abonnement Unibet Coolblue
pi_15276452
Waarom worden feyenoorders kakkerlakken genoemd? Waar komt dat oorspronkelijk vandaan?
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:34:13 #2
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_15276466
ze zijn ongewenst
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:34:56 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_15276492

omdat het onderkruipsels zijn. En ze zichzelf ook zo beginnen te noemen haha. Al was niet iedereen daar zo blij mee.

  dinsdag 9 december 2003 @ 15:35:13 #4
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_15276503
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:33 schreef Siesta_Rules het volgende:
Waarom worden feyenoorders kakkerlakken genoemd? Waar komt dat oorspronkelijk vandaan?
Ze wisten niets originelers te verzinnen.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_15276507
da's vraag 1, nu vraag 2waar komt het dan vandaan / wie heeft het als eerste gebruikt?
pi_15276526
ze hebben zelfkennis....
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_15276581
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:35 schreef Siesta_Rules het volgende:
da's vraag 1, nu vraag 2waar komt het dan vandaan / wie heeft het als eerste gebruikt?
Ik, ik was bij ajax feyenoord en toen riep ik tegen zon feyenoorder he kakkerlak, nou die gasten naast me vonden dat heel cool van me dus die ging dat ook roepen en zo langzaam het hele stadion joh, zoh kakkerlakken!! roepen.

maar ik weet niet zeker, ik kan me ook vergissen

ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_15276667
Kakkerlakken zijn insecten die altijd zullen overleven in moeilijke omstandigheden, eigenlijk iets om trots op te zijn
pi_15276674
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:38 schreef Inorbit het volgende:

[..]

Ik, ik was bij ajax feyenoord en toen riep ik tegen zon feyenoorder he kakkerlak, nou die gasten naast me vonden dat heel cool van me dus die ging dat ook roepen en zo langzaam het hele stadion joh, zoh kakkerlakken!! roepen.

maar ik weet niet zeker, ik kan me ook vergissen


oké vraag beantwoord
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:41:45 #10
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15276676
Die joden zijn ons kakkerlakken gaan noemen omdat supporters van Feijenoord met een meerderheid kwamen bij een van de gelegenheden dat het tot een confrontatie kwam...zoiets was het volgens mij.
A.M.A.B
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:43:31 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_15276715
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:41 schreef Cart_man het volgende:
Die joden zijn ons kakkerlakken gaan noemen omdat supporters van Feijenoord met een meerderheid kwamen bij een van de gelegenheden dat het tot een confrontatie kwam...zoiets was het volgens mij.
En grappig is om te merken dat jullie het zelf overnemen
pi_15276793
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:41 schreef Skateguy het volgende:
Kakkerlakken zijn insecten die dood moeten
zoiets ja
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:47:38 #13
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15276830
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:43 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

En grappig is om te merken dat jullie het zelf overnemen


Het is een benaming die jullie ons gegeven hebben en ik zal het nooit van mijn leven aannemen. Dat wijf hoop ik ooit eens tegen te komen in de Kuip, vuile hoer
A.M.A.B
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:49:01 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_15276873
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:47 schreef Cart_man het volgende:

[..]
Dat wijf hoop ik ooit eens tegen te komen in de Kuip, vuile hoer


Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:52:47 #15
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_15276980
Rotterdam heeft het niet nodig

Superboeren, Ratten, Superfriezen, Boeren; sommige clubs in Nederland en hun supporters hebben een geuzennaam. De bekendste daarvan is die van ajax: de Joden. In vroegere tijden werd de amsterdamse club al dan niet plagerig betiteld als een jodenclub, vanwege de vele joden die er actief waren en in het bestuur zaten. De supporters van die club hebben die benaming sinsdien omarmd en identificeren zich er nog steeds te pas en te onpas mee. Blijkbaar hebben ze dat nodig, die geuzennaam. Het versterkt hun identiteit, hun gevoel van eenheid, hun wij-tegen-zij-gevoel. Het ajaxsupporter an sich zijn, schiet op die fronten blijkbaar ernstig tekort.

Hoe zit het dan bij Feyenoord? Voor zover ik weet, en verbeter me als ik het mis heb, hebben Feyenoordspelers en -supporters nooit een breed gedragen, eeuwige bijnaam gehad. Feyenoord is Feyenoord. De supporters snakken niet naar een geuzennaam. Feyenoord is herkenbaar genoeg en het Feyenoordfan-zijn is al genoeg voeding voor een sterke identiteit. Uiteraard zijn er koosnamen, zoals het legioen (correctie: Legioen), en kameraden. Maar deze zijn niet, zoals bij Joden en Boeren het geval is, voortgekomen uit beledigingen van rivaliserende supportersgroepen. Ze zijn een onderdeel van clubliederen, maar zeker geen geuzennamen. Er wordt dan ook niet minutenlang kameraden vanaf de tribunes gescandeerd.

