abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:17:10 #1
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15467184
Hallo vriendjes en vriendinnetjes, fijn dat jullie er zijn. Jullie weten wel wat er in het vorige topic gebeurd is. Trouwe posters hebben de series en karakterontwikkeling geanalyseerd. Dit onderwerp is echter nog lang niet uitgeput, dus ga vooral verder met het posten van jullie filosofieen!
Ook is er een soortement poll geplaatst over wat de fragmenten zijn waarbij jij nog altijd in een deuk ligt, zelfs al heb je het twintig keer gezien.

Hier kun je alles nog een keer terugkijken, 5100 posts in totaal:

Bassie & Adriaan
Bassie & Adriaan -Deel 2-
Bassie & Adriaan (deel 3)
Bassie & Adriaan deel 4
Bassie & Adriaan deel 5
Bassie & Adriaan deel 6
Bassie & Adriaan Deel 7 - "De jacht..."
Bassie & Adriaan deel 8
Bassie & Adriaan deel 9
Bassie & Adriaan - Aflevering 10 -
Bassie en Adriaan -aflevering 11-
Bassie en Adriaan, deel 12 alweer!
Bassie & Adriaan - Deel 13
Bassie en Adriaan, deel 14! :)
Bassie & Adriaan deel 15
Bassie & Adriaan - Deel 16
Bassie & Adriaan deel 17 | wij stoppen nooit!
Bassie & Adriaan deel 18 | Wij blijven bij elkaar!
Bassie & Adriaan deel 19 | daar gaan we weer!
Bassie & Adriaan deel 20

Een aantal links die onmisbaar zijn voor de echte fans:

Het B&A-muziektopic over de B&A (achtergrond)muziek (wie blaast het nieuw leven in?):

Bassie & Adriaan (achtergrond)muziek 4

De officiële Bassie & Adriaan website is hier te vinden:

www.bassie-adriaan.nl

Hèt Bassie & Adriaan achtergrondmuziek overzicht vind je op:

www.bassieenadriaan.nl

De Bassie & Adriaan tour + foto's + video's + audiofragmenten zijn te vinden op:

http://www.benatour.tk

En natuurlijk het interview met Aad Klaris en Maurizio Mantille door onze De_Maestro:

http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm

Wil je alles weten over de series, liedjes en de personages, neem een kijkje op:

http://info.bassieenadriaan.nl

Voor de ECHTE die-hards die op oudjaar thuis zijn:

Op 31 december om 7 uur 's ochtends begint de B&A marathon op Nickelodeon. Tot 7 uur 's ochtends op 1 januari kun je non stop van je helden genieten.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:20:18 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15467254
Was ik toch bijna bang dat ik de opening van het nieuwe topic gemist had! Maar jullie hebben lief op mij gewacht

Ik zag dat er een paar oude bekenden terug zijn gekeerd van weggeweest, ik ben erg benieuwd naar hun ideeen over de serie en zo.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator dinsdag 16 december 2003 @ 22:23:06 #3
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15467328
hulde aan Wonderer
mooie opening!!

*tevens terugvindpost *

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15467333
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 22:20 schreef wonderer het volgende:
Was ik toch bijna bang dat ik de opening van het nieuwe topic gemist had! Maar jullie hebben lief op mij gewacht

Ik zag dat er een paar oude bekenden terug zijn gekeerd van weggeweest, ik ben erg benieuwd naar hun ideeen over de serie en zo.


Haha, het is een geweldige opening wonderer! En natuurlijk gunde iedereen jou de opening, omdat jij het vorige topic de leiding voerde!
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:54:54 #5
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15468323
Deel 21 alweer, we gaan haaaaaaaaaard!!
"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  dinsdag 16 december 2003 @ 23:38:48 #6
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15469752
Ik vind het erg jammer alleen dat "de kroon" en "de schatkaart" niet worden uitgezonden 31 december, die gekke europa en amerika series heb ik nou wel gezien. en als het contract nu afgelopen is dan kan ik ze alleen nog maar op video bekijken en dat is toch anders dan lekker om 12 uur in mijn bedje naar Nickelodeon te kijken en daarna lekker te tukken.
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  woensdag 17 december 2003 @ 00:40:34 #7
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15471720
Waarom Adriaan een held is:

-Hij kan duiken
-Hij kan parachute springen
-Hij kan paardrijden (western en europees)
-Hij kan surfen
-Hij kan autoracen
-Hij kan goed klimmen en klauteren
-Hij kan een vliegtuig besturen
-Hij spreekt minstens zes talen
-Hij kan zo'n waterscooter besturen

Adriaantje rules

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15471997
quote:
Op woensdag 17 december 2003 00:40 schreef wonderer het volgende:
Waarom Adriaan een held is:

-Hij kan duiken
-Hij kan parachute springen
-Hij kan paardrijden (western en europees)
-Hij kan surfen
-Hij kan autoracen
-Hij kan goed klimmen en klauteren
-Hij kan een vliegtuig besturen
-Hij spreekt minstens zes talen
-Hij kan zo'n waterscooter besturen

Adriaantje rules


-Hij kan op z'n handen staan
-Hij is een goede voetbalcoach
-Hij kan ALLES
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 17 december 2003 @ 01:04:48 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15472162
quote:
Op woensdag 17 december 2003 00:56 schreef hinse het volgende:

[..]

-Hij kon op z'n handen staan
-Hij is een goede voetbalcoach
-Hij kan ALLES


Ik heb geen verstand van voetbal (maar ik weet wel wat buiten spel is en dat kunnen niet veel dames zeggen ) dus daar kan ik niet over oordelen, maar inderdaad, hij kan erg veel
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15474180
quote:
Op woensdag 17 december 2003 01:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van voetbal (maar ik weet wel wat buiten spel is en dat kunnen niet veel dames zeggen ) dus daar kan ik niet over oordelen, maar inderdaad, hij kan erg veel


Mij een beetje bijdehand verbeteren hè? . Alsof hij nu nog goed kan klimmeren en klauteren .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15474225
Ah gaaf! op Nick zou de schatkaart nog wel een keer willen zien
  woensdag 17 december 2003 @ 08:27:55 #12
71115 Rnej
I walk the line
pi_15474264
op de officiele site:

"Wil je alles weten
over Bassie of
Bassie's Postorders
klik hier"

hummmm

pi_15474282
quote:
Op woensdag 17 december 2003 08:27 schreef Rnej het volgende:
op de officiele site:

"Wil je alles weten
over Bassie of
Bassie's Postorders
klik hier"

hummmm


De scheiding tussen de twee wordt nog maar eens duidelijker kenbaar gemaakt .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  Moderator woensdag 17 december 2003 @ 10:05:44 #14
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15475685
Als wij maar niet gaan scheiden!

(Al mis ik toch steeds een heleboel mensen in de topics!)

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15486580
quote:
Op woensdag 17 december 2003 10:05 schreef djkoelkast het volgende:
Als wij maar niet gaan scheiden!

(Al mis ik toch steeds een heleboel mensen in de topics!)


Ja, het is hier rustig....als je het mij vraagt TE rustig (Adriaan in een serie, ik kan er even niet op komen (Professor dacht ik) )
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15490150
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:31 schreef hinse het volgende:

[..]

Ja, het is hier rustig....als je het mij vraagt TE rustig (Adriaan in een serie, ik kan er even niet op komen (Professor dacht ik) )


Goh, er zit nog steeds geen schot in dit topic, waar is de OUDE GARDE?!!!

Goh, het is hier zo rustig dat ik mezelf al ga quoten .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 17 december 2003 @ 19:14:12 #17
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15490712
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:31 schreef hinse het volgende:

[..]

Ja, het is hier rustig....als je het mij vraagt TE rustig (Adriaan in een serie, ik kan er even niet op komen (Professor dacht ik) )


Was dat niet in Europa? Bassie in het bos in Luxemburg, dacht ik... hoewel als ik die zin lees, Adriaan's stem erbij hoor (mijn geheugen werkt nogal raar). Dank je wel, hinse, nou kan ik dus niet slapen voor ik weet uit welke scene dit komt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 17 december 2003 @ 19:17:22 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15490778
quote:
Op woensdag 17 december 2003 08:18 schreef hinse het volgende:

[..]

Mij een beetje bijdehand verbeteren hè? . Alsof hij nu nog goed kan klimmeren en klauteren .


Ja, klimmen er klauteren gaat nog wel... okay, je hebt gelijk. Het gaat tenslotte om alle series en daar kan hij op zijn handen staan. Sorry hinse!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15490981
quote:
Op woensdag 17 december 2003 19:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, klimmen er klauteren gaat nog wel... okay, je hebt gelijk. Het gaat tenslotte om alle series en daar kan hij op zijn handen staan. Sorry hinse!


Geeft niet. Ik heb de Luxemburg aflevering al heel lang niet gezien en ik weet zeker dat ie daar niet uit komt . Het komt uit de Professor serie óf het cassettebandje Geheime Agenten (dat ook van die serie is).
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15491045
Het spannende gedeelte net voordat B&A van hoge afstand in het water springen. Ze vinden het dan verdacht dat er niemand is op die plek .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 17 december 2003 @ 19:33:05 #21
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15491171
quote:
Op woensdag 17 december 2003 19:28 schreef hinse het volgende:
Het spannende gedeelte net voordat B&A van hoge afstand in het water springen. Ze vinden het dan verdacht dat er niemand is op die plek .
Dat stukje waar ze achtervolgd worden door de Kapitein en zijn mannen, nadat ze in die hinderlaag zijn gelopen?
Heb je het net opgezocht op DVD of zo? Als dat zo is, kun je dan de tijd geven, dan check ik het ook even. Ik kan me er namelijk even niks bij voorstellen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15491756
quote:
Op woensdag 17 december 2003 19:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat stukje waar ze achtervolgd worden door de Kapitein en zijn mannen, nadat ze in die hinderlaag zijn gelopen?
Heb je het net opgezocht op DVD of zo? Als dat zo is, kun je dan de tijd geven, dan check ik het ook even. Ik kan me er namelijk even niks bij voorstellen


Nee niet opgezocht, maar ik check het even, dan zal ik het bekijken .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15492004
quote:
Op woensdag 17 december 2003 19:52 schreef hinse het volgende:

[..]

Nee niet opgezocht, maar ik check het even, dan zal ik het bekijken .


Het was hem dus niet .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 17 december 2003 @ 20:08:17 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15492264
quote:
Op woensdag 17 december 2003 19:59 schreef hinse het volgende:

[..]

Het was hem dus niet .


Aww. Damn, nou weten we het nog niet... Misschien kunnen we het met een beetje logica oplossen...

In wat voor situatie zou Adriaan dat zeggen? Volgens mij als ze achter boeven aanzitten ... hee, is het niet gewoon die hinderlaag in de prof? DAAR is het rustig terwijl ze toch minstens Joris verwachten. Effe checken.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15492343
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aww. Damn, nou weten we het nog niet... Misschien kunnen we het met een beetje logica oplossen...

In wat voor situatie zou Adriaan dat zeggen? Volgens mij als ze achter boeven aanzitten ... hee, is het niet gewoon die hinderlaag in de prof? DAAR is het rustig terwijl ze toch minstens Joris verwachten. Effe checken.


Daar was het dus niet (rond 1uur en 45 minuten). Maar het is zeker weten van de Professor serie, ik dacht eerst nog dat het ze het op de scène bij het strandje TE rustig vonden, maar daar was het ook niet. Misschien de droomwereld als Geheime Agenten?
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 17 december 2003 @ 20:17:24 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15492514
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aww. Damn, nou weten we het nog niet... Misschien kunnen we het met een beetje logica oplossen...

In wat voor situatie zou Adriaan dat zeggen? Volgens mij als ze achter boeven aanzitten ... hee, is het niet gewoon die hinderlaag in de prof? DAAR is het rustig terwijl ze toch minstens Joris verwachten. Effe checken.


Ook niet dus... welke situaties zijn vergelijkbaar? De Kroon? De Diamant waar de overdracht zou moeten plaatsvinden, in Naarden? Ik weet het niet...

Oops, ik had hinse's post nog niet gelezen. * wonderer gaat Geheime agenten checken

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 17 december 2003 @ 20:39:13 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15493111
Niet van de Geheim Agenten droom. Ik heb geen tijd om de hele DVD af te kijken ook... weet je echt 100% zeker dat het uit De Huilende Professor komt?

Meh, ik kan dit niet uitstaan, weet je dat?

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15493301
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:39 schreef wonderer het volgende:
Niet van de Geheim Agenten droom. Ik heb geen tijd om de hele DVD af te kijken ook... weet je echt 100% zeker dat het uit De Huilende Professor komt?

Meh, ik kan dit niet uitstaan, weet je dat?


Ik dacht eigenlijk dat het van een hoorspel cassettebandje kwam, maar ik neem aan dat jij die niet hebt, dus jij kan dat niet herkend hebben. Ik zoek het nog even uit, ik laat het je nog weten (anders kan je niet slapen, das ook zo sneu ).

Btw, heb je hier wel eens van gehoord?
"Zij dorstten niet naar water"
en ben je de maker van griezelclub.nl?

Zeker een fantasy lover?

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 17 december 2003 @ 20:50:03 #29
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15493427
Dat zegt Adriaan als de baron in de schatkaart als hij in de caravan gaat breken voor de schatkaart... (van achter de bosjes)
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  woensdag 17 december 2003 @ 20:52:47 #30
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15493502
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:46 schreef hinse het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat het van een hoorspel cassettebandje kwam, maar ik neem aan dat jij die niet hebt, dus jij kan dat niet herkend hebben. Ik zoek het nog even uit, ik laat het je nog weten (anders kan je niet slapen, das ook zo sneu ).

Btw, heb je hier wel eens van gehoord?
"Zij dorstten niet naar water"
en ben je de maker van griezelclub.nl?

Zeker een fantasy lover?


WTF?
Ja, dat verhaal is van mij. Waar heb je dat vandaan? Ik kan me niet herinneren dat ik die online heb gezet...
En ja, GC.nl is ook van mij Inderdaad hou ik wel van fantasy. Misschien vind ik daarom B&A wel zo cool, heheh. Erg realistisch is het allemaal niet, natuurlijk

Wacht even... is die quote niet van een van de boeven, vlak voor ze gaan inbreken bij Siegfried en Roy?

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15493556
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

WTF?
Ja, dat verhaal is van mij. Waar heb je dat vandaan? Ik kan me niet herinneren dat ik die online heb gezet...
En ja, GC.nl is ook van mij Inderdaad hou ik wel van fantasy. Misschien vind ik daarom B&A wel zo cool, heheh. Erg realistisch is het allemaal niet, natuurlijk

Wacht even... is die quote niet van een van de boeven, vlak voor ze gaan inbreken bij Siegfried en Roy?


Pff, die schatkaart achter de bosjes scene zou wel eens kunnen kloppen, maar misschien dat jij ook gelijk hebt wonderer. Het valt in ieder geval allemaal te controleren .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 17 december 2003 @ 21:48:33 #32
5374 koelkast
Met B 1-0-0. Wat is er, B100?
pi_15495258
Zo, ik ben er ook maar weer eens

En heb zojuist even een Goof aan wonderer gemaild :

-----------------
In aflevering 5 van “het geheim van de sleutel”

Bassie en Adriaan kopen een poncho bij een vrouw op straat. Dat is een zwartachtig exemplaar.
Even later loopt Bassie enthousiast met een roodachtige poncho rond. Als hij vervolgens aan de binnenkant van z’n ogen kijkt hoe het hem in Mexico vergaat, heeft hij weer de zwarte poncho aan op het paard.
----------------

Verder ging het over een verrassing op oudjaarsdag/nieuwjaarsdag. Zou dat de B&A klok zijn, of een aankondiging over de verlenging van het contract? Ik ben wel benieuwd! Of misschien een serie op TV die nog nooit is uitgezonden ?

B: Ga naar de wagen! B2: Wie moet ik dragen?! B: Ga naar de wagen! B2: Oh, zeg dat dan! B: Dat zeg ik toch?! B2: Wat zeggie? B: Stommeling! Uilskuiken! FrikanDEL!!!
  woensdag 17 december 2003 @ 22:01:15 #33
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15495724
Om even op dat "iets té rustig" terug te komen: zegt Adriaan dat niet in 'de Verzonken Stad' wanneer B&A samen wakker worden op het onbewoonde eiland?

Het is niet echt zo dat ik dat nog weet van het kijken ofzo, maar het schoot me ineens te binnen en klinkt ook vrij logisch op zich!

"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
pi_15496687
quote:
Op woensdag 17 december 2003 21:48 schreef koelkast het volgende:

Verder ging het over een verrassing op oudjaarsdag/nieuwjaarsdag. Zou dat de B&A klok zijn, of een aankondiging over de verlenging van het contract? Ik ben wel benieuwd! Of misschien een serie op TV die nog nooit is uitgezonden ?


Ja, het is te hopen. Of dat er een B&A DVD box uit komt met alle DVD's erin (hoewel we die allemaal natuurlijk al lang hebben ). Of dat er een reünie komt, waarbij B1, B2 (beide broeders), Joris, Vlugge Japie, Handige Harrie, De Baron en B100 een meesterinbraak willen plegen .

* hinse droomt nog maar lekker verder

quote:
Op woensdag 17 december 2003 22:01 schreef Gerritje het volgende:
Om even op dat "iets té rustig" terug te komen: zegt Adriaan dat niet in 'de Verzonken Stad' wanneer B&A samen wakker worden op het onbewoonde eiland?

Het is niet echt zo dat ik dat nog weet van het kijken ofzo, maar het schoot me ineens te binnen en klinkt ook vrij logisch op zich!


Ja, dat klinkt inderdaad logisch. Ik vind het trouwens ook een uitspraak van Adriaan die hij vaker gedaan kan hebben, het hoeft niet per se uit 1 serie te komen natuurlijk .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 17 december 2003 @ 22:40:44 #35
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15497181
quote:
Op woensdag 17 december 2003 22:27 schreef hinse het volgende:

Ja, het is te hopen. Of dat er een B&A DVD box uit komt met alle DVD's erin (hoewel we die allemaal natuurlijk al lang hebben ). Of dat er een reünie komt, waarbij B1, B2 (beide broeders), Joris, Vlugge Japie, Handige Harrie, De Baron en B100 een meesterinbraak willen plegen .

