abonnement Unibet Coolblue
pi_24926132
Hallo!
Weet iemand of je Paturain mag eten in de 1e week van atkins??? Ik wil het nl. graag bij de komkommer eten!
En bifi?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 21:55:22 #252
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_24926277
Ik was er de vorige week mee begonnen.
Het ging echter helemaal mis.
Had die dag gewoon goed gegeten en veel gedronken en me netjes aan het aantal KH dat toegestaan is gehouden. Niks aan de hand denk je dan.. Tot ik ging slapen.
Ik werd wakker met buikpijn, daarna werd ik zooo misselijk, ik kon mijn ogen niet meer in bedwang houden, alles draaide om me heen etc en ik had last van mijn maag (de hele dag eigenlijk al)..
Ik heb dus besloten om ermee te stoppen. Ik vraag me af of het aan het dieet ligt of aan mezelf. De dagen ervoor heb ik geen last gehad van m'n maag of buikpijn of enigzins andere klachten die ik net heb genoemd. .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 22:53:52 #253
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_24927562
zo een tijdje geleden dat ik in dit topic heb gepost.
Heb inmiddels de atkins levenswijze gevolgt (met hier en daar wat aanpassingen dus niet al teveel vet wordt ik misselijk van en soms een broodje in de middag)
ben nu weer op goed gewicht (zelfs een beetje ondergewicht volgens de doktor)
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:46:17 #254
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24933386
Atkins dieet is gevaarlijk. die vetzak Atkins is er zelf aan gestorven en in een hele reeks landen is dit dieet verbannen omdat het zo ongezond is.

je zou wel een variatie kunnen maken met bepaalde ideen. zo doe ik een dieet opgezet door mijn vader. een variatie van atkins en bodybuilding dieet. werkt goed

en ik ben al bijna 30kg kwijt sinds afgelopen zomer

[ Bericht 9% gewijzigd door Enyalius op 05-02-2005 11:53:20 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_24933799
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:46 schreef Enyalius het volgende:
Atkins dieet is gevaarlijk. die vetzak Atkins is er zelf aan gestorven en in een hele reeks landen is dit dieet verbannen omdat het zo ongezond is.

je zou wel een variatie kunnen maken met bepaalde ideen. zo doe ik een dieet opgezet door mijn vader. een variatie van atkins en bodybuilding dieet. werkt goed

en ik ben al bijna 30kg kwijt sinds afgelopen zomer
*gaaap*

lees anders eerst ff t topic door en post lekker door in het weighwatchers topic (als dat uberhaupt bestaat) ofzo..
(:
pi_24933856
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:46 schreef Enyalius het volgende:
Atkins dieet is gevaarlijk. die vetzak Atkins is er zelf aan gestorven en in een hele reeks landen is dit dieet verbannen omdat het zo ongezond is.

je zou wel een variatie kunnen maken met bepaalde ideen. zo doe ik een dieet opgezet door mijn vader. een variatie van atkins en bodybuilding dieet. werkt goed

en ik ben al bijna 30kg kwijt sinds afgelopen zomer


Ja! Wat een vetzak!
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:53:10 #257
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_24934603
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:46 schreef Enyalius het volgende:
Atkins dieet is gevaarlijk. die vetzak Atkins is er zelf aan gestorven en in een hele reeks landen is dit dieet verbannen omdat het zo ongezond is.

je zou wel een variatie kunnen maken met bepaalde ideen. zo doe ik een dieet opgezet door mijn vader. een variatie van atkins en bodybuilding dieet. werkt goed

en ik ben al bijna 30kg kwijt sinds afgelopen zomer
Heb jij het medisch dossier van dr Atkins gelezen? Noem eens 1 land waar het dieet verbannen is?

Dus het is levensgevaarlijk en toch doe jij een variatie erop Als je je bij Atkins echt vol zou proppen met ongezonde vette rotzooi dan val je dus geen gram af. Ook bij Atkins geldt: afvallen is meer verbruiken dan innemen.

