abonnement Unibet Coolblue
pi_15689847
hallo,

ik heb een philips matchline tv en na een willekeurige tijd valt ie uit in standbye soms is het een kwartier soms een uur. en als ie dan in standbye staat kan ik hem niet meer aanzetten ik zie hem wel proberen maar dan valt ie meteen weer terug in standbye. dan moet ik hem helemaal uitzetten en dan na een kwartier ofzo doet ie het weer ff voor een paar minuten. Misschien dat er hier een technisch iemand weet wat het is?

pi_15689915
Kheb wel een idee wat het is, maar dat kan ik, of jij niet zelf repareren. Tijd voor de reparatiedienst, of een nieuwe tv.
pi_15689920
Heb je al een keer de stekker eruit getrokken, misschien heeft het iets met de software in de tv te maken, dat als je de stekker eruit trekt dat ie dan reset...

misschien raakt ie wel oververhit....

hoe oud is het beestje !!!

pi_15689933
Eehm.. ik weet niet zo goed, maar kan het te maken hebbe of de tv aangesloten zit op een geaard stopcontact? Anders misschien ff belle naar philips
pi_15689986
quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:27 schreef Khadgar het volgende:
Kheb wel een idee wat het is, maar dat kan ik, of jij niet zelf repareren. Tijd voor de reparatiedienst, of een nieuwe tv.
wat heb je voor id dan?
pi_15690004
quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:27 schreef jpolderman het volgende:
Heb je al een keer de stekker eruit getrokken, misschien heeft het iets met de software in de tv te maken, dat als je de stekker eruit trekt dat ie dan reset...

misschien raakt ie wel oververhit....

hoe oud is het beestje !!!


ik heb de stekker er al een paar x eruitgetrokken dat is het niet

hij is tussen de 5 en 10 jaar oud wel oud ja maar hij deed het tot voorkort perfect

pi_15690007
En ???

Soms als apparaten vastlopen wil dat echt goed helpen hoor !!!

quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:27 schreef jpolderman het volgende:
Heb je al een keer de stekker eruit getrokken, misschien heeft het iets met de software in de tv te maken, dat als je de stekker eruit trekt dat ie dan reset...

misschien raakt ie wel oververhit....

hoe oud is het beestje !!!


  donderdag 25 december 2003 @ 11:33:30 #8
41334 Sjtefan
Ik ben niet gek...
pi_15690011
Zelfde verhaal laatst nog van iemand gehoord, en die bleek z'n "hoogspannings-trafo" kapot te hebben.
Als je geen verstand hebt van electronica, NIET ZELF PROBEREN TE DOEN, maar bel de TD van Philips, dit valt zeer waarschijnlijk wel onder de garantie. [edit] Als het tenminste een nieuwe is, bij een oude denk ik dat je het zelf mot betalen [/edit]

Succes

[Dit bericht is gewijzigd door Sjtefan op 25-12-2003 11:34]

... ik ben een vliegtuig
pi_15690033
quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:29 schreef PunisherADF het volgende:
Eehm.. ik weet niet zo goed, maar kan het te maken hebbe of de tv aangesloten zit op een geaard stopcontact? Anders misschien ff belle naar philips
hij is niet aangesloten op een geaard stopcontact maar wel op een stopcontact waar veel apparaten opzitten computer, computer boxen, versterker, video, kabel versterker, hub, router
pi_15690046
quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:33 schreef Sjtefan het volgende:
Zelfde verhaal laatst nog van iemand gehoord, en die bleek z'n "hoogspannings-trafo" kapot te hebben.
Als je geen verstand hebt van electronica, NIET ZELF PROBEREN TE DOEN, maar bel de TD van Philips, dit valt zeer waarschijnlijk wel onder de garantie. [edit] Als het tenminste een nieuwe is, bij een oude denk ik dat je het zelf mot betalen [/edit]

Succes

hij is al oud dus garantie zal er niet opzitten meer (weet ik wel cker). wat zal het ongeveer kosten om te laten repareren?


