abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 januari 2004 @ 19:04:58 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15988142
Vorige delen
[Centraal] snowboard topic deel 1
[Centraal] snowboard topic deel 2
[Centraal] Snowboard topic deel 3
[Centraal] Snowboard topic deel 4
[Centraal] snowboard topic deel 5
[Centraal] snowboard topic deel 6

"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"

"Die letzten zwölf Stunden hatte ich die besten zwei sachen in der Welt: Sex & Powdêr!


Uit het vorige deel

quote:
Op maandag 5 januari 2004 11:58 schreef DC het volgende:
Ik ben net terug uit Whistler, is echt een aanrader, echt een leuk gebied, en hele goede condities! (al was het eergister wel erg koud)
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:29 schreef DarkChylde het volgende:
maar weer ff een vraagie tussendoor. ik zit erover na te denken om in mijn eentje de 23ste (jan) met Saiko naar risoul te gaan...
ik heb gehoord dat zij goede boardreizen voor boarders specifiek bieden.. iemand hier ervaring met Saiko?
(ik moet naar de sneeeeeeuuuuuuuuuuuuwwwwww
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:12 schreef albiez het volgende:
Ik zit samen met thermo vanaf 23 januari ook in risoul.
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:25 schreef Ponk het volgende:
Ik ben vorige week ook een week naar Oostenrijk geweest, naar Flachau en omstreken. De sneeuwomstandigheden waren idd super, 5 dagen verse sneeuw, en voor de kerstvakantie was het er niet eens mega druk op de pistes. In de middag werden de pistes wel een beetje verneukt door de skibulten, maarja, gelukkig zijn er altijd plekjes te vinden waar nog niemand van af is geweest.
Rock on!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 5 januari 2004 @ 19:07:01 #2
30919 mitt
Michael Corleone
pi_15988181
Hulde aan de openingspost.

Zo hoort het

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  maandag 5 januari 2004 @ 19:11:41 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15988220
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:07 schreef mitt het volgende:
Hulde aan de openingspost.

Zo hoort het


De boardbabes of de opmaak?

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 05-01-2004 19:16]

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_15988717
Ik zal morgen wel even een paar fotos posten van een off-piste afdaling in Whistler!
  maandag 5 januari 2004 @ 19:37:05 #5
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_15989054
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:11 schreef XL het volgende:

[..]

De boardbabes of de opmaak?


De boardhunk natuurlijk, .
  maandag 5 januari 2004 @ 20:03:34 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15989881
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:27 schreef DC het volgende:
Ik zal morgen wel even een paar fotos posten van een off-piste afdaling in Whistler!
kewl

Ik zal de foto's die een vriend van me gemaakt heeft ook ff posten als ik ze heb. Zitten ook dikke poeder plaatjes tussen (denk en hoop ik).

