waar je even gaat zitten en genieten.
Toen we terugliepen richting bushalte kwam er net een jongen aangereden die daar bodemonderzoek deed en ons aanbood naar het centrum van Dingli te rijden, omdat de bussen van daaruit wat vaker reden, erg aardig! De Maltese mensen zijn sowieso heel erg open en gastvrij, je kunt ze vanalles vragen: waar een of andere locatie ligt als je de weg even niet goed weet, wat je allemaal met carob kunt doen en wat dat voor bomen zijn, hoe ze de euro vinden...echt leuk! Toch wel de meest gastvrije mensen die we tot nu toe tegen zijn gekomen op al onze vakanties
Nadat we weer heerlijk gegeten hadden reden we weer terug naar ons hotel en we waren zo moe dat we bijna meteen in slaap zijn gevallen daar

Zo, dit was alvast deel 1 van de vakantie naar Malta. De rest zal ik ook snel hier neerzetten
The Police 08-06-2008
pi_61440509
Leuk om te lezen.
Ben benieuwd naar deel 2
pi_65484320
quote:
Op zondag 7 september 2008 01:04 schreef DutchTrain het volgende:
Leuk om te lezen.
Ben benieuwd naar deel 2
Die is blijkbaar nooit meer gekomen .

Misschien gaan we komende zomer naar Malta, maar dat gaat dan wel last-minute planning worden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:27:16 #171
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_65492216
Hehe oeps, sorry. Helemaal vergeten deel 2 hier nog te plaatsen. Ik zal proberen het in de komende dagen hier nog neer te zetten.

We gaan trouwens in de meivakantie weer naar Malta, heb er echt al veel zin in. Ik ben eens benieuwd hoe het eiland eruitziet als de bomen in bloei staan. We gaan in ieder geval op een dag naar het Hypogeum en een andere dag gaan we een rondvaart maken met een boot, helemaal rond Malta en ook langs de Blue Lagoon. Deze rondvaart: http://www.herayachtmalta.com/cruises_002.asp
We waren nu voor deze reis in de meivakantie 420 euro per persoon kwijt voor 11 dagen.
The Police 08-06-2008
pi_90284477
Kun je op Malta genoeg dingen doen en zien in acht dagen of is het vooral een strandvakantieland?
pi_90287332
Wat wil je er zien? Het is een mooi land om te ontdekken. Als je er voor 8 dagen heen gaat moet je sowieso naar de blue lagoon gaan.



http://www.visitmalta.com

en een dagje Gozo is ook altijd leuk!
pi_90290870
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:01 schreef Stienn het volgende:
Wat wil je er zien? Het is een mooi land om te ontdekken. Als je er voor 8 dagen heen gaat moet je sowieso naar de blue lagoon gaan.
Ik heb geen idee wat ik wil zien. Ik ben me een beetje aan het orrienteren voor komende zomer. Malta is een optie. Ik wil best een paar dagen aan het strand liggen, maar zou ook wel wat cultuur op willen snuiven :) Maar dat is dus wel het geval als ik die site zo zie.
pi_90300165
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:00 schreef Grunner het volgende:
Kun je op Malta genoeg dingen doen en zien in acht dagen of is het vooral een strandvakantieland?
Er is zeker genoeg te zien, mits je een beetje van oude beschavingen, middeleeuwse ridders, oude kleine stadjes enzovoorts houdt. In de zomer kan het wel wat druk zijn daar en het vervoer en wegen zijn niet al te best, maar als je het niet erg vindt om met warmte wat langer te moeten wachten, dan zeker doen :)
pi_90330152
Oke, bedankt voor jullie reacties. Ik neem het in overweging. Denk dat de keuze gaat vallen tussen Malta, Cyprus en Corfu.
pi_90510181
Het is acht dagen Malta geworden :) Toevallig hetzelfde hotel in Qawra als YPrue hierboven.
pi_91165653
Ik ga ook naar Malta deze zomer, op huwelijksreis O+ . Wij zitten in Grand Hotel Excelsior in Valetta. Iemand nog wat actuele tips over wat zeker wel en zeker niet te doen?
pi_91193274
Zeker wel naar de Blue lagoon gaan.
pi_95158488
Ik ga eind juli ook acht dagen naar Malta toe :)
Vriend van mij woont daar nu (in Msida), dus we hoefden alleen een vlucht te boeken ^O^
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_98835161
Weet iemand hoe de prijzen op dit moment zijn op malta? 2 Jaar geleden was alles er nog behoorlijk goedkoop... hoe is dat nu?
pi_99975129
Wij zijn pas op vakantie geweest in Malta. Wel een mooi eiland! Wat me opviel is dat het eiland wel erg volgebouwd is, voornamelijk rondom Valletta. Wij zaten in St Julians bij Spinola Bay in Hotel Cavalieri (wel een aanrader trouwens). Wat wij verder gedaan hebben en aanraders zijn:

- Valletta; Veel mooie gebouwen, St John's Co-Cathedral is wel leuk om eens binnen te kijken, verder de Malta Experience; een 45 min durende film waar de hele geschiedenis van Malta kort wordt uitgelegd (ook in het Nederlands!), dan begrijp je alles ook beter omdat veel dingen in Valletta (en Malta zelf) over de geschiedenis gaan

- Marsaxlokk; traditioneel vissersdorpje, leuk om te zien omdat er zoveel kleurrijke bootjes liggen, verder is het plaatsje niet heel boeiend

- Tempels van Hagar Qim en Mnajdra; een van de oudste bouwwerken van de wereld, wel interessant om te zien

- Blue Grotto; grotten in het water, mooi blauw en helder water

- Golden Bay; een van de mooiere / betere stranden van Malta waar je lekker kan zwemmen. Is best leuk omdat er verder dus veel rotsstranden zijn. (Tip: doe waterschoentjes aan bij rotsstranden, er zijn veel zee egels in Malta en daar wil je liever niet in staan...)

- Gozo; dit eiland is veel rustiger en authentieker dan Malta, minder toeristen. Handig om per veerboot te bezoeken (auto kan gemakkelijk mee). Victoria (de hoofdstad van Gozo) is wel leuk om te bezoeken, daarnaast zijn we naar een grote kerk in Xewkija geweest, van binnen niet heel spectaculair maar je kan met een lift boven in de kerk komen, waar je een mooi uitzicht hebt over bijna heel Gozo. Azure window; natuurlijke rotsformatie, wel mooi om te zien, daarnaast mooi water om te gaan snorkelen. Tenslotte zijn we nog naar Rambla bay geweest, een zandstrand.

Malta is verder erg geschikt om te snorkelen of duiken (wij hebben alleen gesnorkeld) het water is super helder! We hebben zelfs nog een inktvis gezien, erg leuk :). Waar we helaas niet aan toe zijn gekomen en wat we eigenlijk nog wel wilden zien is de Blue Lagoon en Mdina. Zijn wel in Rabat geweest maar dat vonden wij niet zo heel bijzonder.
Wat prijzen betreft; heb het idee dat Malta wel duurder is geworden als ik het zo lees. Ik vond het namelijk niet heel goedkoop.
pi_99975902
Nog een aantal foto's ter ondersteuning van mijn verhaal:

St Johns Co-Cathedral in Valletta


Marsaxlokk


Traditioneel Maltees vissersbootje


Blue Grotto




Tempels van Hagar Qim en Mnajdra


Golden Bay


Gozo; aankomst op het eiland vanaf de veerboot


Kerk in Xewkija (Gozo)
[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/285433_177311325668309_100001683292102_493758_864254_n.jpg/img]

Uitzicht over Gozo vanaf de kerk
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/285159_177311439001631_100001683292102_493762_4786360_n.jpg[/img]

Azure Window (Gozo)


Fotootje om te zien hoe helder het water is


Tot slot; zee anemoon
pi_99992636
Leuk om te lezen. Wij gaan eind augustus naar malta. Hebben jullie alles per auto gedaan of ook met het openbaar vervoer? Ik ben met name benieuwd naar het openbaar vervoer op Gozo, of is het handiger om een taxi te nemen?
pi_100008214
Wij hebben vrijwel alles met de auto gedaan. We zijn alleen twee keer vanaf St Julians naar Valletta gegaan met de bus. Toen wij er waren (begin juli) waren net alle oude bussen vervangen door nieuwe van Arriva, dus alles liep nog niet helemaal op rolletjes hebben we ons laten vertellen door lokale mensen. Het ritje St Julians - Valletta duurde best lang, half uur / 3 kwartier ofzo terwijl het helemaal niet zo ver was.. Veel haltes, erg druk en veel mensen moesten contant hun kaartje betalen.. Schoot dus niet zo op. Daarom hadden wij niet zoveel zin om de rest van het eiland ook per bus te verkennen. Maar misschien valt het verder ook wel mee, rond Valletta is het natuurlijk wel het drukste.
pi_100035723
Oke, wij zitten in St Paul's Bay. Dan zullen die ritten nog wel langer duren. Waar hebben jullie een auto gehuurd? Ik zie tot op heden enkel verhuurbedrijven bij het vliegveld, maar dat is niet echt praktisch voor ons.

En anders iemand anders met tips voor auto huren in Malta?
pi_100037938
Ik ben ook net terug uit Malta, ik was er op huwelijksreis *) . Ik zat in Valletta, Grand Hotel Excelsior, echt een tophut. Over auto's huren weet ik niks, want wij hebben alles per taxi gedaan (en voor activiteiten/excursies waar je een transfer kon boeken, hebben we dat gedaan).

Als je een beetje van shoppen houdt: ga naar Ta'Qali, het crafts village (vlak bij Mdina, dus goed te combineren op een dagje). Het ziet er werkelijk niet uit, maar je kunt er alles kopen wat je overal in Malta vindt, maar vaak iets goedkoper. Handig dus als je toch souvenirs wilt hebben ofzo, of een cadeautje voor thuis. En je kunt er de glasblazers aan het werk zien, ook leuk. Maar goed, je moet er van houden; ik vond zelf het glaswerk en het zilverfiligraan erg mooi.

In Mdina: taart gaan eten bij Fontanella. Volgens mij staat dat ook in alle boekjes, maar de taart daar is echt heel lekker :Y) en het uitzicht vanaf het terras supermooi.

Ik vond Malta overigens niet zo duur, we hebben een paar keer zelfs erg goedkoop kunnen eten. Aanrader: La Cave in Valletta, bij de Auberge Castille. Kleine Italiaan in een heel knus keldertje. Lekkere pizza's! (Samen waren we daar 22,- kwijt, inclusief drinken (geen alcohol) en voorgerecht)

En als je ervan houdt: wij hebben met organisatie 'Barbarossa' een combitour gedaan naar Gozo: een halve dag varen/zwemmen rond Gozo en Comino en de andere helft van de dag een jeepsafari over Gozo. Dan heb je in een keer daar alles gezien in 1 dag en hoef je verder het hoofdeiland niet af (vonden wij wel zo handig, omdat Valletta vrij ver van Gozo af zit).
pi_100043845
Engelse stekkers heb je er toch in Malta?
pi_100056175
Wij hebben een auto gehuurd bij Sixt, dat zat bij ons in het hotel. Maar volgens mij zijn er, buiten het vliegveld om, ook nog wel plekken waar je een auto kan huren hoor, dat zal vast wel goed komen :) En klopt, zijn inderdaad Engelse stopcontacten.
pi_100151197
Gisteren ook teruggekomen van negen dagen Malta. Wij zaten bij vrienden in Msida. Net buiten het toeristische gedeelte, maar met een half uurtje lopen was je bij de haven van Sliema. Hier mijn samenvatting:

- Comino en Gozo zijn zeker een bezoekje waard. Wij zijn met Luzzu Cruises vanuit Sliema gegaan. Eerst met de boot naar Gozo, daar stonden busjes klaar die ons in drie uur de hoogtepunten van Gozo zouden laten zien. Gelukkig waren de busjes op een gegeven moment vol en konden wij in een open jeep. De tour zelf viel tegen. Eerst gingen we naar de Azure Window, maar daar hadden we maar twintig minuten de tijd, terwijl dit toch wel het hoogtepunt van Gozo is. Vervolgens namen die #!"#&#$ ons mee naar één of ander restaurantje zonder enig uitzicht waar we drie kwartier verbleven en op eigen kosten konden lunchen. Daarna nog naar de Citadel geweest. Hier had je wel een mooi uitzicht over Gozo. Verder veel rondgereden door Gozo en de chauffeur wist ook het nodige te vertellen, maar er had meer ingezeten. Na Gozo gingen we naar Comino, uiteraard naar de Blue Lagoon. Heel klein en verschrikkelijk druk, maar wel mooi! Hier verbleven we nog anderhalf uur en vervolgens gingen we weer terug met de boot naar Sliema. Persoonlijk zou ik zo´n trip niet aanraden. Als je een auto hebt, zou ik zelf een dagje met de auto naar Gozo gaan om alles relaxt te kunnen bekijken en naar Comino zou ik gewoon met een ferry gaan.

- Eten, drinken en uitgaan is vrij goedkoop in Malta! Qua eten raad ik Mama Mia, Gochi en Busy Bee aan. Mama Mia is een Italiaans restaurant aan de haven bij Msida. Voor 15 euro p.p. kan je prima eten en drinken daar. Gochi is een sushi-restaurant in St. Julians. Als je daar binnenkomt denk je eerst dat je er alleen kan afhalen, maar achter het afhaalgedeelte zit nog een klein restaurantje. Ben zelf niet zo'n sushi-kenner, maar onze vrienden wel en die waren vaste klanten daar. Ook hier kan je je voor 15 euro p.p. uitleven! Ten slotte Busy Bee nog. Dit is een soort van coffee shop, waar ze allerlei overheerlijke gebakjes verkopen, maar je kan er ook prima zitten voor een ontbijt of lunch. Persoonlijk raad ik de brownies aan c_/ Busy Bee zit ook aan de haven in Msida. Verder heb je overal op Malta pastizzerias zitten, vergelijkbaar met onze snackbars. Hier kan je echt grote pizzapunten krijgen voor rond de euro, of de lokale specialiteit: de pastizzi (rond de 30 cent). Ten slotte zijn we ook een avond op stap geweest in de partyplace van Malta Paceville. Leuk voor een avondje en de drank was hier ook goedkoper dan in Nederland. Zoals anderen al schreven: wel een jong publiek door de internationale studenten en kijk er dus niet raar van op als er om 12 uur 's nachts al meisjes van het toilet afgevoerd worden.

- De hoofdstad Valletta kan je prima bezoeken in een halve of een hele dag. Mooi historisch stadje voor de cultuurliefhebbers. Aan de oostzijde van Valletta heb je een enorme bel die elke dag om 12 uur 's middags geluid wordt ter nagedachtenis aan de slachtoffers van WW2. Daarnaast zit een klein parkje waar je lekker kan chillen of uitrusten van het wandelen door de stad.

- Mijn persoonlijke tip is Peter's Pool. Dit is een rotsstrand in de buurt van Marsaxlokk, waar het zelfs in de zomer erg rustig is (tenzij je pech hebt dat er een paar bussen met internationale studenten arriveren). Het is wel vrij moeilijk te vinden en eigenlijk alleen met de auto te bereiken, maar dan heb je ook wat! Je kan hier ook vanaf rotsen de zee in springen. Ook is er een gast die daar elke dag schijnt te komen (de twee dagen dat wij er waren was hij er iig). Hij heet Pele en zijn naam staat overal in de rotsen gekerfd, inclusief het jaartal. Het eerste jaartal dateert ergens uit de jaren zeventig. Ook kan hij behoorlijk mooi van de rotsen afduiken. Je herkent hem meteen.

- Vuurwerk! Maltesers zijn dol op vuurwerk en in de zomer zal je dan ook elke avond geknal horen. Elke stad of dorp heeft in de zomer zijn eigen festa en daar hoort vuurwerk bij. Ook is er de nodige concurrentie tussen de verschillende dorpen/steden en op sommige avonden kan het vuurwerk dan ook van alle kanten komen. Op de het dakterras van onze vrienden hadden wij er mooi uitzicht over :)

Al met al een prima vakantie gehad en Malta is leuk voor een keertje, maar niet iets om vaker heen te gaan.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_100151900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:41 schreef Grunner het volgende:
Oke, wij zitten in St Paul's Bay. Dan zullen die ritten nog wel langer duren. Waar hebben jullie een auto gehuurd? Ik zie tot op heden enkel verhuurbedrijven bij het vliegveld, maar dat is niet echt praktisch voor ons.

En anders iemand anders met tips voor auto huren in Malta?
Ik heb bij Avis op het vliegveld gehuurd, maar ben er niet tevreden over. Hebben gezegd dat er niks veranderd was en terwijl ik tekende sloot ik een extra verzekering af, waardoor de autohuur opeens 70 euro meer was voor 4 dagen.. Ik had uiteraard zelf moeten lezen, maar ging er vanuit dat die man eerlijk antwoord gaf op mijn vragen toen ik vroeg of ik nu alleen tekende en mijn creditcard gaf voor benzinekosten.
Autohuur was in eerste instantie wel goedkoop, 51 euro voor 4 dagen!
pi_100232621
Leuk om alle tips te lezen! Malta staat voor mij in het najaar op het programma. Ben erg benieuwd! Weet een van jullie trouwens of het ov een beetje betaalbaar is en ook of het goed te doen is (rijden de bussen regelmatig, etc.)? Ik geloof dat Malta niet al te duur is, maar aangezien we twijfelen om een auto te huren of juist gewoon gebruik te maken van het ov of evt. een fiets, is het toch wel handig om wat info te krijgen van mensen die er al zijn geweest.
pi_100233297
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:37 schreef kazy het volgende:
Leuk om alle tips te lezen! Malta staat voor mij in het najaar op het programma. Ben erg benieuwd! Weet een van jullie trouwens of het ov een beetje betaalbaar is en ook of het goed te doen is (rijden de bussen regelmatig, etc.)? Ik geloof dat Malta niet al te duur is, maar aangezien we twijfelen om een auto te huren of juist gewoon gebruik te maken van het ov of evt. een fiets, is het toch wel handig om wat info te krijgen van mensen die er al zijn geweest.
Het openbaar vervoer op Malta schijnt erg goedkoop te zijn en je kunt er overal mee komen.

Ik denk dat wij op Malta alles met het ov gaan doen en voor één dag een auto huren om op Gozo rond te rijden.
pi_100245221
Het ov was altijd wel goed en goedkoop, maar een paar weken geleden zijn ze overgestapt op andere bussen en een andere dienstregeling en sindsdien weet niemand, inclusief de buschauffeurs, wie waar wanneer moet zijn. Ons werd (half juli) afgeraden de bus te nemen, omdat je niet zeker kon zijn of er ook weer een langskwam om je op te halen. Even goed navragen bij de locals dus als je er bent!
pi_100245695
Ik en vriendlief zijn van 15 t/m 22 juli op Malta geweest, in St. Julians. We hebben ons goed vermaakt, maar het was tijdens ons verblijf erg warm. St. Julians is een echte uitgaansplaats, maar niet vaak in de barstreet geweest. Hier zijn wel veel Italiaanse dames te vinden en studenten van verschillende taalscholen.

Aangezien wij erg warm weer hadden, hebben niet al te veel ondernomen. Wat we wel hebben gedaan is:
- Valletta, een mooie stad en zeker een bezoek waard.
- Blue Grotto, viel een beetje tegen maar toch leuk om gezien te hebben. Gaat slechts 1x per uur een bus naar toe vanaf de luchthaven!
- Sliema, langs de boulevard gelopen en in het overdekte winkelcentrum Tigné Point (met airco) geshopt. Zitten vooral Engelse en Italiaanse winkelketens zoals New Look.
- Boottocht rond heel Malta gemaakt met Hera Cruises. De boottocht was erg geslaagd en ook nog een stop gemaakt in de Blue Lagoon. Hier hebben we lekker gezwommen en gesnorkeld. Hera Cruises was erg fijn, want we kregen 's morgens een broodje, 's middags een buffet en later nog watermeloen. Water was de hele dag gratis te pakken. Andere drankjes en ijs tegen betaling.

Daarnaast vooral aan het zwembad en op het strand gelegen. Al met al erg genoten van ons verblijf op Malta.

@ Kazy en @ Grunner: Het openbaar vervoer is redelijk goedkoop. Tarieven zijn te vinden op de site van Arriva Malta. Toen wij er waren reden de bussen nog niet volgens dienstregeling, aangezien net het nieuwe bussysteem ingegaan was. Hopelijk verbeterd dat snel.
pi_100260632
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:49 schreef Berlioz het volgende:
- Boottocht rond heel Malta gemaakt met Hera Cruises. De boottocht was erg geslaagd en ook nog een stop gemaakt in de Blue Lagoon. Hier hebben we lekker gezwommen en gesnorkeld. Hera Cruises was erg fijn, want we kregen 's morgens een broodje, 's middags een buffet en later nog watermeloen. Water was de hele dag gratis te pakken. Andere drankjes en ijs tegen betaling.
Dat klinkt leuk. Heb al even gekeken op hun site en denk dat wij ook van één van hun tochten gebruik gaan maken. Heb er al veel goede verhalen over gehoord.
pi_100262812
Bedankt voor de reacties! Ik zal even op die site gaan kijken voor de dienstregelingen en mochten de bussen nog niet 'goed' rijden, dan kunnen we altijd nog overwegen ter plekke een auto te huren.
pi_100363906
@ Kazy; oefen maar alvast je hellingproef ;)
pi_100430433
quote:
2s.gif Op woensdag 22 december 2010 18:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Er is zeker genoeg te zien, mits je een beetje van oude beschavingen, middeleeuwse ridders, oude kleine stadjes enzovoorts houdt. In de zomer kan het wel wat druk zijn daar en het vervoer en wegen zijn niet al te best, maar als je het niet erg vindt om met warmte wat langer te moeten wachten, dan zeker doen :)
Kun je er ook een beetje leuk stappen?
pi_101324039
Hellingproef.. ojee ;)

