Nu effe de vooruitgang.
Een tijdje geleden hebben we inderdaad een Sulky Bretta (of hoe het heet) gekocht. Dit is opzich best een leuk karretje, en hij was goedkoop
We hebben nu inmiddels het hele subframe verstevigd, en er een achteras van een kart onder gezet.
Hierop zit een geventileerde remschijf gemonteerd, met een klauw met 2 zuigers
Voor remt hij ook op elk wiel !
Het motorblok hebben we ook al geplaatst.
Dit is "slechts" een Honda V-twin 650cc met 65 Pk.
Maar voor te testen is dit ruim voldoende, zeker als je bedenkt dat het hele karretje met blok maximaal 300 kilo weegt.
De hele auto wordt nog verstevigd, daar zijn we nu mee bezig.
Tevens word momenteel het schakelmechanisme gemaakt, en de elektra en gas, koppeling e.d. aangesloten.
Foto's zijn onderweg, maar komen binnen een paar dagen online.
Daarna is het natuurlijk tijd voor de filmpjes
Dat blok gaat prima op zo'n karretje man, het is alleen niet zo hoogtoerig.
Als je webspace nodig hebt voor foto's zeg je het maar.
Maar Webspace is niet zo'n probleem, maar heb ff de camera niet bij de hand waar de foto's op staan, ligt nog in de garage bij mijn "bouwpartner".
Komt goed
quote:Oke dan, ophalen die camera
Op maandag 5 januari 2004 13:39 schreef AsconaB-16V het volgende:
Thanx,Maar Webspace is niet zo'n probleem, maar heb ff de camera niet bij de hand waar de foto's op staan, ligt nog in de garage bij mijn "bouwpartner".
Komt goed
Ben erg benieuwd.
We zien wel, ze komen iig voor woensdag zeker online, ik probeer vanavond al.
k moet tegen mn maat maar zeggen dattie zijn sulky bretta ook ombouwt
Ik kan niet goed uploaden naar mijn webspace omdat ik op mijn laptop zit te knoeien, omdat mijn PC defect is.
Daar had ik effe niet aan ged8, maar ik ga nu proberen al de benodigde software op mijn laptop te krijgen, om alsnog te uploaden.
Tot dadelijk
Nu hopen dat alles gelukt :
Dit zijn de foto's, nu gaan we weer snel verder, zodat we filmpjes kunnen maken, binnen een niet al te lange tijd
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:15 schreef AsconaB-16V het volgende:
OkNu hopen dat alles gelukt :
Dit zijn de foto's, nu gaan we weer snel verder, zodat we filmpjes kunnen maken, binnen een niet al te lange tijd
quote:JAAAAAAAAAAAAAAH das precies de zelfde als mn maat heeft
Op dinsdag 6 januari 2004 20:15 schreef AsconaB-16V het volgende:
OkNu hopen dat alles gelukt :
super bruut iig
rij jezelf niet dood he
Het is gewoon grappig om te bouwen, en om te kijken of het werkt, als het af is, wordt er een paar keer mee gereden, en dan staat hij waarschijnlijk ergens in de hoek.
Want tegen die tijd, hebben we vast weer een ander leuk idee, en zijn we daar weer mee bezig.
Want ophouden dat kunnen we toch niet
en de hobby zit em meer in het maken ervan, dan het rijden ermee.
Wellicht kunnen we er altijd nog een bejaarde oma'tje blij mee maken, als we hem niet meer gebruiken
Maar pas op voor de politie die nemen hem zo in beslag als ze je ermee op de openbare weg zien rijden. Zo zijn wij laatst onze zelfbouw kart kwijtgeraakt toen we ermee op de openbare weg rond scheurden
Respect voor de gekken die dit soort dingen doen...
quote:Dat was een geluk bij een ongeluk.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:38 schreef Black_avenger het volgende:
Dit is echt super vet!! alleen zie ik nog niet helemaal hoe je dat met je aandrijving wilt gaan doen omdat het blok haaks op de as ligt. Veel suc6
De motor in questie had cardan aandrijving.
Eerst dachten we dat dat negatief was, maar achteraf komt het veel beter uit.
Op de spie-banen van de cardan uitgang komt nu een tandwiel, dat haaks op de krukas staat, en dan komt er een ketting tussen de as en het blok
Nog iets... hij heeft achterwielaandrijving, dus je kunt ermee driften
quote:Hehe, nog niet aan gedacht, dit ding heeft natuurlijk 100% sper, ofwel geen diff, dan gaat ie alleen maar makkelijker haaks vooral op droog
Op woensdag 7 januari 2004 12:05 schreef rollator_GSI het volgende:
zal gevaarlijk worden zonder sperdiff
100% sper,
driften , driften, en nog eens.......
Bij ons in de buurt is in februari altijd een slalom wedstrijd, om pionnen een parkour afleggen met auto's.
Dit wordt een winnaar lijkt me
Opzich moety ik toegeven, dat alles zo'n beetje op zijn plaats valt, qua bouwen.
We hebben weinig tegenslagen, maarja, het hoeft ook niet door de APK
dus dat komt wel goed. We maken hem natuurlijk wel overdreven sterk, zodat hij ook wat kan verdragen.
Zoals je op de onderste foto ziet, zijn er 2 voor-draagarmen van een opel corsa in gelast, om het subframe achter aan het chassis te verstevigen.
Nu moeten we vanuit die ophangpunten nog de carrosserie versterken naar de voorwielen toe, en dan is ie echt keihard, en drift klaar !
Ga je er van die brede laagprofiel banden onder zetten? En wat voor uitlaat komt erop?
Deze is standaard van het hondablokje, en daarmee lopen die hondas het beste.
wel hebben we uiteraard een aantal bochtjes erin moeten lassen
De standaard sulky banden komen er voorlopig op,
en als alles werkt, kopen we een setje platte bandjes met velg van een quad, die zijn optimaal.
Booskijkers op de koplampen en een stoere kentekenplaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |