abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 december 2003 @ 18:16:09 #1
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_15433855
[Geen idee waar ik dit anders zou moeten plaatsen...]

Tilburg-kenners gevraagd!

Ik heb een aanbod gehad voor tijdelijke (1 jaar) woonruimte in Tilburg(Quirijnstok, Hazennest), zodat ik niet iedere dag 3 uur hoef te reizen.
Om er verder niet te ver op in te gaan had ik een vraagje over de buurt.

Het zijn oude app. die ze gaan afbreken in 2005 om koopwoningen te bouwen. Nu zou ik dus als studente zijnde kunnen intrekken in zo'n app. om vanuit daar verder te zoeken naar een kamer.

Op het kaartje is aangegeven waar de buurt ligt (en waar de uni en het centrum zijn). Ik weet dat het best een eindje is, maar ik ben nu ook al gewend om best een eindje te fietsen overal heen en vind dat geen echt bezwaar om de kamer af te wijzen.

Mijn belangrijkste vraag is dus of het een beetje goede buurt is om in te wonen, aangezien ik nogal wat verhalen heb gehoord over Tilburg-Noord...

  maandag 15 december 2003 @ 18:24:16 #2
59009 paullo
vini vidi vici
pi_15434046
Prima lokatie voor student hoor er zijn erbij die het met slechter moeten nemen.
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
pi_15434057
Tis een klein kutdorp, ik was er laatst op de opendag van de UvT.
  maandag 15 december 2003 @ 18:29:02 #4
30443 fris
pure frisheid
pi_15434157
op dit soort reacties zit je niet te wachten...

maar....

ik heb ook wel interesse... zijn er meer vrij enzo?

  maandag 15 december 2003 @ 18:47:32 #5
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_15434582
Je zit aan de rand van de stad in Noord. Geloof niet dat dat nu precies het probleemgebied van Noord is.
[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 15 december 2003 @ 19:04:06 #6
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_15435025
quote:
Op maandag 15 december 2003 18:29 schreef fris het volgende:
ik heb ook wel interesse... zijn er meer vrij enzo?
Maakt niet uit hoor, studeer je ook in Tilburg?
Ik heb het via WMB gekregen, het is een 3 slaapkamer app. en er zitten al 2 mensen in. Ik ben de enigste die nu kan kiezen en nr. 2 wordt pas gebeld als ik nee heb gezegd...
Sta je al ingeschreven bij Wonen Midden Brabant? Anders zou ik dat eerst zsm doen, ik sta ingeschreven sinds 10-04-2003 en heb dit via een speciale lijst gekregen, voor afgeschreven gebouwen die gesloopt moeten worden, maar waar dan tijdelijk studenten in kunnen om kraken te voorkomen...
Ik heb krijg vanavond nog wat meer info van mijn zus, die woont al in Tilburg (wel helemaal in het zuiden ) en zou even rond vragen. De andere mensen hier alvast bedankt en als er nog meer mensen een reactie op deze buurt (app. ligt aan de Nobelstraat..) kunnen geven dan zou ik dat erg op prijs stellen...
pi_15447697
Het valt best mee daar, voor je studietijd is het goed te doen. De fietsafstand valt ook wel mee, in Tilburg liggen er redelijk goede fietspaden. Vanaf de Kub naar het centrum is 1 doorgaand fietspad waar je bijna overal voorrang hebt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:00:29 #8
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_15448904
Tilburg-Noord heeft inderdaad niet zo'n goeie naam. Maar ik ken iemand, die heeft een huis in de Griegstraat , een stukje verderop, en die woont toch heel rustig en heeft verder geen klachten over overlast ofzo. Ik zou het voor een paar jaartjes ook niet zo'n probleem vinden om er te wonen denk ik. En je moet maar afwachten wanneer de volgende aanbieding komt van wonen midden brabant als je dit afslaat....
pi_15449897
Het is niet de beste buurt van Tilburg, maar zeker ook niet de slechtste, ik zou iig zorgen dat je 's nachts niet alleen naar huis hoeft te fietsen, daarvoor is het stuk toch echt te lang. Maar verder kun je er prima wonen volgens mij. Tenminste mensen die ik ken wonen ook in Noord en heb nog niet veel negatieve verhalen gehoord.

