abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 januari 2004 @ 11:54:28 #1
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16123828
I.v.m. een te plannen reis door het Midden-Oosten en Azië, ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die al eens in Mekka zijn geweest, of je daar überhaupt naar toe kan als ongelovige en zo ja, aan welke eventuele eisen je dan aan moet voldoen.
Het lijkt me namelijk enorm interessant om daar eens een keer rond te kijken!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_16123870
Ja hoor, ze vragen je namelijk niet om je moslimpasje.
pi_16123979
Tuurlijk joh en dan kun je tijden het midddag of ochtend gebed tegen allemaal die moslim reten aanschoppen. Best lachen
  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:03:20 #4
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_16123994
Ben je levensmoe ofzo? Nee, dat kan echt niet als niet moslim.
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:03:24 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16123997
Ja hoor. Het is de VS niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16124028
pi_16124123
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:05 schreef CeeJee het volgende:
[afbeelding]
aanklagen
pi_16124135
mekka is een helige stad die je kunt bezoeken, je kunt het beter doen want eigenlijk moet iedereen dat eens in z'n leven doen.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_16124142
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:05 schreef CeeJee het volgende:
[afbeelding]
  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:17:19 #10
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_16124289
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:05 schreef CeeJee het volgende:
[afbeelding]
Tja, toch wel typerend zou ik willen zeggen
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_16124310
Zo zie je maar weer hoe je behandeld wordt als een niet moslim in een moslim land. En dan hier lopen klagen als je minaret niet torenhoog mag worden.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:20:52 #12
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_16124363
Zie je het al voor je: een Moslim in Lourdes
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:24:49 #13
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16124448
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:05 schreef CeeJee het volgende:
[afbeelding]
Ik ben wel erg benieuwd hoe je kunt bewijzen, dat je wel of geen moslim bent, ik neem niet aan, dat ze controleren of je besneden bent, wat overigens niets hoeft te zeggen, want joodse en veel amerikaanse mannen zijn ook besneden.
Dus als iemand weet hoe ze controleren of je moslim bent hoor ik het graag!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_16125119
Als toerist schijnt het erg moeilijk te zijn om Saudie Arabie binnen te komen. Als je er zakelijk moet zijn is het juist wel makkelijk, maar dan moet je dat dus wel kunnen aantonen.

Hoe het zit als eenmaal in het land bent weet ik niet. Het verschilt nogal van land tot land of niet-Moslims ook binnen in de moskeeen mogen komen.

  zaterdag 10 januari 2004 @ 13:08:04 #15
1234 HiZ
Istanbullu
pi_16125351
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:58 schreef k_man het volgende:
Als toerist schijnt het erg moeilijk te zijn om Saudie Arabie binnen te komen. Als je er zakelijk moet zijn is het juist wel makkelijk, maar dan moet je dat dus wel kunnen aantonen.

Hoe het zit als eenmaal in het land bent weet ik niet. Het verschilt nogal van land tot land of niet-Moslims ook binnen in de moskeeen mogen komen.


SA geeft inderdaad nagenoeg geen toeristenvisa uit, en al helemaal niet aan rugzaktoeristen die maar wat rond willen trekken.

Als je eenmaal in het land bent is het wel mogelijk om de stad te betreden, er is geen grenscontrole of zo. Maar als je betrapt wordt zit je wel heel erg diep in de shit. Ik weet niet wat de straf is, maar de Saudis zijn niks te beroerd om je hoofd af te hakken voor dit soort dingen.

pi_16127632
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:05 schreef CeeJee het volgende:
[afbeelding]
Regelrechte discriminatie.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 14:51:54 #17
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16127841
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:58 schreef k_man het volgende:
Als toerist schijnt het erg moeilijk te zijn om Saudie Arabie binnen te komen. Als je er zakelijk moet zijn is het juist wel makkelijk, maar dan moet je dat dus wel kunnen aantonen.

Hoe het zit als eenmaal in het land bent weet ik niet. Het verschilt nogal van land tot land of niet-Moslims ook binnen in de moskeeen mogen komen.


Het beste alternatief lijkt mij op dit moment als zogenaamde moslim daar naar toe te reizen, ik ga maandag eens informeren bij de SA ambassade of ik dan een visum krijg...
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  zaterdag 10 januari 2004 @ 14:56:02 #18
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16127931
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 13:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

SA geeft inderdaad nagenoeg geen toeristenvisa uit, en al helemaal niet aan rugzaktoeristen die maar wat rond willen trekken.

Als je eenmaal in het land bent is het wel mogelijk om de stad te betreden, er is geen grenscontrole of zo. Maar als je betrapt wordt zit je wel heel erg diep in de shit. Ik weet niet wat de straf is, maar de Saudis zijn niks te beroerd om je hoofd af te hakken voor dit soort dingen.