* hinse droomt nog maar lekker verder


Dat is een goed plan voor ons zelfgespeelde forum-verhaal!
"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  woensdag 17 december 2003 @ 22:58:49 #36
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15497938
quote:
Op woensdag 17 december 2003 22:40 schreef Gerritje het volgende:

[..]

Dat is een goed plan voor ons zelfgespeelde forum-verhaal!


Ik weet niet hoe lang je al lurkt, maar had je mijn "scenario" al es gelezen? Ergens in topic 15
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 17 december 2003 @ 23:24:46 #37
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15498960
quote:
Op woensdag 17 december 2003 22:58 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je al lurkt, maar had je mijn "scenario" al es gelezen? Ergens in topic 15


Ik lurk/post volgens mij al vanaf het redelijk prille begin van deze reeks!

Maar desondanks kan ik je verhaal zo 1-2-3 niet voor de geest halen... zoek em eens op, en post em es als je wilt!

"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
pi_15499263
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:24 schreef Gerritje het volgende:

[..]

Ik lurk/post volgens mij al vanaf het redelijk prille begin van deze reeks!

Maar desondanks kan ik je verhaal zo 1-2-3 niet voor de geest halen... zoek em eens op, en post em es als je wilt!


Lui ?
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 17 december 2003 @ 23:36:44 #39
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15499390
Om nog even terug te komen op Adriaan's "Het is hier te rustig", het komt inderdaad uit de Professor. Op 1 uur en 44 minuten, wanneer B&A komen aanrijden bij de plek van de hinderlaag. Adriaan stopt en Bassie vraagt waarom hij niet verder gaat, waarop Adriaan zegt: "Ik vertrouw het niet helemaal. Het is hier zo rustig, het is mij een beetje TE rustig".

Volgens mij komt het ook in verschillende andere series voor, waaronder ook inderdaad de Schatkaart, waarin de Baron het zegt in de bosjes bij de caravan ("Alles is stil, en alles is rustig. Maar als je het mij vraagt, een klein beetje TE rustig. Maar ik heb geduld, ik wacht nog even...").

Het zou zomaar kunnen...of niet.
  woensdag 17 december 2003 @ 23:36:54 #40
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15499396
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:24 schreef Gerritje het volgende:

[..]

Ik lurk/post volgens mij al vanaf het redelijk prille begin van deze reeks!

Maar desondanks kan ik je verhaal zo 1-2-3 niet voor de geest halen... zoek em eens op, en post em es als je wilt!


Hiero, luiwammes
quote:
En de boevenbaas dan? Als we ervan uitgaan dat de Baron zeg maar de uberbaas is (n.a.v. speculaties in een eerder topic), kan de BB misschien voor zichzelf beginnen... samen met VJ en B2? Of wordt dat te ingewikkeld?

BB, B2 en VJ plegen inbraak (of zo), B&A gaan daar achteraan terwijl Baron, B100 en HH weer achter B&A aanzitten om wraak te nemen. Wel zielig voor B&A Tenzij professor Chagrijn en/of de Plaaggeest hen te hulp komen. Heb je die er ook bij. Ik opper ook maar wat, hoor, hehe.

Een dag later postte ik dit erbij

BB, B2 en VJ komen erachter dat Professor Chagrijn een werelduitvinding heeft gedaan. Ze besluiten zijn formule te pikken en (optie een) er losgeld voor te vragen of (optie twee) er patent op aan te vragen zodat zijn er geld mee kunnen verdienen. Optie een lijkt me logischer, want dat levert snel cash op en die boeven zijn niet zo snugger dat ze weten wat ze met een patent moeten doen.

Professor Chagrijn heeft het wel gehad met de politie en schakelt B&A in om hem te helpen. In geval van losgeld zeggen die boeven er toch bij "geen politie" dus dat komt mooi uit. B&A willen de professor natuurlijk graag helpen, ze zijn bang dat ie anders weer gestoord wordt en rare dingen gaat uithalen. Ze proberen uit te vinden waar de boefjes zich verstopt hebben en moeten een plan bedenken om de formule weer terug te krijgen. De professor heeft ze niet verteld waar het om ging, dat was nog geheim. Als het niet te ingewikkeld wordt, kan het iets zijn waar B&A het niet mee eens zijn.

Hun zoektocht wordt belemmerd door Baron, B100 en HH, maar ze worden ook op geheimzinnige wijze geholpen door iemand waarvan ze alleen het lachje kunnen horen. En dat doet ze ergens aan denken....


Ik heb nog nooit een scenario geschreven dus het lijkt me een vette uitdaging.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 17 december 2003 @ 23:40:19 #41
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15499518
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:36 schreef warboel het volgende:
Om nog even terug te komen op Adriaan's "Het is hier te rustig", het komt inderdaad uit de Professor. Op 1 uur en 44 minuten, wanneer B&A komen aanrijden bij de plek van de hinderlaag. Adriaan stopt en Bassie vraagt waarom hij niet verder gaat, waarop Adriaan zegt: "Ik vertrouw het niet helemaal. Het is hier zo rustig, het is mij een beetje TE rustig".

Volgens mij komt het ook in verschillende andere series voor, waaronder ook inderdaad de Schatkaart, waarin de Baron het zegt in de bosjes bij de caravan ("Alles is stil, en alles is rustig. Maar als je het mij vraagt, een klein beetje TE rustig. Maar ik heb geduld, ik wacht nog even...").


Go you! Nu kan ik rustig slapen
Trouwens.. ik zette zelf de DVD weer uit op 1 uur en 42 minuten
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15499613
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:36 schreef warboel het volgende:
Om nog even terug te komen op Adriaan's "Het is hier te rustig", het komt inderdaad uit de Professor. Op 1 uur en 44 minuten, wanneer B&A komen aanrijden bij de plek van de hinderlaag. Adriaan stopt en Bassie vraagt waarom hij niet verder gaat, waarop Adriaan zegt: "Ik vertrouw het niet helemaal. Het is hier zo rustig, het is mij een beetje TE rustig".

Volgens mij komt het ook in verschillende andere series voor, waaronder ook inderdaad de Schatkaart, waarin de Baron het zegt in de bosjes bij de caravan ("Alles is stil, en alles is rustig. Maar als je het mij vraagt, een klein beetje TE rustig. Maar ik heb geduld, ik wacht nog even...").


Thanks warboel. Wat slecht van mij dat ik op de dvd van de Professor pas vanaf 1 uur en 45 minuten keek . Bedankt dat je het allemaal opgezocht hebt .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15499630
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:11 schreef hinse het volgende:

[..]

Daar was het dus niet (rond 1uur en 45 minuten). Maar het is zeker weten van de Professor serie, ik dacht eerst nog dat het ze het op de scène bij het strandje TE rustig vonden, maar daar was het ook niet. Misschien de droomwereld als Geheime Agenten?


Als ik het mij goed herinder, zegt Adriaan voor dat het liedje van rustig rustig begint.
pi_15499846
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:43 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner, zegt Adriaan voor dat het liedje van rustig rustig begint.


Ah kijk, ik begon tijdens het liedje te kijken .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 17 december 2003 @ 23:52:38 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15499933
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:50 schreef hinse het volgende:

[..]

Ah kijk, ik begon tijdens het liedje te kijken .


Ik ook. Man, wat fout van ons Maar je had dus gelijk wat betreft serie. Toppie!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 december 2003 @ 00:01:15 #46
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15500186
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:43 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinder, zegt Adriaan voor dat het liedje van rustig rustig begint.


Volgens het liedje moeten we ons rustig houden, maar dus niet TE rustig, want dat is wat Adriaan betreft ook weer niet goed...
Het zou zomaar kunnen...of niet.
pi_15500556
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ook. Man, wat fout van ons Maar je had dus gelijk wat betreft serie. Toppie!


Ja, je kan slapen met een gerust hart .

Nou ik toch naar de Professor serie aan het kijken was: Bassie geeft ons wel het verkeerde voorbeeld. Hij steekt met een aansteker vuurpijlen af, maar ik zou dat toch echt met een aansteeklont doen . Nou niet zeggen dat ze dat toen nog niet hadden, want een touwtje van 10 cm was al lang uitgevonden .

En dan zet Adriaan op zijn website nota bene neer dat je voorzichtig moet zijn met vuurwerk (bij het marathon nieuws).

Het wordt mij te tegenstrijdig allemaal .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 00:20:02 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15500688
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:14 schreef hinse het volgende:

[..]

Ja, je kan slapen met een gerust hart .

Nou ik toch naar de Professor serie aan het kijken was: Bassie geeft ons wel het verkeerde voorbeeld. Hij steekt met een aansteker vuurpijlen af, maar ik zou dat toch echt met een aansteeklont doen . Nou niet zeggen dat ze dat toen nog niet hadden, want een touwtje van 10 cm was al lang uitgevonden .

En dan zet Adriaan op zijn website nota bene neer dat je voorzichtig moet zijn met vuurwerk (bij het marathon nieuws).

Het wordt mij te tegenstrijdig allemaal .


Ja, maar met een sigaret kan het ook. Ik denk dat nood wetten breekt of zo

Ik vond die scene net bij de indianen, van de boeven, er onkarakteristiek voor de Baron trouwens. Erg fout

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 december 2003 @ 00:21:51 #49
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15500736
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vond die scene net bij de indianen, van de boeven, er onkarakteristiek voor de Baron trouwens. Erg fout


Welke scene bedoel je precies? Als je het even zegt, zal ik het wel weer weten.
Het zou zomaar kunnen...of niet.
  donderdag 18 december 2003 @ 00:39:36 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15501201
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:21 schreef warboel het volgende:

[..]

Welke scene bedoel je precies? Als je het even zegt, zal ik het wel weer weten.


Ze staan B&A achter een schuurtje op te wachten terwijl B&A afscheid nemen van de indianen waar ze mee hebben gefeest. In plaats van B&A komen echter die indianen aanlopen en dat hadden ze niet verwacht. De Baron begint te stotteren en te stamelen en laat HH het werk opknappen, die vervolgens B100 naar voren schuift. Die gaat er vandoor. HH volgt. De Baron stamelt nog iets van "ik ik ik w-w-w-wil ... ik moet bij ze blijven!" en rent op kolderieke wijze achter de andere twee aan.

Heel fout. Pak de Baron uit bijvoorbeeld de Kroon. Die zou echt NOOIT zo zielig reageren. Die behoudt zijn waardigheid en superioriteit. Meh.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15501437
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ze staan B&A achter een schuurtje op te wachten terwijl B&A afscheid nemen van de indianen waar ze mee hebben gefeest. In plaats van B&A komen echter die indianen aanlopen en dat hadden ze niet verwacht. De Baron begint te stotteren en te stamelen en laat HH het werk opknappen, die vervolgens B100 naar voren schuift. Die gaat er vandoor. HH volgt. De Baron stamelt nog iets van "ik ik ik w-w-w-wil ... ik moet bij ze blijven!" en rent op kolderieke wijze achter de andere twee aan.

Heel fout. Pak de Baron uit bijvoorbeeld de Kroon. Die zou echt NOOIT zo zielig reageren. Die behoudt zijn waardigheid en superioriteit. Meh.


Ik vind dat juist een grappig stukje.

Door de jaren heen is de baron van een gevreesde bijna gerespecteerde man een seniele gestoorde oude vent geworden (nou we het toch over karakterontwikkelingen hebben ).

Hij heeft zo'n drang naar het afrekenen met B&A dat zijn hele leven er om draait. Het heeft wel wat, deze karakterontwikkeling .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 00:51:31 #52
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15501479
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ze staan B&A achter een schuurtje op te wachten terwijl B&A afscheid nemen van de indianen waar ze mee hebben gefeest. In plaats van B&A komen echter die indianen aanlopen en dat hadden ze niet verwacht. De Baron begint te stotteren en te stamelen en laat HH het werk opknappen, die vervolgens B100 naar voren schuift. Die gaat er vandoor. HH volgt. De Baron stamelt nog iets van "ik ik ik w-w-w-wil ... ik moet bij ze blijven!" en rent op kolderieke wijze achter de andere twee aan.

Heel fout. Pak de Baron uit bijvoorbeeld de Kroon. Die zou echt NOOIT zo zielig reageren. Die behoudt zijn waardigheid en superioriteit. Meh.


Ik ben het zeker met je eens, net zoals ik het eens ben met de opmerking die eerder gemaakt is, over hoe de Baron in Europa/Amerika een heel andere persoonlijkheid lijkt te hebben gekregen.

Wat mij betreft zijn er in Amerika nog wel meer Baron-incidenten die helemaal 'fout' zijn.

Het zou zomaar kunnen...of niet.
  donderdag 18 december 2003 @ 00:55:25 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15501578
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:49 schreef hinse het volgende:

[..]

Ik vind dat juist een grappig stukje.

Door de jaren heen is de baron van een gevreesde bijna gerespecteerde man een seniele gestoorde oude vent geworden (nou we het toch over karakterontwikkelingen hebben ).

Hij heeft zo'n drang naar het afrekenen met B&A dat zijn hele leven er om draait. Het heeft wel wat, deze karakterontwikkeling .


Okay. Klinkt redelijk. Maar toch... Net iets over de top. Misschien vonden kinderen de Baron in de eerdere series te eng of zo

Je verklaring is goed maar ik vind het toch iets te seniel om een geloofwaardige karakterontwikkeling te zijn. Vraag me af hoe Paul van Gorcum het ervaarde om te spelen, of het zijn eigen inbreng was of in het script vast lag.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 december 2003 @ 00:56:12 #54
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15501597
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:49 schreef hinse het volgende:

[..]

Ik vind dat juist een grappig stukje.

Door de jaren heen is de baron van een gevreesde bijna gerespecteerde man een seniele gestoorde oude vent geworden (nou we het toch over karakterontwikkelingen hebben ).

Hij heeft zo'n drang naar het afrekenen met B&A dat zijn hele leven er om draait. Het heeft wel wat, deze karakterontwikkeling .


Ergens heb je gelijk, maar ik vind dat, ook al draait het hele leven van de Baron nu om het afrekenen met B&A, dan hadden ze de persoonlijkheid die we van hem gewend waren best intact kunnen laten.

Aan B&A zelf is door de jaren heen tenslotte ook maar zeer weinig gesleuteld.

Het zou zomaar kunnen...of niet.
  donderdag 18 december 2003 @ 01:02:55 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15501743
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:56 schreef warboel het volgende:

[..]
Aan B&A zelf is door de jaren heen tenslotte ook maar zeer weinig gesleuteld.


Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens. Bassie is een heel stuk mellower geworden in die twintig jaar. Vergelijk de Plaaggeest eens met Amerika!
En Adriaan is ook veranderd, hij was "vroeger" heel wat agressiever, maar ook heldhaftiger. Check ook mijn post over karakterontwikkeling in het vorige topic: Bassie & Adriaan deel 20
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 december 2003 @ 01:54:57 #56
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15502473
quote:
Op donderdag 18 december 2003 01:02 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nou... dat ben ik niet helemaal met je eens. Bassie is een heel stuk mellower geworden in die twintig jaar. Vergelijk de Plaaggeest eens met Amerika!
En Adriaan is ook veranderd, hij was "vroeger" heel wat agressiever, maar ook heldhaftiger. Check ook mijn post over karakterontwikkeling in het vorige topic: Bassie & Adriaan deel 20


Ja, hier heb je dan wel gelijk in. Ik zie zeker ook verschillen tussen de Plaaggeest-B&A en de Amerika-B&A, maar het zijn er toch wat minder dan de verschillen tussen de Kroon-Baron en de Amerika-Baron (de Schatkaart-Baron reken ik maar even niet mee, want het gaat hier toch vooral om de versie van Paul van Gorcum, maar als die ook nog mee zou tellen, dan zijn de verschillen nog groter).
Het zou zomaar kunnen...of niet.
  donderdag 18 december 2003 @ 01:58:07 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15502504
quote:
Op donderdag 18 december 2003 01:54 schreef warboel het volgende:

[..]

Ja, hier heb je dan wel gelijk in. Ik zie zeker ook verschillen tussen de Plaaggeest-B&A en de Amerika-B&A, maar het zijn er toch wat minder dan de verschillen tussen de Kroon-Baron en de Amerika-Baron (de Schatkaart-Baron reken ik maar even niet mee, want het gaat hier toch vooral om de versie van Paul van Gorcum, maar als die ook nog mee zou tellen, dan zijn de verschillen nog groter).


Amerika heeft gewoon iedereen verkloot verklaart ook waarom ik niet helemaal spoor
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 december 2003 @ 02:03:58 #58
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15502541
Dan nog maar even een min of meer interessant weetje, dat misschien ook geschikt is voor de site:

De Baron spreekt Engels (Amerika), Duits (Europa) en verstaat Spaans (Schatkaart), maar hij begrijpt niets van Italiaans (Europa).

Het zou zomaar kunnen...of niet.
  donderdag 18 december 2003 @ 02:11:24 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15502590
quote:
Op donderdag 18 december 2003 02:03 schreef warboel het volgende:
Dan nog maar even een min of meer interessant weetje, dat misschien ook geschikt is voor de site:

De Baron spreekt Engels (Amerika), Duits (Europa) en verstaat Spaans (Schatkaart), maar hij begrijpt niets van Italiaans (Europa).


Ik heb hem bij Baron personage info gezet, want hij kon niet als trivia bij een serie. Dank je wel!

