abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 december 2003 @ 13:46:36 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15481623
[Snowboard] Centraal topic
[snowboard] centraal topic deel 2
[Centraal] Snowboard topic deel 3
[Centraal] Snowboard topic deel 4
[Centraal] Snowboard Topic deel 5

"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"



Uit het vorige deel:

quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:12 schreef Dentist het volgende:

quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:23 schreef NoComment het volgende:
Je wilt toch niet echt menen dat deze berg alleen voor skiers is heh... dan lijkt het me wel een uitdaging om daar te gaan boarden!
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:25 schreef XL het volgende:
Hee! Dat is nog nooit ter sprake gekomen...
Er zijn dus inderdaad, met name in Amerika, nog gebieden die snowboarders weren. Op zich niets op tegen, als ze mij niet willen dan wil ik hun al helemaal niet! Wat ik me nu wel afvraag, zo'n gebied is dat particulier of openbaar. Dus is er iemand anders dan de gemeente eigenaar van de grond. Als de gemeente eigenaar van de grond is, hoe verantwoorden ze dit beleid dan? In feite kun je het dan zien als discriminatie. Ik denk dat je een leuke zaak hebt als je er een rechtzaak van zou maken. Een particulier kan dit zonder zich te verantwoorden als beleid voeren, mogelijk zijn de liften dan van particulieren..... maar dan zou je in principe wel mogen hiken en boarden, als je de liften niet gebruikt. Als de grond ook van particulieren is maak je als snowboarder geen kans.
----------
quote:
Op woensdag 17 december 2003 11:00 schreef XL het volgende:
Vandaag doet de Aldi weer snowboardbroeken in de verkoop. Dat is altijd mooi spul, zeker voor die prijs. Kortom, ik heb een nieuwe snowboardbroek gekocht. Bij Perry Sport zag ik al mooie wanten liggen gister, die ga ik denk ik ook kopen. Wat doen jullie trouwens, wanten of handschoenen? Daarnaast moet ik nog Wax hebben, waar halen jullie de goedkoopste universal wax? (wel vaste..... geen spuitbus dus)
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:14 schreef DarkChylde het volgende:
ik heb echt super handschoenen bij de decathlon gehaald.
merk was nova-dry ofzo.
40 euro waren ze (dacht ik). maar de vinger zijn aan de onderkant een beetje rubber achtig. zit een soft pad bij de polsen om die enige bescherming te geven. op linker duim een rubber dingentje om sneeuw van je goggle te vegen. op je rechterduim zit een fluwelen ding om je goggle schoon t vegen. zitten bandjes in je handchoenen die je om je polsen kan doen.

had ik al gezegd dat ik vet vond


quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:21 schreef NoComment het volgende:
Hmm kwa kleding zou ik nog wel eens mogen gaan winkelen eigenlijk. Ik heb een redelijk stel handschoenen, ze worden wel zeiknat (ook van binnen) maar blijven gelukkig wel warm Heb nog een skibroek gekregen van een oom van me, op zich wel een goede denk ik alhoewel na een dag boarden waarbij je nogal wat zit om je bindingen vast te doen (indoor dus) me reet ook niet droog blijft Wat ook wel irritant is, is dat die broekspijpen niet over m'n schoenen heen kunnen, wat wel zo lekker zou zijn als je wat sneeuw opwerpt, en als die broekspijp dus wat hoger zit... brrr
Rock on!

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 17-12-2003 20:50]

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 17 december 2003 @ 13:54:34 #2
72282 360sjors
King of the Hill
pi_15481840
quote:
kansloos tegen een sneeuwscooter van de pistediensten
Niet tussen de bomen of hobbelig terrein
pi_15482036
Trust me, je wint het echt niet van een paar fatski's... Zeker niet in Alta..
  woensdag 17 december 2003 @ 14:13:35 #4
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15482366
en wie wil er dan in hemelsnaam gaan boarden in Alta????
  woensdag 17 december 2003 @ 14:15:46 #5
72282 360sjors
King of the Hill
pi_15482426
quote:
Op woensdag 17 december 2003 14:01 schreef Dentist het volgende:
Trust me, je wint het echt niet van een paar fatski's... Zeker niet in Alta..
Ik ben ook niet van plan dat in de praktijk te testen
pi_15482640
quote:
Op woensdag 17 december 2003 14:13 schreef MALLENS het volgende:
en wie wil er dan in hemelsnaam gaan boarden in Alta????
Niemand, ik ga d'r skien