Aan de andere kant, ik woon vlak bij de UvT tegenover de westermarkt, en bij mij in de buurt zijn de afgelopen 4 jaar al zo'n 6 mensen doodgeschoten. De laatste was de ex van de lunchroom mevrouw.

Anyway, ik zou het sowieso doen, omdat je dan veel makkelijker een kamer ergens anders in Tilburg kan zoeken, mocht je dat willen.

"Bier is het bewijs dat God van ons houdt en wil dat we gelukkig zijn. (Benjamin Franklin)"
pi_15450612
Zuid is heel veel erger. Noord valt best mee. Een stukje fietsen is trouwens niet zo erg toch? En als je eenmaal in Tilburg woont is het veel makkelijker om iets anders te zoeken. Zie het gewoon als een goede tijdelijke oplossing.
  dinsdag 16 december 2003 @ 11:36:26 #11
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_15451190
Opnieuw bedankt voor alle nuttige reacties!

Het is zowieso een tijdelijk oplossing, omdat het in 2005 wordt platgegooid om er koopwoningen te bouwen.
Morgen ga ik dus even kijken en dan laat ik het hier nog wel weten

pi_15451386
Het valt best mee. Het is er nogal "donker" omdat tegen over de Nobelstraat (overkant van de Vlashoflaan) een AZC zit. (maar er zitten ook 2 kleine woonwagenkampjes en daar hoor je nooit iemand over..) Het is idd wel een eindje fietsen naar de KUB, maar het is te doen. Ik heb er zelf jaren gewoond en mijn vader woont er nog steeds met veel plezier en weinig overlast. (Niet direct in de Nobelstraat, maar wel "aan" de vlashoflaan.)
Tja en Zuid.... Dat wordt ook een eindje fietsen en ook dat is best te doen! En ook in Zuid heb je leuke en minder leuke buurten!

(Ook niet geheel onbelangrij.... Er zit een Lidl op loopafstand!!! )

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_15453515
Nou, Tilburg-Noord heeft wel een beetje een naampje hier ja. Maar eigenlijk valt het best wel mee, wonen vooral somaliers, antilianen enzo. Veel mensen maakt dat om de een of andere manier al een beetje bang. Maar over het algemeen weinig last van, enige voorvallen daarbuiten gelaten (verdiplein)

Maar waar jij (misschien) komt te wonen heb je daar denk ik zowieso weinig last van.

Mocht je besluiten om in Tilburg te komen wonen, dan heet ik je van harte welkom in onze kruikenzeikerstad!

  dinsdag 16 december 2003 @ 13:18:29 #14
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_15453697
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 11:44 schreef vamperotica het volgende:
(Ook niet geheel onbelangrijk.... Er zit een Lidl op loopafstand!!! )
, maar ga nu altijd naar de Aldi

Zolang ze mij niet lastig vallen heb ik helemaal geen probleem met een zwarte wijk of zo. Ben ook zeker niet bang uitgevallen, maar wil natuurlijk wel mijn studie kunnen afmaken zonder extra gaten in mijn lichaam

  dinsdag 16 december 2003 @ 13:52:54 #15
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_15454561
er worden wel eens wa mensen afgeschoten op straat verder niks.. met nieuwjaar is het wel altijd leuk... heeeeel veel illegaal vuurwerk ..

maareeh ja zoals er gezegd wordt.. het ziet er een beetje (zeg maar 70%) zwart.. als je daar geen moeite mee hebt dan zit je er goed. maar je hebt gelijk. het is niet de beste buurt in tilburg

He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_15456391
Ach, als je geen ruzie zoekt, krijg je het (over het algemeen) ook niet.
pi_15456501
Tilburg noord is zwaar klote... kunt dan beter iets in West of Zuid zoeken
pi_15456532
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 11:14 schreef Conflict het volgende:
Zuid is heel veel erger. Noord valt best mee. Een stukje fietsen is trouwens niet zo erg toch? En als je eenmaal in Tilburg woont is het veel makkelijker om iets anders te zoeken. Zie het gewoon als een goede tijdelijke oplossing.
Wat is er mis met zuid??!?!
  dinsdag 16 december 2003 @ 15:28:48 #19
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_15456856
arbeiderstuig oa.

omgeving trouwlaan
groenewoud
broekhoven/oerle

[b]@RemiLehmann[/b]
pi_15457045
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:28 schreef reem het volgende:
arbeiderstuig oa.