Slaat eigenlijk nergens op, dat HH wel Italiaans spreekt en de Baron niet.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15504480
In het begin wil de Baron (Paul van Gorcum) zo ver mogelijk van B&A vandaan om zijn eigen plannen uit te voeren. Dat zie je in De Verdwenen Kroon, waar ze per toeval Adriaan in zijn auto zien rijden. In De Verzonken Stad ontmoeten ze ook toevallig B&A in Griekenland. Daar willen ze er achter zien te komen wat het duo nu weer aan het uitvoeren is. Maar in de series van Europa en Amerika heeft de Baron er genoeg van gehad en probeert hij alles te doen om B&A in de gevangenis te krijgen (figuurlijk) of te verslaan (letterlijk).

Korte ontwikkeling van de Baron.
Ik vind zelf de Baron uit de Kroon en de Verzonken Stad de beste

VJ: "Japie wegwezen en [b]schnell[/b]"
pi_15505143
14: "Een Knal Goeie Wild West Show" (Orlando, Florida: Universal Studios, Disney MGM Studios)

Ben ik nou dom, of kan ik deze scene helemaal niet vinden op de DVD serie van Amerika (Hij zou toch op deel 5, Florida moeten staan...)

Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
pi_15505201
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:43 schreef IndustrialFreak het volgende:
14: "Een Knal Goeie Wild West Show" (Orlando, Florida: Universal Studios, Disney MGM Studios)

Ben ik nou dom, of kan ik deze scene helemaal niet vinden op de DVD serie van Amerika (Hij zou toch op deel 5, Florida moeten staan...)


Ik ga eens kijken, ik heb de 2DVD versie, misschien dat het daar wel op staat.
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15506208
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:43 schreef IndustrialFreak het volgende:
14: "Een Knal Goeie Wild West Show" (Orlando, Florida: Universal Studios, Disney MGM Studios)

Ben ik nou dom, of kan ik deze scene helemaal niet vinden op de DVD serie van Amerika (Hij zou toch op deel 5, Florida moeten staan...)


Hmm, ik kan hem niet vinden . Ik heb toch echt de hele dvd afgespeurd . Wat raar

* hinse feliciteert zich zelf met zijn 500ste post alhier

[Dit bericht is gewijzigd door hinse op 18-12-2003 11:36]

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  Moderator donderdag 18 december 2003 @ 11:48:03 #64
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15508062
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:38 schreef hinse het volgende:

[..]

Hmm, ik kan hem niet vinden . Ik heb toch echt de hele dvd afgespeurd . Wat raar

* hinse feliciteert zich zelf met zijn 500ste post alhier


Deze scène, evenals de scène met bv. Frankenstein staat niet op de video's en niet op de 5 DVD versie van de serie.
Deze scènes staan alleen op de eerst uitgegeven 2 DVD versies van de reis vol verrassingen.

Goed nieuws: ik heb nog 4 B&A platen gevonden
In mijn nieuwe huis komt een B&A vitrinekast!

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator donderdag 18 december 2003 @ 11:50:27 #65
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15508124
quote:
Op donderdag 18 december 2003 02:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb hem bij Baron personage info gezet, want hij kon niet als trivia bij een serie. Dank je wel!

Slaat eigenlijk nergens op, dat HH wel Italiaans spreekt en de Baron niet.


Nog zoiets,
in het begin van de serie Europa doet B100 zijn intrede; een duister figuur die zijn naam niet wil zeggen, doet erg kil en zakelijk aan.
Toch blijkt het een ongelooflijke kluns en een toch best wel zielig figuur te zijn de 1e scène van B100 is ie echt een boef, later dus maar een sulletje
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15508313
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:50 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nog zoiets,
in het begin van de serie Europa doet B100 zijn intrede; een duister figuur die zijn naam niet wil zeggen, doet erg kil en zakelijk aan.
Toch blijkt het een ongelooflijke kluns en een toch best wel zielig figuur te zijn de 1e scène van B100 is ie echt een boef, later dus maar een sulletje


Dat zijn uiteindelijk alle boeven, behalve BB misschien. Ik denk dat B&A wilden laten zien dat boeven stoer lijken, maar uiteindelijk mietjes zijn .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15508390
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:48 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Deze scène, evenals de scène met bv. Frankenstein staat niet op de video's en niet op de 5 DVD versie van de serie.
Deze scènes staan alleen op de eerst uitgegeven 2 DVD versies van de reis vol verrassingen.

Goed nieuws: ik heb nog 4 B&A platen gevonden
In mijn nieuwe huis komt een B&A vitrinekast!


Hmz, ik zal die 2DVD versie dan even uitzoeken. Ik kon de MGM/Studio aflevering ook niet vinden . Echt leuk dat je 4 platen gevonden hebt, ik heb er maar 2 .

Een B&A vitrinekast is heel bijzonder, helaas heb ik voor zoiets geen ruimte in mijn kamer

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15518783
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:48 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Deze scène, evenals de scène met bv. Frankenstein staat niet op de video's en niet op de 5 DVD versie van de serie.
Deze scènes staan alleen op de eerst uitgegeven 2 DVD versies van de reis vol verrassingen.

Goed nieuws: ik heb nog 4 B&A platen gevonden
In mijn nieuwe huis komt een B&A vitrinekast!


Waarom staat dat er nou weer niet op, kut zeg
Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
pi_15519262
quote:
Op donderdag 18 december 2003 17:35 schreef IndustrialFreak het volgende:

[..]

Waarom staat dat er nou weer niet op, kut zeg


Op de 2DVD versie staat ie, op iets meer dan 2 uur, daar zijn ze bij de Universal Studios .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 19:05:40 #70
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15520784
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:50 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nog zoiets,
in het begin van de serie Europa doet B100 zijn intrede; een duister figuur die zijn naam niet wil zeggen, doet erg kil en zakelijk aan.
Toch blijkt het een ongelooflijke kluns en een toch best wel zielig figuur te zijn de 1e scène van B100 is ie echt een boef, later dus maar een sulletje


Oh, maar dat vind ik juist wel cool. Hij probeert een stoere boef te zijn maar is eigenlijk een zielif figuur. Met dat consequente bee een nul nul probeert hij nog een beetje aan dat image vast te houden, maar dat werkt gewoon niet, omdat ie altijd pech heeft. Van de nieuwe batch vind ik B100 de leukste, omdat ie zo probeert om zoals B1 te zijn

Maar na een tiental afleveringen wordt het toch vervelend hoor. Ik kan echt series lang naar B2 en VJ kijken maar B100 en HH worden snel saai.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15521052
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:05 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh, maar dat vind ik juist wel cool. Hij probeert een stoere boef te zijn maar is eigenlijk een zielif figuur. Met dat consequente bee een nul nul probeert hij nog een beetje aan dat image vast te houden, maar dat werkt gewoon niet, omdat ie altijd pech heeft. Van de nieuwe batch vind ik B100 de leukste, omdat ie zo probeert om zoals B1 te zijn

Maar na een tiental afleveringen wordt het toch vervelend hoor. Ik kan echt series lang naar B2 en VJ kijken maar B100 en HH worden snel saai.


Ik vind zowel B100 als Handige Harrie erg leuk. Alleen is het karakter van HH niet echt ver uitgediept. Toch zou het saai zijn als hij er niet was, ik vind acteur Paul van Soest wel oké .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 19:36:58 #72
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15521562
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:16 schreef hinse het volgende:

[..]

Ik vind zowel B100 als Handige Harrie erg leuk. Alleen is het karakter van HH niet echt ver uitgediept. Toch zou het saai zijn als hij er niet was, ik vind acteur Paul van Soest wel oké .


Ja, Paul van Soest is wel cool, maar die rol is marginaal. Jammer wel. Oh well.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 december 2003 @ 20:04:00 #73
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15522254
Oud erg leuk artikeltje uit Ad:


vrijdag 7 januari 1994

De geintjes van Bassie en Adriaan

door PIET KOSTER


Vandaag: Bassie en Adriaan en de Reis vol Verrassingen TROS 16.44 uur Nederland 2


HILVERSUM - Hoe hun nieuwste televisieserie Bassie en Adriaan en de Reis vol Verrassingen ook mag worden ontvangen, "Beverly Hills Cop' Eddie Murphy hebben ze er in elk geval al mee verslagen. En uitgerekend in zijn eigen Verenigde Staten, herinnert clown Bassie (Bas van Toor) zich vergenoegd.

Toen we via Death Valley in Las Vegas waren aangekomen, gingen we natuurlijk even bij Siegfried en Roy langs. Dat zijn inmiddels wereldvermaarde illusionisten die in Las Vegas hun eigen show met witte tijgers en panters hebben. Wij kennen hen nog van vroeger toen wij acrobaten waren en zij als variété-artiesten ook rond de wereld trokken.

Zo'n zevenentwintig jaar geleden stonden we tegelijk in hetzelfde programma in de Micambo in Bern en we kampeerden op dezelfde camping. Op een zondag gingen Siegfried en Roy naar Circus Knie dat in de stad was en ze vroegen ons of wij weer even op hun jachtluipaard Chico, dat aan een lijn lag, wilden passen. Gebeurde wel vaker, niets aan de hand. Maar deze keer was ineens de halsband los. Hoe? Geen idee! Ik zie in gedachten nog m'n dochtertje van vier aan die staart trekken. Het beest nam de benen. En al heel snel was er politie in de buurt die dat beest wilde afknallen. Toen is Aad als de sodemieter naar het circus gereden, heeft Siegfried en Roy opgezocht en was net op tijd terug om te voorkomen dat de politie Chico doodschoot. Want dat beest deed werkelijk geen vlieg kwaad.

Enfin, voor onze eigen nieuwe serie zijn we dus in Las Vegas en in dat verhaal haalt Adriaan die herinnering aan Bern op; hij vertelt aan Bassie hoe hij ooit als acrobaat met zijn broer werkte et cetera, et cetera. In ons verhaal loopt daaraan parellel dat de boeven, de Baron (Paul van Gorcum), Handige Harry (Paul van Soest) en B 100 (Hans Beijer), in de villa van Siegfried en Roy willen inbreken. Maar dan komen ze ineens oog in oog met hun zevenentwintig panters en tijgers te staan en worden er uitgejaagd. Dat zijn scènes waarvan je alleen maar kunt drómen!

Maar tóén kwam ineens die manager van Siegfried en Roy op de proppen. Of ze wel wisten dat zij hun villa voor zo'n anderhalf miljoen dollar als lokatie voor de nieuwste film van Eddie Murphy hadden verhuurd?! Nou, dát interesseerde Siegfried dus even geen klap. Ik heb Bas en Aad beloofd dat ze hier mogen filmen, zei hij, laat Eddie Murphy dan maar een jaartje wachten. Giller hè?! Nou ja, met een jaaromzet van een kleine zestig miljoen dollar zitten ze ook niet bepaald op die anderhalf van Murphy te wachten. Maar leuk was het wel, voor deze twee eenvoudige jongens uit Vlaardingen.

Spectaculair

De aldus ontstane roofdierenscène is een van de zeer talrijke spectaculaire momenten in Bassie en Adriaan en de Reis vol Verrassingen. De serie bestaat uit zestien afleveringen van een half uur, waarvoor de opnamen gedurende twaalf weken in de eerste vijf maanden van vorig jaar werden gemaakt op de Nederlandse Antillen en in enkele van de vijftig Verenigde Staten van Amerika.

Het verhaal begint wanneer hun eeuwige rivaal De Baron op de televisie de vorige serie Bassie en Adriaan en de Geheimzinnige Opdracht ziet, die hem op het idee brengt het duo een anonieme brief te sturen met het verzoek een pakje op te sporen op Curaçao. Met een zo gecamoufleerde bom hoopt De Baron Bassie en Adriaan uit te schakelen, maar het tweetal overleeft de hinderlaag. Terug in Nederland winnen zij in de door Tineke Verburg gepresenteerde quiz "Geluk of Wijs dan op Reis' een reisje naar de Verenigde Staten.

En daar begint een nieuw avontuur dat volgens het inmiddels beproefde Bassie en Adriaan-procédé spanning, sensatie, stunt(je)s, geintjes en tal van aardige educatieve trekjes bevat. Op Times Square in New York hebben zij niet in de gaten dat hun portretten op een gigantische lichtkrant staan afgebeeld. In Washington scheelt het maar een haar of Bassie wordt president. Op het gevangeniseiland Alcatraz laten de domme boeven een celdeur achter zich dichtvallen.

Als dwergjes staan Bassie en Adriaan in Yosemite National Park aan de voet van de hoogste sequoia ter wereld en in Death Valley, een van de heetste plekjes van de wereld, bakt Bassie een uitsmijter met spek op de motorkap van hun auto. En passant wijst Adriaan hem op het laagste punt van de Verenigde Staten, het bestaan van zoutmeren, kopererts bevattende "groene' bergen en het bestaan van Indiaanse scholen. Overal valt wel wat leerzaams waar te nemen.

Fraai zijn ook de stunts, zoals die ene die zij in Seaworld in Orlando mochten opnemen. Terwijl De Baron en B100 hen achterna zitten wordt een neerplonzende orca zo dicht bij de rand van het bassin gedirigeerd dat zij bijna wegdrijven. Van een heel ander kaliber waren de ratelslangen en schorpioenen die in de woestijnen van Utah en Nevada ontweken dienden te worden.

Adriaan: Ratelslangen, daar ben ik als de dood voor. En voor schorpioenen helemaal! Dus ik was steeds op m'n hoede. Tegengif? Nee, verdikkeme, nee, dat hadden we niet bij ons. Dat lag wel in het hotel. Maar dat was een flink eind rijden. En hoe lang heb je als je wordt gebeten? Een kwartiertje, schat ik.

Copyright: Algemeen Dagblad

pi_15522532
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:04 schreef Shoplifter14 het volgende:
Oud erg leuk artikeltje uit Ad:

[het leuke artikel]

Copyright: Algemeen Dagblad


Leuk artikel zeg! Dat van Eddie Murphy wist ik helemaal niet .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 20:21:34 #75
5374 koelkast
Met B 1-0-0. Wat is er, B100?
pi_15522693
Erg leuk, dat stuk uit het AD, ook al is het dan oud

Wat betreft personages vind ik B2 het leukst:

- z'n hampelige lopen
- z'n gebaren / mimiek vind ik geweldig
- z'n manier van praten

Hij's gewoon lekker dom.

B 1-0-0 en HH vallen hierbij zeker in het niet. B1 vind ik al helemaal niks, en BB doet niets anders dan zendpiraatje spelen

B: Ga naar de wagen! B2: Wie moet ik dragen?! B: Ga naar de wagen! B2: Oh, zeg dat dan! B: Dat zeg ik toch?! B2: Wat zeggie? B: Stommeling! Uilskuiken! FrikanDEL!!!
  donderdag 18 december 2003 @ 20:38:37 #76
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15523175
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:04 schreef Shoplifter14 het volgende:
Oud erg leuk artikeltje uit Ad:

[...]


Awesome! Alleen die laatste alinea: Dat moet natuurlijk Bassie zijn: Adriaan is nergens bang voor

Welkom terug, Shoppie

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 december 2003 @ 20:41:04 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15523247
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:21 schreef koelkast het volgende:
Erg leuk, dat stuk uit het AD, ook al is het dan oud

Wat betreft personages vind ik B2 het leukst:

- z'n hampelige lopen
- z'n gebaren / mimiek vind ik geweldig
- z'n manier van praten

Hij's gewoon lekker dom.

B 1-0-0 en HH vallen hierbij zeker in het niet. B1 vind ik al helemaal niks, en BB doet niets anders dan zendpiraatje spelen


Hah! Nou weet ik het! Ze DOEN niks. HH zit alleen in het vooronder boemetjes te maken. B100 gaat er nog een beetje op uit. B1 is ook niet al te actief. En BB zit met zijn zendapparatuur te frobelen.

De Baron, B2, VJ... die DOEN tenminste wat.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15523317
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hah! Nou weet ik het! Ze DOEN niks. HH zit alleen in het vooronder boemetjes te maken. B100 gaat er nog een beetje op uit. B1 is ook niet al te actief. En BB zit met zijn zendapparatuur te frobelen.

De Baron, B2, VJ... die DOEN tenminste was.


Kortom: kwestie van verkeerd script schrijven, het zijn allemaal goede acteurs (hoewel B1 niet echt veel referenties heeft), maar ze worden te passief gelaten .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 20:52:21 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15523553
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:43 schreef hinse het volgende:

[..]

Kortom: kwestie van verkeerd script schrijven, het zijn allemaal goede acteurs (hoewel B1 niet echt veel referenties heeft), maar ze worden te passief gelaten .


Yep. Dat kunnen wij veeeeeel beter

Hoewel kudos to Aad natuurlijk want hij heeft wel 9 series geschreven, DAT doen wij hem niet na.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15524054
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Yep. Dat kunnen wij veeeeeel beter

Hoewel kudos to Aad natuurlijk want hij heeft wel 9 series geschreven, DAT doen wij hem niet na.


Nee, daarom zijn wij onder anderen ook fan van hem .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 21:18:00 #81
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15524314
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hah! Nou weet ik het! Ze DOEN niks. HH zit alleen in het vooronder boemetjes te maken. B100 gaat er nog een beetje op uit. B1 is ook niet al te actief. En BB zit met zijn zendapparatuur te frobelen.

De Baron, B2, VJ... die DOEN tenminste wat.


BB is natuurlijk zelf van mening dat hij heel wat werk verricht; in de Diamant durft hij zelfs te schreeuwen: "Moet ik nou alles zelf doen?!?"
Het zou zomaar kunnen...of niet.
pi_15524367
quote:
Op donderdag 18 december 2003 21:18 schreef warboel het volgende:

[..]

BB is natuurlijk zelf van mening dat hij heel wat werk verricht; in de Diamant durft hij zelfs te schreeuwen: "Moet ik nou alles zelf doen?!?"


Hij heeft ook gelijk, weet je niet hoeveel denkwerk die man verricht heeft om alles goed in werk te zetten . Petje af hoor .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 21:24:15 #83
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15524503
quote:
Op donderdag 18 december 2003 21:19 schreef hinse het volgende:

[..]

Hij heeft ook gelijk, weet je niet hoeveel denkwerk die man verricht heeft om alles goed in werk te zetten . Petje af hoor .