Maar eigenlijk doe jij niets nieuws want in de bodybuilidng wereld worden ketogene dieten al langer toegepast of efficient vet te verliezen en spiermassa te behouden. Hetzelfde principe als Atkins.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  zaterdag 5 februari 2005 @ 17:39:52 #258
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24939602
http://www.ukmedix.co.uk/(...)20of%20Atkins%20Diet:%20Dieting%20Dilemma

http://www.briankaneonline.com/archive/001090.html

als jullie dood willen ga je gang. wie ben ik om de domme mensen in de weg te lopen. ben ze liever kwijt dan rijk

ik mag dan wel een variatie op atkins gebruiken, maar ik gebruik alleen die paar goede dingen van hem. niet de 90% bullshit dat in zijn boek staat.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_24940113
Jaja, interessante discussie hier, maar is er ook iemand die mijn vraag (enkele posts hierboven) kan beantwoorden? Dank.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:36:26 #260
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_24941521
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 18:07 schreef nO_On het volgende:
Jaja, interessante discussie hier, maar is er ook iemand die mijn vraag (enkele posts hierboven) kan beantwoorden? Dank.
waarschijnlijk mag je ze wel, maar ik at ze niet (veel te vet => calorien)
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:40:11 #261
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_24941575
quote:
Weet je, ik heb nog wel betere kritiek gelezen dan dit...
quote:
als jullie dood willen ga je gang. wie ben ik om de domme mensen in de weg te lopen. ben ze liever kwijt dan rijk
Een carriere als cabaretier kun je ook maar beter niet aan beginnen...
quote:
ik mag dan wel een variatie op atkins gebruiken, maar ik gebruik alleen die paar goede dingen van hem. niet de 90% bullshit dat in zijn boek staat.
Hoe kun je nou een klein deel van een theorie gebruiken? Het is alles of niets.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_24942043
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 18:07 schreef nO_On het volgende:
Jaja, interessante discussie hier, maar is er ook iemand die mijn vraag (enkele posts hierboven) kan beantwoorden? Dank.
Paturain mag dacht ik wel, tenzij ze daar zetmeel doorheen hebben gegooid ofzo, moet je ff op de ingredientenlijst kijken of er geen suiker/zetmeel e.d. inzit.
Bifi mag altijd en overal.
(:
  zaterdag 5 februari 2005 @ 21:37:57 #263
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24943498
simpel. het deel wat ik gebruik is dat je je gehele eetgewoontes moet aanpassen anders heeft het geen zin. wat hij allemaal loopt te verbieden van wat je allemaal niet mag eten...je loopt simpelweg belangrijke bouw en energie stoffen mis.

je bloed wordt dikker en stroomt niet zo makkelijk meer door je aderen. is wel lekker op een gegeven moment als het helemaal niet meer stroomt. krijgt enorme koppijn en moe van dat domme dieet en erger nog...het werkt niet op langer termijn.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  maandag 7 februari 2005 @ 09:58:25 #264
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24966488
Hallo!

Kan ik hier iemand blij maken met 2 bussen Atkins shake in de smaken vanille en chocola? Ze zijn nog ongeveer 2/3 vol en ze zijn gratis. En oh ja, ook nog een halve bus Atkins bakpoeder. Gratis af te halen regio Eindhoven. Ik vind ze niet lekker meer en ze staan nu al een tijdje in de kast. Misschien kan ik iemand hier er blij mee maken?
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_25029707
Ik zit nou even te kijken he, naar dat Atkins dieet. Maar dan mag je dus echt geen grote hoeveelheden alcohol meer, geen junkfood meer en na die laatste fase ook noooit meer elke dag aardappelen? Je moet dus je hele leven het echt zo ontzettend strak blijven volgen. En als je dat niet doet? Kom je dan weer net zo hard aan?
pi_25029985
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 22:19 schreef Nouk het volgende:
Ik zit nou even te kijken he, naar dat Atkins dieet. Maar dan mag je dus echt geen grote hoeveelheden alcohol meer, geen junkfood meer en na die laatste fase ook noooit meer elke dag aardappelen? Je moet dus je hele leven het echt zo ontzettend strak blijven volgen. En als je dat niet doet? Kom je dan weer net zo hard aan?
Nee hoor, zodra je op je streefgewicht bent, en redelijk normaal beweegt, dan kan je gerust aardappelen eten..misschien niet elke dag, maar goed..
Wat je in geeen geval meer tot gewoonte mag maken is chips, koek en alle soorten suiker en witmeel producten. Dat zijn de grootste "boosdoeners".
(:
pi_25030318
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:46 schreef Enyalius het volgende:
Atkins dieet is gevaarlijk. die vetzak Atkins is er zelf aan gestorven en in een hele reeks landen is dit dieet verbannen omdat het zo ongezond is.