In amsterdam zijn ze er niet blij mee, dat er voor een Feyenoorder geen algemeen geaccepteerde andere naam is. Zó erg zelfs, dat ze daar de koppen bij elkaar hebben gestoken voor een toepasselijke belediging. Wie zijn moeilijk te verslaan, zijn áltijd met velen, zijn óveral en komen áltijd terug? vroegen zij zich af in hun speurtocht. Juist, kakkerlakken. Toegegeven, de naam is ronduit denigrerend, maar verwonderlijk is toch wel dat deze gebaseerd is op eigenschappen, die een groot compliment vormen voor een voetbalsupporter, en die dus getuigen van een diep ontzag van de ajaxfans voor het Legioen. Opgelucht haalde men adem in amsterdam. Eindelijk een bijnaam voor hun rivalen, die massaal aan lijkt te slaan onder de ajaxfans. Nu hoeven ze nooit meer het woordje Feyenoord over hun lippen te krijgen.

Toch blijft er een wezenlijk verschil. Waar ajacieden en PSV-ers dankbaar gebruik maken van hun van oorsprong als belediging bedoelde bijnaam om zich te onderscheiden van de rest, daar zullen Feyenoordsupporters het nooit, maar dan ook nóóit nodig hebben om met behulp van zon trucje hun identiteit te versterken. Feyenoord is immers Feyenoord. Jammer is dan ook, dat ik pas een spandoek zag met de tekst Proud to be a kakkerlak. Nergens voor nodig. Proud to be a Feyenoordfan is meer dan duidelijk.

  dinsdag 9 december 2003 @ 15:55:56 #16
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15277068
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:52 schreef robbieRdam het volgende:
Rotterdam heeft het niet nodig
Mooi
A.M.A.B
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:56:14 #17
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_15277078
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:52 schreef robbieRdam het volgende:

- sterk verhaal -


Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_15277094
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:52 schreef robbieRdam het volgende:
Rotterdam heeft het niet nodig

Superboeren, Ratten, Superfriezen, Boeren; sommige clubs in Nederland en hun supporters hebben een geuzennaam. De bekendste daarvan is die van ajax: de Joden. In vroegere tijden werd de amsterdamse club al dan niet plagerig betiteld als een jodenclub, vanwege de vele joden die er actief waren en in het bestuur zaten. De supporters van die club hebben die benaming sinsdien omarmd en identificeren zich er nog steeds te pas en te onpas mee. Blijkbaar hebben ze dat nodig, die geuzennaam. Het versterkt hun identiteit, hun gevoel van eenheid, hun wij-tegen-zij-gevoel. Het ajaxsupporter an sich zijn, schiet op die fronten blijkbaar ernstig tekort.

Hoe zit het dan bij Feyenoord? Voor zover ik weet, en verbeter me als ik het mis heb, hebben Feyenoordspelers en -supporters nooit een breed gedragen, eeuwige bijnaam gehad. Feyenoord is Feyenoord. De supporters snakken niet naar een geuzennaam. Feyenoord is herkenbaar genoeg en het Feyenoordfan-zijn is al genoeg voeding voor een sterke identiteit. Uiteraard zijn er koosnamen, zoals het legioen (correctie: Legioen), en kameraden. Maar deze zijn niet, zoals bij Joden en Boeren het geval is, voortgekomen uit beledigingen van rivaliserende supportersgroepen. Ze zijn een onderdeel van clubliederen, maar zeker geen geuzennamen. Er wordt dan ook niet minutenlang kameraden vanaf de tribunes gescandeerd.

In amsterdam zijn ze er niet blij mee, dat er voor een Feyenoorder geen algemeen geaccepteerde andere naam is. Zó erg zelfs, dat ze daar de koppen bij elkaar hebben gestoken voor een toepasselijke belediging. Wie zijn moeilijk te verslaan, zijn áltijd met velen, zijn óveral en komen áltijd terug? vroegen zij zich af in hun speurtocht. Juist, kakkerlakken. Toegegeven, de naam is ronduit denigrerend, maar verwonderlijk is toch wel dat deze gebaseerd is op eigenschappen, die een groot compliment vormen voor een voetbalsupporter, en die dus getuigen van een diep ontzag van de ajaxfans voor het Legioen. Opgelucht haalde men adem in amsterdam. Eindelijk een bijnaam voor hun rivalen, die massaal aan lijkt te slaan onder de ajaxfans. Nu hoeven ze nooit meer het woordje Feyenoord over hun lippen te krijgen.

