pi_15713805
Ik heb een HP DeskJet 3820 (kleur) en deze deed het tot eergister nog perfect. Nadat ik de kleuren cartridge had verwisseld met een nieuwe omdat deze leeg was, deed mijn printer ineens niets meer. Zodra ik een printopdracht geef dan begint wel het status lampje te knipperen op de printer dat aangeeft dat ie gaat printen, en je hoort ook de printer kop heel even bewegen, maar voor de rest gebeurd er niets. Ik heb ook al de oude cartridge terug gedaan, maar dat had geen nut. Ik had op een site gezien dat je je cartridge kon resetten d.m.v. plakbandje op connector, waardoor je printer de cartridge als een nieuwe zou herkennen. Mijn PC gaf echter wel aan dat er een nieuwe cartridge actief was nadat ik dit had gedaan, maar veel nut heeft het niet gehad. Ik heb ook al 2x de software opnieuw geinstalleerd, en de printer op een andere PC geprobeerd, en guess what? Dit had dus ook geen effect!

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, of kan ik maar beter contact opnemen met HP zodat ze hem na de jaarwisseling even met een DHL busje komen ophalen?

[Dit bericht is gewijzigd door JeFFJuH op 26-12-2003 11:46]

pi_15713819
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:45 schreef JeFFJuH het volgende:
Ik heb een HP DeskJet 3820 (kleur) en deze deed het tot eergister nog perfect. Nadat ik de kleuren cartridge had verwisseld met een nieuwe omdat deze leeg was, deed mijn printer ineens niets meer. Zodra ik een printopdracht geef dan begint wel het status lampje te knipperen op de printer dat aangeeft dat ie gaat printen, en je hoort ook de printer kop heel even bewegen, maar voor de rest gebeurd er niets. Ik heb ook al de oude cartridge terug gedaan, maar dat had geen nut. Ik had op een site gezien dat je je cartridge kon resetten d.m.v. plakbandje op connector, waardoor je printer de cartridge als een nieuwe zou herkennen. Mijn PC gaf echter wel aan dat er een nieuwe cartridge actief was nadat ik dit had gedaan, maar veel nut heeft het niet gehad.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, of kan ik maar beter contact opnemen met HP zodat ze hem na de jaarwisseling even met een DHL busje komen ophalen?

Neem maar even contact op met Hp, denk dat dat het beste werkt ja
Being insane is not a disease, it's a way of life!!!!!
  vrijdag 26 december 2003 @ 11:47:54 #3
64428 Artistic
"Together alone"
pi_15713845
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:46 schreef Utmenke het volgende:

[..]

Neem maar even contact op met Hp, denk dat dat het beste werkt ja

Overigens niet gek opkijken als de 1e vraag is "zit de stekker er in?"

"Life's a bitch ... but hey, look at the bright side, so's your mother!!!"
  vrijdag 26 december 2003 @ 11:54:37 #4
42790 enlightenedwizza
yar har tweedle teedee
pi_15713957
als je nog in garantie zit...zeg gewoon dat ie 't opeens niet meer deed
als je aankomt met: hij deed 't niet meer na het verwisselen van de cartridge heb je kans dat je zelf voor de reparatie mag gaan dokken
shiver me timbers...
pi_15713960
Is de nieuwe kleurencasette een originele HP? Waarschijnlijk wel, maar laat ik het ff vragen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_15714044
Allemaal goede tips, maar mocht je ooit weer een printern kopen, weet je nu wel dat je nooit meer een hp moet nemen.
I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_15714058
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:54 schreef Lucille het volgende:
Is de nieuwe kleurencasette een originele HP? Waarschijnlijk wel, maar laat ik het ff vragen.
Yup, ik koop alleen nog maar originele. Misschien dan wel een stuk duurder dan die re-used dingen, maar dan heb je tenminste wel kwaliteit.
pi_15714081
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:59 schreef JeFFJuH het volgende:

[..]