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 5 januari 2004 @ 21:31:15 #7
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_15992613
we moeten trouwens voor dit topic wat meer foto's van de boardbabes uit de startpost vinden.
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:12 schreef albiez het volgende:
Ik zit samen met thermo vanaf 23 januari ook in risoul.
cool, als het alles lukt met boeken. dan moeten we zeker een afdalingkje doen... wat voor niveau hebben jullie eik ?
(zit op 4 a 5 weken boarden, kan rood lekker naar beneden komen, en zwart eigenlijk niet de laaste paar keren gedaan)
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
  maandag 5 januari 2004 @ 22:19:19 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15994477
quote:
Op maandag 5 januari 2004 21:31 schreef DarkChylde het volgende:
cool, als het alles lukt met boeken. dan moeten we zeker een afdalingkje doen... wat voor niveau hebben jullie eik ?
(zit op 4 a 5 weken boarden, kan rood lekker naar beneden komen, en zwart eigenlijk niet de laaste paar keren gedaan)
Ik ervaar zelf geen verschillen tussen rood en zwart. Je merkt wel dat het steiler is, maar ik ervaar dat helemaal niet als moeilijker. Het aanblik echter van mijn eerste zwarte piste, vanuit de lift. Dat ik die piste moest gaan doen! Tjonge.... Viel dat even mee/tegen toen ik eraf kwam. Het schrapen van een zwarte piste is trouwens wel moeilijker dan het schrapen van een blauwe, maar over het algemeen komen er toch geen schrapers op zwart. Risico bij zwarte pistes zijn buckels, die zijn gewoon niet leuk op een snowboard. Het kan allemaal wel, maar die kick en de swung van Skiers heb je nou eenmaal niet. Slechte buckelvelden zijn wel aardig, dan is het idee meer dat van overdreven veel en onhandig geplaatste kickers... Nose-roll op de punt van een buckel en een buckel later draai je hem terug.... dan weet je dat ze het over je hebben in de lift omhoog De tijd voor een echte 180 heb je meestal niet, je landt dan bij de volgende buckel en dan gaat het mis. Maar die buckels dus, want ik dwaal af, zijn wel eens ongevraagd een onderdeel van zwarte pistes. Dat heb ik overigens maar in 1 gebied meegemaakt (Tignes, bij de gletscher van Tignes naar rechts).
quote:
Op maandag 5 januari 2004 21:31 schreef DarkChylde het volgende:
we moeten trouwens voor dit topic wat meer foto's van de boardbabes uit de startpost vinden.
Die voorste !

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 06-01-2004 09:54]

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 5 januari 2004 @ 22:31:37 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15994941

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 05-01-2004 22:37]

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_15999998
Vorig jaar in Les Deux Alpes de laatste dag alleen maar de zwarte pistes gedaan die in het dorp uitkomen. Op die dag heb ik de zwarte pistes onder de knie gekregen. Jezus, wat ben ik toen vaak kwaad op mezelf geweest dat ik faalde in mijn techniek. Maar als het dan op het eind van de dag lukt, dan ga je toch echt met een voldaan gevoel de bus in.
Dit was dus een zwarte piste die erg leuk was om te doen. Wel behoorlijk stijl en, naar mate de dag vorderde, zwaar in mijn ogen, maar geen buckels. Want de piste in Tignes, waar XL het over heeft, was echt een drama. Echter, op dat moment was mijn techniek nog niet op het niveau waar het zich nu bevind. Mogelijk dat het me nu beter af zal gaan. Toch zal ik nooit fan worden van dit soort pistes. Dat is toch echt iets voor de jongens op de lange latten.
Wat die boardbabes betreft. Dat meisje in haar rode bikini heeft echt mijn hart veroverd. Ik ga zo maar eens over haar dromen.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 6 januari 2004 @ 02:47:00 #11
79778 Arun
King Kung Ling
pi_16000853
Ik ben met de Kerst-dagen in Sauerland (Duitsland) geweest en een beetje gesnowboard..
De sneeuw was niet echt best en de pistes waren blauw en rood, dus erg simpel..
Maar desondanks wel leuk!

Ik ga in het voorjaar altijd naar Alpbach, Tirol (Oostenrijk), daar is het wel leuk altijd..

pi_16003008
True life is coming....

Nog paar weekjes en ik sta hoog en droog op 3000 meter van het uitzicht onder mij te genieten.. zie een vers poeder veld... eet me appeltje op het gemak op en zet rustig me goggle op....
En daar gaan we dan

*dagdromen*

Boarding

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 10:41:49 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_16003672
quote:
Op maandag 5 januari 2004 22:31 schreef XL het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]


Als je trouwens goed naar de tweede foto kijkt kun je zien dat de sneeuwkwaliteit er niet erg hoog is geweest
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_16004101
Jezus ja dat is inderdaad wel heel erg schraal.
Het was waarschijnlijk ergens erg laat in het voorjaar, lijkt me op zich wat betreft de temperatuur ook het beste voor de babes.
You can't spell believe without lie
  dinsdag 6 januari 2004 @ 11:06:53 #15
12059 albiez
board Fever
pi_16004318
quote:
Op maandag 5 januari 2004 21:31 schreef DarkChylde het volgende:

cool, als het alles lukt met boeken. dan moeten we zeker een afdalingkje doen... wat voor niveau hebben jullie eik ?
(zit op 4 a 5 weken boarden, kan rood lekker naar beneden komen, en zwart eigenlijk niet de laaste paar keren gedaan)


Ik zit op zo'n 10 weken boarden plus om de 2 weken ff naar de ijskast in peer. Probeer zoveel mogelijk off piste afdalinkjes te maken als dat mogelijk is natuurlijk. Anders kun je me veel in 't park terug vinden.

Maar goed mocht je er zijn moet je zeker eens een afdaling met ons maken!

Volgens mij zit er ook niet veel verschil in de rode piste t.o.v. de zwarte piste. Als je rood kan, kun je zwart ook.

white p0wder rush
  dinsdag 6 januari 2004 @ 11:48:53 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_16005482
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 10:59 schreef Ponk het volgende:
Jezus ja dat is inderdaad wel heel erg schraal.
Het was waarschijnlijk ergens erg laat in het voorjaar, lijkt me op zich wat betreft de temperatuur ook het beste voor de babes.
Ik vermoed de Amerikaanse Spring-break... dan schijnen Amerikaanse studentes het er nogal van te nemen...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:18:14 #17
21753 jbcyber
Tja wat zet je hier nu neer he
pi_16006267
Maar maar wat een stelletje hormoon bommen hier op het topic valt me zwaar tegen

Ik vind het maar niets al de sneeuw verhalen in mijn omgeving en hier opn het topic. Als het zo door gaat pleeg ik nog zelfmoord voordat ik ga . Wij gaan pas 21 februari.

Vandaag even mijn broek naar de winkel gebracht. Na 1 keer boarden een rits kapot in mijn pijp. Mag toch hopen dat het garantie is. Wat denken jullie??

  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:25:51 #18
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_16006441
net terug van 2 weken boarden in frankrijk, portes du soleil + trois vallee. Jammer dat de sneeuwcondities niet optimaal waren, mijn board is flink naar de ******** en ondertussen ook nog een binding gebroken op de 2e dag. Maar het heeft de pret niet mogen drukken, waren lekkere lange dagen weer op de piste. Iemand een aanrader qua board?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 13:24:13 #19
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_16007835
oh ja, momenteel heb santa cruz c-type 158 cm met Drake f-60 bindingen
pi_16010365
sorry heb geen aanrader voor een board. Ben een echte n00b op dat gebied

Dit jaar voor derde keer boarden. Heb alles redelijk tot goed onder de knie (off-piste, carven) er is alleen 1 ding wat me dan toch weer dwarszit

* SG_Tannus wil leren freestylen

damn

* SG_Tannus vraagt zich af of er hier echte freestylers rond lopen

tipzzz??

damn handig zo'n forum

  dinsdag 6 januari 2004 @ 15:24:22 #21
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_16011268
Ik ben ondertussen ook hele dagen aan het dagdromen van witte pistes in de vroege morgen na een nacht waarin het goed gesneeuwd heeft, en de nog niet geprepareerd zijn

360Sjors heeft trouwens nog wel wat leuke filmpjes, daar zitten wat offpistedingen bij echt niet meer normaal.. had nooit gedacht dat het mogelijk was om van een bijna verticale piste te boarden Ook de backflip met een sneeuwscooter zag er wel leuk uit

En boardbabes, mja wie weet zit er dit jaar wel een interessante nederlandse meid met snowboard op de piste in Val Thorens, die dan toevallig ook nog uit de buurt van Haarlem komt

