abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:06:36 #226
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16296052
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:03 schreef FreekM het volgende:
In de Schatkaart ontmoet Vlugge Japie B2 voor het eerst. VJ neemt B2 mee naar het huis van de Baron en ze maken kennis met elkaar.
De Baron zou dus, in theorie, VJ als zijn eerste boef hebben aangezien, B2 als zijn tweede enz. tot aan B100 (de honderste).
Maar wie zegt dat de Baron pas op dat moment het slechte pad op gaat? Het lijkt me veel logischer dat hij al jaren en jaren bezig is en VJ en B2 gewoon overneemt "as is" dus zonder naamsverandering. B2 kan best de 33ste boef zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:28:59 #227
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16296724
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat de Baron pas op dat moment het slechte pad op gaat? Het lijkt me veel logischer dat hij al jaren en jaren bezig is en VJ en B2 gewoon overneemt "as is" dus zonder naamsverandering. B2 kan best de 33ste boef zijn.


Misschien dat B2 de 2de boef van BB is en de ...ste van de Baron
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:27:23 #228
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_16298580
Ik heb zelf eigenlijk nooit een verband gezocht tussen BB en de Baron. Ik hou het er steeds maar op dat de Baron van B2 gehoord heeft over het "B-systeem" van BB, en dat hij als knipoog naar zijn collega-boevenbaas zijn honderdste boef B100 noemde.
Het zou zomaar kunnen...of niet.
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:32:09 #229
71376 FreekM
Hé, figuur.
pi_16298752
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:27 schreef warboel het volgende:
Ik heb zelf eigenlijk nooit een verband gezocht tussen BB en de Baron. Ik hou het er steeds maar op dat de Baron van B2 gehoord heeft over het "B-systeem" van BB, en dat hij als knipoog naar zijn collega-boevenbaas zijn honderdste boef B100 noemde.
Dat zou ook kunnen. Daar dacht ik eerst ook aan.
VJ: "Japie wegwezen en [b]schnell[/b]"
  Moderator donderdag 15 januari 2004 @ 22:41:23 #230
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16299064
whehehe wonderer heb jij een vriendin? ik dacht een vriend!!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:29:43 #231
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16302636
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:41 schreef djkoelkast het volgende:
whehehe wonderer heb jij een vriendin? ik dacht een vriend!!
Eh, ja... Hinse heeft echter een vriendin en geen vriend (voor zover ik weet ). Er staat nergens "ook" of zo, dus of je leest niet goed, of ik kan je gedachtengang niet volgen

On topic... eh... B&A Rule!

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:37:25 #232
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_16302823
Mijn theorie over de Baron en de boevennamen is als volgt:
De Baron gebruikt normaal gesproken de naam van de boef, of als deze een bijnaam heeft, zijn bijnaam. Maar B100 wou zijn naam liever niet zeggen, en omdat de Baron hem toch met iets moest aanspreken, gaf hij hem maar de code B100.
No escape from reality
  vrijdag 16 januari 2004 @ 00:44:24 #233
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16303016
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:37 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Mijn theorie over de Baron en de boevennamen is als volgt:
De Baron gebruikt normaal gesproken de naam van de boef, of als deze een bijnaam heeft, zijn bijnaam. Maar B100 wou zijn naam liever niet zeggen, en omdat de Baron hem toch met iets moest aanspreken, gaf hij hem maar de code B100.
"Jij bent de honderdste boef die ik aanneem, dus dan noem ik jou B100, ja." Ergo, het past in de nummering B1-B4. Alleen B5-B99 zien we nooit, want de Baron komt pas later in zijn carriere in beeld. Wie weet hoeveel boeven hij heeft aangenomen terwijl B&A achter de professor aanzaten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 16 januari 2004 @ 01:38:45 #234
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_16303987
Het blijft natuurlijk wel zo dat de Baron en B2 elkaar aan het begin van de Schatkaart helemaal nog niet kennen. Er KAN dan natuurlijk nog steeds een verband bestaan tussen de Baron en BB, maar het maakt het er in zekere zin wel wat minder geloofwaardig op.
Het zou zomaar kunnen...of niet.
  Moderator vrijdag 16 januari 2004 @ 08:48:34 #235
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16306204
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 00:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

Eh, ja... Hinse heeft echter een vriendin en geen vriend (voor zover ik weet ). Er staat nergens "ook" of zo, dus of je leest niet goed, of ik kan je gedachtengang niet volgen

On topic... eh... B&A Rule!


