abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15505887
Kennen jullie het nog? Buizenpost.
Vroeger bij de Hema maakten ze er ook gebruik van. Ik als klein jochie vond het fascinerend als zo'n cassiere er een koker in stopte, en een paar ogenblikken later er weer zo'n koker te voorschijn kwam. Mooi systeem.
Het grappige is, dat het bedrijf waar ik werk binnenkort gaat verhuizen naar een oud bankgebouw, waarin zo'n buizenpost systeem aanwezig is. Lekker oldskool, mail is overbodig. Leuk.
Ken je het nog? Buizenpost?
  donderdag 18 december 2003 @ 10:27:32 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15505917
Ook tof dat bankovervallers in Engeland (geloof ik) toen die buizen hadden afgetapt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_15505923
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:26 schreef ruk het volgende:
Kennen jullie het nog? Buizenpost.
Vroeger bij de Hema maakten ze er ook gebruik van. Ik als klein jochie vond het fascinerend als zo'n cassiere er een koker in stopte, en een paar ogenblikken later er weer zo'n koker te voorschijn kwam. Mooi systeem.
Het grappige is, dat het bedrijf waar ik werk binnenkort gaat verhuizen naar een oud bankgebouw, waarin zo'n buizenpost systeem aanwezig is. Lekker oldskool, mail is overbodig. Leuk.
Ken je het nog? Buizenpost?
cool inderdaad.
Bij de bank eerder, ging je briefje erin en kwam je gevraagde geld er weer uit. Super mooi systeem.
Maar ja, alles moet modern tegenwoordig. Alles moet snel. Liefst gister dan vandaag.
pi_15505940
Ik vond dat ook altijd cool!
pi_15505992
Buizenpost is cool als je ermee spelen mag

Ik ging vroeger (*lees 8 of 9 jaar) met mijn moeder mee naar een bank die zei schoonmaakte en mocht daar mee spelen was leuk want je kon ook van te voren aangeven waar het naartoe moest
Had namelijk geen zin om het naar de kluis te sturen want daar konden we uiotteraard niet in

pi_15506000
Ken het van de bank, geld opnemen, briefje in de koker, en even later floepte er een buisje terug met geld. Inclusief FLOEP geluid.
Inderdaad veel leuker dan een flappentapper !
pi_15506018
Het FLOEP geluid, inderdaad leuk.
pi_15506055
Bij de D.C.'s van Aldi gebruiken ze het ook nog.
  donderdag 18 december 2003 @ 10:34:54 #9
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_15506092
Ik heb laatst nog de film Brazil gekeken, uit 1985, daar komt ook buizenpost in voor. Erg toffe film overigens
Schaap
  donderdag 18 december 2003 @ 10:35:21 #10
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_15506111
Is idd humor... Ik heb nu 2 zomers bij een bank gewerkt en daar hadden sommige filialen het ook nog... Is leuk speelgoed..

Was ook leuk om collega's te pesten door 10 van die dingen achter elkaar er in te doen, komen ze er één voor één weer uit.. kun je druk mee zijn..

Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_15506229
Inderdaad. In Brazil komt ook buizenpost voor. En inderdaad een erg goede film.
pi_15506443
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:35 schreef Larry101 het volgende:
Was ook leuk om collega's te pesten door 10 van die dingen achter elkaar er in te doen, komen ze er één voor één weer uit.. kun je druk mee zijn..
pi_15507962
Ik ben bang dat ik te jong ben om dit ooit meegemaakt te hebben. Wat heb ik toch een hoop mooie dingen gemist

gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_15508043
Bij de Mediamarkt in Almere (gloedje nieuw pand) hebben ze ook een buizenpost systeem... Leuk om dan een hele middag bij de klantenservice balie te hangen... *Floep!*
pi_15508112
Buizenpost bestaat nog steeds. .

www.buizenpost.com

Handig om kleine goederen of documenten heen en weer te sturen.

pi_15508219
Bij de C&A hadden ze het vroeger, erg cool idd.

Guust Flater had zelf een buizenpost systeem gemaakt. En toen knalde er een bocht vanaf heheheh

En Brazil is inderdaad geweldig.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  donderdag 18 december 2003 @ 12:12:48 #17
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_15508744
Bij ons op het ziekenhuis gebruiken ze buizenpost nog steeds.

Buisjes bloed worden met de buizenpost vanaf sommige afdelingen [zoals de IC of Neonatologie] naar het laboratorium gestuurd voor onderzoek.

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_15508802
In het ziekenhuis werken we er nog mee hoor! Erg handig.. Buisjes bloed verzenden. Ook hebben we een treintjes-systeem die statussen via rails door heel het ziekenhuis brengen. Erg koel!
pi_15508875
Hier hebben we het ook..werkt super (als het werkt, het is vaak stuk) maar het is makkelijk om snel papieren of kleine dingen, sleutels ed. van de ene naar de andere kant van het bedrijf te krijgen.

buizenpost Het bespaart veel loopwerk.

pi_15510316
in de 2 ziekenhuizen waar ik stage heb gelopen hadden ze ze idd ook errug leuk...ik zat dus ook vaak alles te versturen wat verstuurd moest worden en idd erg handig voor de buisjes bloed oid wat je anders gewoon moest gaan brengen....
pi_15514617
Buizenpost is cool

M'n vader was een keer met zijn collega's aan het overgooien met een stressballetje en die viel toen in die buis, dat was droog.

..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_15514676
Ja! Wij hadden dat ook bij de Gamma!
Leuk was dat altijd!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_15521809
Weet iemand hoe technisch buizenpost werkt? Ik kan er alleen naar gissen, maar de details zijn mij onbekend.
pi_15522135
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:47 schreef ruk het volgende:

Weet iemand hoe technisch buizenpost werkt? Ik kan er alleen naar gissen, maar de details zijn mij onbekend.

Staat 't niet op die website?
pi_15522183
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Staat 't niet op die website?

He, sorry, niet gezien. Mijn fout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')