a. Aanschaf waarde niet te hoog (ik wil niet teveel verliezen als hij stuk gaat ofzo)
b. "grote" auto, (wel max wegenbelasting 25 euro per maand) dus geen Charade, corsa oid ik wil er wel fatsoenlijk in kunnen zitten (de 405 zat echt relaxed) liefst sedan dat vind ik wel mooi
c. Niet teveel KM gelopen, niet teveel onderhoud nodig. Goeiekoop dus
d. middelmatig pittig (de astra van mijn vader met 75pk vind ik niet fijn)
Nou heb ik eens zitten kijken en bijvoorbeeld de Hyundai Lantra en de Daihatsu applause zijn erg goedkoop voor veel opties en een lage KM stand en zien er qua specs best OK uit.
Zijn dit goede auto's zoja waarom zonee waarom niet?
Of kan ik maar beter weer voor een 405 of bijv een volvo 440 gaan?
Argumenten en ervaringen stel ik op prijs
Bovendien zijn er weinig auto's op de markt die zo veel comfort, veiligheid en luxe bieden voor de schamele Euro's die ze gebruikt moeten opbrengen.
Vergeleken met een merk als pOpel is een 440 zijn geld meer dan waard. (roest in ieder geval niet zo snel als een Popel )
Onderbouw je stelling ajb. .
Klets anders niet zo uit je nek. ( en nee je eigen ervaringen zijn geen maatstaf voor het merk.)
Heb er zelf ook één ('nieuw' model) en ze rijden heerlijk en zijn betrouwbaar. Het oude model heb ik ook gehad en dat was ook een heerlijke bak. Die heb je al voor een kleine 1000 euro, en dan zien ze er nog goed uit ook.
quote:wat betreft auto's vind ik betrouwbaarheid het belangrijkste. sommige zien dit als discussiepunt, maar dat is natuurlijk grootste onzin. meerdere tests tonen aan dat Japanners het betrouwbaarste zijn.
Op dinsdag 16 december 2003 01:19 schreef scollon het volgende:
Als eerste auto heb ik een 405 gehad, perfecte bak maar die heb ik al snel weer verkocht wegens geldgebrek. Nu heb ik weer wat geld en een steady maandelijk inkomen (500 euri ofzo) en nou wil ik weer een eigen auto. Eisen zijn:a. Aanschaf waarde niet te hoog (ik wil niet teveel verliezen als hij stuk gaat ofzo)
b. "grote" auto, (wel max wegenbelasting 25 euro per maand) dus geen Charade, corsa oid ik wil er wel fatsoenlijk in kunnen zitten (de 405 zat echt relaxed) liefst sedan dat vind ik wel mooi
c. Niet teveel KM gelopen, niet teveel onderhoud nodig. Goeiekoop dus
d. middelmatig pittig (de astra van mijn vader met 75pk vind ik niet fijn)Nou heb ik eens zitten kijken en bijvoorbeeld de Hyundai Lantra en de Daihatsu applause zijn erg goedkoop voor veel opties en een lage KM stand en zien er qua specs best OK uit.
Zijn dit goede auto's zoja waarom zonee waarom niet?
Of kan ik maar beter weer voor een 405 of bijv een volvo 440 gaan?
Argumenten en ervaringen stel ik op prijs
dus zeg ik, ga voor die daihatsu omdat dit merk een dochteronderneming is van Toyota, 's werelds meest betrouwbare merk. een 'oude' Peus is zeer onbetrouwbaar en een 440 is wel een tank hoor, tenminste dat vind ik zelf. het rijdt wel heel degelijk, zo'n volvo.
Lantra schijnt nogal vocht problemen te hebben, en Diahatsu applause is wel iets apparts!
probeer vooral naar een auto te kijken qua gewicht per 750- 850- 950-1050 scheelt het in de wegen belasting!
volvo 440 weegt 1000 KG
405 1026 KG
laguna 1214 kg
megane 1030 kg
Citro ZX 988 kg
alle info is hier te vinden : http://autogids.autotrader.nl/carbasemerkindex.php?ref=atag
wegenbelasting infi vind je hier: http://www.wegenbelasting.nl/personenauto.php
[Dit bericht is gewijzigd door joosd op 16-12-2003 08:10]
quote:Sorry ik heb hem nog niet direct nodig, over een paar maandjes weer.
Op dinsdag 16 december 2003 14:08 schreef multipla het volgende:
405 is idd een prachtige auto, heb er zelf ook eenals je wilt mag je die wel kopen? ik heb hem voor de afgelopen zomer gebruikt en toen maar gehouden maar ik rij er bijna nooit mee, en dat is zonde.
Ik zou zelf voor zo'n 440 gaan kijken. Toch een stuk minder suf als een applause of lantra, en oerdegelijk.
Ik zou zelf voor een Mitsubishi Lancer o.i.d. dergelijks gaan.
Dat zijn echt goede bakken, en (ook) bijna nooit afgetrapt.
Applause is saai, Volvo ook maar roest idd (bijna) niet.
Mijn zwager heeft een Volvo 740 station uit 1988 ; geen roest.
(wel meer dan 300.000 kilometer )
440 schijnt wel wat electronicaproblemen te hebben vertelde iemand mij paar maandjes terug. (toen keek ik ook naar auto's)
Die Hyundai zou ik niet doen. Een maat van me heeft er ook zo een, nota bene ingeruild op een Volvo 440. Heeft ie spijt van als haren op z'n hoofd. Enige voordeel: airco aan boord. Volop nadelen: rampzalige wegligging, vááág stuurgedrag, goedkope uitstraling (het plastic dashbord lijkt wel een omgesmolten Curver afvalbak), bepaald niet storingsvrij (el. raampjes, centr. vergrendeling weigeren vaak) en de werkelijk gigantische afschrijving, zeker bij jongere exemplaren.
Als je eens wat anders wilt en toch een beetje "groot" wilt rijden, ga dan voor de categorie "onbekend maakt onbemind", bijvoorbeeld: Honda Accord (rijd ik zelf ), Fiat Marea, Ford Mondeo (eerste generatie), Citroën Xantia of een late Volvo 440 / Peugot 405 (inderdaad).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |