abonnement Unibet Coolblue
pi_15770189
Ooit iemand naar Ruanda op vakantie geweest??
Misschien nog tips??
Gorilla's in mist ken ik al

alvast bedankt

pi_15770205
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:52 schreef JoosL het volgende:
Ooit iemand naar Ruanda op vakantie geweest??
Misschien nog tips??
Gorilla's in mist ken ik al

alvast bedankt


Waarom zou je daar in godsnaam naartoe willen?
pi_15770369
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:53 schreef Toeps het volgende:

[..]

Waarom zou je daar in godsnaam naartoe willen?


wat hij zegt
fotografie FTW
  zondag 28 december 2003 @ 18:00:40 #4
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_15770396
Rwanda?
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  zondag 28 december 2003 @ 18:06:27 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15770561
Het is Rwanda dus...

Een vriendin van mij is er een aantal maanden geleden geweest. De gorilla's waren inderdaad heel bijzonder, maar ze vond de confrontaties met het recente verleden van het land (massagraven etc.) af en toe behoorlijk heftig. Niet iets voor je eerste verre reisje, zogezegd.

Op de Thorntree (LP) lopen een aantal treads over de verschillende gorillabezoeken (zie "Handige links")

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_15770620
Ik ken wel iemand die er onlangs is geweest, maar die is er geweest voor een stichting (www.amahoro.org) die projecten doet in Rwanda. En ik ken nog wat Rwandezen ook eigenlijk en dat zijn hele leuke en aardige mensen, maar of het echt geschikt is als vakantieland, dat weet ik zonet nog niet.
Er is daar toch flink veel ellende geweest de afgelopen 10 jaar!
pi_15770653
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:08 schreef Liejannuh het volgende:
Er is daar toch flink veel ellende geweest de afgelopen 10 jaar!
Bestwel ja
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_15770701
Geweest he. Het is daar nu toch volkomen rustig, voor zover ik weet? Die massagraven hoef je natuurlijk niet te bezoeken, als je dat niet wilt. En de natuur schijnt schitterend te zijn.
pi_15770727
Leuk, om als toerist te gaan naar een (ex)oorlogs-gebied.

Onder het mom "je merkt er niets van".

pi_15770827
Ik denk dat je niet onder het oorlogsverleden van het land uitkomt. Simpelweg omdat het nog heel erg recent is en het dus een enorme invloed heeft op de recente geschiedenis van het land. Je wordt er dan ook heel veel mee geconfronteerd.

In Cambodja zie je echt op iedere straathoek nog de gevolgen van het Rode Khmer regime, of je het wilt of niet.

  zondag 28 december 2003 @ 18:19:30 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15770989
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:10 schreef thaleia het volgende:
Geweest he. Het is daar nu toch volkomen rustig, voor zover ik weet? Die massagraven hoef je natuurlijk niet te bezoeken, als je dat niet wilt. En de natuur schijnt schitterend te zijn.
Het is meer dat het land nog zo onberekend is op toeristen dat je tegen dat soort dingen nog wel eens onverhoopt aan kunt lopen. Het is niet afgezet met een hekje en een keurig bordje, zogezegd. Daarbij wordt je zeker ook geconfronteerd met de mensen: vreselijke verhalen of zeer zwaar gehavend door de oorlog. Daar moet je op berekend zijn en tegen kunnen. Het zomaar wegwuiven met de kreet "dat het nu rustig is en de natuur zo mooi" lijkt me in dit geval (sorry) een heel klein beetje naïef...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_15771690
En is dat erg? Ik zou zelf liever nu gaan dan over vijf jaar, als het 'ontdekt' is door de massa (zie Vietnam)
  zondag 28 december 2003 @ 19:06:39 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15772508
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:39 schreef thaleia het volgende:
En is dat erg? Ik zou zelf liever nu gaan dan over vijf jaar, als het 'ontdekt' is door de massa (zie Vietnam)
Nee, maar wel iets om rekening mee te houden en niét iets als je alleen gaat voor "beestjes" dus.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_15772542
Ik denk dat je het vermogen van mensen om zich af te sluiten voor dingen waar ze geen trek in hebben onderschat
pi_15772664
Dat is misschien ook wel zo, maar als je niet geconfronteerd wil worden met ellende, dan lijkt Rwanda me geen geschikt land!
pi_15772761
quote:
Op zondag 28 december 2003 19:12 schreef Liejannuh het volgende:
Dat is misschien ook wel zo, maar als je niet geconfronteerd wil worden met ellende, dan lijkt Rwanda me geen geschikt land!
Dan lijkt geen enkel land ter wereld me geschikt, tenzij met oogkleppen.
Maar goed, topicstarter heeft ook helemaal niet gezegd dat ie dat niet wil.
pi_15772774
Ik blijf zo ver mogelijk uit de buurt van dat soort landen

Hoewel ik afgelopen zomer wel in ex-oorlogs gebied ben geweest van Kroatie.

٩๏̯͡๏)۶
pi_15772878
mij persoonlijk trekt het niet maar voor de economie van rwanda is toerisme vast zo slecht nog niet.
veel landen kunnen het geld dat toerisme binnenbrengt heel goed gebruiken dus er is wel een goede kant aan toerisme voor het land zelf.
pi_15772911
quote:
Op zondag 28 december 2003 19:15 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dan lijkt geen enkel land ter wereld me geschikt, tenzij met oogkleppen.
Maar goed, topicstarter heeft ook helemaal niet gezegd dat ie dat niet wil.


