abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 december 2003 @ 20:38:31 #1
56360 Tha_Sis
Heeft veel plezier in....
pi_15257538
Nou hier toch snel mijn reis verslagje op fok!

10 september 2003: BALI

Gni gni, dat krijg je wel van die biertjes, dat je HAI gaat
zeggen, die krijg je ook alleen maar in halve liter formaat.

Well.... how am I doing? Very good, you need transport,
taxi... you wanne buy someting... Oh sorry wacht even, eeehh nee met mijj gaat het goed. Heb een bar ontdekt waar je lonely planet/traveller lekker na toe
kan gaan en doen of je je nie verveeld. ze zenden redelijk nieuwe films
uit en het is een bar restaurant, en ik ben al close met een v/d mannen
daar, george... hey... okee nothing for free, maar hij heeft me wel 3 mooie
origamie poppetjes gegeven dus lekker puh. Vandaag wezen raften en aub
laat wild achterwegen... was een knus taiwanees & mexicaans
aangelegenheid... wel gezellie wel. Voor de rest ben ik druk bezig geweest met verkassen van hotel & eerst om die te vinden...mooie hotel, echt zwaar luxe, voor een leuke prijs, geen gezeik met low budget hier. En okee ik kan niet
onderhandelen, heb al een paar items gekocht die ik toch zeker voor minder
had kunnen aanschafen..ah well... scheit..... kep het naar me zin. Nen ff
in Paddy bar geweest, niet op dezelfde locatie, maar toch... hey paddy,
been there & i didnt buy the bloody tshirt... Ga morgen mij, tijd... body
boarden....wordt wat, sterke stroming (mam, maak je geen zorgen ik ga body boarden met 2 noren)... cool catch the wave... Vrijdag ga ik een lang lange tour maken met chauffeur en auto enzo... om
mij de rest v/d eiland te laten zien.. monkey forest & dance..
vulkaan & waterval... tsa wel zin in... kan in iereder geval niet
wachten op australie.... yahoo!!

15 september 2003: SYDNEY:

Zit in Sydney. Vanmorgen aangekomen, na een goeie vlucht, maar het was een DRAMA om het vliegtuig in te komen. Hier komt het verhaal.
Na een avondje errug goed stappen, met 2 noren, koreaans meisje, balinees surf dude & australisch stel. Bleek dat ik in mijn half dronken bui, me pinpas was veloren... en dat was het enige wat ik bij me had. De schirk sloeg goed aan. Ouders gesmsd, voor nummer v/d bank, ik de bank opgebeld en gevraagd wat ik kon doen, het enige wat ik kon doen was, een money transfer naar western union. Okee, laten doen naar bali, maar het was zaterdag, en zaterdag en zondag zijn de banken dicht. Daar kwam ik achter nadat ik een taxi had genimen naar het vliegveld, om me geld op te halen, ahum. Geen geld op Bali... komt dus gewoon op neer, dat ik de enige toerist was op Bali die BLUT was.... my god. Gelukkig had ik nog wel euro's, dus ik kon het net redden. Ik weer de bank op gebeld, zij het geld naar sydney toe gestuurd. Ik zondag naar het vliegvel om naar sydney te gaan. Ik wil inchecken, fuck moet ik iets van 10 US betalen (100.000,- roepia)... ennnnnn wat blijkt ik had nog maar 50.000,- AAAHHHH en nu vroeg ik de meneer achter de bali, kom ik het eiland dan niet af? Nee was zijn antwoord.... gggrrrr u heeft tot gate sluiten de tijd om geld bijelkaar te krijgen... nou ik had het gevoel of ik in een spel programma was, ik hup mensen aanspreken of ze 50duizend hadden, veel niet die hadden ff 400 dollar aan export tax moeten betalen omdat ze zoveel leuke GOEDKOPE dingen op bali hadden gekocht. Eindelijk een leife mevrouw die nog wel 50duidend had... JIPPIE!!! ik mocht het eiland af en optijd gelukkig. Vlucht heerlijk geslapen , ja vindt je het gek. Dus aangekomen, beetje op gefrisd, zit met twee die hards op de kamer geloof ik. Eentje zit eral 7 weken. Kwam in gesprek met een Duitsers en ben met die gasten door Sydney gelopen. Nu ff met ze alle gezamelijk eten enzo, of nou ja je kookt voor je zelf, maar iedereen zit in de gezaamlijke ruimte. En wat is het Koud hierrrrrrr. Overdag als de zon schijnt is het wel te doen, maar rond 15uur, bbbbrrrrr.... En geen trui te krijgen, nee want het wordt zomer hier. Morgen ff wat tourtjes en busreizen organiseren en dan geht es loss, naar meer naar het noorden, Byron Bay, Frasier Island & dan Brisbane, dan vlieg ik van Brisbane naar Melbourne, en dan weer ff in Sydney, en dan Nieuw Zeeland. Maar aangezien ik in 1 week al veeeel heb meegemaakt, zal dat nu ook niet uitblijven, hopelijk niet met geld en/of pas problemen.

20 september 2003: BYRON BAY:

Ik zit met me luie reet in Byron bay. Voor de gene die nooit gebackpacked hebben en kennen oz niet. Byron Bay is een beetje het hippie dorp van Australie, veel blowen hier, ik niet natuurlijk. Er is een hippie, hippie dorp nimbin heet het en daar schijnt het heel erg te zijn met het aanbieden van drugs, soft en hard. Ben er nog niet geweest. Maar in ieder geval, heb ik in sydney nog een trip gemaakt naar the blue mountains, was errg mooi daar, en erg koud, het waaide er gigantisch. Onze gids was erg aardig en vriendelijk, en gek van Nederlands vrouwen, hij was getrouwd met een voor 20 jaar. We zijn daarna, ik en nog twee andere v/d hostel samen met de gids wezen zuipen. En geloof het of niet, niks veloren. Zoveel leuke mensen al ontmoet en zo aardig, ongelooflijk. De laatste dag een beetje zitten chillen en ferry naar manly beach genomen, wat een verschil met de city, relaxed daar. Toen mijn weg gemaakt naar central station en op de grey hound bus vertrokken naar Byron bay, was ongeveer 12uur. Nachtbus genomen dus wederom lekker geslapen en zowaar zonder alchohol te nuttigen, maar ik denk 4 uur slaap de avond daarvoor deed het um ook.
Zit nu dus in Byron Bay, en heel vervelend weer leuke mensen leren kennen, met hun een beetje op het strand liggen, beetje surfen en vanavond gaan we gezellig met zijn 8-en eten koken. 4 Duitse meisjes, 2 Engelse een Spanjaard en ikke. Pasta in room saus (voor het geval dat jullie het wilden weten). Gister wel uit geweest, in een grappige club, dus we doen het rustig aan vanavond. Slaap in het hostel in een tipi op het terein, hahaha KOUD.... jezus. Maar wel grappig. Savonds genoeg drinken dan voel ik het niet meer. Gister in ieder geval niet.
Okee lieverds, ik zal me best doen jullie wat jaloerser te krijgen en tot gauw, helaas... wil nog wel VEEEEEL langer blijven.

27 september 2003 (sorry het is in het engels): FRASER ISLAND:

I really really dont want to go back anymore. I just had the BEST experience of my life on Fraser Island. It was emazing!!! It was i 4 WD self drive Safari. no guide, just an itinerairy.
I arrived I day early, just chilled a bit, the next day @ 2 we had the meeting. They tell you what you are going to see, and what you cant do. like drink & drive..... or you will DIE.... Backpackers arent really one of the safest travellers.