je zou wel een variatie kunnen maken met bepaalde ideen. zo doe ik een dieet opgezet door mijn vader. een variatie van atkins en bodybuilding dieet. werkt goed

en ik ben al bijna 30kg kwijt sinds afgelopen zomer
Hey Enyalius, Enlighten us. Hoe steekt dat dieet dat je vader heeft opgezet voor jouw inelkaar?
Ben best benieuwd eigenlijk. Is jouw vader een dieet-deskundige ofzo?

Ik heb 1001 vragen, anders effe via msn een keer als je dat dunkt..
Ik ben ook een beetje bezig met gewichten, maar weet niet of ik het goed doe of niet.
Wij hollanders hebben nl. een hele tengere bouw, en spieren kweken gaat
10 kaar langzamer dan bij een chinees, of afrikaan :x

Mazzel!

[ Bericht 0% gewijzigd door danni op 10-02-2005 22:56:56 ]
pi_25030699
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 22:32 schreef nein het volgende:

[..]

Nee hoor, zodra je op je streefgewicht bent, en redelijk normaal beweegt, dan kan je gerust aardappelen eten..misschien niet elke dag, maar goed..
Wat je in geeen geval meer tot gewoonte mag maken is chips, koek en alle soorten suiker en witmeel producten. Dat zijn de grootste "boosdoeners".
Maar, alle soorten suikers? Suiker zit toch bijna in alles? En alcohol en junkfood dan? En 'niet tot een gewoonte maken' bedoel je daarmee; helemaal niet meer eten, of 1 keer in de week kan wel?
pi_25032290
weetniet zeker, maar dit is wat ik aanvankelijk dacht:

natuurlijke suikers in fruit is niet gekristaliseerd en je lichaam gaat er anders mee om,
mits tot je genomen op een verantwoorde manier (liefst lege maag, op uitzonderingen na, als erg waterige galia meloen etc. en appel kan best gekookt worden, gaat samen met koolhydraten
en appeltaart is zoooo slecht nog niet zou je denken)

Je kan die natuurlijke suikers wel koken en dan indampen, dan wordt het
gekristaliseerd. is heel anders dan in ze natuurlijke vorm.
proces is niet om te keren. is als koken en dus 'killen' van groentes etc.

Een appel kan je rustig een tijdje op tafel laten staan.
Zet je een appel effe in de oven en dan op tafel begint het gelijk te rotten
Het 'leeft' niet meer. Same goes for sugar.
pi_25040444
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:10 schreef Nouk het volgende:

[..]

Maar, alle soorten suikers? Suiker zit toch bijna in alles? En alcohol en junkfood dan? En 'niet tot een gewoonte maken' bedoel je daarmee; helemaal niet meer eten, of 1 keer in de week kan wel?
Alle soorten suikers als je nog wilt afvallen. Als je veel sport, kan je je meer koolhydraten veroorloven, terwijl je richting je streefgewicht komt, begin je steeds meer koolhydraten aan je menu toe te voegen. Net zoveel koolhydraten tot je niet meer aankomt en niet meer afvalt (zodra je dus op je streefgewicht bent en wilt blijven). En met niet tot gewoonte maken bedoel ik: je kan het net zo vaak eten als wat je er neit van aankomt. Sommige mensen komen na één dagje "zondigen" al meteen 1 kilo aan..anderen kunnen een week lang niet-atkinsproof eten zonder aan te komen. Het verschilt dus heel erg per persoon. Alcohol kom je niet van aan volgens mij (in elk geval...kleurloze zoals wodka en een wijntje kan ook wel es...bier/breezer blijft uit den boze)
En junkfood, sja..dat verschilt ook per persoon..de een kan elke week een frietje eten zonder aan te komen, de andere maar ééns in het half jaar.