Hij zou het zelf helemaal met je eens zijn. In de Sleutel én de Diamant zegt hij immers: "Als ik iets organiseer, klopt het altijd."

Ook B1 heeft het toegegeven (in de Sleutel): "Als 'ie iets doet, doet 'ie 't goed!"

Het zou zomaar kunnen...of niet.
  donderdag 18 december 2003 @ 21:43:37 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15525103
quote:
Op donderdag 18 december 2003 21:24 schreef warboel het volgende:

[..]

Hij zou het zelf helemaal met je eens zijn. In de Sleutel én de Diamant zegt hij immers: "Als ik iets organiseer, klopt het altijd."

Ook B1 heeft het toegegeven (in de Sleutel): "Als 'ie iets doet, doet 'ie 't goed!"


ALS ie iets doet... alleen jammer dat we dat op tv niet echt zien. Ik vind de BB sowieso weinig sjeu hebben. Maffiafiguur Ik kan niet zeggen dat ik niet van stereotypen hou, want de Baron is natuurlijk ook een stereotype, maar ik vind de BB wel erg weinig "eigens" hebben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15525883
quote:
Op donderdag 18 december 2003 21:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

ALS ie iets doet... alleen jammer dat we dat op tv niet echt zien. Ik vind de BB sowieso weinig sjeu hebben. Maffiafiguur Ik kan niet zeggen dat ik niet van stereotypen hou, want de Baron is natuurlijk ook een stereotype, maar ik vind de BB wel erg weinig "eigens" hebben.


BB heeft vast ook gesolliciteerd naar een rol in The Godfather . Vast staat wel dat ik BB maar liever niet in een donker steegje op straat tegen kom. Als je de Baron in zo'n belachelijk jungle pak op straat ziet (zoals in Florida) begin je juist spontaan te lachen .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 22:30:41 #86
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15526824
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:05 schreef hinse het volgende:

[..]

BB heeft vast ook gesolliciteerd naar een rol in The Godfather . Vast staat wel dat ik BB maar liever niet in een donker steegje op straat tegen kom. Als je de Baron in zo'n belachelijk jungle pak op straat ziet (zoals in Florida) begin je juist spontaan te lachen .


Ugh, ja. Dan vond ik zijn stropdas met roze varkentjes nog minder lachwekkend. Maar het pak dat hij nu aanheeft, met die suede laarzen erbij, mmmm!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 december 2003 @ 22:36:12 #87
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15527026
De Baron moet trouwens wel eens wat voorzichtiger gaan worden tijdens zijn woedeaanvallen; straks klaagt BB hem nog aan vanwege het stelen van 'zijn' snackbar-scheldkanonnades én de gewoonte om onschuldige voorwerpen doormidden te breken
Het zou zomaar kunnen...of niet.
  donderdag 18 december 2003 @ 22:37:34 #88
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_15527068
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:05 schreef hinse het volgende:

[..]

BB heeft vast ook gesolliciteerd naar een rol in The Godfather . Vast staat wel dat ik BB maar liever niet in een donker steegje op straat tegen kom. Als je de Baron in zo'n belachelijk jungle pak op straat ziet (zoals in Florida) begin je juist spontaan te lachen .


Of ze bieden Paul 1000-en guldens aan om het pak alsjeblieft aan iemand te verkopen...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_15527343
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:36 schreef warboel het volgende:
De Baron moet trouwens wel eens wat voorzichtiger gaan worden tijdens zijn woedeaanvallen; straks klaagt BB hem nog aan vanwege het stelen van 'zijn' snackbar-scheldkanonnades én de gewoonte om onschuldige voorwerpen doormidden te breken
Inderdaad, het stelen van ideëen is strafbaar. Maarja, de Baron kan de boetes makkelijk betalen aangezien hij zo een inbraak pleegt .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 22:47:32 #90
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15527372
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:37 schreef Patch het volgende:

[..]

Of ze bieden Paul 1000-en guldens aan om het pak alsjeblieft aan iemand te verkopen...


Ik wil z'n kistjes wel
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15527658
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik wil z'n kistjes wel


En ik wil dat jungle pak ook wel, kan ik aan doen bij de B&A Tour
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  donderdag 18 december 2003 @ 23:06:33 #92
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_15527967
Het is Paul meerdere malen overkomen dat vreemdelingen op hem afkomen terwijl hij in kostuum was, dat mensen zijn pak wilde kopen.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  donderdag 18 december 2003 @ 23:12:01 #93
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15528152
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:06 schreef Patch het volgende:
Het is Paul meerdere malen overkomen dat vreemdelingen op hem afkomen terwijl hij in kostuum was, dat mensen zijn pak wilde kopen.
Tof. Denk ik... Waren die kostuums dan zijn eigen inbreng? Kan me niet voorstellen dat B&A een kostuum afdeling had

Ik zou best een interview met de Baron willen doen/lezen, maar dat zal hij wel niet zoveel zin in hebben... *hint*

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 18 december 2003 @ 23:32:15 #94
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15528757
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:12 schreef wonderer het volgende:

[..]

Tof. Denk ik... Waren die kostuums dan zijn eigen inbreng? Kan me niet voorstellen dat B&A een kostuum afdeling had

Ik zou best een interview met de Baron willen doen/lezen, maar dat zal hij wel niet zoveel zin in hebben... *hint*


Nu je dat zo zegt, ik weet me nog goed te herinneren dat ik een jaar of 10 geleden, vlak voor Amerika voor het eerst op tv uitgezonden zou worden, een interview met Paul van Gorcum gelezen heb (nu stond het wel in een Privé of Story, maar goed...).

Daarin werd verteld dat hij binnenkort weer te zien zou zijn als de Baron in de nieuwe serie van B&A, en dat het kostuum dat hij daarin draagt, door hemzelf ontworpen was.

Geen idee of het dus ook echt zo is of niet, maar het zou toch wel leuk zijn als het waar was...

Het zou zomaar kunnen...of niet.
  donderdag 18 december 2003 @ 23:54:50 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15529341
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:32 schreef warboel het volgende:

[..]

Nu je dat zo zegt, ik weet me nog goed te herinneren dat ik een jaar of 10 geleden, vlak voor Amerika voor het eerst op tv uitgezonden zou worden, een interview met Paul van Gorcum gelezen heb (nu stond het wel in een Privé of Story, maar goed...).

Daarin werd verteld dat hij binnenkort weer te zien zou zijn als de Baron in de nieuwe serie van B&A, en dat het kostuum dat hij daarin draagt, door hemzelf ontworpen was.

Geen idee of het dus ook echt zo is of niet, maar het zou toch wel leuk zijn als het waar was...


Wicked! Ik vraag me af of het mogelijk is zoiets nog te achterhalen. Zal wel erg lastig worden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 december 2003 @ 07:11:31 #96
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15532330
Ik weet trouwens wel Paul's adres en telefoonnummer dus ....
pi_15532842
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 07:11 schreef Shoplifter14 het volgende:
Ik weet trouwens wel Paul's adres en telefoonnummer dus ....
Het staat op internet...
  vrijdag 19 december 2003 @ 09:09:56 #98
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15533046
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 08:48 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Het staat op internet...


  vrijdag 19 december 2003 @ 09:15:51 #99
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15533117
Trouwens ook erg leuk: op die nieuwe Hamelen-dvd's en video's staan beide BB's!!


Frans Kokshoorn (BB 2 - Diamant) als Pint de schoenlapper/dorpeling

Paul Meyer (BB 1 - Sleutel) als burgemeester Walg

pi_15535261
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 09:15 schreef Shoplifter14 het volgende:
Trouwens ook erg leuk: op die nieuwe Hamelen-dvd's en video's staan beide BB's!!

[afbeelding]
Frans Kokshoorn (BB 2 - Diamant) als Pint de schoenlapper/dorpeling
[afbeelding]
Paul Meyer (BB 1 - Sleutel) als burgemeester Walg


Hey, leuke foto's man! Leuk dat je er ook weer bij bent, je liet een tijdje niks van je horen hier .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:23:38 #101
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15537715
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 10:58 schreef hinse het volgende:

[..]

Hey, leuke foto's man! Leuk dat je er ook weer bij bent, je liet een tijdje niks van je horen hier .


Jah ben erg druk met school geweest, maar heb de forums wel gevolgd hoor
  vrijdag 19 december 2003 @ 12:25:55 #102
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15537790
Ik zal trouwens kijken of ik nog meer bekende figuren tegen kom. Kan best kunnen, want op IMDB staat Paul Meyer niet vermeld bij Hamelen maar hij komt wel voor!


Frans Kokshoorn (BB 2 - Diamant) als Pint de schoenlapper/dorpeling

Paul Meyer (BB 1 - Sleutel) als burgemeester Walg

pi_15539593
Aangezien we hier zo'n hechte community hebben, lijkt het me leuk als we van iedereen hier even zijn favoriete B&A series/personages etc in een kort overzichtje zetten. Vinden jullie dit of ?

Dus bijv.

Fok!user: Hinse
Leeftijd: 18 jaar
Favo B&A serie: Verzonken Stad
Favo Held: (Bassie/Adriaan/Robin/Adjudant vd Steen/Danny): Adriaan
Favo Boef (BB/B1/B2/VJ/Baron(Aad)/Baron(Paul)/B100/HH/Professor/Joris): B2
Favo locatie waar B&A zijn geweest: Monument Valley
Favo scène: Baron springt in water na woedeaanval (Verzonken Stad)
Favo droomwereld: Geheime Agenten (Professor serie)

En ga zo maar verder. Er kunnen nog veel meer vragen/opties bij, maar dan is er denk ik weinig overzicht meer.

Ik geloof dat er eerder een poging geweest is van zoiets, maar toen bleef het bij een poll "favoriete serie" .

Dus kortom: Wat vind jij nou het leukste?

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:17:02 #104
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15540924
Leuk idee, doe meteen ff meej

Fok!user: Shoplifter14
Leeftijd: 14 jaar
Favo B&A serie: geheim van de kroon
Favo Held: (Bassie/Adriaan/Robin/Adjudant vd Steen/Danny): Robin
Favo Boef (BB/B1/B2/VJ/Baron(Aad)/Baron(Paul)/B100/HH/Professor/Joris): B2
Favo locatie waar B&A zijn geweest: De Amerikaanse pretparken
Favo scène: Inbraak in het museum (Kroon)
Favo droomwereld: Starsky & Hutch

pi_15543709
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:17 schreef Shoplifter14 het volgende:
Leuk idee, doe meteen ff meej

Fok!user: Shoplifter14
Leeftijd: 14 jaar
Favo B&A serie: geheim van de kroon
Favo Held: (Bassie/Adriaan/Robin/Adjudant vd Steen/Danny): Robin
Favo Boef (BB/B1/B2/VJ/Baron(Aad)/Baron(Paul)/B100/HH/Professor/Joris): B2
Favo locatie waar B&A zijn geweest: De Amerikaanse pretparken
Favo scène: Inbraak in het museum (Kroon)
Favo droomwereld: Starsky & Hutch


Dank je, maar zo te zien is het niet echt een doorslaand succes gezien de sporadische reacties
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  vrijdag 19 december 2003 @ 18:11:54 #106
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_15547368
Doe ik ook ff mee

Fok!user: IndustrialFreak
Leeftijd: 17 jaar
Favo B&A serie: Verzonken Stad
Favo Held: (Bassie/Adriaan/Robin/Adjudant vd Steen/Danny): Adriaan
Favo Boef (BB/B1/B2/VJ/Baron(Aad)/Baron(Paul)/B100/HH/Professor/Joris): B100
Favo locatie waar B&A zijn geweest: Canarische Eilanden
Favo scène: De eindscene op Rotterdam CS (Sleutel)
Favo droomwereld: Geheime Agenten (Professor)

Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
  vrijdag 19 december 2003 @ 18:46:50 #107
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15548020
Fok!user: Demol
Leeftijd: 14 jaar
Favo B&A serie: Verdwenen Kroon
Favo Held: (Bassie/Adriaan/Robin/Adjudant vd Steen/Danny): Adriaan
Favo Boef (BB/B1/B2/VJ/Baron(Aad)/Baron(Paul)/B100/HH/Professor/Joris): (Ik mis de Plaaggeest), maar ik ga voor B2
Favo locatie waar B&A zijn geweest:Ruine van Teylingen / Europa-aflevering: Ierland/ Monument Valley
Favo scène: Ontsnappen van B&A uit gebouw waarin ze door de Baron, B2 en Vlugge Japie gevangen werden gezet nadat ze het losgeld voor de kroon hadden overhandigd.(Kroon)
Favo droomwereld: Musketiers (Diamant)/ Cowboys (Sleutel)

[Dit bericht is gewijzigd door Demol op 20-12-2003 11:34]

Free Your Mind
pi_15548718
Leuk dat jullie allemaal meedoen .

Ja, de plaaggeest was ik vergeten, en nog wel meer denk ik. Wel grappig dat de favoriete scene van de meesten niet in hun favoriete serie plaats vindt .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  vrijdag 19 december 2003 @ 19:26:58 #109
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15548939
Ik zou best zo'n lijstje in willen vullen - heel graag zelfs - maar ik kan dus echt niet kiezen tussen al die personages/scénes/series he...
"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  vrijdag 19 december 2003 @ 19:33:51 #110
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15549114
Fok!user: Wonderer
Leeftijd: 22 jaar
Favo B&A serie: Verdwenen Kroon
Favo Held: Adriaan
Favo Boef : Baron
Favo locatie waar B&A zijn geweest: Ierland
Favo scène: VERRADERS!!! (Luxemburg) en woedeaanval waarbij de Baron B2 en VJ in het water mietert: KROKET!!
Favo droomwereld: Cowboys (Die pikkers hebben mijn geld geboeft!)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 december 2003 @ 19:34:49 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15549141
Hee, mag ik deze lijstjes op de info site zetten? Jullie helpen allemaal immers met het aanvullen daarvan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 december 2003 @ 19:40:21 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15549294
Ik had vannacht echt een vette nachtmerrie. Ik had namelijk gedroomd dat Adriaan het loodje had gelegd Echt vet klote.

Blij nieuws: mijn oom en tante hebben een nieuwe boxer gekocht, en die noemen ze Adje. Moeten jullie raden hoe ik hem ga noemen

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15549363
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 19:26 schreef Gerritje het volgende:
Ik zou best zo'n lijstje in willen vullen - heel graag zelfs - maar ik kan dus echt niet kiezen tussen al die personages/scénes/series he...
Kies dan wat je op DIT moment het leukste vindt. Bij mij wisselt het ook nogal .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15549704
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 19:34 schreef wonderer het volgende:
Hee, mag ik deze lijstjes op de info site zetten? Jullie helpen allemaal immers met het aanvullen daarvan.
Daarom was ik er ook aan begonnen . Het kan vast wel verwerkt worden (misschien ook statistisch).

Van mij mag het, zolang je het bij Fok user names houdt .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  vrijdag 19 december 2003 @ 20:55:40 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15550980
Algemene vraag: Hoe zou jij het ultieme B&A gevoel omschrijven?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 december 2003 @ 21:06:59 #116
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15551223
Fok!user: warboel
Leeftijd: 21 jaar
Favo B&A serie: Verzonken Stad
Favo Held: Adriaan
Favo Boef: B2
Favo locatie waar B&A zijn geweest: Yosemite Park
Favo scène: B&A doen zich voor als de Spaanse politie en gebruiken vuurwerk om de boeven weg te jagen (Schatkaart)
Favo droomwereld:Starsky & Hutch (Diamant)/Geheime Agenten (Professor)
Het zou zomaar kunnen...of niet.
pi_15552696
De BB is toch dezelfde als de circusdirecteur aan het einde van de Plaaggeest?

En B1 was daar een politie agent toch toen B&A na dat hijskraan gedoe waren ingerekend?

Heb ik al verteld dat Paul van Gorcum ook in de jaren 70 in Turks Fruit speelt en hij is ook te zien in de Diamant als museum directeur.

[Dit bericht is gewijzigd door HarryH op 19-12-2003 22:17]

  vrijdag 19 december 2003 @ 22:15:31 #118
71376 FreekM
Hé, figuur.
pi_15552827
Fok!user: FreekM
Leeftijd: 15 jaar
Favo B&A serie: Verdwenen Kroon
Favo Held: Bassie
Favo Boef: B2
Favo locatie waar B&A zijn geweest: Ruine van Teylingen
Favo scène: Op het water in de Verdwenen Kroon.
Favo droomwereld: Geen idee
VJ: "Japie wegwezen en [b]schnell[/b]"
pi_15552895
ik kijk het ook nog wel eens, toch wel fun om weer ns te zien. Heel anders dan vroeger toch haha. Bassie met zn drankstem...
  vrijdag 19 december 2003 @ 22:39:43 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15553501
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:10 schreef HarryH het volgende:
De BB is toch dezelfde als de circusdirecteur aan het einde van de Plaaggeest?
Yep
En B1 was daar een politie agent toch toen B&A na dat hijskraan gedoe waren ingerekend?
Yep
Heb ik al verteld dat Paul van Gorcum ook in de jaren 70 in Turks Fruit speelt en hij is ook te zien in de Diamant als museum directeur.
Yep
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15555590
Drommels wat stil hier!

Zit iedereen zich alvast op te warmen voor B&A zometeen, 't is toch weer die vreselijke Amerika serie, hij duurt ook gewoon veel te lang, 2 x 3uur, de DVD's althans.

  vrijdag 19 december 2003 @ 23:54:31 #122
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15555770
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:47 schreef HarryH het volgende:
Drommels wat stil hier!

Zit iedereen zich alvast op te warmen voor B&A zometeen, 't is toch weer die vreselijke Amerika serie, hij duurt ook gewoon veel te lang, 2 x 3uur, de DVD's althans.


Iedereen zit zich in de kroeg vol te tanken. 't Is vrijdag tenslotte

Vertel maar eens wat volgens jou het ultieme B&A gevoel is, misschien pookt dat de discussie wat op.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15555880
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:54 schreef wonderer het volgende:

[..]