Als je je afvraagt, in hemelsnaam, waarom :

http://www.powdermag.com/vids/team13_gordy/

en

http://www.powdermag.com/vids/altapowdersession/

  woensdag 17 december 2003 @ 14:26:19 #7
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15482721
ik ga liever naar Oostenrijk!
pi_15482861
quote:
Op woensdag 17 december 2003 14:26 schreef MALLENS het volgende:
ik ga liever naar Oostenrijk!
Inderdaad, want het is natuurlijk veel fijner om in 40-procents-poeder te skien dan in 5-procents-poeder (zgn cold smoke)..

Faceshots, ze zijn zoo passé..

  woensdag 17 december 2003 @ 14:32:13 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15482881
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 17 december 2003 @ 14:35:39 #10
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15482998
quote:
Op woensdag 17 december 2003 14:31 schreef Dentist het volgende:

[..]

Inderdaad, want het is natuurlijk veel fijner om in 40-procents-poeder te skien dan in 5-procents-poeder (zgn cold smoke)..

Faceshots, ze zijn zoo passé..


poeder boarden is sowieso flink overrated. Ik houd van keiharde pas geprepareerde pisten. En dan volgas naar beneden knallen.
Poeder is leuk als je 's middags een paar biertjes op hebt en nog net niet naar huis wil...
...en wat de nuek bedoel je met facehots? ik krijg er een smerig beeld bij...
  woensdag 17 december 2003 @ 14:39:28 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_15483118
quote:
Op woensdag 17 december 2003 14:35 schreef MALLENS het volgende:

[..]

poeder boarden is sowieso flink overrated. Ik houd van keiharde pas geprepareerde pisten. En dan volgas naar beneden knallen.
Poeder is leuk als je 's middags een paar biertjes op hebt en nog net niet naar huis wil...


Mallens, ben jij een hard-booter? Of toch 'gewoon' soft?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 17 december 2003 @ 14:43:50 #12
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_15483286
quote:
Op woensdag 17 december 2003 14:39 schreef XL het volgende:

[..]

Mallens, ben jij een hard-booter? Of toch 'gewoon' soft?


hardbooter natuurlijk!

Hardbooters doen het kei-hard!

pi_15484386
Heb laatst mijn board opgehangen aan de muur

Zaterdag 's morgens vroeg vertrekken we per auto naar Tignes.
Hopen dat er goede sneeuw ligt

pi_15484868
Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden. Tweede kerstdag naar Alpe d'Huez, en nog steeds geen nieuwe sneeuw sinds eind November! Ik hoop voor die mensen serieus op een witte kerst!

http://www.snow-forecast.com/resorts/Alpe-d-Huez.0to3mid.php

  woensdag 17 december 2003 @ 16:59:41 #15
72282 360sjors
King of the Hill
pi_15487279

Schitterend plaatje

quote:
Op woensdag 17 december 2003 14:43 schreef MALLENS het volgende:

[..]

hardbooter natuurlijk!

Hardbooters doen het kei-hard!


Hardboots, das pas lekker freestylen
quote:
Op woensdag 17 december 2003 15:33 schreef notepad het volgende:
Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden. Tweede kerstdag naar Alpe d'Huez, en nog steeds geen nieuwe sneeuw sinds eind November! Ik hoop voor die mensen serieus op een witte kerst!

http://www.snow-forecast.com/resorts/Alpe-d-Huez.0to3mid.php


Ach, niets beter dan de dag voor aankomst een vette sneeuwdump, dat heb ik wel vaker meegemaakt (enkele jaren geleden, Pra-Loup)
  woensdag 17 december 2003 @ 17:47:00 #16
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_15488491
Vorige week lag er in "Wildkogel" ook nog geen sneeuw ... afgelopen 3 dagen heeft het flink gesneeuwd daar en nu ligt er een pak van 80 Centimeter..... Weer is echt zo fucking onvoorspelbaar ...

Even een vraagje nog over Goggles : Waar kan ik ze beter halen ... in nederland of in Oostenrijk, want ik ben vanmiddag wezen kijken bij sport2000 en ik vond die goggles nog behoorlijk aan de prijs (vanaf 50 Euro).

Nog even over mijn muzieksmaak .... GEEN PUNK ..... Geef mij maar Techno

"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  woensdag 17 december 2003 @ 19:49:06 #17
21753 jbcyber
Tja wat zet je hier nu neer he
pi_15491627
quote:
Op woensdag 17 december 2003 17:47 schreef Apoc2003 het volgende:

Nog even over mijn muzieksmaak .... GEEN PUNK ..... Geef mij maar Techno


Kijk aan af en toe een paar techno plaatjes vind ik ook wel lekker.

Maar over dat weer. Als ik toenet goed heb geluisterd is er van alles los wat betreft het weer in europa. Ik weet niet of mensen die glijdende auto's hebben gezien maar volgens mij zegt dat genoeg voor de komende tijd.

Dus mensen die wat binnekort gaan ik duim voor jullie

pi_15492122
Moi gaat ook 2e kerstdag. maar in koningsleiten weet ik nog niet of er sneeuw ligt.. kan niet vinden of er sneeuw ligt..
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
  woensdag 17 december 2003 @ 20:45:02 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15493276
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:03 schreef Zebigboss het volgende:
Moi gaat ook 2e kerstdag. maar in koningsleiten weet ik nog niet of er sneeuw ligt.. kan niet vinden of er sneeuw ligt..
haha tuurlijk ligt daar sneeuw

www.gerlos.at staat ook de Konigsleiten-wand en daar ligt sinds 3 dagen 100cm sneeuw
Is dus de afgelopen paar dagen een dikke dump geweest.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 17 december 2003 @ 20:56:30 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15493589
Trouwens over die kleding:

heb vorig jaar nog een broek en een nieuw jack gekocht. Me ouwe boardbroek heb ik nog wel maar alleen voor noodgevallen. Hij is een beetje gaar aan het worden
Moet er eigenlijk nog 1 bij hebben.
Aan de andere kant krijg ik de 3 weken dat ik in de krokus ga toch kleding van de school dus dat boeit me dan weer wat minder....

Ik heb al 2 jaar dezelfde handschoenen. Ze zijn inmiddels ook wel gaar aan het worden. Heb er niet echt zuinig mee gedaan terwijl ze toch wel redelijk duur waren (stom jah ik weet het). De vingers zitten scheuren in enzo. Maar het is nog niet echt hinderlijk en een beetje tape doet wonderen
Daarnaast zijn ze echt goed warm en dat is wel essentieel bij handschoenen. Het enige lastige aan die dingen is dat ze een beetje rot aan te trekken zijn omdat de binnenhandschoen er los in zit en niet goed vast te zetten is. Daardoor moet je elke keer de binnenhandschoen en de buitenhandschoen apart aantrekken

=================================================


Ben trouwens bezig om een snowboardtripje te organiseren in het weekend na nieuwjaar. Op oudjaarsdag weg gaan en op de zondag of maandag erna weer terug komen. Dus een dag of 3, 4 boarden.
Beetje lowbudget houden moet kunnen natuurlijk
Er zal ergens in het zillertal nog wel een bedje te vinden zijn gok ik zo... En anders slaap ik wel in de achterbak van me mooie Peugeot partner

Enige nadeel is dat ik nog niemand heb om mee te gaan
De meeste zijn òf al naar de sneeuw, òf ze hebben geen geld òf andere verplichtingen
Op zich vind ik het geen probleem om alleen te zijn. Dan ga ik gewoon naar de snowboardschool en dan hebben ze wel ergens een bed voor me. Maar het rijden zou wel irritant zijn en aan de andere kant.... alleen is ook remy....

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 17 december 2003 @ 20:59:24 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15493677
quote:
Op woensdag 17 december 2003 14:35 schreef MALLENS het volgende:

[..]

poeder boarden is sowieso flink overrated. Ik houd van keiharde pas geprepareerde pisten. En dan volgas naar beneden knallen.
Poeder is leuk als je 's middags een paar biertjes op hebt en nog net niet naar huis wil...
...en wat de nuek bedoel je met facehots? ik krijg er een smerig beeld bij...