ik las het verkeerd om ik dacht dat ze dat tegen jou hadden sorry
maar ik ben het niet zo eens met jullie theorieën...
ik zou zeggen: leg het eens voor aan Adriaan?
volgens mij is het of een foutje of refereert hij naar een gebeurtenis die nooit op tv is geweest (want hij heeft inmiddels ook 97 boeven aangenomen...dus ook dat zou kunnen!)...
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 16 januari 2004 @ 09:17:42 #236
71376 FreekM
Hé, figuur.
pi_16306610
Het kan ook zijn dat de Baron wel 100 boeven heeft aangenomen, maar dat ze niet alle 100 een code hebben. Want VJ, B2, HH en B100, dat zijn er al vier. Dan kunnen die andere 96 wel namen hebben als Jan, Klaas, Piet en Hein (bij wijze van).
VJ: "Japie wegwezen en [b]schnell[/b]"
  Moderator vrijdag 16 januari 2004 @ 13:31:25 #237
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16312479
Kom jongens en meiden dit topic moet vol

Ik heb een hele mooie opening klaarstaan!!!

Heb er echt zin in om die te posten dus nog 19 berichtjes en hij is vol, kom kom kom

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_16314919
Ik had net mijn eerste rijles, zei mijn (erg toffe) instructeur dat ie fan van B&A is en dat ie af en toe een cd'tje meeneemt om te draaien .

Wel slecht dat ik dan niet in een Honda Prelude les .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:07:09 #239
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16315298
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 13:31 schreef djkoelkast het volgende:
Kom jongens en meiden dit topic moet vol

Ik heb een hele mooie opening klaarstaan!!!

Heb er echt zin in om die te posten dus nog 19 berichtjes en hij is vol, kom kom kom


Ik ga helaas weg, ben jarig namelijk
Dus kan je niet helpen, 1 berichtje ook goed??
  Moderator vrijdag 16 januari 2004 @ 15:14:54 #240
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16315524
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:07 schreef Shoplifter14 het volgende:

[..]

Ik ga helaas weg, ben jarig namelijk
Dus kan je niet helpen, 1 berichtje ook goed??


Gefeliciteerd, Gefeliciteerd, oh wat zijn we blij!
Gefeliciteerd, Gefeliciteerd, shoplifter is jarig en dat ben jij!
Nu is er weer een jaar voorbij..........

Veel plezier vandaag jongen!

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 16 januari 2004 @ 15:16:00 #241
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16315555
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 14:54 schreef hinse het volgende:
Ik had net mijn eerste rijles, zei mijn (erg toffe) instructeur dat ie fan van B&A is en dat ie af en toe een cd'tje meeneemt om te draaien .

Wel slecht dat ik dan niet in een Honda Prelude les .


whahahahah
dat moet je eisen!
en dat hij een ''inspecteur de vries''-jas aan moet doen (inspecteur/instructeur; who cares )
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 16 januari 2004 @ 15:17:54 #242
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16315600
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:54 schreef vincent24 het volgende:
Hallo, ik heb op een ander topic van Fok! gelezen dat iemand een fimpje op zijn site had gezet. Ik heb dat filmpje gedownload en vond het echt vet. Maar ik heb gister of ingister bij "De verzonken stad" dat stukje weer is gezien van:
"wat zit er nou in die doos, baas? Dat zal ik jullie vertellen. in die doos zit niets. Een fiets? Nee, ik zei: Niets! Ja, je zei wel wat alleen ik verstond je niet goed."

En ik wil dat stukje (een van de masterlijkste stukjes ooit) zo graag op mijn pc hebben, ik de videoband wel maar geen camera, doet iemand van julie wel eens zulke dingen, of niet?

Of weten jullie een andere manier?


Dat zal ik met een paar weken online zetten op www.bassieenadriaan.nl (vanwege verhuizing ligt dat even stil)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:25:36 #243
81013 j.jordaan
Een pikketanussie!
pi_16315830
Waar zie je Bassie gaan, dan komt Adriaan eraan
Johannes Hendricus van Musscher heeft gesproken
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:01:02 #244
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_16316782
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat de Baron pas op dat moment het slechte pad op gaat? Het lijkt me veel logischer dat hij al jaren en jaren bezig is en VJ en B2 gewoon overneemt "as is" dus zonder naamsverandering. B2 kan best de 33ste boef zijn.