Ik had trouwens nog een vraagje: is het ook een aanrader om daar eens fietsen te huren? En zo ja, heeft iemand dan nog een leuk adresje? (Of is dat gezien de kwaliteit van de wegen niet zo verstandig..?)
pi_101342734
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 10:39 schreef kazy het volgende:
Hellingproef.. ojee ;)

Ik had trouwens nog een vraagje: is het ook een aanrader om daar eens fietsen te huren? En zo ja, heeft iemand dan nog een leuk adresje? (Of is dat gezien de kwaliteit van de wegen niet zo verstandig..?)
Geen idee of fietsen huren aan te raden is. Ik heb in ieder geval geen enkele fietser gezien tijdens mijn vakantie.
pi_101361614
Ik zou ook geen fiets huren. Mensen rijden echt als gekken daar, inclusief bizarre inhaalmanoeuvres. Daar wil jij echt niet tussen zitten op je fietsje, denk ik. De locals raden het ook sterk af.
pi_101369217
Hmm, oke. Het fietsen slaan we dan maar over ;) Bedankt voor de reacties!
pi_101379050
Fietsen moet je niet doen.

Afgelopen vakantie ook weer op malta geweest. Heerlijk! Taxi terug naar het vliegveld ging als een malle... normaal doe je er 20 min over vanuit St. Julians we waren er in 8 minuten.
pi_101746384
Geweldige vakantie gehad :)

Ter ondersteuning, twee foto's van Valletta:



pi_101996058
Malta O+
Nog steeds niks.....
  zondag 8 januari 2012 @ 21:10:01 #207
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_106577200
Ha,
Aan het rondkijken om deze zomer misschien naar Malta te gaan.
Samen met m'n vriendin ongeveer 10/12 dagen.
Iemand tips mbt tot plaats/stad?
Waar moeten we wel of niet heen gaan?

Eisen:
- Mooi(+niet te druk) strand
- Dicht bij een stad
- Toeristisch is prima, maar niet echt massa-massa

Hoor het graag.
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:19:30 #208
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_106726384
Niemand die me kan helpen?
pi_106728751
Mellieha is een vrij rustig stadje, maar wel vlakbij een van de weinige zandstranden. Verder valt er echter niet zo gek veel te beleven. (Al ben je wel vrij snel op Gozo.) Valletta is een mooie stad, en het is erg praktisch om daar te zitten omdat de bussen naar bijna alle steden daar vertrekken. Maar (zand)strand heb je er niet.
Mdina is echt de moeite van het bezoeken waard en een dagje Gozo (bijvoorbeeld met jeepsafari en zeiltocht rond het eiland) is ook erg leuk.
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:40:47 #210
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_106730982
Bedankt voor de info Jentin!
Moet alleen wel echt een zandstrand hebben.
Heb hier nog wat meer gevonden over de stranden:
http://members.home.nl/mpjw/stranden.htm

Maarja, nog even verder zoeken.
pi_112975822
Schopje.

Ga vrijwel zeker over paar weken naar Malta, zitten in Sliema naast Valetta.

Hoe goed is alles te bereiken voor dagjes strand, cultuur, boottripjes etc? Nog meer do's en don'ts die in 2012 nog relevant zijn? :p

Thanks!
pi_112976916
In Sliema zit je wel goed voor de plannen die je hebt. Bussen rijden non stop door sliema heen, langs de boulevard van sliema zijn er veel maatschappijen die boottripjes aanbieden, je wordt vast en zeker 10x per dag aangesproken daarvoor ;) Je hebt in Sliema ook een strand, maar geen zand strand, meer een rotsachtig strand. Als je naar een zandstrand wil moet je richting Golden bay. Cultuur is er genoeg te vinden, ligt er aan waar jullie van houden, architectuur, musea, kathedralen, idyllische wandelingen door de natuur, alles is er wel!

Do's: ga een dag naar Goza om de drukte te ontsnappen
Do's: bezoek het restaurant La artist, is gelegen in Sliema
Do's bezoek het restaurant Guze in Valletta erg leuk intiem restaurant voor een romantische avond, Succes gegarandeerd!

Don'ts: ga niet eten aan de boulevard van sliema! Duur en kwalitatief slecht.
Don'ts: met slippers rondlopen door de wijken van Malta, wegen zijn er niet voor gemaakt en je krijgt ongelukken :P

Als je meer info nodig hebt dm me maar.
  woensdag 20 juni 2012 @ 12:15:26 #213
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_113137508
Ik ga ook naar Malta in Augustus, en twijfel ook, waar heen te gaan in de zin van hotel. Gelezen dat de partyplek St. Julianus is. Maar vanaf Valetta kan je het hele eiland over. Kan je bijv op stap in St Julianus en dan die nacht terug naar Valtetta?
pi_113149099
Vorig jaar reden er nacht bussen. Enorm spijtig dat Malta haar oude bussen heeft weg gedaan! :( Nu rijden er overal Connexxion bussen!

Voor de gene die in de zomer gaan, zoek de vuurwerkshows op! Die zijn echt vet!
  FOK!fotograaf donderdag 21 juni 2012 @ 10:46:22 #215
364681 over_hedge
pi_113179740
Ik ga volgende week vrijdag naar Malta :D Echt zin in. O+ Als ik terug kom zal ik hier wel wat fotos plaatsen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_113243205
Ik ga 3 juli *O* ZItten in Victoria Hotel in Sliema, naast Valetta. Best prima volgens mij. 4 sterren, maar als ik zo rondkijk is dat naar Nederlandse maatstaven eerder maximaal 3 sterren :P.

Het enige wat ik wil is zon, mooi weer, warmte, mooi water, strandje en wat cultuur tussen door. Gaat wel lukken denk :D

Waterschoentjes zijn handig ivm rotsen of valt dat onder water wel mee? En de barracuda's? :')
pi_113364078
Hoorde dat er veel kwallen zitten in zee. Waar of niet?
pi_114176596
Alweer een paar dagen terug, was top :D

Elke dag 35 graden en was met genoeg water en schaduw best te doen. Zaten in Sliema in Victoria Hotel en dat was echt top, je werd als een koning behandeld, zat lekker centraal op paar minuten lopen van boulevard en grote supermarkt en de 2 zwembaden op het dak waren ook heerlijk!

Terrassen zijn snel 10-15% goedkoper dan in Nederland (ook op A-locaties) en de mensen op Malta zijn heel vriendelijk, afgezien van sommige buschauffeurs, maar niets erger dan in Nederland ;). Gozo was met OV beetje vervelend, weinig bussen en alles gaat bijna via het centrum van het eiland, Victoria. Die tempels van 3000 jaar oud zou ik overslaan, paar oude stenen met weinig te zien en een vaag achtergrond verhaal zijn die 15 minuten in de middle of nowhere niet waard...

