abonnement Unibet Coolblue
pi_16034850
Nog een maandje en ik ga voor het eerst op wintersport . Eén van jullie ooit al eens daar geweest? Hoe is het daar?

Ik ga er heen van 7 t/m 14 februari.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
pi_16034921
Ja ik ben er vorig jaar geweest echt vet heftig daar zo!
  woensdag 7 januari 2004 @ 13:06:16 #3
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_16035078
Ik ging er vroeger toen ik klein was altijd heen, maar tegenwoordig niet meer. Het is geloof ik ook zo'n superfout apres-ski-hut-dorp geworden
pi_16035977
Titel aangepast, dit wordt dus hèt topic voor Gerlos.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16036489
Dank je!
Klinkt tot nu toe wel aardig, als ik de reacties lees. Mooi ski-gebied en veel après ski dus
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
pi_16039755
Op zich een mooi ski gebied. Maar de verbinding tussen zell en Gerlos is zwaar klote voor snowboarders. Toen ik nog aan het skien was ben ik er regelmatig geweest tegenwoordig blijf ik vooral in Kaltenbach en Zell hangen. Maar of Gerlos piste is voor beginners weet ik niet. Heb Kaltenbach altijd het fijnst gevonden om op te beginnen.

Maar goed veel plezier daar!! Ik ga er ook heen ik geloof alleen later weet het niet eens zeker

pi_16040660
Echt een s-u-p-e-r-gebied, ben er drie keer geweest. Nou ja, ik zat dan in Koenigsleiten, dat is een wat hoger liggend dorp. Gerlos zelf zit altijd tjokvol Nederlanders. Voor iedereen valt er perfect te skien, zowel beginners als gevordenen (zeg ik dat zo goed? Ben niet helemaal helder vandaag). Maar echt, je zult je er zeker vermaken. En die foute apres-ski: je HOEFT niet Ik doe amper aan apres-ski omdat ik er kom om te skien, niet om elke ochtend weer met een brak hoofd op de piste te staan, of om het alleen 's middags een uurtje te doen.

Je kunt er tig tochten maken, heerlijk om gewoon om 8.30u in de rij aan te sluiten bij de skilift, en dan tussen de middag wat eten maar verder alleen maar skien skien skien. En dan aan het einde van de middag je warme hotel/app. inlopen en je gewoon 's avonds vermaken tot een christelijk tijdstip. DAT is wintersport. Apres-ski barren heb je ook in Nederland. Natuurlijk, hartstikke leuk om uit te gaan (en dat doe ik ook wel), maar op wintersport hoeft dat voor mij niet zo heftig. Gerlos is daar wel DE plek voor. Zeg maar een soort Lloret de Mar van oostenrijk

  vrijdag 9 januari 2004 @ 21:48:55 #8
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16114048
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 16:16 schreef Waxxer het volgende:
Echt een s-u-p-e-r-gebied, ben er drie keer geweest. Nou ja, ik zat dan in Koenigsleiten, dat is een wat hoger liggend dorp. Gerlos zelf zit altijd tjokvol Nederlanders. Voor iedereen valt er perfect te skien, zowel beginners als gevordenen (zeg ik dat zo goed? Ben niet helemaal helder vandaag). Maar echt, je zult je er zeker vermaken. En die foute apres-ski: je HOEFT niet Ik doe amper aan apres-ski omdat ik er kom om te skien, niet om elke ochtend weer met een brak hoofd op de piste te staan, of om het alleen 's middags een uurtje te doen.

Je kunt er tig tochten maken, heerlijk om gewoon om 8.30u in de rij aan te sluiten bij de skilift, en dan tussen de middag wat eten maar verder alleen maar skien skien skien. En dan aan het einde van de middag je warme hotel/app. inlopen en je gewoon 's avonds vermaken tot een christelijk tijdstip. DAT is wintersport. Apres-ski barren heb je ook in Nederland. Natuurlijk, hartstikke leuk om uit te gaan (en dat doe ik ook wel), maar op wintersport hoeft dat voor mij niet zo heftig. Gerlos is daar wel DE plek voor. Zeg maar een soort Lloret de Mar van oostenrijk


Ach er zijn wel meer gebieden waar dat kan. Kirchbergen, Mayrhofen, etc. Ik vind het niet zo schokkend in Gerlos. Niets erger dan in een heleboel andere dorpen.

Maar ik vind idd hetzelfde als jij. Beetje de kroeg in gaan moet kunnen, zolang het maar niet je board/ski praktijken bijinvloed.
En je hoeft idd niet naar die apres-ski. Je kunt er ook met een grote boog omheen lopen en dan heb je er ook niet veel last van. Helemaal niet als je niet midden in het dorp gaat zitten met je hotel.

Ik ga er zelf al een hele tijd naar toe en je kunt er heel goed skiën en snowboarden. Zeker als je wat geheime poederafdalingen weet

De verbinding naar Zell is inmiddels veel beter geworden. Met je snowboard is het ook prima te doen.

