abonnement Unibet Coolblue
pi_15736830
Hier dan weer deel 5 van beginnen met meditatie

Ik moet nog wat onderdeeltjes erbij editten, maar in het vorige deel
Begin hier met meditatie deel 4
Kun je de hele guide zoiezo helemaal lezen.

De Fok Meditatie Werkgroep Deel 1

Ik kreeg een hoop positieve reacties in een topic in seksualiteit Orgasme zonder aanraking
Over non fysieke stimulatie van het lichaam waarbij ik in mijn offtopic gepost mijn mede fokkers inlichtte over het nut van meditatie.

Ik heb daarom besloten om deze tread in het leven te roepen , ik ga zoveel mogelijk proberen te vertellen over meditatie , uittredingen , energielichamen en al dit soort zaken.

Ik zal in deze tread een aantal grote posts maken waarin ik telkens een nieuw stukje behandel.
Ik heb zelf redelijk wat ervaring, maar als er fokkers zijn die mij ergens over kunnen verbeteren zou ik graag willen dat ze dat doen, er is altijd zat om te leren.

Meditatie is zelfstudie

Je zult jezelf alles aan moeten leren , ik kan alleen vertellen hoe je dingen het best kan proberen maar het komt erop neer dat je zelf de toewijding en discipline moet hebben om ermee aan de slag te gaan .

Ik heb zelf alles van de Astral Pulse website geleerd , een website van de spirituele schrijver Robert Bruce die boeken schrijft over het krijgen van Astrale Projecties.
Hij heeft een gratis training guide online gezet die je een hele hoop kan leren over Trance en Astrale projecties

De website kun je hier vinden : http://www.astralpulse.com
En de guide hier: http://www.astralpulse.com/guides/oobe/oobe.htm

Ook raad ik aan om het boek : Helende Krachten :van de auteur Jack Angelo te lezen..

Dit boek is een fantastisch boek waarin zaken als trance , energielichamen en chakras volledig uitgelegd worden.
het boek is eigenlijk een gids om healer te worden , een persoon die in trance met behulp van de chakras in staat is ziektes te genezen die voortkomen uit spirituele problemen. maar het gaat volledig in op alle vormen van het onderbewustzijn en de fijnstoffelijke lichamen . (fijnstoffelijke lichamen zijn de lichamen die je niet kan aanraken je hebt er 7 maar daarvoor verwijs ik je liever naar zijn boek.
Mocht je je serieus willen verdiepen in Spiritualiteit dan zijn deze twee boeken toch wel essentieel.

Meditatie is NIET occult , het staat volledig los van elke soort religie dan ook, behalve dat sommige religies zoals bijvoorbeeld het Boeddhisme het nut ervan in hebben gezien en de meditatie gebruiken voor spirituele doeleinden.
Er wordt niet ingegaan op zoiets als een god of iets dergelijks dus ik zal de oorsprong , die sommige mensen god noemen aanspreken als "de bron" dit kunt u interpreteren op elke manier die u wilt.

Ik hoop in dit topic alleen serieuze reacties te krijgen , trance en meditatie is zelfstudie en kan gewoon niet bewezen worden, hierbij roep ik critici op daarom niet te reageren.
Als je zoals normaal je twijfels hebt zou ik aanraden het een poging te geven je zult er zelf voor moeten oefenen en ik kan je verzekeren dat iedereen het kan.
===================================================================

Aangezien dit de eerste post is zal ik eerst de theorie achter trance behandelen voordat het voor veel mensen te zweverig wordt.

De werktuigen die wij gebruiken voor meditatie zijn onze hersenen ..
Deze werktuigen kunnen op verschillende niveaus werken, ook wel aangeduid als frequenties.

Je hersenen werken normaal op het Beta niveau dit is het niveau waar je op zit als je gewoon bewust met je dagelijkse bezigheden bezig bent.

Er is ook het Alpha niveau ook wel trance genoemd.
In deze staat werken je hersenen op een hogere frequentie en zijn ze veel efficiënter in wat ze doen dan op het gewone Beta niveau.
Als je spirituele dingen wilt gaan doen zal het altijd een beter resultaat leveren als je in trance bent omdat je hersenen anders niet zo efficiënt werken.

Ook is er het Theta niveau , dit is diepe trance.
Diepe trance is een staat waarin je zo gefixeerd bent op je onderbewustzijn dat het hinderlijk wordt en je in zoverre van je lichaam afgescheiden bent dat je het niet meer voelt.
Dit is zeer vervelend , en kan bij de meeste mensen een zeer grote angst opwekken omdat je in deze staat geen ademhaling of hartslag voelt wat op zijn beurt weer de indruk kan geven dat je overleden bent.

Je ademhaling of hartslag kan en zal nooit stoppen tijdens meditatie , er is niets waar je je zorgen over hoeft te maken .
Mocht je echter ?te diep? in trance zitten dan kan je daar ALTIJD weer uit komen dit kun je het beste doen door te proberen je lichaam te bewegen.
Het is heel gebruikelijk dat dat niet meteen lukt omdat je zo afgezonderd van je lichaam kan zijn dat je dat weer eerst moet voelen dus kan het zijn dat je niet bij je eerste poging wakker wordt maar je komt er altijd weer uit .
En als je er toch uit wilt komen dan is het fijner als je dat zelf aanstuurt dan dat het in een paniekbui gebeurt.

Ok , dan gaan we nu echt beginnen.

Zoek een comfortabele plek waar je goed kan liggen , een bed of ligstoel is aan te raden.

Nou , je gaat op je bed liggen en spant al je spieren in , en ontspant ze dan weer ,dit doe je spiergroep voor spiergroep , dus bij benen beginnen en dan omhoog werken totdat je alle spieren gehad hebt vergeet hierbij niet je gezicht.
Dan ga je zo liggen dat je zo comfortabel mogelijk bent , maar niet zo comfortabel dat je snel in slaap valt (lichte trance is het broertje van slaap dus meestal val je tijdens een meditatie in slaap)
hoe meer energie je hebt hoe makkelijker het is om in trance te komen.
Als je eenmaal ontspannen bent probeer dan even nergens aan te denken en bij elke gedachte die opkomt moet je denken dat je daar nu even geen tijd voor hebt.
dan als je mentaal ook ontspannen bent ga je je concentreren op je diepe ademhaling , waarbij je indenkt dat die lucht door je hele lichaam verspreid wordt.

Dan kan je serieus gaan beginnen af te dalen , hier zijn verschillende technieken voor ik zal er hier 2 simpele beschrijven.

1. ga je je ademhaling tellen , bij 50 of 100 heb je meestal wel lichte trance.

2. Een andere methode die verreweg het beste werkt maar iets moeilijker is is gebaseerd op het idee dat je afdaalt.
Beeld je in dat je een trap of ladder afdaalt , met elke uitademing ga je 1 treetje lager op deze manier denken je hersenen dat je ademhaling geassocieerd is met ontspannen en kan je zeer makkelijk in trance komen.

als je eenmaal in trance bent kan je visualiseren wat je wilt , hete sex met een filmster ,een wilde achtbaanrit of dat je over de Grand Canyon vliegt , alles is mogelijk.
en als je het nog mooier wilt maken concentreer dan ook op het gevoel dat het teweeg brengt en denk je in dat je dat voelt. ik kan hele achtbaanritten simuleren
Vergeet te aller tijden niet dat je ALTIJD uit trance kan komen , je zit nooit vast en als je genoeg hebt dan probeer je je vingers te bewegen en het is heel normaal als dat eerst niet meteen lukt omdat je nog ontwaakt.

Kort samengevat is het dus :
Lichamelijk ontspannen
Geestelijk ontspannen (ademhaling)
Neerwaartse beweging inbeelden (trap)

het geheel duurt bij mij meestal 20-30 minuten maar bij iemand die er net mee begint is 10 minuten ook al mooi.

Hoe merk ik nou dat ik in trance ben ?

Een trance voelt aan alsof alles rustiger en stiller wordt en dat je je in een grotere plaats bevind.
Er is vaak een heel stil gezoem in je lichaam , alles voelt anders aan.
Je zou het kunnen vergelijken met dat je een kartonnen doos over je hoofd hebt in het donker.
Je kan de atmosfeer voelen veranderen , alles wordt wazig en je zit in een soort roes.
Scherpe geluiden terwijl je in trance bent zijn zeer onaangenaam , ze voelen aan alsof er een schok door je hele lichaam gaat en kunnen vaak je meditatie verpesten.

Mocht iemand persoonlijke vragen hebben dan kunnen jullie mij mailen op
sybren_schenk@hotmail.com
Ik wens jullie allemaal veel succes en wacht hoopvol op een hoop nuttige reacties.

Als jullie nu eens fijn gaan beginnen post ik later nog wel het 2e deel.

=================================================================

De Fok Meditatie Werkgroep Deel 2

Ok dan hier deel 2 van mijn Meditatie topic.

Ik ga in dit deel de Chakras bespreken maar voordat ik daarover in details ga treden zal ik eerst wat informatie geven over energieniveaus .

Voordat ik te zweverig ga worden ga ik eerst bewijzen dat er dus ook non materiele energie is , er is uiteraard weer geen wetenschappelijk bewijs , daarom dus een oefening om het voor jezelf te bewijzen.

Hou je handen voor je en wrijf ze goed en krachtig tegen elkaar voor 5 seconden.
Haal ze nu van elkaar af en hou ze ongeveer 30 cm van elkaar , waarna je je handen steeds dichter bij elkaar brengt.

Je zult merken dat je handen tintelen , dit is geen zenuw die reageert op de druk die er net op stond maar je handen die reageren op elkaars energievelden.
Hoe dichter je ze ook bij elkaar doet hoe heviger dit aan zal voelen.
(dit kan je vaak in het begin nog niet voelen maar hoe beter je chakras getraind worden hoe duidelijker het wordt)

Als je geleidelijk je chakras traint zal je zelfs de rand van het veld voelen en het kunnen beïnvloeden maar dit kost veel oefening.

Energieniveaus
Ik baseer mijn technieken en theorieën op het boek: Helende Krachten van Jack Angelo.
Hierin legt hij heel duidelijk uit dat er verschillende niveaus van energie zijn.
Zijn theorie is als volgt : Energie heeft een Trillingsfrequentie, die frequentie bepaalt de eigenschappen van de energie.
Materiele energie heeft een hele lage frequentie , maar is in feite ook maar energie.
Energieën met een trillingsfrequentie die gelijk of bijna gelijk zijn aan elkaar beïnvloeden elkaar.

Je hebt 1 grofstoffelijk lichaam , dit is je fysieke lichaam Met grofstoffelijk bedoelen we dus materie die we fysiek aan kunnen raken.

Je hebt nog 6 andere lichamen ,ze hebben allemaal een eigen niveau/frequentie ze zijn allemaal op hetzelfde moment aanwezig en je kan je bewustzijn naar die verschillende niveaus verplaatsen.
(van die andere hebben bepaalde delen een frequentie die dichtbij de andere is , ze botsen en zenden een veld uit dat ook wel aura wordt genoemd , hierom kan je ook aan iemands aura zien hoe hij zich voelt .

We gaan nu onze chakras trainen.

De chakras
Je chakras zijn je zintuigen in alle energieniveaus , je kan ze zien als een soort tunnels die alle lichamen aan elkaar verbinden.
In je grofstoffelijke (fysieke) lichaam , wordt je geleerd ze niet te gebruiken en de meeste mensen weten er ook niet vanaf , maar als je de andere niveaus wilt bereiken moet je ze wel trainen en weten waar ze zitten.

Er zijn 7 hoofdchakras in de methode die ik gebruik , andere systemen gebruiken er meer maar wij gaan onze zeven chakras trainen.
Deze training kan lang duren voordat je resultaat voelt , het kan zijn dat je weken of zelfs maanden traint zonder iets te voelen , maar je zult ze toch echt moeten trainen.

De 7 chakras zijn als volgend in hun engelse namen en hun locatie.

1. Base chakra (In het midden van de ruggengraat tussen de genitailien en de anus)

2. Spleen chakra (net onder je navel)

3. Solar Plexus chakra (1 hand boven je navel)

4. Heart chakra (midden van de borst)

5. Throat chakra (Aan het begin van de strot waar het aan het hoofd vast zit)

6. Brow chakra (het middelpunt van je voorhoofd)

7. Crown chakra (bovenkant van je hoofd boven je haarlijn)

Zoals je ziet zitten ze allemaal (behalve de bovenste die zitten bij je hersenen )
in je ruggengraat , dit is niet toevallig want hier lopen ook je fysieke zenuwen doorheen waar ze mee verbonden zijn , ( brow en crown chakra zijn direct verbonden met je ziel/bewustzijn door middel van je hersenen )

Je kan ze zien als een soort bolletjes.


negeer de tekens maar , daar staat in het oosters de naam van de chakra

leer de locatie en kleur nu alvast uit je hoofd , dan hoef je halverwege je meditatie niet ff naar je monitor te lopen

Chakra Training
Er zijn veel manieren om je chakras te trainen maar bij elke manier gaat het openen van de chakra vooraf.

Deze oefeningen doe je als je in trance bent

Beeld je je armen in , en beeld je in dat ze naar je chakras gaan en dat je ze opent .
Dit kan je op veel manieren doen , ik zelf doe net alsof ik mijn handen eromheen draai en dat ze dan groeien , maar iedere manier zal voldoen als je je maar inbeeld dat je er aanzit met je denkbeeldige handen en dat ze daardoor groeien.

De energie die ik bedoel is ook denkbeelding en die zou je je kunnen voorstellen als een soort stroom met een blauwe heldere kleur.

1. Base chakra: verzamel energie naar deze chakra , gebruik je handen om ze te openen en trek er dan energie in ,.

2. Spleen chakra: trek energie vanuit je voeten door de base chakra naar de chakra zelf , open hem en vul hem met energie.

3. Solar Plexus chakra: trek energie uit je voeten door de base en spleen chakras en naar de solar plesux chakra , open hem en en vul hem met energie

4. Heart chakra: trek energie uit je voeten door de base en spleen en plexus chakra en in de hart chakra , open hem en vul hem met energie.

5. Throat chakra: Trek energie uit je voeten door de base , spleen , solar plexus en hart chakra en open hem , vul hem dan met energie.

6. Brow chakra: Trek energie uit je voeten door de base , spleen , solar plexus , hart en throat chakra naar de brow chakra , open deze chakra en vul hem met energie.

