abonnement Unibet Coolblue
pi_15693932
ik moet over een paar maanden van guatemala naar costa rica (om mijn vlucht te halen). dan moet ik door ecuador en honduras, waar ik weinig over weet. wat moet ik zien? iemand er geweest?

dank!

Let's check out that wave, before it checks out us!
  donderdag 25 december 2003 @ 14:41:30 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_15693948
Tegicicalpa is leuke stad! Leuke winkeltjes enzo.

Ofzo.

pi_15694081
quote:
Op donderdag 25 december 2003 14:41 schreef granuaile het volgende:
ik moet over een paar maanden van guatemala naar costa rica (om mijn vlucht te halen). dan moet ik door ecuador en honduras, waar ik weinig over weet. wat moet ik zien? iemand er geweest?

dank!


Van Guatemala naar Costa Rica via Ecuador
pi_15694173
quote:
Op donderdag 25 december 2003 14:41 schreef granuaile het volgende:
ik moet over een paar maanden van guatemala naar costa rica (om mijn vlucht te halen). dan moet ik door ecuador en honduras, waar ik weinig over weet. wat moet ik zien? iemand er geweest?

dank!


Honduras weet ik ook helemaal niets van.
Maar van Equador weet ik dat het berggebied en de Jungle zeer mooi zijn.
Ik zou gewoon een tijdje willen rondtrekken en zien wat ik tegenkom.
En als je de tijd en het geld zou hebben huur dan een boot en ga naar de Galapagos eilanden toe.
Da's voor een droom locatie om ooit eens te zien... voor mij wel tenminste

Wat ben je eigenlijk daar aan het doen in die landen, gewoon op reis of ook voor een reden?

Costa Rica is trouwens ook super.
Heb er veel over laten vertellen en zal er zelf ook nog wel eens naar toe gaan.

ow... btw. als je de kans krijgt om coca blaadjes te kauwen zeker doen!!!!
Je zult het misschien niet geloven maar het kauwen van die blaadjes is zeer gezond (veel vitaminen, flavanoiden, proteine e.d. en tevens ook nog eens lekker oppepend).

Kijk anders hier eens even voor info over Honduras en ecuador.
http://www.lonelyplanet.com/destinations/

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 25-12-2003 14:54]

We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism
pi_15694498
Er vanuit gaande dat je Nicaragua bedoelt ipv Ecuador...
Ik ben er niet lang geweest, maar ik vond Ometepe erg de moeite waard (dubbel vulkaan eiland in een meer). De natuur is erg mooi en het is daar lekker relaxed.
Managua vond ik tegenvallen: rare stad, omdat het centrum een aantal jaren geleden is weggevaagd door een aardbeving. Ze hebben besloten om het niet te herbouwen omdat de grond te instabiel is. Het centrum is dus een soort braakliggend terrein. Ook schrijnende armoede daar. Een heel contrast met het rijke Costa Rica.
Btw: Hik heeft er een tijd gewoond en die vond het geweldig. Wacht dus even op een post van haar.

Honduras is een prachtig land: ruige heuvels met oerwoud, mannen met witte cowboy hoeden en massas bananen. Persoonlijk vond ik Teguchicalpa (misschien fout gespeld) tegenvallen, dus ik ging daar gauw weer weg.
Erg mooi was Copan (daar heb ik het millenium gevierd 1999 --> 2000 en gescoord ). Stadje is leuk en de maya ruines daar zijn indrukwekkend, vooral door het landschap (oerwoud) er omheen. Maar aangezien je net uit Guatemala komt en vast wel naar Tikal bent geweest ben je misschien minder onder de indruk (daarom was ik zelf ook in de omgekeerde volgorde gereisd )

pi_15696169
Je zit dan in een van de mooiste landen op deze wereld. Er is genoeg te zien. Vooral de inheemse jungle lijkt mij schitterend. Neem wel een gids mee.
  donderdag 25 december 2003 @ 16:27:31 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15696193
quote:
Op donderdag 25 december 2003 14:41 schreef Zwansen het volgende:
Tegicicalpa is leuke stad! Leuke winkeltjes enzo.

Ofzo.