  donderdag 25 december 2003 @ 17:31:06 #11
41334 Sjtefan
Ik ben niet gek...
pi_15697538
Poeh, da's juist het probleem, volgens mij is dat ding zelf nie zo heel erg prijzig (+/- ¤ 50,- heb ik me laten vertellen), maar is het juist het arbeidsloon dat het duur maakt.
En of je TV dat nog waard is, dat moet je voor jezelf uitmaken. Bel anders gewoon ff vrijblijvend met de TD van Philips voor een kostenplaatje.
... ik ben een vliegtuig
pi_15718516
Dit is een bekend probleem van Philips TV's, het heeft te maken met de soldering van de hoogspannings trafo, deze moet opnieuw gesoldeert worden, dit is een klusje van hooguit een kwartier.
  vrijdag 26 december 2003 @ 15:05:54 #13
59732 michelz
born to drink
pi_15718977
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:48 schreef dolfijn999 het volgende:
Dit is een bekend probleem van Philips TV's, het heeft te maken met de soldering van de hoogspannings trafo, deze moet opnieuw gesoldeert worden, dit is een klusje van hooguit een kwartier.
en zou ik dat zelf kunnen? Ben wel een beetje technisch. zoniet wat zal het ongeveer gaan kosten?
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:07:00 #14
41334 Sjtefan
Ik ben niet gek...
pi_15720375
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:05 schreef michelz het volgende:
en zou ik dat zelf kunnen? Ben wel een beetje technisch. zoniet wat zal het ongeveer gaan kosten?
Als je "een beetje" technisch bent, dan zul je vast weten dat er dikke elco's (condensatoren) in je TV zitten. Die houden, ook nadat de stekker al lang uit het stopcontact is, hun lading vast, wat een flinke restspanning veroorzaakt, ordegrootte 15 kV à 25 kV (15000 à 25000 Volt). Je moet dus echt goed weten waar je mee bezig bent, anders is je TV een (zelf)moordwapen (als je dus ergens aankomt waar je eigenlijk nie aan moet komen)
... ik ben een vliegtuig
  vrijdag 26 december 2003 @ 21:40:48 #15
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15727331
heb hetzelfde probleem hier gehad met een philips matchline tv.
Helaas lag het hier (ook) aan de hoogspanningstrafo.
Doordat we telang aangemoddert hadden was er ook iets anders kapot gesprongen in de tv,iets met de tuner, er bleef een brom geluid over de speakers komen.Totale kosten 180 euro,dit is nu 1,5 jaar geleden gerepareerd en TV werkt nog steeds

Hadden we de TV meteen laten repareren dan was de tuner niet beschadigd/kapot gegaan,dan waren de kosten ook flink lager geweest,aldus de tv monteur van de Expert.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 26 december 2003 @ 21:45:56 #16
59732 michelz
born to drink
pi_15727435
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 21:40 schreef Herr.Flick het volgende:
heb hetzelfde probleem hier gehad met een philips matchline tv.
Helaas lag het hier (ook) aan de hoogspanningstrafo.
Doordat we telang aangemoddert hadden was er ook iets anders kapot gesprongen in de tv,iets met de tuner, er bleef een brom geluid over de speakers komen.Totale kosten 180 euro,dit is nu 1,5 jaar geleden gerepareerd en TV werkt nog steeds

Hadden we de TV meteen laten repareren dan was de tuner niet beschadigd/kapot gegaan,dan waren de kosten ook flink lager geweest,aldus de tv monteur van de Expert.


oke is goed dat je het zegt want het is nu pas een weekje of vier zo dit probleem zal hem volgende week maar ff wegbrengen dan maar wat zou het kosten dan alleen zon travo en arbeidsloon? als het maar een kwartiertje werk is zal het wel meevallen
  vrijdag 26 december 2003 @ 21:56:05 #17
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15727675
bij ons is er toen een nieuwe tuner in gekomen,die was vrij prijzig.Anders was het een reparatie van een paar euro....

Exacte prijzen kan ik je niet geven,alleen dat de totale kosten 180 euro waren incl een nieuwe print(stereo-tuner of hoe dat ding ook heet)

Niet te lang wachten dus....


Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 26 december 2003 @ 22:00:08 #18
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_15727760
inderdaad snel laten fixen dat heeft mijnmatchline ook gehad op 6 jarige leeftijd. opa heeft hem toen laten fixen en uitendelijk heb ik hem na 16 jaar trouwe dienst een afgedankt voor een nieuwe tv deed het nog perfect.


philips maakt een hoop meuk en zooi maar tv`s maken kunnen ze wel

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')