7. Crown chakra: Trek energie door je base , spleen , solar plexus, heart , throat en brow chakra omhoog naar deze chakra , deze chakra is vele malen groter beeld je in dat je deze chakra van bovenaf open scheurt en dat de energie die je eerst door je andere chakras hebt gevoerd hier naartoe stroomt

VERGEET NA JE MEDITATIE NIET JE CHAKRAS TE SLUITEN !!!

Als je je chakras niet sluit zend je al je energie uit en als je dan mensen in je omgeving hebt met minder energie zullen ze energie van jou ontnemen wat je dus heel erg moe maakt.
Als we wat verder hierin zijn zal ik ook het Psychisch vampirisme uitleggen , dit is iemands energie stelen. Ik zal hier ook nog over in gaan want het kan een heel vervelend risico zijn.

Chakras sluiten is heel erg makkelijk , beeld je gewoon in dat je met je hand een soort sluitende beweging maakt , beeld je in dat het tuneltje waar de energie uit komt weer dun wordt.
Maak ze niet helemaal dicht want dit kan fysiek ongemak opleveren.

Dit openen is essentieel voor het trainen van de chakra?s , niet alleen is het belangrijk om ze te openen maar je leert ze ook aanvoelen met een beetje oefening.
Hoe beter je je Chakras traint hoe meer je kunt doen op andere energie niveaus.
Het zijn letterlijk je zintuigen op al die andere niveaus , en je zult zien dat je met meer oefening ook mooiere dromen zult krijgen.

Chakras hebben ook hun eigen soort energie en die zien we vaak als een kleur
De crown chakra op het plaatje is doorzichtig maar dat is meer om het formaat aan te duiden de kleur daarvan is Violet.


Base = Rood
Spleen = Oranje
Solar Plexus = goud geel
Heart = groen
Throat is Blauw
Brow = Koningsblauw (diep blauw)
Crown Chakra = Violet (blauw paars)

Een andere oefening gaat meer in op de energie .
Beeld je in dat je energie in de kleur van de chakras naar ze toe trekt , vul dus je Base chakra met rode energie en zorg dat hem ze vol stort met energie.
Hier komt onze eerste nuttige fysieke oefening namelijk het verzamelen van energie.
Beeld je in dat er een heldere blauwe energie door je lichaam loopt die bij je voeten begint en omhoogloopt langs de chakras en boven je crown chakra als doorzichtige energie wegloopt.
Deze oefening zal je na een korte tijd een hoop energie opleveren .
Als je dit dus smorgens vroeg doet zal je een lekkere hoeveelheid energie hebben.

Nou begint het een flinke lap tekst te worden dus ik zal het helemaal nog ff samenvatten.

Kort samengevat is het dus :

Lichamelijk ontspannen
Geestelijk ontspannen (ademhaling)
Neerwaartse beweging inbeelden (trap)
Chakras openen en vullen
Energie in de chakra kleuren in de toebehorende chakras trekken.
Nu kan je je recreatieve bezigheid doen , zoals dingen inbeelden


Als je wilt stoppen doe je het volgende

Chakras sluiten
Wakker worden (handen of voeten bewegen)

Zo dat was het weer met deel 2 , dit deel is echt pure training verwacht er na een week geen wonderen van.

=================================================================
De Fok meditatie Werkgroep

Prelude op deel 3


Nu we allemaal een beetje geoefend hebben op trance kunnen we voortgaan op hogere vormen van spiritualiteit.

Ik zou willen dat jullie allemaal het boek The Freedom of Choice lezen.
Dit is een gratis boek , dat een erg goede basis is om je spiritualiteit op uit te breiden.

Het is niet zo groot , het heeft ongeveer 120 bladzijdes die allemaal alleen in het midden gevuld zijn door tekst in een groot lettertype , alles bij elkaar is het misschien 60 blz.

Het boek is gratis te downloaden op : http://bioresonant.com/cgi-bin/start.cgi/free.html
Mocht het iemand niet lukken om het te downloaden dan kan hij zijn email adres achterlaten en dan mail ik het naar hem/haar toe.

Het is een PDF bestand dus je hebt Adobe Acrobat nodig die kan je hier vinden http://www.adobe..com/products/acrobat/main.html
Het wachtwoord om het te openen is: free

Veel succes ermee.

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_15736832
Zo, t is nu wel erg laat, ik ga lekker slapen en lees morgen jullie vragen,discussies,opmerkingen etc etc.
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_15737062
terugvindpost

btw zou je me dat pdf boekje nog eens door kunnen sturen naar spoiler:

D_mon_X@hotmail.com

allebei m'n hd's waren laatst tegelijk gecrashed dus ik kon geen backup maken

-edit- spoiler tag om addy

[Dit bericht is gewijzigd door Demon-X op 27-12-2003 09:12]