Tegucigalpa, volgens mij
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:26:22 #8
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_15714553
In Honduras kun je goedkoopste ter wereld duiken als je daarin geinteresseerd bent, moet je op de Bay Islands zijn en vooral op Utila.

In Nicaragua is er sinds een paar jaar een nieuwe, onbekende maar fantastische backpackersplek, die gelukkig nog niet in de Lonely staat: In San Juan del Sur (aan de westkust van Nica) moet je vragen naar Baja Magahual. De eigenaar komt je zelf ophalen, rijdt een uurtje door bossen, over stranden etc. komt op een prachtige baai uit met een paar dorms, met veel hangmatten, lekker eten en veel relaxe lui, heb me daar super vermaakt, zeker de moeite!
Verder is in Nica Granada wel leuk, oude koloniale stad, erg rustig. Lekker om even te relaxen.

Veel plezier!

pi_15715839
-lamaar-

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 26-12-2003 13:21]

Hmmzz....
pi_15715934
ooh! stomstomstom! ja, nicaragua, niet ecuador. <wil iemand dit aanpassen?> (ik kwam even niet op de naam en toen heb ik het nog opgezocht maar schijnbaar verkeerd onthouden.... zucht) -zucht-
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_15715982
Aangepast!
Klinkt leuk!
Ga volgend jaar denk ook voor Zuid of Midden Amerika!
pi_15716811
quote:
Op donderdag 25 december 2003 14:48 schreef Dr_Gonzo het volgende:
Wat ben je eigenlijk daar aan het doen in die landen, gewoon op reis of ook voor een reden?
ik ga gewoon reizen. ik heb hard gewerkt om dit jaar zoveel mogelijk te kunnen reizen.
ik neem in guatemala eerst 4 weken spaans (ik heb al een jaar spaans gehad). 2 weken in Xela en dan 2 weken in Antigua. hierna heb ik nog 2 maanden om mijn vliegtuig te kunnen halen. verder nog niks gepland. costa rica schijnt wel 2 keer zo duur te zijn als guatemala, dus misschien ben ik daar maar enkele weken. maar dat zie ik wel ter plekke
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:26 schreef ZIOPPA het volgende:
In Honduras kun je goedkoopste ter wereld duiken als je daarin geinteresseerd bent, moet je op de Bay Islands zijn en vooral op Utila.

In Nicaragua is er sinds een paar jaar een nieuwe, onbekende maar fantastische backpackersplek, die gelukkig nog niet in de Lonely staat: In San Juan del Sur (aan de westkust van Nica) moet je vragen naar Baja Magahual. De eigenaar komt je zelf ophalen, rijdt een uurtje door bossen, over stranden etc. komt op een prachtige baai uit met een paar dorms, met veel hangmatten, lekker eten en veel relaxe lui, heb me daar super vermaakt, zeker de moeite!
Verder is in Nica Granada wel leuk, oude koloniale stad, erg rustig. Lekker om even te relaxen.

Veel plezier!


bedankt! ga ik zeker even wat over opzoeken!

Liejannuh, waar ga jij heen en wanneer?

heeft iemand nog ervaring met de Ticabus? soort van eurolines, maar dan in midden amerika. ik kan er van guatemala mee naar costa rica. (http://www.ticabus.com/mapa_ing.php)

Let's check out that wave, before it checks out us!
  zondag 28 december 2003 @ 12:55:43 #13
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_15762824
als je ergens NIET heen moet gaan, dan is het wel Tegucigalpa, wat een rotstad. Een vriendin van mij woont er en is er niet happy, we zijn dan ook zo snel mogelijk naar Roatán gegaan. Lekker met z´n vieren naar een huisje aan het strand en duiken. Dat dus zeker. Útila is meer de 'backpack - ik ben relaxt' variant van Roatán.
In Guatemala aan de kust ligt Livingstone waar je alleen met de boot naartoe kunt. Een lekker relaxte rasta/latino-cultuur en een supramooie omgeving!
  zondag 28 december 2003 @ 18:33:38 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_15771495
quote:
Op donderdag 25 december 2003 15:02 schreef Aernout het volgende:

Btw: Hik heeft er een tijd gewoond en die vond het geweldig. Wacht dus even op een post van haar.