En anders leen je t atkins boek ff uit de bieb
(:
pi_25045685
Ah oke. Erg bedankt voor de info, heb ik wat aan .
Ik denk dat ik toch met het dieet ga beginnen binnekort.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 13:21:04 #272
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25520060
* avotar kan het toch wel aanraden.... 31 kg sinds juli 2004..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 15 maart 2005 @ 15:27:50 #273
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_25520928
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 13:21 schreef avotar het volgende:
* avotar kan het toch wel aanraden.... 31 kg sinds juli 2004..
Afvallen is het probleem eigenlijk niet, jarenlang op gewicht blijven is de echte uitdaging
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:21:11 #274
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_25521961
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 13:21 schreef avotar het volgende:
* avotar kan het toch wel aanraden.... 31 kg sinds juli 2004..
100mcg T3 zal hier ook wel voor zorgen, maar of dat uiteindelijk goed is?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 16 maart 2005 @ 10:01:17 #275
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25529101
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:21 schreef Mr.J het volgende:

[..]

100mcg T3 zal hier ook wel voor zorgen, maar of dat uiteindelijk goed is?
en dat is....?



Maar goed.. ja op gewicht blijven zal een uitdaging zijn.. hoewel dit vooralsnog heel goed gaat.. maar goed.. is op gewicht blijven niet voor iedereen uitdaging..?

Maar.. ik wil best de discussie aan
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 16 maart 2005 @ 17:06:48 #276
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_25531325
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 10:01 schreef avotar het volgende:

[..]

en dat is....?
Hormoon (schildklier) om je stofwisseling te versnellen.
quote:
Maar goed.. ja op gewicht blijven zal een uitdaging zijn.. hoewel dit vooralsnog heel goed gaat.. maar goed.. is op gewicht blijven niet voor iedereen uitdaging..?

Maar.. ik wil best de discussie aan
Volgens mij is dat het zwakke punt van het dieet... zodra je hongergevoel weer terugkomt (wanneer je niet meer in ketose bent) is het weer heel moeilijk om je te beheersen.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_25532836
Zijn er geen natuurlijkere middelen om je stofwisseling te versnellen?
Er zijn vast wel mensen die op het idee zijn gekomen programma's te maken
met als doel je stofwisseling te verhogen.
Ik weet dat beweging en spieren kweken dat doen.
Wat nog meer?

Iemand zei ooit es tegen een vriendin van me: erg heet spul als sambal of
wassabbi, doet ook effe je stofwisseling verhogen..

Dus burn baby! burn!
pi_25533388
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:43 schreef danni het volgende:
Zijn er geen natuurlijkere middelen om je stofwisseling te versnellen?
Er zijn vast wel mensen die op het idee zijn gekomen programma's te maken
met als doel je stofwisseling te verhogen.
Ik weet dat beweging en spieren kweken dat doen.
Wat nog meer?

Iemand zei ooit es tegen een vriendin van me: erg heet spul als sambal of
wassabbi, doet ook effe je stofwisseling verhogen..

Dus burn baby! burn!
Groene Thee
Dat verhoogt echt je stofwisseling
Gewoon een paar koppen per dag drinken en dan kun je vreten wat je wilt zonder een gram aan te komen(dat werkt bij mij tenminste).
4
pi_25533596
aight!

Kun je ons ook iets van een merk aanraden, of waar ik het 't beste vandaan kan halen?
Dan ga ik er morgen effe naar shoppen

(is wel euk om iets nieuws te proberen, en niet dat ik het nodig heb ofzo hoor.. maar alles is meggenomen weetjewel.. )
pi_25533786
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:19 schreef danni het volgende:
aight!

Kun je ons ook iets van een merk aanraden, of waar ik het 't beste vandaan kan halen?
Dan ga ik er morgen effe naar shoppen

(is wel euk om iets nieuws te proberen, en niet dat ik het nodig heb ofzo hoor.. maar alles is meggenomen weetjewel.. )
pick wick groene thee met citroen , maar je kunt ook gewoon een pakje nemen met meerdere smaken zoals gr thee mint/gr thee sinaasappel enz.
tis gewoon in de supermarkt verkrijgbaar, maar je kunt ook thee van de kruiderij uitproberen, alhoewel ik dat nog nooit gedaan heb. Maar volgens mij is die van de kruiderij wel beter maar qua geur en smaak toch iets minder
4
pi_25535338
Dankje Brunette, je bent lief.
Ik was al bang dat het iets moeilijjks zou worden. Zoiets dat ja alleen bij speciaalzaken kan halen zoals een chinese toko ofzo ergens in amsterdam.
Maar als pickwick ook voldoet..