Iedereen zit zich in de kroeg vol te tanken. 't Is vrijdag tenslotte

Vertel maar eens wat volgens jou het ultieme B&A gevoel is, misschien pookt dat de discussie wat op.


Moeilijk te omschrijven denk ik .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zaterdag 20 december 2003 @ 00:02:57 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15555996
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:58 schreef hinse het volgende:

[..]

Moeilijk te omschrijven denk ik .


Je kunt het toch proberen?

Mijn poging dan.

Het ultieme B&A gevoel is een combinatie van het vinden van het kind in jezelf, de behoefte aan geborgenheid en de zekerheid dat het allemaal wel goedkomt, de bereidwilligheid om elk rationeel gevoel tijdelijk opzij te zetten en je helemaal over te geven aan de humor en spanning.

Zo. Nu jullie.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15556232
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 00:02 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het ultieme B&A gevoel is een combinatie van het vinden van het kind in jezelf, de behoefte aan geborgenheid en de zekerheid dat het allemaal wel goedkomt, de bereidwilligheid om elk rationeel gevoel tijdelijk opzij te zetten en je helemaal over te geven aan de humor en spanning.


Whoo, ik had daar niet op kunnen komen! Morgen doe ik mijn poging, nu zeg ik (gaap!)
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15556421
Het B&A gevoel moet nog een juiste bewoording vinden, maar ik heb een nieuw punt gevonden in het veranderen van de baron: het zenuwachtig worden.
Dit wordt hij sinds het begin, maar absoluut niet zo overdreven, in de schatkaart trekt zijn wenkbrauw en snor een beetje, in de Kroon en Verzonken Stad trilt zijn gezicht, maar in de USA zit hij bijna ochtend gymnastiek te doen, echt abnornaal.

Trouwens ik heb in Handige Harry absoluut nooit een schurk kunnen herkennen, hij heeft meer iets weg van een vrolijke monteur ofzo

  zaterdag 20 december 2003 @ 00:31:07 #127
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15556640
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 00:22 schreef HarryH het volgende:
Het B&A gevoel moet nog een juiste bewoording vinden, maar ik heb een nieuw punt gevonden in het veranderen van de baron: het zenuwachtig worden.
Dit wordt hij sinds het begin, maar absoluut niet zo overdreven, in de schatkaart trekt zijn wenkbrauw en snor een beetje, in de Kroon en Verzonken Stad trilt zijn gezicht, maar in de USA zit hij bijna ochtend gymnastiek te doen, echt abnornaal.

Trouwens ik heb in Handige Harry absoluut nooit een schurk kunnen herkennen, hij heeft meer iets weg van een vrolijke monteur ofzo


Wel, de Baron wordt ook een dagje ouder Sommige oude mensen schudden al als B&A niet eens in de buurt zijn!

Nee, geintje, ik weet niet waarom er zoveel verschil in zit. Misschien was het allemaal te subtiel en moesten de afgestompte kindertjes anno 1994 met grovere middelen worden bewerkt om het door te krijgen.

* wonderer had waarschijnlijk cola MET cafeine moeten drinken

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 20 december 2003 @ 00:39:54 #128
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15556837
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 00:02 schreef wonderer het volgende:

[..]

Je kunt het toch proberen?

Mijn poging dan.

Het ultieme B&A gevoel is een combinatie van het vinden van het kind in jezelf, de behoefte aan geborgenheid en de zekerheid dat het allemaal wel goedkomt, de bereidwilligheid om elk rationeel gevoel tijdelijk opzij te zetten en je helemaal over te geven aan de humor en spanning.

Zo. Nu jullie.


Ja, nu wij...maar hier kan ik, met de beste wil van de wereld, niet meer bovenuit komen. Weet je zeker dat je toch niet stiekem een graad in de psychologie hebt?

Je hebt het wat mij betreft prima omschreven. Voor mij heeft het B&A-gevoel ook iets te maken met een behoefte aan iets vertrouwds. Je weet wat er komen gaat, en daar richt je je op.

De scene uit de Schatkaart, die ik als mijn favoriete scene noemde, is een mooi voorbeeld van een scene die prima bij mijn B&A-gevoel past. Er is spanning, er is humor; het is precies waar het voor mijn gevoel bij B&A altijd om moet gaan.

Nu maar hopen dat dit weinig- tot nietszeggende antwoord er nog een beetje mee doorkan...

Het zou zomaar kunnen...of niet.
pi_15556876
Het is wel zo dat als de successtory van B&A wordt beschreven ze het geheim van de sleutel en de Diamant als successen zien en de Europa en Amerika reis door 'critici' als meesterlijk worden ervaren

Terwijl er over mijn favorieten en die van medefokkers, de Kroon en de Verzonken stad geen woord wordt gerept, waren deze niet bijzonder genoeg, ik zag deze tijd namelijk persoonlijk als de topjaren van B&A

  zaterdag 20 december 2003 @ 00:42:27 #130
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_15556892
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 22:17 schreef wonderer het volgende:
Voor de ECHTE die-hards die op oudjaar thuis zijn:

Op 31 december om 7 uur 's ochtends begint de B&A marathon op Nickelodeon. Tot 7 uur 's ochtends op 1 januari kun je non stop van je helden genieten.


wow, das nogeens goed nieuws
zeker een paar uurtjes kijken
  zaterdag 20 december 2003 @ 00:50:57 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15557085
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 00:39 schreef warboel het volgende:

[..]

Ja, nu wij...maar hier kan ik, met de beste wil van de wereld, niet meer bovenuit komen. Weet je zeker dat je toch niet stiekem een graad in de psychologie hebt?

Je hebt het wat mij betreft prima omschreven. Voor mij heeft het B&A-gevoel ook iets te maken met een behoefte aan iets vertrouwds. Je weet wat er komen gaat, en daar richt je je op.

De scene uit de Schatkaart, die ik als mijn favoriete scene noemde, is een mooi voorbeeld van een scene die prima bij mijn B&A-gevoel past. Er is spanning, er is humor; het is precies waar het voor mijn gevoel bij B&A altijd om moet gaan.

Nu maar hopen dat dit weinig- tot nietszeggende antwoord er nog een beetje mee doorkan...


Honderd procent zeker En dat is maar goed ook. Stel je voor dat ik het allemaal wetenschappelijk zou verantwoorden. Is er natuurlijk geen lol meer aan. Elk vak heeft beroepsdeformatie, dus je moet OF iets kiezen waar zelfs de meest grondige analyses niks meer aan kunnen verpesten omdat je het zo liefhebt, OF je moet een vak kiezen in iets waar je geen moer om geeft

Ik vind jouw voorbeeld heel goed. Deze scene kan ik me nog het best voor de geest halen, dus op mij heeft ie ook behoorlijk indruk gemaakt (ik heb de schatkaart al jaaaaren niet gezien). Die scene is voor jou het ultieme B&A gevoel, geweldig toch?

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 20 december 2003 @ 00:55:30 #132
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15557179
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 00:41 schreef HarryH het volgende:
Het is wel zo dat als de successtory van B&A wordt beschreven ze het geheim van de sleutel en de Diamant als successen zien en de Europa en Amerika reis door 'critici' als meesterlijk worden ervaren

Terwijl er over mijn favorieten en die van medefokkers, de Kroon en de Verzonken stad geen woord wordt gerept, waren deze niet bijzonder genoeg, ik zag deze tijd namelijk persoonlijk als de topjaren van B&A


Dat is waarschijnlijk omdat critici (aka volwassenen) geilen op educatief. En De sleutel en de diamant zijn natuurlijk de successeries omdat ze daar mee doorbraken. Als volwassenen een mening gaan hebben over kinderdingen, berg je dan maar. Kijk bijvoorbeeld naar de verschillen in de Nederlandse Kinderjury en de Gouden Griffeljury. Het is maar net wat je als producent wil: prijzen winnen of kinderen blijmaken. B&A hebben duidelijk voor het laatste gekozen en de verkoopcijfers liegen er niet om, alle critici ten spijt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15557242
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 00:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk omdat critici (aka volwassenen) geilen op educatief. En De sleutel en de diamant zijn natuurlijk de successeries omdat ze daar mee doorbraken. Als volwassenen een mening gaan hebben over kinderdingen, berg je dan maar. Kijk bijvoorbeeld naar de verschillen in de Nederlandse Kinderjury en de Gouden Griffeljury. Het is maar net wat je als producent wil: prijzen winnen of kinderen blijmaken. B&A hebben duidelijk voor het laatste gekozen en de verkoopcijfers liegen er niet om, alle critici ten spijt.


Daar zit wel wat in denk ik daarom zette ik critici ook tussen aanhalingstekens.
Ja dat B&A gevoel kan ik wel proberen te omschrijven, maar ik wel het zo neer zetten dat niet alleen ik het begrijp , maar geen zorgen het komt er binnenkort aan!
  zaterdag 20 december 2003 @ 01:08:36 #134
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15557412
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 00:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk omdat critici (aka volwassenen) geilen op educatief. En De sleutel en de diamant zijn natuurlijk de successeries omdat ze daar mee doorbraken. Als volwassenen een mening gaan hebben over kinderdingen, berg je dan maar. Kijk bijvoorbeeld naar de verschillen in de Nederlandse Kinderjury en de Gouden Griffeljury. Het is maar net wat je als producent wil: prijzen winnen of kinderen blijmaken. B&A hebben duidelijk voor het laatste gekozen en de verkoopcijfers liegen er niet om, alle critici ten spijt.


Zo zie ik het ook wel. Aan het grote succes van de Sleutel en Diamant hielden B&A hun eigen circus over, wat toen waarschijnlijk niemand zal zijn ontgaan. Ik denk dat toen uiteindelijk het doek viel voor dat circus, en het op televisie ook wat rustiger werd, het grote publiek (oftewel de volwassenen) B&A een beetje uit het oog verloren heeft, waardoor de middelste series niet echt onder de aandacht kwamen.

Toen jaren later veel werd gezegd en geschreven over de grote reizen die B&A maakten voor Europa en Amerika, hadden veel mensen misschien iets van, "Oh ja, Bassie en Adriaan, zijn die er ook nog steeds?", waardoor die series weer meer aandacht kregen.

Het zou zomaar kunnen...of niet.
  zaterdag 20 december 2003 @ 01:37:35 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15557911
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 01:08 schreef warboel het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook wel. Aan het grote succes van de Sleutel en Diamant hielden B&A hun eigen circus over, wat toen waarschijnlijk niemand zal zijn ontgaan. Ik denk dat toen uiteindelijk het doek viel voor dat circus, en het op televisie ook wat rustiger werd, het grote publiek (oftewel de volwassenen) B&A een beetje uit het oog verloren heeft, waardoor de middelste series niet echt onder de aandacht kwamen.

Toen jaren later veel werd gezegd en geschreven over de grote reizen die B&A maakten voor Europa en Amerika, hadden veel mensen misschien iets van, "Oh ja, Bassie en Adriaan, zijn die er ook nog steeds?", waardoor die series weer meer aandacht kregen.


20 jaar is lang hoor. Dat zijn drie generaties kinderen die ermee zijn opgegroeid. Kan me voorstellen dat sommige mensen dachten "Wow, still around??" Wel een prestatie
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 20 december 2003 @ 02:25:28 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15558393
Dat pak dat Adriaan aanheeft in Amerika... er zitten knopen op de "bretels" en een rits aan de zijkant. Volgens mij is dat in andere series niet. Ik kan me herinneren dat in de plaaggeest de rits van voren zat, onder de friemeltjes aan zijn bloes. Nu is het net of hij zich niet meer in de broek kon hijsen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15559036
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 00:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk omdat critici (aka volwassenen) geilen op educatief. En De sleutel en de diamant zijn natuurlijk de successeries omdat ze daar mee doorbraken. Als volwassenen een mening gaan hebben over kinderdingen, berg je dan maar. Kijk bijvoorbeeld naar de verschillen in de Nederlandse Kinderjury en de Gouden Griffeljury. Het is maar net wat je als producent wil: prijzen winnen of kinderen blijmaken. B&A hebben duidelijk voor het laatste gekozen en de verkoopcijfers liegen er niet om, alle critici ten spijt.


Hmm zou kunnen maar het lijkt me toch sterk dat ze B&A over het hoofd hebben gezien in die jaren, toen zijn onder ander die lachspektakel shows ontstaan en werder er overal voorstellingen gegeven.
Ook was die merchandising toen al flink op gang, naar mijn idee waren de jaren 80 geen rustige jaren voor die twee
pi_15559398
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 02:25 schreef wonderer het volgende:
Dat pak dat Adriaan aanheeft in Amerika... er zitten knopen op de "bretels" en een rits aan de zijkant. Volgens mij is dat in andere series niet. Ik kan me herinneren dat in de plaaggeest de rits van voren zat, onder de friemeltjes aan zijn bloes. Nu is het net of hij zich niet meer in de broek kon hijsen
Dat pak in Amerika was ook veel luchtiger, het leek wel een soort gaasverbandpak (allemaal openingetjes er in). Ik zou in de Death Valley ook niet graag in een heet acrobatenpak willen lopen .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zaterdag 20 december 2003 @ 10:05:49 #139
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15559635
Paul van Gorcum in Kees & Co!



Hij speelde een of andere schooldirecteur die aan het repeteren was voor een toneelstuk

  zaterdag 20 december 2003 @ 10:05:58 #140
5374 koelkast
Met B 1-0-0. Wat is er, B100?
pi_15559637
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 00:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wel, de Baron wordt ook een dagje ouder Sommige oude mensen schudden al als B&A niet eens in de buurt zijn!

Nee, geintje, ik weet niet waarom er zoveel verschil in zit. Misschien was het allemaal te subtiel en moesten de afgestompte kindertjes anno 1994 met grovere middelen worden bewerkt om het door te krijgen.

* wonderer had waarschijnlijk cola MET cafeine moeten drinken


Ik snap wel dat de Baron steeds zenuwachtiger wordt. Als je al talloze series lang de spanning hebt dat je "die clown en die acrobaat" bijna te pakken hebt, dan zou ik ook steeds zenuwachtiger worden. Het lijkt me een combinatie van spanning en faalangst

Okee, nu nog even mijn ultieme B&A gevoel:

Een flinke dosis voorspelbaarheid gecombineerd met veel spanning en sensatie maken B&A keer op keer tot een bloedstollende actieserie.

B: Ga naar de wagen! B2: Wie moet ik dragen?! B: Ga naar de wagen! B2: Oh, zeg dat dan! B: Dat zeg ik toch?! B2: Wat zeggie? B: Stommeling! Uilskuiken! FrikanDEL!!!
  zaterdag 20 december 2003 @ 10:16:44 #141
5374 koelkast
Met B 1-0-0. Wat is er, B100?
pi_15559700
Hieronder nog even mijn gegevens:

Fok!user: koelkast
Leeftijd: 22 jaar
Favo B&A serie: Verzonken Stad
Favo Held: (Bassie/Adriaan/Robin/Adjudant vd Steen/Danny): Adriaan
Favo Boef (BB/B1/B2/VJ/Baron(Aad)/Baron(Paul)/B100/HH/Professor/Joris): B2
Favo locatie waar B&A zijn geweest: Heel Griekenland eigenlijk
Favo scène: Ontknoping met megafoon: "Attentie, attentie, voor alle sectoren" (Europa / Luxemburg)
Favo droomwereld: B&A als piloten (Alicante, Alicante, hoort u ons )

B: Ga naar de wagen! B2: Wie moet ik dragen?! B: Ga naar de wagen! B2: Oh, zeg dat dan! B: Dat zeg ik toch?! B2: Wat zeggie? B: Stommeling! Uilskuiken! FrikanDEL!!!
  zaterdag 20 december 2003 @ 16:04:21 #142
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_15565792
vanavond om 6 uur mijn favo scene, uit de sleutel, op t station in rotterdam.
Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
pi_15568257
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 09:12 schreef hinse het volgende:

[..]

Dat pak in Amerika was ook veel luchtiger, het leek wel een soort gaasverbandpak (allemaal openingetjes er in). Ik zou in de Death Valley ook niet graag in een heet acrobatenpak willen lopen .


Dat pak van Adriaan in Amerika vind ik echt lelijk, hij kan daar z'n dikte en ouderdom ook niet verbergen, van dat laatste heeft Bassie geen last want hij is toch altijd geschminkt en bovendien van dat eerste ook niet want hij is altijd al een beetje dik geweest
pi_15568731
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:16 schreef HarryH het volgende:

[..]

Dat pak van Adriaan in Amerika vind ik echt lelijk, hij kan daar z'n dikte en ouderdom ook niet verbergen, van dat laatste heeft Bassie geen last want hij is toch altijd geschminkt en bovendien van dat eerste ook niet want hij is altijd al een beetje dik geweest


Behalve in dat indianenpak in Amerika, daar zie je wel extreem die horeca spoiler van Bassie .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15569044
Aardig stil vandaag hier, waar is Wonderer trouwens?
pi_15569420
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:47 schreef HarryH het volgende:
Aardig stil vandaag hier, waar is Wonderer trouwens?
Ze is er niet, het valt me sowieso op dat de oude garde hier vervangen lijkt te worden door nieuwe mensen, want ze komen hier niet meer zo vaak langs als vroeger .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15569459
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:47 schreef HarryH het volgende:
Aardig stil vandaag hier, waar is Wonderer trouwens?
Wonderer is wel een gemis ja, zij heeft een groot aandeel in de discussies hier. Maar ook zij kan natuurlijk wel een dagje wat anders te doen hebben .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zaterdag 20 december 2003 @ 18:04:18 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15569469
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:47 schreef HarryH het volgende:
Aardig stil vandaag hier, waar is Wonderer trouwens?
* wonderer meldt zich weer

Omdat ik tot een uur of drie in mijn nest lig, kom ik over het algemeen pas na zessen online. Verder blijft het natuurlijk weekend.

Vanavond allemaal naar de uitreiking van de gouden Loeki kijken of Bassie wint!

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15569524
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

* wonderer meldt zich weer

Omdat ik tot een uur of drie in mijn nest lig, kom ik over het algemeen pas na zessen online. Verder blijft het natuurlijk weekend.