Fraser Island is the biggest Sand Island. Beautifull sprinwater pools... really felt like the FA girl, in a commercial. You could swim & drink at the same time, hoping the one in front off you wasnt peeing, hihi. We were with 11 people, 2 Israelien, the guy just finished 3 years of army, where he was a tank driver, hahaha we shit ourselfs when he was driving, he was good, but really speeded, and in the back you get very shaken about. 1 german girl, 1 aussie girl & 6 English guys & me. All good FUN!!!! Aussie girl was a bit off a handful. So it was 2 nights on Fraser island, where there are a lot of dingoes, when a girl had to pee... you always needed to bring an extra person, for Dingo watch. They a very cosy with women, and i dont want to be peeing, and than a dingo is licking ur but, would you?

There are hardly any facilities for showering, so i didnt wash for 3 days... or brush my teeth.... ieeee. Everybody was really dirty at the end, but you just dont care. In a tent on the floor! Really my feet were the worst & hands... yuck. But No worries!

Saw wales, dolpfins, sharkes, sting rays (roggen) at Indian head on the Island. First night, we where on the beach, drinking beer. And we sort of fel asleep... hahaha i ingo was like 1 metre away from us, opening the cooler box... aaaahhh freaky, but when we woke up he ran. One girl saw also a dingo, and she thought that he caught a fish, but no he was holding a packet of dorito's... haha!

The site of the island we where on was where you couldnt swim in the ocean, as it was the breathing area for sharks. and still you saw children swim... idiots. Every deadly spider and snake that Oz got was on that island.... not seen one. Every night was a good piss up!!!! 2nd night was the best, everybody together without a camp fire, as it wasnt allowed. Very romantic with 10 torthes..... doing drinking games.

With 2 guys of the group i was in, off to noosa, saves me money, as they are going to Brisbane too. Little stop here, where i am at the moment. Grrrrrreat weather. Beach & sun. We are staying in a really nice hostel, near the beach. My tan is awesome!!!

Pppfff i think i can go on & on & on.

3 oktober 2003: BIJNA TIJD OM OZ TE VERLATEN:

Zo.... well waar was ik gebleven bij de laatse keer?
Ik denk Fraser island. yep! Dus met de twee gasten van mijn groep naar noosa gereden, een klein badplaatsje, een beetje luxe! Errug gelachen weer met ze. Sinds fraser island, denk ik ben ik niet meer opgehouden met feesten. Noosa heerlijk gedanst in een club. Daar ontmoet je veel meer aussies dan bijvoorbeeld in sydney. Noosa dus was heel leuk & erg laid back. Kwam nog iemand tegen die ik weer in byron bay was tegengekomen... was wel grappig, moest wel ff graven van waar ik hem kende .
2 nachten daar gebleven en toen naar brisbane... en daar eindelijk na twee jaar met een oud collegaatje afgesproken die ik heb leren kennen toen ik in londen woonde... Wat was dat leuk om haar weer te zien . Bleef in the palace, een super groot hostel met een backpackers bar.... gevaarlijk! eerst dag meteen een drinking sessie van 8 uur gemaakt... god. Ik ben nu bijna een lopend bier flesje....
de volgende dag door brisbane gelopen, is niet een grote stad, maar heeft wel een mooie sky line. Ze hebben er een namaak lagune, dus midden in de stad kan je gewoon lekker zwemmen.
helaas de tweede dag, regende het. eigenlijk de derde dag overdag niet veel gedaan, uitgeslapen en bijgekomen. Savonds weer lekker uitgeweest. Vindt je het gek dat me geld snel gaat in ene .
Had ik gister een vlucht geboekt van brisbane naar sydney om 09:00 sochtends... en ja ik was natuurlijk uitgeweest....., tot laaaaat. En ja hoor wordt ik om 08.30 wakker... aaahhhh te laat. Nieuwe vlucht geboekt en kon de volle pond weer betalen. meisje op de luchthaven kon er wel om lachen ik ook want de avond ervoor was het helemaal waard.
nu terug in sydney, en tsja wat zal ik zeggen, niet hetzelfde als de eerste keer. Het is hier ook maar 15graden en het regent !!!! en ik ben strontverkouden, zijn nou niet de ingredienten van de laatste afgelopen dagen... maar afgesproken met een jongen die hier ook was toen ik de 1ste x in sydney was, hij is hier ook weer, dus maakt het weer gezellig. allemaal verhalen uitwisselen, leuk!
okay ga zo ff naar het australien museum, wat lezen over de abo's. niet de gene die in parken ziet zitten half dronken en/of stoned. of in slaap vallen in cafe's.
de groeten en tot jammer genoeg snel
kus shazza (mijn nick name hier in oz)

