abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15446153
Als eerste auto heb ik een 405 gehad, perfecte bak maar die heb ik al snel weer verkocht wegens geldgebrek. Nu heb ik weer wat geld en een steady maandelijk inkomen (500 euri ofzo) en nou wil ik weer een eigen auto. Eisen zijn:

a. Aanschaf waarde niet te hoog (ik wil niet teveel verliezen als hij stuk gaat ofzo)

b. "grote" auto, (wel max wegenbelasting 25 euro per maand) dus geen Charade, corsa oid ik wil er wel fatsoenlijk in kunnen zitten (de 405 zat echt relaxed) liefst sedan dat vind ik wel mooi

c. Niet teveel KM gelopen, niet teveel onderhoud nodig. Goeiekoop dus
d. middelmatig pittig (de astra van mijn vader met 75pk vind ik niet fijn)

Nou heb ik eens zitten kijken en bijvoorbeeld de Hyundai Lantra en de Daihatsu applause zijn erg goedkoop voor veel opties en een lage KM stand en zien er qua specs best OK uit.
Zijn dit goede auto's zoja waarom zonee waarom niet?
Of kan ik maar beter weer voor een 405 of bijv een volvo 440 gaan?
Argumenten en ervaringen stel ik op prijs

Vanaf nu weer zonder auto
pi_15446450
De volvo 440 is vragen om problemen. Over Hyundai hoor ik wel goede verhalen, en de lantra ziet er ook wel goed uit. Ik zou het dus wel weten als ik jouw was. Zelf koop ik altijd Toyota (maar dit zal wel een beetje boven jouw budget liggen)
pi_15446757
Een Volvo 440 is niet vragen om problemen.

Bovendien zijn er weinig auto's op de markt die zo veel comfort, veiligheid en luxe bieden voor de schamele Euro's die ze gebruikt moeten opbrengen.

Vergeleken met een merk als pOpel is een 440 zijn geld meer dan waard. (roest in ieder geval niet zo snel als een Popel )

Onderbouw je stelling ajb. .

Klets anders niet zo uit je nek. ( en nee je eigen ervaringen zijn geen maatstaf voor het merk.)

Wie geeft erom?
pi_15446893
Volvo 440 zekers goed...

Pak een GLT uitvoering, laat je menig auto nog verbaasd opkijken ook....

pi_15446911
Heb een 460 gereden... Was altijd wel lekker, toch nog redelijk wat pit maar niet te onzuinig. Het overwegen waard wat mij betreft
pi_15446926
440

Heb er zelf ook één ('nieuw' model) en ze rijden heerlijk en zijn betrouwbaar. Het oude model heb ik ook gehad en dat was ook een heerlijke bak. Die heb je al voor een kleine 1000 euro, en dan zien ze er nog goed uit ook.

pi_15447049
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 01:19 schreef scollon het volgende:
Als eerste auto heb ik een 405 gehad, perfecte bak maar die heb ik al snel weer verkocht wegens geldgebrek. Nu heb ik weer wat geld en een steady maandelijk inkomen (500 euri ofzo) en nou wil ik weer een eigen auto. Eisen zijn:

a. Aanschaf waarde niet te hoog (ik wil niet teveel verliezen als hij stuk gaat ofzo)

b. "grote" auto, (wel max wegenbelasting 25 euro per maand) dus geen Charade, corsa oid ik wil er wel fatsoenlijk in kunnen zitten (de 405 zat echt relaxed) liefst sedan dat vind ik wel mooi

c. Niet teveel KM gelopen, niet teveel onderhoud nodig. Goeiekoop dus
d. middelmatig pittig (de astra van mijn vader met 75pk vind ik niet fijn)

Nou heb ik eens zitten kijken en bijvoorbeeld de Hyundai Lantra en de Daihatsu applause zijn erg goedkoop voor veel opties en een lage KM stand en zien er qua specs best OK uit.
Zijn dit goede auto's zoja waarom zonee waarom niet?
Of kan ik maar beter weer voor een 405 of bijv een volvo 440 gaan?
Argumenten en ervaringen stel ik op prijs

wat betreft auto's vind ik betrouwbaarheid het belangrijkste. sommige zien dit als discussiepunt, maar dat is natuurlijk grootste onzin. meerdere tests tonen aan dat Japanners het betrouwbaarste zijn.

dus zeg ik, ga voor die daihatsu omdat dit merk een dochteronderneming is van Toyota, 's werelds meest betrouwbare merk. een 'oude' Peus is zeer onbetrouwbaar en een 440 is wel een tank hoor, tenminste dat vind ik zelf. het rijdt wel heel degelijk, zo'n volvo.

dinsdag 16 december 2003 @ 08:05:00 #8
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_15447283
renault megane en laguna zijn in aanschaf niet duur, een Citroën ZX (geen 1.4) Xantia niet rijdt super maar duurder in onderhoud)