If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_15737150
*terugvindpost*
pi_15737226
ik ben al een tijdje bezig voor mezelf aan het mediteren, die lichte trance heb ik volgens mij wel. Ik zal ook eens porberen via de technieken die jij gebruikt, kijken of dat ook werkt bij mij
pi_15771156
Ik ben zelf sindskort onder behandeling van een hypnotherapeute. Die had mij niet echt aangeraden om zelf te gaan mediteren, simpelweg als je eenmaal echt in trance bent, je jezelf heel moeilijk nog kan inpraten. Niet dat het verkeerd loopt dan, dat niet, maar het is gewoon veel fijner om iemand te hebben (zoals zij) die tegen je blijft praten en waar je ook dingen tegen kan vertellen. De trance is voor mijn gevoel ook veel dieper dan, dan zelfmeditatie. Het is niet dat ik daarheen ben gegaan om het uit te proberen of gewoon voor de lol. Nee, er waren andere redenen voor, o.a. om mijn geest te genezen, maar goed...

Op zich is het wel ok natuurlijk dus, maar iemand die jou in trance brengt is gewoon veel beter, fijner en je kunt er echt in een diepe trance mee komen. Overigens wel een heel apart gevoel. Heb het nu zo'n 5x gedaan en dan kun je jezelf dingen voorstellen waar je alleen maar van kan dromen eigenlijk...

Ehm... ok.
pi_15772406
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:24 schreef Remco2002 het volgende:
Op zich is het wel ok natuurlijk dus, maar iemand die jou in trance brengt is gewoon veel beter, fijner en je kunt er echt in een diepe trance mee komen. Overigens wel een heel apart gevoel. Heb het nu zo'n 5x gedaan en dan kun je jezelf dingen voorstellen waar je alleen maar van kan dromen eigenlijk...
Hmm ik doe dat toch liever zelf, anders wordt je ook zo afhankelijk van iemand en zou je alleen in trance komen wanneer je bij die persoon bent.

Je kan trouwens niet stellen dat dat beter is, sowieso kan dat niet na 5 ervaringen en ook niet omdat je kennelijk niet een diepe trance uit jezelf kan opbrengen, dus heb je m.i. geen vergelijkingsmateriaal.

pi_15774504
Ik moet helaas zeggen dat het mij nog altijd niet echt gelukt is.
Ik begin ook altijd met het ontspannen van het lichaam zelf; dat gaat prima, binnen een minuut of 10 voel ik mn lichaam niet meer..

Maar het grote probleem is mijn gedachten leegmaken. Vrijwel onmogelijk lijkt wel.. Hoewel het wel steeds beter gaat.. Ik concentreer me op mn ademhaling, maar het is net of het niet natuurlijk gaat... Dan zakt mn concentratie weer, en vlakt mn ademhaling af..

Na een uur begin ik me ook wat oncomfortabel te voelen en daarna duurt het niet lang meer of ik kom ook uit de lichamelijke onstpanning.

En ik probeer het zelfs al een paar jaar.

  zondag 28 december 2003 @ 20:21:42 #9
18114 pebbje
kleine rooie opdonder
pi_15774796
Boeiende uitleg over hoe alles werkt. Ik heb alleen 1 vraag na het lezen van je post: is meditatie hetzelfde als trance? Of is het ene een verdieping van het andere?
moeje ook nog een pepernoot?
  zondag 28 december 2003 @ 22:42:38 #10
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15779461
trance is een vorm van meditatie...

Zwaar vermomde terugvind post dit

Michelle is een chick
pi_15779760
quote:
Op zondag 28 december 2003 18:24 schreef Remco2002 het volgende:
Ik ben zelf sindskort onder behandeling van een hypnotherapeute. Die had mij niet echt aangeraden om zelf te gaan mediteren, simpelweg als je eenmaal echt in trance bent, je jezelf heel moeilijk nog kan inpraten. Niet dat het verkeerd loopt dan, dat niet, maar het is gewoon veel fijner om iemand te hebben (zoals zij) die tegen je blijft praten en waar je ook dingen tegen kan vertellen. De trance is voor mijn gevoel ook veel dieper dan, dan zelfmeditatie. Het is niet dat ik daarheen ben gegaan om het uit te proberen of gewoon voor de lol. Nee, er waren andere redenen voor, o.a. om mijn geest te genezen, maar goed...

Op zich is het wel ok natuurlijk dus, maar iemand die jou in trance brengt is gewoon veel beter, fijner en je kunt er echt in een diepe trance mee komen. Overigens wel een heel apart gevoel. Heb het nu zo'n 5x gedaan en dan kun je jezelf dingen voorstellen waar je alleen maar van kan dromen eigenlijk...


Juist voor iemand die zijn geest probeert te helen is meditatie een fantastisch hulpmiddel.

Het is anders als de hypnose trance, het gaat niet zozeer minder diep, het is een andere manier, je schakelt niets uit, je gaat nergens omheen, het is een totale natuurlijke staat van zijn.
Heel puur, het is dan ook "bedoeld"om de stilte in jezelf te vinden, niet om echt dingen uit je geest te pakken en daaraan te werken(alhoewel dat wel weer kan, maar is niet het basisprinciepe van meditatie).

