pi_16271048
registreer om deze reclame te verbergen
Ja, vrienden van R&P, ook ik ben zoekende geworden. Voorheen was ik een weinig geinteresseerd in het vrouwelijk schoon, ik had het te druk met studie en andere interessen waardoor de schoonheid van de liefde en romantiek geheel aan mij voorbij gegaan is. Nu spijt? Nee, dat nu ook weer niet. Ik kan immers niets terugdraaien en ik heb ook zonder die liefde een mooie tijd gehad. Maar onderhand begin ik toch wel warm te worden voor een relatie, maar ja, zonder enige ervaring en een vleugje bindingsangst valt dat allemaal niet mee. Ik ben overigens op het moment van schrijven 22 jaar oud. Ik vind het persoonlijk nog jong en wat betreft het gebrek aan ervaring op relatiegebied nog geen man over boord.

Maar ik heb wel een probleem, want een relatie beginnen doe ik niet zo gemakkelijk. Ik word belemmerd door twee factoren: enerzijds is er de onzekerheid (ben ik wel interessant genoeg voor het andere geslacht) en anderzijds is het mijn bindingsangst (die overigens niet in een overdreven mate aanwezig is). Ik zal ze beide even uitleggen. Ten eerste de onzekerheid. Wanneer je tig relaties achter de rug hebt en het aangaan van relaties je ook gemakkelijk afgaat, dan zul je het ook gemakkelijker vinden om contact te maken met een in jouw ogen interessant persoon. Ervaring maakt zeker, dat werkt ook in de relatiewereld zo. Ik heb die ervaring dus niet en dat maakt mij dus ook onzeker. Het is voor mij altijd de vraag, of ik wel interessant genoeg ben en als ik met een meisje praat, dan kan ik niet zo goed hoogte krijgen van de mate waarin zij mij interessant vindt. En dan heb ik het nog niet eens over interessant in aantrekkelijk opzicht, maar gewoonweg interessant in zijn algemeenheid. En zo zijn er nog wel wat onzekerheidsfactoren, waaronder bijvoorbeeld het gespreksonderwerp en de juiste woorden; met andere woorden: de usual.

Ten tweede is er mijn beperkte bindingsangst. Ik ben best gesteld op mijn vrijheid en onafhankelijkheid. Dat ik een vorm van bindingsangst heb merk ik al, wanneer een meisje naar mijn idee wat te close probeert te worden. Dan heb ik het wederom niet eens direct over het liefdesaspect, maar close wordne in zijn algemeenheid. Het is dan de "angst" voor een potentiele liefdesrelatie, die daaruit kan voortvloeien. Met andere woorden: ik vermijd diepgaande gesprekken om te voorkomen dat ik op den duur in een zogenaamde klem zit van iemand, met wie ik misschien niet eens een relatie wil, maar dan niet durf af te wijzen. Het komt een beetje neer op het zwart/wit-principe. Een meisje is voor mij of de liefdespartner (gevoelsmatig) of anders een vage kennis. Een gewone goede vriendin lijkt dan bijna onmogelijk. Ik weet heel goed, dat bindingsangst eigenlijk onzin is en dat je het, eenmaal een leuke relatie hebbende, helemaal niet meer zult ervaren. Maar het gevoel is er wel en dat vormt nu eenmaal een belemmering.

Tot zover mijn beslommeringen in vogelvlucht. Ik ben benieuwd of er mensen (jongens, maar ook meisjes) zijn, die dit herkennen en of het uiteindelijk allemaal wel goed gekomen is. En als dat zo is, hoe is dat proces verlopen? Het lijkt mij onderhand gewoon leuk om iemand te hebben die speciaal voor je is. Iets dat je met niemand anders deelt. Ik denk dat dat een ontzettend prettig onderdeel van je leven is, iets dat je leven mede de moeite waard maakt. Dat mis ik wel.

"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
Weekdeals (728x90)
pi_16271149
Als je wil weten of een vrouw geintreseerd is moet je naar haar ogen kijken, die zeggen namelijk alles.
pi_16271183
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:12 schreef _Etter_ het volgende:
Als je wil weten of een vrouw geintreseerd is moet je naar haar ogen kijken, die zeggen namelijk alles.
Ja, dat hoor je wel vaker inderdaad. Maar waar moet ik dan precies op letten? Wat zijn de precieze signalen?
pi_16271258
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:13 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Ja, dat hoor je wel vaker inderdaad. Maar waar moet ik dan precies op letten? Wat zijn de precieze signalen?

Ze kijken je dan heel wat indringender in als normaal, je ziet het vanzelf als een vrouw het doet, let maar op (hopelijk voor jou )
pi_16271277
signalen krijg je niet.
Die moet je herkennen.
Er bestaat geen checklist.
Ga met elkaar communiceren.
Als het klikt ga je daten en dan merk je het vanzelf.
_you are all weirdos
pi_16271310
Het vreemde van jonge mensen vind ik, dat ze nogal hangen aan het "hoe doet een ander het, en hoe zal die ander dat ervaren, en hoe zal die ander daar over denken?"

En ik kan maar met 1 antwoord komen: Je kan nooit voor een ander denken. (Heel lullig, maar wie geen fouten maakt, maakt meestal helemaal niks.)

Dus hup uit je luie stoel, achter de pc vandaan en daten!!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_16271311
Ja ik herken wel wat in jou verhaal.... maar je zegt het goed dat een relatie een prettig deel in je leven is... maar het valt mij wel op dat veel mensen hier die nog geen relatie gehad hebben denken als: "Ik voel mij kut (of eenzaam) als ik maar een vriendin had zou ik eindelijk gelukkig zijn" dat klopt niet.... teneerste kom je pas aan een vriendin (en hou je die) als je je leven een beetje op orde hebt. En ten 2e moet je er ook tijd in steken (dus het geeft ook zoiets als een belasting erbij) maar je krijgt er natuurlijk ook veel voor terug ..............

En dat zeg ik die als 3 jaar geen vriendin meer heeft gehad en het er ook niet uitziet dat ik er een op korte termijn ga krijgen :S

"Be realistic demand the impossible"
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:18:11 #8
71074 Freeloader
Amor Omnia Vincit
pi_16271325
Veel succes en plezier in deze spannende reis naar een wereld vol liefde en romantiek
To be, or what?
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:18:15 #9
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_16271331
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:09 schreef Koolraap het volgende:
.... Ik ben benieuwd of er mensen (jongens, maar ook meisjes) zijn, die dit herkennen en of het uiteindelijk allemaal wel goed gekomen is. En als dat zo is, hoe is dat proces verlopen? ...
Absoluut. Ik had dit verhaal letterlijk zo geschreven kunnen hebben. Ondertussen ben ik ook nog geen steek verder.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:22:23 #10
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16271507
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:17 schreef Oblivion het volgende:
Het vreemde van jonge mensen vind ik, dat ze nogal hangen aan het "hoe doet een ander het, en hoe zal die ander dat ervaren, en hoe zal die ander daar over denken?"

En ik kan maar met 1 antwoord komen: Je kan nooit voor een ander denken. (Heel lullig, maar wie geen fouten maakt, maakt meestal helemaal niks.)

Je hebt volkomen gelijk. Je moet een "blauwtje durven lopen". Anders wordt het nooit wat. Maar ja, makkelijk gezegd, moeilijk gedaan .
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:22:37 #11
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_16271513
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:16 schreef rohypnol het volgende:
signalen krijg je niet.
Die moet je herkennen.
Er bestaat geen checklist.
Ik durf het tegendeel te beweren.
check deze link: http://www.fastseduction.com/guide/02_How_to_Get_Started/bodylanguage.shtml
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:24:41 #12
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16271592
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:17 schreef Ataririot het volgende:
Ja ik herken wel wat in jou verhaal.... maar je zegt het goed dat een relatie een prettig deel in je leven is... maar het valt mij wel op dat veel mensen hier die nog geen relatie gehad hebben denken als: "Ik voel mij kut (of eenzaam) als ik maar een vriendin had zou ik eindelijk gelukkig zijn" dat klopt niet....
Nou, ik denk dat wanneer je de behoefte voelt om een relatie te hebben en die niet op kunt zetten vanwege de "problemen" als onzekerheid en bindingsangst, dat frustrerend kan werken. Wanneer je je daar eenmaal overheen hebt gezet en een vriendin krijgt, kan dat zeker een lege ruimte in je leven opvullen.
pi_16271658
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:22 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Je hebt volkomen gelijk. Je moet een "blauwtje durven lopen". Anders wordt het nooit wat. Maar ja, makkelijk gezegd, moeilijk gedaan .

