abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1075750
Eindelijk dan kreeg ik vandaag het doe het zelf pakket voor adsl binnen, dus meteen aan de slag gegaan. Onder Win2k had ik het allemaal vrij snel lopend, wat een snelheid!
Maar toen Linux. Ik heb ADSL4Linux gedownload en geinstalleerd, en het inloggen gaat goed. Ik kan ook IP nummers pingen, en mijn eigen ip kan ik vanaf mijn windowsbak ook bereiken via mijn modem, dus dat werkt allemaal prima.
Ik kan onder linux alleen geen hostnamen pingen, ik krijg meteen de melding unknown host.
Ik heb ook al geprobeerd om zelf de dns servers van XS4ALL toe te voegen maar dat helpt niet.

Wie o wie?

Unox, the worst operating system.
pi_1081378
Check het file-tje /etc/names.conf (geloof ik)
Voeg daar een willekeurige bestaande dns server in toe.
"It's probably something to do with..." I look up today's excuse ".. clock speed"
  maandag 25 juni 2001 @ 03:46:36 #3
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1081383
quote:
Op maandag 25 juni 2001 03:37 schreef houseworkx het volgende:
Check het file-tje /etc/names.conf (geloof ik)
Voeg daar een willekeurige bestaande dns server in toe.
/etc/resolv.conf
pi_1081386
quote:
Op maandag 25 juni 2001 03:46 schreef nipeng het volgende:

[..]

/etc/resolv.conf

Jah die bedoel ik.....

(hmmm ik begin lame te worden... toch maar weer eens gaan linuxen binnenkort...)

"It's probably something to do with..." I look up today's excuse ".. clock speed"
  maandag 25 juni 2001 @ 03:53:25 #5
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1081389
quote:
Op maandag 25 juni 2001 03:51 schreef houseworkx het volgende:

[..]

Jah die bedoel ik.....

(hmmm ik begin lame te worden... toch maar weer eens gaan linuxen binnenkort...)

iznie errug

Ik weet ook vanalles te vinden... alleen uit het blote hoofd wilt het weleens fout gaan.

maandag 25 juni 2001 @ 03:54:51 #6
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1081391
Enne Schorpion werkt het al?

pi_1085341
Oplossing 1:
Voeg in /etc/resolv.conf toe 'nameserver x.x.x.x' - de nameserver van je provider.

Oplossing 2:
Voeg in /etc/resolv.conf toe 'nameserver 127.0.0.1' en installeer bind lokaal.
De installatiemethode verschilt per distributie, zo is in Debian het commando 'apt-get install bind' voldoende en zul je met andere distro's mogelijk aan het compileren moeten slaan.
Bins en source kun je van http://www.isc.org/products/BIND/ afhalen.

pi_1085457
Ik had het inmiddels al zelf werkend gekregen, had ik wel ff kunnen melden... nu hebben jullie voor nix je hersens gepijnigd.... thanks anyway
Inderdaad moest ik de goeie dns nummers ff toevoegen. Ik had dat al geprobeerd maar het netwerk niet goed opnieuw opgestart

Nu zit ik lekker te breedbanden, met Studio Brussel via internet, Bearshare lekker aan het leachen, en nog relekst kunnen fokken! ADSL roelt echt wel

Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')