Meditatie brengt rust en maakt je trillingsgetal hoger.

Juist voor een persoon als jij zou het verstandig zijn dagelijks te mediteren, je zal zien dat de rest van de heling voor jezelf makkelijker en soepeler gaat.

Als je eenmaal getraind bent in "gewone" meditatie kan je door naar andersoortige meditatie's die veel gerichter zijn voor bepaalde dingen.
Je kan dingen meemaken die je nooit voor mogelijk had gehouden, dingen zien waarvan je niet wist dat je ze kon zien enz enz enz.

Het is een kwestie van trainen en je zal zien dat de trance dieper en zwaarder word, je hele lichaam en geest tot rust komen in een heerlijke overdaad aan kalmte en stilte.

Maar het is geen hypnose, kan zeker even krachtig zijn, maar dan ben je wel een tijdje bezig voordat je op dat nivo zit.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_15780065
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:13 schreef Lynx666 het volgende:
Ik moet helaas zeggen dat het mij nog altijd niet echt gelukt is.
Ik begin ook altijd met het ontspannen van het lichaam zelf; dat gaat prima, binnen een minuut of 10 voel ik mn lichaam niet meer..

Maar het grote probleem is mijn gedachten leegmaken. Vrijwel onmogelijk lijkt wel.. Hoewel het wel steeds beter gaat.. Ik concentreer me op mn ademhaling, maar het is net of het niet natuurlijk gaat... Dan zakt mn concentratie weer, en vlakt mn ademhaling af..

Na een uur begin ik me ook wat oncomfortabel te voelen en daarna duurt het niet lang meer of ik kom ook uit de lichamelijke onstpanning.

En ik probeer het zelfs al een paar jaar.


De kunst is om je niet panisch te concentreren om je geest leeg te maken...

Gedachte's kan je niet tegenhouden, hoe krampachtig je het ook probeert, ze blijven komen.

wat je doet is het volgende...
Je neemt een gedachte waar, je kijkt er even naar en laat het weer los en concentreert je weer op bv je ademhaling(of waar je je ook op concentreert).

Verder maak je je totaal niet druk.

Het geeft dus helemaal niets dat er zo nu en dan een gedachte boven komt drijven.
Gewoon laten gaan en verder gaan, die gedachte hoort erbij.

Juist doordat je een gedachte weg probeert te drukken gaat hij tegenwerken, of komen er gelijk nog 10 andere gedachte's naar boven.

Het gaat er meer om dat je het los leert laten dan dat je gedachte's totaal stil krijgt.

Je zal zien dat het zo makkelijker gaat en dat je meditatie niet verstoort word door een langskomende gedachte, alleen het idee dat je een gedachte hebt die je niet zou moeten hebben omdat je geest leeg zou moeten zijn gooit je omlaag in meditatie, dat stoort het, niet de langskomende gedachte zelf.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_15780329
Wbt ademhaling...

Er zijn ontzettend veel methode's om adem te halen tijdens een meditatie.

Wat eigenlijk het beste werkt...
zorg ervoor dat een diepe buik ademhaling gewoon word, niet alleen als je gaat mediteren, maar ook normaal, gewoon de hele dag door, dit is zowiezo de beste manier van ademhalen voor het lichaam, dus why not...
Probeer er ook een gewoonte van te maken dat je door je neus inademt en door je mond uit.

Dan is dat al een zorg minder waar je op moet letten...

Als je gaat mediteren pak dan een natuurlijk en rustig ritme, alle ademhalingsoefeningen zijn hartstikke leuk, maar moet je ook aanpassen op je eigen ritme en zijn moeilijk om vol te houden als je geest wegzakt.
Begin makkelijk, later kan je altijd nog aan ademhalingsoefeningen beginnen.
Dus neem gewoon een ademhaling die lekker aanvoelt en die je ontspannen vol kan houden.

Wil je toch met admhalingsoefeningen bezig oefen die dan gewoon.

Als je je op je ademhaling wil concentreren dan kan je je bv ook richten op je neusgaten waar je je adem naar binnen voelt stromen, of je stelt je voor hoe je je ademhaling door je lijf voelt gaan tot in je tenen en weer terug, die golfbeweging...

Maak het niet te moeilijk, maak je niet druk om regeltjes en laat jezelf gewoon gaan...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 28 december 2003 @ 23:56:58 #14
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15781702
Ik ben nu met het boek begonnen na als die tijd.
Ik was al eens een stukje gaan lezen maar ik vond het toch wel vrij moeilijk. Nu snap ik het wel iets beter.
Het is eigenlijk heel logisch allemaal. Alleen 1 ding niet. Het ontstaan van het intellect zeg maar. Oke het kan zichzelf maken, maar ik heb het alleen gezien in materiele dingen en aangezien er aan het begin NIETS was was er dus ook GEEN materiel IETS.
Dit vind ik een betje vaag maar misschien kom ik dat verderop nog te weten. Of kan iemand hier me er mee helpen. Ik zit nu btw op blz 36

EDIT/ Wat is dit dom van mij hahaha
Het huis kan zichzelf niet maken daar is ineligentie voor nodig.
Dus voor het materiele is er iets maar waarom? Omdat het zichzelf kan maken?? En het streeft naar het leren?

