WAUW.....WAUW....EN NOG EENS WAUW
Wat een film. Geweldig zeg 
Heb 3 uur lang volledig bezeten zitten kijken. Zat zo helemaal in de film. Viel van de ene verbazing in de andere. Wat ontzettend mooi allemaal. Het verhaal, de effecten, alles. 
Zoveel prachtig uit het boek eindelijk te zien op beeld, is echt fantastisch. De battle on Pelennor Fields is echt ..........weet ik veel wat, zo gaaf. Hoe ze dat in beeld hebben gebracht, de grootsheid, de trollen, de ram, de nazgul en de olifaunts. My God, wat zag dat er geweldig uit 
Minas Tirith was niet te beschrijven zo mooi. De eerste keer daar aankomen en zien hoe het is opgebouwd, de schoonheid van de stad, en dan op de top komen, gras zo groenen en gebouwen zo wit. Prachtig 
Ik kan nog zoveel meer opnoemen, de doden die onder aanvoering van de king of Gondor nog een keer willen strijden, Shelob was echt boven verwachting mooi, strijdspeech van Aragorn, het begin, was echt blij verrast dat er in ieder geval nog een klein stukje Orthanc in zat.
Er zaten zoveel mooie stukken in de film. Heb echt om de zoveel tijd tranen in mijn ogen gehad. Van begin tot eind. Was het een bepaald beeld, of was het iets wat werd gezegt, het was magistraal.
Een film die je emoties zo kan laten raken, je ook nog eens kan laten lachen en de beste actie van het jaar bezit kan niet anders dan de beste film ever zijn. Zeker van de laatste tijd iig. 
Een minpuntje, toch nog, maar dan alleen in het klein, was voor mij toch het einde. Er zat genoeg in, maar veel te weinig. Het boek heeft dat zo veel uitgebreider, zo veel mooier. Ik begrijp dat dat moeilijk in een film te doen is, maar toch. Ze hebben het boek echt zeer goed gevolgd naar mijn idee met deze film, alleen ze hebben het einde niet genoeg eer aan gedaan.
Volgende week weer 
En ik kijk al uit naar volgend jaar. De extended edition, wat voor geweldigs zit daar nog bij? Houses of Healing, Saruman, wat meer van Aragorn op weg naar Minas Tirith...ah, het leven is mooi 
[edit]er schiet me nog wat te binnen: De beacon light scene was echt gaaf. Mooie beelden, mooie muziek. Mooi mooi mooi. De muziek was trouwens zoiezo echt toppie
. Dat liedje dat Pippin zong was echt
. En verder gewoon precies de goede soundtrack op het goede moment!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Hare op 17-12-2003 04:24]