Comino was leuk voor een dagje azuurblauw water. Neem United ferries, dan krijg je op terugweg nog een een minitourtje dicht langs de grotten van Comino. Zo hoef je ook niet meer langs de blue grotto wat ons betreft. Qua stranden stelt Malta verder weinig voor, tenzij je drukte wilt overdag of het niet erg vindt om van rotsen te springen of bij een beachclub te hangen. Mdina was rustig met mooie vergezichten, Marsaxlokk had lekkere vis maar verder weinig te bieden op zondag. Upper Barakka Gardens in Valetta is een nog redelijk onbekende plek voor toeristen en je hebt het mooiste uitzicht van Valetta plus een leuk miniparkje voor wat extra rust in de hectiek.

Airport shuttle was ook perfect en goedkoop vanaf het vliegveld, 24 eu retour voor 2 personen naar hotel in Sliema, geen gedoe en je bent er in 17 minuten zonder files.

Nog een tip bij boulevard Sliema richting St. Julians's: Fresco's. Ziet er simpel uit, maar het eten en de wijn en de prijzen zijn top en de service is de beste die ik ooit heb meegemaakt _O_ .

Kortom: genoten van een 6 nachten Malta :) Kom zeker nog een keer terug!
pi_114176642
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:36 schreef Tjik het volgende:
Hoorde dat er veel kwallen zitten in zee. Waar of niet?
Heb eentje van 5 cm gezien in de Blue Lagoon, verder de zee niet ingeweest helaas.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 juli 2012 @ 00:06:50 #220
364681 over_hedge
pi_114179903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:57 schreef Rookert het volgende:

[..]

Heb eentje van 5 cm gezien in de Blue Lagoon, verder de zee niet ingeweest helaas.
Ik en tjik (aangezien in met haar er was) Hebben er in totaal ook maar 2 heel de vakantie gezien. :)

Paar fotos die ik gemaakt heb:






[ Bericht 32% gewijzigd door over_hedge op 14-07-2012 00:14:59 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_114217234
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:56 schreef Rookert het volgende:
Alweer een paar dagen terug, was top :D

Elke dag 35 graden en was met genoeg water en schaduw best te doen. Zaten in Sliema in Victoria Hotel en dat was echt top, je werd als een koning behandeld, zat lekker centraal op paar minuten lopen van boulevard en grote supermarkt en de 2 zwembaden op het dak waren ook heerlijk!

Terrassen zijn snel 10-15% goedkoper dan in Nederland (ook op A-locaties) en de mensen op Malta zijn heel vriendelijk, afgezien van sommige buschauffeurs, maar niets erger dan in Nederland ;). Gozo was met OV beetje vervelend, weinig bussen en alles gaat bijna via het centrum van het eiland, Victoria. Die tempels van 3000 jaar oud zou ik overslaan, paar oude stenen met weinig te zien en een vaag achtergrond verhaal zijn die 15 minuten in de middle of nowhere niet waard...

Comino was leuk voor een dagje azuurblauw water. Neem United ferries, dan krijg je op terugweg nog een een minitourtje dicht langs de grotten van Comino. Zo hoef je ook niet meer langs de blue grotto wat ons betreft. Qua stranden stelt Malta verder weinig voor, tenzij je drukte wilt overdag of het niet erg vindt om van rotsen te springen of bij een beachclub te hangen. Mdina was rustig met mooie vergezichten, Marsaxlokk had lekkere vis maar verder weinig te bieden op zondag. Upper Barakka Gardens in Valetta is een nog redelijk onbekende plek voor toeristen en je hebt het mooiste uitzicht van Valetta plus een leuk miniparkje voor wat extra rust in de hectiek.

Airport shuttle was ook perfect en goedkoop vanaf het vliegveld, 24 eu retour voor 2 personen naar hotel in Sliema, geen gedoe en je bent er in 17 minuten zonder files.

Nog een tip bij boulevard Sliema richting St. Julians's: Fresco's. Ziet er simpel uit, maar het eten en de wijn en de prijzen zijn top en de service is de beste die ik ooit heb meegemaakt _O_ .

Kortom: genoten van een 6 nachten Malta :) Kom zeker nog een keer terug!
Klinkt zo herkenbaar! Wij hebben het ook zo ervaren :)
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:57:21 #222
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_122669895
Zo ik heb een midweekje 4 dagen malta geboekt in het voorjaar (april) ik ben benieuwd het ziet er mooi uit. Maar even goed het topic door lezen.
pi_122712681
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ik heb een midweekje 4 dagen malta geboekt in het voorjaar (april) ik ben benieuwd het ziet er mooi uit. Maar even goed het topic door lezen.
Leuk! Waar ergens?
  zondag 10 februari 2013 @ 22:03:43 #224
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_122732465
Bij Valletta, lekker centraal zodat we vanuit daar uitstapjes kunnen maken met bus/auto/boot naar andere delen :) Heb er al zin in :D
pi_124283973
Ik ga deze zomer met een groep vrienden naar Malta, St. Julians. Iemand tips voor leuke kroegen/discotheken. Iemand bekend met het percentage nederlanders daar?
pi_124284700
Paceville, een straatje waar alles aan zit! :) Waar zit je precies in St. Julians?
pi_124286857
Ik zit in paceville. Weet je wat over de leeftijden, nationaliteiten enz?

bedankt
  FOK!fotograaf woensdag 20 maart 2013 @ 12:02:27 #228
364681 over_hedge
pi_124287196
Als je een uitgaans vakantie wilt zit je niet echt goed in malta :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 24 maart 2013 @ 14:12:51 #229
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_124441005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:02 schreef over_hedge het volgende:
Als je een uitgaans vakantie wilt zit je niet echt goed in malta :P
Waarom? Ik vond het uitgaan daar namelijk één van de leukste zomerplekken waar ik geweest ben
  zondag 24 maart 2013 @ 14:13:39 #230
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_124441042
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:02 schreef over_hedge het volgende:
Als je een uitgaans vakantie wilt zit je niet echt goed in malta :P
Leeftijden 17-25
Indicatie van de nationaliteiten, wat ik heb waargenomen
80% italiaans
10% frans
5% nederlands
5% overige
  zondag 24 maart 2013 @ 15:05:18 #231
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124443284
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:13 schreef werkman1 het volgende:

[..]

Leeftijden 17-25
Indicatie van de nationaliteiten, wat ik heb waargenomen
80% italiaans
10% frans
5% nederlands
5% overige
Zijn er geen locals en mensen boven de 25 daar?
  FOK!fotograaf zondag 24 maart 2013 @ 16:04:46 #232
364681 over_hedge
pi_124445960
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:12 schreef werkman1 het volgende:

[..]

Waarom? Ik vond het uitgaan daar namelijk één van de leukste zomerplekken waar ik geweest ben
ik heb er amper discotheken of zo gezien. Al heb k er ook niet erg opgelet maar ja.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_124477479
Gogo en beachmasters bieden ook reizen aan naar Malta. Het zal dus ongetwijfeld geen dode boel zijn daar?
pi_124478375
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]

ik heb er amper discotheken of zo gezien. Al heb k er ook niet erg opgelet maar ja.
Dan ben je niet op Baystreet geweest denk ik, dat is een straatje met een trap waaraan alle clubs en kroegjes zitten. Overigens zijn er ook wel veel Spaanse toeristen, russen en zweeden ivm de taalschool die er zit.

Club numero uno, en Club Aria zijn 2 grote openlucht discotheken die ook vet zijn.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:40:02 #235
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_124520346
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2013 15:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zijn er geen locals en mensen boven de 25 daar?
Goed punt, locals zijn er ook, vooral in de barretjes (wel in het zelfde straatje) vind je deze. Erg toegankelijk en je komt snel met mensen in contact. Hierbij ook wel mensen boven de 25 gezien. Sowieso vind je op Malta ouder publiek dan de gogo/beachmasters bestemmingen.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:43:16 #236
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_124520447
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 12:05 schreef Stienn het volgende:

[..]