8 oktober 2003: BUNGY JUMPEN IN NIEUW ZEELAND:

ik heb vandaag het meest enge in mijn hele leven gedaan OOIT!!!!! Gebungy jumed & nee niet gewoon 60meter ofzo.... NNNNEEEEEEEEEE 134meters..... FUCK....... ik wilde bijna niet.....shit shit wat was dat enggggggggggg!!!!!!! pas op het moment dat ik naar voren moest lopen en gewoon 134 meters of niks zag....argh. Okee die vent zag het al aan me... dus hij.... Nee DAT moet je niet gaan doen, hoe sneller je springt des te sneller is het over..... okee, ik ben gesprongen maar ik heb gegild.... oeps!!! vanaf het moment dat ik moest springen totdat ik weer boven was heb ik doodangsten uitgestaan. Ach ik heb het allemaal op video & foto!!!! waarom vraag je je af doe ik het? Nou gewoon omdat het stoer is !!!

Okee we zijn gister aangekomen, we hebben de scenic route genomen vanaf christchurch naar Queenstown, waar we gebungyjummed hebben. michaela en ik hebben een auto gehuurd en langs de mooiste natuurgebeuren gereden OOIT in mijn leven. wauw wat is NZ mooi zeg (zie foto's later op website).... de rit duurde 7 uur met stops natuurlijk. En we kunnen blijven bij haar oom en tante die daar een vakantie huisje hebben in de buurt van queenstown, echt wauw, tussen de bergen en wel 4 slaapkamers en 2 badkamers voor ons 2en ... luxe, na een kort verblijf bij Michaela haar huis, ehm geen verwarminhg ofzo, en tsja ik had nou niet de beste warme kleren bij me..... klappertand klappertand!!!! shit echt koud bij haar en niet in haar huis maar buiten ook, aangezien het maar bloody 8 graden was.... argh..... dus maandag lekker geshopped.... een hele gave 2DE HANS ANTARTIC WINTERJAS GEKOCHT... ORIGINEEL... dus ik ga het niet koud hebben deze winter. En een spijkerbroek, had geen zin om meer te wassen plis een trui en ahum ondergoed, want tsja ik had geen zin om meer wassen hihihihi

dus mensen de 1st volgende keer dat jullie wat van me horen is omdat jullie naast me staan ofzo of gezellig orders a/h weg klikken zijn.

Dit is zeker weten de beste ervaring geweest van me leven, het hele backpacken enzo. Dit gaat voor herhaling vatbaar worden, waanneer... geen idee, maar oh yeah.... bring it on.... i want more & need more of this shit

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/439763]Shazza[/url]
pi_15258053
Wat leuk! Wat heb je nog meer gedaan terplaatse?
  maandag 15 december 2003 @ 12:40:54 #3
56360 Tha_Sis
Heeft veel plezier in....
pi_15425462
quote:
Op maandag 8 december 2003 20:51 schreef Liejannuh het volgende:
Wat leuk! Wat heb je nog meer gedaan terplaatse?
Ehmm dit was het wel toch. Was maar 5 weken weg. Even een leuke vakantie. Maar de hoeveelheid leuke toffe mensen die je ontmoet en de ahum situaties waar je in kan belanden is gewoon zo een kick.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/439763]Shazza[/url]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')