Er bestaat niet voor niks het gezegde: Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven.

Makkelijk gezegd, en gewoon "doen".

donderdag 15 januari 2004 @ 00:28:33 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_16271744
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:09 schreef Koolraap het volgende:
Tot zover mijn beslommeringen in vogelvlucht. Ik ben benieuwd of er mensen (jongens, maar ook meisjes) zijn, die dit herkennen en of het uiteindelijk allemaal wel goed gekomen is. En als dat zo is, hoe is dat proces verlopen?
Ja, dat is goed gekomen.

Hoe? Niet naar een relatie op zoek zijn en op een feestje heel dronken worden.

pi_16271767
Er zijn al veel van dit soort topics geweest, maar uit geen van hen sprak een dusdanig goede beheersing van de Nederlandse taal zoals jij die hier tentoonstelt.

Qua intelligentie zit het volgens mij wel snor. (Daar willen vrouwen nog al eens voor vallen) Verder is geloof en vertrouwen in jezelf belangrijk. Die bindingsangst zou ik proberen uit te schakelen voor zover je dat lukt. Probeer eerst maar eens wat ervaring links en rechts op te doen, want het is natuurlijk verre van zeker dat je meteen in een relatie voor het leven verzeild raakt.

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_16272007
Even over bindingsangst: Hierbij heb ik altijd een beetje het gevoel dat diegene die de bindingsangst beleefd, zelf geen keus meer heeft.

Hier bedoel ik mee dat als je een vriendin hebt die "te close" wordt in jouw gevoel en jij de keus niet hebt (of jezelf niet geeft is misschien beter) om nee te zeggen, dan ja.....ligt het toch aan dat je die keus niet neemt... Dus bevrijd jezelf.... Heb die keus!!

Is moeilijk uit te leggen, ik heb namelijk geen bindingsangst.

donderdag 15 januari 2004 @ 00:47:48 #17
12644 secret17
To go even further beyond
pi_16272400
quote:
Het is dan de "angst" voor een potentiele liefdesrelatie, die daaruit kan voortvloeien. Met andere woorden: ik vermijd diepgaande gesprekken om te voorkomen dat ik op den duur in een zogenaamde klem zit van iemand, met wie ik misschien niet eens een relatie wil, maar dan niet durf af te wijzen.
Dit stukje herken ik in enige mate. Ik zou van mezelf zeker niet zeggen dat ik bindingsangst heb, maar ik heb wel een aantal keer moeten meemaken dat meiden me wel zagen zitten, maar dat dat niet wederzijds was, en dat dat me benauwde in dat opzicht, dat ik bijna bang was dat ze wat zouden proberen, omdat ik echt GEEN zin had om vol op de mond gepakt te worden. Ik heb op een vakantie zelfs een keer meegemaakt dat iemand mij continu signalen aan het geven was, die ik bewust negeerde, waarna ze boos werd omdat ik zo 'blind' was volgens haar
Maar mocht een meisje mij in zekere mate aanspreken, dan heb ik absoluut geen probleem om daar lekker mee te kletsen en mee om te gaan, ook niet als ik na een paar ontmoetingen niets zie in een langere relatie.
Life is all about development
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:44:10 #18
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16297241
Ik heb nu overigens wel iemand op het oog, maar nu moet de eerste stap nog gezet worden . Die is best moeilijk, vind ik.
pi_16297301
*tvp
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:50:55 #20
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16297446
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:45 schreef Famas het volgende:
*tvp
tvp?
pi_16297690
Onzekerheid brengt nog een ander risico met zich mee: de neiging je teveel te willen aanpassen aan diegene die je eindelijk na veel pijn en moeite zover hebt kunnen krijgen jou leuk te vinden.

DOE DAT NIET.

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16299714
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:12 schreef _Etter_ het volgende:
Ja dat ze geil op je zijn
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_16299726
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:50 schreef Koolraap het volgende:

[..]

tvp?

Terugvindpost.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_16300288
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:17 schreef Oblivion het volgende:

, niets dan de waarheid belast ons er niet mee en maak voor jezelf keuzes jongen, ikzelf zit ook met dit probleem maar vind ut niet nodig om er een TOPIC over te openen om andere mensen te vragen hoe zei hierover denken (wat bereik je ermee) dus lees de Quote en volg dit advies op....

groet.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')