Michelle is een chick
pi_15784379
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:13 schreef Lynx666 het volgende:
Ik moet helaas zeggen dat het mij nog altijd niet echt gelukt is.
Ik begin ook altijd met het ontspannen van het lichaam zelf; dat gaat prima, binnen een minuut of 10 voel ik mn lichaam niet meer..

Maar het grote probleem is mijn gedachten leegmaken. Vrijwel onmogelijk lijkt wel.. Hoewel het wel steeds beter gaat.. Ik concentreer me op mn ademhaling, maar het is net of het niet natuurlijk gaat... Dan zakt mn concentratie weer, en vlakt mn ademhaling af..

Na een uur begin ik me ook wat oncomfortabel te voelen en daarna duurt het niet lang meer of ik kom ook uit de lichamelijke onstpanning.

En ik probeer het zelfs al een paar jaar.


Geen zorgen maken, het gaat niet specifiek om de trance maar juist om het ontspannen.
Die trance komt er uiteindelijk toch wel, doe het maar gewoon om te ontspannen.
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_15784417
quote:
Op zondag 28 december 2003 20:21 schreef pebbje het volgende:
Boeiende uitleg over hoe alles werkt. Ik heb alleen 1 vraag na het lezen van je post: is meditatie hetzelfde als trance? Of is het ene een verdieping van het andere?
Trance is een hersen frequentie, een moment waarin je hersenen op standby staan.
Mediteren is het werkwoord voor in die staat komen.
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_15822113
Ik was me vannacht nog even aan het ontspannen. Ging lekker, totdat ze vuurwerk voor mn huis gingen afsteken
Om 1 uur 's nachts!! Ik was nog niet in trance ofzo, maar ik schrok me kapot. Toen had het ook geen zin meer om door te gaan.
Old school thrash attack: www.violent-assault.tk
pi_15831550
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:52 schreef Cataclysm_Child het volgende:
Ik was me vannacht nog even aan het ontspannen. Ging lekker, totdat ze vuurwerk voor mn huis gingen afsteken
Om 1 uur 's nachts!! Ik was nog niet in trance ofzo, maar ik schrok me kapot. Toen had het ook geen zin meer om door te gaan.
Dat heb ik dus heel vaak, dat ik probeer te mediteren, of in ieder geval te ontspannen door van 1 tot 100 te tellen, en dan word ik afgeleid door de buurvrouw die in een pan in de gootsteen laat kletteren, of andere onaangename geluiden.
Hoe diep moet je in trance of hoe ontspannen moet je zijn voor je dat soort geluiden niet meer hoort? Ik doe vaak oordopjes in, maar zelfs die houden de geluiden van de buren niet altijd tegen.
pi_15834373
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:46 schreef Rhylla het volgende:

[..]

Dat heb ik dus heel vaak, dat ik probeer te mediteren, of in ieder geval te ontspannen door van 1 tot 100 te tellen, en dan word ik afgeleid door de buurvrouw die in een pan in de gootsteen laat kletteren, of andere onaangename geluiden.
Hoe diep moet je in trance of hoe ontspannen moet je zijn voor je dat soort geluiden niet meer hoort? Ik doe vaak oordopjes in, maar zelfs die houden de geluiden van de buren niet altijd tegen.


Je blijft ze opzich ontzettend lang horen, alleen leer je er niet meer druk om te maken zodat ze je niet uit je ontspanning halen...
In princiepe kan je overal mediteren, zelfs op de drukste en lawaaierigste plekken.

Zet een koptelefoon met relaxde muziek op, of gewoon de muziek aan als omgevingsgeluiden je irriteren.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_15852273
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:46 schreef Rhylla het volgende:

[..]

Dat heb ik dus heel vaak, dat ik probeer te mediteren, of in ieder geval te ontspannen door van 1 tot 100 te tellen, en dan word ik afgeleid door de buurvrouw die in een pan in de gootsteen laat kletteren, of andere onaangename geluiden.
Hoe diep moet je in trance of hoe ontspannen moet je zijn voor je dat soort geluiden niet meer hoort? Ik doe vaak oordopjes in, maar zelfs die houden de geluiden van de buren niet altijd tegen.


Precies wat Erodome zegt, je hoort ze vaak nog wel alleen heb je er geen last van.
Het is een klap die voor mij waarschijnlijk een beetje vervormd klinkt (dat heb ik bij alle luide geluiden tijdends meditatie) en waar ik niet zo bij stil sta .

Als je moeite hebt om geluiden te negeren kan je ze inderdaad het best wegmoffelen met koptelefoons.
Het is hierbij handig of de muziek , Of heel zacht te zetten zodat je goed moet concentereren op de muziek , of juist heel hard dat je je eigen gedachten niet meer hoort.