altijd blijven hopen heh

Life's like music, get the rhythm..
  dinsdag 6 januari 2004 @ 15:46:43 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_16011894
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:25 schreef bigshadow het volgende:
net terug van 2 weken boarden in frankrijk, portes du soleil + trois vallee. Jammer dat de sneeuwcondities niet optimaal waren, mijn board is flink naar de ******** en ondertussen ook nog een binding gebroken op de 2e dag. Maar het heeft de pret niet mogen drukken, waren lekkere lange dagen weer op de piste. Iemand een aanrader qua board?
Tja... wat een goed board is, daar is hier al veel over gesproken. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat het voor een groot deel persoonlijk is. Sowieso zwaar afhankelijk van je boardstijl.... wat er in dit topic gereden wordt dan:
* XL rijdt Nidecker Picto 158
NoComment rijdt Nidecker Picto 158
Beerke rijdt Donuts Megalight 167
360sjors rijdt Santa Cruz Duo 159
Komakie rijdt K2 Nemesis
Trainspotter rijdt Santa Cruz Gian Simmen
BruineKanarie rijdt Burton Jussi

en ze zijn allemaal enthousiast over de eigen plank!
Kortom, dat zijn goede planken

Met betrekking tot bindingen ben ik geloof ik de enige die op Flow rijdt, de rest gebruikt allemaal straps.

quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:55 schreef SG_Tannus het volgende:
sorry heb geen aanrader voor een board. Ben een echte n00b op dat gebied

Dit jaar voor derde keer boarden. Heb alles redelijk tot goed onder de knie (off-piste, carven) er is alleen 1 ding wat me dan toch weer dwarszit

* SG_Tannus wil leren freestylen

damn

* SG_Tannus vraagt zich af of er hier echte freestylers rond lopen

tipzzz??

damn handig zo'n forum


Het zou mij verbazen als je na 3 weken goed kunt carven! Weet je zeker dat je carven bedoelt en niet het standaard bochten draaien? Een skischool bijvoorbeeld leert je eerst de freestyle-basis en pas later het carven. Ik ben zelf absoluut geen freestyler, vind dat niet zo leuk. Ik kan dus alleen de basis: Ollie, Fakie, Noseroll en 180. Meer dan voldoende wat mij betreft.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 6 januari 2004 @ 16:13:51 #23
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_16012651
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:46 schreef XL het volgende:

[..]

Tja... wat een goed board is, daar is hier al veel over gesproken. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat het voor een groot deel persoonlijk is. Sowieso zwaar afhankelijk van je boardstijl.... wat er in dit topic gereden wordt dan:
* XL rijdt Nidecker Picto 158
NoComment rijdt Nidecker Picto 158
Beerke rijdt Donuts Megalight 167
360sjors rijdt Santa Cruz Duo 159
Komakie rijdt K2 Nemesis
Trainspotter rijdt Santa Cruz Gian Simmen
BruineKanarie rijdt Burton Jussi


Mijn voorkeur gaat uit naar nieuwe santa cruz ( duo venom ), echt een zalig boardje wat je op de piste veel te weinig tegenkomt (merk dan). Hier duidelijk wel goed vertegenwoordigt. Ben ook geen freestyler, kan wel wat basicgrabs en een 180/360 op mijn goede dagen

[Dit bericht is gewijzigd door bigshadow op 06-01-2004 16:20]

pi_16013111
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 16:13 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Mijn voorkeur gaat uit naar nieuwe santa cruz ( duo venom ), echt een zalig boardje wat je op de piste veel te weinig tegenkomt (merk dan). Hier duidelijk wel goed vertegenwoordigt. Ben ook geen freestyler, kan wel wat basicgrabs en een 180/360 op mijn goede dagen


Ik ride ook op een santa Cruz board, wide boardje van vorig jaar.

Straks nog eens een boardmovie opzetten

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 16:54:46 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_16013465
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 16:13 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Mijn voorkeur gaat uit naar nieuwe santa cruz ( duo venom ), echt een zalig boardje wat je op de piste veel te weinig tegenkomt (merk dan). Hier duidelijk wel goed vertegenwoordigt. Ben ook geen freestyler, kan wel wat basicgrabs en een 180/360 op mijn goede dagen


Te weinig? Volgens mij heeft dat merk na Burton het grootste marktaandeel op de Europese pistes... maar dat is een gevoel, dat kan ik niet onderbouwen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')