abonnement Unibet Coolblue
pi_1067175
Ik heb laatst de nieuwe cd van Tool gekocht (onder zware sociale druk)en heb verder nog niks van ze. Ik heb de cd gekocht omdat ik zeer goede recensies van ze had gelezen en van veel mensen heb gehoord dat ze zo onwijs goed zijn. Ik vind de cd erg goed en wil eigenlijk wel meer van ze weten. Wat vinden jullie van Tool, wat vinden jullie de beste nummers, waar heb je ze gezien etc.? Help een Tool-fan-wannabe.
pi_1067202
Tool is swhoel hehe Nee VET man ....

I want to be Schism !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb wel ergens wat oudere mp3's ervan.. ff kijku... laat ut je wel weten...

  vrijdag 22 juni 2001 @ 13:45:24 #3
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_1067215
Tool - aenima is te halen voor 25 gulden, echt een aanrader, heb hem zelfs sinds gister.

Voor de rest kan ik je niet helpen, maar volgens mij zijn er nog wel een paar topics over ze te vinden.

pi_1067426
Jajaja Tool is vet vet vet

Ik heb bijna allemaal de CD's en ben van plan om de box te kopen......
Vrij complexe muziek met mystieke teksten (=lees vage)
die direct aanspreekt......

pi_1067496
Tool is cool. Was het beste optreden op Pinkpop
pi_1067567
betere nummmers ? Koop gelijk alle cdz

toppertjes vind ik zelf Fortysix&Two , Intolerance, Pushit, Aenema, Third Eye, Undertow.

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_1067572
Tool Kicks Ass.

had eerst aenema! geweldige cd en vorige week de nieuwe cd gekocht en die is ook super! en volgende week zie ik ze op Rock Werchter!!!!!!!!!!!

koele kikkers kwaken niet
pi_1069101
Ik heb ze laatst in de 013 gezien en het optreden wat ze gaven was één van de beste dat ik ooit heb gezien.
Lateralus wordt bij mij nog steeds vaak gedraaid en ik vind hem steeds beter worden.
My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
  vrijdag 22 juni 2001 @ 18:58:00 #9
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_1069195
Ben zelf ook pas sinds kort thuis in TOOL, maar met hun albums is het zo, dat hoe verder je teug gaat, des te meer structuur er in komt. Hoe ouder hoe meer "normale" metal het wordt. Zoals bijv. de ep opiate


Eeen van mijn favorite nummers is "H" van Aenima, heerlijk gitaar rifje in het begin....rrrrrrrrrrrr

[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  vrijdag 22 juni 2001 @ 18:59:15 #10
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_1069199
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 18:58 schreef ForrestX het volgende:
Ben zelf ook pas sinds kort thuis in TOOL, maar met hun albums is het zo, dat hoe verder je teug gaat, des te meer structuur er in komt. Hoe ouder hoe meer "normale" metal het wordt. Zoals bijv. de ep opiate
Klopt. Ik vind ze elke CD ook beter worden. De oude metal op bijvoorbeeld Opiate trekt me lang niet zo als de songs op Lateralus... Ze zijn zeker wel vet, maar Lateralus is gewoon NOG beter
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_1069563
There's a shadow just behind me, shrouding every breath I take, making every promise empty, pointing every finger at me. Waiting like a stalking butler who upon the finger rests. Murder now the path called must we just before the son has come. Jesus, won't you fucking whistle something but the past and done? Why can't we not be sober? I just want to start this over. Why can't we drink forever. I just want to start things over. I am just a worthless liar. I am just an imbecile. I will only complicate you. Trust in me and fall as well. I will find a center in you. I will chew it up and leave, I will work to elevate you just enough to bring you down. Trust me. Mother Mary won't you whisper something but what's past and done. Trust me. I want what I want.

www.toolband.com

i wonder what if fish could fly
  vrijdag 22 juni 2001 @ 21:41:53 #12
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_1070107
Sober is inderdaad een wereldplaat, maar ik vind Lateralus met kop en schouders boven de rest uitsteken... Van Lateralus vind ik zelf eigenlijk alles perfect (zelfs het rustige Reflection), maar als ik echt toppertjes moet kiezen wordt het Schism, Parabol/Parabola, Lateralis en Triad...
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  vrijdag 22 juni 2001 @ 23:14:57 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1070746
Tool is t laatste jaar echt uitgegroeid toto een van m'n Favoriete bands. dit komt niet alleen door de muziek, maar alles er omheen. Geweldige videoclips! Live optreden op Pinkpop was ook zooo verschikkelijk mooi en heel erg aangrijpend. Voor veel mensen ook persoonlijk, khad het idee lasof iedereen stoned was, of gewoon volledig afgesloten van de buitenwereld. Het scheen zelfs dat na het concert enkele mensen zich gemeld hebben bij de ehbo, omdat ze eventjes psychisch in de war waren. Nou als je zo iets kan als band, dan is dat ongekende wereldklasse.

Alle albums zijn goed. Ook de eerste en dat terwijl er ook nog ene duidelijke stijgende lijn in is. De band bestaat dit jaar 11 jaar geloof ik en in het begin waren ze goed, maar ze worden allenmaar beter. Dat is best wel een knappe prestatie al. Ik den kdat het mede te danken is aan het feit dat ze alles in eigen hand houden, wat betreft opnames, optredens, merchandise, noem het maar op. een hype kan voor veel bands al snel als de hype over is het einde betekenen van een goede muziek periode, maar een hype (hoe groot die ook is) maakt Tool niet kapot. ze worden er eigenlijkmaar beter op.

Een band, die dus al meer dan 10 jaar actief bezig zijn met muziek en geen echte dieptepunten kent, een band die zoveel sfeer, emotie in muziek kan brengen, een band die bestaat uit de top wat betreft muzikanten (zulke goede muzikanten, die zo strak, en mooi kunnen spelen vind je nergens), een band die al die tijd goed draait, vaste trouwe fans heeft, alles nogsteeds in eigen hand houd.. daar heb ik echt ècht bewondering voor.

  vrijdag 22 juni 2001 @ 23:16:47 #14
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1070760
Smots heeft alles wat TOOL (officieel dan) op CD heeft gezet.
Niet zonder reden.
TOOL=COOL
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 22 juni 2001 @ 23:17:17 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1070766
Owjah, mijn favo nummers zijn:

Pushit (de live versie), Third Eye, Fortysix & Two, Eulogy, Ænima, H, Undertow, Strinkfist (vooral de clip eigenlijk), Parabol(a), The Patient, Part of Me en Sober.

jah sorry ik kan echt nietkiezen, en ik ben nog een heeeeele lijst mooie muziek vergeten te noemen dus ..

  zaterdag 23 juni 2001 @ 11:06:42 #16
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_1072312
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 20:35 schreef trifling het volgende:
There's a shadow just behind me, shrouding every step I take, making every promise empty, pointing every finger at me. Waiting like a stalking butler who upon the finger rests. Murder now the path called must we just before the son has come. Jesus, won't you fucking whistle something but the past and done? Why can we not be sober? I just want to start this over. Why can't we drink forever. I just want to start things over. I am just a worthless liar. I am just an imbecile. I will only complicate you. Trust in me and fall as well. I will find a center in you. I will chew it up and leave, I will work to elevate you just enough to bring you down. Mother Mary won't you whisper something but what's past and done. Why can we not be sober. I just want to start this over, Why can't we sleep forever. I just want to start things over again. I am just a worthless liar. I am just an imbecile. I will only complicate you. Trust in me and fall as well. I will find a center in you. I will chew it up and leave. Trust me. Why can we not be sober. I just want to sart things over. Why can't we sleep forever? I just want to this over. I want what I want.

www.toolband.com


Beetje aangepast aan het juiste
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  zaterdag 23 juni 2001 @ 11:09:14 #17
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_1072318
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 23:14 schreef Vork het volgende:
Tool is t laatste jaar echt uitgegroeid toto een van m'n Favoriete bands. dit komt niet alleen door de muziek, maar alles er omheen. Geweldige videoclips! Live optreden op Pinkpop was ook zooo verschikkelijk mooi en heel erg aangrijpend. Voor veel mensen ook persoonlijk, khad het idee lasof iedereen stoned was, of gewoon volledig afgesloten van de buitenwereld. Het scheen zelfs dat na het concert enkele mensen zich gemeld hebben bij de ehbo, omdat ze eventjes psychisch in de war waren. Nou als je zo iets kan als band, dan is dat ongekende wereldklasse.

Alle albums zijn goed. Ook de eerste en dat terwijl er ook nog ene duidelijke stijgende lijn in is. De band bestaat dit jaar 11 jaar geloof ik en in het begin waren ze goed, maar ze worden allenmaar beter. Dat is best wel een knappe prestatie al. Ik den kdat het mede te danken is aan het feit dat ze alles in eigen hand houden, wat betreft opnames, optredens, merchandise, noem het maar op. een hype kan voor veel bands al snel als de hype over is het einde betekenen van een goede muziek periode, maar een hype (hoe groot die ook is) maakt Tool niet kapot. ze worden er eigenlijkmaar beter op.

Een band, die dus al meer dan 10 jaar actief bezig zijn met muziek en geen echte dieptepunten kent, een band die zoveel sfeer, emotie in muziek kan brengen, een band die bestaat uit de top wat betreft muzikanten (zulke goede muzikanten, die zo strak, en mooi kunnen spelen vind je nergens), een band die al die tijd goed draait, vaste trouwe fans heeft, alles nogsteeds in eigen hand houd.. daar heb ik echt ècht bewondering voor.


Erg mooi gezegd Vork!! Helemaal mee eens. TOOL is magisch...
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  zaterdag 23 juni 2001 @ 11:15:23 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1072331
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 11:09 schreef WasQ het volgende:
Erg mooi gezegd Vork!! Helemaal mee eens. TOOL is magisch...
met de hofdletter M
het is meer dan alleen muziek..
pi_1074338
De nieuwe TOOL NIEUWSLETTER is uit roemrucht onder de Tool fans van het eerste uur, dit keer staat ie vol met verhalen van de europese tour. oa blairs bezoekjes aan de 400 koffieshops in amsterdam & het red light district en zijn impressie van het Tool concert op Pinkpop.

happy trails

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zaterdag 23 juni 2001 @ 23:14:43 #20
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1075971
Ik begin ze net een beetje te ontdekken eigenlijk, had al weleens wat van ze gehoord maar deed me niet zoveel (en was ook niet veel qua hoeveelheid). Maar nu ik Schizm heb gehoord wat ik een meesterwerk vind wil ik meermeermeer

Kan dus nog geen goed oordeel vellen omdat ik nog niet veel van ze gehoord heb, maar dat zal niet negatief zijn denk ik dat oordeel als ik meer heb gehoord

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_1078033
NU op KinkFM, Tool 2meter sessies

- Sober
- 4 Degrees
- Intolerance
- Prison sex

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_1080328
Damn, gemist!
  zondag 24 juni 2001 @ 23:37:25 #23
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_1080450
Godver, ik heb geen kabelradio boven GEEF KINK EEN ETHERFREQUENTIE!
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  zondag 24 juni 2001 @ 23:52:52 #24
12889 BananeKoning
Kill Or Be Killed
pi_1080541
Tjah, TooL is gewoon een GEWELDIGE band, wel jammer dat ik de 2meter sessies heb gemist, mjah.. KAZAA !!!
en dan nog, volgende week op werchter ga ik ze SIEN !!!!!
*mompel mompel*
pi_1110479
quote:
Beetje aangepast aan het juiste
wij plakken alleen maar van de tool site, fout he
i wonder what if fish could fly
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juni 2001 @ 23:41:36 #26
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_1110782
Niet iedereen zal het hiermee eens zijn, maar ik vind Lateralus toch niet zo geweldig als Aenima.
Aenima heeft iets wat op de cds ervoor ontbreekt, wat hem zo goed maakt. Op Lateralus is dat wel deels terug te vinden, maar toch weer net wat minder dan Aenima.

(dit houdt trouwens niet in dat Lateralus een kutplaat is, want dat is ie totaal niet)

Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 29 juni 2001 @ 00:04:20 #27
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1110969
Welk album heeft de meeste nummers in de trend van Schizm? Draai hem net weer en vind dat nummer met kop en schouders boven de rest van de nummers die ik gehoord heb uitsteken! Dus wil zeker een album hebben van ze(zoals van een hoop bands waar t nog niet van komt overigens:)).
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_1111850
quote:
Welk album heeft de meeste nummers in de trend van Schizm? Draai hem net weer en vind dat nummer met kop en schouders boven de rest van de nummers die ik gehoord heb uitsteken!
waarschijnlijk nog niet lang genoeg naar het album geluisterd, net als ik trouwens

eigenlijk zou je vier jaar wiskunde moeten studeren, en je daarna met je diploma en en de cdees van tool opsluiten in (roep maar wat) de wc en niet veel anders doen dan het grijs draaien van deze cdees

omdat je dan toch op de wc bent, zou je eventueel...

je moet de combinatie van magie en wiskunde een tijdje op je in laten werken (stond in de oor ergens een strak zinnetje over, maar laat ik deze nu net kwijt zijn) voordat je de rest van de nummers kunt waarderen

je hebt gelijk als je zegt dat shizm er het meest uitspringt, maar of het dan meteen het beste nummer is

op elk album staat een nummer wat je in eerste instantie het meest op zal vallen, maar "slechte" nummers ben ik nog niet tegengekomen, blijf luisteren en dan heb je binnenkort wel meer albums van tool in de kast staan

i wonder what if fish could fly
  vrijdag 29 juni 2001 @ 09:13:08 #29
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_1112063
Sorry maar nietziebooi komt weer even kankeren...

Machieliebooi? alle respect lekker ding, maar zo schreif je 'schism' niet, ok?

Eneuh... nietzie word een beetje moe van alle 'Tool=Cool' uitspraken die hij de laatste tijd steeds meer begint te horen.... ten eerste dekt het woord 'cool' de lading totaal niet, en ten tweede vind ik het nogal 'meeloperig' klinken... no offence...

En als dit weer een heerlijke flame word voor of tegen 'meelopers'... mij een zorg

Ik ga naar huis.
  vrijdag 29 juni 2001 @ 09:50:32 #30
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_1112165
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 23:06 schreef trifling het volgende:

[..]

wij plakken alleen maar van de tool site, fout he


Dat weet ik ja, ik dacht laatst ook de goede tekst te hebben, maar nee hoor, toolband.com is niet perfect... als ik van één band foutloze lyrics verwacht, is het TOOL wel eigenlijk. Zullen de bandleden zelf wel niet hebben geschreven dan misschien..
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_1112342
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 07:18 schreef trifling het volgende:
eigenlijk zou je vier jaar wiskunde moeten studeren, en je daarna met je diploma en en de cdees van tool opsluiten in (roep maar wat) de wc en niet veel anders doen dan het grijs draaien van deze cdees
Ik vind dat "mathematische-perfectie" verhaal van Tool wel schromelijk overdreven. Wie een beetje thuis is in de progressieve rock kan genoeg bands opnoemen die dat ook beheersen. Begrijp me goed, Tool is een van m'n favo bands maar je moet het ook niet overdrijven.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 29 juni 2001 @ 12:04:14 #32
1358 Xhorder
He's back...
pi_1112851
quote:
eigenlijk zou je vier jaar wiskunde moeten studeren, en je daarna met je diploma en en de cdees van tool opsluiten in (roep maar wat) de wc en niet veel anders doen dan het grijs draaien van deze cdees
Overdrijven is ook een vak. Tool is goed, maar ze zijn nou echt niet de meest technische band out there. Ik ben het eigenlijk wel met Kipman eens. Aenima is nog steeds mijn favoriet, Lateralus heeft net wat minder appeal.