Let wel op eventuele gehoorsbeschadigingen en burenoverlast.

Soldaat bij de verbindingsdienst
  vrijdag 2 januari 2004 @ 06:58:17 #21
78570 MalcomX
I will return to you
pi_15893922
Ik heb het mediteren geprobeerd, maar toen ik bij mijn laatste chakra kwam (boven het hoofd) gingen mijn hersenen recht door het plafond heen (figuurlijk) en sindsien kan ik niet zo goed helder nadenken. Wat kan ik eraan doen? En waarom gingen mijn hersenen recht door het plafond heen?
"Together, we shall overcome"
pi_15894490
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 06:58 schreef MalcomX het volgende:
Ik heb het mediteren geprobeerd, maar toen ik bij mijn laatste chakra kwam (boven het hoofd) gingen mijn hersenen recht door het plafond heen (figuurlijk) en sindsien kan ik niet zo goed helder nadenken. Wat kan ik eraan doen? En waarom gingen mijn hersenen recht door het plafond heen?
Die chakra is wat jou verbind met de "geestelijke" wereld. Het wordt ook wel je "uplink" naar de hemel genoemd, maak er van wat je wil.

Het is belangrijk dat je bij je volgende meditatie deze chakra even met rust laat en je alleen concentreert op het sluiten ervan. Stel je een wervelwind voor boven je hoofd en laat deze krimpen, maak hem kleiner zodat er maar een klein stroompje overblijft.

Ga de eerst komende meditaties je alleen richten op je onderste chakra's en vooral de energiepunten in je voeten. Probeer later nog eens je bovenste chakra maar nu nog even niet.

pi_15917088
quote:
Op zondag 28 december 2003 23:11 schreef erodome het volgende:
Wbt ademhaling...

Er zijn ontzettend veel methode's om adem te halen tijdens een meditatie.

Wat eigenlijk het beste werkt...
zorg ervoor dat een diepe buik ademhaling gewoon word, niet alleen als je gaat mediteren, maar ook normaal, gewoon de hele dag door, dit is zowiezo de beste manier van ademhalen voor het lichaam, dus why not...
Probeer er ook een gewoonte van te maken dat je door je neus inademt en door je mond uit.

Dan is dat al een zorg minder waar je op moet letten...

Als je gaat mediteren pak dan een natuurlijk en rustig ritme, alle ademhalingsoefeningen zijn hartstikke leuk, maar moet je ook aanpassen op je eigen ritme en zijn moeilijk om vol te houden als je geest wegzakt.
Begin makkelijk, later kan je altijd nog aan ademhalingsoefeningen beginnen.
Dus neem gewoon een ademhaling die lekker aanvoelt en die je ontspannen vol kan houden.

Wil je toch met admhalingsoefeningen bezig oefen die dan gewoon.

Als je je op je ademhaling wil concentreren dan kan je je bv ook richten op je neusgaten waar je je adem naar binnen voelt stromen, of je stelt je voor hoe je je ademhaling door je lijf voelt gaan tot in je tenen en weer terug, die golfbeweging...

Maak het niet te moeilijk, maak je niet druk om regeltjes en laat jezelf gewoon gaan...


Wat is een buikademhaling eigenlijk

Ik heb trouwens wel dat als ik nadenk hoe de ademhaling mn lichaam doorgaat, dat ik een soort van koude rilling door mn hele lichaam voel gaan.:)

pi_15920153
quote:
Gedachte's kan je niet tegenhouden, hoe krampachtig je het ook probeert, ze blijven komen.

wat je doet is het volgende...
Je neemt een gedachte waar, je kijkt er even naar en laat het weer los en concentreert je weer op bv je ademhaling(of waar je je ook op concentreert).


Niet mee eens, het analyseren van de gedachtes is vereist in een beginnende fase van de meditatie. Door het analyseren weet je in de loop van de tijd hoe je rust kan creeren inhoudende dus de gedachtes te stoppen. Je kan gedachtes niet forceren te stoppen omdat het voor het forceren zelf gedachtes nodig zijn. Snel een metale rust vinden is iets moeilijks. Waarom denken mensen altijd aan gedachtes, emoties spelen ook een grote rol in meditatie. Een emotionele unrust kan net zoveel storing veroorzaken als gedachte.
pi_15922240
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:48 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Wat is een buikademhaling eigenlijk

Ik heb trouwens wel dat als ik nadenk hoe de ademhaling mn lichaam doorgaat, dat ik een soort van koude rilling door mn hele lichaam voel gaan.:)


Een ademhaling naar je buik toe

Leg je hand maar eens zo rond je navel(net eronder) en probeer daarnaar toe te ademen, je zal zien dat niet alleen je borstkas zich vult, maar dat ook de buik uitzet, een volledige ademhaling dus.
Hoe dieper in de buik de ademhaling gaat, hoe beter, dus echt naar je onderbuik toe...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')