Lantra schijnt nogal vocht problemen te hebben, en Diahatsu applause is wel iets apparts!

probeer vooral naar een auto te kijken qua gewicht per 750- 850- 950-1050 scheelt het in de wegen belasting!

volvo 440 weegt 1000 KG
405 1026 KG
laguna 1214 kg
megane 1030 kg
Citro ZX 988 kg

alle info is hier te vinden : http://autogids.autotrader.nl/carbasemerkindex.php?ref=atag
wegenbelasting infi vind je hier: http://www.wegenbelasting.nl/personenauto.php

[Dit bericht is gewijzigd door joosd op 16-12-2003 08:10]

pi_15453134
Ik kan beter zeggen dat ik zelf veel pech heb gehad met de 440. ik had er een met LPG/gas. Binnen 3 maanden tijd heb ik zoveel problemen gehad met dat ding, was vaste klant van de ANWB (de raarste dingen aan gehad) . Maar aan de andere kant moet ik wel zeggen, dat als hij het wel deed, dat het wel een lekkere auta was. Je zat er goed in, goede wegligging, weinig lawaai. etc
pi_15454887
405 is idd een prachtige auto, heb er zelf ook een als je wilt mag je die wel kopen? ik heb hem voor de afgelopen zomer gebruikt en toen maar gehouden maar ik rij er bijna nooit mee, en dat is zonde.
  dinsdag 16 december 2003 @ 14:40:19 #11
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_15455669
Ik zou voor de applause gaan. Gaat goed vlot vooruit, kosten geen drol in de aanschaf en zijn voor zover ik weet vrij betrouwbaar, iets wat bij de lantra in twijfel getrokken mag worden.
Life is too short don't stress every day
pi_15464677
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 14:08 schreef multipla het volgende:
405 is idd een prachtige auto, heb er zelf ook een als je wilt mag je die wel kopen? ik heb hem voor de afgelopen zomer gebruikt en toen maar gehouden maar ik rij er bijna nooit mee, en dat is zonde.
Sorry ik heb hem nog niet direct nodig, over een paar maandjes weer.
Maar ik ben nu al aan het rondkijken wat de mogelijkheden zijn, hoe het zit met de wegenbelasting etc weet ik allemaal wel. Heb ik vorig jaar allemaal uitgezocht. Ik vroeg me meer af hoe het zat met de betrouwbaarheid van de in de topictitel vermelde auto's, ze zijn vaak erg goedkoop te koop. Op het autoweek forum staan er veel negatieve dingen over de lantra, hier op fok vond ik alleen redelijk positieve dingen. Ik vraag me dus af hoe het zit met de betrouwbaarheid, over de applause was minder te vinden op autoweek bijv.
Vanaf nu weer zonder auto
  dinsdag 16 december 2003 @ 22:17:15 #14
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15467186
Hyundai Lantra is inderdaad niet zo'n beste auto ; wegligging is zeer mager, en veel kilometers = versleten auto.
Jammer, want het is voor die prijs wel een grote auto en redelijk nieuw.
Er stond 1-2 maanden geleden nog een occasiontest in de Autoweek, en dat was niet best.

Ik zou zelf voor een Mitsubishi Lancer o.i.d. dergelijks gaan.
Dat zijn echt goede bakken, en (ook) bijna nooit afgetrapt.
Applause is saai, Volvo ook maar roest idd (bijna) niet.
Mijn zwager heeft een Volvo 740 station uit 1988 ; geen roest.
(wel meer dan 300.000 kilometer )
440 schijnt wel wat electronicaproblemen te hebben vertelde iemand mij paar maandjes terug. (toen keek ik ook naar auto's)

pi_15468035
Daihatsu Applause is IMHO toch niet zo'n heel grote auto, feitelijk meer een Charade met kofferbak. Wel super-betrouwbaar, en -niet onbelangrijk- zelden in afgragde staat te vinden, want 't is een beetje een "ouwe-lullenbak" en dat heeft zo z'n weerslag op 't gemidddeld koperspubliek (NOFI )

Die Hyundai zou ik niet doen. Een maat van me heeft er ook zo een, nota bene ingeruild op een Volvo 440. Heeft ie spijt van als haren op z'n hoofd. Enige voordeel: airco aan boord. Volop nadelen: rampzalige wegligging, vááág stuurgedrag, goedkope uitstraling (het plastic dashbord lijkt wel een omgesmolten Curver afvalbak), bepaald niet storingsvrij (el. raampjes, centr. vergrendeling weigeren vaak) en de werkelijk gigantische afschrijving, zeker bij jongere exemplaren.

Als je eens wat anders wilt en toch een beetje "groot" wilt rijden, ga dan voor de categorie "onbekend maakt onbemind", bijvoorbeeld: Honda Accord (rijd ik zelf ), Fiat Marea, Ford Mondeo (eerste generatie), Citroën Xantia of een late Volvo 440 / Peugot 405 (inderdaad).

Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')