Hoewel ik direct geloof, dat ze je niet de gaafste toerist van 2004 zullen vinden, heb ik op internet nog niets gevonden over repercussies van Saudische zijde als ik mij als ongelovige tussen de massa's in Mekka begeef.
Zijn er geen mensen hier die zelf in Mekka zijn geweest (of in Saudi- Arabië for that matter)?

[Dit bericht is gewijzigd door Litman op 10-01-2004 14:57]

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_16127932
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 14:43 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Regelrechte discriminatie.


Wat geen enkel probleem is in Saudie-Arabie
pi_16133944
Ik ben in SA geweest, in Riyaad. Ik ben met een kennis meegegaan die er voor zaken heen moest. De controle's zijn erg streng (o.a je achtergrond, reden van komst en je visum). Ik weet niet hoe het gaat als je vanaf Nederland komt, maar ik kwam vanaf de VAE. Als vrouw (ikke dus) moet je ook erg uitkijken in het land en zeker een hoofddoek gaan dragen..... Er pattrouilleren namelijk groepjes religieuze politieagenten (volgensmij heten die "moutawwa's) die alle overtredingen van de Koran of de Sharia goed in de gaten houden. Ik kan je dus niet echt zeggen of je Mekka binnen kan komen. Denk dat je daarvoor even de ambassade hier in Nederland moet bellen. Maar ik heb wel gehoord dat je er alleen in mag als je moslim bent. Maarja, hoe willen ze dat controleren? Ik weet wel dat je in Maleisie een soort pasje bij je draagt als je moslim bent (omdat ze daar niet alleen de christelijke wetten, maar ook de moslimwetten hanteren), zo kun je je identificeren, dus misschien in Mekka ook? Iig heel veel succes en veel plezier!

ps: houd er rekening mee; SA is een HEEL rijk land en niet echt georienteerd op toerisme, kijk dus eerst of er betaalbare hotels zijn.... met de bezienswaardigheden moet het wel lukken

pi_16133992
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:18 schreef grimson het volgende:
Zo zie je maar weer hoe je behandeld wordt als een niet moslim in een moslim land. En dan hier lopen klagen als je minaret niet torenhoog mag worden.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:17 schreef kwib het volgende:

[..]

Tja, toch wel typerend zou ik willen zeggen


Kijk ze toch weer meteen janken in dit topic
pi_16141705
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:05 schreef CeeJee het volgende:
[afbeelding]
En die moslims maar zeggen dat wij ze discrimineren...
Learn the rules and break them.
  zondag 11 januari 2004 @ 00:06:37 #23
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_16142322
Het is niet mogelijk om als niet-moslim Mekka binnen te treden. Langs de wegen naar Mekka staan zoals hierboven verkeersborden waarop staat dat niet-moslims terug moeten keren oid. Bij de tolwegen naar Mekka controleert de religieuze politie of de inzittenden van de auto allemaal moslim zijn. Hebben ze een vermoeden van 'infidelity' dan vragen de desbetreffende persoon om bepaalde teksten uit de Koran te reciteren.

De straf die iemand opgelegd kan krijgen voor een niet-moslim die Mekka binnen treedt is trouwens het afhakken van het hoofd

Dit hele gedoe stamt nog uit de tijd dat Mohammed vanuit Medina met zijn leger Mekka ging terug veroveren. Maar ik denk dat een moslim dit het beste kan uitleggen.

Het is imho niet slim om als toerist naar SA te gaan. Je kan snel in de problemen komen. Er zijn genoeg alternatieven lijkt me, ruime keus uit de lidstaten van de Verenigde Arabische Emiraten.

"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_16148088
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:20 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Zie je het al voor je: een Moslim in Lourdes

Ik ben als niet-Katholiek ook in Lourdes geweest hoor...

  zondag 11 januari 2004 @ 11:58:34 #25
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16148535
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:06 schreef Lone_Gunman het volgende:
Hebben ze een vermoeden van 'infidelity' dan vragen de desbetreffende persoon om bepaalde teksten uit de Koran te reciteren.
Het is toch niet gezegd, dat als je moslim bent je dan automatisch vloeiend arabisch spreekt?
En natuurlijk zijn er meer landen in het MO om naar toe te gaan, maar door de geheimzinnigheid die Mekka omgeeft en de fascinatie van de Saudi's met hoofden afhakken vindt ik het een aantrekkelijker reisdoel, dan de UAE. Dat hoofd afhakken schrikt me trouwens wel af, omdat ik aan het begin van mijn reis naar Mekka zou willen, en dan nog 2 maanden zonder hoofd zou moeten reizen.....

[Dit bericht is gewijzigd door Litman op 11-01-2004 12:01]

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')