Dan ben je niet op Baystreet geweest denk ik, dat is een straatje met een trap waaraan alle clubs en kroegjes zitten. Overigens zijn er ook wel veel Spaanse toeristen, russen en zweeden ivm de taalschool die er zit.

Club numero uno, en Club Aria zijn 2 grote openlucht discotheken die ook vet zijn.
De taalschool mensen, zijn wel vaak jong en op hun zelf georiënteerd (dus taalschoolgroepjes).
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:53:26 #237
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_124520779
Heeft er iemand toevallig ervaring met het zwemmen met dolfijnen daar. M'n vriendin had het er ooit over dat ze dat graag zou willen doen, dus wil dat als verrassing boeken :)
pi_124576263
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met het zwemmen met dolfijnen daar. M'n vriendin had het er ooit over dat ze dat graag zou willen doen, dus wil dat als verrassing boeken :)
Ja dat kan :) Gewoon via je touroperator boeken als excursie. Vond het wel rete-duur
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:04:09 #239
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_124576287
Ja dat het kan dat weet ik. En dat het duur is weet ik ook. Dus vandaar de vraag of het het geld een beetje waard is ;)
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:24:49 #240
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_125249363
Het uitgaansleven in St Julians is mooi in de zomer, maar hoe is dat in mei?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  zondag 14 april 2013 @ 04:42:47 #241
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125256866
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met het zwemmen met dolfijnen daar. M'n vriendin had het er ooit over dat ze dat graag zou willen doen, dus wil dat als verrassing boeken :)
Dolfijnen zwemmen met mensen, omdat ze dat als paringsritueel zien. Doe je het dan nog steeds graag? (of zie je het je vriendin dan nog steeds graag doen?)
  maandag 15 april 2013 @ 21:32:31 #242
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_125328564
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 04:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dolfijnen zwemmen met mensen, omdat ze dat als paringsritueel zien. Doe je het dan nog steeds graag? (of zie je het je vriendin dan nog steeds graag doen?)
M'n vriendin vond het helemaal geweldig en ik vond het ook wel leuk om te doen.

Gave foto:


Blue lagoon was een erg mooie plek:


quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 23:24 schreef ScudRaket het volgende:
Het uitgaansleven in St Julians is mooi in de zomer, maar hoe is dat in mei?
Uitgaan was ook leuk, doordeweeks ook gewoon gezellig druk en zeker geen lege clubs :) En goedkoop drinken :D
  zondag 19 mei 2013 @ 19:05:45 #243
370922 Koln_Deutschland
Bezoek Köln!
pi_149240001
Hoe zit het met de stranden op Malta? Zijn die sowieso aanwezig aan de oostkant en hoe is de verhouding zand/kiezel?
  FOK!fotograaf zaterdag 31 januari 2015 @ 17:48:56 #245
364681 over_hedge
pi_149240626
Malta O+ Tof land. Erg leuke vakantie op gehad :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 25 april 2016 @ 16:10:05 #246
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_161703896
schopje:

We willen over twee weekjes een weekje malta boeken. Maar ik zie globaal twee mogelijkheden:
1) Siema, veel te doen, maar met name hotels en appartementen zonder veel ruimte om het hotel heen (dus echt appartementen in de stad)
2) Sint Paul's baai, meer rust en ruimte, ruimere hotels met zwembaden enz.

Qua hotels spreekt St. Paul's ons meer aan, maar is daar s'avonds wat te doen? (boulevard, leuke restaurantjes)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  FOK!fotograaf maandag 25 april 2016 @ 16:29:37 #247
364681 over_hedge
pi_161704443
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:10 schreef greatgonzo het volgende:
schopje:

We willen over twee weekjes een weekje malta boeken. Maar ik zie globaal twee mogelijkheden:
1) Siema, veel te doen, maar met name hotels en appartementen zonder veel ruimte om het hotel heen (dus echt appartementen in de stad)
2) Sint Paul's baai, meer rust en ruimte, ruimere hotels met zwembaden enz.

Qua hotels spreekt St. Paul's ons meer aan, maar is daar s'avonds wat te doen? (boulevard, leuke restaurantjes)
Ik zat paar jaar terug bij sint pauls. je hebt een boulevard met restaurantjes en winkeltjes. Ook kan je makkelijk met de bus naar valetta etc.

Siema ben ik volgens mij alleen maar door heen gereden dus geen idee of dat leuk is.

ik zat in dit hotel:

Echt een heel goed hotel. Prima ontbijt, grote kamers. Mooi zwembad en vriendelijk personeel wat je helpt als er wat mis is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator maandag 25 april 2016 @ 18:57:47 #248
45833 crew  Fogel
pi_161707855
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 16:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik zat paar jaar terug bij sint pauls. je hebt een boulevard met restaurantjes en winkeltjes. Ook kan je makkelijk met de bus naar valetta etc.

Siema ben ik volgens mij alleen maar door heen gereden dus geen idee of dat leuk is.

ik zat in dit hotel:
[ afbeelding ]
Echt een heel goed hotel. Prima ontbijt, grote kamers. Mooi zwembad en vriendelijk personeel wat je helpt als er wat mis is.
Maar wat is de naam van het hotel?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  FOK!fotograaf maandag 25 april 2016 @ 19:07:56 #249
364681 over_hedge
pi_161708200
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 18:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar wat is de naam van het hotel?
san antonio
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_161788261
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:07 schreef over_hedge het volgende:
san antonio
wat heb je toen betaald, zie nu dat het ¤1000,- pp is in september, dat vind ik persoonlijk toch wel heel veel van het goede
  maandag 2 mei 2016 @ 20:29:30 #251
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_161880591
Zoek gewoon iets op booking.com, Malta is niet zo groot..
Sue Me
pi_161916673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:17 schreef 111210 het volgende:

[..]

wat heb je toen betaald, zie nu dat het ¤1000,- pp is in september, dat vind ik persoonlijk toch wel heel veel van het goede
Check het "Dolmen Resort Hotel" zit naast het SAN Antonio hotel.
Daar kun je gewoon logies en ontbijt boeken, bij san antonio alleen all-in.
Nog steeds niks.....
  FOK!fotograaf woensdag 4 mei 2016 @ 10:55:23 #253
364681 over_hedge
pi_161916889
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:17 schreef 111210 het volgende:

[..]

wat heb je toen betaald, zie nu dat het ¤1000,- pp is in september, dat vind ik persoonlijk toch wel heel veel van het goede
Ik heb geen idee meer wat ik betaald heb. Sowieso niet 1000p.p ik gok eerder 500 oid.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:39 schreef Sponge-Bob het volgende:

[..]

Check het "Dolmen Resort Hotel" zit naast het SAN Antonio hotel.
Daar kun je gewoon logies en ontbijt boeken, bij san antonio alleen all-in.
Ik had echt geen all in hoor bij san antonio?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_161917570
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ik heb geen idee meer wat ik betaald heb. Sowieso niet 1000p.p ik gok eerder 500 oid.

[..]