Ik ga zelf een paar weken snowboardles geven in gerlos. Als er dus nog beginnende snowboarders zijn die lessen nodig hebben. De snowboard only school "The Hot Zone" is dè school van gerlos als het gaat om lesgeven.
klein btje reclame mag wel

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_16127739
Hoe is de prijs eigenlijk in Gerlos? Qua supermarkt, kroegen, restaurants etcetera.
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
pi_16222481
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 14:48 schreef Cheetaaaah het volgende:
Hoe is de prijs eigenlijk in Gerlos? Qua supermarkt, kroegen, restaurants etcetera.
Supermarkt weet ik niet

Restaurants en kroegn HOOG!!!!

pi_16619641
blijft verdomde stil hier.

zijn er dan misschien mensen die naar andere plaatsen gaan in het zillertal??

pi_16620197
Ben er helemaal niet bekend mee, ik dacht dat gerlos een overwegend beginner gebied was.Of zit ik er nu helemaal naast?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 14:46:45 #13
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_16626353
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 10:41 schreef SG_Tannus het volgende:
blijft verdomde stil hier.

zijn er dan misschien mensen die naar andere plaatsen gaan in het zillertal??


Ik ben in Königsleiten wezen snowboarden afgelopen kerst. Zeer goed te doen Wel een duur gebied, net als Gerlos waarschijnlijk...
pi_16918025
He! Wat doe jij op Fok

Maar ik heb er ook zin in hoor! Tot morgen!

pi_16935463
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:04 schreef markvleth het volgende:
Ben er helemaal niet bekend mee, ik dacht dat gerlos een overwegend beginner gebied was.Of zit ik er nu helemaal naast?
Beginners gebied?? Nee joh, Gerlos is geloof ik één van de betere ski-gebieden van Oostenrijk

@ Nerd, yep, verbaast je he

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
  dinsdag 10 februari 2004 @ 19:26:48 #17
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17067831
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 14:48 schreef Cheetaaaah het volgende:
Hoe is de prijs eigenlijk in Gerlos? Qua supermarkt, kroegen, restaurants etcetera.
Supermarkt prijzen zijn goed te doen. Gewoon vrij standaard. Oostenrijk is in dat opzicht niet zo heel duur.

Restaurants is een beetje wat je er zelf van maakt. Ik kan voor minder dan 13/14 euro daar uit eten. Heb je wel alleen een drankje en een hoofdgerecht.
Maar je kunt het ook heel erg duur maken.

Alleen kroegen zijn duur. Biertje kost al gauw ¤2.50 tot ¤3 euro (in de Country Club voor de gerlos bekenden)

Op de berg eten is ook wat duurder maar goed, das overal zo omdat ze extra kosten rekenen voor het transport naar boven...

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_17070552
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 19:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Supermarkt prijzen zijn goed te doen. Gewoon vrij standaard. Oostenrijk is in dat opzicht niet zo heel duur.

Restaurants is een beetje wat je er zelf van maakt. Ik kan voor minder dan 13/14 euro daar uit eten. Heb je wel alleen een drankje en een hoofdgerecht.
Maar je kunt het ook heel erg duur maken.

Alleen kroegen zijn duur. Biertje kost al gauw ¤2.50 tot ¤3 euro (in de Country Club voor de gerlos bekenden)

Op de berg eten is ook wat duurder maar goed, das overal zo omdat ze extra kosten rekenen voor het transport naar boven...


en omdat ze ook meer kunnen vragen omdat ze weten dat die mensen toch wel komen. de meeste mensen gaan niet zo snel tussendoor ff naar beneden om wat te eten
pi_17305604
Ik ben net een paar dagen terug uit Gerlos. Op de eerste plaats: het is echt geweldig daarzo.
Absoluut geen gebied voor alleen maar beginners, integendeel zelfs, er zijn relatief weinig blauwe pistes. Héél veel rode pistes en je kan er ook perfect off-piste gaan.
Prijzen vielen mij ook enorm mee. In het cafe (Cin Cin, Little Londen & Country Club) betaal je dan wel zo'n 3 euro per biertje, maar die zijn wel 0,3 liter. Gewone biertjes kosten 2 euro, dus prijzen zijn redelijk vergelijkbaar met Nederland.
Supermarkt is ook gewoon goedkoop en het eten in restaurants is ook absoluut betaalbaar. In het dorp kan je voor 10 euro hebben gegeten inclusief een drankje (pizza's en veel andere maaltijden kosten ongeveer 7 euro) Pas wanneer je aan de schnitzels of saté gaat beginnen kom je duurder uit.
Op de piste eten is ook erg goed te doen. Als je niet al te kieskeurig bent en alleen eet om je honger te stillen, kan je voor 6 à 7 euro gewoon een maaltijd voor je neus hebben staan, inclusief een drankje.

Alles was top, echt een aanrader dus dit!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')