Toch blijft er een wezenlijk verschil. Waar ajacieden en PSV-ers dankbaar gebruik maken van hun van oorsprong als belediging bedoelde bijnaam om zich te onderscheiden van de rest, daar zullen Feyenoordsupporters het nooit, maar dan ook nóóit nodig hebben om met behulp van zon trucje hun identiteit te versterken. Feyenoord is immers Feyenoord. Jammer is dan ook, dat ik pas een spandoek zag met de tekst Proud to be a kakkerlak. Nergens voor nodig. Proud to be a Feyenoordfan is meer dan duidelijk.


geen woord meer aan toe te voegen
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:59:03 #19
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_15277157
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:52 schreef robbieRdam het volgende:


Toch blijft er een wezenlijk verschil. Waar ajacieden en PSV-ers dankbaar gebruik maken van hun van oorsprong als belediging bedoelde bijnaam om zich te onderscheiden van de rest, daar zullen Feyenoordsupporters het nooit, maar dan ook nóóit nodig hebben om met behulp van zon trucje hun identiteit te versterken. Feyenoord is immers Feyenoord. Jammer is dan ook, dat ik pas een spandoek zag met de tekst Proud to be a kakkerlak. Nergens voor nodig. Proud to be a Feyenoordfan is meer dan duidelijk.


schattig stukje maar als je kijkt naar dat spandoek + deze mooie trui neemt een deel van de aanhang de naam dus wel over.

Zo is het trouwens ook bij Ajax. 3/4 van het stadion walgt opzich van dat joden gedoe.

pi_15277402
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:59 schreef PLAE@ het volgende:

[..]


Zo is het trouwens ook bij Ajax. 3/4 van het stadion walgt opzich van dat joden gedoe.


Maar wel met z'n alle springen bij "Wie niet springt die is geen jood"?

Feijenoorders die met "100% kakkerlak" truien lopen, zet ik in hetzelfde rijtje als die figuren die een bloemetje willen sturen naar Lobont...

"..and in my brain it's going wrong.."
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:46:09 #21
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_15278104
Leuk stukje, kon het al, heeft eerder dit jaar op www.kakkerlakken.tk gestaan.

Ongedierte is het, niemand wil ze maar ze zijn overal

HET ZIJN MAAAR KÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚT KAKKERLAKKEN!!!!!

pi_15279499
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 16:09 schreef Staanplaats het volgende:

[..]
Feijenoorders die met "100% kakkerlak" truien lopen, zet ik in hetzelfde rijtje als die figuren die een bloemetje willen sturen naar Lobont...


Dat was anders een sportieve actie
Maar volgens mij hoopte hij gewoon een eventuele ribbreak erger te maken op die manier
Bloemetje vind ik trouwens ook nogal overdreven
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 december 2003 @ 20:14:24 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15283430
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 16:46 schreef Doopy-X- het volgende:
Leuk stukje, kon het al, heeft eerder dit jaar op www.kakkerlakken.tk gestaan.
Was ook al te vinden op Fok in februari...
Feyenoord heeft het niet nodig

(en volgens mij ook in (Centraal) Feyenoord Topic deel 4 )

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 december 2003 @ 20:18:03 #24
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15283544
Ik vind overigens dat kakkerlak gedoe echt overbodig. Als je iemand F'noord-fan noemt is dat al erg genoeg: vind ik persoonlijk ook veel groffer dan om iemand kakkerlak te noemen. Ik vind dat kakkerlakken een beetje 'gemaakt'. Maar ik moet ook toegeven dat na een paar jaar (zo'n 2?) het ook wel begint te wennen. Over 5 jaar noemen F'noorders zich ook zo (zeker met het huidige het-is-stil-aan-de-overkant-publiek ).
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_15283561
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:47 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Het is een benaming die jullie ons gegeven hebben en ik zal het nooit van mijn leven aannemen. Dat wijf hoop ik ooit eens tegen te komen in de Kuip, vuile hoer


Ik hoorde laatst zelfs een 'Kakkerlakken, ole ole' dus het wordt wel degelijk overgenomen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')