omgeving trouwlaan
groenewoud
broekhoven/oerle


Ik vind dat er daar niet zo veel mis is... alhoewel...de vogeltjesbuurt is misschien niet al te best, en de veestraat... Maar voor de rest.. Waar ik woon (groenewoud) is alles okee !
  dinsdag 16 december 2003 @ 15:49:13 #21
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_15457434
Mja, heb ik vooral vroeger veel problemen gehad. woonde in st anna. En als je dan een beetje rossig haar had, was je gewoon de pineut in zuid.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_15457608
quote:
Op maandag 15 december 2003 18:16 schreef Miguel het volgende:
[Geen idee waar ik dit anders zou moeten plaatsen...]

Tilburg-kenners gevraagd!

Ik heb een aanbod gehad voor tijdelijke (1 jaar) woonruimte in Tilburg(Quirijnstok, Hazennest), zodat ik niet iedere dag 3 uur hoef te reizen.
Om er verder niet te ver op in te gaan had ik een vraagje over de buurt.

Het zijn oude app. die ze gaan afbreken in 2005 om koopwoningen te bouwen. Nu zou ik dus als studente zijnde kunnen intrekken in zo'n app. om vanuit daar verder te zoeken naar een kamer.

Op het kaartje is aangegeven waar de buurt ligt (en waar de uni en het centrum zijn). Ik weet dat het best een eindje is, maar ik ben nu ook al gewend om best een eindje te fietsen overal heen en vind dat geen echt bezwaar om de kamer af te wijzen.

Mijn belangrijkste vraag is dus of het een beetje goede buurt is om in te wonen, aangezien ik nogal wat verhalen heb gehoord over Tilburg-Noord...

[afbeelding]


Trek je niet al te veel aan van de mensen die nog nooit in Tilburg-Noord zijn geweest. Tilburg-Noord kun je ook verdelen in twee delen.Het westelijke gedeelte t/m het Wagnerplein is niet echt geschikt om lekker te wonen. Ten oosten van het Wagnerplein is het gewoon relax, wel multicultureel, maar daar heb ik in de 2 jaar dat ik aan de Sweelincklaan (flat) woon weinig van gemerkt. Het grootste nadeel is dat het een stukje van het centrum afligt. Met de fiets hoef het echter niet langer dan 10 minuten te duren als je de goede route neemt tenminste. Bussen rijden er ook genoeg dus dat is ook geen probleem.
pi_15457622
ja iedere buurt heeft er wel een paar mensen tussen zitten die lullig kunnen doen ofzo, maar opzich kun je in groenewoud enzo heel goed wonen. Ik ben ondanks vroeger mn beugel en bril en mn lompe gedrag nooit gepest, nooit geslagen etc dus vandaar dat ik deze buurt wel oke vind
pi_15457982
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:28 schreef reem het volgende:
arbeiderstuig oa.

omgeving trouwlaan
groenewoud
broekhoven/oerle


Valt allemaal best mee hoor!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_15458032
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 15:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Trek je niet al te veel aan van de mensen die nog nooit in Tilburg-Noord zijn geweest. Tilburg-Noord kun je ook verdelen in twee delen.Het westelijke gedeelte t/m het Wagnerplein is niet echt geschikt om lekker te wonen. Ten oosten van het Wagnerplein is het gewoon relax, wel multicultureel, maar daar heb ik in de 2 jaar dat ik aan de Sweelincklaan (flat) woon weinig van gemerkt. Het grootste nadeel is dat het een stukje van het centrum afligt. Met de fiets hoef het echter niet langer dan 10 minuten te duren als je de goede route neemt tenminste. Bussen rijden er ook genoeg dus dat is ook geen probleem.