Dat is wel weer heel makkelijk gezegd. In het ene land kom je nu eenmaal meer ellende tegen dan in het andere land.

In andere landen kom je ook ellende en armoede tegen, maar volgens mij toch wel in mindere mate dan in Rwanda.

Maar ik ben inderdaad ook benieuwd naar de topicstarters beweegredenen om naar dit land te gaan.

  zondag 28 december 2003 @ 20:52:47 #20
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15775913
quote:
Op zondag 28 december 2003 19:07 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat je het vermogen van mensen om zich af te sluiten voor dingen waar ze geen trek in hebben onderschat
Je doet het klinken alsof dat iets positiefs is...

Maargoed, laten we er maar over ophouden. Feit blijft dat Rwanda schitterend schijnt te zijn, hoewel je het misschien niet echt kunt zien als "vakantie-"land...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_15775986
Met dit soort landen is het zo dat er iets moet zijn wat je heeft aangetrokken. En dat is dus in de meeste gevallen niet het recente oorlogsverleden. Meestal was de aantrekking er al voor de oorlog, of heb je over het land gelezen nadat het via een oorlog in het nieuws kwam. Hoe dan ook, je interesse is dan gewekt en je wilt meer weten.

Het beste wat je dan in zo'n geval kunt doen is naar de boekhandel stappen en boeken kopen over het land. Dat kan een reisgids zijn zoals de Lonely Planet die je praktische informatie geeft, maar nog beter kan je er een boek kopen wat iemand over het land geschreven heeft. Een biografie, een relaas over de geschiedenis, een niet-fictie boek dus wat het wel en wee beschrijft over iemand die in het land is opgegroeid. Je krijgt hierdoor een beter beeld van het land wat je eigenlijk niet of nauwelijks kent en eigenlijk alleen kent van een (geromantiseerde) film. Een betere kijk op de realiteit van alle dag. Wat ongetwijfeld is Rwanda meer dan alleen een land waar je gorilla's kunt bekijken. Je zal geconfronteerd worden met een maatschappij die zo verschilt van de onze dat je wel wat achtergrondinformatie kunt gebruikt.

Afrika is een mooi continent, maar er zijn gebieden waar je niet naar toe moet gaan als je geen of een niet volledig beeld hebt. Want de confrontatie met zo'n andere maatschappij kan wel eens tegen vallen. Rwanda is dus in mijn ogen zo'n land waar je niet naar toe moet gaan als je nog nooit een verre reis hebt gemaakt naar landen die totaal anders zijn als het onze. Vergeet niet dat in de afgelopen jaren ongeveer een miljoen slachtoffers zijn gevallen tussen de Hutu's en de Tutsi's. Deze wonden in de samenleving zijn nog zo vers, dat je er ongetwijfelt mee geconfronteerd zult worden in het dagelijkse straatbeeld.
Heb je wel enige reiservaring op dit gebied dan kan het een mooie reis zijn. Ondanks het feit dat Rwanda blijkbaar weer veilig is, wordt er wel van de reiziger verwacht om op je hoede te zijn en telkens te vragen hoe de veiligheid in een bepaald gebied is voordat je er naar toe gaat. Vooral het grensgebied met Zaire is dus zo'n streek waar je voorzichtig moet zijn. Het bekende gorilla gebied (Parc Nacional des Volcans) schijnt wel veilig te zijn, maar ook hier is voorzichtigheid geboden.
De vraag is of een niet ervaren reiziger net zo goed kan inschatten hoe veilig een gebied is als een ervaren reiziger. Ik denk dat een ervaren reiziger beter en sneller aan informatie komt als een niet ervaren reiziger. En dat een ervaren reiziger doortastender kan optreden in situaties die je wel op reis maar niet thuis tegenkomt. Dat merk ik zelf ook aan de manier waarop ik tegenwoordig reis en laten we zeggen 10 a 15 jaar geleden. Ik zie het ook bij groepsreizen waar mensen met veel en weinig reiservaring bij elkaar komen en hoe deze mensen dan verschillend reageren in dezelfde situatie.

Rwanda, wat mij betreft een mooi land met een vreselijk mooie natuur. Maar wel met een zodanige achtergrond en maatschappij dat je hier niet zo maar naar toe moet gaan zonder de nodige mentale (reis)bagage. Wil je graag naar Centraal Afrika en heb je niet veel reiservaring, ga dan naar Tanzania. Politiek een heel stuk stabieler. Qua infrastructuur een stuk beter. Qua natuur minstens even mooi, misschien zelfs mooier als eerste kennismaking.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 28 december 2003 @ 20:58:25 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15776107
Mooi gesproken!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_15776232
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:58 schreef Hik het volgende:
Mooi gesproken!
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_15776582
quote:
Op zondag 28 december 2003 21:09 schreef Liejannuh het volgende:
Lucille is ok!
Nou

jullie zijn ook allebei ok hoor

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_15777351
Ondertussen is de TopicStarter niet meer te zien hier. Misschien kan hij meer info geven over zijn reiservaring en de fascinatie voor Rwanda.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_38957345
ik wil graag naar Rwanda voor vrijwilligerswerk met weeskinderen! Weet iemand met welke organisatie je het beste contact op kan nemen hiervoor? Ik heb al een beetje rond gezocht maar kan het niet vinden.

Richard
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')