Yup, ik koop alleen nog maar originele. Misschien dan wel een stuk duurder dan die re-used dingen, maar dan heb je tenminste wel kwaliteit.

En ze zijn open vandaag... Weet ik uit hele betrouwbare bron
Being insane is not a disease, it's a way of life!!!!!
pi_15714083
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:59 schreef SoNoS het volgende:
Allemaal goede tips, maar mocht je ooit weer een printern kopen, weet je nu wel dat je nooit meer een hp moet nemen.
Nou, HP staat opzich als één van de beste bekend met printers. Ik heb zelf ook een HP Pavilion laptop, en daar ben ik ook best tevreden mee. 1x een probleempje ermee gehad, even bellen, ze komen hem ophalen, en binnen 1 week heb je hem terug, en problem solved. En sja problemen kunnen nou eenmaal ontstaan. Niet iedereen is perfect, hetzelfde geld voor apparatuur.
pi_15714116
Heb je de juiste cartridge geplaatst??
Have no worries for tommorow if it is still today
pi_15714130
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:59 schreef SoNoS het volgende:
Wat een onzin. We weten nog helemaal niet wat de oorzaak is van het probleem. Het kan van alles zijn. Stel dat het een printer kabel is die niet goed in een connector zit (ik noem maar wat). Zolang je niet weet wat de oorzaak is kan je ook niet zeggen dat het aan de printer zelf ligt.
pi_15714131
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:01 schreef JeFFJuH het volgende:

[..]

Nou, HP staat opzich als één van de beste bekend met printers. Ik heb zelf ook een HP Pavilion laptop, en daar ben ik ook best tevreden mee. 1x een probleempje ermee gehad, even bellen, ze komen hem ophalen, en binnen 1 week heb je hem terug, en problem solved. En sja problemen kunnen nou eenmaal ontstaan. Niet iedereen is perfect, hetzelfde geld voor apparatuur.

Nou dat staan ze niet hoor. Ze zijn duur in het verbruik en iedereen heeft altijd problemen met de papierlade van die dingen.
pi_15714161
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:03 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Nou dat staan ze niet hoor. Ze zijn duur in het verbruik en iedereen heeft altijd problemen met de papierlade van die dingen.

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn HP printerlades.
Heb al HP printers sinds mijn 486 tijd.
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:05:34 #14
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_15714171
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:47 schreef Artistic het volgende:

[..]

Overigens niet gek opkijken als de 1e vraag is "zit de stekker er in?"

De printkoppen bewogen toch
pi_15714182
quote:

[..]

Ohw, weet ik niks van?
pi_15714232
quote:

[..]

Een HP Printer is goedkoop, cartridges zijn daarin tegen wel duur, maar je krijgt wel goede kwaliteit. Mijn ouders hebben één van de nieuwste Epson printers, en de printer die ik heb is een al wat ouder type. Ik heb de afdruk kwaliteit vergeleken, en de afdruk kwaliteit van mijn printer is toch vele malen beter dan een Epson printer. Mijn zusje heeft een Canon printer, en daarvan vindt ik gewoon dat de inkt te dik op het papier gedrukt wordt, waardoor de kleuren donkerder lijken dan ze in werkelijkheid zijn. Dus voor mij blijft het gewoon HP.
pi_15714278
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:06 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ohw, weet ik niks van?

Moet je voor de grap eens bij GoT een zoekactie doen bij overige hardware, met de termen probleem en dan verschillende printermerken. Je schrikt je eigen rot.

edit

quote:
Mijn zusje heeft een Canon printer, en daarvan vindt ik gewoon dat de inkt te dik op het papier gedrukt wordt, waardoor de kleuren donkerder lijken dan ze in werkelijkheid zijn.
Juist en dat is iets waar iedereen nog steeds intrapt. Het heeft helemaal niks meer met kwaliteit te maken, maar met smaak. Sterker nog de kwaliteit hangt tegenwoordig meer af van de programmas waar je je prints mee maakt, dan de printer. Dus wat dan belangrijk wordt, zijn de verbruikskosten en de kwaliteit van de printer zelf. Dan valt bij mij HP toch als eerste af.
/edit

Maar weer even ontopic.
Als ik je verhaal zo lees, heb je volgens mij alles al geprobeerd. Software opnieuw installeren, je printer "reseten", pc opnieuw opstarten, printer opnieuw opstarten, oude patronen erin.