Hoi!

Nicaragua is inderdaad prachtig!
Heb al eerder hele verhalen geschreven dus ik verwijs je in eerste instantie even daarheen:

Nicaragua

Ik ben het niet met Aernout eens wat betreft Managua, maar dat was zo langzamerhand wel duidelijk, volgens mij . Als je er je tijd voor neemt is Managua een heerlijke stad (hoewel, toegegeven, niet erg mooi!) waar het heel makkelijk mensen leren kennen is (kijk vooral ook even na wanneer de, vaak met straatfeesten gevulde feestdagen zijn!) en fantastisch uitgaan. Verdiep je voor je gaat naast Spaans ook even in wat merengue en/of salsa en je hebt zó contact! Wellicht geeft je talenschool ook wel wat danslessen.

Verder is het zinvol flink wat te lezen, Nica heeft een boeiende en heftige geschiedenis en mensen praten graag over historie en politiek.

Wat mij betreft was de Costa Atantica ook zeker een hoogtepunt, maar daar staat geloof ik al het een en ander over in dat andere topic.

Mocht je nog meer specifieke vragen hebben, dan laat je het maar weten!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_15783044
De Bay Islands voor de kust van Honduras schijnen prachtig te zijn. De hoofdstad ken ik niet, Copan net over de grens bij Guatemala is een gezellig dorpje waar de stroom elke 10 minuten uitvalt.
Tip: Ga eten bij Carnitas, superlekker eten, goedkoop en vriendelijk personeel, leuk ingericht ook!
Bezoek ook de warmwaterbronnen van Aguas Calientes, vanuit Copan makkelijk te regelen. Hele leuke tocht, je komt langs koffievelden en bananenplantages en overal staan zwaaiende kinderen!
Waar ik mij over verbaasde in Honduras is de huidskleur van de mensen. Ze zijn daar veel lichter dan in Guatemala en ik heb er zelfs een blonde Indiaanse vrouw gezien. De mannen dragen er allemaal witte hoeden
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_15783225
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:55 schreef AtomicDog het volgende:
als je ergens NIET heen moet gaan, dan is het wel Tegucigalpa, wat een rotstad. Een vriendin van mij woont er en is er niet happy, we zijn dan ook zo snel mogelijk naar Roatán gegaan. Lekker met z´n vieren naar een huisje aan het strand en duiken. Dat dus zeker. Útila is meer de 'backpack - ik ben relaxt' variant van Roatán.
In Guatemala aan de kust ligt Livingstone waar je alleen met de boot naartoe kunt. Een lekker relaxte rasta/latino-cultuur en een supramooie omgeving!
Livingston is ok Wel heel erg armoedig. Je kan er heerlijke kreeft eten. Als je daar in de buurt bent, bezoek dan ook eens het ontwikkelingsproject Ak'tenamit (www.aktenamit.org), een project waar ze Kek'chi indianen een gratis opleiding verschaffen mits ze meehelpen het dorp uit te breiden. Dat is via de Rio Dulce te bereiken en ligt midden in het oerwoud, prachtige boottocht!
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
  maandag 29 december 2003 @ 02:09:04 #17
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_15785380
quote:
Op donderdag 25 december 2003 15:02 schreef Aernout het volgende:
Erg mooi was Copan (daar heb ik het millenium gevierd 1999 --> 2000 en gescoord ).
heb je er moeite voor moeten doen? denk het niet.
je hebt het echt maar over 1 ding. Hoe meer je het er over hebt, hoe zieliger.
pi_15785602
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:37 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Bezoek ook de warmwaterbronnen van Aguas Calientes, vanuit Copan makkelijk te regelen. Hele leuke tocht, je komt langs koffievelden en bananenplantages en overal staan zwaaiende kinderen!
Dat is inderdaad een mooi tochtje. Onze auto hield ermee op, kwam het hele dorp kijken, want er gebeurt daar verder nooit wat
Die warmwaterbron zelf viel een beetje tegen, het water is helemaal niet zo warm
pi_15792149
allemaal ontzettend bedankt voor de tips! ik ga mij weer verder verdiepen. maar tips blijven welkom, dus roept u maar
Let's check out that wave, before it checks out us!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')