Idd... hooguit 10 minuutjes fietsen naar t centrum en buslijn 43 die voor de deur stopt! Of de 41, 44 of 45 als je een stukkie verder loopt! (vanaf het station wel de 43 richting HEIKANT VIA BESTERD nemen, anders ga je de verkeerde kant op!)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 16 december 2003 @ 16:20:02 #26
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_15458325
quote:
ja iedere buurt heeft er wel een paar mensen tussen zitten die lullig kunnen doen ofzo, maar opzich kun je in groenewoud enzo heel goed wonen. Ik ben ondanks vroeger mn beugel en bril en mn lompe gedrag nooit gepest, nooit geslagen etc dus vandaar dat ik deze buurt wel oke vind
Heb zelf ongeveer 20 jaar in Groenewoud gewoond en die paar lullige mensen zaten net bij mij in de straat . Het gros van de mensen was inderdaad wel ok. Maar ik woon nu in West en da's toch een stuk beter wonen moet ik zeggen. Heb ook een tijdje in Noord gewoond toen ik heel klein was, maar dat was eind jaren 70. En sindsdien is er veel veranderd volgens mij
  woensdag 17 december 2003 @ 13:49:39 #27
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_15481709
Ben net wezen kijken, ziet er op zich nog best aardig uit, normale slaapkamer en samen met 2 andere (zit er nu pas 1 in trouwens) woonkamer, keuken en badkamer delen...
pi_15483540
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:49 schreef Miguel het volgende:
Ben net wezen kijken, ziet er op zich nog best aardig uit, normale slaapkamer en samen met 2 andere (zit er nu pas 1 in trouwens) woonkamer, keuken en badkamer delen...
Dus je doet het?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 17 december 2003 @ 15:47:34 #29
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_15485274
Voor zover ik weet is Noord een vrij allochtoon gebied. Het staat bekend om het grote aantal Somaliërs dat er woont, die veel problemen veroorzaken en in qat handelen. Kortom, het is niet de fijnste buurt van Tilburg, maar jij als studente zal er vast wel goed kunnen wonen...
pi_15487072
quote:
Op woensdag 17 december 2003 15:47 schreef BrauN het volgende:
Voor zover ik weet is Noord een vrij allochtoon gebied. Het staat bekend om het grote aantal Somaliërs dat er woont, die veel problemen veroorzaken en in qat handelen. Kortom, het is niet de fijnste buurt van Tilburg, maar jij als studente zal er vast wel goed kunnen wonen...
In de twee jaar dat ik tussen Somaliërs woon heb ik nog nooit last gehad van het handelen. Zelfs er nooit iets van gemerkt. Dit is weer sterk overdreven. Of het moet in een ander gedeelte van Tilburg-Noord echt erg zijn.
  woensdag 17 december 2003 @ 16:53:12 #31
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_15487139
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

In de twee jaar dat ik tussen Somaliërs woon heb ik nog nooit last gehad van het handelen. Zelfs er nooit iets van gemerkt. Dit is weer sterk overdreven. Of het moet in een ander gedeelte van Tilburg-Noord echt erg zijn.


Ik heb het ook niet over overlast dóór het handelen, maar overlast in het algemeen, bijvoorbeeld in de vorm van straatcriminaliteit. Afgelopen jaar bijvoorbeeld die rellen tussen Antillianen en Somaliërs... ik kan me vergissen, maar ik vind het overlast
pi_15487176
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:53 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over overlast dóór het handelen, maar overlast in het algemeen, bijvoorbeeld in de vorm van straatcriminaliteit. Afgelopen jaar bijvoorbeeld die rellen tussen Antillianen en Somaliërs... ik kan me vergissen, maar ik vind het overlast


Nee, klopt. Tilburg is veel in het nieuws geweest.
  woensdag 17 december 2003 @ 23:22:51 #33
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_15498899
Ik vroeg ook niet naar nieuws, dat volg ik zelf wel, maar naar mensen die er echt hebben gewoond of er iets anders nuttigs over konden zeggen

Ik ga het dus waarschijnlijk wel doen, flats zitten gewoon vol studenten, alle particulieren zijn er al uitgekicked. Best relaxedte kamer, maar vooral ruime woonkamer (25m2) en keuken (ong. 14m2 schat ik) die je deelt met 2 anderen. Echt beter dus allemaal (wel op 6e verdieping maar behalve het zat naar boven strompelen zal dat geen problemen geven

Ben nu aan het proberen om een maat van mij erbij te krijgen, want er bleek pas 1 iemand in te zitten en niet al 2

pi_15504168
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:22 schreef Miguel het volgende:
Ik vroeg ook niet naar nieuws, dat volg ik zelf wel, maar naar mensen die er echt hebben gewoond of er iets anders nuttigs over konden zeggen

Ik ga het dus waarschijnlijk wel doen, flats zitten gewoon vol studenten, alle particulieren zijn er al uitgekicked. Best relaxedte kamer, maar vooral ruime woonkamer (25m2) en keuken (ong. 14m2 schat ik) die je deelt met 2 anderen. Echt beter dus allemaal (wel op 6e verdieping maar behalve het zat naar boven strompelen zal dat geen problemen geven

Ben nu aan het proberen om een maat van mij erbij te krijgen, want er bleek pas 1 iemand in te zitten en niet al 2


"vroerer" zat er een lift in geloof ik!
Maarre..... Welkom in tilburg !!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 18 december 2003 @ 12:14:22 #35
30443 fris
pure frisheid
pi_15508787
quote:
Op maandag 15 december 2003 19:04 schreef Miguel het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor, studeer je ook in Tilburg?

Sta je al ingeschreven bij Wonen Midden Brabant?


ja... en nee...
ik woon in breda en dat is vlakbij, dus krijg ik niet die studentenregeling met dat ik sneller punten heb op die wachtlijst... en dat ontmoedigt me dan weer om me in te schrijven omdat het zo lang duurt... maar op deze manier duurt het nóg langer! dus beetje dom van me...

suces enzo.. en bedankt voor die tip van die lijst met sloopdingessen.. mijn nichtje heeft zoiets in nijmegen en dat is echt GROOT enzo

  donderdag 18 december 2003 @ 13:31:18 #36
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_15511323
quote:
Op donderdag 18 december 2003 08:22 schreef vamperotica het volgende:
"vroeger" zat er een lift in geloof ik!
Maarre..... Welkom in tilburg !!!!
Er zit nu nog een lift in hoor best ruim ook, gaat wel van pas komen met verhuizen
Ga pas overhuizen na mijn tentamens denk ik, dus laat contract ingaan per 15-1 of zo.

Ennuh fris, schrijf je nou zo snel mogelijk in bij wmb, is echt maar een kleine moeite, 5 of 10 minuutjes en het is meteen regelt (gewoon kantoor aan hogeschoollaan voor de campus)

pi_15511582
Al woon in nog zo'n gezellig oord, het is nergens zo goed als in Tilburg-Noord
Words may trie, but eyes don't lie, She speaks with her tender voice, 'till there's no choice
pi_15511600
Ik vermaak me prima in Tilburg(-west)!
pi_15511638
quote:
Op donderdag 18 december 2003 13:39 schreef Ology1 het volgende:
Al woon in nog zo'n gezellig oord, het is nergens zo goed als in Tilburg-Noord
haha inderdaad...

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 18-12-2003 13:51]

  donderdag 18 december 2003 @ 13:49:53 #40
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_15511910
ik zit er ook in de buurt...
het is idd nogal allochtoon (60% zeker schat ik)
maar tegen alle voor oordelen heb ik daar totaal geen last van... bij mij vooral antilianen en surinamers.. vanaf daar een kwartiertje naar de stad en zo'n 20 a 25 min. naar de uni fietsen denk ik, niet ideaal, maar prima om vanuit daar verder te zoeken.....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 18 december 2003 @ 18:05:34 #41
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_15519486
quote:
Op donderdag 18 december 2003 13:49 schreef Xtreem het volgende:
vanaf daar een kwartiertje naar de stad en zo'n 20 a 25 min. naar de uni fietsen denk ik, niet ideaal, maar prima om vanuit daar verder te zoeken.....
Moet nu ook altijd al 20 min. naar station fietsen en zoals ik al aangaf in mijn eerste post zit ik daar helemaal niet zo mee. Een maat van mij woont ook in tilburg noord (meer richting centraal station) dus daar kan ik beetje mee fietsen
pi_15525620
Als je kamer niet al te smerig is en de huur goed te doen....

DOEN

Ik zie je wel vrijdagavonden in de Miller of de Zino

  donderdag 18 december 2003 @ 23:12:03 #43
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_15528155
quote:
Op donderdag 18 december 2003 21:57 schreef Aquario het volgende:
Ik zie je wel vrijdagavonden in de Miller of de Zino
Miller gaat nog wel (kortingspas=> bier = 1 euro ) maar ben meer in Bolle, Brandpunt, D3G.. (ga allang in tilburg stappen..)

Ik neem dit gewoon (ga morgen ff langs wmb) en ga dan verder kijken voor iets vast wat wel goed te doen is

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')