Vanavond allemaal naar de uitreiking van de gouden Loeki kijken of Bassie wint!


Haha, om drie uur heb ik al lang wat centen verdiend .

Ja, Gouden Loeki, ik was het al weer helemaal vergeten!

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zaterdag 20 december 2003 @ 18:07:36 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15569531
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 17:16 schreef HarryH het volgende:

[..]

Dat pak van Adriaan in Amerika vind ik echt lelijk, hij kan daar z'n dikte en ouderdom ook niet verbergen, van dat laatste heeft Bassie geen last want hij is toch altijd geschminkt en bovendien van dat eerste ook niet want hij is altijd al een beetje dik geweest


Nuh-uh! Moet jij eens opletten. Bassie begint pas gewicht te krijgen in de schatkaart. Check hem maar eens in de droom van Geheim Agenten. Geen buik te bekennen. En in de allereerste series is hij nog hartstikke fit.

Ik vind het op zich wel jammer dat Adriaan zijn status als acrobaat niet fysiek heeft bijgehouden (urgh, wat een zin). Kan me er wel iets bij voorstellen, maar ik kijk dan toch liever naar de vis-aflevering van de Sleutel

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15570139
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nuh-uh! Moet jij eens opletten. Bassie begint pas gewicht te krijgen in de schatkaart. Check hem maar eens in de droom van Geheim Agenten. Geen buik te bekennen. En in de allereerste series is hij nog hartstikke fit.

Ik vind het op zich wel jammer dat Adriaan zijn status als acrobaat niet fysiek heeft bijgehouden (urgh, wat een zin). Kan me er wel iets bij voorstellen, maar ik kijk dan toch liever naar de vis-aflevering van de Sleutel


Niet helemaal mee eens, in de plaaggeest is hij inderdaad vrij mager, maar in Het Geheim van de Sleutel is hij al iets dikker en ook bij de Diamant, als je de Professor vergelijkt met de plaaggeest en je ziet nog geen verschil dan zou ik me ogen eens laten checken.

In die kort filmpjes voor de schatkaart is hij duidelijk al te dik vind ik, hij is in ieder geval altijd dikker geweest dan Adriaan

  zaterdag 20 december 2003 @ 18:43:00 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15570290
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:35 schreef HarryH het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens, in de plaaggeest is hij inderdaad vrij mager, maar in Het Geheim van de Sleutel is hij al iets dikker en ook bij de Diamant, als je de Professor vergelijkt met de plaaggeest en je ziet nog geen verschil dan zou ik me ogen eens laten checken.

In die kort filmpjes voor de schatkaart is hij duidelijk al te dik vind ik, hij is in ieder geval altijd dikker geweest dan Adriaan


Dan kleedt zijn smoking gewoon goed af... Die shorties heb ik al in geen eeuwen gezien, dus daar kan ik niks over zeggen. Natuurlijk is er wel verschil tussen de prof en de plaaggeest, maar als je de prof vergelijkt met amerika... Z'n jasje zit daar echt nog niet strak.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15571246
Na de tijdelijke onderbreking gaan we weer stug verder
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 21 december 2003 @ 01:26:30 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15571777
quote:
Op zondag 21 december 2003 00:57 schreef hinse het volgende:
Na de tijdelijke onderbreking gaan we weer stug verder
Wij stoppen nooit
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 21 december 2003 @ 01:36:11 #155
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15571969
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:26 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wij stoppen nooit


Maar ik ga nu toch echt slapen

"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  zondag 21 december 2003 @ 02:30:49 #156
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15572730
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:36 schreef Gerritje het volgende:

[..]

Maar ik ga nu toch echt slapen


Nou al? Hoe wil je dan B&A kijken, dat begint pas om 2 uur.

* wonderer heeft wel gekeken en site ge-update ook!

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15573411
Het zal vast al weleens genoemd zijn, maar onze vriend Paul van Gorcum heeft ook diverse stemmen ingesproken van tekenfilms waaronder Gargamel van de smurfen en Zazu uit de nerderlandse versie van de Lion King, hij kan zich echt goed uitleven in zijn rollen vind ik, jammer dat hij bij het 'grote' publiek zo weinig bekendheid geniet
  zondag 21 december 2003 @ 05:27:06 #158
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15573795
quote:
Op zondag 21 december 2003 03:59 schreef HarryH het volgende:
Het zal vast al weleens genoemd zijn, maar onze vriend Paul van Gorcum heeft ook diverse stemmen ingesproken van tekenfilms waaronder Gargamel van de smurfen en Zazu uit de nerderlandse versie van de Lion King, hij kan zich echt goed uitleven in zijn rollen vind ik, jammer dat hij bij het 'grote' publiek zo weinig bekendheid geniet
Dat was inderdaad eerder genoemd Ik zit wel eens te kijken en dan verwacht ik dat Gargamel DROMMELS gaat roepen.

Hij heeft volgens mij wel veel toneel gedaan, daar kent het toneelpubliek hem misschien van? En hij heeft natuurlijk vroeger veel films gedaan. Volgens mij zit hij ook in een aflevering van Floris, maar dat moet ik even opzoeken.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15574665
Jammer dat Bassie de gouden loeki niet gewonnen heeft .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 21 december 2003 @ 12:48:36 #160
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_15576918
Die reclame die nu heeft gewonnen is ook wel grappig

Voor liefhebbers van de Diamant: die draait nu savons onder het etn, van 6 tot 7
Met Paul van Gorcum als diamantair

Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
  zondag 21 december 2003 @ 13:17:12 #161
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15577719
Fok!user: Bassie_van_Adriaan
Leeftijd: 16 jaar
Favo B&A serie: Kroon
Favo Held: Bassie
Favo Boef: Vlugge Japie
Favo locatie waar B&A zijn geweest: Amerika (Florida)
Favo scène: Telefoon cellen race in de kroon/ op de boot (kroon)
Favo droomwereld: geheim agenten

beter laat dan nooit he

Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_15578237
quote:
Op zondag 21 december 2003 13:17 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
Fok!user: Bassie_van_Adriaan
Leeftijd: 16 jaar
Favo B&A serie: Kroon
Favo Held: Bassie
Favo Boef: Vlugge Japie
Favo locatie waar B&A zijn geweest: Amerika (Florida)
Favo scène: Telefoon cellen race in de kroon/ op de boot (kroon)
Favo droomwereld: geheim agenten

beter laat dan nooit he


Thank you .

Ik had eigenlijk ook nog erbij moeten zetten:
Favo liedje: Ga naar het bos of het strand.

Stom dat ik die er niet bijgezet heb

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15580724
quote:
Op zondag 21 december 2003 13:17 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:

beter laat dan nooit he


Inderdaad :

Fok!user: heidbuurt
Leeftijd: 18 jaar
Favo B&A serie: Bassie & Adriaan en De Diamant
Favo Held: Bassie & Adriaan ... (ik kan niet kiezen )
Favo Boef: B2
Favo locatie waar B&A zijn geweest: Circus B&A / Renz
Favo scène: De scene dat Bassie & Adriaan de poppen hebben verwisselt en dan de boeven een trap geven
Favo droomwereld: Starsky & Hutch
Favo liedje: Kom we gaan er tegen aan

  zondag 21 december 2003 @ 15:05:01 #164
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15580814
Starsky & Hutch, ik ben deze droomwereld weer even kwijt. Kan iemand mij even vertellen, waar deze over ging?
Free Your Mind
pi_15580939
quote:
Op zondag 21 december 2003 15:05 schreef Demol het volgende:
Starsky & Hutch, ik ben deze droomwereld weer even kwijt. Kan iemand mij even vertellen, waar deze over ging?
Bassie en Adriaan zijn dan agenten... Hier een foto van de droomwereld, misschien weet je het dan weer :

pi_15580989
Fok!user: Bassiefan
Leeftijd: 14 jaar
Favo B&A serie: Bassie & Adriaan De Verdwenen Kroon
Favo Held: Bassie & Adriaan, ze vullen mekaar veel te goed aan.
Favo Boef: De Baron (Paul van Gorkum)
Favo locatie waar B&A zijn geweest: Europa
Favo scène: B&A op waterscooters achter de boeven aan in De Kroon.
Favo droomwereld: Musketiers
Favo liedje: Achter de wolken schijnt de zon
  zondag 21 december 2003 @ 15:25:02 #167
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15581484
quote:
Op zondag 21 december 2003 15:08 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Bassie en Adriaan zijn dan agenten... Hier een foto van de droomwereld, misschien weet je het dan weer :

[afbeelding]


Aha, die scene herken ik! Is ook een van mijn favoriete droomwerelden. Maar die musketiers, en die cowboys met de muziek van The Good, The Bad & The Ugly eronder blijven het leukst. Maar deze staat op de derde plaats.
Free Your Mind
pi_15582869
quote:
Op zondag 21 december 2003 15:25 schreef Demol het volgende:

[..]

Aha, die scene herken ik! Is ook een van mijn favoriete droomwerelden. Maar die musketiers, en die cowboys met de muziek van The Good, The Bad & The Ugly eronder blijven het leukst. Maar deze staat op de derde plaats.


Starsky en Hutch is idd erg leuk. Het leuke aan de cowboy droomwereld vind ik dat die steen op iemand hoofd komt en dat je dan zo'n keiharde "POK!" hoort. Heel droog .

Maar ik vind Geheime Agenten het leukst, dat komt mede door het ijzersterke liedje .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 21 december 2003 @ 16:18:16 #169
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15583194
quote:
Op zondag 21 december 2003 16:06 schreef hinse het volgende:

[..]

Starsky en Hutch is idd erg leuk. Het leuke aan de cowboy droomwereld vind ik dat die steen op iemand hoofd komt en dat je dan zo'n keiharde "POK!" hoort. Heel droog .

Maar ik vind Geheime Agenten het leukst, dat komt mede door het ijzersterke liedje .


Ja, dat kan ik me nog herinneren. In de Musketiers-droomwereld, zat ook zoiets. Volgens mij stak Bassie met zijn sabel in Adriaan, toen hij zich omdraaide, toen hoorde je een soort vogeltje. Echt droog
Free Your Mind
  zondag 21 december 2003 @ 17:45:08 #170
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15585739
quote:
Op zondag 21 december 2003 16:18 schreef Demol het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik me nog herinneren. In de Musketiers-droomwereld, zat ook zoiets. Volgens mij stak Bassie met zijn sabel in Adriaan, toen hij zich omdraaide, toen hoorde je een soort vogeltje. Echt droog


Toch grappig. In eerdere topics zaten mensen te zeuren dat die dromen de vaart uit het verhaal haalden enzo, terwijl ik nu merk dat de meeste dromen toch wel gewaardeerd worden.

Ik mis nog een paar dromen in het overzicht van de series, als jullie nog wat weten, post het even

Die verwijderde droom van Robinson Crusoe uit de Professor is trouwens ook best cool. Ik moet eens even een screenshotje maken van Adriaan die net is aangespoeld.

De verwijderde droom met het opduiken van een schat vind ik niet zo leuk. Wel typisch een Bassie droom maar hij slaat nergens op.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 21 december 2003 @ 17:46:17 #171
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15585759
Ik las in een interview met Lebbis en Jansen dat ze B&A uit hun oudejaars conferance geschrapt hebben. Waarschijnlijk maar beter ook, hun soort humor is geweldig maar niet als ze mijn helden gaan afbranden
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15588617
quote:
Op zondag 21 december 2003 17:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Toch grappig. In eerdere topics zaten mensen te zeuren dat die dromen de vaart uit het verhaal haalden enzo, terwijl ik nu merk dat de meeste dromen toch wel gewaardeerd worden.


Ja, ik vind de verhaaltjes los wel geinig om te zien, maar binnen de serie heb je er niet zo behoefte aan (als klein kind misschien wel ).

B&A hebben bepaalde droomwerelden erg goed uitgevoerd vind ik.

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15588773
Ik wilde trouwens nog even een opmerking plaatsen over de dvd's van B&A.

Ik vind sommige dvd's slecht uitgewerkt of het moet aan mij liggen.

BIj de Diamant dvd, kijk je bij Karaoke "De wereldreis van clown Bassie".
Start hij hem op, staat er groot in beeld: DE WERELREIS VAN CLOWN BASSIE. Echt slecht zo'n taalfout. De karaoke versie van "Het circus is weer in de stad" is raar, het geluid ligt 1 sec achter op het beeld. In de serie zelf is dat niet het geval.

Bij de dvd van "De verzonken Stad" als B&A uit het vliegtuig stappen zie je ineens zo'n gare beelderror (onderaan zie je een grote vlek ofzo een fractie van een seconde). Ook is de oude Aad Klaris muziek (die overigens veel beter is dan die van Bert Smorenburg, maar dat terzijde) nog te horen achter de Smorenburg muziek. Ik dacht dat ze dat wel verbeterd hadden, aangezien er met koeienletters op de voorkant staat: digital remastered.

Nou ja, ik moest dit even kwijt .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 21 december 2003 @ 19:37:47 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15588971
quote:
Op zondag 21 december 2003 19:30 schreef hinse het volgende:
Ik wilde trouwens nog even een opmerking plaatsen over de dvd's van B&A.

Ik vind sommige dvd's slecht uitgewerkt of het moet aan mij liggen.

BIj de Diamant dvd, kijk je bij Karaoke "De wereldreis van clown Bassie".
Start hij hem op, staat er groot in beeld: DE WERELREIS VAN CLOWN BASSIE. Echt slecht zo'n taalfout. De karaoke versie van "Het circus is weer in de stad" is raar, het geluid ligt 1 sec achter op het beeld. In de serie zelf is dat niet het geval.

Bij de dvd van "De verzonken Stad" als B&A uit het vliegtuig stappen zie je ineens zo'n gare beelderror (onderaan zie je een grote vlek ofzo een fractie van een seconde). Ook is de oude Aad Klaris muziek (die overigens veel beter is dan die van Bert Smorenburg, maar dat terzijde) nog te horen achter de Smorenburg muziek. Ik dacht dat ze dat wel verbeterd hadden, aangezien er met koeienletters op de voorkant staat: digital remastered.

Nou ja, ik moest dit even kwijt .


Volgens mij is "digitaal remastered" alleen maar dat ze de hele zooi op de computer zetten en er verder niet meer aan sleutelen (kost geld!). Ze hebben alles in eigen beheer gedaan om de kosten te drukken, en dat is te zien ook. Jammer hoor.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15589218
quote:
Op zondag 21 december 2003 19:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

Volgens mij is "digitaal remastered" alleen maar dat ze de hele zooi op de computer zetten en er verder niet meer aan sleutelen (kost geld!). Ze hebben alles in eigen beheer gedaan om de kosten te drukken, en dat is te zien ook. Jammer hoor.


Hmz, aan de kwaliteit van het beeld hoor je me verder niet zeuren, maar er zitten gewoon slordigheidsfouten in door slechte evaluatie en niet goed nakijken. Zonde .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 21 december 2003 @ 19:48:49 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15589278
quote:
Op zondag 21 december 2003 19:46 schreef hinse het volgende:

[..]

Hmz, aan de kwaliteit van het beeld hoor je me verder niet zeuren, maar er zitten gewoon slordigheidsfouten in door slechte evaluatie en niet goed nakijken. Zonde .


Erg zonde. De kwaliteit van het beeld is trouwens ook onder de maat voor DVD. Dat komt geloof ik omdat ze alles op video hebben opgenomen (ipv op film) en die kwaliteit is toch al bagger. Ik betwijfel dus ook of ze twee verschillende sporen hebben (beeld en geluid).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 21 december 2003 @ 20:04:19 #177
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15589670
quote:
Op zondag 21 december 2003 19:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Erg zonde. De kwaliteit van het beeld is trouwens ook onder de maat voor DVD. Dat komt geloof ik omdat ze alles op video hebben opgenomen (ipv op film) en die kwaliteit is toch al bagger. Ik betwijfel dus ook of ze twee verschillende sporen hebben (beeld en geluid).


In de shorty's zat toch ook zo'n aflevering over hoe ze zo'n aflevering maakte? daar zeiden ze toch dat ze op film opnamen
  zondag 21 december 2003 @ 20:11:34 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15589922
quote:
Op zondag 21 december 2003 20:04 schreef Shoplifter14 het volgende:

[..]

In de shorty's zat toch ook zo'n aflevering over hoe ze zo'n aflevering maakte? daar zeiden ze toch dat ze op film opnamen


Ik betwijfel of ik ALLE shorties ooit heb gezien en beslist niet de afgelopen tijd. Ik zou dus niet weten of er zo-een is. Maar als jij het zegt, dan zal het wel zo zijn. Ik wou dat ze alle shorties op DVD zetten, dat zou cool zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15590154
quote:
Op zondag 21 december 2003 20:11 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik betwijfel of ik ALLE shorties ooit heb gezien en beslist niet de afgelopen tijd. Ik zou dus niet weten of er zo-een is. Maar als jij het zegt, dan zal het wel zo zijn. Ik wou dat ze alle shorties op DVD zetten, dat zou cool zijn.


Ja en anders mag iemand anders het voor ons doen die ze thuis heeft liggen .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 21 december 2003 @ 21:05:10 #180
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15591568
Op SBS6 is nu een soort jaaroverzicht, en ik zapte er toevallig langs net op het moment dat ze het over B&A hadden. Weinig nieuws natuurlijk, het is immers een overzicht, maar de laatste zin was "De artsen hebben goede hoop op volledig herstel."

Go Adriaantje

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15592023
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:05 schreef wonderer het volgende:
Op SBS6 is nu een soort jaaroverzicht, en ik zapte er toevallig langs net op het moment dat ze het over B&A hadden. Weinig nieuws natuurlijk, het is immers een overzicht, maar de laatste zin was "De artsen hebben goede hoop op volledig herstel."