Ik begin trouwens ook wel een beetje geirriteerd te raken van het in de hemel prijzen van Tool. Okay, ze zijn goed, heel goed zelfs, maar het zijn geen goden.

... na vijf jaar
pi_1112912
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 12:04 schreef Xhorder het volgende:
Overdrijven is ook een vak. Tool is goed, maar ze zijn nou echt niet de meest technische band out there.
Wij zijn het eens

[ongelooflijk off-topic]
Mooi grijs envelopje met inhoud voor je op de bus gedaan!

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_1112925
Aenima kopen dus. Dat heb ik wel geleerd.
  vrijdag 29 juni 2001 @ 12:14:27 #35
1358 Xhorder
He's back...
pi_1112934
quote:
Wij zijn het eens
Dat is toch niet zo wonderlijk?
quote:

[ongelooflijk off-topic]
Mooi grijs envelopje met inhoud voor je op de bus gedaan!
Ik ga zo ff langs het postkantoor. Meteen m'n OV inleveren.. ik zal hem missen *snif* (OV dus)
... na vijf jaar
pi_1112954
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 12:13 schreef Forumpi het volgende:
Aenima kopen dus. Dat heb ik wel geleerd.
Allemaal kopen dus. Dat zou je nu wel geleerd moeten hebben
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 29 juni 2001 @ 22:56:14 #37
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1116947
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 09:13 schreef nietzman het volgende:
Machieliebooi? alle respect lekker ding, maar zo schreif je 'schism' niet, ok?
alle respect lekker ding maar zo was de MP3 die ik downloade genoemd, zal m gelijk hernoemen ok?
quote:
Eneuh... nietzie word een beetje moe van alle 'Tool=Cool' uitspraken die hij de laatste tijd steeds meer begint te horen.... ten eerste dekt het woord 'cool' de lading totaal niet, en ten tweede vind ik het nogal 'meeloperig' klinken... no offence...
Oh dus Tool moet afgezeken worden Tja als je het cool vind omdat iedereen het cool schijnt te vinden ben je een meeloper, ik vind het 'cool' omdat Shizm het indrukwekkendste nummer is wat ik in tijden gehoord heb.

Eneuh... machie wordt een beetje moe van mensen die zichzelf stoer vinden als ze muziek gaaf vinden die niet heel veel mensen kennen of goed vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 30-06-2001 20:47]

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  vrijdag 29 juni 2001 @ 23:00:36 #38
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1116978
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 22:56 schreef Machiel het volgende:

Eneuh... machie wordt een beetje moe van mensen die zichzelf stoer vinden als ze muziek gaaf vinden die niet heel veel mensen kennen of goed vinden.
En als dit weer een heerlijke flame word voor of tegen 'meelopers'... mij een zorg


Oeh, oude tijden herleven in het muziekforum! Ik snap die logica nooit: je vind jezelf stoer als je muziek leuk vind die niemand kent? Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Ik zou liever hebben dat mijn favo muziek de hele dag op de radio te horen was, eigenlijk.

Maar weer on-topic: ik heb Lateralus al enige weken in huis liggen en, hoewel het even duurt voordat het kwartje gevallen is, vind ik 'm nóg beter dan AEnima. En zo extreem technisch vind ik Tool ook niet, het is maar wat je gewend bent.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1116993
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 22:56 schreef Machiel het volgende:
En als dit weer een heerlijke flame word voor of tegen 'meelopers'... mij een zorg
Meeloper!
btw: Tool is Cool!!!!!!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 29 juni 2001 @ 23:09:13 #40
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1117004
Nu zelfs Machiel Tool heeft ontdekt moet ik snel op zoek naar een nieuwe band die niemand kent...

<-----

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1117024
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 23:09 schreef Zanderrr het volgende:
Nu zelfs Machiel Tool heeft ontdekt moet ik snel op zoek naar een nieuwe band die niemand kent...

<-----


Gaan wij lekker met z'n 2en naar King Crimson luisteren
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_1117046
't Valt me wel op dat steeds meer kids zeggen:

"Mijn favoriete bands zijn KoRn, Limp Bizkit en Tool!"

  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juni 2001 @ 09:45:59 #43
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_1118019
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 12:04 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Tool is goed, maar ze zijn nou echt niet de meest technische band out there. Ik ben het eigenlijk wel met Kipman eens. Aenima is nog steeds mijn favoriet, Lateralus heeft net wat minder appeal.


grrrr, krijgt kipman de credit voor wat ik zei?

[offtopic] ik heb verdomme nog altijd geen Borknagar cds kunnen vinden.

quote:
Ik begin trouwens ook wel een beetje geirriteerd te raken van het in de hemel prijzen van Tool. Okay, ze zijn goed, heel goed zelfs, maar het zijn geen goden.
helemaal mee eens.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juni 2001 @ 09:47:45 #44
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_1118020
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 23:22 schreef Theeboon het volgende:
't Valt me wel op dat steeds meer kids zeggen:

"Mijn favoriete bands zijn KoRn, Limp Bizkit en Tool!"


dan hebben ze Tool als laatste ontdekt, en die 1e 2 bands zullen spoedig van hun lijstje verdwijnen
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_1118075
ik vind lateralus behoorlijk tegenvallen tov aenima eigenlijk. De nummers zitten wel goed in elkaar en zo, maar de emotie (en vooral de humor) van aenima is helemaal verdwenen imho.
Join Us In Creating Excellence
pi_1118272
Ben ze een beetje uit het oog verloren na Undertow (heel fout zeker?)
Dus ik ken niks van Aenima & Lateralus
Maar van wat ik WEL ken vind ik "Intolerance" echt super
"Sober" is natuurlijk ook wel goed.
En "Opiate" (what you need is someone strong to guide you...like me)
En ik heb een zwak voor dat nummer met die trommeltjes, waarin ze het opnemen voor de wortels die schreeuwen van de pijn als ze in plakjes worden gesneden (staat op Opiate geloof ik)

Ik heb ze 1x live gezien, toen Undertow net uit was. Was wel een erg gaaf optreden! Alleen al de blik van de zanger....

  zaterdag 30 juni 2001 @ 15:21:08 #47
9193 Los_Bastardos
Olaf ...metal!
pi_1118944
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 10:35 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Ik vind dat "mathematische-perfectie" verhaal van Tool wel schromelijk overdreven. Wie een beetje thuis is in de progressieve rock kan genoeg bands opnoemen die dat ook beheersen. Begrijp me goed, Tool is een van m'n favo bands maar je moet het ook niet overdrijven.


Ik zelf weinig andere progressieve rock bands, maar wat ik wel zo mooi vind aan Tool is dat zij met vreemde maatsoorten relaxte muziek kunnen maken. Het klint niet opzettelijk bij Tool, maar gewoon natuurlijk.

Maar het is inderdaad wel overdreven.
Kan je misschien een paar voorbeelden geven van wat progressieve Rock bands?

My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
pi_1119026
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 15:21 schreef Los_Bastardos het volgende:

[..]

Ik zelf weinig andere progressieve rock bands, maar wat ik wel zo mooi vind aan Tool is dat zij met vreemde maatsoorten relaxte muziek kunnen maken. Het klint niet opzettelijk bij Tool, maar gewoon natuurlijk.

Maar het is inderdaad wel overdreven.
Kan je misschien een paar voorbeelden geven van wat progressieve Rock bands?


Ik vind inderdaad ook dat die afwijkende maatsoorten bij Tool heel natuurlijk overkomen (hoewel dat meer het geval was bij Aenima, Lateralus klinkt iets meer 'geforceerd').

En wat progressieve-rock bands:
Natuurlijk King Crimson (in augustus op toernee met Tool);
Rush natuurlijk, en Dream Theater voor het wat steviger werk;
Verder Yes, Vander Graaf Generator, die wisten ook wel raad met 5/8;
En van de nieuwere bands Spock's Beard en The Flower Kings.
Maar de meeste bands klinken natuurlijk wel wat softer dan Tool, hoewel...Rush en DT en soms kunnen de heren van KC ook aardig te keer gaan.

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 30 juni 2001 @ 17:40:45 #49
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1119646
Je vergeet nog bijna een band die redelijk wat invloed heeft gehad op de leden van Tool. Een dband die zelf ook fabelachtige kunnen spelen met afwijkende maatsoorten. Led Zeppelin

Maar Tool maakt niet echt muziek meer vind ik. Het zijn mooie stukken geluid kun je het haast noemen. Gemiddelde lengte van 2 nummers, opbouw, uitvoering verschilt compleet met wat je van een normaal nummer zou verwachten, plus t feit dat ze alles zelf in de hand hebben, aelf doen wat ze willenm ,dat maakt tool anders dan andere bands en dat maakt Tool toto een van mijn favo bands.

pi_1119720
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 17:40 schreef Vork het volgende:
Maar Tool maakt niet echt muziek meer vind ik. Het zijn mooie stukken geluid kun je het haast noemen. Gemiddelde lengte van 2 nummers, opbouw, uitvoering verschilt compleet met wat je van een normaal nummer zou verwachten, plus t feit dat ze alles zelf in de hand hebben, aelf doen wat ze willenm ,dat maakt tool anders dan andere bands en dat maakt Tool toto een van mijn favo bands.
Vervang Tool door King Crimson en MuadDib zou het zelf geschreven kunnen hebben
Maar het blijft toch wel muziek, alleen hele goeie...

[off-topic]Vork, ik denk dat je m'n FokZeeDee bijdrage wel gaat waarderen [/off-topic]

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 30 juni 2001 @ 18:03:38 #51
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1119739
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 17:58 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Vervang Tool door King Crimson en MuadDib zou het zelf geschreven kunnen hebben
Maar het blijft toch wel muziek, alleen hele goeie...


tuuk muziek, maar toch.. Heb ik wel meer met bepaalde bands hoor laten we het na al die discussies daar over maar ontoegankelijk noemen

maar Maud'Dib, vanaf t begin da'k jou hier tegen kwam heb je al zeker zo'n 300 keer het woord 'King Crimson' laten vallen en ik ken het nogsteeds niet (nieuwsgierig).. (opent Audiogalaxy) u hoort nog van mij..

pi_1119745
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 18:03 schreef Vork het volgende:
maar Maud'Dib, vanaf t begin da'k jou hier tegen kwam heb je al zeker zo'n 300 keer het woord 'King Crimson' laten vallen
Pure promotie

* Misschien moet ik er maar eens een topicje over openen...

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 30-06-2001 18:17]

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 30 juni 2001 @ 18:23:17 #53
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1119808
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 18:04 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Pure promotie

* Misschien moet ik er maar eens een topicje over openen...


doen!
  zaterdag 30 juni 2001 @ 21:04:21 #54
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1120610
quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 23:06 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Meeloper!
btw: Tool is Cool!!!!!!


Even voor de duidelijkheid die zin die je quote was nog van de quote van nietziebooi

En nee ik ben geen meeloper dat weet ik van mezelf dus niet nodig je daarvan te overtuigen

quote:
Op vrijdag 29 juni 2001 23:00 schreef Zanderrr het volgende:
Oeh, oude tijden herleven in het muziekforum! Ik snap die logica nooit: je vind jezelf stoer als je muziek leuk vind die niemand kent? Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Ik zou liever hebben dat mijn favo muziek de hele dag op de radio te horen was, eigenlijk.
Snap ik dus ook niet maar zijn er toch nog best veel zoals nietziebooi
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  zaterdag 30 juni 2001 @ 21:12:24 #55
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1120651
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 17:40 schreef Vork het volgende:
Maar Tool maakt niet echt muziek meer vind ik. Het zijn mooie stukken geluid kun je het haast noemen. Gemiddelde lengte van 2 nummers, opbouw, uitvoering verschilt compleet met wat je van een normaal nummer zou verwachten, plus t feit dat ze alles zelf in de hand hebben, aelf doen wat ze willenm ,dat maakt tool anders dan andere bands en dat maakt Tool toto een van mijn favo bands.
Dat ze geen traditionele structuren gebruiken is niet heel bijzonder, er zijn zat bands die dat doen (sonic youth! etc). Het ook maar net wat je onder muziek verstaat..

En dat ze alles in eigen hand willen houden komt natuurlijk omdat maynard een super-controlfreak is

btw gisteren op werchter waren ze ook weer aardig op dreef

  zaterdag 30 juni 2001 @ 21:21:23 #56
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_1120706
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 21:04 schreef Machiel het volgende:

Snap ik dus ook niet maar zijn er toch nog best veel zoals nietziebooi


Het zou nietziebooi totaal aan zijn reet roesten wie TOOL allemaal goed vinden.... zolang ze tool maar goed vinden omdat het goed is.... en niet omdat iemand anders het goed vind....
*voelt the same old story weer aankomen*
Ik ga naar huis.
  zaterdag 30 juni 2001 @ 21:23:18 #57
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1120715
* menjo zal het echt jeuken wie tool allemaal goed vindt, zoalang menjo ze maar goed vindt.
  zaterdag 30 juni 2001 @ 21:28:05 #58
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1120729
Ik zou zeggen: hoe meer zielen, hoe meer vreugd

Maar nu weer peace in de hood, kee?

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 30 juni 2001 @ 21:30:01 #59
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1120742
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 17:58 schreef MuadDib het volgende:
[off-topic]Vork, ik denk dat je m'n FokZeeDee bijdrage wel gaat waarderen [/off-topic]
offtopic Kheb nu trouwens 21th Century Schidzoid Man op staan van King Crimeson ..en t klinkt best gaaf trouwens, goeie muziekanten! van de paar nnumemrs die'k ff heb gedownload ne geluisterd vinnik deze toch wel duieleijke de betere, strax ff meer halen /offtopic

ow en die schema's en liedopbouw van tool heeft veel weg van een aantal jaren 70 pshychedelische rock bandjes enzo, maar toch it er wel iets van verschil in, kwa opbouw is er toch wel iets waarrin Tool verschilt van andere bands, tis toch net ff anders.. zal de generatiekloof wel zijn

  zaterdag 30 juni 2001 @ 21:32:35 #60
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1120756
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 21:30 schreef Vork het volgende:

[..]

offtopic Kheb nu trouwens 21th Century Schidzoid Man op staan van King Crimeson ..en t klinkt best gaaf trouwens, goeie muziekanten! van de paar nnumemrs die'k ff heb gedownload ne geluisterd vinnik deze toch wel duieleijke de betere, strax ff meer halen /offtopic


Beetje off-topic hier, maar probeer dan ook eens 'Pictures of a City' van KC te downen, dat is ongeveer dezelfde stijl als 21CSM.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 1 juli 2001 @ 15:52:18 #61
1358 Xhorder
He's back...
pi_1123053
quote:
grrrr, krijgt kipman de credit voor wat ik zei?
Sorry sorry Tokus. Al die namen hier.. ik haal ze altijd door elkaar. Kipman is volgens mij niet Tool liefhebber? Of wel?
... na vijf jaar
  zondag 1 juli 2001 @ 20:09:13 #62
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_1123868
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 21:28 schreef Zanderrr het volgende:
Ik zou zeggen: hoe meer zielen, hoe meer vreugd

Maar nu weer peace in de hood, kee?


Was er war in de hoed dan?

Ik vind zoiezo nooit muziek leuk alleen omdat anderen het mooi vinden

Ondertussen the patient, sober, aenema en intolerance gehoord en die vind ik allemaal ook erg lekker klinken.

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  zondag 1 juli 2001 @ 20:19:38 #63
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1123906
Hey machiel haal nou gewoon ff die cds, aenima en undertow zijn wel te vinden voor een geeltje
  vrijdag 5 april 2002 @ 22:14:50 #64
18992 2nosedT
Music-addict
pi_3738369
de US-import versie van Ænema is cool Die moet je hebben =)

-edit- (oeh zie net hoe fucking oud dit topic wel niet is ) -edit-

  vrijdag 5 april 2002 @ 22:17:33 #65
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_3738394
wat is daar anders aan dan?
  zaterdag 6 april 2002 @ 16:41:40 #66
18992 2nosedT
Music-addict
pi_3743248
Die heeft zo'n bewegend-plaatje-gebeuren.
(tijd geleden vond je hem nog overal in nederland maar tegenwoordig hebben ze alleen de EU-versie waar je gewoon een normaal plaatje hebt).
pi_3743268
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 13:39 schreef Forumpi het volgende:
Ik heb laatst de nieuwe cd van Tool gekocht (onder zware sociale druk)en heb verder nog niks van ze. Ik heb de cd gekocht omdat ik zeer goede recensies van ze had gelezen en van veel mensen heb gehoord dat ze zo onwijs goed zijn. Ik vind de cd erg goed en wil eigenlijk wel meer van ze weten. Wat vinden jullie van Tool, wat vinden jullie de beste nummers, waar heb je ze gezien etc.? Help een Tool-fan-wannabe.
Schism, Parabol en Parabola
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
  zaterdag 6 april 2002 @ 22:30:20 #68
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_3746188
Third Eye roeleert de pan uit.....
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_3746977
quote:
Op zaterdag 06 april 2002 16:41 schreef 2nosedT het volgende:
Die heeft zo'n bewegend-plaatje-gebeuren.
(tijd geleden vond je hem nog overal in nederland maar tegenwoordig hebben ze alleen de EU-versie waar je gewoon een normaal plaatje hebt).
En eigenlijk zou je voor het hoesje alleen al ook de gecensureerde US versie van 'Undertow' moeten halen

Voorkant:

Inside:

onvervalste tool humor

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 23:25:28 #70
22259 Fogerty
slapende account
pi_4411584
De sleutel tot het geluk is het bijwonen van een Tool-concert

Kunnen er bands bestaan die live nog beter zijn dan zij?

Hieperdepiep hoera!
pi_4412005
ik hou ook wel van tool, 'k heb 't laatste album en da's echt geweldig, je raakt er niet moe van
  zondag 2 juni 2002 @ 12:33:31 #72
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_4414773
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 23:25 schreef Fogerty het volgende:
De sleutel tot het geluk is het bijwonen van een Tool-concert

Kunnen er bands bestaan die live nog beter zijn dan zij?


Ik heb erg genoten van hun concert gisteren.. alleen ik vraag me af wanneer iets dan per definitie een goed concert is.
Ik vind het super hoe vaag ze alles houden enzo, maynard heeft tijdens de show naast het zingen slechts iets van 4 of 5 keer iets gezegd..

En in de trein hoor je mensen "ja Slayer was geweldig!" (ik denk; oja? zal wel... die muziek doet mij niet zo veel).. en diezelfde mensen hoor je "ja tool vond ik wat minder, de muziek was goed en het was heel strak, maar die twee gitaristen stonden hun partijtje te spelen tot ze klaar waren en dan gingen ze weer".

Ik denk dat het dus voor iedereen verschilt hoe men live optredens ervaart.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_4414952
Inderdaad... dit klopt

overigens vond ik het schandalig dat Tool niet in de tent speelde. Enige smet op een schitterend optreden!

pi_4415263
quote:
Op zondag 02 juni 2002 12:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Inderdaad... dit klopt

overigens vond ik het schandalig dat Tool niet in de tent speelde. Enige smet op een schitterend optreden!


inderdaad! dan had ik er geen last van gehad dat die onzin over heel het terrein te horen was.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_5293661
negeer de bovenstaande idioot... laat hem maar lekker de truemetalhead uithangen...


ik kon even geen anderebetere manier vinden om dit topic naar boven te kicken

pi_5294463
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 16:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
negeer de bovenstaande idioot... laat hem maar lekker de truemetalhead uithangen...


ik kon even geen anderebetere manier vinden om dit topic naar boven te kicken


Tool: overgewaardeerd. Tool vinnik !
Alles boven de rivieren is kut.
pi_5294490
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 17:23 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Tool: overgewaardeerd. Tool vinnik !


is een mening... maar niet echt subtiel uitgedrukt... :s

een 'waarom-vraag' aan jou dan...

pi_5295974
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 17:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

is een mening... maar niet echt subtiel uitgedrukt... :s

een 'waarom-vraag' aan jou dan...


Is zeker een mening! Ik vind het prima als iemand TOOL helemaal te gek vindt.

Alleen het toedichten van het predikaat kunst aan de muzikale werkjes gaat me veel te ver. Qua muzikanten zitten er echt geen hoogvliegers tussen.

Nu weten we allemaal dat een goede band (veel) meer is dan de som van de muzikanten. De "composities" van de band Tool worden door mij ervaren als zijnde los zand, niet samenhangend, met daar over heen de ietwat zeurderige stem van Maynard en het geheel gelardeerd met een onduidelijk thema.

Tool is zeker geen middle-of-the-road band en ook is de band redelijk orgineel te noemen, maar na AANSCHAF! van het album Aenema heb ik besloten dat het not my cup of tea is.

De TOOL verering op dit forum vind ik

Alles boven de rivieren is kut.
pi_5296110
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 19:54 schreef Michaeltjuh het volgende:
Qua muzikanten zitten er echt geen hoogvliegers tussen.
Onzin, de drummer van Tool was dit jaar derde in de Modern Drummer Readers Poll in de categorie 'Progressive Rock' (net onder de drummer van Dream Theater). Maar goed, die mensen zullen er allemaal wel geen verstand van hebben, toch?
quote:
maar na AANSCHAF! van het album Aenema heb ik besloten dat het not my cup of tea is.
Dat kan, natuurlijk.
quote:
De TOOL verering op dit forum vind ik
Tja, andere mensen vinden het nu eenmaal wel geweldige muziek, net zoals jij een van de weinigen hier bent die K-Otic leuk vind. Smaken verschillen, toch? Maar doe daar dan niet zo moeilijk over, een keer posten dat je het geen boeiende muziek vind is wel genoeg hoor, we get the message.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5296192
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:03 schreef Zander het volgende:

[..]

Onzin, de drummer van Tool was dit jaar derde in de Modern Drummer Readers Poll in de categorie 'Progressive Rock' (net onder de drummer van Dream Theater). Maar goed, die mensen zullen er allemaal wel geen verstand van hebben, toch?


Blijft het toch een mening? Terry Bozzio (hoe schrijf je dat?) wordt algemeen als een van 's-werelds beste drummers beschouwd. Ik vind het een drama. MIJN mening.

Dus, concluderend, is TOOL slecht? Nee, waarschijnlijk niet. Vind ik TOOL slecht. Ja, zeer.

Alles boven de rivieren is kut.
  woensdag 7 augustus 2002 @ 20:11:43 #81
20619 Type
O positief...
pi_5296201
Tool == goed
"Dance music is just that same silly beat over and over again
and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
-Liam Gallagher, Oasis
pi_5296253
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:11 schreef Michaeltjuh het volgende:
Blijft het toch een mening? Terry Bozzio (hoe schrijf je dat?) wordt algemeen als een van 's-werelds beste drummers beschouwd. Ik vind het een drama. MIJN mening.
Maar je kunt moeilijk beweren dat Bozzio of de drummer van Tool geen techniek heeft, ook al is het je eigen smaak niet. Ik hou ook niet zo van de muziek van Steve Vai, maar ik zal niet snel beweren dat de man 'geen hoogvlieger' is op zijn instrument, want het is natuurlijk een absolute virtuoos.

Maar goed, het staat je vrij om Tool niet goed te vinden (ik vind ze wel okee, maar mijn favoriete band is het ook niet), maar laten we het dan houden op een kwestie van smaak.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5296305
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:15 schreef Zander het volgende:

[..]


Maar goed, het staat je vrij om Tool niet goed te vinden (ik vind ze wel okee, maar mijn favoriete band is het ook niet), maar laten we het dan houden op een kwestie van smaak.


Alles boven de rivieren is kut.
pi_5296320
naast de drummer hebben ze ook een fantastische bassist die een unieke stijl/geluid heeft.. mag ook wel eens gezegd worden...
pi_5296363
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
naast de drummer hebben ze ook een fantastische bassist die een unieke stijl/geluid heeft.. mag ook wel eens gezegd worden...
Mmzz. Speel jij zelf bas? Ik wel, en volgens mij redelijk goed. Ik kan dus met zekerheid zeggen dat die bassist van Tool, wellicht in tegenstelling tot de drummer GEEN hoogvlieger is.

En helemaal geen eigen geluid heeft!

Alles boven de rivieren is kut.
  woensdag 7 augustus 2002 @ 20:50:16 #86
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_5296708
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 17:23 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Tool: overgewaardeerd. Tool vinnik !


Ik vind je infantili en stupidi -teit bij andere gevallen ronduit schattig en aanhankelijk.... maar deze keer maak je het te bont

Dat je toolverering niet oke vind, alé.... maar K-otic boven Tool plaatsen?

Ik ga naar huis.
pi_5296786
Ach man, nou moet je zelf ook niet zeuren. Laat die gast lekker Tool een waardeloze band vinden, dat moet 'ie toch zelf weten? Het gaat er mij eerder om dat we zometeen niet 'tig pagina's met 'welles-nietes' te lezen krijgen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5298043
Ik vind Tool ook een wereldband maar de Goden-verering die ze ten deel valt vind ik ook af en toe lichtelijk overdreven.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_5298496
Voor de mensen die Tool wel kunnen waarderen, de nieuwe TOOL NEWSLETTER is uit
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_5298613
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:10 schreef MuadDib het volgende:
Ik vind Tool ook een wereldband maar de Goden-verering die ze ten deel valt vind ik ook af en toe lichtelijk overdreven.
ach de journalisten zijn terecht blij dat er nog muziek gemaakt wordt die wat minder oppervlakkig is...
pi_5302329
Even een paar snelle comments.
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 19:54 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..] Nu weten we allemaal dat een goede band (veel) meer is dan de som van de muzikanten. De "composities" van de band Tool worden door mij ervaren als zijnde los zand, niet samenhangend,


Misschien is tool gewoon te ingewikkeld voor jou?
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 19:54 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..] met daar over heen de ietwat zeurderige stem van Maynard en het geheel gelardeerd met een onduidelijk thema.


Als er een band is die absoluut duidelijk een thema heeft is het tool wel...

Volgens mij zoek je naar kritiek op tool omdat ze zo worden gerespecteerd binnen de muziekgemeenschap, in plaats van dat je echt let op de muziekale kwaltieiten van tool.

pi_5302361
tool tool tool,

1 van de beste, if not de beste band die ik ooit heb mogen aanhoren...

niet dat ik echt vaak er naar luister... daarvoor is deze muziek gewoon niet gemaakt naar mijn mening, maar af en toe heb ik gewoon een 'tool-moment' en dan draai ik alle3 de cd's zeer graag.

mijn favo nrs zijn eulogy, the grudge, sober, schism, third eye etc etc etc...

ik weet niet wat precies tool zo speciaal maakt, het is denk ik gewoon de combinatie van maynard's stem, (bijna) perfecte beheersing van de instrumenten en de prachtige teksten

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_5302631
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 13:39 schreef Forumpi het volgende:
Ik heb laatst de nieuwe cd van Tool gekocht (onder zware sociale druk)en heb verder nog niks van ze. Ik heb de cd gekocht omdat ik zeer goede recensies van ze had gelezen en van veel mensen heb gehoord dat ze zo onwijs goed zijn. Ik vind de cd erg goed en wil eigenlijk wel meer van ze weten. Wat vinden jullie van Tool, wat vinden jullie de beste nummers, waar heb je ze gezien etc.? Help een Tool-fan-wannabe.
hmmz Tool Owned aars!!! je mot dan nog ff Aenema gaan halen bij de platen/cd boer! Live zijn ze alleen erug langdradig! een half uurtje Tool is leuk maar langer ook niet!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_5302726
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:50 schreef nietzman het volgende:

[..]

Blater de blaat !

Dat je toolverering niet oke vind, alé.... maar K-otic boven Tool plaatsen?


WAAR schrijf ik dat, jochje jelmer?
Alles boven de rivieren is kut.
pi_5303420
Blijf nou niet (weer) bezig Michealtjuh.
  donderdag 8 augustus 2002 @ 12:55:38 #96
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_5304806
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:03 schreef Zander het volgende:
Onzin, de drummer van Tool was dit jaar derde in de Modern Drummer Readers Poll in de categorie 'Progressive Rock' (net onder de drummer van Dream Theater). Maar goed, die mensen zullen er allemaal wel geen verstand van hebben, toch?
Als iemand zegt "Danny Carey is technisch gezien een hele goede drummer" dan ben ik de eerste die keihard JA roept, alleen het argument van de MD gaat niet echt op vind ik.
Ik was blij om te zien dat Danny als eerste was gekozen in de categorie Rock drummers, om vervolgens te lezen dat Scott Philips van Creed als tweede is gekozen. Er is helemaal niks mis met Creed of Scott Philips, maar als mensen hem verkiezen tot de één na beste rock drummer van het jaar dan betwijfel ik echt heel erg hoeveel verstand de gemiddelde MD poll voter verstand heeft van drummen.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_5304854
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 12:55 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Als iemand zegt "Danny Carey is technisch gezien een hele goede drummer" dan ben ik de eerste die keihard JA roept, alleen het argument van de MD gaat niet echt op vind ik.
Ik was blij om te zien dat Danny als eerste was gekozen in de categorie Rock drummers, om vervolgens te lezen dat Scott Philips van Creed als tweede is gekozen. Er is helemaal niks mis met Creed of Scott Philips, maar als mensen hem verkiezen tot de één na beste rock drummer van het jaar dan betwijfel ik echt heel erg hoeveel verstand de gemiddelde MD poll voter verstand heeft van drummen.


mmja... daar kan het management van Creed achter zitten. Vergeet niet dat Creed op dit moment in de VS de grootste rockband is... over die andere twee drummers valt natuurlijk nauwelijks te twisten..
pi_5306257
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 08:57 schreef metalheadBOC het volgende:

Live zijn ze alleen erug langdradig! een half uurtje Tool is leuk maar langer ook niet!


Een half uur ? Dan heb je net 2 nummers kunnen luisteren! Wat jij langdradig noemt is precies datgene waar tool nou zo goed in in Lekker lang uitgesponnen nummers, de terugkeer van de LP kant met 2 nummers erop Ik kan uren lang naar Tool luisteren 's nachts, alle lampen uit, geen afleiding, niets anders dan een hoofdtelefoon en een Tool plaat op.


Ach ja, ik zal de nieuwe garde Tool fans wel niet begrijpen...

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_5307119
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 10:56 schreef Seborik het volgende:
Blijf nou niet (weer) bezig Michealtjuh.
Het is Michaeltjuh. Geen Michealtjuh!
Alles boven de rivieren is kut.
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 15:34:23 #100
28287 Quistnix
Black No. 1
pi_5320826
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 04:28 schreef sweek het volgende:
niet dat ik echt vaak er naar luister... daarvoor is deze muziek gewoon niet gemaakt naar mijn mening, maar af en toe heb ik gewoon een 'tool-moment' en dan draai ik alle3 de cd's zeer graag.
*kijkt een bedenkelijk, denkt eens na en is vervolgens best zeker dat hij 4 cd's van Tool heeft, en dat Salival zich nog niet eens in zijn collectie te vinden is*

alledrie de cd's??????

quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 14:43 schreef Public Enemy het volgende:

[..]

Een half uur ? Dan heb je net 2 nummers kunnen luisteren! Wat jij langdradig noemt is precies datgene waar tool nou zo goed in in Lekker lang uitgesponnen nummers, de terugkeer van de LP kant met 2 nummers erop Ik kan uren lang naar Tool luisteren 's nachts, alle lampen uit, geen afleiding, niets anders dan een hoofdtelefoon en een Tool plaat op.


Ach ja, ik zal de nieuwe garde Tool fans wel niet begrijpen...


idem hier
... I am just a worthless liar, I am just an imbecile, I will only complicate you, Trust in me and fall as well ...
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 15:37:38 #101
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_5320849
Jan-Diederik (die hier ook post) heeft dit dus van Tool:

Tool - Opiate
Tool - In Store Play (Promo)
Tool - Undertow
Tool - Sober (12" Picture Disc)
Tool - Sober (Promo)
Tool - Sober
Tool - Sober, Tales From The Dark Side (9 Tr.)
Tool - Prison Sex
Tool - Prison Sex (Promo)
Tool - Selections From Aenima (Promo)
Tool - Aenima
Tool - Stinkfist (Promo)
Tool - H. (Promo)
Tool - Fortysix & 2 (Promo)
Tool - Aenema (Promo)
Tool - Salival (CD/DVD)
Tool - Lateralus
Tool - Schism (Digipack/Promo)
Tool - Parabola (Digipack/Promo)
Tool - Lateralus (Promo)
Tool - Sober (Bootleg)
Tool - Power Tools / Tools Power (Bootleg)
Tool - Third Eye Live (Bootleg)
Tool - Aenima (2LP)

Aardige fan, dus...

Ik alleen de 4 CD`s en 2 Singeltjes

Oh, en Salival

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_5321005
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 15:34 schreef Quistnix het volgende:

[..]

*kijkt een bedenkelijk, denkt eens na en is vervolgens best zeker dat hij 4 cd's van Tool heeft, en dat Salival zich nog niet eens in zijn collectie te vinden is*


foutje...het is laat, enzo

undertow - aenima - lateralus .....; oepsie, opiate vergeten

heb hem wel hoor

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 16:00:23 #103
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_5321177
Salival

De salival versie van pushit is nog steeds mijn favoriet.... heerlijk nummer

Ik ga naar huis.
pi_5329928
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 15:37 schreef ChOas het volgende:
Jan-Diederik (die hier ook post) heeft dit dus van Tool:

Tool - Opiate
Tool - In Store Play (Promo)
Tool - Undertow
Tool - Sober (12" Picture Disc)
Tool - Sober (Promo)
Tool - Sober
Tool - Sober, Tales From The Dark Side (9 Tr.)
Tool - Prison Sex
Tool - Prison Sex (Promo)
Tool - Selections From Aenima (Promo)
Tool - Aenima
Tool - Stinkfist (Promo)
Tool - H. (Promo)
Tool - Fortysix & 2 (Promo)
Tool - Aenema (Promo)
Tool - Salival (CD/DVD)
Tool - Lateralus
Tool - Schism (Digipack/Promo)
Tool - Parabola (Digipack/Promo)
Tool - Lateralus (Promo)
Tool - Sober (Bootleg)
Tool - Power Tools / Tools Power (Bootleg)
Tool - Third Eye Live (Bootleg)
Tool - Aenima (2LP)

Aardige fan, dus...

Ik alleen de 4 CD`s en 2 Singeltjes

Oh, en Salival


heeft ie soms Zoo entertainment,Volcano Entertainment en BMG overvallen of zo?

overigens jij zegt 2 singletje van Tool te hebben.. volgens mij zijn dat ook de twee enigste wat ze uitgebracht hebben... heb jij geluk

pi_5329952
T O O L
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_5329968
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 16:40 schreef Rood_schaap het volgende:
T O O L
hahahaha.. Metal_Mart zal deze tof vinden!
pi_5330585
Ik heb Lateralus en Undertow, leuke albums!

Tijd om me eens in Tool te gaan verdiepen...

.
pi_5330695
quote:
Op vrijdag 09 augustus 2002 15:37 schreef ChOas het volgende:

lijst -


Het 'Fan' (bah vies woord) gehalte lees ik niet af aan hoeveel cdz/promo's/etc iemand van een band heeft Volgens mij heeft ie gewoon geld teveel
Hij moet zelf weten wat ie met z'n centen doet, maar allemaal spul dubbel kopen zoals promo's etc is in mijn ogen geldverspilling...

Ik nog wel eens zo gek zijn een Tool LP aan te schaffen ivm het verschillende Artwork

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zaterdag 10 augustus 2002 @ 19:49:49 #109
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_5331723
nog even over de drummers poll van Modern Drummer (en ook de Slagwerkkrant):

Natuurlijk zijn die polls niet representatief voor wie de beste muzikant IS, ze zijn echter wel representatief voor wie de lezers de beste drummer VINDEN.

In de Slagwerkkrant wordt ook keer op keer Lars Ulrich (voor de leken: van Metallica) gekozen tot een van de beste, zoniet beste rockdrummer ter wereld. Dat is natuurlijk klinkklare onzin aangezien iedereen weet dat Lars Ulrich een complete retard is die niet fatsoenlijk kan drummen.

Danny Carey is absoluut een hele goede drummer, zowel technisch als compositorisch/muzikaal. Het knappe van zijn partijen is dat er zoveel lagen in zitten die zo goed aansluiten bij de rest van de muziek.

De bassist is overigens WEL een goede bassist maar doet technisch niet de meest bijzondere dingen. Wederom: compositorisch erg sterk.

Muzikanten met veel chops zijn leuk om naar te luisteren en vaak valt m'n mond open van bepaalde technieken of partijen...MAAR...als je geen liedje kunt spelen ben je mijns inziens gewoon geen muzikant. Dan ben je een instrumentbeheerser, om het beestje maar even een naam te geven.

Muzikaliteit = emotie = inzicht = talent. En techniek is vooral heel hard werken.

we will become silhouettes.
pi_5331745
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 19:49 schreef killingcupid het volgende:
Muzikanten met veel chops zijn leuk om naar te luisteren en vaak valt m'n mond open van bepaalde technieken of partijen...MAAR...als je geen liedje kunt spelen ben je mijns inziens gewoon geen muzikant. Dan ben je een instrumentbeheerser, om het beestje maar even een naam te geven.

Muzikaliteit = emotie = inzicht = talent. En techniek is vooral heel hard werken.


Dat zijn woorden naar m'n hart!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_5332390
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 19:52 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Dat zijn woorden naar m'n hart!


Dream Theaterwannabee's: eat your heart out!
  zaterdag 10 augustus 2002 @ 21:04:13 #112
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_5332503
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 18:08 schreef Public Enemy het volgende:

[..]

Het 'Fan' (bah vies woord) gehalte lees ik niet af aan hoeveel cdz/promo's/etc iemand van een band heeft Volgens mij heeft ie gewoon geld teveel
Hij moet zelf weten wat ie met z'n centen doet, maar allemaal spul dubbel kopen zoals promo's etc is in mijn ogen geldverspilling...

Ik nog wel eens zo gek zijn een Tool LP aan te schaffen ivm het verschillende Artwork


Sorry... je hebt gelijk, maar dit is een indicatie...
deze jongen ging 7 jaar geleden al naar Tool concerten,
terwijl de 'rage' pas uit de laatste 3/4 jaar is...

Ik hoop dattie zelf wat schrijft hier, zal `m eens bellen...

p.s.
Geldverspilling weet ik niet, misschien is het gewoon het
'willen hebben'

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_5332518
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 21:04 schreef ChOas het volgende:

[..]

Ik hoop dattie zelf wat schrijft hier, zal `m eens bellen...


Hoe meer mensen die Tool kunnen waarderen @ fok, hoe beter
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_7367501
OK dan, ik sta niet alleen met mijn mening! Tool is wat mij betreft de meest creatieve band die ik de afgelopen jaren heb gehoord. Al is Dredg een goeie tweede, maar hun album El Cielo stelde me een beetje teleur.

Wat ik me alleen altijd weer afvraag: er zijn zoveel bands en er komt zo ongelooflijk nieuwe (en goeie) muziek uit, waarom kom ik nooit eens een band tegen die zo'n impact op je stemming weet te maken. Als ik in de auto Tool heb opstaan en ik ben thuis, gaat de radio niet uit voordat het nummer is afgelopen. Ik vind het gewoon een soort belediging om plompverloren een nummer af te zetten.
Maar ik ben nog geen band tegen gekomen die het uberhaupt aandurft om zulke composities als Tool te bedenken, nummers van 10 minuten die geen moment langdradig worden. Terwijl, als ik bevriende muzikanten spreek, het niet eens het hoge technische niveau is wat het zo speciaal maakt. (Een bassist zei juist dat het basloopje in Schism best simpel is. "Geniale loopjes zijn altijd simpel, maar kom er maar eens op" zei ie...)

Dus mensen! Noem mij een band die qua intensiteit bij Tool in de buurt komt! King Crimson en Led Zep, beide onwijs goed, maar ik bedoel toch echt n de hedendaagse muziek...

Ik ben benieuwd :p

Navarro

Stay real
pi_7367818
quote:
Op maandag 16 december 2002 15:12 schreef Navarro het volgende:
Dus mensen! Noem mij een band die qua intensiteit bij Tool in de buurt komt! King Crimson en Led Zep, beide onwijs goed, maar ik bedoel toch echt n de hedendaagse muziek...
King Crimson maakt anders nog steeds zeer intrigerende platen...

En als antwoord op je vraag: Meshuggah misschien? Of Nine Inch Nails?

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 16-12-2002 15:33]

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7367874
Ik heb alle nummers van Tool en ik vind ze echt vet en die clip van schism is echt lache me zusje van 13 durfde hem niet eens af te kijken, zo goor als ze hem vond
pi_7368349
De 1e keer dat ik schism zag wilde ik 'm ook niet afkijken Maar het went. Ik heb nu alle albums van TOOL en een Bootleg van Sober. Tool & Random_hero:

Mijn favoriete nummers:
Eulogy
Sober
Aenima
Stinkfist
Third Eye

pi_7370014
Muad: maakt King Crimson nog steeds albums?! Dat wist ik niet eens

Meshuggah, hmm? Wiskundig verantwoorde metal haha. Ik ken ze, en ben al heel lang van plan nou eens echt te gaan luisteren naar ze, maar vergeet het telkens als ik in de platenzaak sta. (ook een topic-onderwerp: vergeet jij ook altijd welke albums je ook alweer wilde beluisteren als je eenmaal in een cd-winkel staat..? En dan thuis "oh ja, damn, díe wilde ik ff luisteren")
Anyway, thanx for the tip! Got more?

Navarro

Stay real
  maandag 16 december 2002 @ 19:25:10 #119
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_7373587
Vind de bekende nummers van Tool al een aardige tijd behoorlijk geniaal of eigenlijk eng goed. Heb Lateralus nu dan redelijk impulsief gekocht mede door een audiofile op http://phobos.plato.nl/plato/ waar kleine stukjes van alle nummers al een indruk op me maakte dat ik hem wel moest kopen, dat het mindblowing Schism erop staat hielp ook

Dus die ga ik vanavond maareens met volle aandacht luisteren, zou bijna zeggen: Spannend!

Zo ik hoor nu nummer 11 reflection, ik ben zeker niet ontevreden Moet nog wel even flink wennen aan de nummers na Lateralus erg lang maar niet vervelend. Wat ik vooral erg waardeer is de onvoorspelbaarheid van het album en de nummers en hoe het in elkaar overloopt dat je soms totaal niet doorhebt dat het volgende nummer al begonnen is Je moet er wel een beetje voor in een bepaalde bui zijn maar das geen nadeel vind ik, al zou je er natuurlijk ook vanzelf in de juiste stemming door kunnen komen zegmaar

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 17-12-2002 00:34]

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_8530914
welk album is het beste? ik ben er nog niet uit....
ik denk dat ik qua volledig album voor lateralus ga kiezen.. het is zo moeilijk....
Tool........ en een hele tijd niets
  maandag 17 februari 2003 @ 11:11:43 #121
18992 2nosedT
Music-addict
pi_8531561
quote:
Op maandag 16 december 2002 15:44 schreef Random_hero het volgende:
De 1e keer dat ik schism zag wilde ik 'm ook niet afkijken Maar het went. Ik heb nu alle albums van TOOL en een Bootleg van Sober. Tool & Random_hero:

Mijn favoriete nummers:
Eulogy
Sober
Aenima
Stinkfist
Third Eye


gij stuk onheil!! u heeft m'n usericon gestolen!
pi_8531666
Ik denk dat de heren zelf vinden dat Lateralus hun beste album is... Als je kijkt naar complexiteit en samenhang zit er toch wel een stijgende lijn in, en spant Lateralus de kroon. Persoonlijk vind ik Aenima toch wel het beste... maar het ontloopt elkaar niet veel met Lateralus.
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_8543660
Ik ben zelf ook een redelijke fan. 3X live gezien nu. (Helaas niet meer) Kheb ook een redelijke collectie (wat promos bootlegs en alle albums + salival natuurlijk), ach ja je moet wat sparen he. Maar live is het natuurlijk helemaal genieten. Vooral in de oosterpoort vond ik een aparte ervaring omdat ik daar heel comfortabel zat, en met een traytje bier voor me de boel gewoon over me heen kon laten komen. Dat was weer eens wat anders dan de hele tijd vooraan staan. Dan had ik natuurlijk ook wel de beste seats (waren er 8 van, boven de 2 ingangen, meeste beenruimte niemand voor je en het dichter bij kon je niet zitten.) (ja ik was een van die lange jongens die ff naar voren drong net voordat de deur openging, sorry nog daarvoor ) Alleen jammer dat maynard in de oosterpoort wat minder spraakzaam was als bijvoorbeeld een jaar eerder in 013.

Maar ik "eis" nu eindelijk eens wat meer duidelijkheid over een eventuele live DVD (het was helaas nog steeds alleen speculatie en tis nooit officiel geconfirmed.)

Favo nrs

46&2
Parabol(a)
Pushit (salival uitvoering)
Prison sex (van 2 meter sessies)

[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 17-02-2003 20:19]

pi_8543823
* Pushit zit weer in een Undertow fase

Over het algemeen genomen kan ik van Aenima het meest genieten.

pi_8545041
Mijn eerste Tool-ervaring was Werchter 2001, ik had het album Undertow al wel, en ook Schism had'k al een aantal keer geluisterd, maar een heel Tool-concert uitzitten (lees: UITZITTEN) was me wat teveel. Ik luisterde nog niet lang naar rockmuziek en Tool was dan ook wel een iets te harde noot om te kraken.

Toch heb ik hierna Lateralus gedownload, ik had namelijk toch goed liggen luisteren in het gras en het leek me wel de moeite. Toen heb'k eigenlijk veel Schism geluisterd, het was het bekendste nummer toen en dat luister je automatisch wat meer.

Hoe meer ik ernaar luisterde, hoe verslaafder ik aan Lateralus raakte, de band liet me niet meer los. Ik downloade dus maar Aenima, maar dat heb'k toch niet zoveel geluisted. Hooker With A Penis vond'k wel een errugh intens nummer en erg goed maar ondertussen was'k ook begonnen met bootleg trading.

Dat veranderde mijn kijk op Tool compleet, ik krijg bootlegs van ze binnen en live op cd zijn ze beter dan op de studioalbums. Wat een intensiteit! Ik heb ze dan ook gaan zien op Ozzfest hier in België, en inderdaad, zoals hier aan het begin van het topic stond, je kan er helemaal van van de kaart zijn, van zo'n Tool optreden. Ik had m'n ogen toegedaan, genoten en was helemaal weggeveegd, wat een band zeg. Ik wist niet meer waar ik stond, hoe laat het was en welke dag het was, ben moeten gaan bijkomen in de voorhal van het Sportpaleis.

Een week later heb'k ze ook live kunnen aanschouwen op Ozzfest NL, zelfde verhaal als Sportpaleis, helemaal weg, enorm genoten.

Nu heb'k Lateralus en Opiate (gevonden in een tweedehands-cdwinkel en ermee naar buiten gerend als een klein kind dat het lekkerste snoep van de wereld vond) origineel, de rest komt nog wel.

pi_8545093
quote:
Op maandag 17 februari 2003 21:16 schreef Necromancer het volgende:
Ik had m'n ogen toegedaan, genoten en was helemaal weggeveegd, wat een band zeg. Ik wist niet meer waar ik stond, hoe laat het was en welke dag het was
Herkenbaar, dat had ik in 013
pi_8548206
mijn TOOL verhaal, ik ben niet zo lang aanhanger. Mijn zwager had undertow en die had ik in 1998 een keer geleend, en heb ik na nr 5 uitgezet, zelfs het sublieme sober kon ik niet bekoren. Ik ging stage lopen en daar was iemand die als wallpaper een TOOL figuur had staan, hij zij dat is een speciaal bandje, maar ik zei dat ik het maar niks vond. Na 4 maanden werken en meerdere malen onbewust tool te hebben gehoord vroeg ik me af wat ik hoorde, het was dus jimmy en 46 & 2. Nou ik toen maar aenima luisteren, ik heb hem 4 keer achter elkaar geluisterd en ik bleef verwonderd dat er nog albums werden gemaakt die je van nr. 1 tot het laatste nummer kunt luisteren, telkens weer. eier von satan heb ik zelfs na 4x achter elkaar niet geskipt. 2001 lateralus kwam uit en mijn aenima verslaving was inmiddels over, ik lateralus luisteren. the grudge snapte ik niet schism kende ik wel natuurlijk maar ik kon de lijnen niet vinden in het begin. Door schism ging ik weer aenima luisteren, en opeens dacht ik, wow dit is VEEL BETER dan ik eerst dacht, opeens viel alles op zijn plaats. de cd werd mijn favoriete cd uit mijn collectie en daarna ben ik weer lateralus gaan luisteren, nu kon ik het wel volgen. the grudge klopte ineens, en de hele cd was ineens goed. alles wat ik in die periode anders dan tool luisterde leek ineens heel simpel en zelfs lullig en ik had moeite om andere muziek te luisteren. Het is de eerste keer dat ik dat gevoel heb gehad met muziek en daarom vind ik eigenlijk Tool uniek. De enige band waarmee ik dat gevoel kan vergelijken is pink floyd.

inmiddels heb ik natuurlijk alle cd's en heb ik ozzfest op een haar na gemist. als ze nog een keer in Nederland komen (of belgie, duitsland) dan ben ik er zeker. ik moet een keer meemaken om hun live te zien.


Ik lees op het forum dat sommige mensen zich ergeren aan die verheerlijking van Tool, maar ik kan alleen maar zeggen dat dat een reden heeft. die band heeft iets dat andere niet hebben en dat niet aangeluld wordt door een hype of iets dergelijks. Als ik mensen zeg dat ze Tool eens moeten luisteren dan zijn ze bijna nooit positief de eerste keer, net zoals ikzelf was na undertow en de eerste keer aenima. Maar als ze het een aantal keer hebben gehoord en ze zich er in willen verdiepen dan zijn ze altijd positief. Ik heb nooit het idee gehad dat er een Tool hype was totdat ik een aantal forums las. Het is toch wel erg toevallig en grappig dat er zoveel mensen zijn die een vergelijkbaar gevoel.

Tool........ en een hele tijd niets
pi_8708699
Zucht...

Luister nu naar Pushit (live) van Salival... Wat is dat toch meesterlijk gedaan... van minimalistisch gitaar en zang in het begin tot het 12 minuten later lijkt alsof de wereld instort. Die opbouw, die zang, dat gevoel, die angst, dat geweld. Ik krijg er gewoon kippevel van en een raar gevoel van in mijn buik.

Hier past maar 1 smiley bij:

...
pi_8984096
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 14:20 schreef Kos het volgende:
Zucht...

Luister nu naar Pushit (live) van Salival... Wat is dat toch meesterlijk gedaan... van minimalistisch gitaar en zang in het begin tot het 12 minuten later lijkt alsof de wereld instort. Die opbouw, die zang, dat gevoel, die angst, dat geweld. Ik krijg er gewoon kippevel van en een raar gevoel van in mijn buik.

Hier past maar 1 smiley bij:


deze past er ook wel bij !

Maar goed: het Lange Wachten is weer begonnen. Vraag me af hoe Tool ervoor gaat zorgen een geschikte opvolger van Lateralus te maken. Het zal nog een hels karwei worden om de twee voorgangers te overtreffen.

  zondag 9 maart 2003 @ 17:39:15 #130
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_8984148
Ik hoop eigenlijk niet dat het weer TE word net zoals op lateralus.Ik vind undertow en aenema toch het beste.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_9636630
quote:
4.1.03 Lollapalooza Tour Dates Announced

A Perfect Circle just announced dates beginning in August 2003 for their Lollapalooza tour. They will be performing on the main stage. Visit the 'tour' page for dates and venues.
Ik las een paar dagen geleden op VARA's hittekst dat Maynard James Keenan komende maanden nog met A Perfect Circle bezig is alvorens zich op het nieuwe Tool album te storten. Dat zou nog 18 maanden gaan duren voor dat die plaat er is.

Als hierdoor de kwaliteit van de nieuwe plaat hoger wordt heb ik er geen moeite mee om nog eens ander half jaar te wachten. Zolang het maar niet weer 5 jaar wordt zodat we nog tot 2006 aan het wachten zijn.

[kopie van het APC topic ]

  maandag 7 april 2003 @ 15:27:33 #132
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_9636723
Zaterdag Salival nog gevonden in Groningen... ben er zooo blij mee

Third Eye live en dan dat begin...en die opbouw. geweldig.
en lamc is ook geweldig

pi_9636798
quote:
Op maandag 7 april 2003 15:27 schreef Evil_Koekje het volgende:
Zaterdag Salival nog gevonden in Groningen... ben er zooo blij mee

Third Eye live en dan dat begin...en die opbouw. geweldig.
en lamc is ook geweldig


LAMC

(dialtone, touch-tone dialing, ring, ring)

Thank you for calling the Los Angeles Municipal Court.
This is an automated system that can handle most inquiries.
If after using this system, your question is not answered,
please, stay on the line
and a representative will be with you shortly.

If you are calling from a touch-tone phone, please press 1.
If you are calling from a cellular phone, please press 2.
If you are calling from a pay phone, please press 3.
If you are calling from a car phone, please press 4.
If you are calling from a secret-spy phone, please press 5.
If you are calling from a princess, phone, please press 6
If you are calling from a car fax, please press 7.
and If you are calling from a rotary phone, please, stay on the line

Make your selection at any time.

(touch-tone 1)

Make your selection at any time.

(three touch-tone 1's)

For information in English, please press 1.
For information in Spanish, please press 2.
For information in Japanese, please press 3.
For information in Chinese, please press 4.
For information in Dutch, please press 5.
For information in Latvian, please press 6.
For information in French, please press 7.
For information in Yiddish, please press 8.
For information in Ig-pay Atin-lay, lease-pay ress-pay ine-nay.

(touch-tone 1)

If you are responding to a notice from the City Attorney's office, press 3.
To check the amount due on a parking ticket, press 4.
If you believe you are ticketed in error because your disabled person
placard or your preferential parking permit was clearly displayed, or
your vehicle is disabled, press 5.
For all other traffic related matters, press 6.

(long touch-tone 6)

Please make a selection at any time.

(three touch-tone 6's)

For traffic school information, press 1.
For payment inormation, press 2.
For court locations, press 3.
For general ticket and warrant information, press 4.
For court appearance and bail information, press 5.
For traffic court appointment information, press 6.

(four touch-tone 6's)

If you need to make a traffic court appointment, please press 1,
unless you have not filled out a DD form 3018, in which case,
please press 2. To receive a blank DD form 3018, please come
down to the Los Angeles Municipal Court building during normal
business hours. If you have filled out DD form 3018, but have
not reported to the City Attorney's office, please press 3.

If you are not receiving physical therapy but have a relative that
voted 'no' on Proposition 187 * and have collected a notarized waiver
from said relative, and have attached said waiver in triplicate to
said form, please press 4, unless of course, said relative is not
a naturalized citizen, in which case, please press 5.

If you are receiving physical therapy from a naturalized citizen but
have not voted 'yes' or 'no' on Proposition 187 and have not reported
to the City Attorney, but have filled out form DD 3018, please
press 6.

Of course, if you have not had your eyes tested by your local
Department of Motor Vehicles in the last three years, in which case
press 7. If you have had your eyes tested AND voted 'yes' on
Proposition 187, and have your DD form 3018 filled out and
have already reported to the City Attorney but have never been called
in for jury duty, press 8.

(touch-tone entry)

Make your selection at any time.

(here begins the touch-tone frenzy)

Make your selection at any time.

The system is waiting for a touch tone entry.
The system is waiting for a touch tone entry.

There is a possibility that you have made an error in
selecting your message. Please try again.

The system is waiting for a touch tone entry.

There is a possibility that you have made an error in
selecting your message. Please try again.

I'm sorry, but we are unable to interpret your request.
Please call back during normal business hours.

(CLICK ... sound of dialing)

Thank you for calling the Los Angeles Municipal Court.
This is an automated system that can handle most inquiries.
If after using this system, your question is not answered,
please, stay on the line
and a representative will be with you shortly.

(fades out on)
If you are calling from a touch-tone phone, please press 1.
If you are calling from a cellular phone, please press 2.

Ge-ni-aal

  maandag 7 april 2003 @ 16:13:18 #134
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_9637795
quote:
Op maandag 7 april 2003 15:31 schreef Pushit het volgende:

[..]
Ge-ni-aal


Het perfecte woord om lamc mee te beschrijven
  maandag 7 april 2003 @ 16:13:49 #135
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_9637813
Ik kan bijna niet wachten op die live-dvd...

* Svyatagor Salival nog eens opzet

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 april 2003 @ 16:26:03 #136
31430 Random_hero
BRAAAAAAGH!
pi_9638142
quote:
Op maandag 17 februari 2003 11:11 schreef 2nosedT het volgende:

[..]

gij stuk onheil!! u heeft m'n usericon gestolen!


Nee hoor, hij lijkt er alleen op

Ik kan jullie allemaal ook het nummer dat op salival.com staat aanraden. Voor zover ik weet is die nooit uitgebracht, maar DAMN wat zonde!!!!
Zoveel power, zo veel emotie, echt Ge-wel-dig met een hoofdletter G!
Rustig in het begin, maar krachtig over de helft. Het nummer vind ik perfect als je heel kwaad of verdrietig bent en dan keihard opzet

[Dit bericht is gewijzigd door Random_hero op 07-04-2003 18:21]

pi_9640195
Wat is Tool een toffe band! Ik had nog niet veel van ze gehoord totdat ik een paar topics ging lezen. Ik dacht ff dat ik de laatste 10 jaar heb zitten slapen. GENIAAL!
Het is alleen jammer dat de cd's nog zo duur zijn, zijn ze het waard? Waarschijnlijk domme vraag
pi_9640265
quote:
Op maandag 7 april 2003 18:01 schreef citizenerased het volgende:
Wat is Tool een toffe band! Ik had nog niet veel van ze gehoord totdat ik een paar topics ging lezen. Ik dacht ff dat ik de laatste 10 jaar heb zitten slapen. GENIAAL!
Het is alleen jammer dat de cd's nog zo duur zijn, zijn ze het waard? Waarschijnlijk domme vraag
hm.. ik hoorde vandaag een dj van Kink Fm zeggen dat ie de laatste cd van Mercury Rev in uitverkoopbakken zag liggen. mooi meegenomen zei hij. Maar aan de andere kant vond het sneu dat deze cd die nog niet zo gek lang uit is nu al zo goedkoop is. De muzikanten hebben er hard op gewerkt, aldus de DJ. Met Tool is dat net zo. Ik vind dat je voor muziek van zeer hoge kwaliteit wel iets meer mag betalen.

Overigens zijn de cd's van Tool niet zo gek duur meer geloof ik.

  maandag 7 april 2003 @ 18:23:08 #139
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_9640505
Hoe hopen jullie eignelijk dat het volgende album word?IK hoop iets meer op undertow en aenima kwaliteit.Ik vond lateralus op sommige punten namelijk iets te progessief worden waardoor het wat langdradigere momenten kreeg.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_9640589
quote:
Op maandag 7 april 2003 18:23 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hoe hopen jullie eignelijk dat het volgende album word?IK hoop iets meer op undertow en aenima kwaliteit.Ik vond lateralus op sommige punten namelijk iets te progessief worden waardoor het wat langdradigere momenten kreeg.
Tool is geen band die terug gaat naar hun roots. Ik hoop dat het anders klinkt als Ænima of Lateralus. Maar dan wel niet radicaal.
  maandag 7 april 2003 @ 18:29:20 #141
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9640593
quote:
Op maandag 7 april 2003 18:23 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hoe hopen jullie eignelijk dat het volgende album word?IK hoop iets meer op undertow en aenima kwaliteit.Ik vond lateralus op sommige punten namelijk iets te progessief worden waardoor het wat langdradigere momenten kreeg.
Wat heeft progressief met langdradig te maken?
Ik hoop trouwens dat ze nog meer het experiment gaan opzoeken, misschien wat meer gaan spelen met electronica of zo. Zolang ze hun muzikale grenzen maar overschrijden en niet op safe spelen.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 7 april 2003 @ 18:43:00 #142
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_9640835
quote:
Op maandag 7 april 2003 18:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Tool is geen band die terug gaat naar hun roots. Ik hoop dat het anders klinkt als Ænima of Lateralus. Maar dan wel niet radicaal.


Wat ik bedoel is dat ik aenema bv qua afwisseling het beste vond.Lateralus vind ik wel goed maar vind ik simpelweg soms iets te langdradig.Wat ik dus niet hoop is dat ze gaan proberen nummers te schrijven die zo progessief mogelijk zijn maar gewoon nummers schrijven die ook daadwerkelijk gewoon goed klinken.Is het nu duidelijk
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  maandag 7 april 2003 @ 19:06:17 #143
31430 Random_hero
BRAAAAAAGH!
pi_9641220
Ik hoop dat het nieuwe album wederom onbeschrijfelijk mooi wordt
  maandag 7 april 2003 @ 19:58:43 #144
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_9642329
quote:
Op maandag 7 april 2003 18:43 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Wat ik dus niet hoop is dat ze gaan proberen nummers te schrijven die zo progessief mogelijk zijn maar gewoon nummers schrijven die ook daadwerkelijk gewoon goed klinken.
dat is natuurlijk het gevaar van een band als Tool. Dat het liedje ondergeschikt wordt aan het experiment.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_9642925
ze moeten idd niet proberen expres van die "pielie-pielie, kijk-eens-hoe-goed-wij-zijn" muziek gaan maken... gewoon strakke nummers, en niet steeds allemaal rare ritmewisselingen gaan maken in een nummer van 10 minuten waardoor het lijkt alsof je naar 5 verschillende nummers hebt zitten luisteren ...

my opinion:
aenema? VEEL beter dan lateralus ...

pi_9643006
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:27 schreef GhostMan84 het volgende:
ze moeten idd niet proberen expres van die "pielie-pielie, kijk-eens-hoe-goed-wij-zijn" muziek gaan maken... gewoon strakke nummers, en niet steeds allemaal rare ritmewisselingen gaan maken in een nummer van 10 minuten waardoor het lijkt alsof je naar 5 verschillende nummers hebt zitten luisteren ...

my opinion:
aenema? VEEL beter dan lateralus ...


hm... ik weet niet of dit zo is hoor. Lateralus is qua lente van de nummers iets progressiever maar niet per se minder strak. Alle nummers hebben herkenbare stukken, kop en staart en zijn niet ondoorgrondelijk. Het is alleen even wennen. Het is een groeiplaat en zijn dat niet juist de beste?
pi_9643061
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

hm... ik weet niet of dit zo is hoor. Lateralus is qua lente van de nummers iets progressiever maar niet per se minder strak. Alle nummers hebben herkenbare stukken, kop en staart en zijn niet ondoorgrondelijk. Het is alleen even wennen. Het is een groeiplaat en zijn dat niet juist de beste?


De beste wil ik niet zeggen, maar je moet de 4 albums op zichzelf zien en niet met elkaar vergelijken. Dan kom je maar tot 1 conclusie dat het alle 4 topalbums zijn.
pi_9643122
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:33 schreef Pushit het volgende:

[..]

De beste wil ik niet zeggen, maar je moet de 4 albums op zichzelf zien en niet met elkaar vergelijken. Dan kom je maar tot 1 conclusie dat het alle 4 topalbums zijn.


Dat klopt. Overigens vind ik Ænima ook beter dan Lateralus en dat komt omdat Ænima ten opzichten van undertow zo'n enorme stap vooruit is dat de stap van Ænima naar Lateralus een beetje tegenvalt...

(dit geldt overigens ook voor Fear Factory: Soul of a New Machine ----------------------------------------->Demanufacture--------> Obsolete )

pi_9650103
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat klopt. Overigens vind ik Ænima ook beter dan Lateralus en dat komt omdat Ænima ten opzichten van undertow zo'n enorme stap vooruit is dat de stap van Ænima naar Lateralus een beetje tegenvalt...

(dit geldt overigens ook voor Fear Factory: Soul of a New Machine ----------------------------------------->Demanufacture--------> Obsolete )


Of bijv. Master of Puppets --> And Justice For All... --> Black Album .

Vergelijking gaat voor veel bands op .

Maar das verder OT in dit mooie topique .

pi_9650333
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

hm... ik weet niet of dit zo is hoor. Lateralus is qua lente van de nummers iets progressiever maar niet per se minder strak. Alle nummers hebben herkenbare stukken, kop en staart en zijn niet ondoorgrondelijk. Het is alleen even wennen. Het is een groeiplaat en zijn dat niet juist de beste?


ja ok, op lateralus is wel strak gespeeld ... maar ik bedoel gewoon dat ze niet hele rare nummers maken waarin ze kunnen laten horen hoe goed ze wel niet zijn (heb ze een keer in een interview gezien, en toen antwoordden ze op de vraag: "wie is jullie favoriete band?" dat tool hun favoriete band is... zegt genoeg denk ik ... bijna alle andere bands waren voor hun niet de moeite om naar te luisteren ... )

het laten horen hoe goed ze wel niet zijn is VEEL minder het geval op Aenima, die klinkt nog wat "rauwer" tov Lateralus ... desondanks vind ik Lateralus nog een geweldige plaat hoor, don't get me wrong ...

pi_9650965
quote:
heb ze een keer in een interview gezien, en toen antwoordden ze op de vraag: "wie is jullie favoriete band?" dat tool hun favoriete band is... zegt genoeg denk ik ...
Je moet niet meteen alles geloven wat ze zeggen.. Matige vraag --> Matig antwoord.
pi_9651331
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:34 schreef DIJK het volgende:

[..]

Je moet niet meteen alles geloven wat ze zeggen.. Matige vraag --> Matig antwoord.


heb jij helemaal gelijk in, maar ze kwamen in de rest van het interview (was op tv) behoorlijk arrogant over, en vinden zichzelf de enige goeie rockband die er is ... nu moet je wel veel wat tool zegt met een korreltje zout nemen, maar toch ...
pi_9651342
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:34 schreef DIJK het volgende:

[..]

Je moet niet meteen alles geloven wat ze zeggen.. Matige vraag --> Matig antwoord.


Tool interviews zijn meestal vermakelijk... zulke vragen beantwoorden ze dan ook zelden normaal.
  dinsdag 8 april 2003 @ 15:09:13 #154
24054 search64
Avec le grande
pi_9657529
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:26 schreef Random_hero het volgende:

[..]
Ik kan jullie allemaal ook het nummer dat op salival.com staat aanraden. Voor zover ik weet is die nooit uitgebracht, maar DAMN wat zonde!!!!
Zoveel power, zo veel emotie, echt Ge-wel-dig met een hoofdletter G!
Rustig in het begin, maar krachtig over de helft. Het nummer vind ik perfect als je heel kwaad of verdrietig bent en dan keihard opzet


Als dat nummer van TOOL is dan ben ik een banaan. Dat is iig niet MJK die zingt en ook niet Danny Carey die drumt.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 8 april 2003 @ 15:35:12 #155
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_9658072
Sorry maar ik kan geen nummer vinden op Salival.com
  dinsdag 8 april 2003 @ 15:43:54 #156
31430 Random_hero
BRAAAAAAGH!
pi_9658285
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 08:25 schreef GhostMan84 het volgende:

[..]

ja ok, op lateralus is wel strak gespeeld ... maar ik bedoel gewoon dat ze niet hele rare nummers maken waarin ze kunnen laten horen hoe goed ze wel niet zijn (heb ze een keer in een interview gezien, en toen antwoordden ze op de vraag: "wie is jullie favoriete band?" dat tool hun favoriete band is... zegt genoeg denk ik ... bijna alle andere bands waren voor hun niet de moeite om naar te luisteren ... )

het laten horen hoe goed ze wel niet zijn is VEEL minder het geval op Aenima, die klinkt nog wat "rauwer" tov Lateralus ... desondanks vind ik Lateralus nog een geweldige plaat hoor, don't get me wrong ...


Op Ænima verkondigen ze zelfs in een nummer hoe goed ze wel niet zijn
Maar in interviews zijn ze nooit echt serieus dus..
  dinsdag 8 april 2003 @ 15:53:22 #157
24054 search64
Avec le grande
pi_9658500
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:43 schreef Random_hero het volgende:

[..]

Op Ænima verkondigen ze zelfs in een nummer hoe goed ze wel niet zijn
Maar in interviews zijn ze nooit echt serieus dus..


Tja als je Hooker with a Penis serieus neemt ben je wel heel naief.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 8 april 2003 @ 15:54:13 #158
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_9658519
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 08:25 schreef GhostMan84 het volgende:

[..]

ja ok, op lateralus is wel strak gespeeld ... maar ik bedoel gewoon dat ze niet hele rare nummers maken waarin ze kunnen laten horen hoe goed ze wel niet zijn (heb ze een keer in een interview gezien, en toen antwoordden ze op de vraag: "wie is jullie favoriete band?" dat tool hun favoriete band is... zegt genoeg denk ik ... bijna alle andere bands waren voor hun niet de moeite om naar te luisteren ... )

het laten horen hoe goed ze wel niet zijn is VEEL minder het geval op Aenima, die klinkt nog wat "rauwer" tov Lateralus ... desondanks vind ik Lateralus nog een geweldige plaat hoor, don't get me wrong ...


Hmm, rare nummers? Vernieuwend, anders, niet snel of makkelijk in het gehoor liggend, maar na een paar keer goed luisteren niet raar maar geniaal! (imho)

En over die interviews: Tool is volgens mij een band die zichzelf niet in de weg van de muziek wil laten staan.
Dat zie je op het podium: het zijn anonieme gasten; MJK staat achterop het podium en zegt bijna niks: het gaat om de muziek en niet om wat de zanger nog meer te vertellen heeft.
Dat zie je op de CD's: behalve de credits nauwelijks iets over de band zelf (en al helemaal niet van die bedanklijstjes die beginnen met God en moeders).
Dat zie je op toolband.com: heel veel info over van alles en nog wat aan esoterie en occultisme, maar zo goed als niks over de band.
Dat hoor je op de CD's: Think for yourself, question authority.
En natuurlijk vind je je eigen band de beste!

(ze hebben btw heus wel bands die ze respecteren, wat je ook wel kunt horen overigens; King Crimson, Led Zeppelin, Rush, Pink Floyd...)

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 8 april 2003 @ 15:54:30 #159
24054 search64
Avec le grande
pi_9658528
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:35 schreef Evil_Koekje het volgende:
Sorry maar ik kan geen nummer vinden op Salival.com
Je moet op een van die woorden klikken, ik geloof op question....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 8 april 2003 @ 15:58:10 #160
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_9658610
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:54 schreef search64 het volgende:

[..]

Je moet op een van die woorden klikken, ik geloof op question....


aha, thnx

*download*

pi_9658622
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:54 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Hmm, rare nummers? Vernieuwend, anders, niet snel of makkelijk in het gehoor liggend, maar na een paar keer goed luisteren niet raar maar geniaal! (imho)

En over die interviews: Tool is volgens mij een band die zichzelf niet in de weg van de muziek wil laten staan.
Dat zie je op het podium: het zijn anonieme gasten; MJK staat achterop het podium en zegt bijna niks: het gaat om de muziek en niet om wat de zanger nog meer te vertellen heeft.
Dat zie je op de CD's: behalve de credits nauwelijks iets over de band zelf (en al helemaal niet van die bedanklijstjes die beginnen met God en moeders).
Dat zie je op toolband.com: heel veel info over van alles en nog wat aan esoterie en occultisme, maar zo goed als niks over de band.
Dat hoor je op de CD's: Think for yourself, question authority.
En natuurlijk vind je je eigen band de beste!

(ze hebben btw heus wel bands die ze respecteren, wat je ook wel kunt horen overigens; King Crimson, Led Zeppelin, Rush, Pink Floyd...)


Dat ze niet in de weg van de muziek willen staan geven ze ook in menig interview aan, en dan nog gaat de interviewer proberen uitspraken te ontlokken. Dan slaan ze om en gaan ze de boel bedotten. En gelijk hebben ze. En het feit dat ze zgn. geen idolen hebben lijkt me ook vrij simpel. Dan kun je ook niemand "imiteren" wat al heel snel word geroepen in de muziekwereld.
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:00:44 #162
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_9658668
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:09 schreef search64 het volgende:

[..]

Als dat nummer van TOOL is dan ben ik een banaan. Dat is iig niet MJK die zingt en ook niet Danny Carey die drumt.


klinkt inderdaad niet als MJK.
pi_9659323
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:54 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Hmm, rare nummers? Vernieuwend, anders, niet snel of makkelijk in het gehoor liggend, maar na een paar keer goed luisteren niet raar maar geniaal! (imho)


ach, ik bedoel ook niet echt rare, dan heb je me een beetje verkeerd begrepen of heb ik me niet goed uitgedrukt... ik doel daarmee dus op ingewikkelde nummers ...
maar, het volgende wil ik wel ff zeggen.. niet dat daar misverstanden over ontstaan, ik vind tool dus helemaal super en geweldig ... en ik weet ook wel dat je de interviews niet al te serieus moet nemen ...

en idd, als je Hooker With a Penis serieus neemt ... ..

pi_9672271
quote:
MJK staat achterop het podium
Had dat niet ook te maken met dat dat het beste zou zijn voor het geluid? Dan zou er minder van het geluid van de drums "lekken" naar zijn mic ofzo. Ik heb dr niet zoveel verstand van, maar ik dacht dat ik dat wel eens gelezen had.
quote:
en zegt bijna niks
Dat is ook van de laatste tour is het niet.. Volgens mij zegt ie met de keer minder.
  woensdag 9 april 2003 @ 14:40:40 #165
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_9677610
quote:
Op maandag 17 februari 2003 21:16 schreef Necromancer het volgende:

Ik had m'n ogen toegedaan, genoten en was helemaal weggeveegd, wat een band zeg. Ik wist niet meer waar ik stond, hoe laat het was en welke dag het was,


Jah.. had ik ook in Oosterpoort tijdens Disposition, Reflection en Triad. (Hele rare ervaring)

Zelf kan ik ook niet zeggen wat ik nou de beste cd of nummer vind. Dat veranderd bij mij per week, dag, uur.

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Black op 09-04-2003 20:24]

Don't love if you want to die in peace.
  donderdag 10 april 2003 @ 17:17:55 #166
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_9702413
quote:
Op woensdag 9 april 2003 10:28 schreef DIJK het volgende:

[..]

Had dat niet ook te maken met dat dat het beste zou zijn voor het geluid? Dan zou er minder van het geluid van de drums "lekken" naar zijn mic ofzo. Ik heb dr niet zoveel verstand van, maar ik dacht dat ik dat wel eens gelezen had.
[..]


Dat heb ik ook wel eens gelezen, maar volgens mij stond er toen ook dat dat niet de primaire reden was; het kwam toevallig zo uit. Omdat MJK zo achter op het podium staat hebben hij en zijn microfoon minder last van gitaar & bas & drums die staan te beuken. Zijn stem kan dus beter boven de mix uit komen; vandaar dat hij zo goed verstaanbaar is itt andere metalconcerten waar de zanger gewoon voorop het podium staat. Maar ik geloof liever dat de bedoeling niet technisch maar spiritueel is
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 11 april 2003 @ 12:43:31 #167
24054 search64
Avec le grande
pi_9716791
Svyatagor: van wie is trouwens die ontzettend coole quote in je onderschrift?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zaterdag 12 april 2003 @ 12:50:00 #168
24054 search64
Avec le grande
pi_9734283
Danny Carey heeft weer iets cools op zijn site gezet;

http://www.dannycarey.org/Parabola%20ending.mov%201

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_9951125
Volgende week bij Heavy Alternative op Kink Fm: Tool 2metersessie... 29 april dus... voor die kut feestdag
  donderdag 24 april 2003 @ 15:08:16 #170
24054 search64
Avec le grande
pi_9984355
Hoe laat is dat?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  donderdag 24 april 2003 @ 15:16:17 #171
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_9984542
quote:
Op woensdag 23 april 2003 00:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgende week bij Heavy Alternative op Kink Fm: Tool 2metersessie... 29 april dus... voor die kut feestdag
Dus dat zijn opnamens in eigen studio/oefenruimte, of wat?
  donderdag 24 april 2003 @ 15:30:34 #172
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_9984876
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 12:43 schreef search64 het volgende:
Svyatagor: van wie is trouwens die ontzettend coole quote in je onderschrift?
Verschillende mensen claimen hem te hebben verzonnen; waarschijnlijk is hij van de Britse comedian Marcus Brigstocke, maar er gaan verhalen dat een programmeur van Nintendo het een keer (zonder ironie) heeft gezegd.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_9986446
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:08 schreef search64 het volgende:
Hoe laat is dat?
dinsdag vanaf 22.00 uur. Maar pin me er niet op vast!
quote:
Op donderdag 24 april 2003 15:16 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Dus dat zijn opnamens in eigen studio/oefenruimte, of wat?


Geen idee... misschien zoiets zoals Kroeske doet.
  donderdag 24 april 2003 @ 17:31:00 #174
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_9987687
quote:
Op donderdag 24 april 2003 16:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

dinsdag vanaf 22.00 uur. Maar pin me er niet op vast!
[..]

Geen idee... misschien zoiets zoals Kroeske doet.


Ik kan er nergens iets over vinden; hoe kom je aan die info?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_9987771
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 12:50 schreef search64 het volgende:
Danny Carey heeft weer iets cools op zijn site gezet;

http://www.dannycarey.org/Parabola%20ending.mov%201


Waar heb je dat nou weer vandaan?
Ik zie het niet staan op zijn website
Maar dat filmpje schopt zeker wel kont

Voortaan wat beter kijken

[Dit bericht is gewijzigd door Random_hero op 24-04-2003 17:40]

  donderdag 24 april 2003 @ 19:36:25 #176
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_9990369
quote:
Op donderdag 24 april 2003 17:31 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik kan er nergens iets over vinden; hoe kom je aan die info?


van 22:00 tot 24:00. Ik kan het trouwens bevestigen ken 1 van de presentatoren dus luisteren!
  vrijdag 25 april 2003 @ 16:34:53 #177
26714 Wrirreljorkel
go back to sleep
pi_10010473
quote:
Op donderdag 24 april 2003 16:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Geen idee... misschien zoiets zoals Kroeske doet.


Tool heeft ten tijde van Undertow 4 nummers opgenomen in de 2 meter studio: voor de mensen die op de een of andere manier de afgelopen 10 jaar niet hebben gekeken naar een van de betere pop-programma's op de nederlandse TV:
2-meter sessie: een band wordt in een radiostudio gepropt en speelt live een paar nummers. Dit wordt opgenomen en uitgezonden (al dan niet op tv).

Tool heeft op 5 maart 1994 een 2 meter sessie op genomen en de volgende nummers gespeeld:
Sober
Prison Sex
Intolerance

Ik heb ze alle vier in mijn playlist staan: ze klinken meesterlijk (goede productie, magistraal gespeeld, prachtig)

Someone else for president!!
pi_10012865
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:34 schreef Wrirreljorkel het volgende:

[..]

Tool heeft ten tijde van Undertow 4 nummers opgenomen in de 2 meter studio: voor de mensen die op de een of andere manier de afgelopen 10 jaar niet hebben gekeken naar een van de betere pop-programma's op de nederlandse TV:
2-meter sessie: een band wordt in een radiostudio gepropt en speelt live een paar nummers. Dit wordt opgenomen en uitgezonden (al dan niet op tv).

Tool heeft op 5 maart 1994 een 2 meter sessie op genomen en de volgende nummers gespeeld:
Sober
Prison Sex
Intolerance

Ik heb ze alle vier in mijn playlist staan: ze klinken meesterlijk (goede productie, magistraal gespeeld, prachtig)


en ze speelde zo te zien de 4 beste nummers van Undertow
pi_10012928
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 18:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

en ze speelde zo te zien de 4 beste nummers van Undertow


Das jou mening .
pi_10013724
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 18:26 schreef Pushit het volgende:

[..]

Das jou mening .


ja, en dus? geldt dat niet als de Absolute Waarheid?
pi_10013754
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 19:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

ja, en dus? geldt dat niet als de Absolute Waarheid?


Nee.

Als je 4 Degrees inruilt voor Undertow geef ik je wel gelijk trouwens

  vrijdag 25 april 2003 @ 23:18:34 #182
24054 search64
Avec le grande
pi_10019515
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:34 schreef Wrirreljorkel het volgende:
Sober
Prison Sex
Intolerance

Ik heb ze alle vier in mijn playlist staan: ze klinken meesterlijk (goede productie, magistraal gespeeld, prachtig)


Staan ze op kazaa?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zaterdag 26 april 2003 @ 14:04:04 #183
26714 Wrirreljorkel
go back to sleep
pi_10027021
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 23:18 schreef search64 het volgende:

[..]

Staan ze op kazaa?


ehm ja, ik zit op kazaa en heb ze geshared, dus ze zouden in principe gewoon te downloaden moeten zijn. Weet niet zo goed of je het kunt vinden alleen....

(heb net wel de id-tags en filename aangevuld met "2 meter sessie", misschien maakt dat het vinden makkelijker....)

Someone else for president!!
pi_10036717
Gefeliciteerd jongens...
quote:
24 Apr 03
ÆNIMA TRIPLE PLATINUM
The results are in and we are certified: Ænima has hit triple platinum in the US! Congratulations to the band and a special thanks to all the fans for your support over the years.
pi_10102432
Ter herinnering:

vanavond tussen 22:00 en 0:00 op Kink Fm....Tool 2 metersessie uit 1994...

pi_10103756
okay.. laatste waarschuwing... het begint nu!!
  donderdag 1 mei 2003 @ 10:35:47 #187
24054 search64
Avec le grande
pi_10126373
Wat was dat een kutprogramma zeg! Eerst draaiden ze een nummer van de nieuwe CD van Tomahawk, en ik dacht van, nou sterke muziek in dit programma. Vervolgens besteden die kankerDJ's 5 minuten aan het afzeiken van Mike Patton. Dus ja, toen heb ik em maar uitgezet.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_10129455
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 10:35 schreef search64 het volgende:
Wat was dat een kutprogramma zeg! Eerst draaiden ze een nummer van de nieuwe CD van Tomahawk, en ik dacht van, nou sterke muziek in dit programma. Vervolgens besteden die kankerDJ's 5 minuten aan het afzeiken van Mike Patton. Dus ja, toen heb ik em maar uitgezet.
ja.. viel me ook op. Maar ik denk dat ze als FNM favorieten nog al teleurgesteld zijn met het vage Tomahawk. De live nummers van Tool waren wel ongelooflijk goed zeg.
pi_10184893
Heb deze maand kennisgemaakt met Tool en het beviel zo goed dat ik meteen Lateralus heb gekocht en hierna Aenima en ook Undertow.

De eerste twee vind ik geniaal maar ik vins Undertow toch ietsje ondermaats, op Sober nagelaten wat ik wel een supernummer vind.
Wat vinden jullie nou het beste nummer van Undertow? Misschien moet ik me meer op die nummers richten...

pi_10184924
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 20:26 schreef citizenerased het volgende:
Heb deze maand kennisgemaakt met Tool en het beviel zo goed dat ik meteen Lateralus heb gekocht en hierna Aenima en ook Undertow.

De eerste twee vind ik geniaal maar ik vins Undertow toch ietsje ondermaats, op Sober nagelaten wat ik wel een supernummer vind.
Wat vinden jullie nou het beste nummer van Undertow? Misschien moet ik me meer op die nummers richten...


Beste nummer van Undertow vind ik Prison Sex, met Bottom op een goeie 2e plaats. Probeer de cd's niet met elkaar te vergelijken, scheelt een hoop denk ik
  Moderator zaterdag 3 mei 2003 @ 22:51:39 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_10187648
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

ja.. viel me ook op. Maar ik denk dat ze als FNM favorieten nog al teleurgesteld zijn met het vage Tomahawk. De live nummers van Tool waren wel ongelooflijk goed zeg.


vaag zo vaag is tomahawk toch niet

voor vage dingen heeft mikey wel andere projecten

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_10187854
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 22:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

vaag zo vaag is tomahawk toch niet

voor vage dingen heeft mikey wel andere projecten


Mike & DEP bijvoorbeeld
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  Moderator zaterdag 3 mei 2003 @ 23:03:43 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_10187873
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 23:02 schreef Public Enemy het volgende:

[..]

Mike & DEP bijvoorbeeld


probeer eens mike solo (acapella that is )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_10187922
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 23:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

probeer eens mike solo (acapella that is )


Of Mr. Bungle - Mario Bros. theme song..
  Moderator zaterdag 3 mei 2003 @ 23:09:21 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_10187970
met andere woorden

Mike Patton

Veel mensen zullen het daar mee eens zijn (search64 e.d. )


maar daar is dit niet het goeie topic voor, deze wel

Mr Bungle, Fantômas, Peeping Tom...
Mike Patton & Dillinger Escape Plan - CDep
Mit Gas (tomahawk)
Tussenstand: Wie heeft de meeste John Zorn cd's? (enigsinds)

( de nieuwe cd van tomahawk volgende week)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_11083888
op www.toolband.com kun je een stuk lezen over de man aan de telefoon tijdens het laatste nummer van Lateralus. Echt interessant!
pi_11084047
Tool=Cool
pi_11093516
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 13:10 schreef Tunerd het volgende:
Tool=Cool
Helemaal mee eens.
Word tijd voor nieuwe cd of tour. Maakt mij niet uit welke. Allebei zou ook leuk zijn.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 20:00:29 #199
24054 search64
Avec le grande
pi_11093906
Tijd voor een live-DVD. Kben bijna jarig.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_11099171
ik ben hard bezig met bootlegs en live video te zoeken, dus zit weer helemaal in de toolsfeer. waarom zijn die niet op een festival ofzo?! daar had ik wel voor naar pinkpop gegaan.

verder nog iemand nieuws over tool, nieuw album gaat geloof ik nog wel een tijdje duren.

Tool........ en een hele tijd niets
  vrijdag 20 juni 2003 @ 00:04:27 #201
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_11235468
De moeder van MJK is gisteren overleden. Als je naar de site gaat (www.toolband.com), krijg je haar eulogy te zien.
Hoop maar dat het een beetje goed met 'm gaat.

heb trouwens net een bootleg gekocht van een lateralus-tour show in schotland, erg goed

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_11235697
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 00:04 schreef Svyatagor het volgende:
De moeder van MJK is gisteren overleden. Als je naar de site gaat (www.toolband.com), krijg je haar eulogy te zien.
Hoop maar dat het een beetje goed met 'm gaat.

heb trouwens net een bootleg gekocht van een lateralus-tour show in schotland, erg goed


. Het zal wel goed gaan. TooL gaat niet ten einde.
Dat mag niet
  zaterdag 5 juli 2003 @ 23:03:16 #203
24109 EeErnIe
Heeft kennelijk iets gepost
pi_11587605
Hey even een vraagje over Tool:
Ik sprak laatst met een andere "fan", die beweerde dat "Lateralus" een bestaand woord is en dat het ook een betekenis heeft, maar hij was vergeten wat het nou ook al weer precies betekende .
Iemand enig idee of het idd een bestaand woord is en zoja wat het betekent?
Ik heb al gegoogled en Fok!gesearched en www.euroglotonline.nl geraadpleegd, maar ik kan het nergens vinden.
Veni, Vidi, Fugi. Het leven is net een theekopje... Je moet eruit halen wat er in zit.
pi_11587653
ik vermoed dat het niet echt iets betekent. Maar aan de andere kant: het blijft wel Tool.
pi_11588058
lateral betekent zijdelings, maar in het Engelse woordenboek staat niks over lateralus
pi_11589510
lateralus betekent buiten en is latijn en wordt gebruikt in medische kringen.
Tool........ en een hele tijd niets
pi_11589929
quote:
Op zondag 6 juli 2003 00:19 schreef FokTijn het volgende:
lateralus betekent buiten en is latijn en wordt gebruikt in medische kringen.
ja hallo, zo slim zijn we nou ook weer niet, dat we latijn kennen ( heb het btw wel 2 jaar op school gehad, maar daar leerden we niet zulke woorden ) en de woorden die we leerden weet ik nou allang niet meer
  zondag 6 juli 2003 @ 01:11:50 #208
24109 EeErnIe
Heeft kennelijk iets gepost
pi_11590655
K, maar zit daar ook nog een gedachte achter? (Kan nu niet zo snel iets bedenken)
Doe overigens ook 4gym (5 nu...), maar dit woord zeker nog nooit gehad (ik heb ook geen Latijn woordenboek, alleen leerboek...).
Veni, Vidi, Fugi. Het leven is net een theekopje... Je moet eruit halen wat er in zit.
  zondag 6 juli 2003 @ 01:18:46 #209
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_11590802
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 23:03 schreef EeErnIe het volgende:
Hey even een vraagje over Tool:
Ik sprak laatst met een andere "fan", die beweerde dat "Lateralus" een bestaand woord is en dat het ook een betekenis heeft, maar hij was vergeten wat het nou ook al weer precies betekende .
Iemand enig idee of het idd een bestaand woord is en zoja wat het betekent?
Ik heb al gegoogled en Fok!gesearched en www.euroglotonline.nl geraadpleegd, maar ik kan het nergens vinden.
quote:
J1. What in the world is a "Lateralus" ?

In an interview with Aggro Active (May 2001), Maynard offered this answer: "Lateralus itself is actually a muscle and although the title does have something to do with the muscle, it's more about lateral thinking and how the only way to really evolve as an artist -- or as a human, I think -- is to start trying to think outside of the lines and push your boundaries. Kind of take yourself where you haven't been and put yourself in different shoes; all of those cliches."
It is almost Latin for "to the side." To what muscle specifically he is referring is not yet known, though there are apparently two leg muscles whose names include the word.


bron: faq op http://toolshed.down.net
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_11590818
quote:
Op zondag 6 juli 2003 01:11 schreef EeErnIe het volgende:
K, maar zit daar ook nog een gedachte achter? (Kan nu niet zo snel iets bedenken)
Doe overigens ook 4gym (5 nu...), maar dit woord zeker nog nooit gehad (ik heb ook geen Latijn woordenboek, alleen leerboek...).
idd, met latijn leren we geen medische termen

en latijnse woordenboeken heb ik ook niet, wel woordenlijsten uit me boek, maja, daar staat het dus niet in

pi_11590926
quote:
Op zondag 6 juli 2003 01:18 schreef Svyatagor het volgende:

[..]


[..]

bron: faq op http://toolshed.down.net


okej, dank je wel
pi_11590960
het is bullshit dat het een spier is, het is om aan te geven welk deel van een spier het is. dus het is geen spier. waarom weet ik dit, mijn vriendin studeert fysiotherapie en ik hoor die kreten dus dagelijks. Het is dus de buitenzijde van een spier. tool vind het leuk om indd lateral thinking te combineren met de origine van het woord lateral. ik vond het daarintegen erg verwarrend omdat de cd de binnenzijde van een mens liet zien. ik geloof dat de term voor binnenzijde medialus heet. misschien is dit weer een leuke tegenstelling die ze express hebben gedaan. Ik was in ieder geval verrast dat het buiten was ipv binnen. dus buiten je oevers treden in jezelf! wel een leuke tegenstelling.
Tool........ en een hele tijd niets
pi_11591233
quote:
Op zondag 6 juli 2003 01:26 schreef FokTijn het volgende:
het is bullshit dat het een spier is, het is om aan te geven welk deel van een spier het is. dus het is geen spier. waarom weet ik dit, mijn vriendin studeert fysiotherapie en ik hoor die kreten dus dagelijks. Het is dus de buitenzijde van een spier. tool vind het leuk om indd lateral thinking te combineren met de origine van het woord lateral. ik vond het daarintegen erg verwarrend omdat de cd de binnenzijde van een mens liet zien. ik geloof dat de term voor binnenzijde medialus heet. misschien is dit weer een leuke tegenstelling die ze express hebben gedaan. Ik was in ieder geval verrast dat het buiten was ipv binnen. dus buiten je oevers treden in jezelf! wel een leuke tegenstelling.
sorry, maar wil je niet zo moeilijk doen om deze tijd? ik lees het morgen nog wel een keer want nou volg ik het niet helemaal
pi_11591537
quote:
Op zondag 6 juli 2003 01:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

sorry, maar wil je niet zo moeilijk doen om deze tijd? ik lees het morgen nog wel een keer want nou volg ik het niet helemaal


ik schrijf het ook nu maar even met een half oog open, maar volgens mij klopt het wel ongeveer
Tool........ en een hele tijd niets
pi_11648605
Ik hoor dat er weer een nieuwe A Perfect Circle cd aan zit te komen met Maynard??!!!
Kei gaaf natuurlijk, maar moeten we dus dan weer langer gaan wachten op een nieuwe TOOL album, want ze zullen dan wel ook wel gaan touren dan met APC.

zie net deze staan: Nieuw Perfect Circle album

[Dit bericht is gewijzigd door Kopdans op 08-07-2003 18:58]

  dinsdag 8 juli 2003 @ 19:01:07 #216
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_11648783
Jah. met James Iha als nieuwe gitarist.

Vandaag ergens in een afgelegen cd winkeltje Salival van Tool gekocht

Was wel 52 euro.. en ik heb eigenlijk ook geen dvd speler.. maarja. Salival kom je niet elke dag tegen.

Don't love if you want to die in peace.
pi_11658959
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 19:01 schreef Mr.Black het volgende:
Jah. met James Iha als nieuwe gitarist.

Vandaag ergens in een afgelegen cd winkeltje Salival van Tool gekocht

Was wel 52 euro.. en ik heb eigenlijk ook geen dvd speler.. maarja. Salival kom je niet elke dag tegen.


...toch zie k m nog wel her en der staan !
In Leiden, Alphen a/d Rijn en Lisse.....
The mind is a terrible thing to taste !
pi_11666093
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 08:52 schreef Ministry het volgende:

[..]

...toch zie k m nog wel her en der staan !
In Leiden, Alphen a/d Rijn en Lisse.....


Yeah een user met Ministry als nickname
pi_11671238
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 08:52 schreef Ministry het volgende:

[..]

...toch zie k m nog wel her en der staan !
In Leiden, Alphen a/d Rijn en Lisse.....


dat kreng zal ook niet goedkoper worden. ik ga hem nog wel een keer kopen als ik hem tegen kom. al hele tijd niet meer tegen gekomen. ook de aenima cd moet ik nog hebben, maar overal die normal brakke versie. ik wil de versie met mooie voorkant die glimt.
Tool........ en een hele tijd niets
pi_15063027
Hallo Tool fans,
Onderstaand stukje van http://www.somethingawful.com vond ik erg grappig en wilde ik jullie niet besparen:

I had started writing a long and scholarly document on exactly why Three Dog Night is the greatest band of all time, but it was nearing 40 pages so I figured Id better save it for a PhD dissertation. One can never have too many doctorates! Speaking of education, today were going to take a little trip to junior college. Having received well over a hundred e-mail requests for Tool-bashing from the unruly masses, it seems that I have no choice but to comply.

Chapter IV: Yes, you actually are one of those Tool Fans

Wheres the appeal of being a Tool fan? Is it the scavenger hunt for all the Bill Hicks references? Is it the fact that Tool is almost prog-rock, but its about 3% less nerdy than liking Rush? Perhaps its the desire to be part of the most widely-hated club of music dorks this side of Insane Clown Posse fans (even Tool hates Tool fans: Ticks and Leeches and Hooker with a Penis come to mind). The amount of zealotry surrounding Tool is legendary. Many of the people who requested that I discuss Tool actually went so far as to imply that there was absolutely nothing bad to be said about Tool. Obviously, this could not be farther from the truth.

The vast majority of the e-mails about Tool had the same general gist. I love Tool, but I hate Tool fans! Apparently, not only are there hordes of self-righteous Tool fans who think that only people who understand Tools many facets are worthy of Tool fandom, but there are also a huge number of Tool fans who totally dont get Tool and make all the other Tool fans look bad. Well, this is interesting, because Ive only ever met the self-righteous kind. Youd think if there were ten times as many phony, retarded sheep-like Tool fans as real ones, I would have received quite a few e-mails saying do tool their awesome cuz they got a video with a clay dude it was rad and Maynard is my god.

No. Theres only one kind of Tool fan. The Tool fan who thinks that being a Tool fan lets them into some big secret that nobody else gets. They think that only a select few posses the secret Tool decoder ring. Theyd love to believe that all the halfwits who listen to Tool actually dont get it, but really theyre all listening to them for the same reason. The fact of the matter is, any moron can understand Tool, but the hidden appeal of Tool lies in the fact that they give the illusion of being a band for smart people. They do this, as any Tool fan knows, by throwing in jumbled references to high school psychology, obscure religious references, and miscellaneous meaningless nonsense. Bullshit or not, as long as theres something there to figure out or interpret, its going to make some stoned dropout feel smart.

Certainly theres more to like about Tool than just their connect-the-dots pseudo-intellectualism. For starters, theres Maynard James Keenans (second stupidest name in pop music, next to Idlewilds Roddy Woomble) halting, breathy, nauseatingly affected crooning. Hes like the Morrissey of hard rock. Hes also a deep, poetic lyricist, having made millions of snickering Beavis-clones feel like subversive badasses for playing songs about fisting in their moms minivans (to avoid a few angry e-mails, let me just humor you and say the song isnt really about fisting, theres like a whole other deeper level, man). Honestly, its difficult to imagine how anyone could mistake his ham-fisted poetry for good. My shadow / shedding skin / Ive been picking / my scabs again. Its certainly a lot closer to Reznor than it is to Yeats. The man is just singing about angst and non-specific malaise, just like every other whiny hard-rock nerd. Im sure Tool fans like to argue that he poignantly sings about his own traumatic history of abuse, but come on, its not like thats a rare commodity these days; all it does it put him in the same lofty poetic stratosphere as the guy from Korn.

A lot of Tool fans also like to talk about what an amazing drummer Danny Carey is just because he can do weird time signatures and that really fast prog-rock thumpa thumpa thumpa thing. As for the others, from everything Ive ever heard of them, their guitar player and bassist are little more than passable (in fact, having heard the song Lateralus on the radio, I distinctly recall conspicuously bad guitar work). Furthermore, their albums are about as consistent as Russian roulette; for every catchy pop single like 46 and 2, theres twice the volume of unlistenable time-filling crap. Im glad the band loves their fans enough to include a German cookie recipe and an angry answering machine message. Lord knows they didnt buy the record expecting too many actual songs. Maybe their record label gives them some sort of bonus check if they make their CD exactly 79 minutes long.

Theyre the ultimate hybrid of the two most nerdy and worthless styles of music: heavy metal and progressive rock. They barely manage to walk the fine line between complimenting the listeners intelligence and insulting it. Theyre responsible for introducing a level of hilarious faux-satanic mysticism to pop music that we havent heard since Hotel California by the Eagles. Their crimes against humanity have not gone unpunished, though; theyre forever cursed to have an unbearable fanbase, terrible haircuts, and videos so gloomy that they verge on hilarious. If youre a Tool fan and disagree with my summary, feel free to keep your worthless trap shut for once in your whining, self-involved life.

  maandag 1 december 2003 @ 16:55:13 #221
26714 Wrirreljorkel
go back to sleep
pi_15063688
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:28 schreef JantjeB het volgende:
Hallo Tool fans,
Onderstaand stukje van http://www.somethingawful.com vond ik erg grappig en wilde ik jullie niet besparen:

hilarisch verhaal dat ondanks enkele rake opmerkingen weinig hout snijdt


lol!

[Dit bericht is gewijzigd door Wrirreljorkel op 01-12-2003 16:58]

Someone else for president!!
pi_15063739
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:28 schreef JantjeB het volgende:
...een zeer vermakelijk verhaaltje over Tool...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 1 december 2003 @ 17:01:19 #223
26714 Wrirreljorkel
go back to sleep
pi_15063819
iemand trouwens nog iets gehoord over de live-DVD? Hij zou rond de kerst uitkomen, was het verhaal een hele tijd geleden.

Ik heb er niets meer over gehoord...

Someone else for president!!
pi_15066143
Duidelijk geen Tool fan.
Maar idd sommige fans zouden een drol van Maynard nog aanbidden.

Ik vind ze zeker goed en heb er alles (legaal) van.

DVD?? kertmis?? niets van gehoord.

  maandag 1 december 2003 @ 18:38:06 #225
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_15066208
Zou dat van de maker van www.toolband-sucks.com komen?
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_15066480
grappig verhaaltje, ik hou altijd wel van die afzeikstukken jammer dat de schrijver niet zo heel goed is, en dat daarom de kracht nogal afneemt na paar alinea's. ik denk dat je veel sterkere zeikstukken over tool kan schrijven. Wat ik liever heb is weer een cd, ik vind dat we in 2004 wel weer 80 minuten verdienen
Tool........ en een hele tijd niets
pi_15067543
Vandaag Aenima binnen gekregen van Play. En het is de versie met bewegende voorkant Heb 'm nooit eerder gezien.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_15067970
quote:
Ticks and Leeches
gaat niet over fans maar over alle uitzuigers zoals platenmaatschappijen die rond de band zaten
quote:
and Hooker with a Penis
gaat over 'fans' die hun band niet respecteren en dat zijn geen fans.

flut verhaaltje waarschijnlijk geschreven door een hooker with a penis

pi_15071070
quote:
Op maandag 1 december 2003 19:23 schreef spacemangraig het volgende:
Vandaag Aenima binnen gekregen van Play. En het is de versie met bewegende voorkant Heb 'm nooit eerder gezien.
Cool, die zou ik eventueel ook nog wel willen hebben... Zouden alle Aenima's van Play met die hoes zijn? Is Lateralus overigens al op LP uit? Vorige week op de platenbeurs in Utrecht hing er 1, maar volgens mij was dat een bootleg....

Het verbaast me trouwens heel erg dat er er nog geen SACD/DVD-A's van Tool zijn. Ideale muziek daarvoor lijkt me...

[Dit bericht is gewijzigd door PimD op 01-12-2003 21:08]

Bleuh.
  maandag 1 december 2003 @ 22:30:47 #230
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15074275
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:28 schreef JantjeB het volgende:
Tekst. Tekst. Tekst.
Ik vraag me altijd af bij zo'n type welke muziek hij/zij wel goed vindt. Dat durven ze dan meestal niet vermelden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_15074400
quote:
Op maandag 1 december 2003 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af bij zo'n type welke muziek hij/zij wel goed vindt. Dat durven ze dan meestal niet vermelden.


Zal wel weer een verknipte Limp Bizkit fan zijn die boos is dat M.J. Keenan Fredje Durst (en zijn fans) heeft beledigd.
pi_15076595
Neuh, het is geschreven door een grapjas die er genoegen in schept overdreven negatieve verhaaltjes over -naar zijn mening- overschatte bands te schrijven. Om blinde fans zoals jou af te pissen.
Het liefst zien ze dat deze fans ze een boze email sturen, zodat ze ze belachelijk kunnen maken.
Zie hier voor de andere afleveringen.
pi_15091259
quote:
Op maandag 1 december 2003 23:36 schreef JantjeB het volgende:
Neuh, het is geschreven door een grapjas die er genoegen in schept overdreven negatieve verhaaltjes over -naar zijn mening- overschatte bands te schrijven. Om blinde fans zoals jou af te pissen.
Het liefst zien ze dat deze fans ze een boze email sturen, zodat ze ze belachelijk kunnen maken.
Zie hier voor de andere afleveringen.
vrije zielige types dus.
pi_15095423
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 15:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

vrije zielige types dus.


ach afzeikstukken kunnen veel humor bevatten. maar dat is deze ook niet. Puur om de reactie geschreven. en die is hier ook, want na maanden wordt weer geschreven in het topic.
Tool........ en een hele tijd niets
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:28:06 #235
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_15099164
Tool ja, ik heb Aenema nog origineel ligen. Het is natuurlijk hele originele muziek maar heel erg boeien kan het me niet
pi_15099711
quote:
Op maandag 1 december 2003 19:23 schreef spacemangraig het volgende:
Vandaag Aenima binnen gekregen van Play. En het is de versie met bewegende voorkant Heb 'm nooit eerder gezien.
Ik ken die cd niet anders. vooral leuk omdat je zelf mag/kunt kiezen wat je als voorkant wil hebben, want ze bewegen allemaal.
pi_15099947
Vinden jullie ' Die eier von Satan' ook zo leuk?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 2 december 2003 @ 21:04:47 #238
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15100054
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:00 schreef spacemangraig het volgende:
Vinden jullie ' Die eier von Satan' ook zo leuk?
Op zich wel leuk, maar toch skip ik 'm meestal.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_15102523
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:00 schreef spacemangraig het volgende:
Vinden jullie ' Die eier von Satan' ook zo leuk?
Ik vind intermission erg gezellig altijd. Alleen als ik shuffle (wat bij deze cd eignelijk niet hoort) dan mis ik jimmy heel erg erna. Ik skip wel altijd message to harry manback, Ions en cesaro summability.

Ik heb trouwens de normale aenima gekocht, want ik kon die bewegende niet vinden. balen dus. voor 19 euro zelfs gekocht terwijl dat kreng al 8 jaar oud is ofzo

Tool........ en een hele tijd niets
  dinsdag 2 december 2003 @ 22:55:06 #240
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_15103197
Tool cd's shuffle ik sowieso niet eigenlijk. Dat schiet trouwens helemaal niet op met Lateralus @ Parabol(a) dus tja....
En Die Eier Von Satan is ok!
pi_15103685
Iemand enig idee waar die Aenima met bewegende voorkant te koop is? Als ik heb in Amerika bestel, heeft ie dan ook die voorkant? Ik heb hem nu met gewone voorkant maar ik wil ook wel de amerikaanse versie...
...
pi_15627272
Momenteel 3 Keer Tool op MTV, begint nu met Sober (straks dus 2 andere nummers )
  dinsdag 23 december 2003 @ 00:51:54 #243
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_15627360
*kijkt*

Kan net zo goed Salival dr in gooien, maar dit is makkelijker.

pi_15627380
valt me nu op dat Het intro van Rockzone van deze clip (Stinkfist) is gehaald

[Dit bericht is gewijzigd door superheist op 23-12-2003 00:53]

  dinsdag 23 december 2003 @ 00:53:51 #245
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_15627397
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 00:53 schreef superheist het volgende:
valt me nu op dat Het intro van Rockzone van deze (Stinkfist) is gehaald
Ik zag em net (de intro) en was al verbaasd dat ie er in zat..
pi_15627434
NL is niet mijn beste vak. nu Parabola, vraag me af of parabol nog komt.
  dinsdag 23 december 2003 @ 00:57:38 #247
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_15627460
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 00:56 schreef superheist het volgende:
NL is niet mijn beste vak. nu Parabola, vraag me af of parabol nog komt.
Die zit in deze clip en die zie je nu dus
Dan zenden ze volgensmij de 10 minuten versie uit...
  dinsdag 23 december 2003 @ 00:58:18 #248
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_15627478
NU begint parabola
pi_15627497
ja dus nog nooit deze clips van tool gezien.. alleen schism
  dinsdag 23 december 2003 @ 01:02:40 #250
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_15627571
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 00:59 schreef superheist het volgende:
ja dus nog nooit deze clips van tool gezien.. alleen schism
Barbaar!
Anyways nu heb je er in totaal 4 gezien, ga zo door!
pi_15627591
ik moet maar eens die dvd downloaden...
  dinsdag 23 december 2003 @ 01:05:35 #252
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_15627639
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 01:03 schreef superheist het volgende:
ik moet maar eens die dvd downloaden...
Gewoon de losse clips downloaden voeldoet dan eigenlijk. En als je em ooit ergens ziet liggen, kopen dat ding is een collector's item! *heeft*
  donderdag 25 december 2003 @ 14:31:32 #253
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_15693691
* GODFLESH zet even: Tool - Sober - Tales From The Darkside (live) op...

one of my favorite bands en die DVD moet ik ook hebben in mijn verzameling.

Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:18:28 #254
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_17083723
Zojuist van toolband.com gehaald:
quote:
TOOL WEBCAST
A webcast with all four members of the band has been planned for the beginning of March. Although the webcast will available on both sites, we've decided to let the members of the Tool Collective ask the questions this time around. So, for those of you who belong to the TA, start thinking about any questions you have for the band members as they are in the process of writing and arranging material for a new CD. I believe the way it will work is that the guys will pick certain questions (from the 'post a response' section on the TA news), read and answer them so that others can hear their responses. This way, it should be less chaotic and hopefully won't get too repetitious. The webcast will then be made available for people on both sites to listen to at their leisure. The webcast will also be extended for members of the Collective, but probably for only fifteen minutes or so. We will post more information about this event has March draws nearer, but for now just wanted people to start thinking about their questions. So, are there any questions?

BMB


Kewl!!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_17083785
Tijd voor een tweede topic.
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:22:00 #256
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_17083825
Ja, want deze is vol
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')