Ik zou de printer of terug brengen naar de winkel (als je nog garantie hebt) of ander HP bellen.

vrijdag 26 december 2003 @ 12:16:29 #18
42790 enlightenedwizza
yar har tweedle teedee
pi_15714355
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:12 schreef SoNoS het volgende:

[..]

Moet je voor de grap eens bij GoT een zoekactie doen bij overige hardware, met de termen probleem en dan verschillende printermerken. Je schrikt je eigen rot.

edit
[..]

Juist en dat is iets waar iedereen nog steeds intrapt. Het heeft helemaal niks meer met kwaliteit te maken, maar met smaak. Sterker nog de kwaliteit hangt tegenwoordig meer af van de programmas waar je je prints mee maakt, dan de printer. Dus wat dan belangrijk wordt, zijn de verbruikskosten en de kwaliteit van de printer zelf. Dan valt bij mij HP toch als eerste af.

Maar weer even ontopic.
Als ik je verhaal zo lees, heb je volgens mij alles al geprobeerd. Software opnieuw installeren, je printer "reseten", pc opnieuw opstarten, printer opnieuw opstarten, oude patronen erin.

Ik zou de printer of terug brengen naar de winkel (als je nog garantie hebt) of ander HP bellen.

HP bellen dus...naar de winkel heeft geen zin
ze ruilen 'm zowiezo niet voor je om...en als je 'm door hun laat maken, je raad 't al...bellen ze ook HP op
bel zelf, laat 'm ophalen als je nog garantie hebt en wacht een weekje
shiver me timbers...
pi_15714381
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:12 schreef SoNoS het volgende:

HP is ook een zeer veel verkocht merk. Dat er bepaalde type printers zijn van HP die een probleem hebben (zoals de laserjet 5L) met papiertransport houdt niet in dat het een slecht merk is. De meeste van die posts gaan over dezelfde series printers.
In mijn werksituatie werk ik al een jaar of 12 met HP printers en zie daar toch erg weinig problemen. Zowel bij laserprinters (z/w en kleur) als inkjet. Ik zie meer problemen bij Tektronix, Minolta en zo.
pi_15714511
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:17 schreef Lucille het volgende:

[..]

HP is ook een zeer veel verkocht merk. Dat er bepaalde type printers zijn van HP die een probleem hebben (zoals de laserjet 5L) met papiertransport houdt niet in dat het een slecht merk is. De meeste van die posts gaan over dezelfde series printers.
In mijn werksituatie werk ik al een jaar of 12 met HP printers en zie daar toch erg weinig problemen. Zowel bij laserprinters (z/w en kleur) als inkjet. Ik zie meer problemen bij Tektronix, Minolta en zo.

Huh bij Alle Dieren tellen mee werk je met printers
Nee die is flauw

Mijn ervaring is juist andersom. Op mijn werk ben ik altijd continue bezig met HP printers. Zowel papierlade als andere problemen. En inderdaad de laserjet 5L staat denk ik wel met stip op 1. Dat HP een veel verkocht merk is klopt, maar dat is Epson en Canon ook en toch lees en hoor je daar veel minder problemen over.

pi_15714596
hejje de cartridges er wel helemaal goed ingedaan, als die er bijvoorbeeld niet helemaal inklikt doet die het waarschijnlijk ook niet. anders gewoon ff die oude cartridges erin doen en kijken of die wel werkt.
Do you even listen to yourself when you talk?.. mwoah I drift in and out.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')