Go Adriaantje


Joepie, Adriaan wordt weer de oude!
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 21 december 2003 @ 21:28:45 #182
71376 FreekM
Hé, figuur.
pi_15592295
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 10:05 schreef Shoplifter14 het volgende:
Paul van Gorcum in Kees & Co!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hij speelde een of andere schooldirecteur die aan het repeteren was voor een toneelstuk


Paul van Gorcum was trouwens ook te zien in Dagboek van een Herdershond.
Dit moest ik nog even kwijt.
VJ: "Japie wegwezen en [b]schnell[/b]"
  zondag 21 december 2003 @ 21:40:36 #183
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15592670
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:28 schreef FreekM het volgende:

[..]

Paul van Gorcum was trouwens ook te zien in Dagboek van een Herdershond.
Dit moest ik nog even kwijt.


Oh ja, nou weet ik het weer. In Floris speelt Paul de dominee/pater/andere heilige die de Byzantijnse beker opduikt uit de slotgracht. Hij komt natuurlijk eerder ook voor, maar die scene staat me het helderst voor de geest. Screenshots kan ik helaas niet maken.

Edit: Lees net ook dat Paul van Gorcum officieel Sinterklaas is geweest. Dus de "rol" die Bram vd Vlugt nu doet. Best tof, de Baron als Sinterklaas.

"Drommels, drommels en nog eens drommels, Bassie, Sinterklaas leest dat jij stout bent geweest! Kom hier, dan zal ik je eens eventjes!"

[Dit bericht is gewijzigd door wonderer op 21-12-2003 21:50]

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15593260
quote:
Op zondag 21 december 2003 21:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

Oh ja, nou weet ik het weer. In Floris speelt Paul de dominee/pater/andere heilige die de Byzantijnse beker opduikt uit de slotgracht. Hij komt natuurlijk eerder ook voor, maar die scene staat me het helderst voor de geest. Screenshots kan ik helaas niet maken.

Edit: Lees net ook dat Paul van Gorcum officieel Sinterklaas is geweest. Dus de "rol" die Bram vd Vlugt nu doet. Best tof, de Baron als Sinterklaas.

"Drommels, drommels en nog eens drommels, Bassie, Sinterklaas leest dat jij stout bent geweest! Kom hier, dan zal ik je eens eventjes!"


Drommels, kom hier Piet, dan zal ik je! Stom stuk marsepijn, pepernoot, chocoladeletter! .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zondag 21 december 2003 @ 22:29:41 #185
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_15593980
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:02 schreef hinse het volgende:

[..]

Drommels, kom hier Piet, dan zal ik je! Stom stuk marsepijn, pepernoot, chocoladeletter! .


Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
  Moderator maandag 22 december 2003 @ 08:38:40 #186
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15601657
Hey allemaal,
ik ben er even niet hoor,
meteen meer dan 80 berichten te lezen...
doe ik straks even

Ik heb -eindelijk- een TV kaart,
heb meteen even wat caps gemaakt

Als ze langskomen dan grijpen we ze!



Ze moeten hier in de buurt zijn...

Mijn neus zegt dat ze die kant op gegaan zijn...

Omdat IK zo geniaal ben!

Kijk ze daar zitten!

Ik zie ze!

Altijd gaat het fout door die 2! -- Nee baas niet doen!

Ik heb ook ALTIJD pech!

Als ik ze te pakken krijg...

Bassie en Adriaan.....



Zie ook hoe Haary lacht als de Baron hem beetpakt

Een nat pak...

Hèt vliegtuigje!

Sorry dat de kwaliteit niet super is,
komt door de kabelaansluiting.

Binnenkort komen ze van de DVDs

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 22 december 2003 @ 10:17:45 #187
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15602753
quote:
Op zondag 21 december 2003 19:30 schreef hinse het volgende:
Ik wilde trouwens nog even een opmerking plaatsen over de dvd's van B&A.

Ik vind sommige dvd's slecht uitgewerkt of het moet aan mij liggen.

BIj de Diamant dvd, kijk je bij Karaoke "De wereldreis van clown Bassie".
Start hij hem op, staat er groot in beeld: DE WERELREIS VAN CLOWN BASSIE. Echt slecht zo'n taalfout. De karaoke versie van "Het circus is weer in de stad" is raar, het geluid ligt 1 sec achter op het beeld. In de serie zelf is dat niet het geval.

Bij de dvd van "De verzonken Stad" als B&A uit het vliegtuig stappen zie je ineens zo'n gare beelderror (onderaan zie je een grote vlek ofzo een fractie van een seconde). Ook is de oude Aad Klaris muziek (die overigens veel beter is dan die van Bert Smorenburg, maar dat terzijde) nog te horen achter de Smorenburg muziek. Ik dacht dat ze dat wel verbeterd hadden, aangezien er met koeienletters op de voorkant staat: digital remastered.

Nou ja, ik moest dit even kwijt .


Weet je ook wat over de Kroon op DVD, deze ben ik van plan te gaan halen.
Free Your Mind
  Moderator maandag 22 december 2003 @ 10:25:03 #188
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15602882
quote:
Op zondag 21 december 2003 19:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Erg zonde. De kwaliteit van het beeld is trouwens ook onder de maat voor DVD. Dat komt geloof ik omdat ze alles op video hebben opgenomen (ipv op film) en die kwaliteit is toch al bagger. Ik betwijfel dus ook of ze twee verschillende sporen hebben (beeld en geluid).


Ze hebben (en zo komt ook naar voren in de B&A muziektour die wij gaan houden) volgens mij alleen nog de compleet gemixte 24 sporen banden, dus vandaar dat je de muziek nog hoort.

De B&A muziektour komt er nog steeds aan hoor
Alleen even druk met verhuizing nu en de feestdagen.

Wat dachten jullie van medio februari/maart?

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 22 december 2003 @ 11:05:58 #189
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15603580
Die scene dat ze het vliegtuigje op lieten stijgen leek verdomd veel op nederland
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_15605130
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:05 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
Die scene dat ze het vliegtuigje op lieten stijgen leek verdomd veel op nederland
Mja viel mij ook op, beetje vaag Amerikaans landschap, zouden ze die beelden eerder hebben geschoten voor ze naar USA waren gegaan?
  Moderator maandag 22 december 2003 @ 12:12:14 #191
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15605171
Wat dacht je van de scène waar de Baron B100 en HH landen in Amerika (zal even een cap maken) daar zie je overal om het vliegveld heen graslandschappen; niet echt Amerikaans
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 22 december 2003 @ 14:29:23 #192
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_15609512
Ik wil nog wel even tussendoor laten weten dat ik tégen die verdomde droomwerelden ben!! Ben je net in zo'n spannend verhaal, gaat Bassie weer eens iets aan de binnenkant van z'n ogen bekijken...

Voor mij altijd de tijd om even naar de wc te gaan, of drinken te halen!

"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
  maandag 22 december 2003 @ 15:02:37 #193
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15610513
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:05 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
Die scene dat ze het vliegtuigje op lieten stijgen leek verdomd veel op nederland
Hoezo, hebben ze in Amerika geen grindpaden en bomen dan? Of gras? Waarom zouden ze twee keer een scene schieten met het opstijgen van het vliegtuigje in Nederland, daarna dat vliegtuigje helemaal meeslepen naar Amerika en daar de rest van de scenes doen?

Of wacht eens... we zien dat vliegtuigje nooit in Amerika... alleen op de hotelkamer (wat best een studio in Nederland kan zijn) en in de lucht (en natuurlijk gemonteerd in de overview van Orlando).

Misschien heb je wel gelijk, eigenlijk. Misschien zijn alle vliegtuigscenes wel in Nederland opgenomen, wat de inconsistentie verklaart (koffer, tijdwaarneming).

Als iemand met de DVDs niets te doen heeft: je zou eventueel de dozen met vliegtuigonderdelen kunnen vergelijken: die in de auto en die in de hotelkamer moeten hetzelfde zijn.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 22 december 2003 @ 15:44:14 #194
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15611767
Ik heb net de Kroon weer gekeken Blijft mijn favoriet!
Free Your Mind
pi_15614606
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:17 schreef Demol het volgende:

[..]

Weet je ook wat over de Kroon op DVD, deze ben ik van plan te gaan halen.


De kroon is nog niet op DVD, maar heidbuurt weet er altijd meer van. Hij weet wel de release datum, maar wat betreft fouten en extra's...nee dat weet ik niet .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  maandag 22 december 2003 @ 18:41:15 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15616225
quote:
Op maandag 22 december 2003 15:44 schreef Demol het volgende:
Ik heb net de Kroon weer gekeken Blijft mijn favoriet!

Heb jij hem op video dan? Ik kan niet wachten tot die DVD uitkomt, whee.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 22 december 2003 @ 18:46:19 #197
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15616347
quote:
Op maandag 22 december 2003 18:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Heb jij hem op video dan? Ik kan niet wachten tot die DVD uitkomt, whee.


Ja ik heb hem op video, ik wacht ook op de DVD.
Free Your Mind
pi_15617553
quote:
Op maandag 22 december 2003 18:46 schreef Demol het volgende:

[..]

Ja ik heb hem op video, ik wacht ook op de DVD.


Ik hoop dat er een keer wat meer extra features op staan, zoals de vliegreis over de Grand Canyon in de Amerika serie. Ik vind die karaoke liedjes wel leuk, maar die bekijk je maar 1 keer.

Bloopers of wat commentaar van Bassie/Adriaan zou erg welkom zijn

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15617626
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:39 schreef hinse het volgende:

[..]

Ik hoop dat er een keer wat meer extra features op staan, zoals de vliegreis over de Grand Canyon in de Amerika serie. Ik vind die karaoke liedjes wel leuk, maar die bekijk je maar 1 keer.

Bloopers of wat commentaar van Bassie/Adriaan zou erg welkom zijn


Ik geloof dat er op de DVD's die nu nog gaan komen wel bloopers staan.. Dus ben benieuwd
pi_15617985
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:42 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Ik geloof dat er op de DVD's die nu nog gaan komen wel bloopers staan.. Dus ben benieuwd


Hee dat zou nice zijn! Ik hoop echt dat ze achteraf de Europa serie in 2 delen gaan uit brengen, want 6 keer 10 euro dokken vind ik een beetje veel van het goede.

Ik snap niet waarom ze niet eerder aan bloopers gedacht hebben .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  maandag 22 december 2003 @ 20:08:18 #201
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15618421
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:54 schreef hinse het volgende:

[..]

Hee dat zou nice zijn! Ik hoop echt dat ze achteraf de Europa serie in 2 delen gaan uit brengen, want 6 keer 10 euro dokken vind ik een beetje veel van het goede.

Ik snap niet waarom ze niet eerder aan bloopers gedacht hebben .


Die hebben ze niet, geloof ik. Ik las ergens dat als er iets mis ging, ze meteen de camera uitzetten om film te sparen.

Ik hoop ook dat Europa op 2 DVDs komt. Anders zit je de hele tijd de DVDs te verwisselen na een uurtje, meh.

En inderdaad, 6 keer 10 piek... no way

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15618875
quote:
Op maandag 22 december 2003 20:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die hebben ze niet, geloof ik. Ik las ergens dat als er iets mis ging, ze meteen de camera uitzetten om film te sparen.

Ik hoop ook dat Europa op 2 DVDs komt. Anders zit je de hele tijd de DVDs te verwisselen na een uurtje, meh.

En inderdaad, 6 keer 10 piek... no way


Eh waarom zouden ze geen bloopers van de Amerika serie hebben en wel van de Kroon en Europa serie?
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15619231
quote:
Op maandag 22 december 2003 20:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die hebben ze niet, geloof ik. Ik las ergens dat als er iets mis ging, ze meteen de camera uitzetten om film te sparen.


Ja dat zeggen ze... Van De Kroon moeten er geloof ik ook wel bloopers zijn.
  maandag 22 december 2003 @ 21:04:34 #204
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15620493
quote:
Op maandag 22 december 2003 20:31 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Ja dat zeggen ze... Van De Kroon moeten er geloof ik ook wel bloopers zijn.


niks moet
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_15621245
quote:
Op maandag 22 december 2003 21:04 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:

[..]

niks moet


Wel, die bloopers moeten
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  maandag 22 december 2003 @ 21:27:29 #206
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_15621301
quote:
Op maandag 22 december 2003 15:02 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoezo, hebben ze in Amerika geen grindpaden en bomen dan? Of gras? Waarom zouden ze twee keer een scene schieten met het opstijgen van het vliegtuigje in Nederland, daarna dat vliegtuigje helemaal meeslepen naar Amerika en daar de rest van de scenes doen?

Of wacht eens... we zien dat vliegtuigje nooit in Amerika... alleen op de hotelkamer (wat best een studio in Nederland kan zijn) en in de lucht (en natuurlijk gemonteerd in de overview van Orlando).

Misschien heb je wel gelijk, eigenlijk. Misschien zijn alle vliegtuigscenes wel in Nederland opgenomen, wat de inconsistentie verklaart (koffer, tijdwaarneming).

Als iemand met de DVDs niets te doen heeft: je zou eventueel de dozen met vliegtuigonderdelen kunnen vergelijken: die in de auto en die in de hotelkamer moeten hetzelfde zijn.


Het is in ieder geval wél heel duidelijk dat Paul van Soest om een of andere onbekende reden niet aanwezig was bij de opnames in Florida en op St. Maarten.

Wanneer we de boeven daar buiten de hotelkamers zien, zijn het telkens alleen de Baron en B100. Harry is steeds 'toevallig' afwezig, omdat hij vliegtickets aan het halen is, of even de auto aan het wegzetten is. We zien hem alleen in de kamers, die zeer waarschijnlijk inderdaad gewoon in de studio in Nederland stonden.

In de auto op weg naar het hotel in Florida moeten de dozen verhullen dat Harry helemaal niet in de auto zit; zijn stem is later simpelweg aan die scene toegevoegd.

Het zou zomaar kunnen...of niet.
pi_15621607
quote:
Op maandag 22 december 2003 21:27 schreef warboel het volgende:

[..]

Het is in ieder geval wél heel duidelijk dat Paul van Soest om een of andere onbekende reden niet aanwezig was bij de opnames in Florida en op St. Maarten.

Wanneer we de boeven daar buiten de hotelkamers zien, zijn het telkens alleen de Baron en B100. Harry is steeds 'toevallig' afwezig, omdat hij vliegtickets aan het halen is, of even de auto aan het wegzetten is. We zien hem alleen in de kamers, die zeer waarschijnlijk inderdaad gewoon in de studio in Nederland stonden.

In de auto op weg naar het hotel in Florida moeten de dozen verhullen dat Harry helemaal niet in de auto zit; zijn stem is later simpelweg aan die scene toegevoegd.


Ik denk dat Paul van Soest andere verplichtingen had, mbt zijn werk. Hij heeft een druk leven, want naast B&A deed hij mee aan Toen was geluk.., speelde hij in andere series, trad hij op in het theater etc.

Waarschijnlijk moest hij de set hierdoor voortijdig verlaten .

Toch leuk dat jullie na topics volgepraat te hebben weer achter nieuwe weetjes komen

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  maandag 22 december 2003 @ 22:05:12 #208
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15622705
quote:
Op maandag 22 december 2003 21:27 schreef warboel het volgende:

[..]

Handige Harry verhaal


Was me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar nu je het zegt idd
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_15622755
geheim van de steen blijft mijn favo
B2 is de man!
pi_15622889
quote:
Op maandag 22 december 2003 22:06 schreef -Mip- het volgende:
geheim van de steen blijft mijn favo
Mijne ook , ik ben nu halverwege (de DVD). Heerlijk dat Griekse sfeertje, ik wil er meteen naartoe op vakantie .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  maandag 22 december 2003 @ 22:34:26 #211
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15623746
quote:
Op maandag 22 december 2003 22:05 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:

[..]

Was me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar nu je het zegt idd


Ja, verrek... daarom was die boem die van het vliegtuig viel natuurlijk ook anders. Tof, warboel!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15626516
Ik vind het zo vet als bassie een opmerking over adriaan maakt dat adriaan dan zo heel vet WAT zegt!
Heeft iemand misschien een stukje daarvan op avi formaat
  dinsdag 23 december 2003 @ 00:41:50 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15627178
Sjeempie, wat kan Adriaan eigenlijk vuil kijken zeg. Moet je eens opletten tijdens die orkashow, als Bassie het over het vertrouwen van de orka en de trainer heeft. Als blikken konden doden was Bassie een ex-clown geweest.

Vraag me af of die gesprekken in het ziekenhuis er ook zo aan toegingen

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15627296
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 00:41 schreef wonderer het volgende:
Sjeempie, wat kan Adriaan eigenlijk vuil kijken zeg. Moet je eens opletten tijdens die orkashow, als Bassie het over het vertrouwen van de orka en de trainer heeft. Als blikken konden doden was Bassie een ex-clown geweest.

Vraag me af of die gesprekken in het ziekenhuis er ook zo aan toegingen


Misschien wel, ik geloof dat beide heren best wel fel naar anderen kunnen zijn als ze echt boos zijn (wie niet ), maar eigenlijk spelen ze de orkashow scene heel goed: je schrikt er bijna van
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  Moderator dinsdag 23 december 2003 @ 08:05:32 #215
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15630092
De kroon krijgt idd heel leuke extra's
en Europa komt idd op 2 dvd's uit met ook zeer interessante extra's

ik mag er niet veel over zeggen helaas... Maar ze worden echt de moeite waard!

Al vind ik europa deel I zoals die nu nog te koop is verreweg de best verzorgde DVD van allemaal!!!!

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 23 december 2003 @ 11:23:32 #216
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15633344
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 08:05 schreef djkoelkast het volgende:
De kroon krijgt idd heel leuke extra's
en Europa komt idd op 2 dvd's uit met ook zeer interessante extra's

ik mag er niet veel over zeggen helaas... Maar ze worden echt de moeite waard!

Al vind ik europa deel I zoals die nu nog te koop is verreweg de best verzorgde DVD van allemaal!!!!


Dat is inderdaad een dvd met veel extra's en zelfs een franse versie van B&A. Maar ik vind de huilende prof. de beste qua extra's. Tenminste materiaal wat mij aansprak.