Thanks!

[ Bericht 21% gewijzigd door danni op 17-03-2005 01:12:52 ]
  donderdag 17 maart 2005 @ 07:55:18 #282
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25537064
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 17:06 schreef Spyder het volgende:

[..]

Hormoon (schildklier) om je stofwisseling te versnellen.
[..]

Volgens mij is dat het zwakke punt van het dieet... zodra je hongergevoel weer terugkomt (wanneer je niet meer in ketose bent) is het weer heel moeilijk om je te beheersen.
Dat is een ding dat zeker is.... aan de andere kant kun je je natuurlijk ook voorstellen dat honger iets is wat je bij elk dieet tegenkomt. Alleen dankzij de ketose bij Atkins een stuk minder....

weet niet overigens of je dat hormoon moet slikken. Fucken met je schildklier lijkt me ook niet handig... je kan ook shag gaan roken
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25548615
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 17:06 schreef Spyder het volgende:


Volgens mij is dat het zwakke punt van het dieet... zodra je hongergevoel weer terugkomt (wanneer je niet meer in ketose bent) is het weer heel moeilijk om je te beheersen.
tja..ik zit alweer een maand of 4 iets onder mn streefgewicht, en t enige wat ik niet hoef te doen is snoepen...ik eet 3 keer in de week normaal (volkoren!!!) brood, eens in de week heb ik een dag dat ik iets *lekkers* (een stapel koekjes ofzo) eet...en voor de rest snoep ik suikervrij en eet ik gewoon mn groentes en vlees..

Ik heb nog nooit buien gehad waarin ik een onverzadigbare trek had.. (voor atkins dus wél)
(:
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:28:29 #284
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_25552865
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 07:55 schreef avotar het volgende:

[..]

weet niet overigens of je dat hormoon moet slikken. Fucken met je schildklier lijkt me ook niet handig... je kan ook shag gaan roken
Was ook niet als tip bedoeld...
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 18 maart 2005 @ 07:48:41 #285
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25558799
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 18:42 schreef nein het volgende:

[..]

tja..ik zit alweer een maand of 4 iets onder mn streefgewicht, en t enige wat ik niet hoef te doen is snoepen...ik eet 3 keer in de week normaal (volkoren!!!) brood, eens in de week heb ik een dag dat ik iets *lekkers* (een stapel koekjes ofzo) eet...en voor de rest snoep ik suikervrij en eet ik gewoon mn groentes en vlees..

Ik heb nog nooit buien gehad waarin ik een onverzadigbare trek had.. (voor atkins dus wél)
Maar Nijn,

Betekent dat dat je ook gewoon nog steeds in ketose blijft?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25587160
ik heb een vraagje mbt. soja-producten. Is het volgens atkins safe om
soja-drank tot je nemen in combinatie met proteïne ?
pi_25600890
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 07:48 schreef avotar het volgende:

[..]

Maar Nijn,

Betekent dat dat je ook gewoon nog steeds in ketose blijft?
Neee, ik ben al tijden niet meer in ketose! Ik viel ook af terwijl ik niet in ketose was Maar ik viel wel beduidend meer af toen ik wel in ketose was...Ik ben de laatste +/- 8 kilo zonder "ketose" kwijtgeraakt (in een jaar tijd). Ik at gewoon niet zoveel (atkins hapjes zoals mascarpone dingetjes enzo, wel netjes alle groentes en genoeg proteines en crackers en yoghurt) , en had geen honger....dan gaat t nog steeds best snel...
(:
pi_25601041
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:59 schreef danni het volgende:
ik heb een vraagje mbt. soja-producten. Is het volgens atkins safe om
soja-drank tot je nemen in combinatie met proteïne ?
Soja drank? Bedoel je soja melk? Ik weet dat er veel atkinsers zijn die van die Light Sojamelk drinken (in de gewone zitten te veel KH's). Ik weet verder niets van soja gecombineerd met proteïne af, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

