abonnement Unibet Coolblue
pi_15873112
Goeiemorgen! en een gelukkig nieuwjaar!


Ik wil een rekening gaan openen bij de Rabobank. Dit moet een normale rekening zijn, maar ik ga deze gebruiken als spaarrekening. Het is de bedoeling dat ik iedere maand een bedrag vanaf de postbank naar deze rekening zal gaan zetten zodat TS ergens dit jaar mooie meubeltjes kan gaan aanschaffen met vriendin

Vraag 1:

Is het mogelijk om een rekening te openen in een andere woonplaats dan waar je eigenlijk woont? (heb namelijk morgen tijd om dit te doen maar dan ben ik niet thuis)

Vraag 2:

Wat heb ik daar allemaal voor nodig? Veel verder dan m'n ID kaart en geld kwam ik niet.

thx

pi_15873213
Op vraag 1.

Ja je kan een rekening openen bij een rabobank in een andere plaats dan waar je woont

Op vraag 2.

Als je alleen voor een spaarrekening gaat, heb je id nodig.. voor betaalrekening met creditcard heb je ook loonstrook nodig.

haste
  donderdag 1 januari 2004 @ 12:08:54 #3
10888 Kayuk
Home away from home
pi_15873220
Jij ook een goed nieuwjaar!

Ja, je kunt bij een filiaal in een andere stad/dorp een rekening openen, maar dat betekent wel dat je, als je voor bankzaken naar het kantoor moet, je dit niet bij je lokale vestiging kan doen. Doordat de Rabobank een coöperatie is van lokale banken, bankzaken alleen door het eigen filiaal worden afgewikkeld.

Verder heb ik je inderdaad een geldig identiteitsbewijs nodig, een paspoort of Europese ID-kaart dus, mét sofinummer.

Sucses!

pi_15873222
Bij elke postbankrekening die je hebt heb je standaard al een aantal spaarrekeningen.
Je kunt dus gewoon geld overmaken van je giro- naar je plus-rekening.
Daarop krijg je een beetje rente (is voor een paar maanden niet echt interessant te noemen) , maar je blijft er dan ook makkelijker vanaf. Je kunt er standaard namelijk niet bij komen, alleen vanaf je gewone rek. dingen naar over schrijven of andersom.
Die plusrekening heeft gewoon hetzelfde nummer als je eigen rek.

Waarom zou je een rekening willen die op een andere plaats geregistreerd staat?
Gaat je trouwens niet lukken, tenzij je daar ook woonachtig bent.

edit:
Ik zie dat je 'm in een andere plaats wilt openen.. dat kan natuurlijk wel

  donderdag 1 januari 2004 @ 12:10:27 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_15873235
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 12:09 schreef Fester het volgende:
Gaat je trouwens niet lukken, tenzij je daar ook woonachtig bent.
Onzin.

Ik woon in Duitsland en heb gewoon een rekening bij de rabobank in Nederland.

Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 1 januari 2004 @ 12:11:34 #6
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_15873249
hetzelfde dus als met een rabo-internet spaarrekening ... kun je ook alleen maar vanaf/bij boeken vanaf je normale rekening
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_15873252
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 12:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Onzin.

Ik woon in Duitsland en heb gewoon een rekening bij de rabobank in Nederland.


Wat ik bedoelde (voor mijn edit) was dat hij bijv in Groningen woont en dat op zijn afschriften bijv Amsterdam komt te staan. Dat kan niet. (dan komen je afschriften ook niet aan)
  donderdag 1 januari 2004 @ 12:13:11 #8
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_15873266
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 12:11 schreef Fester het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde (voor mijn edit) was dat hij bijv in Groningen woont en dat op zijn afschriften bijv Amsterdam komt te staan. Dat kan niet. (dan komen je afschriften ook niet aan)


ik woon in born, waar ik ook een rabo-rekening heb ... maar krijg tevens afschriften van Rabo Beek (lb) waar ik ook een rekening heb...
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_15873303
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 12:13 schreef JaJoah het volgende:

[..]

ik woon in born, waar ik ook een rabo-rekening heb ... maar krijg tevens afschriften van Rabo Beek (lb) waar ik ook een rekening heb...


Ja maar die afschriften krijg je dus wel gewoon op je eigen adres en dat was wat ik dus in eerste instantie verkeerd gelezen/begrepen had.
  donderdag 1 januari 2004 @ 12:18:32 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_15873334
spaarrekening van de rabo heb je binnen een dag je geld beschikbaar, kan gewoon met internetbankieren geregeld worden ook en je krijgt er een leuke rente over; waarom moeilijk doen?

en ja, je kunt gerust in ander filiaal rekening openen en dat je niet bij een ander filiaal geld op kan nemen is onzin, dat doen ze dan met een kopie van je paspoort en een speciale pinpas; overige zaken kun je het beste afhandelen telefonisch of bij je eigen kantoor, maar dat is bij de ABN AMRO ook zo (ik heb ABN AMRO, Rabobank, Postbank en ING).

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  donderdag 1 januari 2004 @ 12:42:58 #11
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_15873596
Volgens mij moet het wel kunnen hoor.

Maar ik geloof dat de Rabo als voorwaarde voor het openen van een "gewone" (betaal)rekening wél stelt dat je je salaris er op moet laten storten. Een spaarrekening moet echter geen probleem zijn!!

Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_15873791
Wow...das nog eens goede informatie

Maar als ik een gewone spaarrekening wil openen, moet je dan ook niet persee een "normale" rekening bij deze bank hebben?

Anders ga ik daar voor uiteraard

  donderdag 1 januari 2004 @ 13:07:33 #13
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_15873901
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 12:59 schreef Maichel het volgende:

Maar als ik een gewone spaarrekening wil openen, moet je dan ook niet persee een "normale" rekening bij deze bank hebben?


Ik vrees dat je dan inderdaad een betaalrekening moet hebben.

Maar anders ga je er gewoon langs en vraag je het even. Dan weet je het zeker....

Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_15876570
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 12:11 schreef Fester het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde (voor mijn edit) was dat hij bijv in Groningen woont en dat op zijn afschriften bijv Amsterdam komt te staan. Dat kan niet. (dan komen je afschriften ook niet aan)


Waarom zou dat niet kunnen?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')