Zeg, dit doet me denken aan de Power Rangers (ja sorry, dat is offtopic, maar het heeft hier wel mee te maken). Daar keek ik vroeger altijd na en diegenen die het kennen kunnen zich vast nog wel Rita Repulsa herinneren; de slechterik. Zij had allemaal hulpjes in dienst en was de 'queen'. Nadat ze echter steeds faalde bleek het dat er een ubermacht was: Lord Zedd. Hij verstootte Rita en smeet haar het heelal in, dus weg was ze. Haar dienaren werden niet vervangen, maar de volgelingen van Lord Zedd.
Dus in B&A verband stelt de BB de Baron te vaak teleur. De Baron (met Vlugge Japie) neemt het over en B2 blijft erbij (al is het omdat hij de BB niet heeft gehoord met het ontsnappen). Dan heb je dus een beetje dezelfde verhaallijn als bij de Rangers. Alleen komt Rita weer terug en trouwt ze uiteindelijk met Zedd, maar dat kon bij B&A nooit gebeuren. Haha: BB en Baron!
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
  Moderator vrijdag 16 januari 2004 @ 16:07:46 #245
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16316985
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:01 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Zeg, dit doet me denken aan de Power Rangers (ja sorry, dat is offtopic, maar het heeft hier wel mee te maken). Daar keek ik vroeger altijd na en diegenen die het kennen kunnen zich vast nog wel Rita Repulsa herinneren; de slechterik. Zij had allemaal hulpjes in dienst en was de 'queen'. Nadat ze echter steeds faalde bleek het dat er een ubermacht was: Lord Zedd. Hij verstootte Rita en smeet haar het heelal in, dus weg was ze. Haar dienaren werden niet vervangen, maar de volgelingen van Lord Zedd.
Dus in B&A verband stelt de BB de Baron te vaak teleur. De Baron (met Vlugge Japie) neemt het over en B2 blijft erbij (al is het omdat hij de BB niet heeft gehoord met het ontsnappen). Dan heb je dus een beetje dezelfde verhaallijn als bij de Rangers. Alleen komt Rita weer terug en trouwt ze uiteindelijk met Zedd, maar dat kon bij B&A nooit gebeuren. Haha: BB en Baron!


Ik ben het echt niet eens met jullie complottheorieën hoor
het is zoals t ik

en nu moet dit topic vol!! whahaha
binnen een uur graag

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:10:38 #246
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_16317060
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 13:23 schreef FreekM het volgende:

[..]

Waarom hadden ze dat niet gewone twee aparte films er op kunnen zetten met twee verschillende geluidssporen, Nederlands en Frans. In plaats van 1 film met twee verschillende geluidssporen (NL & F).
Dan hadden ze dus bij een van de films de Franse Les weg kunnen laten.


Heb je wel eens gehoord van Seamless Branching gehoord? Daarmee is het mogelijk om bijvoorbeeld twee versies van een film of iets dergelijks op een dvd te zetten, terwijl het voor bepaalde scenes hetzelfde stukje opgeslagen beeld en geluid gebruiken.
Als ze dat in combinatie met het blokkeren van bepaalde geluidssporen gebruiken, hebben ze bijna geen extra ruimte of compressie nodig.

Bij de franse versie kunnen ze dan gewoon dat liedje overslaan.

Alleen zullen ze, als ze het toepassen in toekomstige versies vast de Bert Smorenburg muziek gebruiken

No escape from reality
  Moderator vrijdag 16 januari 2004 @ 16:11:45 #247
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16317084
nog maar 10

gauw ontopic doen

uuh
...

ok wat is voor jullie de meest humorvolle scène allertijden?

die van mij toch wel http://www.bassieenadriaan.nl/fragmenten/poort.mp3 deze

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:13:49 #248
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_16317156
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:07 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik ben het echt niet eens met jullie complottheorieën hoor
het is zoals t ik

en nu moet dit topic vol!! whahaha
binnen een uur graag


Ik ben het er ook niet mee eens. Maar de bende van de Baron is wel groter dan op het eerst gezicht lijkt. In "de reis vol verrassingen" zie je bijvoorbeeld een glimps van zijn amerikaans contacten.
No escape from reality
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:15:52 #249
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_16317220
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:11 schreef djkoelkast het volgende:
nog maar 10

gauw ontopic doen

uuh
...

ok wat is voor jullie de meest humorvolle scène allertijden?

die van mij toch wel http://www.bassieenadriaan.nl/fragmenten/poort.mp3 deze


Er zijn te veel grappige scenes om nou net één het grappigst te noemen. Maar ik geniet het meest van de scenes met de Baron, B2 en Vlugge Japie.
No escape from reality
  Moderator vrijdag 16 januari 2004 @ 16:16:47 #250
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16317252
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:10 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:

[..]

Heb je wel eens gehoord van Seamless Branching gehoord? Daarmee is het mogelijk om bijvoorbeeld twee versies van een film of iets dergelijks op een dvd te zetten, terwijl het voor bepaalde scenes hetzelfde stukje opgeslagen beeld en geluid gebruiken.
Als ze dat in combinatie met het blokkeren van bepaalde geluidssporen gebruiken, hebben ze bijna geen extra ruimte of compressie nodig.

Bij de franse versie kunnen ze dan gewoon dat liedje overslaan.

Alleen zullen ze, als ze het toepassen in toekomstige versies vast de Bert Smorenburg muziek gebruiken


klopt want de intro met die vliegende letters staat er niet bij bij de franse versie. het liedje zit bij geen van beiden...
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')