Ik ben alleen een beetje huiverig voor veel soja eten, heb er een paar negatieve dingen over gelezen (waaronder schildklierproblemen en problemen met je hormoonhuishouding), daarom hou ik me er vaak een beetje afzijdig van..

maar goed, in dit geval weet ik niet meer wat mn bronnen waren en hoe betrouwbaar die uberhaupt waren, dus misschien zit ik hier maar spookverhalen op te hangen...ik blijf er alleen een beetje huiverig over (heb een kennis die altijd veeeeeeeel soja spullen at, en die kreeg dus wél schildklierprobs en veel probs tijdens de overgang)..
(:
  maandag 21 maart 2005 @ 08:31:07 #289
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25627943
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:59 schreef danni het volgende:
ik heb een vraagje mbt. soja-producten. Is het volgens atkins safe om
soja-drank tot je nemen in combinatie met proteïne ?
er zijn ook hele specifieke atkinsforums Danni.... bv atkinsforum.nl

nadeel daarvan is wel dat sommige daar dermate fanatiek zijn dat ze je nog wel eens willen flamen als je het met sommige dingen niet zo nauw neemt. en zeg altijd dat je het boek gelezen hebt.. hahaha..

maar goed... volgens mij kan het wel.
zelf vind ik het best ranzig, maar ik meen me te herinneren dat het wel gewoon kan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25840478
ik ben steeds aan het twijfelen of ik atkins ga doen of south beach...

Ik heb de volgende bedenkingen...
@1Op de een of andere manier staat me bij atkins het vele vet (roomboters en volle mayo's) tegen...
@2Daarnaast eet ik vegetarisch en ben ik bang dat ik erg veel tekort kom aan voedingsstoffen als ik atkins ga doen...ik weet wel dat ik supllementen kan slikken, maar toch...
@3tevens heb ik het idee dat ik soor het south beach op een 'natuurlijkere wijze' een gezond eetpatroon ga aanleren dan bij atkins...

@4 zijn er een beetje 'normale'ontbijttips? en mag ik bv fijnlijntje al in fase 1 van atkins of SB?

Ik hoop dat er mensen zijn die voor mij de antwoorden hebben!


Bedankt!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 22:21:46 #291
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_25842363
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:15 schreef Babbelzz het volgende:
ik ben steeds aan het twijfelen of ik atkins ga doen of south beach...

Ik heb de volgende bedenkingen...
@1Op de een of andere manier staat me bij atkins het vele vet (roomboters en volle mayo's) tegen...
@2Daarnaast eet ik vegetarisch en ben ik bang dat ik erg veel tekort kom aan voedingsstoffen als ik atkins ga doen...ik weet wel dat ik supllementen kan slikken, maar toch...
@3tevens heb ik het idee dat ik soor het south beach op een 'natuurlijkere wijze' een gezond eetpatroon ga aanleren dan bij atkins...

@4 zijn er een beetje 'normale'ontbijttips? en mag ik bv fijnlijntje al in fase 1 van atkins of SB?

Ik hoop dat er mensen zijn die voor mij de antwoorden hebben!


Bedankt!
In principe maakt het niet uit welke je kiest want het zijn beide ketogene dieten (ze werken volgens hetzelfde principe); doe dus waar je je het prettigste bij voelt!
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_25842566
heb je ook nog wat ontbijttips? khou bv niet zo van eieren als ontbijt (ik eet ook gene vis)
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:15:10 #293
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25848985
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 22:29 schreef Babbelzz het volgende:
heb je ook nog wat ontbijttips? khou bv niet zo van eieren als ontbijt (ik eet ook gene vis)
heb bij je andere post gereageerd...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_29366175
De Telegraaf meldt dat het Atkins dieet passé is.
quote:
Atkinsdieet
Van onze economische redactie
RONKONKOMA, dinsdag
Het dieet van Robert Atkins is uit. Het is zelfs zo uit de mode dat het Amerikaanse bedrijf Atkins Nutritionals, dat speciale Atkinsdieetproducten verkoopt, uitstel van betaling heeft aangevraagd.


De dieetgoeroe en hartspecialist Robert Atkins was de eerste persoon die beweerde dat mensen kunnen afvallen door vet te blijven eten, zolang dat maar niet in combinatie gebeurt met koolhydraatrijke gerechten, zoals aardappelen, pasta, rijst en brood.

Zijn dieet was een paar jaar geleden een grote rage, zeker nadat sommige wereldsterren beweerden zich er fantastisch bij te voelen en vertelden flink te zijn afgevallen.

De dood van Robert Atkins in 2003 was een grote tegenslag voor het bedrijf. Atkins stierf aan een hartaanval, wat vragen opriep over zijn dieet. Atkins Nutritionals, dat in 1989 werd opgericht, leed in 2004 een verlies van 341 miljoen dollar.
pi_29366267
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:53 schreef schatje het volgende:
De Telegraaf meldt dat het Atkins dieet passé is.
[..]
WOW! at nieuw" is allang passé.. Maar dieet werkt wel
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 22:33:55 #296
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_29373934
Wat ik overal her en der lees is het SouthBeach Dieet een stuk gezonder, de magere variant van Atkins!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 3 augustus 2005 @ 09:21:53 #297
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_29383665
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:33 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Wat ik overal her en der lees is het SouthBeach Dieet een stuk gezonder, de magere variant van Atkins!
Iedereen heeft wat dat betreft zijn mening klaar. Atkins en zijn afgeleide Southbeach hebben heel veel overeenkomsten, alleen zijn de paden naar de handhavingsfase verschillend. Atkins is idd vetter, of ze maken geen onderscheid tussen verschillende vetsoorten.

Een van de andere dingen was dat Atkins zelf op een gegeven moment niet meer deed aan zijn dieet omdat hij het niet kon volhouden. Maar goed.. maakt je dat minder, kun je je afvragen.

Hetgeen dat ik in elk geval weet is dat ik er ruim 32 kilo mee ben afgevallen en ik het al een half jaar mooi stabiel kan houden.

Voor mij werkte het.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_29384332
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:53 schreef schatje het volgende:
De Telegraaf meldt dat het Atkins dieet passé is.
[..]
AD komt met hetzelfde, mét nog een toevoeging:
quote:
De dalende populariteit had Robert Atkins uiteindelijk voor een deel aan zichzelf te wijten. In 2004, een jaar na zijn dood, werd bekend dat de bedenker van het dieet was overleden aan overgewicht.
Zo zie je maar weer, geen enkele goeroe is zonder zonden... En geen enkel diëet is zaligmakend.
pi_29385076
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:33 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Wat ik overal her en der lees is het SouthBeach Dieet een stuk gezonder, de magere variant van Atkins!
Niet per se de magere variant toch? Southbeach promoot heel erg gezonde vetten.

Dit vond ik online:
quote:
Both South Beach and Atkins diets have a more severe induction phase, followed by a long-term eating plan.

The difference, really, boils down to two things:

Fats. The South Beach diet bans unhealthy fats but strongly promotes healthy ones.
Carbs. The South Beach diet doesn't count grams of carbs. The Atkins diet seeks to change a person from a sugar-burning machine into a fat-burning machine. The South Beach diet looks at how much sugar is in a carb. Low-sugar carbs -- those with a low glycemic index (they don't cause the blood sugar levels to rise and fall as quickly) -- are good (this point may sound very familiar to fans of the Sugar Busters diet)
En bij deze link worden alle low-carb diëten goed vergeleken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 4 augustus 2005 @ 19:25:12 #300
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_29428105
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet per se de magere variant toch? Southbeach promoot heel erg gezonde vetten.

Dit vond ik online:
[..]

En bij deze link worden alle low-carb diëten goed vergeleken.
Ik bedoelde mager in de zin van, weinig verzadigde vetten en meer plantaardige produkten. Ik dacht ook meerdere malen in de krant gelezen te hebben dat Atkins op de zeer lange termijn niet zo gezond is. DIt kan natuurlijk deels te maken hebben dat sommige mensen Atkins misbruiken, m.a.w. dat sommige mensen zich helemaal dood gaan eten in hamburgers en andere verzadigde vetten, wat me ook weer niet de bedoeling van Atkins lijkt.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')