abonnement Unibet Coolblue
pi_15985862
Zomaar stond hij ineens voor hem een vreemdeling,nadat hij zich kort had voorgesteld als Gandalf The Bleu. Nadat joda hem wat droge kleren had gegeven gingen ze zitten in de grote statige woonkamer.

De oude wijze tovenaar vraagt voor hij aan zijn verhaal begint of hij een kop kruidenthee kan drinken en een paar minuten later komt joda aangelopen met een kop thee.

De tovenaar neemt langzaam een slok thee en begint met vertellen:

* Ergens ver weg was lang geleden een alles verwoestende oorlog uitgebroken, een oorlog die veel slachtoffers had geëist. Deze oorlog is nu slechts een vage herinnering..tot nu. Een boer had namelijk een oude toversteen gevonden, een die de bezitter ervan zoveel macht zou geven dat deze bijna onverslaanbaar wordt.

* Dit nieuws werd lang angstvallig geheimgehouden, totdat de kwade en slechte koning hier achter kwam

Dit land heette....ronin.

[Dit bericht is gewijzigd door joda op 05-01-2004 17:44]

pi_16015798
Gandalf vertelde verder over zijn barre en lange toch hiernatoe en dat hij merkte dat hij gevolgd werdt door iets voor hem onbekends. Gandalf liep naar de kapstok en pakt en rol perkament uit zijn tas en ontvouwde die op de tafel.

* joda als je je reis begint is het aan te raden dat je via De nevelbergen gaat het is daar rustig en een oude vriend van mij woont daar. Hij zal je verder kunnen helpen met je reis.

Opeens wordt er hard geklopt op de deur.....snel vlugt Gandalf via het raam naar buiten en joda loopt naar de deur om te kijken wie het is.

"joda je moet hier snel weg een paar ruiters zijn op zoek naar je..."snel pakt joda wat spullen bij elkaar en stopt ze in een tas.

Snel en behendig sluipt joda via een aantal sluiproutes naar de rand van het dorp. Bij een laatste aanblik van het dorp ziet hij dat Gandalf al gevangen is genomen door de mysterieuze ruiters.

Joda pakt de kaart en een kaars erbij en bekijkt welke kant hij op moet... Vlug stopt hij de kaart weg en dooft de kaars *Hopelijk hebben ze in het volgende dorp een kaarsenwinkel en een bakker* en hij begint met lopen *ik hoop dat ik in het volgende dorp ben voordat het donker wordt*

Een paar uur later komt joda aan bij een oud en klein dorpje en slaat wat proviand en extra kaarsen.

"als ze nu maar in die herberg een goede slaapplaats voor me hebben" verzucht joda.

In de herberg loopt joda naar de beheerder en vraagt of er een slaapplek is....de man achter de toonbank pakt er een groot boek bij en zegt *kamer 23 is vrij, die kamer kost 1 goudstuk* Joda grabbelt wat in zijn tas en betaald de herbergier en loopt verder naarboven.

"Zo nu eerst slapen, morgen dan lopen we weer verder"

pi_16302284
Het regent al dagen. Het dorp ziet er verlaten uit. Toch gaat de Samurai het dal in, gedreven door honger en kou en misschien komt hij daar eindelijk na maanden weer een levende ziel tegen, dat hem aan het lachen zou maken en hem een slaapplaats aanbiedt in ruil voor hulpvaardigheid.
Zeven maanden heeft hij zich onttrokken van het Japanse dorpsleven. Dat zou goed doen volgens zijn vader, van wie hij brieven uit het verleden koesterde in een zakje dicht bij zijn borst. Brieven over de Samurai-traditie welke de familie jarenlang in zijn greep hield. Het maakte van elk familielid een held. Een held zonder kapsones, een eenzame held die alles wat hij aan vechttechnieken en levensfilosofie geleerd heeft in strijd zet tegen corruptie en onderdrukking van onschuldige Japanse boeren. Japan had een echte Ronin nodig, en hij zou, als derde Samurai van de familie, de beste en meest gedisplineerde worden.

Ahum, werd even geinspireerd door de naam Ronin, welke ook staat voor 'eenzame Samurai'. Eveneens de film 'the Seven Samurai' gezien, waar ik het beeld van het dorpje in de regen uit vandaan heb... Goed, laat dit je niet uit je slaap houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Colour op 16-01-2004 00:23]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')