Kan je echt niet een tipje van de sluier oplichten?? weet je wel de officiele release datum al??

  Moderator dinsdag 23 december 2003 @ 11:58:13 #217
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15634517
Ik zie net dat de releasedatum van de serie Europa half februari 2004 is, alleen dat zijn DVDs 2, 3, 4, 5 en 6
Er zijn ook geluiden dat er een 2 DVD versie uitkomt.
Nog even afwachten, ik zal kijken of ik meer info kan krijgen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 23 december 2003 @ 11:59:23 #218
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15634541
Ik wil bloopers zien (bassie's pruik waait af )


Maar toen ze bij laat ze maar lachen (oid) waren hadden ze ook al bloopers, heeft toen nooit iemand dat opgenomen ofzo, ik wil dat nog wel een keer zien

Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_15635145
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 11:23 schreef Shoplifter14 het volgende:

[..]
Maar ik vind de huilende prof. de beste qua extra's. Tenminste materiaal wat mij aansprak.


Ja, maar echt extra's zijn het niet, omdat het gewoon cutted scenes zijn die wel op de videobanden staan die ik heb. Daarom vind ik het niet echt bijzonder ofzo. Qua extra's vind ik de Amerika serie het beste .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15635199
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 11:58 schreef djkoelkast het volgende:
Ik zie net dat de releasedatum van de serie Europa half februari 2004 is, alleen dat zijn DVDs 2, 3, 4, 5 en 6
Er zijn ook geluiden dat er een 2 DVD versie uitkomt.
Nog even afwachten, ik zal kijken of ik meer info kan krijgen.
Een 2DVD versie is veel praktischer, de reden waarom het een 6DVD versie wordt is dat ze er dan meer aan verdienen .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15635689
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:20 schreef hinse het volgende:

[..]

Een 2DVD versie is veel praktischer, de reden waarom het een 6DVD versie wordt is dat ze er dan meer aan verdienen .


Ja of omdat ze de bloopers beter kunnen verdelen. Op deel 1 zal er geloof ik ook een blooper met de vrachtwagen komen.

De release datum van Europa is 10-02-2004

pi_15635819
Zag bij de Blokker 3 DVD's van AMERIKA liggen voor 6,99 p/s zijn die goedkoper te krijgen ergens? anders koop ik ze denk ik wel.
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  Moderator dinsdag 23 december 2003 @ 12:44:28 #223
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15635895
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:41 schreef Stefkuh het volgende:
Zag bij de Blokker 3 DVD's van AMERIKA liggen voor 6,99 p/s zijn die goedkoper te krijgen ergens? anders koop ik ze denk ik wel.
Dat is de 5 DVD versie en die is na na na na nabewerkt, beter opzoek naar de 2DVD versie, 12 euro per stuk ofzo, daar zitten alle scènes tenminste in
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15635956
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:41 schreef Stefkuh het volgende:
Zag bij de Blokker 3 DVD's van AMERIKA liggen voor 6,99 p/s zijn die goedkoper te krijgen ergens? anders koop ik ze denk ik wel.
Je kunt beter de 2DVD versie kopen, als je namelijk die 3 koopt heb je ze niet compleet, omdat daar 5 delen van zijn. Dan betaal je 5 x 7 = 35 euro.

Voor de 2DVD versie betaal je in totaal 2 x 11 = 22 euro

De 2DVD versie is in ieder geval bij Free Record Shop te koop, of online stores

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15636861
oke tenk joe
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_15637362
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 13:14 schreef Stefkuh het volgende:
oke tenk joe
Geen probleem .

Ik zat laatst te denken waarom er nooit (tenminste niet in mijn tijd) een B&A film in de bios is geweest. Lijkt dat niet geweldig? Ga je op een avondje naar de sneak preview, hoor je ineens uit die mega geluidsinstallatie in de bios het intro muziekje van B&A.

Wat zou dat mooi zijn .

Titel: Bassie en Adriaan: The Return of The Baron

Dat je ook zo'n mooie bioscoop trailer hebt:
Na jarenlange strijd is de Baron weer ontsnapt uit de gevangenis. Hij wil zoete wraak voor wat B&A hem aangedaan hebben al die jaren. Maar dit keer heeft hij wel een heel grote achterban:
De plaaggeest, de Professor, B1, B2, VJ, HH en B100 schieten hem allemaal te hulp. Kunnen B&A ook deze strijd aan? Of is zelfs hulp van de politie onder leiding van Van Der Steen niet genoeg?
Ze hebben maar weinig tijd, kunnen ze in dit ultieme avontuur de Baron en zijn boeven uitschakelen?

Bassie en Adriaan: The Return of The Baron, binnenkort in de bioscoop

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 23 december 2003 @ 13:45:56 #227
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15637920
Ik ben verkocht
Free Your Mind
  dinsdag 23 december 2003 @ 14:05:07 #228
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15638444
Als die film nu gemaakt zou worden dan zal er niet zo veel actie mee inzitten, aangezien ze allemaal een beetje op leeftijd nu zijn

Als ze daar nou in hun glorietijd mee kwamen (jaren 80 denk ik toch wel) dan had het wat meer succes gehad (en de prelude)

Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  dinsdag 23 december 2003 @ 14:07:42 #229
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15638515
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:05 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
Als die film nu gemaakt zou worden dan zal er niet zo veel actie mee inzitten, aangezien ze allemaal een beetje op leeftijd nu zijn

Als ze daar nou in hun glorietijd mee kwamen (jaren 80 denk ik toch wel) dan had het wat meer succes gehad (en de prelude)


En ik zie B&A voorlopig ook even niet samenwerken
Free Your Mind
  Moderator dinsdag 23 december 2003 @ 14:09:36 #230
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15638563
En dan een supergave Aad Klaris DTS soundtrack!
En Camerawerk van Ben Tenniglo

Ik heb eens goed opgelet, vinden jullie ook dat de door Ben Tenniglo gefilmde series veel beter qua camerapunten, standen en beweging is dan de oudere niet door hem gefilmde series?

Indrukwekkende staat van dienst heeft die man: http://www.provisible.nl/ben_nl.htm

Plaatje van hem en B&A:

[Dit bericht is gewijzigd door djkoelkast op 23-12-2003 14:12]

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15638632
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:07 schreef Demol het volgende:

[..]

En ik zie B&A voorlopig ook even niet samenwerken


'

Het ging ook meer om het idee dan een realistische uitwerking .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15638710
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:09 schreef djkoelkast het volgende:
En dan een supergave Aad Klaris DTS soundtrack!
En Camerawerk van Ben Tenniglo

Ik heb eens goed opgelet, vinden jullie ook dat de door Ben Tenniglo gefilmde series veel beter qua camerapunten, standen en beweging is dan de oudere niet door hem gefilmde series?

Indrukwekkende staat van dienst heeft die man: http://www.provisible.nl/ben_nl.htm

Plaatje van hem en B&A:

[afbeelding]


Jep, het camera werk is onder hem veel professioneler .

Als B&A begin jaren '90 een bioscoop film gemaakt hadden, zou het nog best veel mensen hebben getrokken denk ik .

Voordeel van een bios film is dat hij later veel professioneler digital remasterd kan worden. Maarja, helaas is dit allemaal 1 grote droom ipv werkelijkheid .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 23 december 2003 @ 14:23:30 #233
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_15638927
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:15 schreef hinse het volgende:

[..]

Jep, het camera werk is onder hem veel professioneler .

Als B&A begin jaren '90 een bioscoop film gemaakt hadden, zou het nog best veel mensen hebben getrokken denk ik .

Voordeel van een bios film is dat hij later veel professioneler digital remasterd kan worden. Maarja, helaas is dit allemaal 1 grote droom ipv werkelijkheid .


en Danny Verbiest 5 meter groot voor je neus
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_15639078
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:23 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:

[..]

en Danny Verbiest 5 meter groot voor je neus


Jep, en de ge-evolutioneerde Robin, die een soort Transformer geworden is .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 23 december 2003 @ 15:37:08 #235
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15641114
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:09 schreef djkoelkast het volgende:
En dan een supergave Aad Klaris DTS soundtrack!
En Camerawerk van Ben Tenniglo

Ik heb eens goed opgelet, vinden jullie ook dat de door Ben Tenniglo gefilmde series veel beter qua camerapunten, standen en beweging is dan de oudere niet door hem gefilmde series?

Indrukwekkende staat van dienst heeft die man: http://www.provisible.nl/ben_nl.htm

Plaatje van hem en B&A:

[afbeelding]


Vette info. Die ben is echt heel erg ervaren
  dinsdag 23 december 2003 @ 15:43:44 #236
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15641333
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:07 schreef Demol het volgende:

[..]

En ik zie B&A voorlopig ook even niet samenwerken


Hee, WIJ zouden toch de nieuwe B&A serie/film maken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 23 december 2003 @ 15:44:54 #237
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15641372
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:09 schreef djkoelkast het volgende:

Ik heb eens goed opgelet, vinden jullie ook dat de door Ben Tenniglo gefilmde series veel beter qua camerapunten, standen en beweging is dan de oudere niet door hem gefilmde series?


Ik zie het verschil echt niet, maar dat zal wel aan mij liggen Over teksten kun je me alles vragen, camerawerk is niet mijn pakkie-an.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15643598
Een nieuwe brief van Adriaan! Met leuk nieuws!
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 schreef Adriaan het volgende:

[..]
Rotterdam 23- 12 - 2003

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Hier weer even een berichtje van mij. Ik voel met elke dag een beetje beter worden, ik ben alleen veel te ongeduldig. Vorige week ging het eten al beter en ik dacht optimistisch, Nu is de pijn binnen een paar dagen weg, maar dat is niet zo. Ook nu nog voelt een hapje licht gekruid eten aan alsof ik een hap hele scherpe sambal in mijn mond steek. Maar het eten smaakt elke dag beter en met de kerstdagen wordt mijn eten niet gekruid. Dus kan ik, zoals de stralingsarts had gezegd, genieten van het kerstdiner.

Nu de pijn minder is geworden ga ik regelmatig uit. Ik ben van de week naar het Russische Circus in de Haag geweest en zag daar een heel goed programma. Vooral het optreden van Hans Klok was geweldig. Ook in de Ahoy zag ik een fantastisch circusprogramma, maar na afloop van beide voorstellingen voelde ik me niet echt blij. Ik moest denken aan de afscheidsvoorstellingen van Bassie en Adriaan die we over twee weken zouden geven. Ik had me op die voorstellingen echt verheugd, het zou een knaller worden, maar door mijn ziekte hebben we die moeten annuleren en dat vind ik heel jammer. Maar dan denk ik ook weer; Wat zit ik nou te klagen? Ik moet blij zijn dat het elke dag een beetje beter met me gaat. De kans dat ik helemaal genees is aanwezig en dat is veel belangrijker dan applaus. Een paar maanden geleden zag het er allemaal heel anders uit.

Gelukkig heb ik toch nog elke dag contact met mijn publiek via de Adriaan homepage. Door bijvoorbeeld wekelijks deze brief te schrijven, zijn er heel veel bezoekers voor die homepage bij gekomen. Er kijken dagelijks zon 3000 bezoekers naar de Adriaan homepage en er zijn dagen bij dat er meer dan 5000 zijn. Het bezoekers aantal loopt zo snel op dat ik volgende week de 1.000.000 bezoeker op de homepage verwacht. Ik krijg, nu ik niet meer optreed, geen applaus meer maar door zon bezoekersaantal zie ik dat toch wel als een staande ovatie.

Dan heb ik nog een leuk nieuwtje. 31 december is het Bassie en Adriaandag op de kinderzender Nickelodeon. Dan worden er 24 uur achter elkaar Bassie en Adriaan avonturen uitgezonden. De eerste begint op oudejaarsochtend om 7 uur en ze gaan door tot de volgende dag 7 uur, dus 1 januari 2004.

Toen ik dat hoorde vond ik dat een fantastisch idee. Door mijn ziekte moest ik plotseling stoppen en kon ik geen afscheid nemen van mijn publiek. Ik trok mijn Adriaan kostuum uit en dacht toen; Die blauwe blouse kan ik nu nooit meer aan. Maar zeg nooit, nooit. Ik trek die blauwe blouse toch nog één keer aan voor de Bassie en Adriaandag op 31 december op Nickelodeon.
Je zal misschien kunnen horen dat mijn tong niet meer zo vlot is als voor de operatie, ook zal je misschien horen dat mijn mond droog en plakkerig is geworden door de bestralingen, maar ik weet één ding zeker. Daarmee eindigt het jaar 2003 voor mij toch nog leuk.

Ik wens jullie allemaal hele prettige kerstdagen

Vriendelijke groeten

Adriaan


  dinsdag 23 december 2003 @ 17:39:56 #239
63655 IndustrialFreak
Krieg im Paradies
pi_15645073
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 16:52 schreef heidbuurt het volgende:
Een nieuwe brief van Adriaan! Met leuk nieuws!
[..]
Komt Adriaan dan zelf naar de studio ofzo?? snap het niet helemaal...
Unsere Kinder sind Tod, Verbrannt in Ruinen, Hinterlassen vom Krieg
  dinsdag 23 december 2003 @ 17:45:51 #240
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_15645227
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 17:39 schreef IndustrialFreak het volgende:

[..]

Komt Adriaan dan zelf naar de studio ofzo?? snap het niet helemaal...


Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit. Misschien kondigt hij de series aan ofzo??
pi_15645752
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 17:45 schreef Shoplifter14 het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit. Misschien kondigt hij de series aan ofzo??


Ja dat denk ik ook. Want wat zou het anders moeten zijn.. ?
pi_15645962
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 18:07 schreef heidbuurt het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. Want wat zou het anders moeten zijn.. ?


Wauw! Dan gaan we het nieuwe jaar in met Adriaan in acrobatenpak op de buis! Echt heel tof dat hij dat voor ons nog wil doen
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15646021
Kan iemand met een tvkaartje even die 24 uur opnemen ? Of in ieder geval de aankondiging stukjes?

Zou leuk zijn om dat te hebben, aangezien het voor ons legendarische beelden gaan worden: Adriaan voor het laatst in zijn pak .

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 23 december 2003 @ 18:17:10 #244
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15646030
Leuke brief, Adriaan Ik denk ook dat hij de series zal aankondigen.

Kan iemand mij een aantal locaties vertellen, waar de Kroon is opgenomen? Ben ik erg benieuwd naar!

Free Your Mind
pi_15646139
Adriaan zegt dat hij denk volgende week de 1 miljoenste bezoeker te verwachten, maar ik denk dat dat overmorgen al zal zijn, gezien het vakantie is en meer mensen op het net surfen .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 23 december 2003 @ 18:29:32 #246
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15646331
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 18:21 schreef hinse het volgende:
Adriaan zegt dat hij denk volgende week de 1 miljoenste bezoeker te verwachten, maar ik denk dat dat overmorgen al zal zijn, gezien het vakantie is en meer mensen op het net surfen .
De scheiding tussen het duo is ook duidelijk merkbaar. Omdat hij spreekt over 'Adriaan' homepage
Free Your Mind
pi_15646553
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 schreef Adriaan het volgende:
Ik moest denken aan de afscheidsvoorstellingen van Bassie en Adriaan die we over twee weken zouden geven.
Door één of andere manier klinkt hij zo afstandelijk over zichzelf. Hij heeft het meer over "Bassie en Adriaan" dan "ons". Adriaan neemt eind 2003 definitief afscheid van zijn blauwe pak en het bijbehorende personage . Zo zit het volgens mij.
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  Moderator dinsdag 23 december 2003 @ 22:21:56 #248
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_15653068
ik kan het wel opnemen,
ik kan op een 3 uursband 12u opnemen, kwaliteit niet super, maar ok.

dus op een 4 uursband 16 uur,
ik ben er zelf niet dan, maar kan wel het 1e deel met de hand opnemen en dan voor de andere 16u de band laten lopen, ook heb ik een TV kaart dus het komt goed

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_15654499
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:21 schreef djkoelkast het volgende:
ik kan het wel opnemen,
ik kan op een 3 uursband 12u opnemen, kwaliteit niet super, maar ok.

dus op een 4 uursband 16 uur,
ik ben er zelf niet dan, maar kan wel het 1e deel met de hand opnemen en dan voor de andere 16u de band laten lopen, ook heb ik een TV kaart dus het komt goed


Dank U, edele djkoelkast
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  dinsdag 23 december 2003 @ 23:08:57 #250
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15654754
Cool! Ik hoop echt dat een van jullie het digitaal kan zetten, ik wil het natuurlijk erg graag zien, Adriaan voor het laatst in zijn Adriaan-pak... en ik ben er niet

Toch vet jammer dat ze het niet SAMEN doen

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15657165
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 23:08 schreef wonderer het volgende:
Cool! Ik hoop echt dat een van jullie het digitaal kan zetten, ik wil het natuurlijk erg graag zien, Adriaan voor het laatst in zijn Adriaan-pak... en ik ben er niet

Toch vet jammer dat ze het niet SAMEN doen


Ja, kunnen ze niet voor het nieuwe jaar voornemen dat ze het weer goedmaken ofzo . Adriaan zonder Bassie is als slagroomtaart zonder slagroom
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  woensdag 24 december 2003 @ 00:38:08 #252
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_15657197
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:36 schreef hinse het volgende:

[..]

Ja, kunnen ze niet voor het nieuwe jaar voornemen dat ze het weer goedmaken ofzo . Adriaan zonder Bassie is als slagroomtaart zonder slagroom


Mijn eerste reactie is " een stuk lekkerder dus " maar dat zal door een aantal pubertjes wel verkeerd worden opgevat

* wonderer en champagne is geen goeie combinatie

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_15657241
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie is " een stuk lekkerder dus " maar dat zal door een aantal pubertjes wel verkeerd worden opgevat

* wonderer en champagne is geen goeie combinatie


Ben je nu al het nieuwe jaar aan het vieren ?
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15657340
Jongens en meisjes, dit topic is bijna vol!
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15657349
We gaan verder in deel 22!
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_15657370
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')