Ik had echt geen all in hoor bij san antonio?
Ik dacht dat SAN Antonio tegenwoordig alleen nog maar all-in was.
Nog steeds niks.....
  FOK!fotograaf woensdag 4 mei 2016 @ 11:41:58 #255
364681 over_hedge
pi_161917735
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:33 schreef Sponge-Bob het volgende:

[..]

Ik dacht dat SAN Antonio tegenwoordig alleen nog maar all-in was.
Ah dat zou kunnen. Ik was er een jaar of 5 geleden. :) Toen was het nog niet all in.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_161917861
Zuidkust rond eind juni, st julians zitten we, mooi uitzicht!
pi_162185617
Ik ga over 2 weken naar Malta en zitten na te denken om een dag mountainbikes te huren. Is dat een beetje te doen en zijn er mooie routes?
pi_172858734
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:51 schreef Abloom het volgende:
Ik zit in paceville. Weet je wat over de leeftijden, nationaliteiten enz?

bedankt
Vanaf een jaar of 13. Vooral Maltees, Italiaans, Nederlands, Engels, Scandinavisch, Libisch...
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 12:30:22 #259
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177480185
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:48 schreef miro86 het volgende:
Net terug van 3 dagjes Malta. Heerlijk. Zonnig, warm, lekker eten...
Nog aanraders?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177480459
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nog aanraders?
Malta is mini en hun openbaar vervoer werkt prima.
Wij sliepen in Birgu en waren daar erg blij mee - super rustig, veel geschiedenis en Valletta is makkelijk bereikbaar met de ferry. Je hebt daar ook 2 top restaurants Tal-Petut en Osteria.Ve
Sliema, St Julians en de andere badplaatsen leken ons minder leuk - het was net Benidorm. Een standaard badplaats met veel oudere mensen. Dat laatste komt door het seizoen denk ik. Ook qua stranden valt het een beetje tegen want alleen maar rotsen.
Wandelen aan de westkust was erg mooi. Dat hebben we 2x gedaan. Een keertje bij de Dingli cliffs (we hadden iets eerder Mdina en Rabat bezocht die ernaast liggen, die zijn ook erg mooi) en een keertje tussen Mellieha Bay (dat is eigenlijk aan de oostkust) en Il-Gnejna. Indrukwekkend en wonderschoon. De Popeye village kun je overslaan want fake.
Onze reisgidsboeken zeiden dat je ook in het absolute noorden (Cirkewwa naar L-Armier) goed zou kunnen wandelen. Daar zijn we het niet mee eens. Je hebt daar een paar zeer marginale dorpjes. De huizen zijn eigenlijk zeecontainers of omgebouwde garageboxen.
Voor Gozo en Comino hadden we niet genoeg tijd.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 27 februari 2018 @ 13:51:02 #261
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177481460
Staat hier ook nog steeds een keer op het lijstje *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 14:04:56 #262
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177481727
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:46 schreef miro86 het volgende:

[..]

Malta is mini en hun openbaar vervoer werkt prima.
Wij sliepen in Birgu en waren daar erg blij mee - super rustig, veel geschiedenis en Valletta is makkelijk bereikbaar met de ferry. Je hebt daar ook 2 top restaurants Tal-Petut en Osteria.Ve
Sliema, St Julians en de andere badplaatsen leken ons minder leuk - het was net Benidorm. Een standaard badplaats met veel oudere mensen. Dat laatste komt door het seizoen denk ik. Ook qua stranden valt het een beetje tegen want alleen maar rotsen.
Wandelen aan de westkust was erg mooi. Dat hebben we 2x gedaan. Een keertje bij de Dingli cliffs (we hadden iets eerder Mdina en Rabat bezocht die ernaast liggen, die zijn ook erg mooi) en een keertje tussen Mellieha Bay (dat is eigenlijk aan de oostkust) en Il-Gnejna. Indrukwekkend en wonderschoon. De Popeye village kun je overslaan want fake.
Onze reisgidsboeken zeiden dat je ook in het absolute noorden (Cirkewwa naar L-Armier) goed zou kunnen wandelen. Daar zijn we het niet mee eens. Je hebt daar een paar zeer marginale dorpjes. De huizen zijn eigenlijk zeecontainers of omgebouwde garageboxen.
Voor Gozo en Comino hadden we niet genoeg tijd.
Ah, ik zat me vooral af te vragen of het cultureel gezien nog enigszins interessant is. Voor echt hiken leek het me juist te klein.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177481781
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:04 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ah, ik zat me vooral af te vragen of het cultureel gezien nog enigszins interessant is. Voor echt hiken leek het me juist te klein.
Voor echt hiken is het idd veel te klein. Maar een mooie wandeling in de namiddag kan geen kwaad.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181755563
Iemand tips voor autoverhuur op Malta? Kijkend naar reviews van autoverhuur bedrijven op Malta lijken alleen fraudeurs werkzaam te zijn daar. Dat zal vast niet, maar hoor graag welke verhuurder normaal met de klanten omgaat. We gaan er overigens begin november 5 daagjes er naar toe. Is het OV dan eventueel nog een prima alternatief om de meeste hot spots te bezoeken?
pi_181755649
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:07 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Iemand tips voor autoverhuur op Malta? Kijkend naar reviews van autoverhuur bedrijven op Malta lijken alleen fraudeurs werkzaam te zijn daar. Dat zal vast niet, maar hoor graag welke verhuurder normaal met de klanten omgaat. We gaan er overigens begin november 5 daagjes er naar toe. Is het OV dan eventueel nog een prima alternatief om de meeste hot spots te bezoeken?
Malta heeft de grootte van Texel en een busnetwerk waarmee je overal kunt komen. Een auto huren is onzin.
pi_181765845
Met de bus naar Marsasloxx en dan wandelen naar St. Peters Pool. In 2010 was ik er voor het eerst en troffen we Titi en afgelopen Juni was ze er nog steeds. De springende Jack Russell. Een heuse bezienswaardigheid op zich.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_181765856
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:11 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Malta heeft de grootte van Texel en een busnetwerk waarmee je overal kunt komen. Een auto huren is onzin.
de bus komt echt overal. Alleen niet tot middenin de nacht. Alleen dan ben je aangewezen op een taxi
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_181765921
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:07 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Iemand tips voor autoverhuur op Malta? Kijkend naar reviews van autoverhuur bedrijven op Malta lijken alleen fraudeurs werkzaam te zijn daar. Dat zal vast niet, maar hoor graag welke verhuurder normaal met de klanten omgaat. We gaan er overigens begin november 5 daagjes er naar toe. Is het OV dan eventueel nog een prima alternatief om de meeste hot spots te bezoeken?
Ov is slecht, je moet maar hopen dat er een bus komt en naar de hotspots vaak vol.
pi_181769778
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 02:39 schreef Josephine1998 het volgende:

[..]