Moh ik vind het allebei wel leuk.
Echte poeder is trouwens niet voor mensen met een paar biertjes op.
Als ik het tenminste over poederen heb, dan bedoel ik ook echt een dik poederveld en niet die snotzooi naast de piste....

Hard gaan is ook wel eens leuk trouwens. Maar dan wel zo stijlvol mogelijk.

Ik heb alleen zoiets van, als ik alleen maar hard wil, was ik wel blijven skiën. Terwijl ik vind dat poederrijden met een snowboard echt iets toevoegd. Vroeger (toen ik ook nog wel eens sporadisch skiede) vond ik het leuker om hard te gaan op me skies dan op me snowboard....

Trouwens Dentist....
Dat filmpje op die site is echt ubergeil!!!!
En idd 40cm diepe poeder is beter en gaver dan 5cm

(ben trouwens ff me postgemiddelde aan het inhalen omdat ik overdag niet kan reageren... voor het geval jullie het raar vinden dat ik 3x achtermekaar reageer )

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_15494654
wie maakt ook alweer die fantastische snowboard avatars? Ik zou er namelijk ook graag eentje willen hebben!!!
  woensdag 17 december 2003 @ 21:36:10 #23
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_15494893
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:59 schreef Komakie het volgende:
(ben trouwens ff me postgemiddelde aan het inhalen omdat ik overdag niet kan reageren... voor het geval jullie het raar vinden dat ik 3x achtermekaar reageer )
Ik loop nu stage, ik doe hele dagen niets anders dan dit topic doorlezen Ik post echter niet zoveel, ik houd het meestal bij lezen.

Trouwens, er is toch wel íemand die met je mee wilt om te gaan boarden... maarja, ik herken het probleem, ik ken nogal veel mensen die gaan waaronder 360Sjors, Beerke, XL e.v.a. en ik ken ook veel mensen die eventueel mee zouden willen op vakantie. Probleem is dus ook bij mij dat ik wel wíl, maar waarschijnlijk maar 1 of misschien 2 (zou echt supervet zijn ) kan gaan. Als het aan mij lag zou ik het volgende half jaar op de piste zitten... tja, misschien iets voor als ik afgestudeerd ben, even m'n spaarekening plunderen en gewoon een half jaar lang elke dag van half 9 tot 5 gaan.... boarden

of gewoon net zo lang tot je er geen zin meer in hebt, maar dan kan het misschien wel eens langer gaan duren

Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 17 december 2003 @ 22:05:46 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_15495913
quote:
Op woensdag 17 december 2003 21:36 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ik loop nu stage, ik doe hele dagen niets anders dan dit topic doorlezen Ik post echter niet zoveel, ik houd het meestal bij lezen.

Trouwens, er is toch wel íemand die met je mee wilt om te gaan boarden... maarja, ik herken het probleem, ik ken nogal veel mensen die gaan waaronder 360Sjors, Beerke, XL e.v.a. en ik ken ook veel mensen die eventueel mee zouden willen op vakantie. Probleem is dus ook bij mij dat ik wel wíl, maar waarschijnlijk maar 1 of misschien 2 (zou echt supervet zijn ) kan gaan. Als het aan mij lag zou ik het volgende half jaar op de piste zitten... tja, misschien iets voor als ik afgestudeerd ben, even m'n spaarekening plunderen en gewoon een half jaar lang elke dag van half 9 tot 5 gaan.... boarden

of gewoon net zo lang tot je er geen zin meer in hebt, maar dan kan het misschien wel eens langer gaan duren


Ach gewoon daarnaast een beetje een stom baantje hebben in oostenrijk waarbij je veel kunt boarden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_15499367
quote:
Op woensdag 17 december 2003 22:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach gewoon daarnaast een beetje een stom baantje hebben in oostenrijk waarbij je veel kunt boarden


Een 4de keer boarden begin januari zie ik wel zitten

Tentamens kan ik een half jaar later nog eens leren

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')