Ov is slecht, je moet maar hopen dat er een bus komt en naar de hotspots vaak vol.
Wat een onzin.
pi_181769806
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 02:26 schreef Dandilion het volgende:

[..]

de bus komt echt overal. Alleen niet tot middenin de nacht. Alleen dan ben je aangewezen op een taxi
Er zijn nachtbussen maar uiteraard veel minder en meer in het weekend.
  Moderator zaterdag 8 september 2018 @ 22:07:31 #271
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_181782450
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:45 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ik was er vorig jaar (niet eens in het hoogseizoen) en het was niet heel goed. Als je pech hebt met de halte zit elke bus die langskomt vol waardoor die doorrijdt :P Echt uren staan wachten totdat we er eindelijk eens bij pasten

Maar met de auto zal het ook allemaal niet heel veel sneller gaan. Het verkeer loopt aardig vast op het eiland.
pi_181782686
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 22:07 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik was er vorig jaar (niet eens in het hoogseizoen) en het was niet heel goed. Als je pech hebt met de halte zit elke bus die langskomt vol waardoor die doorrijdt :P Echt uren staan wachten totdat we er eindelijk eens bij pasten

Maar met de auto zal het ook allemaal niet heel veel sneller gaan. Het verkeer loopt aardig vast op het eiland.
Hm. Het is alweer een tijd terug dat ik er was maar ik zat twee weken iedere dag in de bus en nooit meegemaakt.
pi_181792384
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:45 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Heb maar drie jaar gewoond dus wat weet ik er nou van...
pi_181795302
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:19 schreef Josephine1998 het volgende:

[..]

Heb maar drie jaar gewoond dus wat weet ik er nou van...
Ja vast :') '1998'
pi_181803504
Bedankt voor de feedback. Denk dat we het met het OV (bussen) gaan proberen i.p.v. huurauto. We gaan in het laagseizoen (begin november) dus verwacht dat de bussen dan niet zo vol zullen zitten.
pi_181807950
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:43 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Bedankt voor de feedback. Denk dat we het met het OV (bussen) gaan proberen i.p.v. huurauto. We gaan in het laagseizoen (begin november) dus verwacht dat de bussen dan niet zo vol zullen zitten.
Geloof me dat zitten ze wel, beste download je taxify en maak daar veel gebruik van. Vanuit Sliema bootje naar Valletta of je neemt de touristen bus die bij alle bezienswaardigheden stopt.
  zaterdag 29 september 2018 @ 14:37:26 #277
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_182204629
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:19 schreef Josephine1998 het volgende:

[..]

Heb maar drie jaar gewoond dus wat weet ik er nou van...
Je staat nou niet echt bekend als betrouwbaar/geloofwaardigheid. Dus inderdaad heeft vredesdruif een punt.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_182228641


[ Bericht 96% gewijzigd door MaJo op 30-09-2018 19:26:54 (Zulke beschuldigingen doen we hier niet aan.) ]
pi_182228719
That escalated quickly. :+
pi_182228864
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door MaJo op 30-09-2018 19:27:31 ]
  zondag 30 september 2018 @ 17:38:27 #281
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_182233360


[ Bericht 31% gewijzigd door MaJo op 30-09-2018 19:28:03 (Bedankt voor TR, bericht verwijderd ) ]
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 30 september 2018 @ 17:48:00 #282
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_182233665
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 15:22 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Je bent nep. Verdwijn van dit forum aub.
De mods hebben het helaas nog niet door.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  Moderator zondag 30 september 2018 @ 19:29:02 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182236641
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:48 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

De mods hebben het helaas nog niet door.
De berichten zijn in ieder geval verwijderd :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 30 september 2018 @ 19:29:41 #284
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_182236659
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 19:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

De berichten zijn in ieder geval verwijderd :)
^O^
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 20:22:54 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184738022
En ik maar denken dat het hier gezellig was. Ik kick hem gewoon, heb net een week geboekt voor in oktober. Ik zit in Mellieha, en ik wil zeker een keertje met de boot naar Gozo en ook naar Comino. Auto huren heb ik al uit mijn hoofd gezet, dat lijkt me niet nodig.

Maar die bussen, is er een soort weekpas waarmee je onbeperkt kunt rondreizen of moet ik bij een kioskje een stapel wegwerpkaartjes gaan kopen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 22:07:40 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184740840
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_184741927
quote:
Bedankt Fles.
Ik ga in april. Paar nachtjes tukken op een jacht via Airbnb.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184761198
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 02:24 schreef Dandilion het volgende:
Met de bus naar Marsasloxx en dan wandelen naar St. Peters Pool. In 2010 was ik er voor het eerst en troffen we Titi en afgelopen Juni was ze er nog steeds. De springende Jack Russell. Een heuse bezienswaardigheid op zich.
Helaas is Titi vorige week overleden :'(
Nog steeds niks.....
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 19:35:44 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184861871
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:40 schreef Sponge-Bob het volgende:

[..]

Helaas is Titi vorige week overleden :'(
Oh, da's wel jammer dan inderdaad -O- Nou ja ik was al helemaal bezig met inlezen en alles :') Maar ik ga pas over 9 maanden bijna :o Kan nog wel vader worden voor die tijd :P Eerst voorpret voor andere reisjes :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:55:43 #290
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184862393
quote:
Dank u zeer ^O^
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 19:58:54 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_184862471
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dank u zeer ^O^
Graag gedaan :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_187650333
Beetje laat, maar alsnog feedback. Het was uiteindelijk prima te doen met de bus begin november. Deze zaten wel een enkele keer aardig vol en ook de tijden waarop ze zouden komen kloppen niet altijd, maar deed dit liever dan met een huurauto te moeten rijden op een eiland waar ze amper aan verkeersregels doen lijkt het. Verder vond ik deze bestemming verrassend genoeg het leukste van onze trip waarbij we Rome, Malta en Valencia aandeden.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 28 juli 2019 @ 16:07:39 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188172933
Mijn plannen beginnen langzaamaan dichterbij te komen. Hebt iets gezien over het Hal Saflieni Hypogeum wat nogal bijzonder schijnt te zijn. Momenteel is er alleen op mijn laatste dag nog plek :') En het kost 35 euro terwijl alles daar verder best goedkoop is. En je mag er ook geen foto's maken. Ik heb het eigenlijk al uit mijn hoofd gezet. Hoor er verder ook nooit iemand over. Is iemand van hier daar weleens in geweest en is het echt ZO bijzonder? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188635878
Ik heb laatste week van oktober vrij en aangezien ik dan nog graag weg wil dichtbij huis en iets wil met zon en de optie tot zwemmen lijkt Malta me wel nice. Valt ook nog wat te zien qua cultuur en het is heel klein en makkelijk te bereizen. Las ergens dat je er ook mooi kunt snorkelen. Weet iemand goede plekjes om te snorkelen?
pi_189170003
Eind oktober is het daar ook niet echt heel warm hč.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 september 2019 @ 12:39:04 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189173001
Nee maar wel warm genoeg. Zeewatertemperatuur van 23 graden lijkt me prima om te snorkelen.

Ik ben nu echt aan het aftellen trouwens *O* nog anderhalve week *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 september 2019 @ 13:07:07 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189173495
De eerste weersverwachtingen voor Malta zijn er *O* Zinan *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 22:29:13 #298
45833 crew  Fogel
pi_210668503
Slot eraf.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  One tough cookie zondag 17 september 2023 @ 22:40:05 #299
169210 liesje1979
pi_210668602
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 22:29 schreef Fogel het volgende:
Slot eraf.
Thanks! Kan nu pas zien dat dit topic vol is over 3 posts.
Misschien kan Fles ( @Dr_Flash ) hier nog even een linkje naar zijn travelsnack posten, is denk ik wel leuk voor dit topic.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 17 september 2023 @ 22:42:07 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210668627
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zondag 17 september 2023 @ 22:43:13 #301
169210 liesje1979
pi_210668639
quote:
Is toch leuk voor de mensen die interesse in Malta hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')